Multi Platform Exodus

سازنده
Archetype Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
Screenshot 2023-12-08 190554.jpg
عنوان Exodus اولین بازی استودیو جدید Archetype هست که توسط اعضای سابق بایوور و ناتی داگ تاسیس شده است.
--------------------------------------------
سازنده: Archetype Entertainment
ناشر: Wizards of the Coast
تاریخ عرضه: نامشخص
پلتفرم: PC, PS5, XSX|S
--------------------​
اطلاعات
  • بازی RPG علمی-تخیلی به همراه المانهای اتساع زمان است.​
  • سفینه، Companion ها در بازی حضور دارند و داستان به روشهای مختلفی میتوان پیش برد.​
  • Companion ها یونیک هستند و داستانهای خود را دارند و میتوانید با آنها وارد رومانس شوید.​
  • بیگانگان فضایی در بازی حضور دارند و میتوانید با تمدن و فرهنگ آنها آشنا شوید.​
  • بازی به کارگردانی James Ohlen که بیش از 20 سال در بایوور بوده با سابقه کار روی عناوین قدیمی همچون بالدورز گیت و دراگون ایج اریجینز.​
  • داستان بازی توسط Drew Karpyshyn نویسنده‌ای که روی داستان تریلوژی مس افکت کار میکرده است.​
  • بازی یک اثر کاملا AAA هست.​
تصاویر
--------------------

Screenshot 2023-12-08 190719.png Screenshot 2023-12-08 190646.png Screenshot 2023-12-08 190706.png Screenshot 2023-12-08 190748.png GAzPAZoW8AAxO55.jpg GAzQYV6WYAAGivK.jpg

تریلر(ها)
--------------------

 
آخرین ویرایش:
من خیلی امیدوارم بازی موفقی از آب دربیاد اما نمی دونم چرا حس می کنم این چیزی که می‌بینیم کیفیت خروجیش کارهای لاریان نیست. بیشتر شبیه سرنوشت آلفا پروتکل خدا بیامرز در بهترین حالت یا کالیستو پروتکل در شکل بدبینانه است.
 
تریلر جدید:

امیدوارم همش هایپ نباشه.
جای یه همچین بازیی واقعا کمه.
بعد مس افکت واقعا بازیی نداریم که به اون خوبی این نقش رو بازی کنه.
امیدوارم که امیدوار نگهمون داره.
 
من تا الان خیلی نظر خاصی درمورد این بازی نداشتم. اینکه اعضای قدیمی بایوور روش کار میکردن امیدوار کننده بود ولی سینماتیک هاش خیلی جذبم نکردن. در کمال تعجب این دوتا سینماتیک آخری که صرفا اسلاید شوی چندتا کانسپت آرته و در مورد گونه های موجودات دنیای این بازی توضیح میده خیلی برام جالب تر بود و یکمی جذب دنیاش شدم.




از توی کامنت هاش هم فهمیدم که یک کتابی هم ازش به تازگی منتشر شده به اسم Exodus: The Archimedes Engine که توی goodreads هم نظرات خیلی خوبی گرفته. این که اینقدر روی دنیا و lore بازی کار کردن واقعا خوشحالم میکنه چون بخش زیادی از علاقه ای که به Mass Effect داشتم همین دنیای فوق العاده و نژادهای فضایی مختلف و جذابش بود و به نظرم یکی از بهترین دنیاهای sci fi توی کل مدیاهای مختلف رو داشت.
خلاصه که الان یکمی هایپ شدم و ترغیب شدم برم کتابش رو شروع کنم به خوندن.
 
یه مدت خیلی اطلاعات میدادن بعد رفتن تو سکوت 2-3 ماه الان دوباره فعال شدن فکر کنم گیم آواردز تریلر گیمپلی + تاریخ عرضه رو اعلام کنن پیش خرید بازی هم شروع بشه
 
از توی کامنت هاش هم فهمیدم که یک کتابی هم ازش به تازگی منتشر شده به اسم Exodus: The Archimedes Engine که توی goodreads هم نظرات خیلی خوبی گرفته. این که اینقدر روی دنیا و lore بازی کار کردن واقعا خوشحالم میکنه چون بخش زیادی از علاقه ای که به Mass Effect داشتم همین دنیای فوق العاده و نژادهای فضایی مختلف و جذابش بود و به نظرم یکی از بهترین دنیاهای sci fi توی کل مدیاهای مختلف رو داشت.
خلاصه که الان یکمی هایپ شدم و ترغیب شدم برم کتابش رو شروع کنم به خوندن.
رفتم دیدم نویسندش Peter F. Hamilton :x
یک در میلیون فکرش رو نمیکردم با اسم ایشون طرف بشم.

من چندتا کتاب ازش خوندم (مجوعه Commonwealth)، زیاده گویی بعضی جاها داره ولی در کل کیفیت کارش خیلی خوبه.
البته نه به اندازه کارهای Alastair Reynold که انگاری مس افکت رو از روی اون سری ساختن ولی کارهای Peter F. H هم خیلی وایب مس افکت داره.

@TwistedFate
اگه کتابش رو پیدا کردی لطفا اینجا هم لینکش رو بزار
 
رفتم دیدم نویسندش Peter F. Hamilton :x
یک در میلیون فکرش رو نمیکردم با اسم ایشون طرف بشم.

من چندتا کتاب ازش خوندم (مجوعه Commonwealth)، زیاده گویی بعضی جاها داره ولی در کل کیفیت کارش خیلی خوبه.
البته نه به اندازه کارهای Alastair Reynold که انگاری مس افکت رو از روی اون سری ساختن ولی کارهای Peter F. H هم خیلی وایب مس افکت داره.

@TwistedFate
اگه کتابش رو پیدا کردی لطفا اینجا هم لینکش رو بزار

من از libgen پیداش کردم
https://library.lol/fiction/1D69418238E51F9D43D28975F35EB2F3
 
  • Like
  • Love
Reactions: m.a.t and m.d.makan
نگفتم؟ :))
900 صفحست:D

طبق معمول دنیاسازیش مفصله.
این هم که پیش زمینه شروع داستانه و تازه فهمیدم کتاب دومی هم در کاره که بعدا منتشر میشه.
=========
مثل اینکه همیلتون بیشتر از مسئولیت نوشتن دوتا کتاب رو به عهده داره و به استودیو تو خلق دنیای بازی هم کمک کرده.
البته نویسنده اصلی نیست ولی مثل اینکه از ایده هاش استفاده کردن.

خلاصه هرخبری از این استودیو میاد همش مثبته و آرزوی طرفدارهای قدیمی بایوور.
محمدعلی صفحه قبل گفت "Too good to be true" به نظر میرسه.
میخوام بگم واقعا همینطوره .
سخته که باور کنیم تو این دوره و زمونه یه استودیو داره دقیقا چیزی که طرفدارها میخوان رو برآورده میکنه.
 
نگفتم؟ :))
900 صفحست:D

طبق معمول دنیاسازیش مفصله.
این هم که پیش زمینه شروع داستانه و تازه فهمیدم کتاب دومی هم در کاره که بعدا منتشر میشه.
=========
مثل اینکه همیلتون بیشتر از مسئولیت نوشتن دوتا کتاب رو به عهده داره و به استودیو تو خلق دنیای بازی هم کمک کرده.
البته نویسنده اصلی نیست ولی مثل اینکه از ایده هاش استفاده کردن.

خلاصه هرخبری از این استودیو میاد همش مثبته و آرزوی طرفدارهای قدیمی بایوور.
محمدعلی صفحه قبل گفت "Too good to be true" به نظر میرسه.
میخوام بگم واقعا همینطوره .
سخته که باور کنیم تو این دوره و زمونه یه استودیو داره دقیقا چیزی که طرفدارها میخوان رو برآورده میکنه.

آره من فعلا یک چپتر ازش خوندم که عمدتا این چپتر info dump ای از دنیاش بود تا همینجاش معلومه که حسابی lore پر و پیمونی داره.
چیزی هم که همین الانش نظرم رو جلب کرده اینه که Celestial ها (همین انسان هایی که زودتر از بقیه به این منظومه های جدید رسیدن و چند هزار سالی از نظر تکاملی از انسان های عادی جلوتر هست) خیلی جالب تر از چیزی که فکر میکردم از آب دراومدن. دسته های مختلفی ازشون هست که سیاره ها و منظومه های مختلفی رو کنترل میکنن و هر کدوم اینا سیر تکاملی متفاوتی از همدیگه رو طی کردن و در نتیجه هم از نظر فیزیولوژی و هم ذهنی از انسان ها و همدیگه فاصله زیادی گرفتن و هر کدوم دید و رفتار متفاوتی با انسان های ابتدایی تر دارن.

همین داینامیک بین انسان ها و celestial ها و celestial ها بین همدیگه و حتی درگیری های درونی هر کدوم از این فرمانروایی های celestial ها یه زمینه گسترده و خیلی باحالی برای یه داستان اپیک فضایی درست کرده و خیلی پتانسیل داره. تازه همین awakened ها و موجودات دیگه ای که celestial ها درست کردن هم وجود دارن و توی همین چپتر اول هم هینت های مرموزی از این هست که شاید همین celestial ها هم دقیقا نمیدونن چطوری این منظومه ها به شکلی دراومدن که که قابل سکونت برای انسان ها باشن و صحبت از یه نژاد کهن تری میشه (که هنوز نگفته یا معلوم نیست که از شاخه های انسان ها باشن یا نه) که توی شکل گیریش دست داشتن.
کلا خیلی چیز جالبی به نظر میاد و حداقل از نظر دنیاش به نظرم میتونه جانشین به حقی برای Mass Effect باشه.
 
تقریبا اکثر لیدها و بچه های خفن دوران اوریجینز/ مسیفکت ۱/۲ و کوتور اومدن این استدیو. نویسنده لید بازی هم در مورد استدیو اینو گفته:
Karphyshyn said that while his interest in video game development waned as BioWare had changed over the years, "my passion has been rekindled. The feel in the studio reminds me of my early days at BioWare; I can feel the magic in the air

James Ohlen هم که هدایت استدیو رو به عهده داره ۲۲ سال Senior Creative Director بایوور مرحوم بوده و کارنامه فوق العاده خوبی داره:

As Lead Designer/Creative Director

Baldur's Gate (1998)
Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast (1999)
Baldur's Gate II: Shadows of Amn (2000)
Neverwinter Nights (2002)
Star Wars: Knights of the Old Republic (2003)
Dragon Age: Origins (2009)
Star Wars: The Old Republic (2011
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or