Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
بازم میگم به امید نئو نباشید، هرچی رو ps4 قراره تو پاچمون بره تو نئو هم میره.:)) فقط اینجوری نئو رو هایپش میکنید حداقل یکم ضدش حرف بزنید فروش کنسولشون بیاد پایین.:D

ولی برام سواله تو چیزی که نشون دادن چرا دقیقا هرچی که دیدیم برعکس حرفاشون بود؟ حداقل نمیزدن این حرفا رو یا رو قسمت های دیگه زوم میکردن.
نمونه بارزش نماهای لنداسکیپ و جلوه کوه ها از دور بودن که یادمه تو تریلرای معرفیشون چقدر میگفتن ما یه انقلاب کردیم در این زمینه و تا حالا همچین چیزی سابقه نداشته و چالشهای زیادی رو از پیش رو برداشتیم تا به این حد کیفیت و پویایی برسیم و... تو دمو به دوردست که نگاه میکردی رسما انگار یه تیکه کرپ گذاشته بودن جا کوه تو افق.:|


نه تنها سوال شما بلکه سوال ما هم هست :D

البته اینکه کوها به اون شدت مزخرف دیده میشن به خاطر IQ و Texture Resolution هست که فاجعست. یعنی هر 2 دموی که از بازی قبلا دادن خیلی خیلی از بازی که الان نشون دادن بهتر بوده :D شاید داریم با اولین بازی دنیا مواجه میشیم که دمو هاش از خودش بهترن :))

یه سوال. من چرا همرو تو یه پست نقل قول نمیکنم و برا هرکی دارم یه پست جدید میدم؟ :D
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
راستی من دانشگاه بودم تا چند دقیقه پیش (خدا خفشون کنه با این سیستم آموزشی "ناد" و انتخاب واحد توش) الان برگشتم

امروز قرار بوده یه Event طولانی از بازی برگزار بشه که تو آخریش یوشیدا از سونی هم بیاد :D

من برم ببینم چه خبره چکیدش رو میزارم اینجا بریم فضا
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
راستی من دانشگاه بودم تا چند دقیقه پیش (خدا خفشون کنه با این سیستم آموزشی "ناد" و انتخاب واحد توش) الان برگشتم

امروز قرار بوده یه Event طولانی از بازی برگزار بشه که تو آخریش یوشیدا از سونی هم بیاد :D

من برم ببینم چه خبره چکیدش رو میزارم اینجا بریم فضا
لینک بده
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
خب اول از همه 30 دقیق از اول بازی رو با زبان انگلیسی دادن بیرون:

/watch?v=WpFD6Hcx-Fc

نکته جالب اینجاست یه جاهاییش با اون نسخه انگلیسیش فرق میکنه. مثلا تو نسخه انگلیسی اونجایی که Iris و Noctis داشتن بیرون میچرخیدن و Iris گفت این مثل یه Date میمونه Noct تو نسخه انگلیسی Rejectش میکنه و بنده خدا ناراحت میشه :( ( بنده Ship کننده شماره 1 این دو شخصیتم) ولی تو نسخه ژاپنی یه چیز کاملا متفاوت میگه (یه چیزی انگار میگه " اگه اینطور باشه یه دعوا با برادرت دارم" ) و ایریس میخنده :x ولی بعدش میگه که " Noct تو Luna رو داری" یه جوری میگه که انگار ناراحته :( Noct خاک بر سر برو اون لونا رو Sacrifice کن و با ایریس باش :((





میزان رضایتمندی افرادی که دمو گیمزکام را تجربه کردند:
90% of people liked their experience with the FFXV Gamescom demo, 8% neutral and 2% negative.

Cq7CIMMVIAA3HWx.jpg

اینو الان دیدم برو تو اون تاپیک دلواپسان XV که جدیدا زدن بزار :| باور کن بازم چرت و پرت میگن
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
راجع به رزولوشن گفته رو هر دو کنسول متغیره (مثل قبل) که رو PS4 بین 900p و 1080p عوض میشه و نزدیک 30 فریمه همیشه
روی XONE بین 765 و 900 عوض میشه و زندیک 30 فریم هست همیشه

راجع به بهینه سازی گفته همچنان دارن انجام میدن و تا روز لانچ روش کار میکنن. و از نظر گرافیکی هم دارن کار میکنن که بهتر بشه مخصوصا مثل درختا و این چیزا (درختا فاجعن)

یه سری اطلاعات دیگه هست که منبع گفت اسپویله اگه نمیخواید نخونید و من ترسیدم نخوندم :D

Final Fantasy XV Director Talks PS4 and Xbox One Resolution, Frame Rate, Graphics and More | DualShockers

اینم یه ویدئو از مسابقه چوکوبو:

/watch?v=6plv7VvQXhw

کیفیت پایینه اما جزئیات بد به نظر نمیان
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
راجع به رزولوشن گفته رو هر دو کنسول متغیره (مثل قبل) که رو PS4 بین 900p و 1080p عوض میشه و نزدیک 30 فریمه همیشه
روی XONE بین 765 و 900 عوض میشه و زندیک 30 فریم هست همیشه

راجع به بهینه سازی گفته همچنان دارن انجام میدن و تا روز لانچ روش کار میکنن. و از نظر گرافیکی هم دارن کار میکنن که بهتر بشه مخصوصا مثل درختا و این چیزا (درختا فاجعن)

یه سری اطلاعات دیگه هست که منبع گفت اسپویله اگه نمیخواید نخونید و من ترسیدم نخوندم :D

Final Fantasy XV Director Talks PS4 and Xbox One Resolution, Frame Rate, Graphics and More | DualShockers

اینم یه ویدئو از مسابقه چوکوبو:

/watch?v=6plv7VvQXhw

کیفیت پایینه اما جزئیات بد به نظر نمیان
اون اسپویلر را صفحه قبل بدون اینکه خودم بدونم گذاشتم.چیز خاصی نیست.
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
نمیدونم ولی حس میکنم Event هنوز تموم نشده چون چرا غیر Dualshockers جای دیگه خبری نزدن؟ :| مخصوصا اینکه یوشیدا تو Event این بازی کم چیزی نیست

و اینکه یه چیز دیگه

به نظرم خیلی مسخرست که هم تو موقع خرید سلاح هم موقع Equip کردنشون نمیشه سلاح هارو دید :|
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
اون اسپویلر را صفحه قبل بدون اینکه خودم بدونم گذاشتم.چیز خاصی نیست.

دیگه اوضاعت خرابه :)) اسپویلراتو هیچ کدوم نمیبینم پستاتم یه دور سریع میبینم اگه داستانی باشه نمیخونمش :D

33 min footage JP version (mostly the same as 53 min one)
www.youtube.com/watch?v=WpFD6Hcx-Fc

صفحه قبل گذاشتم که :D
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
دیگه اوضاعت خرابه :)) اسپویلراتو هیچ کدوم نمیبینم پستاتم یه دور سریع میبینم اگه داستانی باشه نمیخونمش :D



صفحه قبل گذاشتم که :D
تو پستام اسپویلز نمیگذارم که!:|همه را توی تگ میگذارم.
این یکی را هم گیمفا گذاشته بود.و من نفهمیدم چیه.برای همین بی تگ گذاشتم.

تایم های دقیق ATR:
Livestream:
Beginning August 28 at 12:00 JST (August 27 at 11PM EDT)

Part 1 (12:00-13:00) Final Fantasy XV Universe Special Stage
Akio Ofuji (Brotherhood: Final Fantasy XV Producer)
Takeshi Nozue (Kingsglaive: Final Fantasy XV Director)

Part 2 (14:00-15:00) Active Time Report Gamescom Recap Special!
Hajime Tabata (Final Fantasy XV Director)
Akio Ofuji (Final Fantasy XV Global Brand Director)

Part 3 (16:00-17:00) Final Fantasy XV Special Talk Stage
Shuhei Yoshida (SIE Worldwide Studios President)
Hajime Tabata (Final Fantasy XV Director)

We might or might not get new footage here tonight but it's a big event so we're bound to get something. Last time they did an ATR we got a surprise trailer with the Niflheim Base footage. So you never know.


 
  • Like
Reactions: KingAmir

KingAmir

کاربر سایت
Apr 19, 2016
402
من فکر میکنم حتی اگه نیمه دوم بازی خطی نمیشد هم هرکی درگیر داستان میشد خود به خود از گشت و گذار و چرخ تو محیط دست برمیداشت و میرفت تا ببینه بقیه داستان چیه...
چون اونجوری که تاباتا گفته نیمه دوم بازی داستان به اوج خودش میرسه
 
  • Like
Reactions: D_grayman

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر