Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
کد دانلود نسخه دمو تو بازی Final Fantasy Type-0 هستش که 17 March ریلیز میشه :d میشه آخرای اسفند

این تریلر 8 دقیقه ایه یعنی عالی بود

عاشق و دیوونه انیمیشینای دویدن و جا خالی دادن Noctis شدم :x



منم جدا حاضرم صبر کنم 7-8 سال که همین کیفیتی که الان دارن نشون میدن رو بازی کنم :d

من خودم از همون اولین تریلری که ازش پخش شد بدجوری منتظرش بودم دلیل PS3 خریدنم هم اون بود اما جدا منی که دیوانه وار عاشق و منتظرش بودم هم فکرشو نمیکردم همچین چیز خفنی میخواد بشه

تریلر هشت دقیقه اس عالی نبود شاهکار بود!!
انیمیشن تکان خوردن مو های شخصیت ها خارقالعادع است!
همین تریلر دیروزی واقعا حرف نداشت...لامصب نمیدونستی داری سی جی میبینی یا یو تریلر ریل تایم!
 

nathan_amir

کاربر سایت
Aug 9, 2014
56
یکی لینک تریلر هشت دقیقه ای رو به ما بده، یا لینک دانلود تریلر های تی جی اس، والا ما هر چی گشتم فقط دانلود تریلر های 2013 رو پیدا کردیم تو بازیسنتر
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
تریلر هشت دقیقه اس عالی نبود شاهکار بود!!
انیمیشن تکان خوردن مو های شخصیت ها خارقالعادع است!
همین تریلر دیروزی واقعا حرف نداشت...لامصب نمیدونستی داری سی جی میبینی یا یو تریلر ریل تایم!

:d

خود یارو Interviewer هم ازشون پرسید :)) وقتی داشتن Noctis رو نشون میدادن پرسید: " این که فیلم نیست؟؟ "

یکی لینک تریلر هشت دقیقه ای رو به ما بده، یا لینک دانلود تریلر های تی جی اس، والا ما هر چی گشتم فقط دانلود تریلر های 2013 رو پیدا کردیم تو بازیسنتر
دقیقا تو همین تاپیک صفحه قبل هم من هم دوستان لینک رو با کیفیت های مختلف گذاشتیم :d

تو همین تاپیک فوق 2-3 تا صفحه پستارو بخونین هر دوتا تریلر TGS لینکشون گذاشته شده
 
آخرین ویرایش:

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
:d

خود یارو Interviewer هم ازشون پرسید :)) وقتی داشتن Noctis رو نشون میدادن پرسید: " این که فیلم نیست؟؟ "


دقیقا تو همین تاپیک صفحه قبل هم من هم دوستان لینک رو با کیفیت های مختلف گذاشتیم :d

تو همین تاپیک فوق 2-3 تا صفحه پستارو بخونین هر دوتا تریلر TGS لینکشون گذاشته شده

تنها نگرانی همین GamePlay هست که انگار به مذاق خیلی ها خوش اومده.
درواقع یه جورایی نسخه ی بهینه شده ی FF TYPE-0 هستش که توی ژاپن خاطر خواه زیاد پیداکرده بود...!
من خودم FF TYPE-0 رو بر روی PSP بازی کردم ولی خب همش ژاپنی بود چیزی نفهمیدیم! :D
حالا منتظر عید ( تقریبا همون موقع ها Release میشه احیانا ) هستم روی کنسول واحد اثر رو بازی کنم و ته توی این نوع گیمپلی رو دربیارم!!
البته کاملا مشخصه از KH به عنوان یک Inspiration استفاده کردن.
این Free GP چیز بدی نیست و بازی رو خیلی راحت تر میکنه
ولی موضوع اصلی همون ریشه هاست که دگ فک نکنم به اون موقع ها برگرده سری...
خبری از Turned Base که نیست...
از قضا این نوع گیمپلی هم توی ژاپن بسیار مورد توجه قرار گرفته که نشون میده طرفداران راضی بودن!
فقط یک سوال میمونه:
عایا Balanceی بین این Complex GamePlay وجود داره که به عنوان یک Main Line برای جداسازی این سبک و H&S بکار بره؟؟

