Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

نقد و بررسی:
بررسی بازی Forza Motorsport | بازی سنتر بررسی بازی Forza Motorsport | بازی سنتر

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
Phil Spencer swears Forza Motorsport isn’t dead — just parked indefinitely | Windows Central https://share.google/4WHJMgiygL0g0KlNb

خلاصه گفته که بازی لغو نشده و فقط فعلا کنار گذاشته شده و تمرکز بر روی بازی هایی هستند که به زودی عرضه میشن.
 
آخرین ویرایش:
Phil Spencer swears Forza Motorsport isn’t dead — just parked indefinitely | Windows Central https://share.google/4WHJMgiygL0g0KlNb

خلاصه گفته که بازی لغو نشده و فقط فعلا کنار گذاشته شده و تمرکز بر روی بازی هایی هستند که به زودی عرض میشن.
اره کنار گذاشته شده بعد که FH 6 ریلیز شد دوباره برمیگردیم سر ساپورت FM پیست و ماشین و کریر جدید اضافه میکنیم
منطقیه :D
مایکروسافت FM رو نابود کرد.
بازی ناقص رو ول کردن به امون خدا. کریرش ناقصه هنوز باگ داره به درک حداقلش هوش مصنوعی رو درست میکردن.
 
اره کنار گذاشته شده بعد که FH 6 ریلیز شد دوباره برمیگردیم سر ساپورت FM پیست و ماشین و کریر جدید اضافه میکنیم
منطقیه :D
مایکروسافت FM رو نابود کرد.
بازی ناقص رو ول کردن به امون خدا. کریرش ناقصه هنوز باگ داره به درک حداقلش هوش مصنوعی رو درست میکردن.
FM تموم شد.
به حرفهای این مدیرها هیچ اعتمادی نیست ، مخصوصا اسپنسر.
اصلا این صنعت هیچ تضمینی نداره.

اگه برنامه ای برای نسخه آینده موتوراسپورت وجود داشته باشه ــ که با این شرایط اصلا خوش بین نیستم ــ ولی همونطور که قبلا اشاره کردم به نظرم راهش ساخت یه نسخه جمع و جورتر ، مولتی پلیر و با تمرکز کامل روی موتوراسپورته.
اینطوری هزینه لایسنس ماشینهای جاده ای ازش کسر میشه ، محتوای بازی یک چندم این میشه و کلی تو هزینه و زمان ساخت بازی صرفه جویی میکنن.

اگه اون رو درست در بیارن میتونن یه برگشت درست و حسابی داشته باشن ، به مرور براش DLC و آپدیت بدن و حتی به ساخت نسخه های بعدی هم فکر کنن.

یه مثال نزدیک بزنم میتونم از Rfactor 2 بگم ، بازی از 2013 که بصورت بتا منتشر شد تا 2023 که یکی دوتا سازنده و استودیو عوض کرد و هر کدوم هم سعی خودشون رو کردن و بازی رو به شکلهای مختلف توسعه دادن.
انجین گرافیکیش رو از اول نوشتن ، یکی بهش VR اضافه کرد ، ai و مادپذیریش رو بهبود دادن و...
ماشینها و پیستهای مدرن بهش اضافه کردن ، مسابقات رنکد روزانه و هفتگی رو آوردن و این لیست ادامه داره...

ولی در نهایت تصمیم گرفتن انجین فیزیک بازی رو که شماره یک تو صنعته رو بگیرن ، انجین گرافیکی بازی رو به روز کنن.
بخش مادینگ بازی رو بریزن دور ، محتواهای اضافه مثل ماشینهای جاده ای و پیستهای قدیمی رو همینطور و در نهایت یک بازی جدید از دلش بکشن بیرون به اسم Le mans Ultimate که مخصوص مسابقات جی تیه و بر پایه مسابقات رنکد روزانه و هفتگی.

بازی به صورت ارلی اکسس منتشر شد و به زور میتونست 800-700 نفر پلیر روزانه رو به خودش ببینه.
ولی سرشون رو انداختن پایین و توسعش دادن ، بهینش کردن ، مسابقات رنکد و سیستم امتیازدهی و جرایم درجه یکی رو براش منتشر کردن.
سری مسابقات استقامتی ، GT3 و... رو آوردن به بازی ، طوریکه الان بهترین شرایط ممکن رو داره.

با سودی که از فروش بازی و DLCها داشتن الان حتی دارن بخش کمپین/سینگل پلیر رو هم براش توسعه میدن و همزمان نسخه کنسولی اون هم داره آماده میشه.
این رو گفتم که گاهی باید یه عقبگرد حساب شده کرد و پله ها رو دوباره با سرعت و شکل درستی اومد بالا.

این با یه مدیر استودیوی دلسوز و تیم حرفه ای ولی حتی کوچک به راحتی قابل انجامه و میتونه برای موتوراسپورت هم تکرار بشه.
باید دید مایکرو چی میخواد.
 
آخرین ویرایش:
باید دید مایکرو چی میخواد.
چیزی که مایکرو میخواد اینه که فورزا با کمترین هزینه ممکن ساخته بشه. وگرنه اگه همون تیم اصلی که فونداسیون بازی رو طراحی کردن تا اخر روش کار میکرد بازی مولایی میشد. با این روش مدیریتی هم که در پیش گرفتن بعید بدونم حداقل تا نسل بعد یک FM دیگه ببینیم. انقدر FH براشون در امد داشته که FM رو دراپ کردن.
اگه بخوان نسخه بعدی بسازن اول باید یک تیم که واقعا حرفه و علاشون موتوراسپورت باشه جمع کنن تا بشه جایگزین T10. بعدش هم مایکروسافت از زیر تامین بودجه در نره FM درست میشه :D
اگه همین FM 2023 با هوش مصنوعی خوب و محتوای خوب ریلیز میشد خیلی راحت میتونست GT7 رو شکست بده و مارکت رو بگیره، رقیب دیگه ای هم نداشت. GT7 هم که کویره :-"
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: m.a.t and m.d.makan

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or