Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:
View attachment 105655

اطلاعات کتاب هم اومد.

نخونید اگه بعدا میخواید کتاب را بخونید خودتون.






بهموت لونا را زنده می کنه. با نوه ایدولاس الدرکپت تو اپیزود آرانیی اشنا میشیم. ارانیی قراره با گروهش جلو دایمند وپن که داره به تنبرای حمله می کنه را بگیره.
اخر کار هم مشخص میشه بهموت داشته تاریخ بشر را کنترل می کرده . ۴ تایی ارانایی و نوکت و لونا و اردین به صورت کاملا جنریک طور تیم اپ می کنن می زنن شتکش می کنن بهموت را. شیوا/گنتیانا هم لونا را زنده می کنه.اردین هم تو نبرد میمیره اما یه فیونرال براش به عنوان فاوندر کینگ لوسیس میگیرن. تهش هم لونا و نوکت ازدواج می کنن. دو تا بچه هم دارن.

تا عرضه نسخه انگلیسی و اومدن اطلاعات بیشتر خدا نگهدار :D

پ.ن: ماکان اگه اینو میخونی این عکسو بزن سردر تاپیک لطفا:D
این الان ادامه داستان xv یا یه چیز فان هستش مثل اون جریان مانگای xv?
 
دوستان راهی وجود داره خونی که تو مبارزه وقتی ضربه میخوری کم میشه دوباره به طور آهسته پر نشه؟ ( در هنگام مبارزه نه بعدش )

برای این میگم که بازی چالش برانگیز تر بشه. چون برای زمانایی که خونت کم هستش میشه از کلی از این اکسیر خون ها و این جور چیزا که خریدی استفاده کرد و دیگه این برگشت آهسته خون یکم به نظرم غیر منطقیه. کلا چیزیو اپگرید کردم که اینجوری شده یا خود بازی همینجوره؟
 
140613
⚜ ترجمه ی رمان Final Fantasy xv Prologue Parting Ways به صورت Pdf تقدیم به شما دوستان عزیز

〽️ با تشکر از دوست خوبمون یاسمین بابت ترجمه این رمان

? این رمان پیش زمینه داستانی فاینال فانتزی ۱۵ هست و در مورد ناکتیس و همراهانش می باشد
 

Attachments

بچه ها رمان پیش زمینه ترجمه شد انیمه اپیزود آردین هم براش زیر نویس زدیم می خواستم بگم اون رمان ۴۰۰ صفحه ای ۴ تا چپتر داره دو تا از چپتراش رو گیر آوردم باقیشم به زودی اینگلیسیش میاد هرکی پایه هست بیاد بگه واسه ترجمش @Sephiroth_hojo آیدی تلگرامم
کلا هرکی می تونه کمک کنه کل رمانای فاینال فانتزی رو ترجمه کنیم کلی رمان دیگه دارم از ۱۳ و ۷ و ۱۰ و type_0 واقعا خیلی نامردن ادامه داستان رو می ریزن تو رمان
 
دوستان یه آپ بدم به تاپیک و یه سوال :D

کدوم مدل از treasure ها میشه برای Gil فروخت و کدوم رو باید برای آپگرید و اینا نگه داشت
اصلا آپگرید به درد میخوره یا فقط باید اسلحه خرید
 
نمونه ی ترجمه یکی از دوستان از رمان فاینال فانتزی 15 dawn of future نصف چپتر اول

میگم یه کمکی کنید دیگه دمتون گرم رمان های 13 و 7 هنوز تموم نشدن پدرمون در اومد مترجم می خوام?
 

Attachments

خب منم بعد چند سال بالاخره بازی رو شروع کردم اونم با حس خوب و به خودم تلقین میکردم که بالاخره فاینال فانتزیه و بازیه خوبیه و خلاصه هایپم نبودم که بخواد تو ذوقم بخوره ولی Oh Boy ... عجب فاجعه ایی بود . یا خدا چطوری روشون شده اینو بدن بیرون اصلا ؟ من سر 20 ساعت بازی رو دراپ کردم رفتم باقیه کات سین های در پیتی ـه ingame ـیی آشغالش رو تو یوتوب به زور تموم کردم ...
من هیچ کاری به داستان و اینا ندارم من میگم اصلا عالیه ولی این گیم واقعا Broken ـه شما چطوری تونستید تمومش کنید ؟ :دی وای loading ها و دیالوگ ها و راه رفتن های زوری و مزخرفش رو بذاریم کنار این گیم پلیش چقدر درب و داغون بود . کمبت شلوغ پولوغ منوی درب و داغون یه آیتم میخوای ببینی اضافه شده نمیدونی کجا بری واقعا وقتی بازی میکردم تو همین 20 ساعت فکر میکردم یکی پاشو گذاشته رو گلوم داره فشار میده حس خفگی بهم دست میداد انقدر نچسب و شلوغ پولوغ و بیخود بود .
و البته بزرگترین مشکلش که اگه اینجوری نبود حاظر بودم این گیم پلیه آشغال رو تحمل کنم کات سین هاش بود . WTF کات سین های ingame ـش رو فکر میکردی یه تیم 4 نفره برای یه بازیی Indie ساختن . فاجعهههه به صورت رندوم دوربین یک جا حرکت میکرد 4 تا دیالوگ آب دوغ خیاری میگفتن با گرافیک و انیمیشن های خشک و مسخره باید تحمل میکردی . وااااای فاینال فانتزی باید اینجوری باشه کات سین هاش ؟ خاک فقط خاک تو سرشون .
از لهجه آمریکایی مردم هم که نگم براتون واقعا تهوع آورترین چیزی بود که دیده بودم ...
جالب اینه رفتم بعد این تریلر فاینال 16 که قراه بیاد هم دیدم قشششنگ کات سین های آشغال XV و گرافیک و کامبتش اومد جلو چشمام . خدا بخیر کنه خلاصه هیچ امیدی به 16 هم ندارم ....
 
