Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:
من یه چیزی بگم :
به عنوان کسی که بعد از عرضه mgs v :tpp خیلی دنبال ادامه بازی بودم (و هنوز هم هستم و مطمئنم که بازی چپتر 3 داره که البته این جا، جای پرداختن بهش نیست.) و رسما کد های بازی را شخم زدم، باید بگم که اگه کوجیما میخواست این جور که اسکویر تریلر میده، تریلر بده، واکنش فن ها به مراتب از واکنش بچه های این تاپیک بد تر می بود. برای چی؟ برای اینکه تقریباً همه چیز tpp تا قبل از عرضه به شدت آشفته بوده و اوضاع بازی طوری بوده که کاملاً پتانسیل super epic fail شدن را داشته. ولی بازی نهایی خیلی خوب بود. همین جریان برای xv هم هست. بازی شاید آشفته به نظر برسه، اما final build بازی مسلما یه چیز کلاسه و یکدست خواهد بود.
در مورد داستان هم من میگم تاباتا قسمت اعظم داستان v13 را نگه داشته و بعضی جاها، event ها را جا به جا کرده یا رول شخصیت ها را در جهت یکدست کردن جریانات بازی یکم تغییر داده(رجیس و لونا منظورم هست و اینکه لونا عملا همون استلاست.بدون هیچ تغییر شگرفی. همین oracle بودن لونا، برگرفته یا در واقع تغییر داده شده قابلیت استلا برا دیدن ارواح هست) . یه نکته خوبی که بازی از نظر من داره، اینه که نوکتیس از زمان v13 تغییر شخصیت مثبت کرده. نوکتیس v13 زیادی افسرده و تیریپ نهیل بود.
قیافه رجیس را هم قبلاً بحث کردیم که احتمالا اوایل بازی همون قیافه طراحی اولیه اش را داره و بعد ریش میذاره و...
 
ما نمی خوایم تریلر های مربوط به توسعه بازی رو ببنیم بلکه اسکوئر هست که همچین چیزی می خواد...:|
خدایی واسه بازی به این معروفی همچین نمایش هایی واقعا افتضاح هستش...
این همه شرکت بازی می سازن مگه همه دارن اینطوری تریلر میدن؟ از یک سال قبل انتشار یه دمو هلو واسه نمایش اماده می کنن:D
این سه ماه قبل عرضه وضعیتش اینطوری هستش...
تمام هزینه های فیلم و ... هم با فروش 7-8 میلیونی بازی بر می گرده
بگزریم که اینا cg هایی که کلا باید برای خود بازی می ساختن رو کلا بیخیال شدن و اون مدت زمان رو کردن تو قالب یک فیلم:D
در کل بازی خوب میشه ولی تمام کسایی که عاشق خود ورسوس شده بودن نه شخصیتش بازی کاملا باید ناامید بشن چون این عنوان یک عنوان کاملا جدیده:D که فقط بخشی از ورسوس رو نگه داشتن چون نگران فروش بازیشون بودن... فقط نگید 15 اگه یه عنوان دیگه میشد و ورسوس کلا نابود میشد الان اسکوئر عین خیالشم نبود... خود اسکوئربزرگی عنوان رو می دونست که خواست تبدیل بشه به یک عنوان شماره دار... این یه واقعیت هست هر کی دوست داره قبول کنه نخواست هم اختیار با خودشه
به عقیده دیگران باید احترام گزاشت...
ــــــــــــــــــــــ
من خودم اولین نفر بازی رو تهیه م کنم...
ولی با اطلاعات اخیر همون یک ذره امیدم که مثل ورسوس باشه امیدم کاملا ناامید شد...
همون 6 دقیقه تریلر 2011 کاری با من کرد که لذت تمام بازی هارو از خودم دریغ کنم تا همچین چیزه شاخی بیاد:((=((

شما نمیخوای ببینی ولی میلیون ها فن که نگران بودن بازی ساختش چجوری داره پیش میره اصلا پیش میره و . . . تشنه حتی کوچکترین اطلاعات بودن از جمله خودم. و اینکه میان توسعه بازی رو با دقت و وسعت نشون میدن احترام گذاشتن به شعور و خواسته طرفدارهاست

اینکه طرفدارا از CG خوششون میاد و ایناهم اومدن یه فیلم تمام CG براشون ساختن غر زدن نداره و اتفاقا یه چیز معرکست. من خودم دوست دارم یه فیلم تمام CG با کیفیت زیاد و جزئیات داستانی خیلی بیشتر و دقیق تر ببینم تا اینکه یه سری CG ضعیف تر از این و 10-12 دقیقه ای ببینم که همه چیز سَمبَل شده واقعا نمیدونم هرچی که داری میگی نشونه از اینه که کامل تر و بهتر رو دوست نداری و فقط میخوای یه چیزی سریع بهت بدن که واقعا برا کسی که خودش رو طرفدار میدونه عجیبه

خیلی وقت بود نمیخواستم بگم اما اینکه هنوزم یه سریا به فکر ورسوس هستن احمقانست و واقعا معلوم نیست فازشون(تون) جیه؟ سرجمع 10 خط از ورسوس خبر درست و حسابی ندارین و هیچ چیز ورسوس نهایی نشده بود و در حد Concept بود بعد چیشو میخواستین؟
یه بخشی از ورسوس رو نگه داشتن چون نگران فروش XV بودن؟؟؟ :)) یعنی میخوان با اسم ورسوس فروش رو بیشتر کنن؟ :)) یا خدا :)) خیلی خوب بود :D

اشتباهت همینجاست به هر تفکر و عقیده ای نباید احترام گذاشت
 
شما نمیخوای ببینی ولی میلیون ها فن که نگران بودن بازی ساختش چجوری داره پیش میره اصلا پیش میره و . . . تشنه حتی کوچکترین اطلاعات بودن از جمله خودم. و اینکه میان توسعه بازی رو با دقت و وسعت نشون میدن احترام گذاشتن به شعور و خواسته طرفدارهاست

اینکه طرفدارا از CG خوششون میاد و ایناهم اومدن یه فیلم تمام CG براشون ساختن غر زدن نداره و اتفاقا یه چیز معرکست. من خودم دوست دارم یه فیلم تمام CG با کیفیت زیاد و جزئیات داستانی خیلی بیشتر و دقیق تر ببینم تا اینکه یه سری CG ضعیف تر از این و 10-12 دقیقه ای ببینم که همه چیز سَمبَل شده واقعا نمیدونم هرچی که داری میگی نشونه از اینه که کامل تر و بهتر رو دوست نداری و فقط میخوای یه چیزی سریع بهت بدن که واقعا برا کسی که خودش رو طرفدار میدونه عجیبه

خیلی وقت بود نمیخواستم بگم اما اینکه هنوزم یه سریا به فکر ورسوس هستن احمقانست و واقعا معلوم نیست فازشون(تون) جیه؟ سرجمع 10 خط از ورسوس خبر درست و حسابی ندارین و هیچ چیز ورسوس نهایی نشده بود و در حد Concept بود بعد چیشو میخواستین؟
یه بخشی از ورسوس رو نگه داشتن چون نگران فروش XV بودن؟؟؟ :)) یعنی میخوان با اسم ورسوس فروش رو بیشتر کنن؟ :)) یا خدا :)) خیلی خوب بود :D

اشتباهت همینجاست به هر تفکر و عقیده ای نباید احترام گذاشت
اتفاقا یه بازی که تند تند ازش اطلاعات نمیاد و گاها تو سکوت خبری میره ...طرفدار ها بازی منتظر بازی می مونن و این از امار بازدید های تریلرهاشون مشخص میشه...(غیر سه چهار ما قبل از انتشار بازی رو می گم)
باید بگم برخلاف تصور شما اتفاقا هر نمایش ضعیفی که بازی داشته باشه خیلی ها از خرید بازی صرف نظر می کنن... در واقع این اصلا به سود خود بازی نیست... و جای اینکه به شعور طرفدار ها احترام بزارن یه توهین بزرگ با این نمایش های ضعیف می کنن...
واقعا برای کسی که خودش رو فن می دونه پذیرش این نمایش ها یکم عجیبه:))
من سعی می کنم نمایش بازی برام مهم باشه نه سخنان و وعده های یک شخص خاصی:))

اما در مورد فیلم... لطفا جو نده:D کسی از cg بدش نمیاد:D گفته شد اسکوئر داره فلان خرج ها رو می کنه من گفتم که همچین خبری نیست که پولش ته کشیده باشه سر این:D
دوما این همه بازی... همشون میان توضیح در مورد شخصیت هاشون نمیدن تو خود بازی؟ و اسکوئر اومده سنت شکنی کرده اینکار رو کرده؟:D این یک فیلم نیست بلکه یه چیزی هست که اول و اخرش وابسته به خود بازی هست... وسیله ای برای توجیه داستان بازی هست تا واسه خودش یه فیلم باشه...


کی در مورد ورسوس حرفی زده؟تاباتا؟:)) روده های شکم چوپان دروغگو راست تر از این مردک هست
جای خنده به این فکر کن چرا همون e3 2013 تا 15 ماه بعدش نگفتن کارگردان عوض شده؟:))
یا چرا تا 6 ماه بعد tgs 2014 می گفتن این همون ورسوسه... ما می دونیم طرفدار ها چی می خوان؟:))
چون همه مثل شما فقط عاشق شخصیت بازی نشده بودن:)) می گی ورسوس مهم نبود؟:D پس نیازی نبود 15 همون با نمایش ورسوس شروع بشه:)) یه بازی دیگه معرفی میشد:)) وای چقدر خندیدم:)) دمت گرم عالی بود:))

و اما در مورد حرف اخر... من تو رو خوب می شناسم برای همین اصلا برام اهمیت نداره یوقت با لحن عصبانیت و یا ترول برخورد کنی:D چون من پررو تر از این حرفام:D و اصلا هم ناراحت نمیشم هیچ:D در کل خوشحالم میشم:D
ولی تند برخورد کردن با همه چیزه شاخی نیست:D خیلی ها می تونن غلظت کارشون رو نسبت به شما زیاد ترم کنن:D یا اینکه اصلا جوابم ندن که از هوشیاری خودشون بوده:D
وگرنه من حاضرم با تو چه در اینجا چه در بیرون بحث و دعوا هم کنم:D
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
من به کسایی که دنبال بازی هستن اما نمی خوان 200 تومن پول بدن:D
سه تا چهار هفته بعد انتشار در خدمتشون هستم:D
بیشتر از اون قابل تحمل نیست برام:D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Witch of Ashes
میون بحث عجیبتون , میزان خوشایند بودن یا نبودن بازی برای من کاملا بستگی داره به بازگشت به ریشه هایی که بارها در موردش گفتن.
برای منی که این سری دقیقا از شماره 10 خراب شد این وعده هایی که در مورد دنیای بازی داده شده و تحلیل هایی که در مورد نقشه بازی اینور و اونور دیدم اگه درست باشن این بازی میتونه یه بازگشت پرشکوه باشه. یه دنیای بزرگ با کلی دانجن و سوراخ سمبه و محل گشتن و پیدا کردن ایتم های خیلی سخت برای من مهمترین دلیل برای سراغ این بازی رفتنه.
منی که برام بدست اوردن doom train خیلی خیلی مهمتر از داستان عاشقانه بین کارکترهاست در این بازی هم به دنبال این هستم که ببینم دنیای بازی رو چقدر خوب طراحی کردن و ایا تجربه عالی فاینل های قدیمی قبل از 10 رو میتونه برام تکرار کنه یا نه. حالا این وسط اگه میخوان رمانتیک بازی دربیارن و چند تا امو عاشق چند تا اموی دیگه بشن به خودشون و طرفداران این قضیه مربوطه ولی امیدوارم دنیای بازی رو جدی بگیرن, ایتم هانتینگ رو جدی بگیرن, تنوع موجودات زیاد باشه,تنوع کوئستها زیاد باشه , به سبک دراگون کوئست موجودات کمیاب زیادی باشه , باسهای خیلی سخت و اختیاری با جایزه درست و حسابی وجود داشته باشه. اینها من رو قانع میکنه که بازی ارزشش رو داره.
حالا اینکه نوبتیه و اکشن چندان برام مهم نیست یا اینکه فقط یک دکمه رو باید بزنیم و کمبو نمیبینیم. کلا گیم پلی حتی اگه عالی نباشه در حدی که عذاب اور نباشه برای من قابل قبوله. در واقع این سری هیچ وقت گیم پلی اش عالی نبوده و همون دوران نوبتی و ATB هم مشکلات خودش رو داشت. گرافیک هم اخرین اولویته و چندان مهم نیست. چیزی که برای من مهمه محتوای قابل بازی هست . بنابر این وعده 200 ساعت گیم پلی و پرواز ماشین( بیاد سفینه های قبل از شماره 10 ) در یک دنیای open world برای من حداقل نشونه خوبیه.
البته ناگفته نمونه استعداد فوق العاده اسکوئر انیکس و کلا ژاپنی ها برای خراب کردن نگرانم میکنه ولی در مجموع داستان و محیط و اینها کلا برای من امیدوار کننده است.
 
یه دنیای بزرگ با کلی دانجن و سوراخ سمبه و محل گشتن و پیدا کردن ایتم های خیلی سخت برای من مهمترین دلیل برای سراغ این بازی رفتنه.
تنوع موجودات زیاد باشه,تنوع کوئستها زیاد باشه , به سبک دراگون کوئست موجودات کمیاب زیادی باشه , باسهای خیلی سخت و اختیاری با جایزه درست و حسابی وجود داشته باشه. اینها من رو قانع میکنه که بازی ارزشش رو داره.
بنابر این وعده 200 ساعت گیم پلی و پرواز ماشین( بیاد سفینه های قبل از شماره 10 ) در یک دنیای open world برای من حداقل نشونه خوبیه.
.
من نمیدونم سلیقه شما چه جوریه ... ولی با توجه به مواردی که ذکر کردید من یه کم متعجب شدم ... چون تنها شماره از سری که به حد متعالی این مواردی که ذکر کردید رو در خودش جای داده شماره ۱۲ هست . حالا نمیدونم اون موقع شاید انتظارات دیگه ای از بازی داشتید.
 
من نمیدونم سلیقه شما چه جوریه ... ولی با توجه به مواردی که ذکر کردید من یه کم متعجب شدم ... چون تنها شماره از سری که به حد متعالی این مواردی که ذکر کردید رو در خودش جای داده شماره ۱۲ هست . حالا نمیدونم اون موقع شاید انتظارات دیگه ای از بازی داشتید.
من بارها گفتم اولویت اول من در سری فاینل فانتزی نقشه بازی هست. شماره 12 چیزی بنام نقشه ای که بشه به هر طرف رفت رو نداره. در واقع این ویژگی از 10 به بعد حذف شد. برای همین از 10 به بعد از این سری متنفر شدم. در 12 هم مثل 10 محیط بازی منطقه منطقه و اتاق اتاقه با یک سری دیوار نامرئی. 10 و 12 و 13 برای کسانی که اولویت براشون داستان و شکل و قیافه انیمه ای کاراکترهاست بد نیست ولی برای من نه چون اصلا این سری رو من برای چیز دیگه ای میخوام. اصالت فاینل فانتزی برای من نقشه عظیمش و گشت و گذار در اونه. اینکه جاهایی وجود داشته باشه که بشه ایتم خاصی گرفت و airship و پیدا کردن summonهای مخفی و اینچیزها. فراموش نکنیم فاینل فانتزی ها از بنیانگذاران بازی های open world بودن ولی خودشون این ویژگی رو از 10 به بعد از دست دادن.
ضمنا گفتم summon , برای من بعد از 10 summon ها هم هی خراب تر شدن. من به اصرار دوستم 12 رو بازی کردم و هردفعه میرفتم سراغ summon و یادم میافتاد در 6 و 7 و 8 چه summon هایی داشتیم اعصابم خورد میشد. الان در 15 هم ظاهرا برگشتیم به اصلش یعنی بجای احضار یه جوجه که کنترلش رو به دست بگیریم و در کل فرق زیادی هم نکنه یه هیولا به معنای واقعی میاد و همون حس و حال عظمت رو بزرگی احضارهای قدیمی رو میده.
کلا 12 و 10 بخودی خود نتنها بازیهای بدی نیستن که اتفاقا خوب هم هستن البته اگه بخوام با دید مستقل بهشون نگاه کنم ولی به هیچ وجه فاینل فانتزی خوبی نیستن ( حداقل برای من) و اگه کسی دلش پیش شاهکارهایی مثل 5و6و7و8 باشه احتمالا از 10 به بعد مثل من به مشکل برمیخوره. 15 هم واقعا معلوم نیست چی میشه ولی نمایشش تاحالا برای من با توجه به اینکه طرفدار قدیمی ها هستم کاملا رضایت بخش بوده. این قسمت ماشین سواریش هم من رو یاد 8 میندازه وقتی دربدر توی نقشه دنبال summon های مختلف میگشتم. حالا باید دید بازی اصلی چی میشه. اگه به همین نسبت که نشون دادن چند برابرش محتوا داشته باشه مسلما چیز خوبی از اب درمیاد.
من نمیدونم تاباتا حقه بازه یا نه, بازی نهاییش اشغاله یا نه, متای بالایی میگیره یا نه ولی میدونم بازیش تمایل داره مثل قبل از 10 باشه مثل شاهکارهای تکرار نشدنی که واقعا باهاشون زندگی کردم. از ویدئوهایی که نشون میده کاملا مشخصه ذهنش به کدوم طرف تمایل داره. حالا اینکه چقدر در این قضیه موفق میشه رو باید دید.
 
آخرین ویرایش:
من بارها گفتم اولویت اول من در سری فاینل فانتزی نقشه بازی هست. شماره 12 چیزی بنام نقشه ای که بشه به هر طرف رفت رو نداره. در واقع این ویژگی از 10 به بعد حذف شد. برای همین از 10 به بعد از این سری متنفر شدم. در 12 هم مثل 10 محیط بازی منطقه منطقه و اتاق اتاقه با یک سری دیوار نامرئی. 10 و 12 و 13 برای کسانی اولویت براشون داستان و شکل و قیافه انیمه ای کاراکترهاست بد نیست ولی برای من نه چون اصلا این سری رو من برای چیز دیگه ای میخوام. اصالت فاینل فانتزی برای من نقشه عظیمش و گشت و گذار در اونه. اینکه جاهایی وجود داشته باشه که بشه ایتم خاصی گرفت و airship و پیدا کردن summonهای مخفی و اینچیزها. فراموش نگنیم فاینل فانتزی ها از بنیانگذاران بازی های open world بودن ولی خودشون این ویژگی رو از 10 به بعد از دست دادن.
ضمنا گفتم summon , برای من بعد از 10 summon ها هم هی خراب تر شدن. من به اصرار دوستم 12 رو بازی کردم و هردفعه میرفتم سراغ summon و یادم میافتاد در 6 و 7 و 8 چه summon هایی داشتیم اعصابم خورد میشد. الان در 15 هم ظاهرا برگشتیم به اصلش یعنی بجای احضار یه جوجه که کنترلش رو به دست بگیریم و در کل فرق زیادی هم نکنه یه هیولا به معنای واقعی میاد و همون حس و حال عظمت رو بزرگی احضارهای قدیمی رو میده.
کلا 12 و 10 بخودی خود نتنها بازیهای بدی نیستن که اتفاقا خوب هم هستن البته اگه بخوام با دید مستقل بهشون نگاه کنم ولی به هیچ وجه فاینل فانتزی خوبی نیستن ( حداقل برای من) و اگه کسی دلش پیش شاهکارهایی مثل 5و6و7و8 باشه احتمالا از 10 به بعد مثل من به مشکل برمیخوره. 15 هم واقعا معلوم نیست چی میشه ولی نمایشش تاحالا برای من با توجه به اینکه طرفدار قدیمی ها هستم کاملا رضایت بخش بوده. این قسمت ماشین سواریش هم من رو یاد 8 میندازه وقتی دربدر توی نقشه دنبال summon های مختلف میگشتم. حالا باید دید بازی اصلی چی میشه. اگه به همین نسبت که نشون دادن چند برابرش محتوا داشته باشه مسلما چیز خوبی از اب درمیاد.
من نمیدونم تاباتا حقه بازه یا نه, بازی نهاییش اشغاله یا نه, متای بالایی میگیره یا نه ولی میدونم بازیش تمایل داره مثل قبل از 10 باشه مثل شاهکارهای تکرار نشدنی که واقعا باهاشون زندگی کردم. از ویدئوهایی که نشون میده کاملا مشخصه ذهنش به کدوم طرف تمایل داره. حالا اینکه چقدر در این قضیه موفق میشه رو باید دید.
به عنوان کسی که از 13 این سری را شروع کردم و بلافاصله عاشق این سری شدم و این سری با اختلاف شد محبوب ترین سری زندگیم (کاری به خوب و بد بودن 13 ندارم، 13 هر چقدر هم که بد بود باز هم حس و حال ناب و خاص ff را داشت) باید بگم به دیدگاهتون به شدت احترام میذارم. اما به نظر من بهتره سطح توقعتون را یکم بیارید پایین چون به احتمال زیاد ضد حال میخورین . این چیز هایی که شما دارین میگین، وجودش تو xv بیشتر مثل یه رویا میمونه.
سامون های مخفی، محیط کاملاً اپن، ساید کویست های حسابی، سیستم لوت عالی و...، وجودش تو این شرایط یکم زیادی خوش‌بینانه است. توجه کنید که ff نسل هشتم، با ff نسل پنجم یه دنیا متفاوته و اون سطح کیفی مورد نظر شما، دستیابی بهش بیشتر شبیه به رویاست. اگه کامنت ها را دنبال کرده باشید، می بینید که بحث اصلی ما درباره اینه که بازی اصلا میتونه basic ترین چیز های مورد انتظار ما را داشته باشه یا نه و خیلی از دوستان معتقد اند که نه. بحث فعلاً درباره این هست که آیا بازی گرافیک و فریم ریت خوب داره؟نسخه نهایی بتل سیستم بازی به اندازه کافی خوب هست؟ داستان بازی راضی کننده هست یا نه و.... و این چیز هایی که شما انتظار دارین را ما اصلا بهش فکر نمی کنیم(نه تنها ما بلکه خیلی های دیگر).
از 15 سال پیش تا حالا خیلی چیز ها تغییر کرده. بازی ها در کل از لحاظ کیفیت و لذت بخش بودن و ارائه تجربه ناب افت شدید کردند و ff هم همینطور. موارد مورد نظر شما را فقط میشه از یه بازی شاهکار که موفقیتش تضمین شده انتظار داشت، نه بازیی که رو لبه تیغ حرکت می کند و خیلی ها احتمال epic fail شدنش را میدن.
ختم کلام اینکه به عنوان یه فن سری، اميدوارم بازی شاهکار باشه و مواردی که شما گفتید تو بازی باشه، اما در حال حاضر به همین که xv یه بازی خوب بشه و قانعم...
 
این چیز هایی که شما دارین میگین، وجودش تو xv بیشتر مثل یه رویا میمونه.
سامون های مخفی، محیط کاملاً اپن، ساید کویست های حسابی، سیستم لوت عالی و...، وجودش تو این شرایط یکم زیادی خوش‌بینانه است.

این چیزها رو من نمیگم. اینها رو سازنده ها میگن یا نشون دادن. اصلا دلیل اینکه پیگیر این بازی هستم هم همینهاست. اگر قرار بود اینها نباشن که اصلا پیگیر بازی نبودم. حالا اینکه در بازی نهایی قراره چی گیرمون بیاد یه بحث دیگه است ولی 200 ساعت گیم پلی و نقشه باز و برگشتن airship و داشتن دانجنهای مختلف و summon های عظیم رو سازندگان گفتن یا نشون دادن نه من.
 
به عنوان کسی که از 13 این سری را شروع کردم و بلافاصله عاشق این سری شدم و این سری با اختلاف شد محبوب ترین سری زندگیم (کاری به خوب و بد بودن 13 ندارم، 13 هر چقدر هم که بد بود باز هم حس و حال ناب و خاص ff را داشت) باید بگم به دیدگاهتون به شدت احترام میذارم. اما به نظر من بهتره سطح توقعتون را یکم بیارید پایین چون به احتمال زیاد ضد حال میخورین . این چیز هایی که شما دارین میگین، وجودش تو xv بیشتر مثل یه رویا میمونه.
سامون های مخفی، محیط کاملاً اپن، ساید کویست های حسابی، سیستم لوت عالی و...، وجودش تو این شرایط یکم زیادی خوش‌بینانه است. توجه کنید که ff نسل هشتم، با ff نسل پنجم یه دنیا متفاوته و اون سطح کیفی مورد نظر شما، دستیابی بهش بیشتر شبیه به رویاست. اگه کامنت ها را دنبال کرده باشید، می بینید که بحث اصلی ما درباره اینه که بازی اصلا میتونه basic ترین چیز های مورد انتظار ما را داشته باشه یا نه و خیلی از دوستان معتقد اند که نه. بحث فعلاً درباره این هست که آیا بازی گرافیک و فریم ریت خوب داره؟نسخه نهایی بتل سیستم بازی به اندازه کافی خوب هست؟ داستان بازی راضی کننده هست یا نه و.... و این چیز هایی که شما انتظار دارین را ما اصلا بهش فکر نمی کنیم(نه تنها ما بلکه خیلی های دیگر).
از 15 سال پیش تا حالا خیلی چیز ها تغییر کرده. بازی ها در کل از لحاظ کیفیت و لذت بخش بودن و ارائه تجربه ناب افت شدید کردند و ff هم همینطور. موارد مورد نظر شما را فقط میشه از یه بازی شاهکار که موفقیتش تضمین شده انتظار داشت، نه بازیی که رو لبه تیغ حرکت می کند و خیلی ها احتمال epic fail شدنش را میدن.
ختم کلام اینکه به عنوان یه فن سری، اميدوارم بازی شاهکار باشه و مواردی که شما گفتید تو بازی باشه، اما در حال حاضر به همین که xv یه بازی خوب بشه و قانعم...

اشتباه میکنی :D

به قول آقا کوروش بازی که Open World و میگن با Side quest ها و متخلفات 200 ساعت گیم پلی داره بدون شک باید انتظار کلی Dungeon و آیتمای مخفی و Secret و . . . باشیم :D وگرنه بخوایم 200 ساعت رو با یه محیط صاف و خشک و ساده و بدون هیچ Secret Itemی و فلان بگردیم که خیلی مسخره و حوصله سربر میشه :D و اتفاقا هم از این بازی انتظار میره که کلی چیزای هیجان انگیز داشته باشه

__________________________________________

البته بچه های یوروگیمر که لیست و شکل دشمنای بازی رو دیده بودن کف و خون قاطی کرده بودن پس تو این زمینه مشکلی نیست :D
 
تاباتا چه بخواد چه نخواد اسکوئر بازیو برا PC ریلیز میکنه.
تنها دلیل برای این جمله که "او به عرضه نسخه PC این بازی فکر میکند" ، اینه که تاباتا نمیخواد نسخه PC تنها یه پورت مستقیم باشه.
طبق گفته خودش میخواد کارهائی که به علت محدودیت رو کنسولها نتونست پیاده کنه رو روی PC بیاره.
اینم یادمون نره که بازی قرار هست برا اسکورپیو و همینطور نئو هم ریلیز بشه، پس این نسخه بهبود یافته خیلی به سود اسکوئر خواهد بود.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or