Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

نقد و بررسی:
بررسی بازی Forza Motorsport | بازی سنتر بررسی بازی Forza Motorsport | بازی سنتر

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
عجب ضد حالی هم بود. اومدم برم تو بازی که زارپ آپدیت داد.
میدونی چه تغییراتی رو اعمال میکنه؟
صفحه پیش یک کاربر گذاشت یکیش یه پیست جدید هست .کلا حسین این فورتزا ماهی یک بار اپدیت میده و اصولا حجم های بازیها و اپدیت های مایکروسافت خرکی هستن 😁
 
  • Like
Reactions: u.s.a
عجب ضد حالی هم بود. اومدم برم تو بازی که زارپ آپدیت داد.
میدونی چه تغییراتی رو اعمال میکنه؟
یکی از بهترین تغییرات از Release بازی و اونم اضافه شدن Fujimi Kaido هست که بعد از اضافه شدن Nordschleife فوق العاده براش Hype شدم ، یکی از بهترین و Iconic ترین پیست های بازی :x:x:x
 
FM Update 20 Overview - 20th Anniversary Month
چکیده محتوای آپدیت جدید به وسیله Gemini:


مهم‌ترین موارد:
* بازگشت پیست فوجیمی کایدو: این پیست محبوب از نسخه‌های قبلی Forza Motorsport دوباره به بازی اضافه شده است و حال و هوای نوستالژیکی را برای طرفداران قدیمی به ارمغان می‌آورد.
* رویدادهای چندنفره جدید: رویدادهای جدیدی با نام‌های "Open Track Day" و "Drift Meetups" به بخش چندنفره اضافه شده‌اند که به بازیکنان اجازه می‌دهند برای پیست بعدی رای دهند. همچنین یک رویداد ۲۴/۷ "Fujimi Kaido Drift Meetup" و "Nürburgring Nordschleife Track Day Meetup" نیز در دسترس هستند.
* ۱۰ خودروی جدید: ده خودروی جدید به بازی اضافه شده‌اند، از جمله:
* 2022 Acura NSX Type S
* 2024 Nissan Z NISMO
* 1984 Toyota #25 Horsepower Techs Starlet Time Attack
* 1995 Formula Drift #34 Toyota Supra MkIV
* 2005 #1 Sierra Enterprises Lancer Evolution Time Attack
* و پنج خودروی دیگر که از طریق Challenge Hub و رویدادهای مختلف قابل دریافت هستند.
* بهبود هوش مصنوعی: هوش مصنوعی در این آپدیت به طور قابل توجهی بهبود یافته است و رانندگی روان‌تر و رقابتی‌تری را ارائه می‌دهد. به گفته Turn 10، حریفان اکنون "به طور ماهرانه و پیوسته و بدون رفتار رانندگی نامنظم" مسابقه می‌دهند.
* بهبود پشتیبانی از فرمان: ویژگی‌های جدیدی برای فرمان‌های مسابقه اضافه شده است، از جمله کالیبراسیون فرمان و تنظیم دقیق میزان چرخش فرمان برای هر خودرو. تنظیمات پیش‌فرض Force Feedback نیز برای اکثر فرمان‌ها تغییر کرده است. به دلیل تغییرات در حساسیت فرمان، تنظیمات "Steering Lock Range" و "Steering Sensitivity" کاربران ریست شده است.
* موسیقی جدید: قطعاتی از موسیقی Forza Motorsport 3، 4، 5 و 6 به لیست پخش بازی اضافه شده است، به همراه ۳ قطعه موسیقی جدید از آهنگساز نسخه‌های ۳ تا ۵، لنس هیز.
* بهبودهای عملکرد و رفع اشکالات: مانند همیشه، این آپدیت شامل بهبودهای کلی در عملکرد بازی و رفع تعدادی از اشکالات گزارش شده توسط بازیکنان است.
به طور خلاصه، آپدیت ۲۰ یک به‌روزرسانی بزرگ برای Forza Motorsport است که محتوای جدید قابل توجهی مانند پیست فوجیمی کایدو و خودروهای جدید را به همراه بهبودهای مهم در هوش مصنوعی و پشتیبانی از فرمان ارائه می‌دهد. این آپدیت به نظر می‌رسد با هدف جشن گرفتن بیستمین سالگرد سری Forza Motorsport منتشر شده است و تلاش دارد تا تجربه بازی را برای طرفداران بهبود بخشد.

سطح تریلر هم واقعا خیلی نسبت به تریلر های قبلی بهتر شده.

پ.ن: من احتمالا دیگه کمتر سر بزنم به تاپیک برای قرار دادن خبر آپدیت ها. البته همچنان تو پروگرام پلی تست بازی حضور دارم و اگر آپدیت یا خبری از شماره جدید بیاد سعی میکنم یک هینت اینجا بدم.
 
آخرین ویرایش:
سطح تریلر هم واقعا خیلی نسبت به تریلر های قبلی بهتر شده.
عجب تریلر تماشایی و جذابی ، جگرم به حال اومد \m/
حتی اگر فورزا بازی نمی‌کنید، تماشای این تریلر رو از دست ندید، زندگی هنوز زیبایی های خودشو داره...
 
اولین Car Pack بازی که جدا از Car Pass و ادیشن های Deluxe و Premium هستش با قیمت 4.99$ و اسم Racing Heroes همراه این آپدیت عرضه شد و واقعا میشه گفت ترکیبی از بهترین ماشین هایی که میشد گلچین کرد ، هست ، 2024 Ford Mustang GT3 به عنوان یکی از بهترین ماشین های موتوراسپرت ، 2001 Formula Drift #215 Nissan Silvia Spec-R, 1997 Toyota Mark II Tourer V JZX100 به عنوان دو تا از بهترین Drift Car ها که میتونید باهاش روی آسفالت Fujimi جشن بگیرید و یکی از ماشین های خاص و خواستنی از فورزا های قدیم 1984 De Tomaso Pantera GT5 و بهترین ماشین از نظر من هم 2008 Mazda Furai که خودش به تنهای این Car Pack رو Carry میکنه :x:x:x :

FM Heroes Car Pack.jpg
 
انصافا کل پیستهای بازی یه طرف و این Fujimi Kaido یه طرف.
منظورم از نظر طراحی هنری ، مدلها ، تکسچرها ، نورپردازی و غیرست.
این آرتیستها تا حالا کجا بودن؟



امیدوارم اینها رو نگه دارن و بعدا برگردن پیستهای قبلی رو هم یه دستی روشون بکشن.
 
چرا گرافیک تو بعضی پیستها فک اندازه ولی تو بعضی پیستها داغون؟؟؟
نپرس.
دلیلش وضعیت استخدامی استودیوهای مایکروست.

آرتیستهای متفاوتی روی پیستها کار کردن.
یه بخشی رو عده ای کار کردن که نزدیک به انتشار بازی قراردادشون تموم شد.
بعد یه عده رو آوردن مسئول طراحی پیستها کردن که تازه داشتن دوره کارآموزیشون رو میگذروندن.
با بدبختی و تحث فشار کار رو درآوردن ولی همین دلیلی شد که میگی پیستها ثبات گرافیکی و کیفی ندارن .

برای همین تو پست بالا هم بهش اشاره کردم که ای کاش این تیم جدید رو بتونن نگه دارن.
این قراردادهای 18 ماهه تو بعضی از استودیوهای مایکرو بزرگترین ضربه رو به بازیهاشون زده.
 
یه پیستهایی مثل نوربورگرینگ فک آدم میوفته از گرافیک، یه پیستهایی هم مثل circuit de spa آدم حالش بهم میخوره.
نمیدونم چرا گرینوالت از کارگردانی بازی کنار رفت. اگه بازم خودش کارگردان بود، فورزا سلطان بی چون و چرای شبیه ساز بود.
 
یه پیستهایی مثل نوربورگرینگ فک آدم میوفته از گرافیک، یه پیستهایی هم مثل circuit de spa آدم حالش بهم میخوره.
نمیدونم چرا گرینوالت از کارگردانی بازی کنار رفت. اگه بازم خودش کارگردان بود، فورزا سلطان بی چون و چرای شبیه ساز بود.
گرین والت از سمت کریتیو دایرکتور به رییس ترن ۱۰ ارتقا رتبه پیدا کرد.
Alan Hartman هم که قبلاً رییس استودیو بود به رییس استودیو های ایکس باکس ارتقا رتبه پیدا کرد.

الان کریس ایساکی سمت دن گرین والت رو بر عهده داره اما عملا همین طور که ماکان گفت مشکل اصلی نحوه قرارداد با دیزاینر های بازی بود. قرارداد ها رو به صورت ۱۸ ماهه بستن و کار خیلی از دیزاینر ها نیمه تمام باقی مونده و یک نفر دیگه جایگزین اون افراد شده. مثل اتفاقی که برای استودیو 343 هم افتاد زمان توسعه هیلو اینفینیت.
Forza Motorsport Developer Shares 'Exhausting' Experience Making the Game

البته گویا ماه های آخر دو هزاری مایکروسافت افتاده که این روش جواب نمی‌ده ولی خب آسیب عملا وارد شده.
بار ها هم شنیده شده که مراحل توسعه بازی یک بار به صورت کامل ریبوت شده.
برای همین تفاوت کیفیت تو پیست ها و اتومبیل ها به چشم میخوره.

از سال گذشته خوشبختانه تعدادی از اعضای سابق و درست و حسابی استودیو برگشتن به ترن ۱۰ و کاملا تاثیر حضور اون ها تو کیفیت بازی و آپدیت ها دیده میشه.

یک موضوع دیگه هم هست اونم مربوط میشه به آماده کردن انجین بازی برای فیبل که عملا مهندس های مهم و اصلی استودیو رو مجبور به همکاری با پلی گراند برای توسعه فیبل کرده.
 
از سال گذشته خوشبختانه تعدادی از اعضای سابق و درست و حسابی استودیو برگشتن به ترن ۱۰ و کاملا تاثیر حضور اون ها تو کیفیت بازی و آپدیت ها دیده میشه.
:D
گفته شده ترن ۱۰ با تعدیل نیرو زیادی قراره این هفته مواجه بشه
البته با این نسخه ریبوت و این همه گندی که طی سال های اخیر زدن کاملا بسته بشن هم تعجب نمیکنم
انجین و معدود افراد باقی مونده یا به پلی گراند منتقل شده یا تبدیل به یک استودیو کاملا کمکی ؟
 
:D
گفته شده ترن ۱۰ با تعدیل نیرو زیادی قراره این هفته مواجه بشه
البته با این نسخه ریبوت و این همه گندی که طی سال های اخیر زدن کاملا بسته بشن هم تعجب نمیکنم
انجین و معدود افراد باقی مونده یا به پلی گراند منتقل شده یا تبدیل به یک استودیو کاملا کمکی ؟
بهزاد وسکر یا هر اسم دیگه ای که داری چک کردن ipت کلا دو ثانیه طول می‌کشه :D

اگر خواستی به من ضربه روحی بزنی که باید بگم من از ترن ۱۰ قدیسی مثل میکامی نساختم که بود و نبودش بخواد اهمیت خاصی داشته باشه تو زندگیم.

پ.ن: این پروفایل هم به ده تا پروفایل قبلی که بن شدن اضافه کن. پروفایل بهزاد وسکر برای همیشه بن میشه همین طور که قبلاً بهت گفته شده بود فعالیت بدین شکل تو فروم خلاف قوانین محسوب میشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or