خب منم بعد چند سال بالاخره بازی رو شروع کردم اونم با حس خوب و به خودم تلقین میکردم که بالاخره فاینال فانتزیه و بازیه خوبیه و خلاصه هایپم نبودم که بخواد تو ذوقم بخوره ولی Oh Boy ... عجب فاجعه ایی بود . یا خدا چطوری روشون شده اینو بدن بیرون اصلا ؟ من سر 20 ساعت بازی رو دراپ کردم رفتم باقیه کات سین های در پیتی ـه ingame ـیی آشغالش رو تو یوتوب به زور تموم کردم ...
من هیچ کاری به داستان و اینا ندارم من میگم اصلا عالیه ولی این گیم واقعا Broken ـه شما چطوری تونستید تمومش کنید ؟ :D وای loading ها و دیالوگ ها و راه رفتن های زوری و مزخرفش رو بذاریم کنار این گیم پلیش چقدر درب و داغون بود . کمبت شلوغ پولوغ منوی درب و داغون یه آیتم میخوای ببینی اضافه شده نمیدونی کجا بری واقعا وقتی بازی میکردم تو همین 20 ساعت فکر میکردم یکی پاشو گذاشته رو گلوم داره فشار میده حس خفگی بهم دست میداد انقدر نچسب و شلوغ پولوغ و بیخود بود .
و البته بزرگترین مشکلش که اگه اینجوری نبود حاظر بودم این گیم پلیه آشغال رو تحمل کنم کات سین هاش بود . WTF کات سین های ingame ـش رو فکر میکردی یه تیم 4 نفره برای یه بازیی Indie ساختن . فاجعهههه به صورت رندوم دوربین یک جا حرکت میکرد 4 تا دیالوگ آب دوغ خیاری میگفتن با گرافیک و انیمیشن های خشک و مسخره باید تحمل میکردی . وااااای فاینال فانتزی باید اینجوری باشه کات سین هاش ؟ خاک فقط خاک تو سرشون .
از لهجه آمریکایی مردم هم که نگم براتون واقعا تهوع آورترین چیزی بود که دیده بودم ...
جالب اینه رفتم بعد این تریلر فاینال 16 که قراه بیاد هم دیدم قشششنگ کات سین های آشغال XV و گرافیک و کامبتش اومد جلو چشمام . خدا بخیر کنه خلاصه هیچ امیدی به 16 هم ندارم ....

من باورم اینکه فاینال ۱۶ بهتر از ریمیک فاینال ۷ میشه توی تریلر فقط یه کارکتر توی مبارزات بود این یعنی بلخره از شرر پر ققنوس راحت شدیم و بلخره می تونیم با خیال راحت روی مبارزه شخصیت اصلی فقط تمرکز کنیم فاینال فانتزی ۱۵ قبول دارم افتضاح بود ولی ساندترک های خوبی داشت و کارکتر منفی دوست داشتنی داشت
 
200308 200309
این احتمال وجود دارد که عنوان Forspoken یک دنباله ی مخفی از فاینال فنتسی 15 باشد و در یک خط زمانی دیگر در جهان Eos اتفاق بیفتد.

♧ خب همون طور که می دونید طی چند روز گذشته اسم تجاری عنوان Project athia مشخص شد و اسکوئر انیکس اسم Forspoken رو برای این عنوان انتخاب کرد و یه تیزر جدید از این عنوان منتشر کرد.

♧ این بازی توسط استدیو لومنیوس در حال ساخت یعنی همون استدیویی که کار ساخت فاینال فنتسی 15 رو انجام داد و همچنین در ابتدای ساخت این عنوان هاجیمه تاباتا کارگردان فاینال فنتسی 15 مدیریت این پروژه رو به عهده داشته.

♧ همون طور که در عکس اول مشاهده میکنید منظره های این بازی شباهت زیادی به یکی از منظره های فاینال فنتسی 15 داره و به نظر نمیرسد که این شباهت اتفاقی باشه.

♧ اگر به عکس دوم نگاه کنید محیط بازی رو می بیند که واقعا شبیه جهان Eos ( جهان فاینال فنتسی 15 ) و شخصیت اصلی بازی هم از جادو استفاده میکنه که چنین چیزی توی جهان eos هم وجود داشته.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or