Xbox GEARS OF WAR E-DAY

سازنده
The Coalition
ناشر
Microsoft studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
Gears-of-War_E-Day_Announce_Screenshot_6-f4080b1e36291f34bdad.jpg

سازنده: The Coalition
ناشر: Microsoft Studios
سبک: شوتر سوم شخص
پلتفرم: PC , Xbox Series
صفحه Steam : دارد
تاریخ عرضه: نامعلوم
بخش چند نفره : تایید نشده
Co-op : تایید نشده
GEARS OF WAR E-DAY نسخه بعدی از مجموعه بازیهای این فرنچایز میباشد که به عنوان سری اصلی محسوب میشود و نه به عنوان یک عنوان Spin-off. داستان E-DAY روایت اتفاقات هولناک و سلاخی شدن انسانها توسط موجودات ناشناخته زیر زمینی به نام لوکاست در امرجنس-دی را به تصویر میکشد. SERA بعد از 79 سال جنگ پندولوم بین دو ابر قدرت نظامی Union of the independent republic و Coalition of the ordered government بر سر منابع انرژی زیر زمینی ( Imulsion ) برای مدت کوتاهی روی آرامش رو به خود دید و مردمان Sera برای اولین بار به آینده روشن و بدون جنگ امیدوار شدند. در این زمان قهرمانان جوان جنگ یعنی مارکِس فینِکس و دامینیک سانتیاگو که در غم از دست دادن دوست و برادر خود یعنی کارلوس سانتیاگو شریک بودند و از فاجعه ای که در انتظارشان هست کاملا بی خبرند، تهدیدات و کابوس های مرگباری که فقط آن را در رویای تلخ و ناخوشایند خود تصور میکردند. هیولاهایی که از زیر تخت بیرون می آیند!

آپدیت و ویرایش این پست ادامه خواهد داشت.
 
آخرین ویرایش:
از بخش مارکتینگ اکس باکس:

عجب
پس همه چیز اماده بود ( در حدی که حتی 1 ثانیه گیم پلی نمایش ندادن 8-| تاریخ انتشار هیچ , پلتفرم مقصد بازی مشخص نیست ) اما کوالیشن با جوانمردی اجازه داد یه استودیو گمنام ثواب ساخت این تریلر ببره 8->
 
اصرار یه عده به اینکه گرافیک بازی‌های Xbox فیک هستن نمی‌دونم برای چیه :دی آخرین موردش هم هلبلید بود که با اینکه عرضه شد و خیلی‌ها گفتن بهترین گرافیکی هست که تو عمرشون دیدن ولی باز یه عده خاص و البته قلیل اعتقاد داشتن نه گرافیکش معمولی هست و بازی‌های شونصد سال پیش ازش بهترن lol بیخیال بابا دیگه واضحات رو زیر سوال نبرید :دی کوالیشن تو هر چیزی ضعف داشته باشه تو بخش‌های تکنیکی پرفکته، خود سازنده Unreal Engine واسه تبلیغ انجین میاد از کوالیشن کمک می‌گیره، چی میگید آخه :)) :D
 
اگر بخش open world بزور توش نزارن پتانسیل اینو داره یه گیرز عالی در حد سه گانه اصلی شه .
اتفاقا اگه یه بازی بین بازیهای اکس باکس پتانسیل open world داشته باشه همین گرز هست ولی خب نه به شکل استاندارد بازیهای open world که این روز ها روانه بازار میشه یا حتی همون Gears 5 که با 2.5 سال Developement time یک کار غیر ممکن هست. همیشه تصور من از جهان باز بودن GEARS به تریلر Mad world برمیگرده و پتانسیل هایی که destroyed beauty و sera در دلشون نهفته هست. این قضیرو من تو فروم خدابیامرز Gears توضیح کامل دادم اگه اسکرین شاتشو پیدا کردم میزارم.

عجب
پس همه چیز اماده بود ( در حدی که حتی 1 ثانیه گیم پلی نمایش ندادن 8-| تاریخ انتشار هیچ , پلتفرم مقصد بازی مشخص نیست ) اما کوالیشن با جوانمردی اجازه داد یه استودیو گمنام ثواب ساخت این تریلر ببره 8->

کوروش عزیز استدیو blur یکی از برجسته ترین استدیوهای صنعت انیمیشن سازی و فیلم های کوتاه هست که هر Cg آرتیستی یک روز آروز داره که تو پروژه های این شرکت همکاری داشته باشه و هر کسی که تو این زمینه فعالیت میکنه این استدیو رو به خوبی میشناسه. در واقع outsource کردن برای ساخت تریلر اولین بار نیست که رخ داده حتی این استدیو مسئولیت ساخت تریلر برای Elder scrolls online ، call of duty، league of legends رو هم به عهده داشته فراموش نکنیم یکی از بهترین اپیزود های love death and robots کار همین استدیو هست.
maxresdefault.jpg

آخرین اثر استدیو کوالیشن یعنی هایو باسترز تریلر معرفیش هم توسط استدیو انیمیشنی AXIS انجام شده که هومن راد هم بر روی همین تریلر کار کرده که الان در SPLASH DAMAGE مشغول به کار هست.


...

به قدری کانسپت آرت های Gears of war 1 آیکانیک هست که اولین چیزی که با دیدن تریلر متوجه شدم همین کانسپت john Wallin liberto بود.

Screenshot 2024-06-10 095843.pnggearsofwar_environment_academy_by_john_liberto.jpg
 
اتفاقا خواستم بگم. واقعا دوران عجیبی بود. گیرز ۳ رو همه اوریجینال خریدیم. مهران سوار تاکسی شده بود کل تهران رو میچرخید بازی رو بین بچه‌ها پخش میکرد :D چقدر از بچه‌ها جوگیر شدن ۳۶۰۰ پوینت دادن تمام اسکینای بازی رو هم خریدن! چقدر بازی میکردیم مولتی این سری رو. صبح تا شب. با ساداف شاتگان گیرز ۳ چه خاطراتی رقم خورد :D یا اون گلیچ باز کردن تمام لوت باکسای گیرز جاجمنت. چقدر نو اسکوپ میزدی با بچه‌ها منم نگاه میکردم میخندیدم :D پینگمونم که شاهکار بود. تلپورت میشیدم تو مپ. واقعا یکی از بهترین دوران بود واسه هر کی که توی اون اکیپ بود. به حسینم سلام برسون :D
یکی از دلایل قوی بودن نمایش دیشب همین جملات خودته که حس میکنم مجدد گرایشت به مایکروسافت فن شدن زیاد شده :D واقعا هم نمایش پشم سوز بود:D در رابطه با این تصمیم هم واقعا ایده خوبی بود. من دو ماه نیست که گیرز ۴ و ۵ بازی کردم ! با این که بازی های بدی نیستن ولی واقعا نبود مارکوس فنیکس فقدان بزرگی بود. از الان عطر ۹۰ پلاس اینو حس میکنم:D
 
اتفاقا اگه یه بازی بین بازیهای اکس باکس پتانسیل open world داشته باشه همین گرز هست ولی خب نه به شکل استاندارد بازیهای open world که این روز ها روانه بازار میشه یا حتی همون Gears 5 که با 2.5 سال Developement time یک کار غیر ممکن هست. همیشه تصور من از جهان باز بودن GEARS به تریلر Mad world برمیگرده و پتانسیل هایی که destroyed beauty و sera در دلشون نهفته هست. این قضیرو من تو فروم خدابیامرز Gears توضیح کامل دادم اگه اسکرین شاتشو پیدا کردم میزارم.



کوروش عزیز استدیو blur یکی از برجسته ترین استدیوهای صنعت انیمیشن سازی و فیلم های کوتاه هست که هر Cg آرتیستی یک روز آروز داره که تو پروژه های این شرکت همکاری داشته باشه و هر کسی که تو این زمینه فعالیت میکنه این استدیو رو به خوبی میشناسه. در واقع outsource کردن برای ساخت تریلر اولین بار نیست که رخ داده حتی این استدیو مسئولیت ساخت تریلر برای Elder scrolls online ، call of duty، league of legends رو هم به عهده داشته فراموش نکنیم یکی از بهترین اپیزود های love death and robots کار همین استدیو هست.
View attachment 340538

آخرین اثر استدیو کوالیشن یعنی هایو باسترز تریلر معرفیش هم توسط استدیو انیمیشنی AXIS انجام شده که هومن راد هم بر روی همین تریلر کار کرده که الان در SPLASH DAMAGE مشغول به کار هست.


...

به قدری کانسپت آرت های Gears of war 1 آیکانیک هست که اولین چیزی که با دیدن تریلر متوجه شدم همین کانسپت john Wallin liberto بود.

View attachment 340540View attachment 340541
درود دوست عزیز
طبیعیه که تریلر پر از اشاره به نسخه های اصلی و نوستالژی باشه ( تنها هدف تریلر همین بوده )
دوستان کوالیشن قطعا چند سال روی گیرز 6 کار کردن ( به هر حال 5 سال گذشته بیکار نبودن ) قطعا خروجی اولیه بد بوده و مجبور شدن نسخه 6 رها کنن
بهترین راه حل برای رهایی استودیو از شرایط بد چی بوده ؟
استخدام یه استودیو انیمیشن سازی برای ساخت یه تریلر CG خوب پر از نوستالژی / استفاده از احساسات فن بیس / وعده بازگشت به ریشه ها و شخصیت های اصلی و ارت استایل نسخه اول و...
من بعید میدونم حتی 30 درصد روند ساخت GEARS OF WAR E-DAY طی شده باشه :-?? احتمالا کل بازی در همین 2 سال ساخته می شه به عنوان لانچ تایتل کنسول بعدی XBOX عرضه می شه
 
خداکنه دارک باشه و به شدت سنگین و سینماتیک و خفن . من هنوز 4 و 5 هم بازی نکردم اگه یک درصد هم E Day و هم قبلیا برای PS5 نیان حتما باید یه ایکس باکس بگیرم . هنوزم تریلر فکر کنم سال 2005 اینا بود یادمه چقدر خفن بود و چه دورانی بود یاد و خاطرش زنده شد برام .
 
یکی از دلایل قوی بودن نمایش دیشب همین جملات خودته که حس میکنم مجدد گرایشت به مایکروسافت فن شدن زیاد شده :D واقعا هم نمایش پشم سوز بود:D در رابطه با این تصمیم هم واقعا ایده خوبی بود. من دو ماه نیست که گیرز ۴ و ۵ بازی کردم ! با این که بازی های بدی نیستن ولی واقعا نبود مارکوس فنیکس فقدان بزرگی بود. از الان عطر ۹۰ پلاس اینو حس میکنم:D

آخر نسل یه سریز اکس با ۳ماه گیم‌پس میگیرم حالشو میبرم عین همون کاری که با اکس‌باکس وان اکس کردم :D الان واقعا وقت دوتا کنسول داشتن نیست وگرنه کدوم گیمری بدش میاد همه بازیارو بازی کنی.
 
یه استودیو گمنام ثواب ساخت این تریلر ببره 8->
نصف تمام تریلر های خفنی که میبینی مثل سایبر پانک اساسین و ... مال همین BLUR هستن
15 ساله کارش تریلر ساختنه
بشنوه بهش گفتی گم نام فرار میکنه:Mrgreen:
 
تو این 30 خورده ای که از خدا عمر گرفتم خیلی باید به مغزم فشار بیارم ببینم آخرین باری که برای معرفی یه بازی هایپ و هیجان زده و احساسی شدم کی بوده . مطمینم حداقل تو 15 سال اخیر ( تا دیشب و معرفی gears of war ) این حس بهم منتقل نشده بود . یاد دوران تینیجریم افتادم که جزو اولین نفرایی بودم که تو ایران x360 رو خریده بودم و دلیل اصلیش هم معرفی gears 1 بود . بخاطر کندی اینترنت اون زمان و در دسترس نبودن امکانات امروزی ' خیلی گیمرای اون زمان بروز نبودن و اطلاعاتمون رو بعضا از مجله های بازی رایانه و دیسکایی که داخلش بود تهیه میکردیم . اون زمان من حتی نمیدونستم فرق دستگاه core با پریمیوم چیه و فقط از دبی یه دونه شون رو ( که ارزونترین هم بود با دسته سیمی و کابل کامپوننت بدون hdmi :D ) خریدمو آوردم . غافل از اینکه دستگاه من هارد نداره و باید مموری کارت هم براش تهیه میکردم . کل بازارو ایرانو تورانو گشتم تا آخر یه مموری کارت هم تونستم بخرم تا بتونم کنترل مارکوس رو بدستم بگیرم و بتونم مراحل رو سیو کنم :D

شاید تنها بازی که میتونست اون حال و هوای جوونی رو برام تداعی کنه همین بازی بود . تو این 20 سالی که گرافیک و گیم پلی بازیها چندین لول بالاتر رفته و برای سلیقه های مختلف مخاطب انواع و اقسام گیم تو اون ژانر هست هنوز از 2006 بازی نیومده که بتونه تو این سبک و استایل با gears مقابله کنه و بتونه حتی حریفش بشه . یه معجونی اون زمان ساختن تو کالبد 3rd person که از لحاظ سرعت گیم پلی دسته کمی از عناوین fps نداره . بشدت منتظرم پری اوردر استمیش قیمت بخوره تا بخرمش .

یه نکته ی جالب دیگه ای هم که الان تو استیم دیدم اینه که بنظر بازی نسخه pvp نداره و فقط از coop داستانی پشتیبانی میکنه که این میتونه خبر خوبی باشه و شاید سازنده ها تمرکز اصلی شون رو روی بخش داستانی گذاشتن . شایدم با بروز رسانی های بعدی اضافه بشه .



Screenshot 2024-06-10 115735.jpg
 
درود دوست عزیز
طبیعیه که تریلر پر از اشاره به نسخه های اصلی و نوستالژی باشه ( تنها هدف تریلر همین بوده )
دوستان کوالیشن قطعا چند سال روی گیرز 6 کار کردن ( به هر حال 5 سال گذشته بیکار نبودن ) قطعا خروجی اولیه بد بوده و مجبور شدن نسخه 6 رها کنن
بهترین راه حل برای رهایی استودیو از شرایط بد چی بوده ؟
استخدام یه استودیو انیمیشن سازی برای ساخت یه تریلر CG خوب پر از نوستالژی / استفاده از احساسات فن بیس / وعده بازگشت به ریشه ها و شخصیت های اصلی و ارت استایل نسخه اول و...
من بعید میدونم حتی 30 درصد روند ساخت GEARS OF WAR E-DAY طی شده باشه :-?? احتمالا کل بازی در همین 2 سال ساخته می شه به عنوان لانچ تایتل کنسول بعدی XBOX عرضه می شه

میگم حالا که از تو خود استودیو وقایع رو اینقدر از نزدیک دنبال میکنی من دنبال کار میگردم، ببین آبدارچی نمیخوان؟
 
درود دوست عزیز
طبیعیه که تریلر پر از اشاره به نسخه های اصلی و نوستالژی باشه ( تنها هدف تریلر همین بوده )
دوستان کوالیشن قطعا چند سال روی گیرز 6 کار کردن ( به هر حال 5 سال گذشته بیکار نبودن ) قطعا خروجی اولیه بد بوده و مجبور شدن نسخه 6 رها کنن
بهترین راه حل برای رهایی استودیو از شرایط بد چی بوده ؟
استخدام یه استودیو انیمیشن سازی برای ساخت یه تریلر CG خوب پر از نوستالژی / استفاده از احساسات فن بیس / وعده بازگشت به ریشه ها و شخصیت های اصلی و ارت استایل نسخه اول و...
من بعید میدونم حتی 30 درصد روند ساخت GEARS OF WAR E-DAY طی شده باشه :-?? احتمالا کل بازی در همین 2 سال ساخته می شه به عنوان لانچ تایتل کنسول بعدی XBOX عرضه می شه
اول از همه باید بگم متوجه این هستم که چرا از دید شک و تردید به این موضوع نگاه میکنی و خود من از افرادی هستم که نتیجه نهایی برای من از همه چیز مهم تر هست وگرنه تریلر معرفی Gears of war 4 هم فوق العاده بود و در کل محتاط بودن در مورد هایپ و موارد اینچنینی رو درک میکنم.
در مورد اینکه کوالیشن چند سال بر روی 6 Gears کار میکرده درست حدس زدی ولی هیچ دلیل مدرکی وجود نداره که خروجی اولیه بد بوده باشه که البته باز هم میگم برای من قابل درک هست اگه کسی این سوالها تو سال 2024 براش پیش بیاد، برای همین برای اینکه بتونیم یک سری سر نخهایی رو بدست بیاریم باید به مصاحبه سال 2020 که ign با story director کوالیشن انجام داد ( درحال حاظر داخل سانتا مونیکا مشغول به کار هست ) و تاثیر خروج راد فرگوسن از استدیو رو بررسی کنیم.

Gears of War Devs Reveal Series Timeline and How the Gears Universe Can Grow - IGN

As for where they can go for the stories, well, that's what they've left all that negative space for. Mah mentioned they still have more to tell of Del's story, and they don't want to restrict their creative options for just the "here and now" of Gears either. She reiterated that the jump ahead 25 years from Gears of War 3 to Gears of War 4 shifted how they're able to think about their stories. And, she said so long as they think it's a story players will get excited about and that they're excited about, then stories set in the future are always something they'd be open to considering.
Negative space gives us a way of keeping some of our story a mystery
To this team, negative space means intentionally leaving gaps that they can be filled in later. That doesn’t mean always leaving continent-sized holes or decade-long breaks everywhere - this gap can be as short as the two weeks between Gears 4 and Gears 5. That time was used as an opportunity for a Gears 5 prequel book called Gears of War: Ascendance that featured a journey for Kait and Marcus.

"Negative space gives us a way of keeping some of our story a mystery,” said Mah. “For example, the origins of the Locust were talked about, talked around, in earlier games and novels, but because it wasn't defined in pure black and white. In Gears 5, we were able to actually take that question - ‘Where did the locust come from?’ - and tie it into Kait's whole journey," she says. "So those types of negative space little bits and nooks and crannies in our universe, when we're thinking about new stories, we do go and try to figure out what hasn't been explored yet, and where can we sneak our way in?"

It can also be a previously undefined battle or monumental moment, like where (and when) Gears Tactics takes place.

“It made sense to us to go back in time and set it right around the events of Gears 1 – but then we kind of locked in on the Hammer of Dawn offensive as a really dramatic way to start a game,” Bielman said. That particular moment in Gears history - when the COG deployed enough orbital lasers to permanently scorch the planet - helped the team tie in the new mechanics as well.

“This made a perfect sort of setting to start the player in a place where they don't have a lot of supplies, they don't have a big army at their back, they can't really call for reinforcements for a while. And so, once we locked into that event as being the kickoff of the game, then the rest of it just sort of fell into place." Bielman said.

در کل همیشه من تا جایی که یادم هست کوالیشن در مورد اهمیت negative story telling صحبت میکرد و پتانسیل هایی که در نقاط تاریخی مختلف حائز اهمیت هست که بهشون توجه خاصی نشده، برای همین مطمئن هستم که اینها میتونستن مثل سال 2015 یا 2018 از چندین پروژه هم زمان رونمایی کنن حتی با یک تیزر کوتاه ولی این کار باعث صدمه زدن به برند میشه کاری که راد فرگوسن پافشاری بسیاری زیادی سر این قضیه کرد و البته ماکروسافت مخالف این موضوع بود. من حتی خودم چندین سال پیش وارد یکی از پنل های کوالیشن شدم و هدف این بود که دلووپرها سوالهایی که طرفدارها دارن رو جواب بدن که باز هم یادم میاد این قضیرو خیلی پافشاری میکردن که فقط زمان حال نقطه داستانی براشون اهمیت نداره بلکه universe گرز حائز اهمیت هست.

31.png

در کل sera پر از گنجینه های تاریخی هست که کوالیشن میتونه از همشون یک trilogy در بیاره، چه از age of armageddon چه از پیدایش coalition of ordered government و من مطمئن هستم که این اتفاق خواهد افتاد مخصوصا که این فرنچایز وارد سینما هم خواهد شد.

این رو هم اضافه کنم همیشه برای ساخت DLC یا بازیهای Spin-off یا مپ های مالتی پلیر کوالیشن/اپیک با استدیوهایی مثل splash damage یا حتی people can fly همکاری کرده چه از RAAM SHADOW یا گرز جاجمنت ، Gears tactics یا مپ های مالتی پلیر نسخه 3 4 5 و چیزی که مشخصه Gears of War E-DAY رو خود کوالیشن میسازه به همراه استدیوهای کمکی و outsource های کانترکتی. البته من اطلاع دقیقی از انتشار کنسول های نسل آینده ندارم ولی میشه تصور کرد که این بازی همونطور که قبلا هم گفتم سر 20 سالگی فرنچایز یعنی سال 2026 که بهترین زمان ممکن هست ریلیز بشه و Gears 6 که به نظر میاد پروژه جاه طلبانه ای باشه که میفته اواسط نسل بعد.

در مورد راد فرگوسن من فکر میکنم این فرد با اینکه در مدیریت پروژه و شیپ کردن بازی در کوتاهترین زمان ممکن موفق عمل کرده و واقعا producer فوق العاده ای هست ولی اول آخرش ایشون تفکرات corporate داشت چه از قمار خونه ای که داخل Gears of war 4 راه انداخت چه از تصمیمات اشتباه و من در آوردی و پافشاری بر روی المان های کم اهمیت که با بزرگ جلوه دادنش لطمه به هویت بازی میزد که همه اینها در داستان سرایی شماره چهارم و پنجم تاثیر به سزایی داشت چون تمامی خروجی ها از زیر نظر ایشون رد میشد و حرف اولو آخر رو هم میزد. برای همین شما وقتی مصاحبه ایشون در پادکست unlocked ign رو گوش میدی ایشون صراحتا میگه مشکلی که من برای coalition به وجود آوردم رو نمیدونم چطوری میخوان هندل کنن و حتی کست های بازی هم از اون انتخاب آخر بازی ناراضی بودن. در کل راد فرگوسن با داشتن عادت های به شدت سمی مثل شیپ کردن چندین بازی پشت سر هم 5 تا Gears تو 6 سال قدرت تنفس رو از این فرنچایز گرفت و زمان توسعه کوتاه مدت بازی به دلیل اینکه راد فرگوسن عادت به شیپ کردن بازیها پشت سر هم داشت بزرگترین لطمه رو به سری زد حتی همون Gears of war judgment هم دست پخت و تز ایشون بود. چیزی که مشخصه Gears 6 به بیشترین زمان توسعه نیازمند هست و باید صبر کرد.


دقیقه 27:55 به بعد رو از زبون خود راد فرگوسن بشنوید که خودش گویای همه چیز هست.




در حاظر هم کل کوالیشن بیشتر به BLACK TUSK شباهت داره به خاطر اینکه تمامی افراد کلیدی کنترل استدیو رو دوباره به دست گرفتن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or