Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
جمع کنید بساط Good Ending و این چرت و پرتا رو :|

بازی باید تاکید میکنم باید یه پایان شوکه کننده و تراژدی داشته باشه اگرم براش لازم باشه همه شخصیتا بمیرن من مشکلی ندارم ولی پایان باید با داستان جور باشه و چیز شوکه کننده ای باشه و تکرار کلیشه ای نمیخوام

ببینم میتونه یه پایان معرکه تر از Type-0 درست کنه :((
فرشاد من می خوام کل بازی عالی باشه نه اینکه داستان در طول بازی کسل کننده باشه و بعد اخرش شکه کننده می خوام مثل فینال 7 باشه لحظه به لحظش هیجانی و قیر قابل پیش بینی تازه صحنه شکه کننده و تراژدی هم داشت فقط وستاش بود
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
فرشاد من می خوام کل بازی عالی باشه نه اینکه داستان در طول بازی کسل کننده باشه و بعد اخرش شکه کننده می خوام مثل فینال 7 باشه لحظه به لحظش هیجانی و قیر قابل پیش بینی تازه صحنه شکه کننده و تراژدی هم داشت فقط وستاش بود

اون که شکی درش نیست ولی الان آخه بحث درباره پایان بازیه :D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
جمع کنید بساط Good Ending و این چرت و پرتا رو :|

بازی باید تاکید میکنم باید یه پایان شوکه کننده و تراژدی داشته باشه اگرم براش لازم باشه همه شخصیتا بمیرن من مشکلی ندارم ولی پایان باید با داستان جور باشه و چیز شوکه کننده ای باشه و تکرار کلیشه ای نمیخوام

ببینم میتونه یه پایان معرکه تر از Type-0 درست کنه :((
Spec Ops The Line بازی کردی؟ نظرت در مورد پایان اونطوری چیه؟ :>
 
  • Like
Reactions: NoctisSasuke

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
نه :(

اگه همه توش تیکه تیکه میشن و میمیرن خوبه ^_^
باعث و بانی تمام بدبختیا خودتی :>

یه سری اتفاقات میوفته در طول بازی (یه گند اساسی میزنی کلی آدم بیگناه رو میکشی) که برای شخصیت اصلی خیلی سخته باهاش کنار بیاد و نمیخواد با این حقیقت روبرو بشه که خودش این گند رو بالا آورده، برای همین دیوونه میشه و یه دشمن فرضی برای خودش درست میکنه. دشمنی که مدتهاست مرده. در طول بازی بدون اینکه اصلا متوجه بشی داری با این دشمن میجنگی ولی وقتی میرسی آخر بازی تازه با حقیقت ماجرا روبرو میشی که اصلا تمام این مدت شخصیت منفی خودت بودی. همه رفیقات رو هم در این راه به کشتن میدی. قشنگیش به اینه که اگر دقت کنی و خیلی در طول داستان دقیق باشی میتونی متوجه این بشی که یه چیزی درست نیست و اتفاقات اونطوری که به نظر میاد نمیوفتن.

خلاصه خیلی پایان خفنی داره و کلا هوش از سرت میبره :D
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
باعث و بانی تمام بدبختیا خودتی :>

یه سری اتفاقات میوفته در طول بازی (یه گند اساسی میزنی کلی آدم بیگناه رو میکشی) که برای شخصیت اصلی خیلی سخته باهاش کنار بیاد و نمیخواد با این حقیقت روبرو بشه که خودش این گند رو بالا آورده، برای همین دیوونه میشه و یه دشمن فرضی برای خودش درست میکنه. دشمنی که مدتهاست مرده. در طول بازی بدون اینکه اصلا متوجه بشی داری با این دشمن میجنگی ولی وقتی میرسی آخر بازی تازه با حقیقت ماجرا روبرو میشی که اصلا تمام این مدت شخصیت منفی خودت بودی. همه رفیقات رو هم در این راه به کشتن میدی. قشنگیش به اینه که اگر دقت کنی و خیلی در طول داستان دقیق باشی میتونی متوجه این بشی که یه چیزی درست نیست و اتفاقات اونطوری که به نظر میاد نمیوفتن.

خلاصه خیلی پایان خفنی داره و کلا هوش از سرت میبره :D

ایول عجب چیز خفنیه :x

XV هم همچین استایلی داشته باشه خیلی خوب میشه
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
آره همونطوری که گفتی بحثمون توی لوپ گیر کرده و فعلا بهتره بیخیال این مورد بشیم تا خود بازی بیاد :D

چی چی رو بهت میگم! :|:D مرد حسابی اسپویل نکنی یه وقت‌ها! من اگه بازی خوب باشه همون چند روز اول احتمال خیلی زیاد میرم تو کارش پس اسپویل بی اسپویل تا خودم تمومش کنم :D

پ.ن: زیادی Sweet بشه میترسم یه چیزی در بیاد مثل انیمه FMA:BH که رسما Happy Ending بود :|:D


آخ آخ گفتی! این بازی که جای خود داره، اگه هر بازیی بتونه نصف اون حس رو هم توی پایانش القا کنه به نظرم به یه شاهکار تبدیل میشه!
:D
نترس بابا. شوخی کردم. اسپویل نمی کنم.
اون bitter کنار اون Sweet برای اینه که قضیه لوث نشه.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
اگه همه توش تیکه تیکه میشن و میمیرن خوبه ^_^
فکر کنم زیادی گیم اف ترونز میبینی. :/
یعنی کلا حاضری اینا همه بمیرن اما دراماتیک بمیرن. :\
که چی بشه؟ اندینگ کول بشه؟ یعنی فقط با مرگ و میر میشه اندینگ کول ساخت؟

پ.ن :البته به نظر میاد تو دنیای xv کلا مرگ یه چیز سرکاریه.
تو تریلر لونا مرده، بعد خیلی شیک روحش دنبال نوکتیس میره و ناظر کارهاشه :\ واقعا چقدر دراماتیک.
این الان با زنده تفاوت اساسی داره؟
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,599
نام
mohammad
من یه چندتا چیز بگم...
1-به احتمال زیاد از اون جمله معروف شکسپیر دیگه خبری ازش نیست... چون اگه بود مثل شعار معروف بازی this is fantasy based on reality زرت زرت تو هر تریلر می گفتن... ولی استقبال میشه اگه همچین چیزی باشه...
ـــــــــــ
2-من برخلاف دوستان اصلا به گیمپلی شک ندارم... بلکه نقطه قوت بازیه... شما کافییه با دقت به جزئیات گیمپلی دقت کنید... تنوع زیادی داره... سلاح های بیشمار... که اگه به من بگن لیست کن نمی تونم حتی نصفش رو بگم... همون دمو که گیمپلی خیلی ناقص بود من 60 ساعتی بازی کردم... اصلا خسته نشدم... (اتفاقا گیمپلی برخی از نقش افرینی ها بودن به زور تحمل کردم تا ته بازی ولی حتی اون دمو هم منو ارضا کرد) ... موسیقی و گرافیکم الان خوبه... من فقط یکم از داستان می ترسم... اونم نه بیس داستان... بلکه خوده شخصیت های اطراف نوکت... ربطی هم به تاباتا یا نومورا نمی خوام بگم داره... ولی حس می کنم... اونطور که باید و شاید به دلم نمیشینن... حتی کسایی که از دوستان نوکت خوششون میاد... نمی تونن تصور کنن تو یه عنوان فرعی بخوان با اونا بازی کنن... انمیه و فیلم اومد که سرگذشت نیکس و دوستان رو بگه... ولی من فقط با نیکس حال کردم...
البته الان فن های سینه چاک xv میان میگن... اگه اینا سرگذشت زیاد قوی نداشتن... اتفاقا نقطه قوت بازی هستش... همین که دارن مثل یه دوست رفتار می کنن و نیازی به دلیل نمی بینند... (مثل اینایی می مونن که تو یه بازی فوتبال پنالتی شده... با دوستشون سر جهت و سمت توپ کل کل می کنن و میگن توپ رو می زنه سمت راست... ولی فوتبالیسته می زنه سمت چپ... دوستش میاد براش کری بخونه... میگه من از سمت دربازه بان گفتم نه سمت شوت زننده:D برای هر چیزی بهانه ای میارن...)
حتی اگه گذشته ای ندارن... حداقل باید برای کمک به نوکت... دلیلی داشته باشن... چشم به مقام برای اینده و ... داشته باشن...
ــــــــــــــ
3-یه حرفی زده شد... که متای بازی 95 هم بشه باز بعضی ها ایراد بنی اسرائیلی می گیرند...
اما... من مثلا اصلا gta که عنوان عالی و شاهکاری هست بازی نمی کنم... و تو تاپیکش هم نمیرم...
حالا چه دلیلی داره من یا ماکان یا بقیه دوستان... بعضی وقتا حس بدمون رو نسبت به بازی میگیم؟ ایا بیکاریم؟ پس چرا هر کدوممون از یک سری عناوینی که خوشمون نمیاد... نمیریم تو تاپیکشون ایراد بگیریم؟ این حرف های ما چیزی رو جز اینکه عاشق این عنوان هستیم... نشون نمیده...
بعدشم همه ما شده از یه بازی وحشتناک خوشمون اومده... که متاش +90 نبوده... ولی از خیلی از بازی های +90 باهاشون بیشتر حال کردیم...
یکی هم اگه گفت من ورسوس رو دوست داشتم... نمیگه xv بده... ولی با اون فضا حال می کرده...
 

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
من یه چندتا چیز بگم...
1-به احتمال زیاد از اون جمله معروف شکسپیر دیگه خبری ازش نیست... چون اگه بود مثل شعار معروف بازی this is fantasy based on reality زرت زرت تو هر تریلر می گفتن... ولی استقبال میشه اگه همچین چیزی باشه...
ـــــــــــ
2-من برخلاف دوستان اصلا به گیمپلی شک ندارم... بلکه نقطه قوت بازیه... شما کافییه با دقت به جزئیات گیمپلی دقت کنید... تنوع زیادی داره... سلاح های بیشمار... که اگه به من بگن لیست کن نمی تونم حتی نصفش رو بگم... همون دمو که گیمپلی خیلی ناقص بود من 60 ساعتی بازی کردم... اصلا خسته نشدم... (اتفاقا گیمپلی برخی از نقش افرینی ها بودن به زور تحمل کردم تا ته بازی ولی حتی اون دمو هم منو ارضا کرد) ... موسیقی و گرافیکم الان خوبه... من فقط یکم از داستان می ترسم... اونم نه بیس داستان... بلکه خوده شخصیت های اطراف نوکت... ربطی هم به تاباتا یا نومورا نمی خوام بگم داره... ولی حس می کنم... اونطور که باید و شاید به دلم نمیشینن... حتی کسایی که از دوستان نوکت خوششون میاد... نمی تونن تصور کنن تو یه عنوان فرعی بخوان با اونا بازی کنن... انمیه و فیلم اومد که سرگذشت نیکس و دوستان رو بگه... ولی من فقط با نیکس حال کردم...
البته الان فن های سینه چاک xv میان میگن... اگه اینا سرگذشت زیاد قوی نداشتن... اتفاقا نقطه قوت بازی هستش... همین که دارن مثل یه دوست رفتار می کنن و نیازی به دلیل نمی بینند... (مثل اینایی می مونن که تو یه بازی فوتبال پنالتی شده... با دوستشون سر جهت و سمت توپ کل کل می کنن و میگن توپ رو می زنه سمت راست... ولی فوتبالیسته می زنه سمت چپ... دوستش میاد براش کری بخونه... میگه من از سمت دربازه بان گفتم نه سمت شوت زننده:D برای هر چیزی بهانه ای میارن...)
حتی اگه گذشته ای ندارن... حداقل باید برای کمک به نوکت... دلیلی داشته باشن... چشم به مقام برای اینده و ... داشته باشن...
ــــــــــــــ
3-یه حرفی زده شد... که متای بازی 95 هم بشه باز بعضی ها ایراد بنی اسرائیلی می گیرند...
اما... من مثلا اصلا gta که عنوان عالی و شاهکاری هست بازی نمی کنم... و تو تاپیکش هم نمیرم...
حالا چه دلیلی داره من یا ماکان یا بقیه دوستان... بعضی وقتا حس بدمون رو نسبت به بازی میگیم؟ ایا بیکاریم؟ پس چرا هر کدوممون از یک سری عناوینی که خوشمون نمیاد... نمیریم تو تاپیکشون ایراد بگیریم؟ این حرف های ما چیزی رو جز اینکه عاشق این عنوان هستیم... نشون نمیده...
بعدشم همه ما شده از یه بازی وحشتناک خوشمون اومده... که متاش +90 نبوده... ولی از خیلی از بازی های +90 باهاشون بیشتر حال کردیم...
یکی هم اگه گفت من ورسوس رو دوست داشتم... نمیگه xv بده... ولی با اون فضا حال می کرده...

2 . کلا از نظر شخصی من بازی با توجه به چیزایی که از بازی نشون دادن چه تو گیم‌پلی چه تو داستان و ... حداقلش در حد یه عنوان خوبه . حالا بازی که بیاد معلوم میشه که تا حد خیلی خوب و عالیم رفته یا نه . در مورد داستان اولا به شخصه از Prompto بیشتر از خود نوکت خوشم میاد :D دوما به نظرم ما به جای اینکه تمرکزمون رو این باشه که اینا چجوری با نوکت دوست شدن و چه گذشته ای دارن و چرا الان با نوکتن باید رو این باشه که تو روند بازی روابطشون با نوکت چطوری میمونه ؟؟!! مثال اگه نوکت یه شمه از تریلر Omen ـو نشون بده بازم اینا به نوکت وفادار میمونن ؟؟ بازم بهش کمک میکنن یا نه مقابلش قرار میگیرن ؟؟ درسته که به نظر خودمم اونجور که باید و شاید به گذشته ی اینا اشاره نشده یا خیلی گذشته تاثیرگذاری ندارن ( که البته این تو بازی بیشتر معلوم میشه چون کلا واسه هرکدوم یه انیمه ۲۰ دقیقه ای دادن که قطعا نمیتونه کافی باشه ) ولی به نظرم الان مهمتر از گذشته ست خیلی از دوستیا دلیل خاصی ندارن ... خیلی از دوستای صمیمی رو نگاه بکنی اصلا اتفاق خاصی تو گذشتشون نبوده ولی الان برا هم میمیرن :D
حالا بیاد و طرف شاهزاده هم باشه و شاه بیاد بگه پاشین با این برین سفر ( مخصوصا ایگنس و گلادیو که وظیفشون هم محسوب میشه !‌ ) کیه که بگه نه ؟؟ کشور بره به قهقرا و بگن بیاین بریم نجاتش بدیم کیه که بگه نه ؟؟ ولی مسئله جایی شروع میشه که اینا برن تو دل ماجرا اونجا فشارهای احساسی بهشون وارد بشه مجبور شن تصمیمای سرنوشت ساز بگیرن که روی اطرافیانشون هم تاثیر داشته باشه و ... اونجاست که باید اوج هنر شخصیت پردازیشون رو نشون بدن .

3 . کسی نمیگه همه باید از بازی خوششون بیاد اصلا این طرز فکر مسخرست :D
ولی اینکه هی بیان قبل اینکه یک بازی بیاد بگن نه داستانش مسخرست ... گرافیکش تو دیواره ... گیم‌پلیش معلومه داغونه ... چرا Versus نیست ... Versus این Versus اون و ...
باعث میشه دیگران هم اینجوری فکر کنن که آره این عده هرچیم بشه میخوان ایراد بگیرن ( البته یه عده واقعا اینجوری هستن ... :-") چون صرف نظر از چیزای خوبی که داره دارن بازیو میکوبن مسلما بازی ایراداتی داره ولی اینکه بیایم حتی قبل اینکه بازی بیاد از روی یه سری تریلر و ... راجبش نظر بدیم و هر نظریم که میدیم منفی باشه باعث میشه دیگران ناخودآگاه جبهه بگیرن :D ( البته اشاره کنم که حق طبیعیه هر فرده که نظر خودش رو بگه حتی اگه از بازی متنفره !‌ )
یک نمونه همین مقایسه ی بازی با Versus شخصا به نظرم کار مسخره ایه چون فایده ای نداره .
نومورا یه طرحی تو ذهنش داشت حالا به دلایلی نشد پیادش کنه ( شاید اصلا براشون مقدور نبود ! یا خودشونم بعد پیاده سازیش احساس کردن چیزی که باید میشد نشده و ... ) مسلما وقتی میان بازی رو میدن دست تاباتا نباید انتظار داشت بیاد با همون طرز فکر نومورا ادامه بده همینکه شخصیتا و ... هم یکین یا بخاطر اینه که احساس کردن ملت با شخصیتا از زمان تریلر Versus حال کردن یا حتی اینکه احساس کردن تو وقت و هزینه و ... صرفه جویی کنن وقتی این همه شخصیت طراحی شده دارن نیان بکوبن از اول شروع کنن .
درکل میخوام بگم باید با توجه به به واقعیت های موجود بسنجیم چیزی که الان داریم یه بازیه که کلی با Versus فرق میکنه و ما دیگه Versus ی نخواهیم داشت حالا بجای اینکه صبح تا شب بگیم Versus بیایم تمرکزمون رو بزاریم رو چیزی که 1 ماه دیگه میتونیم بازی کنیم نه اینکه با فکر کردن به چیزی که دیگه وجود خارجی نداره هر روز غصه بخوریم و لذت همینیم که داریمو از دست بدیم :D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,599
نام
mohammad
2 . کلا از نظر شخصی من بازی با توجه به چیزایی که از بازی نشون دادن چه تو گیم‌پلی چه تو داستان و ... حداقلش در حد یه عنوان خوبه . حالا بازی که بیاد معلوم میشه که تا حد خیلی خوب و عالیم رفته یا نه . در مورد داستان اولا به شخصه از Prompto بیشتر از خود نوکت خوشم میاد :D دوما به نظرم ما به جای اینکه تمرکزمون رو این باشه که اینا چجوری با نوکت دوست شدن و چه گذشته ای دارن و چرا الان با نوکتن باید رو این باشه که تو روند بازی روابطشون با نوکت چطوری میمونه ؟؟!! مثال اگه نوکت یه شمه از تریلر Omen ـو نشون بده بازم اینا به نوکت وفادار میمونن ؟؟ بازم بهش کمک میکنن یا نه مقابلش قرار میگیرن ؟؟ درسته که به نظر خودمم اونجور که باید و شاید به گذشته ی اینا اشاره نشده یا خیلی گذشته تاثیرگذاری ندارن ( که البته این تو بازی بیشتر معلوم میشه چون کلا واسه هرکدوم یه انیمه ۲۰ دقیقه ای دادن که قطعا نمیتونه کافی باشه ) ولی به نظرم الان مهمتر از گذشته ست خیلی از دوستیا دلیل خاصی ندارن ... خیلی از دوستای صمیمی رو نگاه بکنی اصلا اتفاق خاصی تو گذشتشون نبوده ولی الان برا هم میمیرن :D
حالا بیاد و طرف شاهزاده هم باشه و شاه بیاد بگه پاشین با این برین سفر ( مخصوصا ایگنس و گلادیو که وظیفشون هم محسوب میشه !‌ ) کیه که بگه نه ؟؟ کشور بره به قهقرا و بگن بیاین بریم نجاتش بدیم کیه که بگه نه ؟؟ ولی مسئله جایی شروع میشه که اینا برن تو دل ماجرا اونجا فشارهای احساسی بهشون وارد بشه مجبور شن تصمیمای سرنوشت ساز بگیرن که روی اطرافیانشون هم تاثیر داشته باشه و ... اونجاست که باید اوج هنر شخصیت پردازیشون رو نشون بدن .

3 . کسی نمیگه همه باید از بازی خوششون بیاد اصلا این طرز فکر مسخرست :D
ولی اینکه هی بیان قبل اینکه یک بازی بیاد بگن نه داستانش مسخرست ... گرافیکش تو دیواره ... گیم‌پلیش معلومه داغونه ... چرا Versus نیست ... Versus این Versus اون و ...
باعث میشه دیگران هم اینجوری فکر کنن که آره این عده هرچیم بشه میخوان ایراد بگیرن ( البته یه عده واقعا اینجوری هستن ... :-") چون صرف نظر از چیزای خوبی که داره دارن بازیو میکوبن مسلما بازی ایراداتی داره ولی اینکه بیایم حتی قبل اینکه بازی بیاد از روی یه سری تریلر و ... راجبش نظر بدیم و هر نظریم که میدیم منفی باشه باعث میشه دیگران ناخودآگاه جبهه بگیرن :D ( البته اشاره کنم که حق طبیعیه هر فرده که نظر خودش رو بگه حتی اگه از بازی متنفره !‌ )
یک نمونه همین مقایسه ی بازی با Versus شخصا به نظرم کار مسخره ایه چون فایده ای نداره .
نومورا یه طرحی تو ذهنش داشت حالا به دلایلی نشد پیادش کنه ( شاید اصلا براشون مقدور نبود ! یا خودشونم بعد پیاده سازیش احساس کردن چیزی که باید میشد نشده و ... ) مسلما وقتی میان بازی رو میدن دست تاباتا نباید انتظار داشت بیاد با همون طرز فکر نومورا ادامه بده همینکه شخصیتا و ... هم یکین یا بخاطر اینه که احساس کردن ملت با شخصیتا از زمان تریلر Versus حال کردن یا حتی اینکه احساس کردن تو وقت و هزینه و ... صرفه جویی کنن وقتی این همه شخصیت طراحی شده دارن نیان بکوبن از اول شروع کنن .
درکل میخوام بگم باید با توجه به به واقعیت های موجود بسنجیم چیزی که الان داریم یه بازیه که کلی با Versus فرق میکنه و ما دیگه Versus ی نخواهیم داشت حالا بجای اینکه صبح تا شب بگیم Versus بیایم تمرکزمون رو بزاریم رو چیزی که 1 ماه دیگه میتونیم بازی کنیم نه اینکه با فکر کردن به چیزی که دیگه وجود خارجی نداره هر روز غصه بخوریم و لذت همینیم که داریمو از دست بدیم :D
پرومپتو که اصلا واسه طنز بازیه... حرف من اینه فاصله نوکت با دوستاش وحشتناک بیشتره...:D حس می کنم اگه تو بازی قرار باشه چیزه خاصی ازشون نبینیم... همراهان خاله برقی با اختلاف بهتر باشن:D
همین پرومپتو... واقعا دلیلی داره که حاضر باشه از جونش بگزره برای نوکت؟... من دقیق یادم نیست... ولی زمان ورسوس انگار یه جا خوندم که با نوکت هم مدرسه ای بوده... اما چون خارجی حساب میشده... نوکت هواشو داشته... اگه همچین چیزی بوده باشه... اره میگیم دلیل داره برای کارش...ولی خیلی سطحی بود تو انیمه...
میگی خیلی دوستا جونشون رو میدن(که این حرفه... پای عمل برسه همچین ادم رو ول می کنن... :D ادم ضربه هایی از دوست های چندین سالش می خوره نگو... درست از همونی که بهش می گه ادم داداش...) ولی یه اتفاقی بینشون میوفته که حاضرن برای هم بمیرن... از همون اول که اینطوری نیست...:D(اونقدر برای هم فداکاری می کنن... تا حاضر میشن همچین کاری کنن)
منم این ایرادی که از شخصیت ها میگیرم اصلا گردن تاباتا نیست... چه بسا خود نومورا مقصر باشه... درسته تمرکز رو نوکت باید باشه... ولی قراره 40 ساعت باهاشون باشیم... نباید یوقت باعث بشه... بگیم با هویج هیچ فرقی ندارن:D
ــــــــــــ
اره حرفت درسته مثلا همین type بعدی رو بدن به نومورا... می کوبه از اول می سازه:D...
این ایده مافیایی اگه اونقدر قوی باشه... بعدا اسکوئر خواست می تونه روی یه فاینال دیگه پیاده کنه... حالا باید دید سکان xvi رو به کی میدن...؟که احتمالا خود تاباتا باید باشه...
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
این ایده مافیایی اگه اونقدر قوی باشه... بعدا اسکوئر خواست می تونه روی یه فاینال دیگه پیاده کنه... حالا باید دید سکان xvi رو به کی میدن...؟که احتمالا خود تاباتا باید باشه..
به نظرم احتمالش کمه که تاباتا کارگردان 16 باشه.
کلا روال کار سری اینه که تو نسخه های مختلف کارگردان عوض میشه. حالا یا خود اسکوئر عوض می کنه. یا چون پروژه ها سنگینه زیر بار خودشان نمی رن. :D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,599
نام
mohammad
به نظرم احتمالش کمه که تاباتا کارگردان 16 باشه.
کلا روال کار سری اینه که تو نسخه های مختلف کارگردان عوض میشه. حالا یا خود اسکوئر عوض می کنه. یا چون پروژه ها سنگینه زیر بار خودشان نمی رن. :D
خوب نومورا هم صد در صد نیست:D اسکوئر از سال دیگه یا دو سال دیگه کار رو شروع می کنه که بتونه ۴ سال بعدش بازی رو منتشر کنه... تا 2019 ریمیک دو قسمتش بزور شاید عرضه بشه...
به توریاما هم که عمرا بدن... چون راحت این بازگشت باشکوه فاینال با xv رو یک شبه نابود می کنه...:D
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
به توریاما هم که عمرا بدن... چون راحت این بازگشت باشکوه فاینال با xv رو یک شبه نابود می کنه..
توریاما :| :| :|
یعنی اگه به جای این بشر، جلبک میذاشتن به عنوان کارگردان، الان 13 شاهکار می بود.
من میگم کارگردان 12 را میذارن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر