ببین این موضوع فعلی که داریم روش بحث میکنیم چند تا مشکل داره

اول از همه اینه که ، اونایی که مخالف این سیستم ـن به این گیم پلی میگن اکشن و به صرف صدا کردنش به این نام خود به خود یه چیزی تو مایه های Hns میاد توی ذهنش

اکشن شاید فقط به صرف درگیری های بیشترش باشه ولی واقعاً اتک با یه دکمه و مجیک با یه دکمه و ... اسمش اون اکشنی که توی ذهنتونه نیست

قطعاً این سیستم فعلی هم قلق و استراتژی مخصوص به خودش رو داره همونطور که عنوانی مثل White Knight Chronicles بزن در رو نبود

حالا مورد بعدی اینه که چرا ترن بیس ؟ اصن کاری با بد و خوب بودنش و اینکه کی بهتره و کی بدتر ندارم

چرا باید FF یا JRPG رو محدود به ترن بیس بدونیم اونم در حالی که از همون عهد عتیق هم jrpg هایی داشتیم که ترن بیس نبودن (حضور ذهن ندارم ولی یه بار با علی دانته یا امیر اکیبا آمارشو در آوردیم) ، اونا هم اکشن بودن ؟

به نظر من این وسط مشکل اصلی دیوار و حصارهاییه که داریم دور بعضی از سبک ها و عناوین می کشیم

چرا باید فاینال به پرسونا نگاه کنه در صورتی که این فایناله که باید استانداردهای جدید JRPG رو جا به جا کنه ؟

از طرفی پرسونا بخش اعظمیش روی داستان ، کرکترها ، یونیورس و فلسفه هاییه که پشت داستان و کرکترهاشه ، کسی به خاطر ترن بیس پرسونا بازی نمیکنه

بازی اگه اکشن هم میشد ولی هنوز گیم پلی خوب و بی نقصی داشت قطعاً کسی اعتراض نمی کرد ، کما اینکه الان هم توی گیم پلیش کلی بگیر و ببند و اکشن هم داره

و اینکه از کجا مطمئنی یه سیستم ترن بیس می تونست بهتر از گیم پلی فعلی باشه ؟ یعنی یه نفر توی SE نبوده که این فکر ها به ذهنش برسه ؟ قطعاً ایده ی پشت گیم پلی FF VII R اونقدری پر و پیمون و محکم بوده که تصمیم گرفتن همچین ریسکی بکنن و همچین سیستمی رو روی یکی از بزرگترین آثارشون که اتفاقاً حساسیت خیلی زیادی هم روش هست پیاده کنن