- - -ویرایش - - -

یکی لینک تریلر هشت دقیقه ای رو به ما بده، یا لینک دانلود تریلر های تی جی اس، والا ما هر چی گشتم فقط دانلود تریلر های 2013 رو پیدا کردیم تو بازیسنتر


این Application رو دانلود کن توی Google Play:
FInal Fantasy TV Live
تمام Trailer های قدیمی رو داخلش داره.
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
تنها نگرانی همین GamePlay هست که انگار به مذاق خیلی ها خوش اومده.
درواقع یه جورایی نسخه ی بهینه شده ی FF TYPE-0 هستش که توی ژاپن خاطر خواه زیاد پیداکرده بود...!
من خودم FF TYPE-0 رو بر روی PSP بازی کردم ولی خب همش ژاپنی بود چیزی نفهمیدیم! :D
حالا منتظر عید ( تقریبا همون موقع ها Release میشه احیانا ) هستم روی کنسول واحد اثر رو بازی کنم و ته توی این نوع گیمپلی رو دربیارم!!
البته کاملا مشخصه از KH به عنوان یک Inspiration استفاده کردن.
این Free GP چیز بدی نیست و بازی رو خیلی راحت تر میکنه
ولی موضوع اصلی همون ریشه هاست که دگ فک نکنم به اون موقع ها برگرده سری...
خبری از Turned Base که نیست...
از قضا این نوع گیمپلی هم توی ژاپن بسیار مورد توجه قرار گرفته که نشون میده طرفداران راضی بودن!
فقط یک سوال میمونه:
عایا Balanceی بین این Complex GamePlay وجود داره که به عنوان یک Main Line برای جداسازی این سبک و H&S بکار بره؟؟
- - -ویرایش - - -

ریشه میشه ها و این حرفها به درد فن های رزیدنت ایول می خوره که دنبال یه دوربین منسوخ شونصد هزار سال پیش هستن :D اون تیپ گیم پلی عهد عتیق سری فاینال نیاز به یه سری تغییر اساسی و به روز شدن داشت که نومورا زحمتش رو کشید :D اینکه الان توی یه خط صاف حرکت کنی دو تا دشمن بیاد بری توی یه محیط دیگه چند تا کامند بدی و چند تا انیمیشن خشک ببینی و دوباره و دوباره همین رو تکرار کنی نتیجه ـش میشه FF XIII :D

و اما گیم پلی فعلی هم که دارید میبینید فکر نکنید الان فاینال شده یه HnS ، عمراً و هرگز :D هر حرکت یه سری محدودیت داره و قطعاً یه Gauge یا Bar ـی چیزی مرتبط با هر حرکت وجود داره و نمیشه هر کسی هر چیزی رو هر چقدر خواست بزنه :D دشمن ها بسته به جثه ـشون قطعاً خیلی سرسخت میشن و نمیشه با چند ضربه ی معمولی شکستشون داد (بر عکس بازیای HnS) و قطعاً مشابه فاینال های قبلی هر چی دشمن سرسخت تر ، ضربه ـش هم دمیج بیشتری وارد میکنه پس قطعاً استراتژی سنگین تری طلب میکنه نسبت به بازیای HnS .
از طرفی توی فاینال برعکس بازیای HnS با ضربه زدن به دشمن ها دُر و گهر و اُرب ازشون سرازیر نمیشه ، یعنی خون رفته به جاش برنمیگرده و قطعاً یا Potion میخواد یا یه کلاس Medic ـیی چیزی :D و صحنه هایی مثل اونجایی که نوکتیس افتاده بود زمین و رفقا بلندش کردن یا باید از یه Gauge یا Bar ـیی استفاده کنه یا همون Phoenix Down قدیمی خودمون اونکار رو میکنه :D و عمراً نشه هر دفعه همونجوری نجات پیدا کرد :D

این فاینال عمراً به سر راستی و سادگی یه بازی HnS نمیشه و قطعاً موقعی که بیاد موجودات یا باس هایی رو میبینید که با چند ضرب به دیار باقی هدایتتون میکنن :D
 

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
بازی نشون داده اوپن ورده خوفی خواهد داشت.
گیم اسپات این تریلر دو دقیقه ای رو هم تحلیل کرده بود. که طرف کلی با هیجان ستایش کرد بازی رو....

بهرحال تا نیادش نمیشه خیلی قشنگ فهمید چی ساختن. یعنی اونی که فکر میکنیم هست و شاید بهتر.....

اون اوپن ورد بودن تو FF های قدیم واقعا مهم بود.
که کجا بری لول آپ کنی.
و کجا یک مرحله فرعی رو بری که شاید جذابیتش باعث میشد اصلا داستانو ول کنی فقط بچسبی مرحله فرعی.
میخوام اینو بگم که مپ های بزرگ تو همچین بازی واقعا میتونه ساعتها یک گیمر رو پای این بازی به پای جستجو و نه فقط جستجوی صرف بلکه شناخت این دنیای خیالی و موجودات حیرت انگیز و داستان های فرعی نگه داره.
چرخه شب و روز و اون غروب زیبا با دایناسورها خیلی عالی بود.
و موجودات بسیار عظیم که تو صحنه اول دیدم که بعد تازه فریاد زدن: نگاه این صورتشه!!! (خعیلی باحال بود.) سراسر بهت حس هیجانی رو میده که تو هیچ بازی دیگه ای نداریم و البته متشکر از طراحی ها و افکار نامورایی هست.
یعنی چند تا از موجودات تو بازی داریم. مسلما بیشتر از ده تا هستن!!!
کوچکتراش که گله ای بودن...!
اون طراحی ماشین هم حرف نداره. لوکس بودنش دیوانه کنندست.
بقیه کارکترها هم شخصیت خودشونو بخوبی و طبق انتظار دارن.
بهرحال کار اصلی توسط نامورا انجام شده و اونم دیگه خسته شده از بس رو پروژه کار کرده و خواسته بقول خودش آخرین فرزندشو بهترین بار بیاره. این همه سال فقط برای یک شماره که درجا خورده کمی نیست و حالا با یک کارگردان جدید (گرچه منم ترجیح میدادم خودش تا آخر خط میبود) مشکلی نیست.
موسیقی شماره سیزده رو من هیچ وقت نتونستم ارتباط برقرار کنم. اما این ترک به ترک فوق العاده بوده. و با بازی هم خوب چفته.
باشد که بازی بلخره بیاید و چشم و دل عشاق رو سیراب گرداند.

این بحث Track های XIII مثل SH:D هست!
مسلما هرچقدر آقای دنیل لیخت عالی کار کردند باز هم اون حس و حال استاد یاماعوکا رو منتقل نکردند!
چون بحث سال ها عشق و زندگی طرفه!! با موزیک های یاماعوکا بزرگ شدیم و طبیعیه که نتونیم با کار های لیخت ارتباط برقرار کنیم...
این برای Franchise FF و صدق می کنه.
قطعا آهنگسازان نسخه ی سیزدهم عالی کار کردند ولی فک نکنم کسی که از اولین نسخه ی این سری تا به امروز با این شاهکار بوده بتونه به همین راحتی دل بکنه از استاد اوعماتسو!!
پس بحث موسیقی کاملا مشخصه.
جناب تتسویا هم فک نکنم بلد باشه طراحی بد بسازه!!!
دگ بحث چندین و چند سال تجربس و به واقع طراحی های نسخه ی پانزدهم اگه از شاهکار هفتم بلاتر نباشه( که نیست ) فاصله ی فاحشی هم نداره!!
چقدر دلم میخواد یک ترکیبی از کار های یوجی شینکاوا و تتسویا نومورا رو باهم ببینم !
این Director جدید امیدوارم مشکلی بوجود نیاره..البته هنوز نمیدونم کی هستن( خبر ندارم. )

- - -ویرایش - - -

ریشه میشه ها و این حرفها به درد فن های رزیدنت ایول می خوره که دنبال یه دوربین منسوخ شونصد هزار سال پیش هستن :D اون تیپ گیم پلی عهد عتیق سری فاینال نیاز به یه سری تغییر اساسی و به روز شدن داشت که نومورا زحمتش رو کشید :D اینکه الان توی یه خط صاف حرکت کنی دو تا دشمن بیاد بری توی یه محیط دیگه چند تا کامند بدی و چند تا انیمیشن خشک ببینی و دوباره و دوباره همین رو تکرار کنی نتیجه ـش میشه FF XIII :D

منم نگفتم که میخوان سبک بازی رو به کل H&S بکنن!

و اما گیم پلی فعلی هم که دارید میبینید فکر نکنید الان فاینال شده یه HnS ، عمراً و هرگز :D هر حرکت یه سری محدودیت داره و قطعاً یه Gauge یا Bar ـی چیزی مرتبط با هر حرکت وجود داره و نمیشه هر کسی هر چیزی رو هر چقدر خواست بزنه :D دشمن ها بسته به جثه ـشون قطعاً خیلی سرسخت میشن و نمیشه با چند ضربه ی معمولی شکستشون داد (بر عکس بازیای HnS) و قطعاً مشابه فاینال های قبلی هر چی دشمن سرسخت تر ، ضربه ـش هم دمیج بیشتری وارد میکنه پس قطعاً استراتژی سنگین تری طلب میکنه نسبت به بازیای HnS .
از طرفی توی فاینال برعکس بازیای HnS با ضربه زدن به دشمن ها دُر و گهر و اُرب ازشون سرازیر نمیشه ، یعنی خون رفته به جاش برنمیگرده و قطعاً یا Potion میخواد یا یه کلاس Medic ـیی چیزی :D و صحنه هایی مثل اونجایی که نوکتیس افتاده بود زمین و رفقا بلندش کردن یا باید از یه Gauge یا Bar ـیی استفاده کنه یا همون Phoenix Down قدیمی خودمون اونکار رو میکنه :D و عمراً نشه هر دفعه همونجوری نجات پیدا کرد :D

این فاینال عمراً به سر راستی و سادگی یه بازی HnS نمیشه و قطعاً موقعی که بیاد موجودات یا باس هایی رو میبینید که با چند ضرب به دیار باقی هدایتتون میکنن :D

اگه هم ارب یا سکه مکه ای چیزی درکار بود که طرفداران Absolutely ( :D ) به F میبردن Square رو!! :D
همونطور که گفتم امیدوارم حد وسط، حد تعادل یا هرچیزی که بشه اسمشو گذاشت توی اثر قرار بدن که ایندفه بهونه ندن دست Fan Boy ها!!
چون اصلا دلم نمیخواد بشنوم که بگن هک ان اسلش شده!!
احتمالا فقط حرکت آزاد ( به سبک امپراطوری قلب ها و ناروتو ) و تغییرات هجومی در اثر پایانی متوجه تغییر شده و همونطور که خودت گفتی یه نواری قرار میدن به سبک بازگشت لایتنینگ...( البته اگه مثل دفه ی قبل مورد عنایت ماکان جان قرار نگیره :D )
بهر حال منتظر اطلاعات درست و حسابی از FFXV هستم ببینیم آخر چه خوابی واسمون دیدن!
( این بحث ریشه ها اتفاقا مهمه... )

- - -ویرایش - - -

ریشه میشه ها و این حرفها به درد فن های رزیدنت ایول می خوره که دنبال یه دوربین منسوخ شونصد هزار سال پیش هستن :D اون تیپ گیم پلی عهد عتیق سری فاینال نیاز به یه سری تغییر اساسی و به روز شدن داشت که نومورا زحمتش رو کشید :D اینکه الان توی یه خط صاف حرکت کنی دو تا دشمن بیاد بری توی یه محیط دیگه چند تا کامند بدی و چند تا انیمیشن خشک ببینی و دوباره و دوباره همین رو تکرار کنی نتیجه ـش میشه FF XIII :D

منم نگفتم که میخوان سبک بازی رو به کل H&S بکنن!

