Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

guppy

کاربر سایت
May 30, 2015
2,149
نام
davood
Survival
Gladiolus is the man of survival. The more he walks the higher his skill becomes. The skill is easy to level up, because it’s increasing as you explore Eos. This skill affects the amount of items you get at the end of battles regardless of outcome. At early stages the items you get include potions and they are somewhat beneficial, but at later stages of the game these include ingots with high resale value or elixir consumables that are more valuable.
 

bahramffx

دو حلقه
کاربر سایت
Nov 11, 2006
540
نام
bahram
مشکل اینجاست که خود id رو اشتباه ننوشتم ... yahoi رو اینطوری نوشتم .. درستشم کردم ولی نمیدونن چرا اخر این رو ثبت کرد ... من اخه ۴ تا بازی رجیستر کردم روی این اکانت .. میتونم یه اکانت جدید بسازم همون بازیا رو دوباره رجیستر کنم ؟
اره فک کنم بتونی .
دوستان کسی میدونه برایgladiolusچجوری level up کنم الان همه 9 این 5 اگه کسی میدونه ممنون میشم بگه
شما باید پیاده روی کنی تا گلادیوث لولش بالا بره . (من سر پلات کردن این مورد بد جوری رو موخم بود واس همین کنار کمپ یه کش انداختم بین دو انالوگ و گذاشتم 3 ساعتی دور خودش بچرخه) تو دو ساعت از لول 8 به 10 رسید ) :D
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

bahramffx

دو حلقه
کاربر سایت
Nov 11, 2006
540
نام
bahram
نفهمیدم چه جوری
ساده گفتم که . با پیاده روی لول گیلادیوث بالا میره . یه کش رو بین دو انالوگ دسته بنداز تا به طرف هم کشیده بشن . میبینی که تو بازی ناکتیس به دور خودش میچرخه . بزار یکی دو ساعت همینطور دور خودش بچرخه بعد برو کامپ بزن میبینی لول اپ شد . ( نزدیکی های کمپ این کار رو بکن تا هیچ دشمنی شب ضاهر نشه و ..)‌

dualshok_kesh.jpg
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
خب،جوایز برترین بازی هاس سال سایت هم مشخص شد و FFXV هم جایزه بهترین گرافیک هنری را آورد.:)
البته دارک سولز هم رقیب خیلی خوبی بود براش.:D

خلق جهانی عظیم، زیبا و قابل باور، بدانگونه که ذهن گیمرها را درگیر خود کرده و آنان را در خود غرق کند، کاری نیست که هر سازنده و هر عنوانی بتواند آن را به نحو احسن و آنگونه که شایسته است انجام دهد. خلق این مهم نیازمند رعایت موارد بسیاری است و بخش مهمی از آن نیز بر دوش گرافیک هنری قرار دارد. بدون شک زیبایی و باورپذیری بصری، اولین جنبه برای ایجاد جهانی قابل باور و تاثیرگذار است. به جرئت می‌توان گفت که در کنار موسیقی‌های دلنشین، آنچه از پانزدهمین نسخه از سری فاینال فانتزی تا مدتها در یادها می‌ماند، طراحی هنری زیبا و اعجاب انگیز آن است. از بیابان‌ها ‌تا جنگل‌ها، از کاخ‌ها تا مغاک‌ها و... همه و همه به زیباترین و نفس گیر‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند.وقتی به شهری مانند«آلتیسیا» پا می‌گذارید، از زیبایی مبهوت کننده آن انگشت به دهان می‌مانید. زمانی که در میان جنگل‌های زیبای Duscae به همراه یاران خود قدم می‌زنید، زیبایی محیط پهناور اطرافتان شما را شگفت‌زده می‌کند و وقتی به میان خرابه‌های Insomnia سفر می‌کنید، شکوه از دست رفته یک پادشاهی نابود شده را با تمام وجود حس می‌کنید و در نهایت این حجم کل اسکرینشات‌هایی که در طی بازی می‌گیرید است که شما را متعجب می‌کند! علاوه بر طراحی محیط‌هایی خارع‌العاده، طراحان بازی در خلق موجودات این جهان پهناور نیز سنگ تمام گذاشته‌اند. حرکت در جنگل‌های بزرگ و زیبا، در میان موجودات بزرگ و کوچک که هرکدام به زیباترین و بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند، مبارزه با باس‌هایی غول‌آسا که عظمت از ظاهرشان می‌بارد و رفتن به سیاهچال‌هایی بدیع که موجودات تاریکی در آن‌ها کمین کرده‌اند، چیزی نیست که همیشه و در هر عنوانی بتوان آن را تجربه کرد. علاوه بر این موارد، طراحی کاراکترها و ابزار و سلاح‌هایشان در زمره بهترین طراحی‌ها در میان عناوین چند سال اخیر قرار دارد. هر کاراکتر با توجه به نقش خود، طراحی زیبا و خاصی دارد که به باورپذیرتر شدن او بسیار کمک می‌کند. اوج این زیبایی در طراحی را می‌توان در چهار کاراکتر اصلی مشاهده کرد. چه در زمان مبارزه و استفاده از سلاح‌هایی که هر کدام به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند و چه در زمان جذب جادو توسط شخصیت اصلی از محیط اطراف و چه در هنگام انجام سایر فعالیت‌های اصلی و فرعی، این شگفت‌انگیز بودن بازی از لحاظ بصری است که سبب علاقه مضاعف و تمایل به ادامه بیشتر بازی توسط فرد می‌شود.همه این موارد کافی‌اند که بتوانند گرافیک هنری FINAL FANTASY XV را به راحتی درصدر عناوین منتشر شده در سال 2016 میلادی قرار دهند.

لینک:
http://www.bazicenter.com/bestof2016
 

ehsan M

کاربر سایت
Sep 12, 2015
1,786
این بازی زیادی سخته الان دو ساعت جلو رفتم به نظر نیاد دشمن ها خیلی قوی با هر اتک خون کمی ازشو کم می شه و ادامه بازی سخت شده کسی میتونه راهنمایی کنه چون مبازات واقعا سخته
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,584
نام
حسین
شوهی یوشیدا(مدیر کل استدیو های سونی) FFXV را به عنوان بهترین بازی سال از نظر خودش انتخاب کرد.
بنظرم خشک ترین داستان سال مال این بازی بود the last guardian داستانش خیلی از این بهتر روایت شد:D
 

nima_sirousi

کاربر سایت
Oct 14, 2012
199
نام
نیما
سلام دوباره چندتا سوال درباره روند بازی
۱بعضی جاها وسط راه اصلی باس هایی میبینم که انگار ادم تو خواب میتونه بکشتشون پس به سختی رد میشم ازشون . حالا اینا از اونجایی که معلومه کشتنشون ازاده و من لول اپ کنم با ماموریت ازاد بعد برم براشون باز همونجا هستن؟
۲ _ تو بازی از چه راهایی میشه پول در اورد؟
۳ _ ماموریت ازاد بازی در حدی هست که بتونم لول اپ کنم بعد یه وقت به باس ازاد توی راه ماموریت اصلی برخوردم بکشمشون؟
ممنون
 

amin_dante

کاربر سایت
Aug 29, 2011
43
نام
امین
سلام خدمت همه FF دوستان گرامی !
دیشب بعد 59 ساعت مراحل داستانی بازی رو تموم کردم؛ در کل نظرم نسبت به بازی از قبل هم مثبت تر شد..
به نظر من تو مراحل پایانی، بازی که تقریبا خطی میشه، روایت داستان خیلی بهتر صورت میگیره اما این حد از خطی بودن زیاد سنخیتی با اون حد از آزادی (تو چپترهای اولیه) نداره و همین یه مقدار به تجربه بازی لطمه زده.
گرافیک هنری بازی در یک کلام شاهکاره و بنظرم طراحی محیط ها یا دشمن ها و باس ها همه در بالاترین سطح برای یک بازی ویدیویی قرار داره؛ به شخصه از این لحاظ بازی رو تو سری از همه بهتر میدونم. درباره گرافیک فنی حرف زدن که کار لغویه چون تو تصاویر و اسکرین شات ها همه چیز مشخصه، در یک کلام "عالی"
تو بخش موسیقی هم شیمومورا سنگ تموم گذاشته و به جرات میشه گفت که با یکی از بهترین موسیقی های سری طرفیم؛ مخصوصا آهنگ تم اصلی یا آهنگی که تو مراحل پایانی پخش میشه واقعا دل آدم رو به درد میاره و همخونی عجیبی هم با داستان بازی داره . سری FF حداقل بعد از اوئماتسو موسیقی به این خوبی نداشته
تو بخش گیم پلی و مبارزات هم که کاملا بازی من رو راضی کرد، اینم مختصر و مفید در دو کلمه خلاصه ش میکنم: FAST & FANTASY (فقط دوربین بازی متاسفانه خیلی جاها نمیتونه پا به پای این سرعت بیاد و جا میمونه)
اما می رسیم به بخش داستان، داستان بازی کلیتش خوبه و ایرادی نداره اما مشکل اینه که تو چپترهای اولیه داستان اصلا جلو نمیره و در بخش های پایانی هم که سلسله وار اتفاق های کلیدی میوفته روایت ناقصه.. البته یه مشکل دیگه که از همون اول بازی قابل لمسه پرت کردن مخاطب به داخل داستانه و باید قبل بازی حتما کینگزگلیو رو دید تا بهتر اتفاقات اصلی رو درک کرد (برای درک بهتر رابطه 4 شخصیت اصلی هم دیدن انیمه برادرهود FF XV توصیه میشه چون بخشی از شخصیت پردازی این 4 شخصیت تو همین انیمه اتفاق میوفته.)
پایان بازی هم به نظرم یکی از دارک ترین و در عین حال اپیک ترین داستان های سری بود و واقعا متاثرم کرد؛ یه 10 سالی میشد که برای خاطر یه بازی ویدیویی احساساتی نشده بودم، البته اشکم رو نتونست در بیاره مثل FF VII و X اما مشکل از منه که سنگدل تر شدم نه بازی :D و الا اگه تو سنین نوجوانی تجربه میکردمش 100 درصد بغضم می ترکید از پایان بازی:((
در مجموع اگه میخواستم به بازی امتیازی بدم اون 9 از 10 هست اما توصیه میکنم زیاد خودتون رو درگیر امتیاز و متا و نظر دیگران نکنید. خودتون بازی رو تجربه کنید و سعی کنید ازش لذت ببرید مثل کاری که من و خیلی دوستان دیگه انجام دادن ، وقتی خودتون بازی رو انجام دادید و خوشتون نیومد یه بحث دیگه ست اما اگه یه بازی رو تجربه نکرده و فقط بر اساس نظر منتقدا میگید فلان بازی (یا هر هنر یا محصول رسانه ای دیگه ای) بدرد نمیخوره یا ضعیفه و علیه ش جبهه میگیرید یعنی برای نظر و رای خودتون ارزشی قائل نبودید!؛ (سعی کنین مرجع تقلید خودتون باشین!!! :D )
من که FF XV رو بهترین فاینال فانتزی که توسط شرکت Square Enix ساخته شده میدونم (از بعد سال 2002، حتی از 12 هم بهتر)، هر چند هنوز با شاهکارهای زمان Square Soft یه مقدار فاصله داره، اما این بازی جا داشت که از این هم بهتر شه، هر چند همین الانشم برای من بهترین بازی هست که تو این نسل تجربه کردم.
 

amin_dante

کاربر سایت
Aug 29, 2011
43
نام
امین
سلام دوباره چندتا سوال درباره روند بازی
۱بعضی جاها وسط راه اصلی باس هایی میبینم که انگار ادم تو خواب میتونه بکشتشون پس به سختی رد میشم ازشون . حالا اینا از اونجایی که معلومه کشتنشون ازاده و من لول اپ کنم با ماموریت ازاد بعد برم براشون باز همونجا هستن؟
۲ _ تو بازی از چه راهایی میشه پول در اورد؟
۳ _ ماموریت ازاد بازی در حدی هست که بتونم لول اپ کنم بعد یه وقت به باس ازاد توی راه ماموریت اصلی برخوردم بکشمشون؟
ممنون

1-این دشمنای خیلی قوی معمولا شب ها سرو کله شون پیدا میشه و آره همونجا هستن (احتمالا منظورت iron giant هست) بعدا که levelت بالا تر رفت راحت تر میتونی شکستشون بدی؛ سعی کن ماموریت های فرعی و هانت ها رو بری تا زودتر لول آپ شی
2-انجام مامورین های فرعی یا هانت ها و همچنین فروش treasureها
3-آره ماموریت های فرعی با وجود چرت بودن بیشترشون اما EXP خوبی میدن
 
  • Like
Reactions: nima_sirousi

Mbox

کاربر سایت
Nov 11, 2006
1,314
نام
مجید
منم تمومش کردم میتونم بگم جزو بازیای برتر این نسل بود اگه سعی کنیم با بقیه بازیای این نسل مقایسش کنیم و مقایسه با بقیه عناوین سری فاینال فانتزی رو فراموش کنیم میشه چهارتا ایراد ازش گرفت
۱-دوربین
۲-شخصیت پردازی عناصر منفی
۳-چپتر ۱۳
۴-بی محتوایی side quests
البته چون بعد از مدت زیادی فورزا هورایزن رفتم سراغ این واقعا اسمونش هم بدجوری حالم رو گرفت و تا مدتی بدجور تو ذوقم میزد
در مورد چپتر سیزده هم واقعا رو مخ بود که اگه هدف سازنده ها این بود واقعا بهش رسیدن یعنی ادم فکر میکرد این بالا و پایین رفتن طبقات و باز بسته کردن درها تمومی نداره فکر میکنم چون چودتا چپتر اخر چون خیلی سریع و کوتاه بودن این رو اون وسط گذاشته بودن که یه کم زمان بگذرونن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر