Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
من خیلی رفتم جلو چون مجبور بودم دیگه زیادی OP شده بودم گفتم ماموریت داستانی برم :D

کسایی که نگران گیم پلی هستین کلا نگرانیتون رو بزارید کنار چون تا اینجای کار که من هستم گیم پلی و گرافیک بازی قوی ترین نقطه های این بازین

بحث گرافیک شد شاید اول بازی بگین بیابونه چیزی نداره و آره شاید زیادی فک بر انداز نباشه اولش ولی وقتی وارد منطقه Duscae میشید که خیلییی هم بزرگه از اونجا تا آخر بازی دیگه کف و خون قاطی خواهید کرد :D

یه نکته ای بگم اینکه این بازی شخصیت پردازی هارو (مخصوصا 4 تای اصلی) به صورت مستقیم انجام نمیده و شخصیت پردازی تو بین راه تو ماشین و سوار چوکوبو و وقتی کمپ میزنید یا هتل میرید و اینجور جاها اتفاق میوفته مثلا تو ماشین هستین یهویی یه بحثی راه میوفته یه سری اطلاعات راجع به یه شخصیت بدست میارید یا کمپ میزنید به صورت کاملا رندوم یه Event راجع به یکی از شخصیتا اتفاق میوفته کلا سیستم جالبیه

یه کار دیگه هم تو گشت و گذار ها اتفاق میوفته Side Quest ها ناگهانی بازیه مثلا دارید میچرخید یهویی یه پایگاه هوایی میشینه یه جا و یه ماموریت میاد که برید خالیش کنید :D

کلا هرکاری کردن که پلیر رو برای لذت بیشتر مجبور به گشت و گذار کنند

من یه مشکل اساسی دارم :D وقتی با رستورانا حرف میزدیم کاشکی جای Dungeon هارو هم مشخص میکردن :D یه سریاشون خیلی مخفی هستن :<

راستی اون شهر روی آب Altissia رفتین توش منتظر باشید که 10 روز توش گم بشید و بخواید همه جاش رو برید XD
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
یه نکته ای نمیدونم اینجا گفتم؟ XD

به هیچ وجه اخبار بازی رو الان دیگه دنبال نکنید اصلا دیدین توی تیتر خبر XV داره بیخیالش بشید

SE شروع کرده اسپویلای وحشتناک کردن مثل نشون دادن یکی از Epic ترین مبارزات بازی یا یه سورپرایز خیلی خیلی خفن بازی رو لو داده پس اصلا هیچ سمتش نرید

من خودم شانس آوردم بعد اینکه اون اتفاقا برا خودم تو بازی افتاد خبرش رو دیدم XD
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
خوب منم بازی رو انجام دادم...:D زیاد نرفتم:D یه 15 ساعت:D
ولی به صراحت تمام می تونم بگم قوی ترین بخش بازی هم همین گیمپلیش هست...
درسته بعضی جاها خر تو خر میشه یا شلوغ و سر درد ادم می گیره:D ولی اونقدر عالی و متنوع و غنی هستش که میشه اینا رو نادیده گرفت:D حتی کسایی که RPG بازی نمی کنند... با این اثر دیگه میرن سمتش:D از هرچیش بخوام بگم باز کم گفتم:D
تو دمو ها یجوری بود که هر کی از دکمه ها بهتر استفاده کنه می تونه موفق بشه... ولی شاید اینطوری بتونه 20یا30 درصد تاثیر گذار باشه... باید برنامه داشته باشید... و لول اپ هم که خیلی به چشم میاد... نمره من به گیمپلی تا اینجا 9.5 هست:D

گرافیک هم برید جلو تر به خصوص وارد شهر ها بشید و نیمه دوم بازی خیلی عالیه... برای یک RPG بسیار مناسبه... من بهش تو این بخش 9 میدم:D

اینجا دیروز بحث شد... مجبور شدم برم داستان رو برای خودم اسپویل کنم... نگران کیفیت این اصلا نباشید... این بخشم عالیه... کاملا نومورایی... یعنی نومورا جای تاباتا هم بود داستان همین بود... به این بخشم 9 میدم:D(برای جلوگیری از لو رفتن هیچی نگفتم... فقط بدونید عالیه...)

موسیقی هم که هیچ بحثی توش نیست... 100 از 10:D

از XIII خیلی بهتره... منتقدا ایراد بنی اسرائیلی نگیرن... ایشاالله به حق خودش میرسه... یه متای +85:D
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,545
نام
کورش
خب بعد از حدود 6 ساعت بازی نظر اولیه رو میدم چون ممکنه کسانی باشن که بخوان بدونن نظرم چیه
همین اولش بگم کلش نظر شخصی هست و تعریف و هایپ الکی یا ترول نیست و ممکنه جلوتر هم که برم نظرم عوض بشه.

بازی برخلاف چیزی که گفته میشد اوپن ورلد به اون معنی که تو ذهنمون داریم نیست و خطیه با مناطق نسبتا بزرگ برای یه بازی خطی و قابلیت گشت و گذار یعنی دقیقا مثل شماره های 1 تا 9 ولی با گرافیک بهتر. از این نظر بازی دقیقا برگشته به اصل خودش و اینکه میگفتم تاباتا میخواد بازی رو به ریشه ها برگردونه اشتباه نمیکردم.
ساید کوئست ها بدرد نمیخوردن ولی خط داستانی اتفاقا خیلی هم خوبه. انتظار فلسفه هگل و شوپنهاور رو توی داستان نداشته باشید یه داستان خوب و سرراست که بقیه کینگزگلیو رو تعریف میکنه و من که دوست دارم.
گردش روز و شب واقعا عالیه بنوعی حتی بهترین بین تمام بازیهاست و دقیقا روز و شب بازی با هم فرق دارن. همونطور که تو دنیای واقعی شب خطرناکه اینجا هم همینطوره و واقعا خطرناکه.
لول اپ و اسکیل تری چیز خاصی نداره .من از اینکه باید موقع استراحت لول اپ بشیم اصلا خوشم نمیاد و ترجیح میدادم به محض رسید به exp مورد نیاز این اتفاق میفتاد.
گیم پلیش اولش سخت بود من الان که رسیدم به لول 16 کاملا مسلط شدم و موجودات چند لول بالاتر رو براحتی میزنم. کلا برخلاف بازی های قبلی سری نقش استراتژی کم شده و یخورده مهارتی شده بازی .
بدترین جنبه بازی استفاده از جادو هست. واقعا جای تاسف داره گند زدن تو این قسمت. هم بدست اوردنش فوق مزخرفه هم استفاده ازش سخته و CD داره و ترکیبش هم گنگ و مبهمه. کلا میتونید مجیک رو بیخیال بشید. البته نمیدونم جلوتر لازم بشه یا نه.
سیستم هانتش یه ضعف بزرگ داره اینکه باید یه ماموریت رو بگیری و تموم کنی و بعد دوباره بری یکی دیگه بگیری نمیشه بیشتر از یک ماموریت همزمان برای شکار داشت که رو اعصابه.
باگهای فوق وحشتناکی دیدم تو بازی یکی از بدترینش شب اتفاق افتاد ساختمون ها بقدری نورانی شدن که اصلا نمیشد صفحه تلویزیون رو دید و باعث چشم درد میشد. کلا از نظر باگ رو اعصابه.
ارت بازی عالیه. طراحی محیطش فوق العاده هست. موسیقی عالیه.
تنوع موجودات کمه ولی سایزشون خوبه از موجودات کوچیک داریم تا هیولاهای عظیم. البته هنوز اوایل بازی هستم و summon ندارم.
event هایی که موقع گشتن تو نقشه اتفاق میفته عالیه و باعث جذاب تر شدن گیم شده.
نقشه زیاد بزرگ نیست ولی امیدوارم بعدا نقشه های دیگه باز بشه و بزرگتر بشه چون چیزی که من دارم میبینم خیلی کوچیکه.
رانندگی رو کلا فراموش کنید چیزی به اسم رانندگی وجود نداره. کلا ماشین رو بذارید روحالت اتوماتیک و دسته رو بذارین کنار که اعصابتون خورد نشه چون ازادی عملی وجود نداره.
دانجن ها هم عالی هستن و فقط غار و داخلش نیست و تنوع دارن. برخلاف دانجن ها ایتم ها درست مثل مجیک بشدت پسرفت کرده و 2-3 نسل به عقب برگشته و فقط اسمشون رو میتونید ببینید ولی هیچ ایتمی دیده نمیشه فقط یه نقطه نورانی روی زمین دیده میشه.

جمع بندی ابتدایی: بازی رو با ذهنیت بازی سال و چیزی که بخواد مثلا قابل مقایسه با عنوانی مثل ویچر باشه نخرید ( لعنت به CDPR که با شاهکارشون اونقدر استاندارد رو بالا بردن که سراغ هر بازی میرم ناخوداگاه ذهنم با ویچر مقایسه اش میکنه).
بازی از نظر من عالیه ولی با اون سطح شاهکار هنوز فاصله زیادی داره. داخل خود سری برای من بدون شک از تمامی عناوین از 10 به بعد بهتره ولی برای رقابت با 6 و 7 و 8 و حتی 5 باید جلوتر برم ببینم میتونه نظرم رو جلب کنه یا نه.
کلا فاینل فانتزی خیلی خوبیه.
فعلا فکر میکنم امتیاز زیر 8 برای بازی بی انصافیه و بالای 9 هم کمی زیاد بنظر میرسه ولی خب فعلا چپتر 3 هستم و اول بازیه باید جلوتر ببینم چی میشه.
 
آخرین ویرایش:

miliii

کاربر سایت
Sep 10, 2013
222
نام
milad
خب بعد از حدود 6 ساعت بازی نظر اولیه رو میدم چون ممکنه کسانی باشن که بخوان بدونن نظرم چیه
همین اولش بگم کلش نظر شخصی هست و تعریف و هایپ الکی یا ترول نیست و ممکنه جلوتر هم که برم نظرم عوض بشه.

بازی برخلاف چیزی که گفته میشد اوپن ورلد به اون معنی که تو ذهنمون داریم نیست و خطیه با مناطق نسبتا بزرگ برای یه بازی خطی و قابلیت گشت و گذار یعنی دقیقا مثل شماره های 1 تا 9 ولی با گرافیک بهتر. از این نظر بازی دقیقا برگشته به اصل خودش و اینکه میگفتم تاباتا میخواد بازی رو به ریشه ها برگردونه اشتباه نمیکردم.
ساید کوئست ها بدرد نمیخوردن ولی خط داستانی اتفاقا خیلی هم خوبه. انتظار فلسفه هگل و شوپنهاور رو توی داستان نداشته باشید یه داستان خوب و سرراست که بقیه کینگزگلیو رو تعریف میکنه و من که دوست دارم.
گردش روز و شب واقعا عالیه بنوعی حتی بهترین بین تمام بازیهاست و دقیقا روز و شب بازی با هم فرق دارن. همونطور که تو دنیای واقعی شب خطرناکه اینجا هم همینطوره و واقعا خطرناکه.
لول اپ و اسکیل تری چیز خاصی نداره .من از اینکه باید موقع استراحت لول اپ بشیم اصلا خوشم نمیاد و ترجیح میدادم به محض رسید به exp مورد نیاز این اتفاق میفتاد.
گیم پلیش اولش سخت بود من الان که رسیدم به لول 16 کاملا مسلط شدم و موجودات چند لول بالاتر رو براحتی میزنم. کلا برخلاف بازی های قبلی سری نقش اشتراتژی کم شده و یخورده مهارتی شده بازی .
بدترین جنبه بازی استفاده از جادو هست. واقعا جای تاسف داره گند زدن تو این قسمت. هم بدست اوردنش فوق مزخرفه هم استفاده ازش سخته و CD داره و ترکیبش هم گنگ و مبهمه. کلا میتونید مجیک رو بیخیال بشید. البته نمیدونم جلوتر لازم بشه یا نه.
سیستم هانتش یه ضعف بزرگ داره اینکه باید یه ماموریت رو بگیری و تموم کنی و بعد دوباره بری یکی دیگه بگیری نمیشه بیشتر از دو ماموریت همزان برای شکار داشت که رو اعصابه.
باگهای فوق وحشتناکی دیدم تو بازی یکی از بدترینش شب اتفاق افتاد ساختمون ها بقدری نورانی شدن که اصلا نمیشد صفحه تلویزیون رو دید و باعث چشم درد میشد. کلا از نظر باگ رو اعصابه.
ارت بازی عالیه. طراحی محیطش فوق العاده هست. موسیقی عالیه.
تنوع موجودات کمه ولی سایزشون خوبه از موجودات کوچیک داریم تا هیولاهای عظیم. البته هنوز اوایل بازی هستم و summon ندارم.
event هایی که موقع گشتن تو نقشه اتفاق میفته عالیه و باعث جذاب تر شدن گیم شده.
نقشه زیاد بزرگ نیست ولی امیدوارم بعدا نقشه های دیگه باز بشه و بزرگتر بشه چون چیزی که من دارم میبینم خیلی کوچیکه.
رانندگی رو کلا فراموش کنید چیزی به اسم رانندگی وجود نداره. کلا ماشین رو بذارید روحالت اتوماتیک و دسته رو بذارین کنار که اعصابتون خورد نشه چون ازادی عملی وجود نداره.
دانجن ها هم عالی هستن و فقط غار و داخلش نیست و تنوع دارن. برخلاف دانجن ها ایتم ها درست مثل مجیک بشدت پسرفت کرده و 2-3 نسل به عقب برگشته و فقط اسمشون رو میتونید ببینید ولی هیچ ایتمی دیده نمیشه فقط یه نقطه نورانی روی زمین دیده میشه.

جمع بندی ابتدایی: بازی رو با ذهنیت بازی سال و چیزی که بخواد مثلا قابل مقایسه با عنوانی مثل ویچر باشه نخرید ( لعنت به CDPR که با شاهکارشون اونقدر استاندارد رو بالا بردن که سراغ هر بازی میرم ناخوداگاه ذهنم با ویچر مقایسه اش میکنه).
بازی از نظر من عالیه ولی با اون سطح شاهکار هنوز فاصله زیادی داره. داخل خود سری برای من بدون شک از تمامی عناوین از 10 به بعد بهتره ولی برای رقابت با 6 و 7 و 8 و حتی 5 باید جلوتر برم ببینم میتونه نظرم رو جلب کنه یا نه.
کلا فاینل فانتزی خیلی خوبیه.
فعلا فکر میکنم امتیاز زیر 8 برای بازی بی انصافیه و بالای 9 هم کمی زیاد بنظر میرسه ولی خب فعلا چپتر 3 هستم و اول بازیه باید جلوتر ببینم چی میشه.
داداش اگه ميشه لينك اپديت و بزار


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,545
نام
کورش
داداش اگه ميشه لينك اپديت و بزار


Sent from my iPhone using Tapatalk

من بدون اپدیت بازی میکنم و لینکش رو ندارم. لینک اپدیت رو باید در تاپیک مربوط به این کار درخواست کنید اگه کسی داشته باشه میذاره. در اینجا درخواست بدین :
لینک بازی های PS4 استخراج شده با PSX از PSN (پست اول خوانده شود)
 
  • Like
Reactions: miliii

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
من بدون اپدیت بازی میکنم و لینکش رو ندارم. لینک اپدیت رو باید در تاپیک مربوط به این کار درخواست کنید اگه کسی داشته باشه میذاره. در اینجا درخواست بدین :
لینک بازی های PS4 استخراج شده با PSX از PSN (پست اول خوانده شود)
اپدیت کن خب مرد مومن، تصف اون باگا و مشکلاتی که گفتی عملا حل میشه. اپدیت خیلی خوبیه و تاثیر داره رو تجربه بازی
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,545
نام
کورش
اپدیت کن خب مرد مومن، تصف اون باگا و مشکلاتی که گفتی عملا حل میشه. اپدیت خیلی خوبیه و تاثیر داره رو تجربه بازی
من با باگ مشکلی ندارم. اونها رو هم برای این گفتم که بگم وجود دارن. من یکی از بهترین بازیهای عمرم به بازی فول باگ بود به اسم might and magic IX که یه RPG اول شخص بود. خیلی ها بخاطر اینکه اواخر کار شرکت سازنده یعنی new world منحل شد و نتونست باگها رو رفع کنه اون رو بازی نکردن ولی برای من یکی از بهترین بازیهای عمرم بود. حالا این فاینل که جای خود داره و کلا اگه باگ سیوم رو خراب نکنه ( که اینجا از اون نوع سیو خراب کن نیست) مشکلی ندارم.
البته این به معنی این نیست که از باگ خوشم میاد نه. فقط دانلود 7 گیگ سخته. حالا بعدا اگه کسی حال استخراج لینکش رو داشت و من هم حس و امکان دانلودش رو داشتم نصب میکنم ببینم چی میشه ولی فعلا حس عوض کردن تنظیمات کنسول و ای پی زدن و استخراج لینک رو اصلا ندارم:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
وست واسه من شنبه میفرسته!:D یعنی پنجشنبه میخواستن بفرستن که دیر شد دیگه نبودم افتاد شنبه. قرار بود مثلا سه سوت بگیرم از همه دیرتر به من رسید!:D

البته این به معنی این نیست که از باگ خوشم میاد نه. فقط دانلود 7 گیگ سخته. حالا بعدا اگه کسی حال استخراج لینکش رو داشت و من هم حس و امکان دانلودش رو داشتم نصب میکنم ببینم چی میشه ولی فعلا حس عوض کردن تنظیمات کنسول و ای پی زدن و استخراج لینک رو اصلا ندارم:D

اینا نفسشون از جای گرم بلند میشه!:D این پارس آنلاین دزد ترافیک رو گیگی 4 میفروشه که 7 گیگ میشه 30 تومن!:D من بخاطر 30 تومن حاضرم آدم بکشم!:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
یه سری سوال از شینحی هاشیموتو کردن بابت پروژه های بعدی فرانچایز

Hashimoto says Final Fantasy X/X-2’s HD Remaster sold well thanks to all the fans. As far as Final Fantasy X-3 goes, he acknowledges that fans have expectations after having been presented a bit of its plot in the audio drama. However, he says that there’s currently facing a wall that cannot be climbed—with director/character designer Tetsuya Nomura and producer/director Yoshinori Kitase both being occupied, they’re unable to work on Final Fantasy VII Remake, Kingdom Hearts III, and Final Fantasy X-3 all at the same time. Square Enix is focusing more on titles that have been announced for now, so he asks fans to wait a little longer [for anything on Final Fantasy X-3.]

Hashimoto adds that he was reminded just how popular Yuna and Tidus are after seeing plenty of cosplayers at Lucca Comics & Games 2016, and their drama is something that he and the staff would like to continue to cherish.

On Final Fantasy XVI

With Final Fantasy XV, Square Enix was able to fuse a setting that is both a modern and fantasy world in one. When it comes to main-numbered Final Fantasy games, the directors think of everything from scratch with each installment. That said, it doesn’t mean we’ll necessarily see a modern setting for Final Fantasy XVI. Hashimoto says that they haven’t made anything for Final Fantasy XVI yet, but to keep in mind that just because Final Fantasy XV has a certain setting, it doesn’t mean the next one will follow in the same way.

اول اینکه ffx3 رو کاملا محتمل دونسته .. ولی گفته مشکلاتی وجود داره که کار رو سخت میکنه .. مثل اینکه الان هیچ کس نیست که روی پروژه کار کنه ... به نومورا و کیتاسه اشاره میکنه که دستشون بنده ...

مگه کیتاسه به جز تهیه کنندگی vii r کار دیگه ای هم میکنه ؟؟؟

برای من که x رو خیلی دوست دارم ولی هیچ کدوم از نسخه های فرعی رو بازی نکردم نمیدونم خوشحال باشم یا نه ... جالبه که هم x-2 رو روی ps2 دارم تمام این سال ها .. هم دو ساله xiii-2 رو گرفتم ولی هنوز بازیش نکردم .
.........

در مورد فاینال ۱۶ اول در مورد ۱۵ حرف زده و ترکیب فانتزی با دنیای مدرن و اینا و میگه هیچ نیازی نیست که ۱۶ هم دنباله رو اون باشه ... و با اینکه میگه هیچ کاری روی ۱۶ انجام نشده .. ولی رسما هینت میده که بازی قطعا مسیر متفاوتی رو میره و کمتر شباهتی به ۱۵ داره ...

As far as the battle system goes, this is also something that is decided by the director, so it doesn’t necessarily mean Final Fantasy XVI will be more on the action RPG side as we’ve seen in Final Fantasy XV. Hashimoto says when they start work on a new Final Fantasy, they set the bar to make the ultimate fantasy of the generation with each installment. So if a director feels that a certain battle system would work best in the current generation, that’s the main system they’ll go with.

در مورد گیم پلی هم گفته به عهده کارگردان ۱۶ خواهد بود و بازم لینک دادن به ۱۵ و بازم گفته دلیل نمیشه که شماره بعدی هم اکشن باشه ...
دقیقا اتفاقی که بعد از ۱۲ افتاد و من خودم فکر میکردم 13 هم real time باشه .. ولی برگشتیم به اسکرین بتل ...
البته بازم تاکید کرده به عهده کارگردانه و اون تصمیم میگیره چی مناسبه

امیدوارم ۱۶ رو بدن ایتو نامردا ... بهترین طراح گیم پلی که تا حالا دیدم
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
اول اینکه ffx3 رو کاملا محتمل دونسته .. ولی گفته مشکلاتی وجود داره که کار رو سخت میکنه .. مثل اینکه الان هیچ کس نیست که روی پروژه کار کنه ... به نومورا و کیتاسه اشاره میکنه که دستشون بنده ...
بدن به توریاما بسازه.:))
13-2 را حتما بازی کن.خیلی از 13 بهتره.
و درمورد 16...
اصلا کی قراره شاهدش باشیم؟
ریمیک 7 خودش 3 قسمته.
با این سرعتی که نومورا داره بازی میسازه و با توجه به ابعاد پروژه،حداقل 6 و حداکثر 12 سال دیگه کار ریمیک کاملا تموم میشه.یعنی یک یا دو نسل کامل برای 16 باید صبر کنیم.:|
 
  • Like
Reactions: KingAmir and vaan 2

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
بدن به توریاما بسازه.:))
13-2 را حتما بازی کن.خیلی از 13 بهتره.
و درمورد 16...
اصلا کی قراره شاهدش باشیم؟
ریمیک 7 خودش 3 قسمته.
با این سرعتی که نومورا داره بازی میسازه و با توجه به ابعاد پروژه،حداقل 6 و حداکثر 12 سال دیگه کار ریمیک کاملا تموم میشه.یعنی یک یا دو نسل کامل برای 16 باید صبر کنیم.:|
از همین یکی دو ماه دیگه استارت کار ۱۶ میخوره شک نکن ... مگه اینکه بخوان برن سر x3 ... و خیلی بعیده اگه همین الان هم کارای داستان و کانسپت های ۱۶ رو انجام نداده باشن
در مورد نومورا هم من شک دارم همین قسمت اول هفت رو هم تحویل بده ... چند تا کار میریزه دور خودش .. هیچ کدوم هم انجام نمیده
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
خب،از اوجایی که بازی در دسترسه و بعضی از دوستان هم بازی را تموم کردن و تمایل به بحث درباره داستان بازی را دارند،اما چون بازی عرضه رسمی نشده و اکثر دوستان بازی را تهیه نکردن،اجازه صحبت درباره داستان تو تابیک داده نشدده،با هماهنگی با مادریتور ها،تابیک جدایی برای داستان بازی در نظر گرفته شد که دوستان می تونند نظرات،توضیحات و... شون را در اونجا مطرح کنند.
لینک:
Final Fantasy XV SPOILER THREAD

@Cloud Strife
ماکان ،لطف کن و لینک را به بست اول اضافه کن.
ممنون:)
 

YAKUZA_2

کاربر سایت
Nov 3, 2008
1,387
نه دارم به بازی امیدوار میشم.دیگه اگه 85+ هم بشه همه چیش تکمیله:D
اینا نفسشون از جای گرم بلند میشه!:D این پارس آنلاین دزد ترافیک رو گیگی 4 میفروشه که 7 گیگ میشه 30 تومن!:D من بخاطر 30 تومن حاضرم آدم بکشم!:D
میفروشن 3000 تومن" اون 270 تومن مالیاتشه:Dضمنا میتونی طرح 6 ماه 24 گیگ(مجموع) رو ازشون بخری(155 تومن) که 5 تا 8 صبح کاملا رایگانه + 2تا5 صبح یک سوم:-"توی این چند ماهی که ازش استفاده کردم هیچ افت سرعتی تو این تایم نداشته.فکر کنم تو اون 3 ساعت تا 20 گیگ میتونی رایگان دانلود کنی! اگه تو طول روز حجم زیادی استفاده میکنی یه 50 گیگ هم بزن تنگش که 98 تومن میشه و کلی به سودته
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر