Xbox Fable

سازنده
Playground Games
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Xbox Game Studios
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S

Fable

fable_logo_trailer-scaled.jpg

Developer: Playground Games

Publisher: Xbox Game Studios

Engine: Forza Tech

Platforms: Xbox Series X|S, Microsoft Windows

Genre: ARPG

Release Date: 2025




پس از کنسل شدن عنوان Fable Legends و بسته شدن استدیو لاین‌هد توسط مایکروسافت، امیدها برای تجربه عنوانی جدید از این سری درحال از بین رفتن بود که در شوکیس سال 2020 اکس باکس مشخص شد شروعی دوباره برای این فرنچایز محبوب توسط سازندگان قدر Forza Horizon در حال ساخت است.

  • از افراد مطرحی که در ساخت این بازی مشارکت دارند می‌توان به Anna Megill، نویسنده سابق رمدی اشاره کرد که اکنون نقش Lead Writer را برای این عنوان ایفا می‌کند.
  • در اکتبر 2022، نویسنده ارشد Horizon Forbidden West، اندرو والش به تیم سازنده ملحق شد.
  • اولین تریلر In game این عنوان در شوکیس اکس باکس در سال 2023 منتشر شد.
  • استدیو پلی‌گراند اعلام کرده است که در تولید Fable، استدیو Edios Montreal نقش استدیو پشتیبان را ایفا خواهد کرد.
  • در شوکیس اکس باکس در سال 2024 به همراه تریلری تایید شد که این بازی بالاخره در سال 2025 منتشر خواهد شد.
  • این عنوان در روز عرضه بر روی سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.


View attachment GQM2jJZWAAAG0jn.mp4








Screenshots

20240610_005247.jpg 20240610_005249.jpg

20240610_005250.jpg 20240610_005251.jpg

20240610_005354.jpg 20240610_005355.jpg

 
آخرین ویرایش:
پیتر مولینکس، حسابی از نمایش آخر فیبل خوشش اومده و بازی رو حاوی انرژی زیادی از فیبل های اصلی میدونه
Peter Molyneux Wanted to See More Gameplay in the New Fable Trailer, Too
این بنده خدا از وقتی از Lionhead رفت هم خودش به فنا رفت و هم استودیو.درست هست که خالی زیاد می بست و بسیار در مورد بازی هایش اغراق می کرد ولی انصافا سازنده خیلی خوب بود و در ساخت چندین IP بزرگ نقش اساسی داشت.بنده هنوز کنفرانس های مایکروسافت که جناب مولینیو خیلی با اعتماد به نفس بازی هایش رو معرفی می کرد یادم نرفته است.
 
آخرین ویرایش:
از اونجایی که اون ور آف تاپیک میشد :

آقا چهره شخصیت اصلی واقعا زیباست :D هرچقدر این بشر ناز و زیبا و تو دل برو ٬ برعکسش اون دختر روستایی تو Fable :|

اون کاراکتر ساخته شدس
مثلا خواستن بگن چهره کاستوم چجوریه
Humor مخصوصا از نوع British یکی از امضاهای سری Fable ـه . زشت بودن کرکتر داخل تریلر به شکل واضحی عمدی صورت گرفته تا جایی که یکی از NPC ها به شخصیت اصلی میگه Wanker (برید خودتون معنیش رو سرچ کنید :D) . تو کل تریلر به وضوح داره stereotypical قهرمان داستانای فانتزی که با هیکل و قیافه خشکل قصد نجات دنیا رو دارن رو مصخره میکنه (اشاره به نسخه های قبلی) . متاسفانه مارکتینگ On point ـش در کنار Art Design واقع گرایانش اونم تو این دوره که همه سر یـ سری مسائل مصخره فقط منتظر تریگر شدن هستن باعث شده یـ همچین هجمه منفی علیه بازی شکل بگیره وگرنه سازندها به غیر اینکه میخواستن نشون بدن چقدر به DNA سری وفادارن و Fable ـی که دارن میسازن صرفا یـ فانتزی Typical نیست هیچ قصد دیگه ای نداشتن .

در ادامه تو مارکتینگش Tone این قضیه رو پایین میارن تا این جو منفی علیه بازی بخوابه .
 
آخرین ویرایش:
چند وقت پیش من و یه عده اعتراض کردیم که چرا شخصیت بازی انقدر بیریخته و دوستان گفتن این امضای کار! الان گندش درومده که همه این کثیف کاری ها زیر سر sweet baby بوده ‌٬ من فن همیشگی Fable بودم ولی متاسفانه این گند داره گسترده میشه و دیگه بحث سونی و مایکروسافت هم نیست و هرجا اسمی ازین Sweet baby بیاد مشخص وضع چه خواهد شد.
 
یسری اطلاعات جدید در مورد Fable شنیدم بطور خلاصه اینجا مینویسم.
مورد اول در مورد جدایی Gavin Raeburn هم‌بنیانگذار و چندتا از افراد کلیدی و سابق استودیو هست که گویا دلیل جدایشون دودستگی و اختلاف نظر در مورد توسعه Fable بوده. اینها در اوایل ساخت بازی برآورد و تارگتی که داشتن زمان ساخت ۴ تا ۵ سال بوده با یه تیم حداکثر ۲۰۰ نفر که تاریخ انتشار رو هم نیمه دوم ۲۰۲۲ و در بدترین حالت نیمه اول ۲۰۲۳ در نظر داشتن. بعد از ۲ سال و در مراحل پیش تولید و شیوع کرونا متوجه میشن که توسعه انجین بیشتر از چیزی که برآورد کرده بود زمان میبره (۲-۳ سال بیشتر از برآورد اولیه) و همین موضوع باعث میشه رییس استودیو و چنتا از اعضای لیدرشیپ تصمیم میگیرن توسعه بازی رو به Unreal Engine 5 انتقال بدن و اسکیل بازی رو کوچیکتر کنن تا زمان ساخت رو کمتر کنن و کلا موافق طولانی شدن ساخت بازی نبودن اون هم به قیمت کمتر شدن Ambition و جاه‌طلبی بازی ولی یه گروه دیگه شامل کارگردان بازی Ralph Fulton و چنتا دیگه از اعضای کلیدی استودیو مخالف این ایده بودن و ایده‌اشون بزرگتر شدن استودیو و استخدام افراد بیشتر و توسعه انجین داخلی خودشون بودن. اینجا با تصمیم Matt booty گروه Ralph Fulton پیروز این نبرد داخلی میشه و گروه مخالف تصمیم به جدایی از استودیو میگیرن. اون شایعات انتقال به Unreal Engine هم بی دلیل نبوده انگار...
تاریخ انتشار بازی هم نیمه اول ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده و اینکه این تاریخ ممکنه تا الان تغییر کرده باشه چون این تاریخ برای سال ۲۰۲۲ هست.

در مورد توسعه بازی هم بزرگترین چالششون گویا حجم بازی بوده و Playground روی یک تکنولوژی فشرده سازی انحصاری خودشون کار کرده. گویا بازی نزدیک به ۳۰۰ گیگ حجمش میشده و اینجا مطمئن نیستم این حجم قبل از فشرده سازی بوده یا با فشرده سازی به این حجم رسیده که من حدس میزنم این حجم قبل از فشرده سازی هست.

دوباره این رو بگم که این اطلاعات از کسانی هست که در درون استودیو کانکشن دارن و ممکنه کاملا هم درست نباشه ولی به هر حال گفتم این اطلاعات رو با شما هم در میون بزارم :D
 
درود

مدیران و ناظمان محترم، درخواست اینو دارم که تاپیک رو لطفاً به یک کاربر علاقه مند واگذار کنند چون بنده واقعاً وقت و انگیزه رسیدگی به پست اول تاپیک رو ندارم.
امیدوارم این بازی به اثری تبدیل شه که لیاقت یک پست اول باکیفیت رو داشته باشه.

شرمنده که وضعیت تاپیک این چند سال اینجوری مونده.
موفق باشید.

@Bahram @Natural Killer
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or