Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

bezad

کاربر سایت
Mar 11, 2007
1,150
نام
بهزاد
اقا من کنسولم ریجن 2 ه باید کدومو دان کنم؟!

ریجن کنسول هیچ ربطی به بازیت نداره، حتی به ریجن یوزرت که آمریکا یا انگلیس یا هرجای دیگه ساختی.

پشت بازیت ریجن داره، با توجه به اون یکی از آپدیت ها رو دانلود کن.


----------------------------------------------------------------------------
فعلا یه 4 ساعتی بازی کردم و تازه رسیدم به اون اسکله دریایی. همش دارم میگردم، کمپ میزنم و ماموریت فرعی میرم.

بازی تا اینجا در کل خوب بوده و خوشم اومده، تنها مشکلش هم برای من اینه که نمیشه یه 10 تا ساید گرفت و در کمال آرامش رفتشون :D مثلا این سایدها هی باید برم بیام، در صورتی که اگر میشد کلش رو با هم گرفت هی میچرخیدیم یکم میکشتیم بعد مثلا پول 5 تا هانت رو یکهویی بهمون میدادن حال میکردیم :D در کل بازهم مشکل بدی نیست و خیلی هم مهم نیست ولی بدم نمیاد تو آپدیت درستش کنن.

گرافیکش هم با توجه به محیطش جالیه، چرخه شبانه روزیش هم جالبه.

داستان هم فعلا چیز خاصی نداشته و خودم هم چیزی نرفتم البته که بخوام نظر بدم :D

موسیقی هم تا اینجای کار خوب بوده و من خوشم اومده، توی ماشین هم کلی موسیقی خفن هست. با دوبله ژاپنی هم دارم بازی میکنم.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
نگرانی من داره رنگ و روی حقیقت پیدا میکنه .. اونم اینه که گیم پلی رو تحویل بگیرن ...

فردا فاینال فانتزی با تک شخصیت با گیم پلی پلتفرمر و در حال بالا رفتن از ساختمون ها دیدیم نباید تعجب کنیم .

حالا جالبیش اینه که ار ورسوس تا معرفی ۱۵ و بعدش تنها چیزی که قابل اطمینان بود داستان بود و گیم پلی و متعلقات و اینکه گیمرها و سایت ها چه واکنش و بازخوردی بهش دارند جای بحث داشت .... حالا دقیقا این موضوع بر عکس شده ... گیم پلی خوب در اومده و داستان شده پاشنه اشیل
 
آخرین ویرایش:

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
اقا بازی اومده تو بازار.کسایی که تجربه کردن بیان بگن بازی چجوره؟؟
میشه بعنوان اولین فاینالی که میخواهیم تجربه کنیم روش حساب باز کنیم؟
جالبه یکسری بعد از دیدن صفحات تایپک وطرفدار های زیاد این سری FF به نسبت بقیه بازی های ژاپنی Rpg هیجان زده میشن که بریم یک امتحانی کنیم ببینیم چیه ولی اتفاقا به نظر منم که کلا سبک اون گیم پلی ژاپنی دوست ندارم میتونه ازمایش خوبی باشه چون سبک گیم پلی از نوبتی به طور کامل در اومده و عین Rpg های رایج شده و انگار نقطه قوت بازی هم هست کمبتش
 

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,592
نام
حسین
یعنی چی موزیک بازی بده؟:|
من دارم با موزیک تم این بازی زندگی میکنم(با وجود افتضاح بودن تم بازی:D) سر جریان انیمیشنش هم که دیگه روانی شدم:x
اقا من حیقیتا باورم نمیشه دارن از داستان بازی بد میگن من با دیدن انیمیشن بازی خیلی خیلی به داستان بازی امیدوار شدم در حدی که رفتم بازی رو پیش خرید کردم:D
نمیدونم جزیان چیه حالا سه شنبه میشینم پا بازی ببینم داستان چجوریه فقط امیدوارم در حد انیمیشنش باشه دیگه بالاتر از اون رو من نمیخوام:D
 

Arios 22

کاربر سایت
May 6, 2014
624
نام
Ali
دوستان گیم پلی بازی چجوریاس؟ گیج کنندست؟

مثل نسخه های قبلی یک گزینه رو باید انتخاب کرد و شخصیت بازی اتک میده یا کنترل شخصیت بازی در combat دست خودمونه؟مثل نقش آفرینی های غربی شده قسمتیش؟

من نسخه های قبلی رو فقط بخاطر گیم پلی ژاپنی بازی نکردم و سیستم combat اما این نسخه مثل اینکه یه چیز دیگست
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
دوستان گیم پلی بازی چجوریاس؟ گیج کنندست؟

مثل نسخه های قبلی یک گزینه رو باید انتخاب کرد و شخصیت بازی اتک میده یا کنترل شخصیت بازی در combat دست خودمونه؟مثل نقش آفرینی های غربی شده قسمتیش؟

من نسخه های قبلی رو فقط بخاطر گیم پلی ژاپنی بازی نکردم و سیستم combat اما این نسخه مثل اینکه یه چیز دیگست
گیمپلی نوبتی نیست و اکشن هم زمانه.
یه چیزی تو مایه های DMC
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
دومین نمره بازی:
ThisGenGaming:
7 از 10

+ The characters and dialogue

+ Being able to capture that adventure feel

+/- The combat is fun, but too forgiving even on the hardest setting

– The main quests can drag with the early driving sections

– Side content is mostly not worth the time

– Xbox One’s bad performance
یه نکته ای درباره امتیاز های این سایت هست،اینه که نمراتش معمولا به متا نزدیکه.
مثلا دیسانرد را 9(متا88) داده.واچ داگز را 8(متا83).
البته کسی که بازی را نقد کرده،اولین ff اش بوده انگار.برای همین شاید نقدش زیاد creditable نباشه.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,628
نام
mohammad
خوب کم کم داره این تاپیک بووووو می گیره...:D
نمره های اول معمولا خوبن... نمی دونم چرا داره اینطوری میشه:D
ـــــــ
هر بلایی سر بازی بیاد...(به ويژه اگه بد شد...)
با کمال پررویی نیاید بگید... دم تاباتا گرم که بالاخره همون ورسوس رو جمع کرد و بازی رو تحویل داد...:|
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,557
نام
کورش
خب من دیروز رسیدم به قسمت اصطلاحا خطی بازی و بعدا میام نظر نهاییم رو درمورد بازی میگم فقط الان در این حد بگم که انتظارتتون رو پایین بیارید. به مقایسه این بازی با عناوین بزرگ سری مثل 6 و 7 و 8 نمیشه حتی فکر کرد.
مشکلی که نگرانش بودم بعنی نداشتن محتوا دقیقا بزرگترین مشکل بازیه ( به همراه مشکلات دیگه ) مگر اینکه معتقید باشید " برو چند تا غورباقه و وزغ بگیر برام بیار " یعنی محتوا.
سر فرصت یه پست مفصل در مورد بازی مینویسم.
اگه دست من بود همین امروز در اسکوئر انیکس رو تخته میکردم.
 

Arima Kishou

Kuro no Shinigami
کاربر سایت
Jul 14, 2014
5,393
نام
محمد
خب من دیروز رسیدم به قسمت اصطلاحا خطی بازی و بعدا میام نظر نهاییم رو درمورد بازی میگم فقط الان در این حد بگم که انتظارتتون رو پایین بیارید. به مقایسه این بازی با عناوین بزرگ سری مثل 6 و 7 و 8 نمیشه حتی فکر کرد.
مشکلی که نگرانش بودم بعنی نداشتن محتوا دقیقا بزرگترین مشکل بازیه ( به همراه مشکلات دیگه ) مگر اینکه معتقید باشید " برو چند تا غورباقه و وزغ بگیر برام بیار " یعنی محتوا.
سر فرصت یه پست مفصل در مورد بازی مینویسم.
اگه دست من بود همین امروز در اسکوئر انیکس رو تخته میکردم.
جدا از کمبود محتوا لول دیزاین خیلی عالی هم نداشت اکثر نیمه دوم بازی !!! معلومه اسکوئر فقط میخواسته با اضافه کردن این قسمت خطی در سریعترین زمان ممکن ساخت بازی رو تموم کنه و بازی ریلیز شه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر