Xbox Fable

سازنده
Playground Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S

Fable

fable_logo_trailer-scaled.jpg

Developer: Playground Games

Publisher: Xbox Game Studios

Engine: Forza Tech

Platforms: Xbox Series X|S, Microsoft Windows

Genre: ARPG

Release Date: 2025




پس از کنسل شدن عنوان Fable Legends و بسته شدن استدیو لاین‌هد توسط مایکروسافت، امیدها برای تجربه عنوانی جدید از این سری درحال از بین رفتن بود که در شوکیس سال 2020 اکس باکس مشخص شد شروعی دوباره برای این فرنچایز محبوب توسط سازندگان قدر Forza Horizon در حال ساخت است.

  • از افراد مطرحی که در ساخت این بازی مشارکت دارند می‌توان به Anna Megill، نویسنده سابق رمدی اشاره کرد که اکنون نقش Lead Writer را برای این عنوان ایفا می‌کند.
  • در اکتبر 2022، نویسنده ارشد Horizon Forbidden West، اندرو والش به تیم سازنده ملحق شد.
  • اولین تریلر In game این عنوان در شوکیس اکس باکس در سال 2023 منتشر شد.
  • استدیو پلی‌گراند اعلام کرده است که در تولید Fable، استدیو Edios Montreal نقش استدیو پشتیبان را ایفا خواهد کرد.
  • در شوکیس اکس باکس در سال 2024 به همراه تریلری تایید شد که این بازی بالاخره در سال 2025 منتشر خواهد شد.
  • این عنوان در روز عرضه بر روی سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.


View attachment GQM2jJZWAAAG0jn.mp4








Screenshots

20240610_005247.jpg 20240610_005249.jpg

20240610_005250.jpg 20240610_005251.jpg

20240610_005354.jpg 20240610_005355.jpg

 
آخرین ویرایش:
با این نسخه از Fable وقتی که اومد یا ما با یه انجین جدید و گولاخی مواجه میشیم که برای باقی عناوین و استودیوها خط و نشون میکشه.
و یا بقدری مشکلات ایجاد میکنه و توسعه دهنده ها ازش مینالن و دلایل تاخیر و فرسایشی شدنش رو اون عنوان میکنن که منجر به این میشه که پلی گراند برای بازیهای غیر ریسنگ آیندش اون رو میزاره کنار و رو میاره به آنریل.
مسیری که 343 یا CDPR رفتن.

خیلی دوست دارم بدونم پلی گراند اگه الان برگرده به اون زمان باز هم همین انتخاب رو میکنه که انجینی که مختص به ریسینگه رو با کلی زحمت و هزینه طوری آپدیت کنه که بشه ازش یه بازی در حد Fable در آورد؟
تو شرایط الان صنعت واقعا این کارشون جای سوال داره.
ولی خب تو زمان خودش حتما اینطور نبود.
 
برای بازیهای غیر ریسنگ آیندش اون رو میزاره کنار و رو میاره به آنریل.
مسیری که 343 یا CDPR رفتن.
میشه گفت تقریبا همه بازیهای استدیوهایی که به آنریل مهاجرت کردن با مشکلات فنی و کارایی مواجه بودن
امیدوارم شاهد این اتفاق برای پلیگراند نباشیم .

البته اینکه هرکی محاجرت کرده به آنریل به مشکل خورده که کاملا درست نیست.
خیلی از استودیوها واقعا بازیهاشون رو تحت آنریل بدون مشکلات فنی غجیب و غریبی منتشر کردن ، آخریش همین Avowed.
باقی اونهایی که به مشکل خوردن اکثرا بازی رو زودتر از زیر دست استودیو کشیدن و ناقص منتشر کردن ، خیلیهاشون به مرور با آپدیتها فیکس شدن.

ولی خب آره همه دوست داریم یه انجین خفن ساخته باشن و اون منحصر به فرد بودن بازی مثل KCD 2 رو شاهد باشیم.
منم میگم تقریبا همه . البته اینها بازی قبلیشون هم که outer world باشه هم روی unreal بود مهاجرت نکردن
 
آخرین ویرایش:
میشه گفت تقریبا همه بازیهای استدیوهایی که به آنریل مهاجرت کردن با مشکلات فنی و کارایی مواجه بودن
امیدوارم شاهد این اتفاق برای پلیگراند نباشیم .
البته اینکه هرکی مهاجرت کرده به آنریل به مشکل خورده که کاملا درست نیست.
خیلی از استودیوها واقعا بازیهاشون رو تحت آنریل بدون مشکلات فنی غجیب و غریبی منتشر کردن ، آخریش همین Avowed.
باقی اونهایی که به مشکل خوردن اکثرا بازی رو زودتر از زیر دست استودیو کشیدن و ناقص منتشر کردن ، خیلیهاشون به مرور با آپدیتها فیکس شدن.

ولی خب آره همه دوست داریم یه انجین خفن ساخته باشن و اون منحصر به فرد بودن بازی مثل KCD 2 رو شاهد باشیم.
 
آخرین ویرایش:
البته اینکه هرکی محاجرت کرده به آنریل به مشکل خورده که کاملا درست نیست.
خیلی از استودیوها واقعا بازیهاشون رو تحت آنریل بدون مشکلات فنی غجیب و غریبی منتشر کردن ، آخریش همین Avowed.
باقی اونهایی که به مشکل خوردن اکثرا بازی رو زودتر از زیر دست استودیو کشیدن و ناقص منتشر کردن ، خیلیهاشون به مرور با آپدیتها فیکس شدن.

ولی خب آره همه دوست داریم یه انجین خفن ساخته باشن و اون منحصر به فرد بودن بازی مثل KCD 2 رو شاهد باشیم.
یه مقایسه از اوود با الدر رفتی. اینم به نوعی یه مشکله.
بازیهای cdpr رو به مادهاش میشناسیم و اگه اون ساپورت گذشته رخ نده، اینم مشکله.
یا فیزیکی که هیلو داره اگه تو آنریل پیاده نشه،این مشکله.
 
البته اینکه هرکی محاجرت کرده به آنریل به مشکل خورده که کاملا درست نیست.
خیلی از استودیوها واقعا بازیهاشون رو تحت آنریل بدون مشکلات فنی غجیب و غریبی منتشر کردن ، آخریش همین Avowed.
باقی اونهایی که به مشکل خوردن اکثرا بازی رو زودتر از زیر دست استودیو کشیدن و ناقص منتشر کردن ، خیلیهاشون به مرور با آپدیتها فیکس شدن.

ولی خب آره همه دوست داریم یه انجین خفن ساخته باشن و اون منحصر به فرد بودن بازی مثل KCD 2 رو شاهد باشیم.
این چند وقت رو فیچرها UE5 و بازی هایی که رو این انجین عرضه شدن مثل
hell blade 2 , stalker 2، ‌‌ninja gaiden 2 و آخریش که همین avowed باشه تمرکز کردم ، با توجه به تجربه شخصی خودم و بررسی ها دیجیتال فاندری به این نتیجه رسیدم این انجین نسبت به زمان خودش واقعا جلوتر و نیاز به horse power بالایی هست که در کنار استفاده از تمام فیچرهاش بتونی پرفورمنس سالید و روونی هم داشته باشی.
باید اسکیل بازیت جمع و جور و خطی باشی مثل hell blade 2 و یا قید یه سری فیچرها مثل فیزیک و اکوسیستم پویا مثل alife زده باشی تا بتونی پرفورمنس خوبی بگیری مثل avowed.
تو این وسط البته stalker 2 هم داریم که به نظرم تنها بازی که ue5 به چالش میکشه و در کنار استفاده از فیچرهاش فیزیک و اکوسیستم پویا داره اما پرفورمنس رو قربانی میکنه.
اینکه کی و کجا میشه از این پتاسنیل نهفته ue5 کمال استفاده رو برد به احتمال قوی در نسل بعد باشه.
kingdom come deliverance ، مثال خوبی که بهش اشاره کردی.
KGC بجای اینکه بیاد خودش درگیر ue5 کنه و قدرت و منابع کنسول صرف پردازش فیچرهایی ue5 و ویژوال ظاهری بشه از انجین cryengine استفاده کردن واین منابع خرج اکوسیستم زنده (alife), npc ها هوشمند، فیزیک عالی و صدها جزئیات گرافیکی دیگه شده.
من هم دوستدارم تیم Fable راه Kingdom come رو رفته باشه و به جزییات ، عمق و اکوسیستم دنیای که خلق کردن بیشتر پرداخت شده باشه.
چقدر بهتر میشد جای این همه بازی که در ue5 میدیدیم انجین ها inhouse و کمتر دیده شده بیشتری مثل همین CRYENGINE و IDTECH داشتیم هم روح و اتمسفر هر بازی منحصربه فرد و یونیک بود و اینقدر ننایت،لومن و ری تریسینگ تو چشم مخاطب فرو نمیکردن.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or