این
" تو فروشش تاثیر داره" دیگه از اون حرفاست. لیک شدن عناوین مایکروسافت دیگه تبدیل به عادت شده و من خودم به شخصه این رو یه راهکار مارکتینگ میدونم. آخه مگه ممکنه Halo Reach و Halo 3 و ODST و Halo 2 و Gears 3 و ... همه به طور اتفاقی تو یه فاصله ی معین قبل از عرضه ی بازی لیک بشن؟!
نکته ی جالب اینه همه ی این بازی هایی که لیک شدن در نهایت تونستن بیشتر از پیش بینی ها فروش داشته باشن.
شاید تحلیل ـم خیلی متوهمانه باشه اما من این لیک شدن هارو فقط یه راهکار عجیب تبلیغاتی برای بالا بردن تب و تاب بحث های بازی ها و یه تبلیغ کاملا مجانی با استفاده از Hater های همیشه در صحنه میدونم. همین الان ببینید توی تمامی سایت های دنیا Gears 3 تبدیل شده به داغ ترین بازی توی بحث ها! یا توی همین BC یه نگاه به تاپیک گیرز 3 و خبر هاش بندازید خیلی چیز هارو متوجه میشید.
Halo 2 بیشتر از یک ماه قبل از عرضه یعنی 13 اکتبر 2004 نسخه ی کاملش لیک شد، Halo 3 دو هفته قبل از عرضه لیک شد و ODST که توی سری از کمترین امید برای فروش برخوردار بود توی اتفاقی فوق العاده عجیب تقریبا دو ماه قبل از عرضه یعنی توی 28 آگوست 2009 لیک شد و خیلیا این اتفاق رو نابودی کامل فروشش قلمداد کردن و دقیقا 5 روز بعدش بزگترین بن ویو مایکروسافت شروع شد! تازه این پایان ماجرای لیک شدن نبود، حتی Reach هم یک ماه قبل از عرضش لیک شد. تمامی این نسخه هایی هم که لیک شدن کمتر کسی میتونسته ازشون استفاده کنه و بازی کنشون، ریچ و گیرز 3 که نیاز به JTAG داشتن و ODST هم که زبونش فرانسوی بود. من به هیچ وجه این اتفاقات رو اتفاقی نمیدونم.
ODST با لیک شدنش از لحاظ فروش تونست تقریبا فک همه رو بندازه و دو برابر پیش بینی ها فروش کنه. این موضوع در مورد سایر بازی های لیک شده هم صدق می کنه. مطمعنا این لیک شدن های سریالی اتفاقی نیست.
پ . ن : من واقعا موندم مگه صاحبان کنسول های JTAG شده قرار بود گیرز 3 رو اریج بخرن که الان این نسخه ی نصفه نیمه به فروش بازی ضربه زده؟!
اصلا اینا اگه میخواستن اریج بخرن برای چی JTAG کردن؟! خواهشا فکر کنید قبل از پست دادن.