Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
میدونم , میگم این چیزاهاییm*0*0*-*(m(.A9ه میگیم همش حدس و گمان و بهتره برای نتیجه گیری دمو بیاد و بازی کنیم بعد ببینیم چی میشه :d

من تازه متوجه سیستم بازی شدم :)) اونم نه کامل :d

صفحه قبل آخرین پستمو برو توضیحات لینک رو بخون طرف ترجمه شده از منبعش رو بد نوشته اما نظرات خودش و توضیحاتش خیلی روون و خوبه

اصلا وضع خفنیه سیستم بتلینگ بازی تا قبل از این همه کامنت ها فحش بود اما الان 90 درصد فهمیدن و دارن میگن: " ااااااا !!!! چه خفن!! "

فک کنم تاباتا گفت که سیستم بازی به این سادگی که میشنوین هم نیست

این Customize کردن حرکات رو عاشقشم

تکنیکات همه قابل تغییره و تغییرشم وضعیتی داره. تو اگه کاراکترت دور از دشمن باشه یه نوع اتک میده نزدیک باشه یه نوع دیگه کنار دوستت باشی یه نوع دیگه Dash کنی بعد اتک بدی یه نوع دیگه و . . . کلا خیلی چیز جالبیه

اگه نمیخوای همشو بخونی از بخش Gambit بخون اونجا خیلی جالب میشه
 
آخرین ویرایش:

tofane69

کاربر سایت
Aug 10, 2012
145
دوستان من میخوام تازه وارد دنیای فاینال بشم اما نمیدونم از کجا باید شروع کرد که کامل داستان بازی دستم بیاد
میخواستم بدونم هر عنوان ff با بقیه مرتبط هست یا هر کدوم داستان جداگانه ای رو داره؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
من تازه متوجه سیستم بازی شدم :))

صفحه قبل آخرین پستمو برو توضیحات لینک رو بخون طرف ترجمه شده از منبعش رو بد نوشته اما نظرات خودش و توضیحاتش خیلی روون و خوبه

اصلا وضع خفنیه سیستم بتلینگ بازی تا قبل از این همه کامنت ها فحش بود اما الان 90 درصد فهمیدن و دارن میگن: " ااااااا !!!! چه خفن!! "

تکنیکات همه قابل تغییره و تغییرشم وضعیتی داره. تو اگه کاراکترت دور از دشمن باشه یه نوع اتک میده نزدیک باشه یه نوع دیگه کنار دوستت باشی یه نوع دیگه Dash کنی بعد اتک بدی یه نوع دیگه و . . . کلا خیلی چیز جالبیه

اگه نمیخوای همشو بخونی از بخش Gambit بخون اونجا خیلی جالب میشه

مثل اینکه بر خلاف چیزی که میدونستم که گیم پلی بسیار ساده است مثل اینکه ساده نیست :dمثل اینکه با تغییر شرایط بتلینگ باید مهارت های خودمون رو هم تعییر بدیم و تعیین کنیم
طبق گفته های این , بازی از نظر گیم پلی شبیه به FFXII که متاسفانه من بازی نکردم حالا هر کی بازی کرده یه نیم توضیحی بده :d

- - -ویرایش - - -

دوستان من میخوام تازه وارد دنیای فاینال بشم اما نمیدونم از کجا باید شروع کرد که کامل داستان بازی دستم بیاد
میخواستم بدونم هر عنوان ff با بقیه مرتبط هست یا هر کدوم داستان جداگانه ای رو داره؟


Sent from my iPhone using Tapatalk

داستان هر نسخه متفاوته و با هم مرتبط نیستن
برای شروع هم بهتره دوستان توضیح بدن چون انچنان من فن FF نیستم , ولی خود من با نسخه VII و VIII شروع کردم بعد این هم نسخه XIII(یه توضیح , اول نسخه XIII رو بازی نکن بازی فوق العادست هیچ مشکلی نداره ولی چون گیم پلی اکشن تر شده و گرافیک فوق العادست بعد این بخوای نسخه های قدیمی رو بازی کنی از بازی زده میشی بخاطر همین بهتره با نسخه های قدیمی بازی کنی بعد بری سراغ نسخه XIII ) نسخه های VII برای PC و PS1 و PS3 موجوده , VIII هم برای PC , PS1 موجوده و XIII هم برای PS3 و 360 اومده نسخه PC هم امسال پاییز میاد :d
البته میگم این نظر منه مطمئنن بقیه دوستانی که کلا با FF بزرگ شدن بهتر از من میتونن توضیح بدن
 
آخرین ویرایش:

tofane69

کاربر سایت
Aug 10, 2012
145
داستان هر نسخه متفاوته و با هم مرتبط نیستن
برای شروع هم بهتره دوستان توضیح بدن چون من انچنان فن FF نیستم , ولی خود من با نسخه VII و VIII شروع کردم بعد این هم نسخه XIII(یه توضیح اول نسخه XIII رو بازی نکن بازی فوق العادست هیچ مشکلی نداره ولی چون گیم پلی اکشن تر شده و گرافیک فوق العادست بعد این بخوای نسخه های قدیمی رو بازی کنی از بازی زده میشی بخاطر همین بهتره با نسخه های قدیمی بازی کنی بعد بری سراغ نسخه XIII ) نسخه های VII برای PC و PS1 و PS3 موجوده , VIII هم برای PC , PS1 موجوده و XIII هم برای PS3 و 360 اومده نسخه PC هم امسال پاییز میاد :d[/QUOTE]

نسخه های قبلو کمو بیش بازی کردم و یه ذهنیتی از بازی دارم ولی چون هر دفعه که بازی کردم یه فاصله طولانی بوده و عنوان ها رو یکی در میون میرفتم و هر دفعه شخصیت جدیدی میدیدم یکم گنگ شد برام!
اتفاقا xiii رو روی ps3 بازی کردم
یه سوال: تو دموی این فاینال که قراره بیاد شخصیت هاش تو عناوین قبلی نبودن؟؟ (آشنا میزنن برام انگاری :D )


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
من تازه متوجه سیستم بازی شدم :)) اونم نه کامل :d

صفحه قبل آخرین پستمو برو توضیحات لینک رو بخون طرف ترجمه شده از منبعش رو بد نوشته اما نظرات خودش و توضیحاتش خیلی روون و خوبه

اصلا وضع خفنیه سیستم بتلینگ بازی تا قبل از این همه کامنت ها فحش بود اما الان 90 درصد فهمیدن و دارن میگن: " ااااااا !!!! چه خفن!! "

فک کنم تاباتا گفت که سیستم بازی به این سادگی که میشنوین هم نیست

این Customize کردن حرکات رو عاشقشم

تکنیکات همه قابل تغییره و تغییرشم وضعیتی داره. تو اگه کاراکترت دور از دشمن باشه یه نوع اتک میده نزدیک باشه یه نوع دیگه کنار دوستت باشی یه نوع دیگه Dash کنی بعد اتک بدی یه نوع دیگه و . . . کلا خیلی چیز جالبیه

اگه نمیخوای همشو بخونی از بخش Gambit بخون اونجا خیلی جالب میشه

اینجوری باگ هم تو بازی زیاد میشه...
از اون طرف ممکنه یه جاها این سیستم عمل نکنه! که نمونش زیاد است.
امیدوارم این ریزه کاری ها رو با دقت انجام بدن چون همین می تونه سرنوشت بازی رو تایین کنه.
کلی بخوام بگم این میشه که سیستم جالبی طراحی کردن و می تونن با شاخه شاخه کردن یا به اصطلاح رنگ بخشیدن بیشتر به این سیستم از پتانسیلش به نحو احسنت استفاده کنن.
یه چیزی هم خیلی عالیه که توی تریلر اخری هم بود!!
اینکه بازی برخلاف پروژه ی سیزدهم اصلا شلوغ نیست!
البته هادی نشون ندادن ولی خب همینجوری هم میشه پیش بینی کرد.
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
نسخه های قبلو کمو بیش بازی کردم و یه ذهنیتی از بازی دارم ولی چون هر دفعه که بازی کردم یه فاصله طولانی بوده و عنوان ها رو یکی در میون میرفتم و هر دفعه شخصیت جدیدی میدیدم یکم گنگ شد برام!
اتفاقا xiii رو روی ps3 بازی کردم
یه سوال: تو دموی این فاینال که قراره بیاد شخصیت هاش تو عناوین قبلی نبودن؟؟ (آشنا میزنن برام انگاری :D )

نه. کلا هر سری شخصیتای جدیدی داره و ربطی به هم ندارن. این شباهت هم در FFXV هم شاید به خاطر وجه تشابه Noctis با Cloud Strife شخصت FFVII باشه!
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
بزرگترین مشکلی که من با XIII داشتم و مشتقاتش داشتم این بود که کاراکتر ها برام خیلی اشنا بودند ! البته همین الان بگم که XIII-2 و بعدی ها رو اصلا نتونستم تحمل کنم و بازی نکردم ! گفتم حداقل اندک خاطرات خوبه XIII برام باقی بمونند ! خلاصه اینکه کاراکتر ها خیلی تکراری و کپی شده بودند و اگه کسی عناوین قبلی رو بصورت جدی بازی کرده باشه کاملا متوجه وجه تشابه بین کاراکتر های این نسخه با کاراکتر های محبوب سری های قبل میشه .

وجود نمورا این امید رو بهم میداد که دیگه کاراکتر های کلیشه ای سری رو نمیبینم و بازم مثل همیشه بهمون کاراکتر نو و تازه معرفی میکنه و امیدوارم همینطور هم شده باشه و کاراکتر ها همونی باشند که نمورا میخواسته . بنظرم بزرگترین عامل موفقیت Crisis Core که خود تاباتا کارگردانش بود این بود که ادامه دهنده راه نمورا از VII بود .

به امید موفقیت بازی چون واقعا خیلی براش انتظار کشیدم .
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
سیستم گیم پلی درواقع پیچیده شده و از حالت کلاسیک درومده FFXII ه!
اگه بتونن بهتر از FFXII پیادش کنن، گیم پلی در یه کلمه "خدا" خواهد شد :d
غیر از یه سری چیزای ریز بقیه بازی نوید یه FF شاهکارو میده
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
گیم پلی بازی همین الانش هم خداس! کلا نکته خیلی مهمی هست که فن های قدیمی درک کنن دیگه ان مکانیک ها جواب گو نیستن و باید نو بشن. بازی هرچی مکانیک هاش اکشن تر بشه من بیشتر دوستش خواهم داشت. من حتی گیم پلی FFXIII رو سوای سادگی بیش از حدش خیلی دوست داشتم. XV که دیگه خیلی خیلی از ان یکی بهتره!

خلاصه اینکه کاراکتر ها خیلی تکراری و کپی شده بودند

با قسمت اول حرفت که گفتی مشکل FFXIII شخصیت هاش بود کاملا موافقم اما با این قسمت که نقل قول کردم نه. شخصیت های XIII کپی نبودن. یعنی هیچ FF ای شخصیت هاش انقدر بد نبودن که کپی ازشون همچین فاجعه هایی بشه! مشکل شخصیت های 13 این بود که کلا شخصیت نداشت! لایتنینگ فقط یک دختر خوشگل بود که همیشه خدا عصبانی بود و مثل فراستی با همه چیز مخالف. (البته منکر جذابیتش نمیشم و خودمم هنوز تو کفشم!:D) اسنو یه ریز زر میزد که بریم سرا رو نجات بدیم. وانیل (!) تو مخ ترین شخصیت تمام FF ها بود که همه رو به اف داد. فن فقط بود و دیگر هیچ! ساژ هیچ سنخیتی با دنیای FF نداشت و مثلا قرار بود جدید و کول باشه اما پیس آو کرپی بیش نبود! این وسط فقط جناب آقای "امید" (:D) واقعا شخصیت بود و میشد باهاش ارتباط برقرار کنی. اگه هوپ نبود به راحتی میشد Read به کل شخصیت های داستان! هوپ عین FF های قدیمی اولش یه شخصیت ترسو داشت، با خودش درگیر بود، خودش رو گناهکار میدونست اما بعدا در جریان بازی قوی شد و به یک درامی رسید. باقی همه پرت و پلا بودن!

البته این رو هم بگم که بد بودن شخصیت های بازی بخشیش هم به داستان ضعیف و خزعبل بازی وابسته بود که کلا ریدمانی بر پیکره سری FF محسوب میشد. پلات و ستینگ مزخرف. شخصیت های منفی فوق مزخرف و پوشالی. باس های بدرد نخور. پیچش های خنده دار. بدور از ذره ای احساس، عشق، شکست عشقی، بدبختی (!:D) و کلا تمام چیزهایی که ما تو داستان های FF دوست داریم! کارخونه مقوا سازی بود کلا.

یکی از دلایلی که باعث میشه من FFXV رو دوست داشته باشم اینه که حداقل شخصیت هاش و داستانش بنظر خوب میان. نه فقط ظاهر و تیپشون که به حق تیپیکال و کول و دوست داشتنی هستن، بلکه بخاطر شخصیتشون. یه رمنس خوب هم که تو بازی هست. این استلا هم که تو این آخرین تریلر بازی عند داف شده لامصب! تم مافیایی بازی که الهام گرفته شده از نمایشنامه های شکسپیر هست! خیلی میتونه خوب باشه! واقعا بهش امید دارم!
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
با قسمت اول حرفت که گفتی مشکل FFXIII شخصیت هاش بود کاملا موافقم اما با این قسمت که نقل قول کردم نه. شخصیت های XIII کپی نبودن. یعنی هیچ FF ای شخصیت هاش انقدر بد نبودن که کپی ازشون همچین فاجعه هایی بشه! مشکل شخصیت های 13 این بود که کلا شخصیت نداشت! لایتنینگ فقط یک دختر خوشگل بود که همیشه خدا عصبانی بود و مثل فراستی با همه چیز مخالف. (البته منکر جذابیتش نمیشم و خودمم هنوز تو کفشم!:biggrin1:) اسنو یه ریز زر میزد که بریم سرا رو نجات بدیم. وانیل (!) تو مخ ترین شخصیت تمام FF ها بود که همه رو به اف داد. فن فقط بود و دیگر هیچ! ساژ هیچ سنخیتی با دنیای FF نداشت و مثلا قرار بود جدید و کول باشه اما پیس آو کرپی بیش نبود! این وسط فقط جناب آقای "امید" (:biggrin1:) واقعا شخصیت بود و میشد باهاش ارتباط برقرار کنی. اگه هوپ نبود به راحتی میشد Read به کل شخصیت های داستان! هوپ عین FF های قدیمی اولش یه شخصیت ترسو داشت، با خودش درگیر بود، خودش رو گناهکار میدونست اما بعدا در جریان بازی قوی شد و به یک درامی رسید. باقی همه پرت و پلا بودن!

البته این رو هم بگم که بد بودن شخصیت های بازی بخشیش هم به داستان ضعیف و خزعبل بازی وابسته بود که کلا ریدمانی بر پیکره سری FF محسوب میشد. پلات و ستینگ مزخرف. شخصیت های منفی فوق مزخرف و پوشالی. باس های بدرد نخور. پیچش های خنده دار. بدور از ذره ای احساس، عشق، شکست عشقی، بدبختی (!:biggrin1:) و کلا تمام چیزهایی که ما تو داستان های FF دوست داریم! کارخونه مقوا سازی بود کلا.

خب بعد چند سال من و ماکان سر یه بحث FF به نقاط مشترک رسیدیم :D

خدا رو شکر که بالاخره یکی پیدا شد کلمه مناسب کاراکتر های این بازی رو بگه :D

بزاV بصورت کلی بگم : لایتنینگ ( ارواح عمه اش میخواست جایگزین کلود بعنوان یه شخصیت مونث بشه ولی حیف که ادب اجازه نمیده بگم جایگزین چی شده :| ) حالا حوصله ندارم از فنگ و اون وانیل مزخرف حرف بزنم :|

هوپ هم ماکان کپی برابر اصل کاراکر تررا هست اگه حضور ذهن داشته باشی :D! وقتی میگم کاراکتر ها یه کپی ضعیف و داغون از موفق ترین کاراکتر های سری بودند اون وقت میگی نه ! :| :D تررا یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین کاراکتر های سری FF هست برام :x هوپ هم دقیقا کپی تررا هست :| بخاطر همین همه میگن تنها کاراکتر خوب همین هوپ بوده !

حالا اسنو برام یکم قابل تحمل بود هرچند به اندازه وانیل رو مخ میرفت :| کلا XIII خیلی مفتضح بود ! خود Square هم زود تر از همه این نکته رو متوجه شد که سری پروژه بزرگ Crystal رو متوقف کرد و Versus XIII رو تحت نام این قسمت نداد بیرون !

خیلی برای XIII هزینه و زحمت کشیده بودن ولی خو نتیجه افتضاح بود و این شد که پروژه Crystal تعطیل و بجاش دوتا سیکوئل مزخرف و بی معنی برای XIII اومد !


پ.ن : میگما یه تاپیک مخصوص سری FF کم داریم :D اصلا نیازش بدجور حس میشه :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
نه بابا هوپ چه ربطی به ترا داشت؟:D ترا یه شخصیت سایکو داشت. کلا یه چیز عجیبی بود. مقایسش هم زشته...

++++

دو نکته جالب. اول اینکه به کت اگنس دقت کنید. خیلی جنسش رو خوب در آوردن! کامل مشخص هست که چرمه!:D سنگینی و خشکی چرم رو قشنگ میرسونه!:D

مورد دوم اینکه برید از اولین تریلر معرفی Versus تا این آخریه رو پشت سر هم نگاه کنید! هم دیدن تغییرهای بازی جالبه و هم اینکه کانسپت های بازی از اول تا الان دست نخورده موندة! مثل اینکه ناکتیس شمشیرش رو پرت میکنه و تله پورت میشه! خیلی جالبه!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر