Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
من منکر این که بعضی از بازیها حقشون خورده شده نیستم ولی خوب به نظر من کمی هم تقصیر سازندگان ژاپنی بود :d

- - -ویرایش - - -



من منکر بر اینکه بعضی وقتها منتقد ها از روی جو گیری و بعضی از عقاید خودشون بازی ژاپنی رو نابود میکنن نیستم:d مثل منتقدی که به بایونتا 2 6 داده بود! ولی اینکه میگن منتقد های غربی کلا با بازیهای ژاپنی مخالفن به نظر من یه باور غلطه! :d نسل ششم بازیهای ژاپنی در این صنعت سلطنت میکردند و 90% منتقد ها هم ستایش میکردند از بازیهای ژاپنی , ولی چیزی که باعث شد منتقد ها خیلی از بازیهای ژاپنی رو نابود کنن نسل هفتم به نظر من تقصیر خود سازنده ها بود نه منتقد ها , چون واقعا افت کرده بودن اگر منتقد مثلا کلا با بازیهای ژاپنی مخالف بود خوب پس چرا بازی مثل بایونتا 2 میاد متای 91 میگیره :d یا چرا میاد بازی ff vii رو ستایش میکنه
بازی مثل ff xiii رو خیلی ها نمره 8 هم زیاد میدونن براش ولی متاش میاد میشه 85!:d
البته میگم منکر این که بعضی بازیها حقشون خورده شده نیستم

دوستان!
اشتباه متوجه شدید!
دارم میگم کسی که منتظر یه بازی شرقی محوره نباید عقایدشو بر اساس متا یا نمرات سایت های غربی مرتب کنه!
بشخصه واسم بار ها پیش اومده آثاری رو که بازی کردم و شاهکار می نامم متای متوسطی دارن!( شرقی )
در ضمن حق خوری واقعا مشهوده.
شما به بازی های بزرگ اینطوری نگاه نکنید! اگر بخوان اون ها رو ترول کنن که گندشون در میاد!
برید آثار خلاقانه و نسبتا کن سرو صدا رو ببینید که چطور تلف شدن!
بهر حال من از اول بحثم منظورم متا نبود بلکه تفکر شرقی بود که ممکنه یکسری از منتقدان غرب حالیشون نباشه!
شما تو دیبازی نبودی احیانا؟ :D

- - -ویرایش - - -

من با mgs و dmc... مقایسه کردم که تو غرب طرفداراش بیشتره ٬ چطور برا ما نمره غربی ها برای mgs یا ... مهمه برا فاینال مهم نباشه؟دی (کلا یه ذهنیت غلطی بوجود اومده جدیدا که فکر می کنن بازی شرقی فقط تو شرق فروش میره ولی اینطور نیس عنوان اگه عنوان عالی باشه میلیونی حتی تو غرب می تونه بفروشه) البته میزان فروش اون کنسول هم مهمه تو غرب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
فاینال نسبت به عناوین هم سبک خودش زیادی تو غرب طرفدار داره:D به شخصه اگه بخوام پرسونا یا ... ( پرسونا رو برا مثال گفتما اصلا شما هر بازی شرقی که خواستی فرض کن:D) بازی کنم برام به هیچ وجه نمره غربی ها مهم نیس ولی فاینال ...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هیچ منتقد غربی هم به یه اثر عالی شرقی نمره بد نمیده تو نسل هفت واقعا افت داشتن بازیساز های ژاپنی. خود نومورا هم پارسال گفت که بازیساز های ژاپنی تو این نسل افت داشتن ولی می خوام با xv نشون بدم که داریم به اوج برمی گردیم٬ همچین چیزی گفته بود:D
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
از ته دلم یه ارزو کردم این عنوان یا این نسل منتشر نشه بره برا نسل بعد و کارگردانی رو بدن به نومورا:D یا یه گندی بزنه تا اسکوئر از این غلطا نکنه:D
سبک گیمپلی kh کجا؟؟ کار های تاباتا کجا؟؟:D اگه سیستم مبارزه نوبتی بود به قران انقدر الان نمی سوختم که الان دارم می سوزم:D یواش یواش داره ایده های نومورا رو میزنه کنار خوذشو داره همه کاره می کنه:/ جالبه تو تی جی اس گفت به ایده های نومورا دست نمی زنیم٬ ولی داره مردک بدون اینکه کسی متوجه بشه م.ی.ر.ی.ن.ه به کار های نومورا:D
ـــــــــــــــــــــ
استاد نومورا باید یدونه فاینال کیلر بسازه:D

ذهنیت؟
نخیر قبول ندارم!
کسی که آمار فروش بازی ها رو داشته باشه اصلا همچین فکری نمی کنه!
بنده مرتب به چارت های مختلف سر میزنم کاملا اطلاع دارم از فروش آثار ژاپنی( نه رقم :D )
دقیقا چه کسی همچین چیزی واسش پیش اومده که شما میگی یه باور غلطه؟
---------
این اشتباهه که شما خیلی به متا اهمیت می دی...
متا در اکثر مواقع( نه همه) برای در نظر گرفتن سطح یک عنوان کار آمده.
شما اگر بخوای تمام بازی هایی رو که میگیری با توجه به متا باشه که زندگیت نابوده :D
خیلی از آثار عالی هم هستن که میانگین نمرات خوبی کسب نکردن.
البته این موضوع وجهه ی دیگری هم داره که توی این تاپیک نمی گنجه...
---------
بهت قول می دم اگر نومورا یک روزی می خواست شکست بخوره این اولین شکستش می شد...
در ضمن سعی کنید از یه فرد مهم بت نسازید!
همه اشتباه می کنن.
و شاید نومورا واقعا نتونسته پروژه رو تکمیل کنه! اما این یه فرضه که چندان دور از چشم نیست.
ممکنه چند سال بعد انتشار بازی این موضوع مطرح بشه!

- - -ویرایش - - -

اول از همه بگم به شخصه برای خودم متا و نمره و اینای هیچ بازی ای اصن برام مهم نیست و به سلیقه و علاقه ی خودم اکتفا میکنم ، چون اونقدری تجربه دارم توی دنیای گیمینگ که فرق اثر خوب و بد رو متوجه بشم :D

و اما در مورد بخش اول بگم که سبک با سبک بحثش فرق میکنه :D آثاری مثل DMC و بیو و ... که HnS هستن که توضیح دادم جریانشون چیه ، حالا بگذریم از اینکه همین سبک ناب ژاپنی هم داره کمرنگ تر و کمرنگ تر میشه ! امثال متال گیر هم شاید ظاهر یا تم شرقی داشته باشن ولی باطنن و اصلیتشون شرقی نیست ، یعنی در وهله ی اول یه شوتر به حساب میان :D

بحث ما اینجا اصن فروش و فن بیس نیست :D بحث ما نظراتی هست که پیرامون بازی داده میشه و گرنه اینکه بازی خوب فن بیس (و متعاقباً فروش) جمع میکنه یه امر طبیعیه :D
به طور کلی یه بازی ژاپنی (نه فقط تم و کرکتر دیزانیش بلکه کل وجود بازی که شامل گیم پلی و ... هم میشه ، بازیهایی مثل همین فاینال ، وایت نایت ، پرسونا و الخ :D) بر حسب سلیقه و علایق ژاپن ساخته میشه ، حالا از اینور یه بابایی پا شده اومده که این طعنه و کنایه هایی که توی اغلب آثار ژاپنی یافت میشه ، بهش نمیسازه (یا در موردش اطلاعی نداره) و میاد نظر هم ول میده ... الان این تیپ نظرا رو باید چیکار کرد ؟ :D شاید باورتون نشه ولی خیلی ها رو داریم که هنوز با یه سری اصول ساده بیگانه هستن ، توی یه سری نظرات آدم چیزایی میبینه که از پیش پا افتاده ترین مسائل هستن ! حالا میگذریم از اونایی که فقط با نوک اسلحه نشونه گرفتن رو بلدن !
نمی خوام بحث رو خیلی احساسی کنم ولی در مورد همین قضیه ی بازیهای ژاپنی که میگید ، اصن همین سبک HnS که مثال زدی و بازی KiD ، یه نگاه به نظر منتقد گیم اسپات بنداز ، طرف برگشته میگه بازی باتن مشینگ ـه و بلاه بلاه بلاه یه سرچ توی یوتوپ بزن ببین ویدئو هایی که برای چه جوری بازی کردنش گذاشتن چه خبره ... الان از این تیپ منتقدا چه انتظاری میشه داشت ؟

الان توی همین سایت هم داریم افرادی که با شنیدن واژه ی استاد (همون سنسه که خیلی هم طبیعیه توی ژاپن) کهیر میزنن ، حالا این مدل افراد با این سلیقه ی غربی بخوان در مورد یه اثر ژاپنی نظر بدن نتیجه ـش چی میشه ؟ :D فک نکنید از این تیپ سلیقه ها بین منتقدین نداریم :D
یه موقع هست یه اثر مطابق سلایق بین الملل ساخته میشه (فارغ از کشور یا محلی که اون اثر رو میسازه)، یه موقع هست یه اثر بر پایه و مبنای ارزش های یه ملت ساخته میشه ... نحوه ی نگاه کردن به این دو تیپ اثر کاملاً کاملاً کاملاً با هم فرق داره :D

بحث دیگه زیادی کش دار شد این آخرین و کلی ترین حرف من در این مورد بود :D

برادر متال گیر و شوتر؟ :|
سبک این شاهکار مخفی کاریه اصلا شوتر کجا بود!
ضمنا بغیر از شخصیت های داستان ( و بعضا تعویض تم ) چه چیزی از بازی مربوط به فرهنگ شرق نیست؟ :|
در ضمن اون تغییراتی هم که داشته اجباری بوده!

- - -ویرایش - - -

1- این سبک گیمپلی که شما الان عاشقش شدی کار نومورا بوده . شما برو تریلر سال ۲۰۱۱ رو ببین همه چی دستت میاد
2- هیچجا ثبت نشده که یه JRPG حتما باید سیستم مبارزش نوبتی باشه . خیلی از بازی ها اینطور نبودن و موفق هم شدن
3-ناکتیس جدید کار تاباتا نیس و چند ساله که با تریلر ۲۰۰۶ فرق کرده
4-پیشنهاد می کنم یه تریلر از گیمپلی KINGDOM HEARTS ببینید
5-فاینال هیچوقت فروشش کم نبوده که بخواد بهتر یا زیاد بشه . از خیلی از بازی هایی که استاد نماها می سازن بهتر می فروشه:D
6- نومورا بوده که میلیونی به طرفدار های فاینال اضافه کرده با شاهکاری مثل FF VII:AC یا همون نجات کودکان که خیلی از کسایی که فن فاینال نبودن باعث شد فن این فرنچایز بشن و ارزوی قلبیشون بشه که یه فاینال با همچین سبکی ساخته بشه. (دیوانه وار هک اند اسلش رو با rpg ترکیب می کنه:D)
7- نومورا بوده که با شخصیت هاییی که خلق کرده تونسته شهرت زیادی بدست بیاره مثل cloud.zack.noctis.squall.lightning.sephirothو... که همیشه جز بهترین ها بودن و خیلی ها همون sephiroth رو برترین شخصیت منفی می دونن
8- برا یه عده خاصی مثل من فاینال فانتزی یعنی نومورا . درحد نومورا طراح شخصیت خلق نشده کافیه برید نسخه هایی که نومورا کرکتر هاشو خلق نکرده رو ببینید ٬ توالت لازم میشید:D اصلا اگه همون نومورا نبود من مگه **** بودم برم فاینال بازی کنم؟:D می رفتم xenoblade بازی می کردم:D

منظورت از استاد نما چیه؟ :|
یعنی کیه؟ :|
-------------
یکبار دیگه گوشزد می کنم.
الان کسی اینجا بر خلاف نومورا حرف زده؟
موقعی باید اینا رو بگی که نومورا ترول بشه!
این حرکات یکجورایی پیش فعالانه است! :D
آخه شما داری داخل تاپیکی این ها رو میگی که اعضای گفتگو کننده اش همگی واقفن و این چیزا رو می دونن!
واقعا دلیلت چیه بر این همه پافشاری؟!
( مثل این می مونه که توی یک جمع رعالی از برتری های رعال و کار های شگفت انگیزش بگی! در حالی که همه میدونن:D )
 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
اول درباره ذهنیت بگم که ادم غیر از بازیسنتر چشش به چند تا سایت دیگه میوفته یا نه؟:D همچین رفتاری می کنن انگار بازی اشغالیه یا فقط تو ژاپن می فروشه. اینجور افرادم فقط تو یک سایت مشخصی نیستن همه جا پیدا میشه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اما درباره خود نومورا بزار بگم:D دوباره گفته شد تاباتا بهتره ما هم به صورت خودجوش قطره ای از دریای کاراشو لیست کردیم تا بگیم تاباتا زیرشه خیلی مونده به نومورا برسه:D
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هر کسی تو این صنعت گیم براش یه چیزی مقدسه حالا از بازی بگیرید یا ... برا منم نومورا مقدسه مثل ناموسم روش غیرت دارم:D
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مسئله استادنماها هم باز نشه یهتره:D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
اینطوری پیش بره این بخواد هر سری حرفاشو عوض کنه یهو می بینیم اسم فرنچایز FF رو هم تغیر داد:D
قبل از اینکه خبر تاخیر دمو بیاد یادتونه گفتم این مرد جوگیره؟؟:D یه سری حالا ازش حمایتم می کنن ولی واقعا این حرف میزنه:D
کلا اینجور که من می بینم اگه بازی قبل از 2017 بخواد بیاد صد در صد خیلی چیزا رو فدا کردن
یه هوش مصنوعی درست حسابی نداره فعلا. تکسچر ها دیر لود میشن . من پی سی باز نیستم اصلا چیزی هم دربارش نمی دونم(اطلاعاتم صفره:D) ولی وقتی تریلر رو می بینم یاد دوتا میوفتم که وقتی حرکت می کنیم محیط هم روشن میشه در غیر این صورت غیر اون منطقه همه جا تاریکه:D

تازه گفته انگار سیستم مبارزه تو دمو کامل نیس چون بازی هنوز پورت نشده:D
یه منتقد بخواد نظرشو بگه مثل حکایت اردر میشه که فقط فقط الان دارن درباره ی اون دمو حرف می زنن و جو منفی راه انداخته حالا باید دید این دمو جدیده می خواد چی بشه . فلان فلان شده برا فروش زیاد TYPE 0 دست به هر کاری میزنه:D
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
اینطوری پیش بره این بخواد هر سری حرفاشو عوض کنه یهو می بینیم اسم فرنچایز FF رو هم تغیر داد:D
قبل از اینکه خبر تاخیر دمو بیاد یادتونه گفتم این مرد جوگیره؟؟:D یه سری حالا ازش حمایتم می کنن ولی واقعا این حرف میزنه:D
کلا اینجور که من می بینم اگه بازی قبل از 2017 بخواد بیاد صد در صد خیلی چیزا رو فدا کردن
یه هوش مصنوعی درست حسابی نداره فعلا. تکسچر ها دیر لود میشن . من پی سی باز نیستم اصلا چیزی هم دربارش نمی دونم(اطلاعاتم صفره:D) ولی وقتی تریلر رو می بینم یاد دوتا میوفتم که وقتی حرکت می کنیم محیط هم روشن میشه در غیر این صورت غیر اون منطقه همه جا تاریکه:D

تازه گفته انگار سیستم مبارزه تو دمو کامل نیس چون بازی هنوز پورت نشده:D
یه منتقد بخواد نظرشو بگه مثل حکایت اردر میشه که فقط فقط الان دارن درباره ی اون دمو حرف می زنن و جو منفی راه انداخته حالا باید دید این دمو جدیده می خواد چی بشه . فلان فلان شده برا فروش زیاد TYPE 0 دست به هر کاری میزنه:D

آقا ول کن این حرفارو گیر نده دیگه :d

این عکسه هم Nova Crystallis گذاشته اما من تاحالا این دمو رو از شونصد جای مختلف دانلود کردم اما هیچ کدوم مثل این عکسه بهم کیفیت نداد :| از کجا آوردن؟

تو NeoGaf چرت و پرت زیاد میگن اما بعضیا حرفاشون واقعا درسته مثل اینکه یکی میگفت SE هرچیش بد باشه برنامه نویساش در حد مادر بگریدی حرفه این و حتی میشه با ناتی داگ مقایسه بشن پس این دیر لود شدن و بقیه چیزا رو بزار وقتی دمو رو بازی کردیم (تازه هیچ ربطی هم به تاباتا نداره :d)

هوش مصنوعی رو تو از کجا فهمیدی که خوب نیست؟

در ضمن هیچ*(m(648قت نگفته که دمو کی میاد -___- که بخواد تاخیر بخوره

بگین چجوری پیش خرید کنیم؟ >_<

ساده ترین راه برا ما فک کنم دیجیتالی خریدنش باشه اما بدترین چیز اینه که باید Type-0 رو اونجوری دانلود کنیم :d

بدترین و گرون ترین راه هم اینه که 60 دلار بدی و T-0 رو دانلود نکنی و فقط منتظر دمو باشی که برا دانلود بزارن XD
 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
در اینکه اسکوئر می تونه با ناتی هم رقابت کنه هیچ شکی نیست حتی فراتر از اون:D
سال 2009 به ملت CG تحویل داده:D

____________________
چرا تو دهن ادم حرف می زارید؟:D من کی گفتم مشکلات فنی یا دیر لود شدن تکسچر ها کار تاباتاس؟:D( فکر کنم یه قسمت از لوک خوش شانس بود که می خواستن خط راه اهن تاسیس کنن وقتی قطار شروع کرد به حرکت ریل ها رو هنوز کامل وصل نکرده بودن و داشتن همزمان با حرکت قطار جلوی قطار ریل می زاشتن:D) یاد این اوفتادم چون واقعا تکسچر ها دیر لود میشن:D
ولی چیزی که واضح هستش اینه که کیفیت بازی منو ارضا نکرده . انتظارم خیلی خیلی بیشتر بود برای گرافیک . الانم خوبه ها ولی من یه چیزه بهتر انتظار داشتم:D(نیاید بگید کیفیت تریلر ها بد بوده و ...:D کلا انتظار یه CG داشتم در حد تریلر 2011 :D انتظار زیادی هم نبود:D تا سال 2017 خیلی از انحصاری ها کیفیتشون CG میشه . این کیفیت رو هم که می بینید برای امسال فک برندازه نه بازی که ممکنه 2017 منتشر بشه:/
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
مصاحبش با زیر نویس انگلیسی هم اومد:

Tabata***8217;s Active Time Report out with full English subtitles | Nova Crystallis

هرچند 99 درصد داره درباره T-0 حرف میزنه

- - -ویرایش - - -

noctis-sm3

فقط داری غر میزنی و گیر الکی میدی :d این دیگه آخرین پست هر جفتمون باشه در این رابطه که حال بحث ندارم ولی میتونم با حرکت مشت آهنین به بحثمون بردازیم :d

اگه از بازی خیلی بدت میاد خب که هیچی اگه از تاباتا بدت میاد دیگه کاریش نمیشه کرد باید باهاش سر کنی -____- مشکلم داشتی دیوار درخدمته که با سر بری توش :d

درضمن اگه به نظرت E3 2011 بهتر بود این پایین رو یه نگاه بنداز تازه با این ذهنیت که هنوز بازی کامل پورت نشده و اینکه تریلر 2011 داشته رو یه کامپیوتر اجرا میشده اگرم منظورت CGییه که تو تریلر 2011 داشت (نه گیم پلی Real Timeش) بهتره یکم خیال پردازی رو کنار بزاری (هرچند دسته کمی نداره از CG) :d



 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
اینی که گزاشتی 2011 بود؟:/ اینی که گزاشتی برا ای تیری 2013 بود:D
نه نمی گم که بده یا ... می گم می تونست بهتر بشه در حد CG تریلر 2011 FF V XIII :D انتظار زیادی نیستش
البته بگم که الان کیفیت شخصیت ها شده در حد اولین CG بازی FF V XIII
اولین عکسه برا FF V XIII که CG هستش
پایینی اینگیم بازی برا TGS



حالا انتظار من درحد سی جی سال 2011 بودش که کیفیت خوبش رو پیدا نکردم ولی یه چی میشد مثل این :D
( البته اینو تو ای تیری 2013 نشون دادن ولی تقریبا کیفیت ها مثل همون سی جی 2011 هستش)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یا مثلا به اینا هم نگاه کن


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حالا خود ناکتیس رو یه نگاه بندازی
اولین برا همون 2011 هستش
دومی هم که TGS


__________________________________
کلا اگه اسکوئر مثل نسل 6 یه فاینال شماره دار تقریبا اوایل نسل می داد یکی اخر. شاید اخر نسل 8 به این کیفیت میرسید(چرا رو این CG تاکید دارم ؟ چون قولشو داده بودن . الانم سی جی هستشا ولی CG داریم تا CG:D)
درضمن گرافیک یه بازی فقط کیفیت خود شخصیت نیس که محیط هم هستش. الان مثلا اردر کیفیت شخصیت ها با محیط یه تناسبی داره ولی این XV زیادی رو کیفیت خود شخصیت ها زوم کرده:D
ـــــــــــــــــــــــــــــ
عکس های پرومپتو رو همین طوری گزاشتم ربطی به موضوع نداشت:D
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
با اینا منظورمو بهتر متوجه میشی:D
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
اوه واسم نبود

همون مظورت CG بود پس جدا ولش کن دیگه بحث کردن با این تفکر بیخودیه :d (ناراحت نشو نظرمه)
___________________

sebooth.jpg


با اینکه معلومه و قبلا گفتن ولی بازم بگم که lineup اسکوئر برای Jump festa مشخص شده که از 20 دسامبر تا 21 دسامبر هست و توش بازیایی مثل FF Type-0 , FF Explorers , Dragon Quest Heroes , Bravely Second قابل بازی هستند

بازیایی هم مثل Final Fantasy XV , Final Fantasy VII: G-Bike هم نمایش دارن

احتمالا نمایش XV رو گذاشتن برا 20 دسامبر

و اینکه باید از NicoNico نگاه کنیم (این نیکو نیکو چند وقته دهن منو X,Y کرده همه چیز رو باید برم اونجا ببینم >_< )

Square Enix announces Jump Festa 2015 lineup | Nova Crystallis
 

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
فکر می کنی بازی نهایی چند گیگ میشه! :d

نه ربطی به این حجمای تریلرا نداره اینارو چون ضبط کردن اینجوریه کنسول که اینارو Real Time رندر میکنه :d

اما کلی خیلی دوس دارم یه بازی ببینم که دوتا Blu-ray باشه XD
 

Roter Jäger

کاربر سایت
Mar 17, 2009
1,750
نام
سهراب
این گرافیک الان خیلی خیره کننده است ولی اگر مثل FFXIII دو سال دیرتر از وقتی که نشون داده شد بیاد، تا اون موقع دیگه خیلی Impressive نخواهد بود، Final Fantasy ها از نسخه X همیشه گرافیک چشم نواز و قشنگی داشتن وقتی معرفی میشدن و می اومدن ولی XIII با اینکه بهترین گرافیک رو توی معرفی های تایتل های نسل پیش داشت تا بیاد کلی بازی جلو میزد ازش:d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
من از اینجا از همه عذر خواهی می کنم:D بعد از دیدن 1080P تریلر انچارتد فهمیدم اسکوئر واقعا سنگ تموم گزاشته برا XV :D البته الانم سر حرفم هستما می تونه باز بهترم بشه ولی همینشم عالیه:D
برترین گرافیک نسل هشتمی که دیدم همین XV هستش تازه با این وسعت :D غیر ممکن رو ممکن کرده اسکوئر:D

انقدر زود قضاوت نکنید :D FF XV بعد از اینهمه سال حداقل توی Beta Build خودش هست (اگه نگیم نهایی) که قراره دموی قابل بازی هم داشته باشه ... :D کاری نکنید طوری شود که فک کنن طوری شده و بعداً بازی ترول بشه :D

پ.ن :
Pre-Alpha
Alpha
Beta
Final Build
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر