Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
کجا نابود شد؟این که لویاتان از اب در اومد و جنگ شد،یعنی التیشا ترکید؟:| بعد التیشا خودش زیر مجموعه آکوردو هست.:|
تنابرای کوچیکه؟:|:| مگه به جز کانسبت ارت چیز دیگه هم دیدی ازش که میگی کوچیکه؟
نیفلهایم به فنا میره؟:|
یه بنده خدایی می گفت استدلال هات همیشه یه جوریه.
اینم مثل بیش بینی کردن داستانته.
محمد خداییش از این فاز که داری بیا بیرون.
بازی باید بیاد،متای بالا بگیره.ایراد هم نداشته باشه تا بگی خوبه.:|
......................................
کی میگه من نمیدونم ورسوس چی بوده؟اتفاقا اشنایی کاملی دارم و اولین عنوان سری که باهاش اشنا شدم هم ورسوس بود و 6 سال بیش اولین بیش نمایش ها را ازش خوندم.
محمد من که می دونم تو چرا داری میگی ورسوس بهتره.
من به تشخیص خودم و اطلاعاتی که این مدت به دست اوردم و چیز هایی که دیدم،میگم اولا ورسوس یه سری کانسبت بود که بر خلاف چیزی که تصور میشه به شدت تغییر کرد و در ضمن این چیزی که 15 داره ارائه میده،زیبا تره.
الان میگید ورسوس تریلر هاش وقتی منتشر شد همه کف و خون قاطی کرده بودن و...
اما توجه نمی کنید که خیل عظیم توجهی که بهش شد،علاوه بر متاوت بودنش،نوبتی نبودن گیمپلیش بود و در ضمن کلی هایپ و شعار دهن پر کن پشت سرش بود.این یک فانتزی بر اساس حقیقت است.خوب و بد وجود ندارد بلکه تفکر ما انها را اینگونه جلوه می دهد.و...

ورسوس فقط HYPE بود.همین.
اون اگه از نظرت نابود نشدن بود من هیچ حرفی ندارم:D...
تنبرای رو با lestallum اشتباه گرفتم ولی باز همین Lestallum هم کوچیکه:D
اون بنده خدا می شناسمش کیه:D ولش کن... با هزار نفر قهر می کنه... فرداش اشتی می کنه:D
ــــــــــــــــــــــ
برای چی میگم ورسوس بهتر بود؟ به خاطر گیمپلیش؟ خوب تو ریمیک تجربه می کنم... به خاطر نومورا؟ خوب بازم فاینال می سازه... تنها و تنها فقط به خاطر فضا سازیش...
این درسته عامه مردم با اتمسفر و فضای xv حال می کنن... ولی من همون اتمسفر رو دوست داشتم... ولی کلا میگم برای بزرگ نشون دادن xv نباید ورسوس رو تخریب کرد...
اگه هر بازی با این شعار ها دهن پر کن بزرگ میشه... به حضرت تاباتا بفرمایید از شعار ها تنگ xv بندازن...:D والا...:D
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
اون اگه از نظرت نابود نشدن بود من هیچ حرفی ندارم:D...
تنبرای رو با lestallum اشتباه گرفتم ولی باز همین Lestallum هم کوچیکه:D
اون بنده خدا می شناسمش کیه:D ولش کن... با هزار نفر قهر می کنه... فرداش اشتی می کنه:D
ــــــــــــــــــــــ
برای چی میگم ورسوس بهتر بود؟ به خاطر گیمپلیش؟ خوب تو ریمیک تجربه می کنم... به خاطر نومورا؟ خوب بازم فاینال می سازه... تنها و تنها فقط به خاطر فضا سازیش...
این درسته عامه مردم با اتمسفر و فضای xv حال می کنن... ولی من همون اتمسفر رو دوست داشتم... ولی کلا میگم برای بزرگ نشون دادن xv نباید ورسوس رو تخریب کرد...
اگه هر بازی با این شعار ها دهن پر کن میشه... به حضرت تاباتا بفرمایید از شعار ها تنگ xv بندازن...:D والا...:D
منم میدونم به خاطر فضا سازی میگی ورسوس بهتره.اما خب اون فضا سازی صرفا یه کانسپت بود که به صلاح دید تاباتا تغییر کرد.همین.کسی نمیگه بد بود و قصد تخریبش را نداره.چون به هر حال یه سری پتانسیل داشت برای خودش.اما اینکه صرفا از روی اونا بگی که ارزشش بیشتر از 15 بود به نظرم غیر منطقیه.چون 15 هم فضا سازی خاص خودش را داره.و در ضمن فضاسازی همه چیز نیست.
و بله مثلا همین شعار این یک فانتزی بر پایه واقعیت است خیلی دهن پر کن بود و خیلی فنا را هایپ کرد.15 نیاز به این کارا نداره.خودش دهن پر کن هست.همون اومن ... :D
 
  • Like
Reactions: KingAmir

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
منم میدونم به خاطر فضا سازی میگی ورسوس بهتره.اما خب اون فضا سازی صرفا یه کانسپت بود که به صلاح دید تاباتا تغییر کرد.همین.کسی نمیگه بد بود و قصد تخریبش را نداره.چون به هر حال یه سری پتانسیل داشت برای خودش.اما اینکه صرفا از روی اونا بگی که ارزشش بیشتر از 15 بود به نظرم غیر منطقیه.چون 15 هم فضا سازی خاص خودش را داره.و در ضمن فضاسازی همه چیز نیست.
و بله مثلا همین شعار این یک فانتزی بر پایه واقعیت است خیلی دهن پر کن بود و خیلی فنا را هایپ کرد.15 نیاز به این کارا نداره.خودش دهن پر کن هست.همون اومن ... :D
تاباتا هم نمی خواست... مجبور بودن از اون فضا درش بیارن... من دوست داشتم فرعی می موند و +18 هم دریافت می کرد...
ـــــــــــ
اومن که تو بازی نیست... ولی مکان هایی که نشون داد وجود دارن...
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
تاباتا هم نمی خواست... مجبور بودن از اون فضا درش بیارن... من دوست داشتم فرعی می موند و +18 هم دریافت می کرد...
ـــــــــــ
اومن که تو بازی نیست... ولی مکان هایی که نشون داد وجود دارن...
خب نشد دیگه.:D
......................
انصافا فکر می کنی اونایی که اون چند سال نشون دادن همونطوری تو ورژن نهایی می بود؟:D
 
  • Like
Reactions: KingAmir

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
از مبحث فضا سازی هم بگذریم داستان ورسوس خیلی شکسپیری ( یه الهام خوشکل و ملوس از هملت بود :( ) و زیبا بود و حداقل کانسپت فوق العاده ای داشت و با توجه به شناختی که اکثرمون (نه همه مثل اینکه! ) از نمورا داشتیم مطمئن بودیم که میتونه اون داستان رو به بهترین شکل دربیاره و عملا یه شاهکار تحویل بده.

اصلا برای من مهم ترین تفاوت و بیشترین دل زدگیم همین تغییر بزرگ داستان و حذف بعضی از کاراکترا یا تغییر نقششاشون بود و بخاطر همینم از بازی نا امید شده بودم تا تریلر Omen.

بعدم بصورت کلی نظر قطعی و فکت وار میتونم بدم که شاید این XV گیم پلی سری اصلی رو دچار انقلاب کنه ( که خب خوب و بد اش بعدا مشخص میشه که ایا جواب داده یا نه ) اما Versus نه تنها یه انقلاب در گیم پلی سری میشد بلکه یه تحول بزرگ در نحوه روایت و فضا سازی و جو و کاراکتر های استاندارد سری هم بوجود میاورد، اصلا قصد نمورا هم همین بود. همچین داستان دارک با کاراکتر های خسته و اون فضا سازی یه انقلاب بود.
اما تغییر به XV تحول و انقلاب رو فقط گذاشت برای گیم پلی و جو و فضای بازی الان خیلی بیشتر FF ایی هست و اشنا تر که خب البته قابل درک هم هست چون Versus یه عنوان فرعی بود و میتونست بهترین راهکار باشه اما خب XV یه نسخه اصلی هست و نمیشه زیاد روش جای مانور داد و بقول خارجکی ها باید راه امن یا همون Safe رو میرفتن برای داستان.

در کل من دیگه گذر کردم چون وقتی خود نمورا ازش گذر کرده یعنی دیگه ما کی باشیم که گذر نکنیم :D خیلیم به موفقیت این XV امید دارم ولی به هیچ وجه با Versus مقایسه نکنید که متریال اون در حد VII خارق العاده بود :D
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,545
نام
کورش
کمم نیستن که همچین نظر مسخره ای دارن
شما اگه با نظر اون عده موافق نیستی بهتره مودبانه ردش کنی و بگی قبول نداری نه اینکه توهین کنی.
نظر کسی که با شما هم عقیده نیست مسخره هست؟ اگه اینطوره که من هم از شماره 12 که دیگه همه فهمیدن شما طرفدارش هستی حالم بهم میخوره بعد درسته بیام بگم نظر شما مسخره هست؟
اتفاقا از یه دیدگاهی نظر اینها درسته و از یه زاویه ای من هم با اینها هم عقیده هستم. سری فاینل رو رو میشه به 3 دوره تقسیم کرد فاینل های اصیل از 1 تا 6 و فاینل های مدرن تر از 7 تا 9 و گروه سوم که از 10 تا 14 هستن رو هم هرکس میتونه هرکسی نسبت به سلیقه خودش میتونه یه اسمی براش بذاره برای من تودیوار و جاده خاکی هستن برای یکی دیگه بهترین ها و اخر بازی و یکی دیگه بیتفاوت. ولی نکته اینجاست که فاینل فانتزی واقعی همون 1تا 6 بودن و در 6 تموم شد و هیچ اشکالی هم نداره اگه یکی طرفدار این قسمت از سری باشه. فقط نکته اینجاست که 3 شماره بعدی اونقدر خوب عمل کردن که اون تغییر بجای اینکه سری رو خراب کنه حتی باعث محبوبیت بیشتر شد. مشکلی هم نداره چون تا ابد نمیشه مثل 1-6 رو ساخت. برای من مهم اینه که نتیجه نهایی خوب از اب دربیاد.
دقیقا مثل همین قضیه سر سری fallout اتفاق افتاد یعنی فال اوت در اصل 1 , 2 و tactics بودن بعد یهو 3 اومد .همون موقع همینجا بحثش بود که فال اوت 3 فال اوت نیست ولی بازی خیلی خوبیه.
کلا وقتی یه عده بازی رو با استایل و سبک و سیاق خاصی از اول شناختن دلیلی نداره زوری بگیم نه شما باید خودتون رو و علایقتون رو تغییر بدین. کم کمش حداقل اونها نسبت به تازه کارها حق اب و گل بیشتری دارن.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
خب 15 را ده ساله می دونیم که قرار بوده نوبتی نباشه.این وسط هر کس شاکیه به نظر من داره خودش را مسخره می کنه.(با عرض احترام).12 را اما نمی دونم. اما فقط این نیست.خرده خیلی وارده بهش. به قول خودت یه نقش افرینی اپیک بود اما ff خوبی نبود.
حرف سلیقه را کاملا قبول دارم.اما باید دید نظر غالب چیه.خیلی ها هم هستن(از جمله خودم) که میگن 13 اندر ریتد بود و دارن هیت زیاد بهش می ورزن.یا مثلا LR.به جرئت میشه گفت بهترین گیملی نوبتی سری را داشت و یا حداقل جزو 3 برتر هست.اما چون خود بازی خوب نبود،ملت میگن خوب نبود.:| همینجور چشم بسته.:|
همین درباره 12 صادقه.بازی خوبی بود.اما FF خوبی نبود.برای همین زیر سوال میره.خیلی ایراد هایی هم که ازش می گیرن CHEAP هست.
نظر اکثر طرفدار ها اینه که 6و7و8و9 بهترین های سری بودن و بعد از اونا سری افت کرد.و این شامل 12 هم میشه.

در مورد میراث ساکاگوچی...
زمان 13 هم اونای دیگه بودن.کیتاسه که کارگردان 7 بود،پشت 13 هم بود، اما نتیجه کار راضی کننده نبود.یا همین توریاما ابله که 10-2 را کارگردانی کرده بود.درسته اینا نام های بزرگین برای خودشون.اما ساکاگوچی بزرگتر از همشون بود.


خب 13 هم سلیقه ای بود!فقط متاش زیر نود شد و جای کوبیدن بیشتری به هیتر ها داد.
..............................
تو تا حالا کمبود تو این مب دیدی؟
درسته فچ کوئست داره.اما به هر حال میشه زیاد انتظارات را برد بالا.
تنوع هم من نگرانی ندارم.همون تنابرای و التیشا تنوع را به وضوح نشون میده.
سایز مب هم که معلومه و حتی اگه نصفش را هم بشه گشت بازم چند سر و گردن از بقیه بیشتره.
در ضمن اینسومنیا همه شهر هاست؟:|
...................................
من واقعا درک نمی کنم چطور بر اساس 25 دقیقه تریلر که نصفش تکرار همون صحنه ها بوده و نصف دیگه هم حرف زدن نوکت و لونا(استلا) بوده،بی بردی که ایده بازی ضعیف و تخریب شده؟
خب به این میگن فن بوییسم کور.
در مورد ۱۳ که من هیچ اهمیتی به حرف بقیه نمیدم همون طور که در ۱۲ نمیدم ... ۱۳ ایراداتی داشت .. ولی اینکه کلیت بازی رو با کلماتی مثل اشغال و غیره زیر سوال میبرن اصلا قبول ندارم .... و یکی از کساییم که همیشه از این شماره دفاع کردم .. چون هم لول دیزاین بازی رو وحشتناک دوست دارم که یکی از بهترین بازی های دنیاست و هم داستان رو خیلی خوشم اومد و هم شخصیت پردازی یه استثنا hope و snow ... اگه این دو تا نبودن و ازادی تو گیم پلی بیشتر بود و به کامند دیاگرام خلاصه نمیشد برای کنترل پارتی ... شاید در حد ۱۲و۱۰ ازش خوشم میومد . همین خاله برقی که هی مسخره اش میکنن .... انقدر محبوب و دوست داشتنی بود که اسکوار تا قطره اخر شیرش رو دوشید:">:D . و مطمینا تا مدت ها هم محبوب میمونه:x
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
من فاینال 1 تا 6 رو اصلا بازی نکردم... ولی تعریف 6 رو خیلی شنیدم...
اما به شخصه و با توجه به سلیقم... از7 به بعد رو بیشتر پسندیدم...
و خوشحالم از اینکه فاینال تبدیل نشد به یک عنوان کاملا شرقی که تو خوده ژاپن فروش میره... و باید منتظر نمایش هاش تو مراسم های بزرگ باشیم... نه مثل خیلی از بازی های شرقی دیگه که می ندازنشون یه گوشه خیلی کوچیک تو tgs...:D
ـــــــــ
دیگه xv هم با بدی و خوبی هاش منتشر داره میشه... باید به فکر xvi بود... ولی سرنوشت کارگردانش و گیمپلیش به شدت وابسته xv خواهد بود...
15 اگه شاهکار بشه... قطعا نسخه بعدی هم راه همین نسخه رو پیش خواهد کرد... که نمی دونم اینا ایتو بخواد با این طعم بازی بده... ولی چیزی که فعلا بدیهی هستش اینه که ایتو بیاد روی کار... عمرا با شخصیت های نومورا طرف باشیم... از طرفی کار های ایتو هرچقدر خوب هستند... نمی دونم چرا مثل بقیه نسخه ها بفروش نیستند...:D که اگه فروش 15 به دهن اسکوئر شیرین بیاد احتمال اینکه اصلا نرسه دست ایتو هستش... و خوده تاباتا بشه کارگردان نسخه بعدی...

ولی اگه 15 یهو فیل بشه که نمیشه... اونموقع زنگ خطر اصلی به صدا در میاد...:D نومورا که نیستش... تاباتا هم میره تو افق... ایتو هم بعید می دونم...:D ولی امیدوارم اینده این عنوان در خطر نیوفته... من فاینالی رو دوست دارم که پر خرج و پر سر و صدا باشه... نه عنوانی که تنها محدود شده باشه به بازار ژاپن...
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
بعید می دونم تو سری تیم زن و شوهر بوده باشه قبلا. :x:D
دور از جون نوکت :-" ایشالا توی همون نیمه ابتدایی بازی این لونا دار فانی رو وداع میگه و نوکت به عشق واقعیش یعنی آیریس میرسه :>:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
دور از جون نوکت :-" ایشالا توی همون نیمه ابتدایی بازی این لونا دار فانی رو وداع میگه و نوکت به عشق واقعیش یعنی آیریس میرسه :>:D

برو با این سلیقت! هیچ آدم عاقلی با وجود لونا عاشق آیریس نمیشه. البته من چون نسبت به داستان صفرم نمیدونم که ناکتیس شده یا نه اما اگه شده باشه کلا XV رو تحریم میکنم!:D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
حالا انقدر چونه بزنید یهو تحت این جو 2 سال اخیردنیای مدیا و رسانه، ناکتیس یهو همجنسگرا باشه :D
این یکم محاله...:D
ولی خیلی وقته به رابطه ی پرومپتو و گلادیو شک کردم:D
یک مرد قوی و جذاب... کنار یه پسر ظریف و لطیف و ناز...:D
بیخودی نیست که چادر می زنن... یه خبرایی هست:D
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
این یکم محاله...:D
ولی خیلی وقته به رابطه ی پرومپتو و گلادیو شک کردم:D
یک مرد قوی و جذاب... کنار یه پسر ظریف و لطیف و ناز...:D
بیخودی نیست که چادر می زنن... یه خبرایی هست:D
این پرومپتو هم که همش میشینه مجله زنان و لباس عروس و لباس زنونه میخونه تو سفر :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر