Escape From Tarkov | PC

https___forum.bazicenter.com_attachments_1617108872395-png.200145_.jpg

عنوان Escape from Tarkov یک بازی FPS-MMO می باشد که داستان محور است و دارای المان های Hardcore نیز می باشد که بر خلاف بسیاری از بازی های امروزی کار را برای پلیر ها راحت نمی کند.

داستان بازی از آن جایی شروع می شود که ماموران حکومتی شهر Tarkov روسیه را بنا به دلایلی قرنطینه می کنند و حالا این شهر به میدان جنگی میان ارتش های خصوصی و مزدوران شده است.
بازی المان های شوتر و RPG را با هم ادغام کرده و از سیستم Loot و Inventory بسیار جذابی بهره می برد.

تا به حال اطلاعات چندانی از بازی در دسترس نیست، اما 3 تریلر از بازی منتشر شده که در زیر قرار گرفته اند. همچنین بتا بازی در زمان نا معلومی از 2016 شروع می شود که می توانید از سایت اصلی بازی برای آن ثبت نام کنید.

Escape From Tarkov


 
Last edited by a moderator:
توی این سبک بازی deadside هست خیلی هم هارد کور و خفنه
وایپ هم نمیشه
پرفورمنسش هم اوکیه
سازنده هاش هم اینقد اِهِن و تُلُپ نمیان ناز نمیکنن مثل این مرتیکه نیکیتا جهانبخت :)):))
پای بساط منقل و ود کا هم نیستن هر وقت دلشون خواست عشقی کانتنت بدن یا باگ فیکس نکنن :))
به زبان آدمینزادی انگلیسی هم تکلم میکنن .
این بازیا فکر کنم کاراکتر شما server bound هست، هرچی دارین توی همون سروره ( مثل Scum، dayz و ...) یعنی اگر سرور خالی باشه کاری نمیشه کرد. این الان 500 نفر پلیر داره.

نکته ای که تارکاو رو خاص می کنه اینه که شما عملا بیستون جدا هست، لوتتون ربطی به سرور نداره،هر وقت خواستین یه raid میزنین، حالا یا لوت پیدا میکنین یا از دست میدین.
بازی توی سبک تارکاو منظورم این هست
اگر چیزی سراغ دارین که پلیر داره و realistic هست و کرکتر و همه چیز توی یه سرور 50، 60 نفری قفل نیست بگید لطفا
 
فکر نمی کنم deadside مثل امثال scum و ... به اون شکل باشه من scum رو به همین علت انداختم دور و دیگه سمتش نرفتم که تمام دارایی و لوت و زندگی شما روی یک سرور خاص خلاصه میشه و اگه سرور عوض بشه دوباره لخت مادرزاد از اول باید شروع کنید . درسته که تارکوف به این شکل نیست اما هر از چند گاهی بازی وایپ میشه و تمام skill هایی که با زحمت up کردید با تمامی لوت تون همش به باد میره . اینا چیزیه که من نمی تونم هضمش کنم و برای همین و پاره ای از باگها و عدم بهینه سازی و هزاران مشکل ریز و درشت دیگه و کمبود محتوا و عدم عرضه dlc و مپ های وعده داده شده دیگه پلی نمیدم . با اینکه نسخه Edge of Darkness رو دارم .

صبر کنید تا The Day Before ریلیز بشه اون از همه لحاظ کامل به نظر میرسه .
 
آخرین ویرایش:
فکر نمی کنم deadside مثل امثال scum و ... به اون شکل باشه من scum رو به همین علت انداختم دور و دیگه سمتش نرفتم که تمام دارایی و لوت و زندگی شما روی یک سرور خاص خلاصه میشه و اگه سرور عوض بشه دوباره لخت مادرزاد از اول باید شروع کنید . درسته که تارکوف به این شکل نیست اما هر از چند گاهی بازی وایپ میشه و تمام skill هایی که با زحمت up کردید با تمامی لوت تون همش به باد میره . اینا چیزیه که من نمی تونم هضمش کنم و برای همین و پاره ای از باگها و عدم بهینه سازی و هزاران مشکل ریز و درشت دیگه و کمبود محتوا و عدم عرضه dlc و مپ های وعده داده شده دیگه پلی نمیدم . با اینکه نسخه Edge of Darkness رو دارم .
واقعا قابل مقایسه نیستن، deadside که سالها با EFT فاصله داره، نهایتا با ارفاق بشه با Scum مقایسه کرد.
اصلا چرا باید مقایسه بشن؟