و اما گیم پلی فعلی هم که دارید میبینید فکر نکنید الان فاینال شده یه HnS ، عمراً و هرگز :D هر حرکت یه سری محدودیت داره و قطعاً یه Gauge یا Bar ـی چیزی مرتبط با هر حرکت وجود داره و نمیشه هر کسی هر چیزی رو هر چقدر خواست بزنه :D دشمن ها بسته به جثه ـشون قطعاً خیلی سرسخت میشن و نمیشه با چند ضربه ی معمولی شکستشون داد (بر عکس بازیای HnS) و قطعاً مشابه فاینال های قبلی هر چی دشمن سرسخت تر ، ضربه ـش هم دمیج بیشتری وارد میکنه پس قطعاً استراتژی سنگین تری طلب میکنه نسبت به بازیای HnS .
از طرفی توی فاینال برعکس بازیای HnS با ضربه زدن به دشمن ها دُر و گهر و اُرب ازشون سرازیر نمیشه ، یعنی خون رفته به جاش برنمیگرده و قطعاً یا Potion میخواد یا یه کلاس Medic ـیی چیزی :D و صحنه هایی مثل اونجایی که نوکتیس افتاده بود زمین و رفقا بلندش کردن یا باید از یه Gauge یا Bar ـیی استفاده کنه یا همون Phoenix Down قدیمی خودمون اونکار رو میکنه :D و عمراً نشه هر دفعه همونجوری نجات پیدا کرد :D

این فاینال عمراً به سر راستی و سادگی یه بازی HnS نمیشه و قطعاً موقعی که بیاد موجودات یا باس هایی رو میبینید که با چند ضرب به دیار باقی هدایتتون میکنن :D

اگه هم ارب یا سکه مکه ای چیزی درکار بود که طرفداران Absolutely ( :D ) به F میبردن Square رو!! :D
همونطور که گفتم امیدوارم حد وسط، حد تعادل یا هرچیزی که بشه اسمشو گذاشت توی اثر قرار بدن که ایندفه بهونه ندن دست Fan Boy ها!!
چون اصلا دلم نمیخواد بشنوم که بگن هک ان اسلش شده!!
احتمالا فقط حرکت آزاد ( به سبک امپراطوری قلب ها و ناروتو ) و تغییرات هجومی در اثر پایانی متوجه تغییر شده و همونطور که خودت گفتی یه نواری قرار میدن به سبک بازگشت لایتنینگ...( البته اگه مثل دفه ی قبل مورد عنایت ماکان جان قرار نگیره :D )
بهر حال منتظر اطلاعات درست و حسابی از FFXV هستم ببینیم آخر چه خوابی واسمون دیدن!
( این بحث ریشه ها اتفاقا مهمه... )
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
بحث ریشه ها شد من میپرم وسط

به نظر شما کل ریشه و خفنیت یک Final Fantasy به خاطر گیم پلی Turn Baseش هست؟؟

یعنی کسی شخصیت پردازی معرکه FF ها یادشون نمیمونه؟ کسی موسیقی معرکه FF ها رو یادشون نمیمونه؟ کسی داستان پردازی فوق العاده FF هارو یادشون نمیمونه؟ و . . .

همه ریشه رو فقط و گیم پلی میدونن؟

من وقتی میخوام یه FF بازی کنم دلیلم این نیست که میخوام یه بازی Turn Base انجام بدم دلم میخواد یه بازی با همون معیار هایی که بالا گفتم رو انجام بدم (سه گانه XIII رو اصلا حساب نکنین )

شما به هرکی بگی اولین چیزی که بعد از شنیدن Final Fantasy به ذهنت چی میرسه مطمعنا بدون شک همه میگن کلود و زک و سفیروث و . . . چرا؟ نه به خاطر گیم پلی به خاطر بودن یه همچین کاراکترای دوست داشتنی و داستان سرایی که باعث شده این شخصیتا بیشتر بدرخشن

و آقا احسان گفتنن که XV یه HnS خالص نیست.

من عاشق گیم پلی KH بودم و واقعا خوشحالم که نومورا اومده گیم پلی رو مطابق با تخصص خودش درست کرده و اینجوری خیلی هم هیجانی تره

نه تنها فن های قدیمیش رو هم داره بلکه خودت هم داری میبینی هر کسی که تا دیروز از FF و ژاپنی جماعت بدش میومد بعد از تریلراش اومده گفته حتما میخرمش

خداروشکر مثل XIII نشد که روز به روز فن های خودشو از دست بده

خلاصه اینکه من هیچ بازیی رو تا این حد بی نقص تاحالا ندیدم تنها نگرانی من کیفیت نهایی بازی هست که نمیخوام مشکلی داشته باشه (منظورم افت فریم و این چیزاست)
 

AsaraymA

IchibaN
کاربر سایت
Apr 9, 2007
1,003
نام
آریا
حالا من کاری به ریشه میشه ندارم چون اصلاً برام مهم نیست... بازی باید خوب باشه که XV از شواهد قرائن اینجووری برداشت میشه که سوپر خوبه و نومورا و تیمش بهترین حرکت ممکن رو زدن!
کلاً هم بنظرم احسان درست میگه و اگه FF راه XIII رو ادامه میداد، چند شماره دیگه کلاً به تاریخ می‌پیوست و نیاز به یه تغییر اساسی داشت.

بنظرم گیم‌پلی XV به هیچ وجه HnS نیست... بروبچ فاینال باز همه Crisis Core رو بازی کردن و خوب یادشونه که گیم‌پلی اونجا چه مدلی بود...
این XV هم تا اینجا که من متوجه شدم ورژن پیشرفته‌تر با بهتره همون گیم‌پلیه.

تو CrisisCore شما راحت هر جا میخواستی میرفتی و مبارزات هم همزمان بود، اگه ویدیوهای بازی رو نگاه کنی فکر میکنی که HnS‍ه ولی اصلاً اینجوری نیست و هر کدوم از Skillها و تکنیکهایی که استفاده میکنی یه مقدار AP مصرف میکرد و یه مدت زمانی هم بسته به قدرت تکنیک طول میکشید تا دوباره شارژ بشه و به قولی تمام حرکات CoolTime داشتن... تا 6 تا تکنیک رو میتونستی به لیست حرکاتت اضافه کنی و ازشون تو مبارزات استفاده کنی.
اینجا هم مطمئناً همینجوری هست و نمیتونی زرت و زرت از آتیش و تلپورت و اینجور چیزا استفاده کنی... حتی BasicAttackهای بازی هم فکر کنم یه محدودیتی داشته باشه و نتونی مثل بازی‌های HnS تا ابد پشت سرهم Chainشون کنی...

چند روز پیش یکی یه توضیحی راجع به گیم‌پلی داده بود (فکر کنم خود تاباتا بود) که مثل اینکه با نگه داشتن دکمه Attack به صورت اتوماتیک BasicAttackهای بازی Chain میشن ولی محدودیت داره.

در کل از لحاظ اینکه گیم‌پلی شبیه به HnS بشه من یکی که کاملاً خیالم راحته... تاباتا استاد این مدل مبارزات همزمان هست و تو هر دوتا بازی قبلیش این مسئله رو نشون داده.

اصلاً این همکاری تاباتا و نومورا از اون همکاری‌هایی هست که 10-15 سال دیگه همه ازش بعنوان یه تیم افسانه‌ای یاد میکنن و میگن یه بازی بود اون قدیم ندیما به اسم FFXV که تاباتا و نومورا دوتایی با هم مسئول ساختش بودن! :d
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
دقیقا آریا حرف دل منو زد :d

در واقع میخواست بگه گور بابای ریشه و اصالت بشینین از بازیتون لذت ببرین ^__^

راستی احسان امضات خیلی خفنه :d به همه میفهمونی بهترین طراح شخصیت کیه :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
دقیقا آریا حرف دل منو زد :d

در واقع میخواست بگه گور بابای ریشه و اصالت بشینین از بازیتون لذت ببرین ^__^

راستی احسان امضات خیلی خفنه :d به همه میفهمونی بهترین طراح شخصیت کیه :d

Since 1997 - 2015 :bighug:
 

p $ ychomantis

کاربر سایت
Aug 6, 2014
183
نام
مبین
راستی یه چیز برا خنده بگم :d

ریشه و اصالت کامل یک Final Fantasy بر 3 چیز بنا شده :

1 - Chocobo :x

2- Behemoth >_<

3- ژل های خیلی گرون و مخصوصا کاراکترای ژاپنی که برا مدل موهای خاصشون استفاده میکنن :d

که XV هر 3 تاشون رو داره 3:

دوستان دوستان دوستان خواهشن اینقدر تند نرید!!
اصلا من نگفتم بازی هک ان اسلش شده!!!
کلا حرف من این نیست و هیچ وقت نخواهد بود.
1-اصالت مهمه برادر من مگه میشه نباشه!!
اونم یک فنه فاینال فانتزی!!!تا حالا ندیده بودم یک فن فاینال همچین حرفی بزنه!!:/
جلل الخالق!!
2-والا ما حرفمون داستان نیست...موسیقی نیست...طراحی نیست...بخث ما گیمپلی بود و موضوع ریشه هم فقط در محدوده ی گیمپلی می خواستم بحث کنم نه چیز دیگری!! حالا نمیدونم شما چطور اومدی میگی من گفتم بقیه ی چیزا مهم نیستن!!
صد در صد که چه عرض کنم 360 درصد ریشه فقط گیمپلی نیست! :D
همه هم باید بدونن غیر ممکنه فاینال دو و سه رو با همون شکلو شمایل و سیستم مبارزات دوباره ببینیم!!
هر نسل مخاطب و سلیقه ی خودشو داره...
پس بهترین کار اینه که در کنار ایجاد تغییرات مناسب قطراتی از ریشه ی این سری رو بچکونه و بریزه تو بازی های جدید :D
که کاملا هم اینکار رو انجام داده...
دنیای بزرگ
شخصیت های فوق العاده
لول دیزاین خیلی خوب
داستانی که مثل همیشه شاهکاره
گیمپلی عالی
وجود انواع و اقسام موجودات فانتزی
و...
که نشان از وفاداری به نسخ اولیه داره...
البته در راس تمامی این موارد لوگوی نام بازیست که اوج نوستالوژیست!
3-به غیر اون سه تا Cid رو فراموش کردی!!

- - -ویرایش - - -

راستی یه چیزی...
حجم بازی فک کنم شصت هفتاد گیگی باشه:/
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,247
منم با حرفای دوستمون p $ ychomantis موافقم . از این لحاظ که یه بازی بخصوص فرنچایزی مثل FF باید به یه سری اصولی پایبند باشه تا اینکه FF باشه(همون روح معنوی قضیه:D) مگرنه FF XIII عنوان خیلی خوبی بود ولی به دلیل نداشتن همون اصالت یه FF افتضاح شد :D البته این مسئله ی اصالت توو بخش گیم پلی کمی پیچیده تر میشه . بخصوص که اون سیستم مبارزات کلاسیک دیگه الان به اون صورت جوابگو نیست . همونطور که AsaraymA اشاره کرد به نظرمیاد سیستم مبارزات جدید نسخه پیشرفته تر Crisis Core هستش ، که خیلی چیزه خوبیه :D بشخصه عاشق این عنوان بودم :D البته Type-0 هم به نحوی ادامه راه CC بودش . من فقط امیدوارم واقعا با یه محیط open-world توو این بازی طرف باشیم نه مثل XIII که تماما Linear بودش.
 

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
منم با حرفای دوستمون p $ ychomantis موافقم . از این لحاظ که یه بازی بخصوص فرنچایزی مثل FF باید به یه سری اصولی پایبند باشه تا اینکه FF باشه(همون روح معنوی قضیه:D) مگرنه FF XIII عنوان خیلی خوبی بود ولی به دلیل نداشتن همون اصالت یه FF افتضاح شد :D البته این مسئله ی اصالت توو بخش گیم پلی کمی پیچیده تر میشه . بخصوص که اون سیستم مبارزات کلاسیک دیگه الان به اون صورت جوابگو نیست . همونطور که AsaraymA اشاره کرد به نظرمیاد سیستم مبارزات جدید نسخه پیشرفته تر Crisis Core هستش ، که خیلی چیزه خوبیه :D بشخصه عاشق این عنوان بودم :D البته Type-0 هم به نحوی ادامه راه CC بودش . من فقط امیدوارم واقعا با یه محیط open-world توو این بازی طرف باشیم نه مثل XIII که تماما Linear بودش.

LR که افتضاح میدونمش :d ولی XIII-2 هم خوب بود افتضاح نبود! ولی فکر نکنم xiii افتضاح بوده باشه کاملا بی انصافی گفتن افتضاح برای این بازی به نظر من که فوق العاده بود , شخصیت پردازی هم که خوب بود تنها چیزی که XIII ضربه خورد به خاطر خطی بودن بود
دوستان میدونم ربطی به پست نداره ولی واجبه توی VIII اون دایناسور ها یا تیرکس ها که هست چطوری باید کشته بشن؟من هر چی زدم این نمرد:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر