PlayStation Ghost of Yōtei

سازنده
Sucker Punch Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
f7baf6d0e047d9a9ca2e7b85241b233195041daa.jpg
امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که بازی جدید استودیوی Sucker Punch با عنوان Ghost of Yōtei و معرفی قهرمان جدیدمان، آتسو، در راه است.

وقتی تصمیم گرفتیم یک بازی جدید از سری Ghost بسازیم، هدفمان حفظ اصول اصلی بود که با Ghost of Tsushima پایه‌گذاری شده بود: تجربه جنگجویی سرگردان در ژاپن فئودالی، آزادی در اکتشاف با ریتم دلخواه بازیکن، و نمایش زیبایی‌های بی‌نظیر این جهان.

با این حال، به دنبال نوآوری بودیم. برای خلق چیزی که هم تازه باشد و هم آشنا، از داستان جین ساکای و جزیره تسوشیما فراتر رفتیم و روی مفهوم Ghost تمرکز کردیم. در Sucker Punch، ما عاشق داستان‌های آغازین هستیم و این بار خواستیم بفهمیم که داشتن قهرمانی جدید با نقاب Ghost چه معنایی دارد و چگونه می‌توان افسانه‌ای جدید را شکل داد. این رویکرد ما را به Ghost of Yōtei رساند: یک قهرمان تازه، داستانی نو و منطقه‌ای جدید از ژاپن برای کاوش.

اگرچه امروز جزئیات داستان را فاش نمی‌کنیم، اما می‌توانیم بگوییم که سفر آتسو در سال 1603 آغاز می‌شود، یعنی بیش از 300 سال پس از وقایع Ghost of Tsushima. داستان ما در سرزمین‌های اطراف کوه یوتی رخ می‌دهد، قله‌ای سر به فلک کشیده در قلب منطقه اِزو، ناحیه‌ای که امروزه با نام هوکایدو شناخته می‌شود. در سال 1603، این منطقه هنوز خارج از قلمرو رسمی ژاپن بود، سرزمینی وحشی و بکر با چمنزارهای پهناور، توندرای یخ‌زده، و تهدیدهایی پیش‌بینی‌ناپذیر. این محیط، تفاوت چشمگیری با جزیره تسوشیما و سامورایی‌های منظم آن دارد و فضایی ایده‌آل برای روایت داستانی اصیل و جدید است که بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستیم.

این بازی نخستین عنوان استودیوی Sucker Punch است که به‌طور کامل برای پلی‌استیشن 5 ساخته شده، و ما مشتاقانه منتظریم تا بر مبنای دستاوردهای بصری Ghost of Tsushima پیش برویم و دنیایی حتی واقعی‌تر خلق کنیم. با دیدی وسیع و گسترده، بازیکنان قادر خواهند بود تا از فاصله‌های دور به چشم‌اندازهای خیره‌کننده بنگرند، آسمان‌های پرستاره و شفق قطبی را مشاهده کنند، و حرکات باد را که با طبیعی‌ترین حالت در چمنزارها و گیاهان جریان دارد، تجربه کنند. علاوه بر این، بهبودهای بیشتری در زمینه بصری در راه است که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. این محیط جدید فرصت معرفی مکانیک‌های تازه، ارتقاءهای گیم‌پلی و حتی سلاح‌های نوآورانه را نیز فراهم می‌کند.

تریلر امروز ما نگاهی اجمالی به این دنیای جدید ارائه می‌دهد، اما چیزهای بسیار بیشتری برای نمایش وجود دارد. در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اطلاعاتی درباره سفر آتسو و شخصیت‌ها (و حیواناتی) که در طول این مسیر با آن‌ها آشنا خواهد شد. ما همیشه قدردان موفقیت Ghost of Tsushima بوده‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم که شما همه‌ شما در سال 2025 بازی Ghost of Yōtei را تجربه کنید.
ترجمه توسط دوست خوبمون @Romell
 
آخرین ویرایش:
می دونم خیلی ها منتظر سوشیما بودید!
ولی این مسیری بود که بقیه ip های سونی هم باید می رفتن...
ما دو سال پیش تو BC بحث می کردیم نام بازی اصلا باید گوست خالی باشه و چه تغییراتی باید بهش بدن با پسوند
من حتی تو تاپیک هورایزن در مورد مدل فرنچایز سازی 18 ماه پیش اینو گفتم
بحث برای آزادی عملی هست که نگرش اشتباه می تونه در دراز مدت عناوین سونی رو محدود کنه، در حالی که الان امار اینو نشون نده، مشکلات در زمان آینده خودشون رو نشون میدن!

فرنچایز باید جدا از مکان زمان و کاراکترا باشه تا دست سازنده ها باز باشه!
و SP اولین استدیویی هست که این مسیر رو به درستی رفت!
حالا هر داستانی رو بخوان روایت می کنن! هر اتفاقی واسه کراکتر بیوفته مهم نیست، کلی داستان نگفته شده از این دنیا هست! کاری که راکستار می کنه هم همینه! sp طبیعا به بزرگی این ابراستدیو محبوب نیست! ولی اینکه میاد پایان دو RDR رو اونطوری می بنده! و تیک تو حرف از RDR3 می زنه! و تو هر دو نسخه واکنش منفی نسبت به یک بازی خاص سونی نمی گیره، همینه! gta هم همینه!

خیالم راحته! گوست حالا می تونه تو هر کشوری و هر زمانی باشه! حتی گوست در دنیای مدرن!
 
انیمیشن اسب رو هم حتی دست نزدن
جدا از تمام بهبودهایی که میتونه بازی نسبت به نسخه ی قبل داشته باشه بنظرم کنترل و انیمشین اسب یکی از اولویت هاست :D کلا حرکت اسب ها دوتا استیج بیشتر نداشت یا راه میرفت یا میدوید! البته هنوز زوده که نتیجه گرفت ولی واقعا باید اون سیستم اسب سواری رو تغییر بدن.
 
امان از این همه جلال 😍

لعنتی هر فریم بازی عین تابلو نقاشی میمونه.
فرض کن اینو رو مانیتور اولترا واید بازی کنی.

بنظرم اینکه تو یه دوره زمانی دیگه بازی میکنیم خیلی خوبه و کلی پتانسیل داره مخصوصا این که اومدیم دوره میاموتو موساشی، امیدوارم تو گیم باشه و دوال ویلد کاتانا رو از ایشون یاد بگیریم.

نمیشه صبر کرد واقعا
 
  • Like
Reactions: SiminSecret
بعضی میگن توی اون دوره جنگجوی زن نبوده و...،اتفاقا در اون دوره شینوبیهای زن آموزش دیده هم بودن که به نام کونوایچی شناخته میشدن،کارشون این بوده که با مهارت نوازندگی و رقص برای جمع آوری اطلاعات و ترور وارد دربار دایمیوها بشن،احتمال میدم کاراکتر اصلی با توجه به ساز شمیسن و سلاح زنکو کاما که توی تریلر نشون دادن و با خودش حمل میکنه پیشینه کونوایچی رو بخواد روایت کنه که البته استودیوی سازنده کمی هم‌ پیاز داغش رو زیاد میکنه که این طبیعیه😁
 
آخرین ویرایش:
حالا که می خوان سری رو فرنچایز کنن
یدونه گوست 2077مون نشه؟:دی
(مخصوصا اینکه انجین ساکرپانچ خوراک محیط شهری هست، هنوز رنگ های نئونی Infamous SS چشم نوازه)
یه توکیو سایبرپانکی اصیل و پدرمادر دار!
1704815184640.png
 
Ghost_Art.jpg
طرح هنری بازی چند نکته در خودش جای داده:
اولین نکته مربوط به شمشیرهای موجود در صحنه هست (شش شمشیر) که هرکدام یک نماد مخصوص به خودشون دارند.
Snake_Sy.jpg
یکی از نمادهای مخصوص نمایش داده شده در تریلر مار هست که در صحنه‌ به نمایش درآمدن پوستر تحت تعقیب آتسو شاهد این نماد هستیم.

20240925_125759.jpg
دومین نکته در مورد نوشته‌ای است که آتسو در دست دارد. به‌نظر می‌رسد این نوشته یک لیست انتقام است. این نوشته در تمامی صحنه‌های نشان داده شده از آتسو در تریلر به کمر این شخصیت بسته شده است.
در صحنه‌ای از تریلر شاهد علامت زدن این نوشته با شمشیر آغشته به خون هستیم.

Atsu_Wolf.png
نماد شمشیر آتسو در تریلر به شکل گرگ نمایش داده شد و به‌نظر می‌رسد با گرگ به نمایش درآمده در تریلر ارتباط خاصی دارد.
 
آخرین ویرایش:
حالا که محوریت داستان انتقام هست
شاید اصلا ربطی نداشته باشه، ولی انیمه Dororo رو ببینید!(یک داستان کلاسیک انتقام بدون اینکه بخواد بزور پیام اخلاقی رو تو حلق مخاطبش کنه)
 
آخرین ویرایش:
نمیدونم تا الان خبری درباره اینکه Ghost of yotei قراره یه نسخه spin off از این سری باشه، اومده یا نه ولی اینطور بنظر میرسه.
کل sop دیشب رو نمایش این بازی جمع کرد واقعا! اتمسفر موسیقی همه چیزش خاص بود و اون لوگوی sucker punch که همیشه یادآور روزای خوب و توسعه ip های سنتی دوست داشتنی سونی هستش.
 
  • Like
Reactions: Taha75
نمیدونم تا الان خبری درباره اینکه Ghost of yotei قراره یه نسخه spin off از این سری باشه، اومده یا نه ولی اینطور بنظر میرسه.
کل sop دیشب رو نمایش این بازی جمع کرد واقعا! اتمسفر موسیقی همه چیزش خاص بود و اون لوگوی sucker punch که همیشه یادآور روزای خوب و توسعه ip های سنتی دوست داشتنی سونی هستش.
نه نگفتن اسپین اف هست!
بلکه اسم فرنچایز گوست هست! tsushima و yotei پسوند های گوست هستند!
تو هر نسخه تو یک شهر و تو زمان خاص خودش قراره ادامه پیدا کنه!
و گفتن حداقل یک فیلم در دست ساخت دارن و سایر اسپین اف ها! حالا اشاره نکردن اسپین اف ها گیم هستند یا ممکنه اصلا انیمه و سریال باشن تو یک شهر دیگه! حتی ممکنه گوست در آینده خارج از ژاپن باشه!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or