Xbox Forza Motorsport

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
Turn 10
تاریخ انتشار
2023
ناشر
Xbox
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
پیام مدیریت: هر گونه ترول، بحث مقایسه ای و پست GT vs Forza = بن مستقیم از بازی سنتر


بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر منتشر خواهد شد
View attachment 1000024138.mp4

نقد و بررسی:
بررسی بازی Forza Motorsport | بازی سنتر بررسی بازی Forza Motorsport | بازی سنتر

پیش‌نمایش:
پیش‌ نمایش بازی Forza Motorsport، پیش‌رفته ترین عنوان ریسینگ ساخته شده تا به امروز


هشتمین قسمت از Forza Motorsport در طول شوکیش ۲۳ ماه جولای برای کنسول Xbox Series X معرفی شد.
این تاپیک همراه با نزدیک شدن به عرضه بازی و ارائه جزیئات بیشتر آپدیت خواهد شد.

156259

نکات کلی:

مراحل پیش تولید بازی از سال ۲۰۱۹ آغاز شده‌است
بازی به صورت کامل از ری‌تریسینگ برای اتومبیل‌ها، شخصیت‌ها و پیست‌ها استفاده خواهد کرد
فورتزا موتوراسپورت به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K اجرا خواهد شد
سازندگان از این عنوان به بازگشت سری به ریشه‌ها و اصول اولیه سری یاد می‌کنند
بخش داستانی نقش پر رنگی را در این شماره ایفا خواهد کرد





آپدیت۱:
بعد از ماه‌ها انتظار و دنبال کردن اخبار و شایعات مختلف در خصوص هشتمین شماره از بازی فورتزا موتوراسپورت، در نهایت مایکروسافت این عنوان را در قالب تیزری کوتاه در جریان ایونت اختصاصی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس برای این کنسول در کنار PC معرفی کرد.


هشتمین شماره فورتزا توسط استودیو ترن ۱۰ مراحل اولیه توسعه خود را شروع کرده‌است. این در حالی است که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ یکی از اعضای استودیو به قابل بازی بودن این عنوان اشاره کرده بود.

در سایت بازی در خصوص فورتزا موتوراسپورت جدید نوشته شده:
«با شماره جدید فورتزا موتوراسپورت، ما با دروس و انقلابی که در تاریخ اتومبیل‌سازی اتفاق افتاده‌است آشنا می‌شویم. ما در حال ساخت تجربه‌ای جدید به لطف قدرت و سرعت فراوان کنسول Xbox Series X هستیم. به این بدان معنا است که می‌توانید منتظر یک بخش بصری بی‌نظیر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل ری‌تریسینگ، رزولوشن 4K Native و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه در کنار ایده‌های جدیدی برای بازی باشید. ایده‌هایی که باعث می‌شوند گیمران به دنیای فورتزا و به دیگر دوستانشان متصل شوند.»

همچنین کریس ایساکی یکی از کارگردان بازی در خصوص تکنولوژی‌ ری‌تریسینگ می‌گوید که این تکنولژی به موتور گرافیکی بازی که Forza Teach نام دارد، اضافه شده و می‌توان شاهد استفاده از ری تریسینگ برای هر دو سری موتوراسپورت و هورایزون بود. او همچنین تاکید کرد که عنوان جدید بسیاری از طرفداران قدیمی سری را به شدت خوش‌حال خواهد کرد و همچنین مواردی فراوانی برای طرفداران جدید این سری و جذب افراد بیشتری خواهد داشت.

در نهایت بازی Forza Horizon 4 هم در روز عرضه کنسول Xbox Series X از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد که بدین صورت بر این کنسول شاهد اجرای بازی با رزولوشن 4k و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه همراه با بهبود بخشی بصری بازی باشیم.

آپدیت۲:
آخرین اپیزود از برنامه ماهانه فورتزا که در آن سازندگان در خصوص آینده سری و آپدیت‌های نسخه‌‌های فعلی صحبت می‌کنند، این‌بار میزبان کریس ایساکی به عنوان creative director شماره هشتم سری بود. او در قسمتی از صحبت‌های خود در خصوص شماره جدید فورتزا موتوراسپورت برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس سخن گفت که در ادامه به آن می‌پردازیم. با جدیدترین اخبار بازی‌ها همراه باشید.

او در قسمتی از صحبت‌های خود به تیزر پخش شده از شماره جدید اشاره کرد. این تیزر قسمت‌هایی از پیست Laguna Seca در کالیفورنیا را به نمایش در می‌آورد. ایساکی معتقد است که این همان کیفیتی است که طرفداران سری منتظر آن خواهند بود و در بقیه پیست‌های شماره جدید هم می‌توانند منتظر چنین جزئیات و کیفیتی باشند.

در کنار صحبت در خصوص بخش بصری بازی بر رو کنسول Xbox Series X، ایساکی همچنین در خصوص مراحل توسعه بازی و تغییراتی که در آن انجام شده توضیح داد. او بر این باور است که طرفداران سری با شنیدن آن که شماره جدید فورتزا موتوراسپورت به ریشه‌های سری بازگشته است، خوش‌حال خواهند شد. او همچنین معقتد است که شماره جدید همانند یک نامه عاشقانه برای جامعه فورتزا عمل خواهد کرد. در همین حال تیم توسعه در حال تلاش است تا طرفداران جدید را هم به تجربه این عنوان جذب کند.
مراحل پیش تولید فورتزا موتوراسپورت از سال گذشته شروع شده‌است و سازندگان تغییرات بنیادی را در بخش‌های اصلی بازی انجام داده‌اند. در ادامه ایساکی در خصوص ری تریسینگ و مزایا و معایب آن برای تیم توسعه بازی می‌گوید.

«ری تریسینگ به موتور گرافیکی فورتزا اضافه شده‌است. این موتور برای ساخت فورتزا موتوراسپورت و فورتزا هورایزون استفاده می‌شود. هر دو سری از تکنولوژی‌های مشابه‌ای استفاده خواهند کرد و حال ری تریسینگ بخشی از این تکنولوژي‌ خواهد بود. یکی از مواردی که ما با استفاده از ری تریسنگ با آن مواجع شدیم، زیبایی‌ها و زشتی‌هایی بود که به واسطه این تکنولوژی برای ما به نمایش درآمد. با افزودن ری تریسینگ به موتور بازی، حال موارد فراوانی برای ما مشخص شدند که باید به توسعه یا رندر دوباره آن‌ها می‌پرداختیم. بدین صورت این تنها ری تریسینگ نیست که به موتور فورتزا اضافه شده، در عمل این مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که باعث پیشرفت طراحی و مدل اتومبیل‌ها، پیشرفت بصری پیست‌ها، محیط و شخصیت‌ها می‌شود و در مجموع تمام این موارد باعث خلق صحنه‌های زیبایی از لحاظ بصری می‌شوند.»

بازی فورتزا موتوراسپورت در تاریخی نامشخص برای کنسول Xbox Series X و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
یک سری اطلاعات تو اینسایدر هاب بازی وجود داره که اینجا هم قرار میدم.
لیست اخراجی های ترن ۱۰ با توجه به پروفایل های لینکدینشون اومده بیرون. (عکس های پایین)
بازی احتمالا همچنان برای پلی استیشن ۵ توسط یک استودیو دیگه پورت میشه. (تایید نشده و ممکن هم هست کلا دیگه این اتفاق نیوفته).
احتمالا آخرین آپدیت بازی برای ماه سپتامبر باشه. (اینم تایید نشده و ممکنه همچنان پشتیبانی از بازی ادامه پیدا کنه).
استودیو هنوز هیچ واکنشی در خصوص اخراجی ها منتشر نکرده و احتمالا تو یکی دو هفته اخیر یک اطلاعیه بدن بیرون.
هنوز مشخص نیست که استودیو قراره به صورت ساپورت برای پلی گراند و باقی استودیو ها فعالیت کنه یا همچنان به ساخت بازی ادامه بده. (هر چند Klobrille گزارش داده که یکی از اعضای سابق استودیو گفته فقط به عنوان ساپورت به کار خودش ادامه میده).


1000024399.jpg 1000024398.jpg
 
آخرین ویرایش:
یک سری اطلاعات تو اینسایدر هاب بازی وجود داره که اینجا هم قرار میدم.
لیست اخراجی های ترن ۱۰ با توجه به پروفایل های لینکدینشون اومده بیرون. (عکس های پایین)
بازی احتمالا همچنان برای پلی استیشن ۵ توسط یک استودیو دیگه پورت میشه. (تایید نشده و ممکن هم هست کلا دیگه این اتفاق نیوفته).
احتمالا آخرین آپدیت بازی برای ماه سپتامبر باشه. (اینم تایید نشده و ممکنه همچنان پشتیبانی از بازی ادامه پیدا کنه).
استودیو هنوز هیچ واکنشی در خصوص اخراجی ها منتشر نکرده و احتمالا تو یکی دو هفته اخیر یک اطلاعیه بدن بیرون.
هنوز مشخص نیست که استودیو قراره به صورت ساپورت برای پلی گراند و باقی استودیو ها فعالیت کنه یا همچنان به ساخت بازی ادامه بده. (هر چند Klobrille گزارش داده که یکی از اعضای سابق استودیو گفته فقط به عنوان ساپورت به کار خودش ادامه میده).


View attachment 385631View attachment 385632
حالا نه اینکه بخوام نظر کارشناسی بدم چون واقعا برنامه ریزیها یا استراتژیهای این کمپانیها این مسائل دم دستی که ماها ازش تو خبرها میخونیم و... خیلی میتونه فاصله داشته باشه.

اما از دید یه گیمر که آمار چندتا استودیوی دیگه ریسینگ ساز رو هم داره به نظرم این تعداد رو اگه بتونن حفظ کنن میشه روی نسخه های آینده موتوراسپورت هم حساب باز کرد.
من اون سبزها رو که شمردم حدود 40 و خورده ای شدن ، از اون زردها هم هرچی بیشتر بهشون اضافه بشه باز بهتر.

مثلا کونوس که استورکورساها رو میسازه کلا 30 نفر هستن.
یا 397 که Lemans ultimate رو توسعه میده همین 50-40 نفرن.
Reiza هم که AMS 2 رو میسازه باز هم 30 نفر هستن.

یا همین Straight4 Studios که داره Project motor racing رو توسعه میده زیر 60 نفر هستن.
==========

به نظر من مهم همونیه که اشاره کردی که مایکرو براشون چه برنامه ای داشته باشه چون این تعداد که من میبینم (جدای از تخصصهاشون) کاملا برای توسعه یه بازی ریسینگ تو اسکیل کوچکتر کفایت میکنه.
دیگه حداقل یه نسخه کاملا مولتی پلیر رو که میتونن به راحتی با این تعداد بسازن.

امیدوارم که استودیو همینطور حفظ بشه ولی روی نسخه های ارزونتر و جمع و جورتر از موتوراسپورت بتونه سرمایه گذاری کنن.
 
حالا نه اینکه بخوام نظر کارشناسی بدم چون واقعا برنامه ریزیها یا استراتژیهای این کمپانیها این مسائل دم دستی که ماها ازش تو خبرها میخونیم و... خیلی میتونه فاصله داشته باشه.

اما از دید یه گیمر که آمار چندتا استودیوی دیگه ریسینگ ساز رو هم داره به نظرم این تعداد رو اگه بتونن حفظ کنن میشه روی نسخه های آینده موتوراسپورت هم حساب باز کرد.
من اون سبزها رو که شمردم حدود 40 و خورده ای شدن ، از اون زردها هم هرچی بیشتر بهشون اضافه بشه باز بهتر.

مثلا کونوس که استورکورساها رو میسازه کلا 30 نفر هستن.
یا 397 که Lemans ultimate رو توسعه میده همین 50-40 نفرن.
Reiza هم که AMS 2 رو میسازه باز هم 30 نفر هستن.

یا همین Straight4 Studios که داره Project motor racing رو توسعه میده زیر 60 نفر هستن.
==========

به نظر من مهم همونیه که اشاره کردی که مایکرو براشون چه برنامه ای داشته باشه چون این تعداد که من میبینم (جدای از تخصصهاشون) کاملا برای توسعه یه بازی ریسینگ تو اسکیل کوچکتر کفایت میکنه.
دیگه حداقل یه نسخه کاملا مولتی پلیر رو که میتونن به راحتی با این تعداد بسازن.

امیدوارم که استودیو همینطور حفظ بشه ولی روی نسخه های ارزونتر و جمع و جورتر از موتوراسپورت بتونه سرمایه گذاری کنن.
آره اکثر استودیو های مستقل با همین تعداد کار می کنن و بازی های خوبی هم می‌سازن.
ولی خب سیاست مایکروسافت یک طوریه که نمیشه خیلی رو چیزی حساب باز کرد واقعا.

از اون طرف مایکروسافت این یکی دو دهه اخیر همیشه از سری موتوراسپورت برای شوکیس گرافیک و قابلیت های کنسول های خودش استفاده کرده و با توجه به نزدیک بودن عرضه کنسول جدید بعید نیست بخواد یک بار دیگه دست به چنین کاری بزنه ولی حالا تو اسکوپ کوچیک تر.

مثلا نسخه دوم و سوم برای نمایش قدرت ۳۶۰ ازشون استفاده شد.
نسخه چهارم برای نشون دادن قابلیت های کینکت.

از نسخه پنجم به بعد عملا استفاده از سری فورتزا موتور اسپورت عمدتا برای نمایش قدرت سخت افزاری کنسول های ایکس باکس بود.
نسخه پنجم به عنوان یک بازی لانچ تایتل از معدود عناوینی بود که به صورت ۶۰ فریم و ۱۰۸۰ اجرا میشد و همچنین از قابلیت های کلاود بهره می‌برد.
نسخه ششم تنها عنوانی که من به یاد ندارم استفاده خاصی ازش برای تبلیغات کنسول نشده باشه.

نسخه هفتم لانچ تایتل کنسول Xbox one X بود و قابلیت 4k و ۶۰ فریم رو به نمایش گذاشت.

نسخه آخر هم باز شوکیس گرافیکی برای کنسول های سری ایکس و اس بود و قابلیت هایی مثل ری تریسینگ، ۶۰ فریم و... رو باهاش معرفی کردن. فقط این وسط ناگهان عرضه بازی با یک تاخیر عجیب و غریب همراه شد و عملا زمانی عرضه شد که دیگه این چیزا رو بورس نبودن و به شدت این موضوع رو فروش بازی تاثیر گذار بود. دلیلش هم اون طوری که گفته شده مربوط میشه به ریبوت شدن مراحل توسعه و مشکلات استخدامی ها.

حالا این وسط یک احتمال خیلی کم رنگ برای شماره بعدی باقی میمونه و اونم از رو حرف فیل اسپنسر میاد که تو شوکیس گفت next Forza. بعضی ها میگن این حرف به معنی ادغام سری هورایزون و موتور اسپورت بوده و نسخه بعدی فورتزا به نحوی شامل هر دو فرانچایز میشه. (البته به نظر خودم احتمالش کمتر از ۱٪ که چنین اتفاقی بخواد بیوفته.) ولی اگر عملی بشه باز هم از نابودی استودیو خیلی بهتره.
 
حالا این وسط یک احتمال خیلی کم رنگ برای شماره بعدی باقی میمونه و اونم از رو حرف فیل اسپنسر میاد که تو شوکیس گفت next Forza. بعضی ها میگن این حرف به معنی ادغام سری هورایزون و موتور اسپورت بوده و نسخه بعدی فورتزا به نحوی شامل هر دو فرانچایز میشه. (البته به نظر خودم احتمالش کمتر از ۱٪ که چنین اتفاقی بخواد بیوفته.) ولی اگر عملی بشه باز هم از نابودی استودیو خیلی بهتره.

ترکیب موتور اسپرت و هورایزون و عرضه به عنوان یه بازی از هر نظر تقریبا غیر ممکن نباشه خیلی بعیده اونم مایکرو با این خط سیاست های جدیدش... (درکل مثله اینکه در حال حاضر رضایت مخاطب، در ته جدول اهمیت برای تصمیم گیری شرکت های بزرگه!)
 
  • Like
Reactions: Love Console
بازی رو پریشب دوباره دانلود کردم و تا الان چندساعتی دارم بازی میکنم.
کلا پلی تایمم مجموعا تو نسخه رایگان/گیم پس و الان استیم زیر 60-50 ساعت میشه.
ولی میخوام بگم انصافا بازی تو شرایط فعلیش خیلی با کیفیته.
محتوای سینگل پلیر خیلی زیادی داره.
بالاخره یه بخش سینگل پلیر که تخصصی در مورد موتوراسپورت باشه و ماشینهای جاده ای درش نبینیم به بازی اضافه شده. (Champions Cup)
که انگاری یه کمپین جدیده.
این کمپین شامل مسابقات تورینگ کار ، فرمولا ، ایندی/ناسکار و استقامتی (LMP ها و GTها) میشه و خیلی تنوع داره.
من واقعا از شرایطی که الان حداقل برای بخش سینگل پلیر داره خیلی ازش راضیم.

به نظرم خریدش برای دوست داران سبک ریسینگ الزامیه ، مخصوصا تو تخفیفات اونهم پک کاملش.

===================
با شرایط اخیر استودیو به نظرم اگه مایکرو هنر کنه و یه تیم جمع و جور از T10 رو حفظ کنه میتونن بخشهای خوب همین نسخه رو بگیرن و کات کنن و یه دستی به سر و روش بکشن و تحت یه نسخه کاملا مولتی پلیر دوباره منتشر کنن.
(خیلی حیف شد ، تازه آرتیستهای خفنی روی بازی کار میکردن که خروجیش فوجیمی کایدو شده بود و با هرآپدیت بازی داشت به مسیر درست خودش برمیگشت :( )

اما خب باید همونکاری که پولی فونی با GT Sport و GT7 انجام داد ولی به صورت برعکس رو انجام بدن...

به دلیل بودجه پایین کمپین احتمالا حذف بشه.
گرافیک ولی دوباره جهش داشته باشه.
ماشینهای فیلر حذف بشن ، یه نسخه کاملا موتور اسپورت (ماشینهای ریسینگ) باشه ولی....

بخش رتبه بندی ، رنکد بازی کاملا باید متحول بشه که پلیرها رو بتونه پای بازی نگه داره.
باید برن ببینن iRacing چطور نزدیک به 40هزار پلیر داره یا GT7 یا Le mans ultimate ...
اونها برای بخش مولتی پلیر چی کارکردن که تونستن پلیرها رو پای ثابت این بخش نگه دارن.

حتی میتونن به انتشار همزمان روی پلی استیشن هم فکر کنن که خودش خیلی کمک میکنه.

به نظرم اگه قرار باشه استودیو تو ابعاد کوچکتری حفظ بشه این بهترین راهه که بتونن به مسیرشون ادامه بدن و بعدها دوباره مایکرو بتونه روشون سرمایه گذاری کنه و نمه نمه برگردن به شرایط خوبشون.
 
آخرین ویرایش:
استودیو ترن ۱۰ بعد از اتفاقات اخیر برای اولین بار به صورت رسمی یک بیانیه صادر کرده و در خصوص آینده فورتزا موتوراستورت و آپدیت جدید هم حرف زده.

به صورت خلاصه گفتن که همچنان ساپورت فورتزا موتور اسپورت و هورایزون ادامه پیدا می‌کنه و یک آپدیت جدید هم برای بازی عرضه میشه که من خلاصش رو اینجا میگذارم.

در یک چند جمله میشه این که فعلا هیچ چیز جدیدی نداره بازی تقریبا و همون محتوایی که قبلا به صورت زمانی عرضه شده بودند رو حالا به صورت دائم به بازی اضافه میکنن.


ویژگی‌های اصلی:
* بازگشت IndyCar: ماشین‌های ایندی‌کار مدل ۲۰۲۵ از برندهای هوندا و شورولت به بازی اضافه شده‌اند و برای خرید در دسترس هستند.
* بخش جدید Champions Cup در Career Mode: این بخش جدید و رایگان، شامل پنج تور مختلف و رویدادهای دعوتی (Invitational) است که برای همیشه در دسترس خواهند بود. با تکمیل این تورها، می‌توانید ماشین‌های جدید و با ارزشی را به عنوان جایزه دریافت کنید.
* ماشین‌های جایزه جدید: با تکمیل تورها و چالش‌های جدید، ماشین‌های زیر را به عنوان جایزه دریافت خواهید کرد:
* 1979 BMW #6 BMW Motorsport M1 Procar
* 1989 Audi #4 Audi 90 quattro IMSA GTO
* 1966 Ford #2 GT40 MkII Le Mans
* 1939 Auto Union Type D
* 1991 Mazda #55 Mazda 787B
* و چندین ماشین دیگر از طریق رویدادهای دعوتی.
* گسترش Open Class Tour: این بخش از بازی گسترش یافته و اکنون شامل تمام کلاس‌های ماشین از E تا X می‌شود و برای همیشه در دسترس است. با تکمیل تمام سری‌های این تور، ماشین 2024 Nissan Z NISMO را به عنوان جایزه دریافت خواهید کرد.
* تغییرات در بخش چندنفره (Multiplayer):
* سری مسابقات IndyCar به بخش Featured Multiplayer اضافه شده است.
* سری مسابقات ABCS Multi-Class به صورت دائمی در دسترس خواهد بود.
* بازگشت تورهای ویژه: تورهای ویژه‌ای که قبلاً به صورت محدود در دسترس بودند، به بازی بازگشته و برای همیشه قابل بازی خواهند بود.
Compete in the Track Toys Tour in Forza Motorsport
 
با توجه به Event ها و برگشت تور های قبلی که Featured بودن و الان به صورت دائمی میخوان باشن و نبود Car Sale های هفتگی که برای کل پلیرا چه VIP ها ، مسیر گیم مسیر End of Service هست :-??:-??:-?? حالا این آپدیت که گفتن عرضه میشه بیاد مشخص میشه ، هم از نوع ماشین ها که آیا همون ماشین های توی بازی هست یا پورت شده از فورزا های قبلی و Horizon 5 یا اینکه کاملا New To Forza هست. این دائمی بودن تور ها که یکی از پیشنهاد های اساسی هم من و هم اکثریت Community فورتزا بود اما سیستم Forza ها مثل همین Horizon 4 و 5 که اخیرا ماشین هارو پشت جوایز هفتگی میخواست در قبال FOMO یجورایی Rare کنه اما وقتی به پایان پشتیبانی نزدیک شد اونارو با Back Stage برگردوند این بار FM هم داره همچین کاری میکنه اما با برگردوندن تور ها و خوب طبیعتا جوایزشون ، امیوارم تولید محتوا برای این نسخه از بازی ادامه دار باشه ، Mode های جدید تری اضافه کنن و از همه مهم تر برای خود من Fictional Track های جدید :x:x:x که خوب کار بسیار سنگین و زمان بری ـه اما برای یه بازی مثل FM که عملا یه بستر برای GAAS هست و میشه خیلی خوب ازش پشتیبانی کرد شدنیه ، پیست های رسمی رو تو اکثر گیم ها میشه پلی داد ، یه جا قشنگ تر از اون یکی ، یه جا دقیق تر از اون یکی اما این Track های انتزاعی و ساخته شده توسط خود Dev ها هستن که معمولا بیشتر تو یاد ها میمونن نمونه هاشم که همه پلیرا میشناسن هم تو این نسخه و هم تو کل سری
جدا از این موارد یه لیست جالب یکی از کاربرا تهیه کرده که نشون میده تنها 15 ماشین هستن که در تمامی فورتزا ها حضور داشتن ، یه Fun Fact جالب 8->8->8-> :

Forza Cars.jpg
 
با توجه به Event ها و برگشت تور های قبلی که Featured بودن و الان به صورت دائمی میخوان باشن و نبود Car Sale های هفتگی که برای کل پلیرا چه VIP ها ، مسیر گیم مسیر End of Service هست :-??:-??:-?? حالا این آپدیت که گفتن عرضه میشه بیاد مشخص میشه ، هم از نوع ماشین ها که آیا همون ماشین های توی بازی هست یا پورت شده از فورزا های قبلی و Horizon 5 یا اینکه کاملا New To Forza هست. این دائمی بودن تور ها که یکی از پیشنهاد های اساسی هم من و هم اکثریت Community فورتزا بود اما سیستم Forza ها مثل همین Horizon 4 و 5 که اخیرا ماشین هارو پشت جوایز هفتگی میخواست در قبال FOMO یجورایی Rare کنه اما وقتی به پایان پشتیبانی نزدیک شد اونارو با Back Stage برگردوند این بار FM هم داره همچین کاری میکنه اما با برگردوندن تور ها و خوب طبیعتا جوایزشون ، امیوارم تولید محتوا برای این نسخه از بازی ادامه دار باشه ، Mode های جدید تری اضافه کنن و از همه مهم تر برای خود من Fictional Track های جدید :x:x:x که خوب کار بسیار سنگین و زمان بری ـه اما برای یه بازی مثل FM که عملا یه بستر برای GAAS هست و میشه خیلی خوب ازش پشتیبانی کرد شدنیه ، پیست های رسمی رو تو اکثر گیم ها میشه پلی داد ، یه جا قشنگ تر از اون یکی ، یه جا دقیق تر از اون یکی اما این Track های انتزاعی و ساخته شده توسط خود Dev ها هستن که معمولا بیشتر تو یاد ها میمونن نمونه هاشم که همه پلیرا میشناسن هم تو این نسخه و هم تو کل سری
جدا از این موارد یه لیست جالب یکی از کاربرا تهیه کرده که نشون میده تنها 15 ماشین هستن که در تمامی فورتزا ها حضور داشتن ، یه Fun Fact جالب 8->8->8-> :

View attachment 389044
اول از همه باید اون AI شخمی رو درست کنن
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
منطقی بخوایم فکر کنیم همونطور که علی اشاره کرد کارشون با این نسخه دیگه تموم شده.
بازی رو تا میتونستن فیکس کردن و براش آپدیت و محتوا دادن.

حتی کار پولی فونی با GT7 هم تموم شده و این آپدیتهای ریزی که میگیره مشخصه که کار تیم اصلی نیست ، اونها سوییچ کردن روی نسخه بعدی.
دیگه فورتزا بماند.

همونطور که قبلا نوشتم اگه کارمند به اندازه کافی تو استودیو مونده به نظرم بهترین کار اینه که از تو دل همین بازی یک بخش مولتی پلیر درست و حسابی بکشن بیرون و نسخه فرعی رو منتشر کنن.

حتما 80-70 درصد پلیرها بیخیال این نسخه فرعی میشن ولی به نظرم داشتن یه بازی کوچیک کاملا مولتی پلیر ولی جذاب که لابی هاش همیشه پر باشه خیلی باارزش تر از یه بازی خیلی گنده با کلی ویژگی شکم گندست که همه بخشهاش نهایتا به 70-60 درصد پتانسیل خودش رسیده باشه و پلیرها اونچنان رغبت نکنن تو مسابقاتش شرکت کنن و خیلی جدی بگیرنش.
فورتزا موتوراسپورت الان اینطوره.

اگه برای مایکروسافت توجیه سرمایه گذاری داشته باشه به نظرم این بهترین راه برای تولد دوباره استودیوست.
 
چیز خاصی رو از دست ندادی.
نسخه هفتم مزخرفترین نسخه سری بود.
این خدای اونه.
نسخه هفتم که بخش داستانی خیلی خوب و طولانی داشت
لیست ماشین هاش هم خیلی زیاد بود
پیست های خوب ، و بخش های انلاین گسترده ای داشت
یادمه تازه داشتم تو رنک بازی میبردم که سرور های بازی داون شدن :D اون اخر وقت ها رفتم سراغ بازی البته بخش انلاینش :/
پس اگر این از اون بهتره تا برم سراغش ، نمیدونم چرا همه ازش بد میگن، راستی این نسخه اخری بخش افلاین داره؟!
قبلا هیت رو تموم کردم، الان دارم payback میزنم EA با این ریسینگ هاش کاری کرده که سگ FH و MS شرف داره به هزار تا NFS :/
 
نسخه هفتم که بخش داستانی خیلی خوب و طولانی داشت
لیست ماشین هاش هم خیلی زیاد بود
پیست های خوب ، و بخش های انلاین گسترده ای داشت
یادمه تازه داشتم تو رنک بازی میبردم که سرور های بازی داون شدن :D اون اخر وقت ها رفتم سراغ بازی البته بخش انلاینش :/
پس اگر این از اون بهتره تا برم سراغش ، نمیدونم چرا همه ازش بد میگن، راستی این نسخه اخری بخش افلاین داره؟!
قبلا هیت رو تموم کردم، الان دارم payback میزنم EA با این ریسینگ هاش کاری کرده که سگ FH و MS شرف داره به هزار تا NFS :/
اگه از کمپین نسخه هفتم خوشت اومده پس این خیلی بهتر از اونه.
حوصله ندارم در موردش بنویسم ، فقط خیلی بد بود:D
از فیزیک و مدل رانندگی ماشینها بگیر که نقص ساختاری داشت تا نداشتن بخش تیونینگ تو کمپین و همینطور AI به مراتب ضعیف و...
هر بخشی از FM7 رو یک به یک بزاری کنار این نسخه کاملا ازش کم میاره و حس عقب موندگی داره.

اگه منظورت کمپینه بلی دارد.
تو تخفیفها هم که خیلی پکیج با ارزشیه.
حتما بازی کن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or