مقاله خلاصه شده قسمتهای مهم هست و بخشهایی از نوشته های این متن رو که داخل "" (گیومه) قرار دادم از خود یورو گیمر نقل و قول کردم.
"Crysis 3 یکی از فنی ترین بازیهای ساخته شده در این نسل هست , یک قطعه بصری تماشایی و جذاب از نرم افزار که مرزهای گرافیکی را بر روی همه پلتفرمها به مرحله ای بالاتر برده و وقتی همه تنظیمات روی Max قرار بگیره Crysis 3 روی PC تجربه نسل بعد رو در حال حاضر برای شما به ارمغان میاره.
....
Crysis 3 بارزولوشن 1152x720 بر روی Xbox360 و با رزولوشن 1024x720 بر روی PS3 اجرا میشه ...
تکنیک ضد دندونه (AA) بر روی Crysis 2 که Post AA نامیده میشد جاش رو به تکنیک SMAA TX2 داده ( SMAA مخفف Sub-pixel Morphological Anti-Aliasing ) تکنیکی که بر اساس مدلهای ریاضی مبتنی بر نظریه شبکه ای به اعمال الگوریتمهای ضد دندونه میپردازه.... به هر حال تکنیک جدید روی کنسولها موثرتر از تکنیک قبلی عمل میکنه.
بالاتر بودن رزولوشن بر روی 360 باعث شده تصویر به وضوح پرجزیئات تر به نظر بیاد ولی این مسئله تا وقتی دو نسخه رو بقل هم مقایسه نکنید چندان به نظر نمیاد.
"Crytek جادوی تکنیکی خودش رو به شکل استثنایی روی هر سه پلتفرم با استفاده از Shader پیشرفته و مدلهای نور پردازی عالی به کار گرفته که همه اینها باعث شده تا این عنوان سطح فوق العاده ای از واقع گرایی رو به صورت خیلی سینمایی ارائه بده" Normal mapـهایی (نوعی تکسچرینگ پیشرفته) با کیفیت بالاتر و ترسیم مسافت های دور دست (draw distances) روی Xbox360 اندکی بهتر هستن ولی جزئیات بافتهای عمدتا روی دو کنسول مساوی هستن.جریان داده ها هم که باعث ظاهر شدن اشیاء نزدیک بر روی نسخه قبلی میشد روی این نسخه بهبود پیدا کرده و روی دو کنسول یکسان هستن.
deferred shading هم باعث شده نور پردازی روی کنسولها فوق العاده باشن...
کیفیت سایه ها روی همه پلتفرمها به شکل واضحی بهتر از Crysis 2 شده و سایه ها نرم تر و صافتر به نظر میان و اکثر نورها باعث به وجود اومدن سایه در محیط بازی میشن که روی 360 کمی واضحتر و پر جزئیات تر هستن.
Frame Rate
فیرم ریت به طور متوسط روی 360 بین 24 تا 28 فریم متغییر هست و زمان محدودی پیش میاد که فریم ریت بین 30 تا 32 باشه PS3 در اکثر مواقع پشت سر Xbox360 قرار میگیره مخصوصا موقع نمایش مسافتهای طولانی و یا صحنه هایی که shader effect ها و نور پردازی سنگین تر و دشوار تر اجرا میشن و کمتر جایی دیده میشه که PS3 بتونه سرعت خودش رو حفظ کنه در بعضی سکانسها فریم ریت روی PS3 به 14 فریم و Xbox360 به 16 فریم هم میرسه.
در انتها:
"واقعیت این هست که اجرا کردن Crysis3 روی کنسولها دستاورد قابل توجهی هست و کرایتک با استفاده از طیف گستردی ای از تکنیک های پیشرفته رندرینگ این بازی رو به یکی از چشمگیرترین عناوین کنسولهای نسل فعلی تا به امروز تبدیل کرده "
به نظر Eurogamer بین کنسولها فریم ریت بالاتر روی 360 این نسخه از بازی رو لذت بخش تر کرده البته اشاره کرده که پائینتر بودن رزولوشون PS3 هم مشکل چندان بزرگی نیست.
"کرایسیس 3 از منظر تکنیکی یکی از پیچیده ترین بازیهایی هست که تا به امروز منتشر شده با این احوال پیشرفت در زمینه گیم پلی این بازی همگام با جهش بصری رو به جلوی این بازی نبوده , هوش مصنوعی بازی نسبتا معقول و مناسبه و کیفیت واقع گرایانه ای داره اما به شکل غیر طبیعی هم تهاجمی هست , با وجود محیطهای بزرگتر و دارای موجودات زنده بیشتر (گیاه و حیوان) بازی به اندازه کرایسیس 1 آزادی عمل نداره"
برای مشاهده گالری مقایسه و ویدئو همینطور مقایسه نسخه کنسولی با PC به منبع رجوع کنید.
منبع:
Face-Off: Crysis 3 • Face offs • Eurogamer.net
---------- نوشته در 07:16 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 07:02 PM ارسال شده بود ----------
متن نظر سنجی خراب شد! ظاهرا تعداد کاراکتر محدودی رو قبول میکنه.
متن نظر سنجی:
به نظر شما نسخه کنسولی Crysis 3 بهترین گرافیک کنسولی نسل تا به این لحظه هست؟
"Crysis 3 یکی از فنی ترین بازیهای ساخته شده در این نسل هست , یک قطعه بصری تماشایی و جذاب از نرم افزار که مرزهای گرافیکی را بر روی همه پلتفرمها به مرحله ای بالاتر برده و وقتی همه تنظیمات روی Max قرار بگیره Crysis 3 روی PC تجربه نسل بعد رو در حال حاضر برای شما به ارمغان میاره.
....
Crysis 3 بارزولوشن 1152x720 بر روی Xbox360 و با رزولوشن 1024x720 بر روی PS3 اجرا میشه ...
تکنیک ضد دندونه (AA) بر روی Crysis 2 که Post AA نامیده میشد جاش رو به تکنیک SMAA TX2 داده ( SMAA مخفف Sub-pixel Morphological Anti-Aliasing ) تکنیکی که بر اساس مدلهای ریاضی مبتنی بر نظریه شبکه ای به اعمال الگوریتمهای ضد دندونه میپردازه.... به هر حال تکنیک جدید روی کنسولها موثرتر از تکنیک قبلی عمل میکنه.
بالاتر بودن رزولوشن بر روی 360 باعث شده تصویر به وضوح پرجزیئات تر به نظر بیاد ولی این مسئله تا وقتی دو نسخه رو بقل هم مقایسه نکنید چندان به نظر نمیاد.
"Crytek جادوی تکنیکی خودش رو به شکل استثنایی روی هر سه پلتفرم با استفاده از Shader پیشرفته و مدلهای نور پردازی عالی به کار گرفته که همه اینها باعث شده تا این عنوان سطح فوق العاده ای از واقع گرایی رو به صورت خیلی سینمایی ارائه بده" Normal mapـهایی (نوعی تکسچرینگ پیشرفته) با کیفیت بالاتر و ترسیم مسافت های دور دست (draw distances) روی Xbox360 اندکی بهتر هستن ولی جزئیات بافتهای عمدتا روی دو کنسول مساوی هستن.جریان داده ها هم که باعث ظاهر شدن اشیاء نزدیک بر روی نسخه قبلی میشد روی این نسخه بهبود پیدا کرده و روی دو کنسول یکسان هستن.
deferred shading هم باعث شده نور پردازی روی کنسولها فوق العاده باشن...
کیفیت سایه ها روی همه پلتفرمها به شکل واضحی بهتر از Crysis 2 شده و سایه ها نرم تر و صافتر به نظر میان و اکثر نورها باعث به وجود اومدن سایه در محیط بازی میشن که روی 360 کمی واضحتر و پر جزئیات تر هستن.
Frame Rate
فیرم ریت به طور متوسط روی 360 بین 24 تا 28 فریم متغییر هست و زمان محدودی پیش میاد که فریم ریت بین 30 تا 32 باشه PS3 در اکثر مواقع پشت سر Xbox360 قرار میگیره مخصوصا موقع نمایش مسافتهای طولانی و یا صحنه هایی که shader effect ها و نور پردازی سنگین تر و دشوار تر اجرا میشن و کمتر جایی دیده میشه که PS3 بتونه سرعت خودش رو حفظ کنه در بعضی سکانسها فریم ریت روی PS3 به 14 فریم و Xbox360 به 16 فریم هم میرسه.
در انتها:
"واقعیت این هست که اجرا کردن Crysis3 روی کنسولها دستاورد قابل توجهی هست و کرایتک با استفاده از طیف گستردی ای از تکنیک های پیشرفته رندرینگ این بازی رو به یکی از چشمگیرترین عناوین کنسولهای نسل فعلی تا به امروز تبدیل کرده "
به نظر Eurogamer بین کنسولها فریم ریت بالاتر روی 360 این نسخه از بازی رو لذت بخش تر کرده البته اشاره کرده که پائینتر بودن رزولوشون PS3 هم مشکل چندان بزرگی نیست.
"کرایسیس 3 از منظر تکنیکی یکی از پیچیده ترین بازیهایی هست که تا به امروز منتشر شده با این احوال پیشرفت در زمینه گیم پلی این بازی همگام با جهش بصری رو به جلوی این بازی نبوده , هوش مصنوعی بازی نسبتا معقول و مناسبه و کیفیت واقع گرایانه ای داره اما به شکل غیر طبیعی هم تهاجمی هست , با وجود محیطهای بزرگتر و دارای موجودات زنده بیشتر (گیاه و حیوان) بازی به اندازه کرایسیس 1 آزادی عمل نداره"
برای مشاهده گالری مقایسه و ویدئو همینطور مقایسه نسخه کنسولی با PC به منبع رجوع کنید.
منبع:
Face-Off: Crysis 3 • Face offs • Eurogamer.net
---------- نوشته در 07:16 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 07:02 PM ارسال شده بود ----------
متن نظر سنجی خراب شد! ظاهرا تعداد کاراکتر محدودی رو قبول میکنه.
متن نظر سنجی:
به نظر شما نسخه کنسولی Crysis 3 بهترین گرافیک کنسولی نسل تا به این لحظه هست؟
آخرین ویرایش: