Game Engines

  • Thread starter Thread starter Neo
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
البته فكر كنم براي پروژه بعدي اين استوديو DICE از همون موتور Frostbite استفاده كنند
اگه اشتباه نكنم اسم بازيش MIRRORS EDGE بود { اگه اسپلش درست باشه }
لطفا براي دفعه بهعد موتور سورس شركت وليو رو بذاريد
 
Euphoria
بازیه ساخته شده :that Star Wars tech demo
این موتور اولین بار در E3 06 نمایش داده شد و فعلا Indiana Jones 2007 رو دارن باهاش میسازن و بعنوان میان افزار در بازیه Star Wars: FU بکار گرفته شده. از نکات برجسته این موتور میشه به فیزیک بسیار بالا و وقایع تصادفی ان اشاره کرد.

پ.ن. فک کنم اینجوریاست :biggrin1:.
 
Source
بازی ساخته شده : Half-Life 2
سازنده : Valve Corporation

یکی از معروفترین و قابل احترام ترین موتور ها گرافیکی دنیا موتور Source است که توسط شرکت
معتبر Valve Corporation ساخته شده. Half-Life 2 می تواند بهترین مثال برای نشان دادن قدرت این
موتور و همچنین gravity gun یکی از اسلحه های بازی نشانگر مهمترین نقطه قوت این موتور یعنی نیروی وزن وجاذبه زمین می باشد. Source یکی از اولین موتور هایی بود که در آن از تکنولوژی
HDR lighting استفاده شد همچنین از دیگر نقاط قوت این موتور میتوان به multiple format بودن آن اشاره کرد (منظور هم برای کنسول از آن استفاده میشود هم PC) .

در حال حاضر :
با ساخته شدن Half-Life 2 episodic expansions و همچنین بازی های محبوب The Orange Box
که بر روی کنسول نیز منتشر شد طرفداران این موتور نیز بیشتر شدند و هم اکنون تعداد شرکتهایی که license این موتور رو خریداری میکنند روز به روز بیشتر میشود هر چند که انتقاد های زیادی به سیستم کدینگ Outdate این موتور میشود ولی شرکت درسدد برطرف کردن این مشکلات است Source را میتوان یکی از مهمترین رقبای Unreal Engine 3 دانست.

پروژه بعدی : Left 4 Dead
 
البته من توضيحتون كامل كنم كه فيزيك حرف اول در اين موتور ميزنه
والبته غير از Left 4 Dead بازي Dark Messiah of Might and Magic: Elements هم از اين موتور قدرت مند استفاده ميكنه
لطفا يكي هم يه لينك بذاره من مطمئن شم Tiberium از موتور ce 2 استفاده ميكنه
 
Glacier
بازی ساخته شده :Hitman: Blood Money
سازنده : IO Interactive
تعداد زیادی کاراکتر تعداد زیادی عمل و عکس العمل مختلف از خود نشان میدهند . این مطلب تم اصلی بازی ساخته شده با این موتور توسط شرکت IO Interactive است . موتور Glacier تا حدود زیادی این شرکت را به هدف اصلی خود نزدیک کرده ولی هنوز نیازمند پیشرفت و دستیابی به تکنولوژی Next-Gen برای بیشتر کردن تعداد کارکتر ها در محیط بازی و از همه مهمتر پیشرفت گیم پلی بازی است .

در حال حاضر:
اگرچه موتور Glacier برای سبک Stealth بازی Hitman مناسب بنظر میرسد و ارامش در بازی را بخوبی نشان میدهد ولی به تازگی شرکت IO Interactive تصمیم به ساخت بازی اکشن و پر برخوردی به نام
Kane & Lynch: Dead Men گرفت اما این بازی نتوانست نظر مثبت گیمرها رو به خود جلب کند و انتقاد های بسیاری بر این بازی وارد شد . بعد از این شکست IO Interactive کار مشکلی پیش رو خواهد داشت و برای مبارزه با دیگر رقبای خود نیاز به کار بسیار بر روی موتور خود است .

پروژه بعدی : Hitman 5
 
RAGE
بازی ساخته شده :Rockstar Games Presents Table Tennis
سازنده:Rockstar Games
پس از ساخت بازی محبوب Rockstar Games Presents Table Tennis بر روی Wii و Xbox360 توسط شرکت Rockstar با موتور Rage حالا این شرکت خود رو برای ادامه دادن یکی از پرفروش ترین سری ها یعنی GTA اماده میکند . مطمئنا یکی از مهمترین دلایلی که GTA بهترین بازی در این سبک است وجود موتور خوب برای ساخت این بازیست. GTA IV بسیار عالی بنظر میرسد و Rage توانسته قدرت خود رو در وسیع بودن نقشه بازی , اکشنهای سوم شخص , رانندگی , انیمیشن های میان بازی , هوش مصنوعی بسیار عالی و Open-World بودن بازی نشان دهد . در حقیقت Rage هیچ محدودیتی برای سازندگان بازی قرار نداده !!!

در حال حاضر :
تا الان Rockstar برای ساخت تمام بازیهای خود از موتور RenderWare استفاده کرده ولی حال باید دید که ایا این شرکت می تواند موفقیت خود را با Rage ادامه دهد ؟ و اینکه ایا این شرکت قست فروش موتور خود رو خواهد داشت ؟ همچنین بدلیل گستردگی موتور Rockstar حتی برای ساخت Midnight Club: Los Angeles از این موتور استفاده میکند . نکته دیگر در مورد این موتور multiple format بودن ان است . بطور کلی میتوان Rage را یک همه کاره ی واقعی دانست !!!

پروژه بعدی :Grand Theft Auto IV
 
RenderWare
بازی ساخته شده :GTA: San Andreas
سازنده :Criterion
RenderWare یکی از پر استفاده ترین موتور های نسل پیش است . این موتور بدلیل multiple format بودن آن توسط شرکتهای زیادی خریداری شده و حدود 60 بازی با استفاده از این موتور خوب ساخته شده که در بین این 60 بازی سبکهای مختلفی همچون FPS و Racing نیز وجود دارد . اما یکی از قابلیت های اصلی این موتور قدرتوجود particle ها بصورت بسیار زیباست که در بازی Black و همچنین سری Burnout انرا به وضوح میتوان دید.اما قطعا معروفترین بازی ساخته شده با این موتور بازی محبوب GTA: San Andreas بود . این بازی Open-World بود ولی RenderWare نشان داد که حتی در این سبک هم حرفهایی برای گفتن دارد.

در حال حاضر:
با اینکه RenderWare توانست یکی از موفق ترین موتور های نسل قبل باشد و نتوانست پیشرفت خود رو بعد از Next-Gen شدن موتور های دیگر ادامه دهد دلیل اصلی این موضوع هم شرکتی نبود جز EA . این شرکت با خریداری Criterion و موتور ان یعنی RenderWare باعث شد که تمام فروش این موتور متوقف شود علت این بود که EA اطلاعات زیادی از شرکت خریدار برای بازی درخواست میکرد همچنین EA از شرکتهایی که قبلا License این موتور رو خریده نیز این اطلاعات رو میخواست که این اقدامات باعث شد که بیشتر شرکتها از جمله RockStar
کار با این موتور خوب رو تعطیل کنند و مثلا برای ساختن GTA IV از موتور دیگری استفاده کنند . در این شرایط باید گفت که RenderWare دیگر قابلیت مبارزه با رقبای خود رو از دست داده است و باید کم کم با این موتور خداحافظی کرد .

پروژه بعدی:Burnout Paradise
 
Scimitar
بازی ساخته شده :Assassin's Creed
سازنده:Ubisoft
با اینکه Assassin's Creed دارای باگ بود و ایراداتی به آن وارد شد ولی این بازی از لحاظ بصری یکی از شاهکارهای این صنعت در طول تاریخ بود . شهری بزرگ با بناهای بسیار زیبا و Open-world , پر از ملت در حال حرکت و تصمیم گیری یا همون None Player Character) NPC ) , و همچنین انیمیشن های بین بازی بسیار زیبا تنها بخشی از قدرت این موتور رو نشان میداد . اما از تمام اینها مهمتر A.I بسیار قدرتمند این موتور است که امید این را به تمام گیمرها میدهد که Assassin's Creed II بازی بسیار بهتری از اب دراید .

در حال حاضر :
در اینکه UBI بتواند این موتور را تا سال اینده تقویت کند شکی نیست اما بعید است که شرکتهای زیادی برای خرید این موتور اقدام کنند . دلیل این موضوع این است که Scimitar زیاد با PS3 سازگاری نشان نداده حتی در
Assassin's Creed هم این موضوع مشخص بود طوری که این بازی در Xbox360 روان تر اجرا میشد .

پروژه بعدی : Untitled Ubisoft game
 
برای Prince of Persia: The Sands of Time از Jade استفاده کردن فکر میکنم به احتمال 99 % برای بقیه هم پیشرفت کرده ی همین موتور بوده که موتور خیلی جالبی هم نبود چون اصلا فیزیک که تعطیل بود تعداد پلیگونی که کاراکتر ها داشتند فکرکنم به 1000نمیرسید اگه یادتون باشه توی قسمت 3 وم هم حتی قیافیه پرنس ضایع بود A.I بسیار ضعیفی داشت ولی اوزش انقدر داستانش و گیم پلیش خوب بود که همه ی ملت باهاش حال کردن راستی برای بعدیش هم که قراره بیاد از همین Scimitar قراره استفاده کنن ;)
 
برای Prince of Persia: The Sands of Time از Jade استفاده کردن فکر میکنم به احتمال 99 % برای بقیه هم پیشرفت کرده ی همین موتور بوده که موتور خیلی جالبی هم نبود چون اصلا فیزیک که تعطیل بود تعداد پلیگونی که کاراکتر ها داشتند فکرکنم به 1000نمیرسید اگه یادتون باشه توی قسمت 3 وم هم حتی قیافیه پرنس ضایع بود A.I بسیار ضعیفی داشت ولی اوزش انقدر داستانش و گیم پلیش خوب بود که همه ی ملت باهاش حال کردن راستی برای بعدیش هم که قراره بیاد از همین Scimitar قراره استفاده کنن ;)
3 كه از يكشم گرافيكش پايين تر بود
2 شم كه تو باگ راه ميرفتي
تاييد شده كه Scimitar استفاده ميكنند اخه تاييد بازيش به 2 روز نميرسه ؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or