شکل گیم پلی که شما میپسندی یعنی اینکه وقتی منی که 2ماه زودتر بازیو شروع کردم و کلی آیتم، اسلحه و آرمور خفن لوت کردم وارد بازی بشم و کسی که راند اولش هست و هیچی از بازی نمیدونه رو چپ و راست کتلت کنم و هیچ شانسی بهش ندم.
کجای این بازی منصفانست؟
اصلا اگه بازی این شکلی که شما میپسندی میبود، دیگه پلیر جدیدی نمیتونست جذب کنه و نهایتا زیر 1 سال میمرد.
فکر کن مثلا تو Pubg هر راند به شکل فول تانک میومدی تو مپ و از روی بقیه ملت رد میشدیم، کجاش جذاب هست؟

این بازیها مثل Dota، LOL، DayZ وهمین EFT یا Rust و بقیه... این مسیری که شما طی میکنی تا به اون لول و لوتی که قابل قبول هست برسی جذابش میکنه.
اگه شکل بازی اینطور بود که تا ابد که وارد بازی بشی، فول تانک یا فول آیتم باشی و به شکل غیر منصفانه ای از بقیه سرور برتری داشته باشی، اون بازی چه جذابیتی برای ادامه دادن میداشت؟
اصلا پلیر جدید چرا باید رقبت کنه که وارد بازی بشه وقتی در مقایسه با شما هیچ امیدی برای خودش نمیتونه متصور بشه؟
حالا این وایپ تو بعضی بازیها خیلی زودتر اتفاق میفته (آخر هر راند) و تو بعضی بازیها خیلی دیرتر، حالا تو EFT که چندماه فرصت میده که شما از آیتم هایی که لوت کردی استفاده کنی و بعد سرور وایپ میشه.

این دلیلی که شما ازش بعنوان مشکل بازی یاد میکنین، مهمترین دلیل برای جذاب بودن بازی و همه گیر شدنش هست که اگر نبود بازی فقط یک عده خاص که همه Max لول بودن بازی میکردن.
اصلا سبک بازی دیگه عوض میشد، چون دیگه کسی نیاز به لوت نمیداشت، سرورها تبدیل میشد به Free for All یا Team Deathmatch.

برای همین ایرادی که شما میگیری (با احترام?) نه تنها نمیتونه منطقی باشه، بلکه از پایه اشتباست، برای همین نمیتونه حتی بعنوان نظر شخصی و اختلاف سلیقه قابل قبول باشه.
 
واقعا قابل مقایسه نیستن، deadside که سالها با EFT فاصله داره، نهایتا با ارفاق بشه با Scum مقایسه کرد.
اصلا چرا باید مقایسه بشن؟

شکل گیم پلی که شما میپسندی یعنی اینکه وقتی منی که 2ماه زودتر بازیو شروع کردم و کلی آیتم، اسلحه و آرمور خفن لوت کردم وارد بازی بشم و کسی که راند اولش هست و هیچی از بازی نمیدونه رو چپ و راست کتلت کنم و هیچ شانسی بهش ندم.
کجای این بازی منصفانست؟
اصلا اگه بازی این شکلی که شما میپسندی میبود، دیگه پلیر جدیدی نمیتونست جذب کنه و نهایتا زیر 1 سال میمرد.
فکر کن مثلا تو Pubg هر راند به شکل فول تانک میومدی تو مپ و از روی بقیه ملت رد میشدیم، کجاش جذاب هست؟

این بازیها مثل Dota، LOL، DayZ وهمین EFT یا Rust و بقیه... این مسیری که شما طی میکنی تا به اون لول و لوتی که قابل قبول هست برسی جذابش میکنه.
اگه شکل بازی اینطور بود که تا ابد که وارد بازی بشی، فول تانک یا فول آیتم باشی و به شکل غیر منصفانه ای از بقیه سرور برتری داشته باشی، اون بازی چه جذابیتی برای ادامه دادن میداشت؟
اصلا پلیر جدید چرا باید رقبت کنه که وارد بازی بشه وقتی در مقایسه با شما هیچ امیدی برای خودش نمیتونه متصور بشه؟
حالا این وایپ تو بعضی بازیها خیلی زودتر اتفاق میفته (آخر هر راند) و تو بعضی بازیها خیلی دیرتر، حالا تو EFT که چندماه فرصت میده که شما از آیتم هایی که لوت کردی استفاده کنی و بعد سرور وایپ میشه.

این دلیلی که شما ازش بعنوان مشکل بازی یاد میکنین، مهمترین دلیل برای جذاب بودن بازی و همه گیر شدنش هست که اگر نبود بازی فقط یک عده خاص که همه Max لول بودن بازی میکردن.
اصلا سبک بازی دیگه عوض میشد، چون دیگه کسی نیاز به لوت نمیداشت، سرورها تبدیل میشد به Free for All یا Team Deathmatch.

برای همین ایرادی که شما میگیری (با احترام?) نه تنها نمیتونه منطقی باشه، بلکه از پایه اشتباست، برای همین نمیتونه حتی بعنوان نظر شخصی و اختلاف سلیقه قابل قبول باشه.

با احترام به نظرت
اگه این دائم الخمر ها میخواستن کاری انجام بدن برای این مشکل ی سرور براش تهیه میکردن که کسانی که تانکن به قول شما برن اونجا همدیگرو پاره پوره کنن .
البته این قول رو دادن که تو نسخه نهایی وایپ اتفاق نخواهد افتاد . که باز ی دروغ شاخدار دیگست .

تا این حیوان ( نیکیتا ) همه کارست یا اینطور نشون میده وضعیت اصفناک این گیم همینطور باقی میمونه . وایپ فقط ی بخش از مشکل ، گلیچ ها و باگهای ریز و درشت دیگه هم هست که کوچکترین توجهی بهش نشده . حتی از زمان ریلیز . این حجم از خودخواهی از طرف ی سازنده ( 4 5 تا الکلی :))) قابل چشم پوشی نیست .

در اخر نظر شخصی یا اختلاف سلیقه قابل قبول باشه یا نه قابل احترامِ
 
این بازیا فکر کنم کاراکتر شما server bound هست، هرچی دارین توی همون سروره ( مثل Scum، dayz و ...) یعنی اگر سرور خالی باشه کاری نمیشه کرد. این الان 500 نفر پلیر داره.

نکته ای که تارکاو رو خاص می کنه اینه که شما عملا بیستون جدا هست، لوتتون ربطی به سرور نداره،هر وقت خواستین یه raid میزنین، حالا یا لوت پیدا میکنین یا از دست میدین.
بازی توی سبک تارکاو منظورم این هست
اگر چیزی سراغ دارین که پلیر داره و realistic هست و کرکتر و همه چیز توی یه سرور 50، 60 نفری قفل نیست بگید لطفا
بله این دوستمون درست میگن دوستان هنوز معنی بحث و‌تبادل نظر در مورد گیم و جو زدن خراب گیم نمیدونن چیه
 
  • Like
Reactions: M-SNORK
این بازی رو من چند روز بعد از عرضه پچ 12.9 خریدم. (اواسط آذر) و تا الان نزدیک 540 ساعت بازی کردم. میخوام نظرم رو به طور مفصل در مورد بازی بگم. پیشاپیش عذر میخوام اگه طولانیه ولی چون قصد دارم مفصل بگم، مجبورم. امیدوارم که اطلاعات مفیدی بهتون بده.

از لحاظ ایده و کانسپت بازی، واقعا درگیرکننده است. اینکه هر بار وارد یه مپ میشید و دنبال لوت خوب هستید. اینکه باید مکان هایی که لوت خوب دارن رو پیدا کنید و سعی کنید زودتر از بقیه بهشون برسید. خارج شدن از مپ و بعضا حس استرسی که بهتون میده میتونه جذاب باشه. درگیری با پلیر ها و Scav (همون AI بازی) در نوع خودش هم جالبه. حس بسیار خوش آیندی داره وقتی که یه پلیر رو میکشید و تمام لوتش رو بر میدارید. گان پلی بازی هم عالیه. بسیار نزدیک به واقعیته، ماد کردن اسلحه یکی از لذت های بازیه که در نوع خودش کاملا خاصه و من هیچ بازی دیگه ای رو به این دقیقی ندیدم. اینکه تا پین اسلحه رو عوض میکنید، یا انیمیشن ریلود اسلحه ها یا چک کردن گلوله درون لوله ی اسلحه. یه نکته ی مثبت دیگه هم Hideout ـه که همون پناهگاه شماست و با آپگرید کردنش کلی امکانات ریز و درشت بهتون میتونه، از ساخت گلوله بگیر تا تجهیزات الکترونیکی که برای Task هاتون نیازمنده. همین پناهگاه به قسمت های مختلفی مثل Shooting range ، Workbench یا حتی Stash تقسیم میشه که به شدت کاربردیه. هر کدوم از این قسمت ها رو هم میتونید به چند لول ارتقا بدید.

توی بازی اسکیل هم هست. مثل Endurance که باعث میشه بیشتر بدوید، یا اسکیل Search که سرعت لوت کردنتون رو سریع تر میکنه، یا recoil یا حتی health. توی مبارزات بسیار به کمک شما میاد. فروشنده هایی هم توی بازی وجود دارن و باید اون ها رو هم لول آپ کنید. با task و ماموریت هایی که براشون انجام میدین. این ماموریت ها میتونن کشتن پلیر یا Scav باشه یا به دست آوردن فلان ایتم برای فروشنده. هر ماموریت هم بهتون یه پاداشی میده که میتونه پول یا ایتم باشه. خب تا اینجا سعی کردم کلی توضیح بدم که حتی اگه بازی رو تجربه نکرده باشید یه ذهنیتی ازش داشته باشید.

ولی نکات منفی بازی. اول اینکه اگه میدونید که بازی رو بیشتر از 100-200 ساعت بازی میکنید، تحت هیچ شرایطی نسخه استاندارد رو نخرید. به چند دلیل مختلف، اولیش کم بودن فضای Stash است. نسخه ی آخر بازی EOD تقریبا 2.5 برابر نسخه ی استاندارده. برای یه بازی لوت محور یه گنج به حساب میاد. البته با Hideout شما میتونید Stash استاندارد رو به اندازه EOD بکنید. نزدیک به 45 میلیون پول نیاز دارید. تازه این جدای از خرج هایی هست که مجبورید برای بقیه قسمت های پناهگاهتون هست. چون مثلا Stash لول 4 به Heating لول 3 هم نیاز داره.

دومین نکته Container بازیه. میدونید که اگه بمیرید تمامی ایتم هاتون میپره ولی یه فضای محدودی وجود داره که بهش Container میگن که تمامی آیتم های درون این فضا دست نخورده میمونن، حتی اگه بمیرید. فضای Container توی نسخه ی استاندارد 4 خونه است ولی فضایی که در EOD هست 9 تاست. اگه شما نسخه ی استاندارد رو بخرید در سریع ترین حالت ممکن میتونید Container رو بخرید که 6 خونه داره. حالا یکی میپرسه که چرا باید این فضا مهم باشه. گلوله حرف اول رو توی این بازی میزنه. میتونید اسلحه مزخرفی داشته باشید ولی باید گلوله ی خوبی داشته باشید و این گلوله ها هم اصلا ارزون نیستن. مثلا گلوله ی محبوب 7N قیمتش جدیدا نزدیک 2000 روبل شده. یعنی 60 تا تیرش میشه 120 هزار روبل. یا باید گلوله ی ارزون بخرید که اگه طرف مقابل آرمور لول بالایی داشته باشه، اثر چندانی نمیکنه یا باید گلوله هاتون رو بزارید توی Container که اگه مردین، خرجی که کردین از بین نره.
البته فقط مشکل گلوله نیست. شما ایتم هایی که برای هیل نیاز دارید و یا حتی کلید هایی که میخواین رو هم باید توی همین Container بزارید که اگه مردید، محفوظ باقی بمونن. چیزی که هست شما بیشتر مواقع میمیرید تا زنده خارج بشید. همین مورد به ظاهر کوچیک پلی دادن این بازی رو برای کسانی که نسخه استاندارد دارن به شدت سخت میکنه. حالا شاید بگید که میتونید Kappa (دوازده تا خونه داره) یا Epsilon (8 تا خونه داره) رو به دست بیارید. بله. ولی گرفتن این Container اصلا کار راحتی نیست. برای Kappa باید نزدیک 160 تا ماموریت رو تموم کنید. برای Epsilon باید 6 پارت ماموریت (Punisher) که بسیار سختن رو باید تموم کنید .

میرسیم به بحث مزخرف ماموریت و Task . به جرئت میشه گفت که 70 درصد ماموریت هاش یا تکرارین یا کاملا بی محتوا، بدون هیچ پاداش جذابی. مثلا بهتون میگن توی Interchange باید 25 تا Scav بکشید و وقتی به لول های بالاتر رسیدین ایندفعه 40 تا Scav رو بکشید. اگه بخواین اکثر این ماموریت هاش رو با هم ادغام کنه تقریبا نصف بیشتر ماموریت هاش حذف میشن. اوج فاجعه زمانیه که Battlestate Games متوجه شده بود که اسلحه ای مثل Sniper محبوب نیست و اومده براش ماموریت گذاشته که تا لول 9 ببریدش. کاملا شما رو مجبور میکنه. مثلا یکی از فروشنده ها بهتون میگه ماموریتی که شامل 8 پارت میشه رو فقط با Hunting rifle (همون Sniper) برید. جالبه که برای اسلحه های دیگه همچین ماموریت هایی نیست. درصد کمی از ماموریت ها پاداش خوبی دارن. مثلا ماموریت Import نزدیک به 4 میلیون براتون سود داره، یا gunsmith که فکر کنم 10-12 تا بیت کوین بهتون میده.

نکته ی بعدی سیستم شوتینگ و بالستیک بازیه. شوتینگ خوبی داره. شاید یه سری مشکلاتی داشته باشه ولی توی هم سبک های خودش تقریبا حرف اول رو میزنه. نکته ی منفی اش سیستم بالستیکه. یعنی چی؟ یه بخش health داره که میزان خون دست،پا، سر و... نشون میده. توی همین بخش هر بلایی سرتون اومده باشه نشون میده، مثلا خونریزی دارید، یا دچار ضربه مغزی شدین. وقتی پلیر به شما شلیک میکنه تاثیری توی بدن شما میزاره. حالا چرا سیستم بالستیک بده. تقریبا اکثر مواقع تیر به چشماتون میخوره، حتی وقتی که پشتتون به طرف باشه. مبارزه با پلیر ها تقریبا جوک به حساب میاد. با یه تیر دستتون سیاه میشه بعد ده تا تیر میزنی به طرف، هیچ بلایی سرش نمیاد. یادم میاد یه بار 400 تا دمیج به طرف زدم، بعد با یه تیر توی بدن مردم. یکی از احمقانه ترین سیستم های بالستیک رو داره. تقریبا میتونم بگم به هیچ وجه نیاز به کلاه ندارید، چون اصلا فایده نداره.

بالاتر گفتم گلوله حرف اول رو میزنه ولی چرا؟ شما میتونید از ارمور برای پوشش خودتون استفاده کنید. تا 6 لول هم داره مثلا فلان جلیقه لول 6 آرمور رو داره و اکثر گلوله ها ازش رد نمیشن. برای همین شما باید قویترین گلوله رو بخرید که بتونه از هر ارموری رد بشه. مثلا اگه تیر 7N رو بخرید از هر آرموری رد میشه و طرف نهایت با دو تیر میمیره. ولی خب این گلوله ها اصلا ارزون نیستن و با هر پچ هم گرونتر میشن.

بدتر از همه Scav هستن. در عین حال که خنگن ولی Aim Bot دارن. از فاصله صد متری راحت میتونن هدشاتتون کنن. توی بعضی از مپ ها هم Scav Boss هست که لوت بهتر و قدرت بیشتری دارن. مثلا باس مپ Interchange اسمش killa ست. با دوستم که توی مپ دیدیمش، یه تیر به من زد و در همون لحظه 90 درجه چرخید و با یه تیر دوستم رو کشت. کلش 2 ثانیه طول کشید.

نکته ی منفی بعدی سرورهاشه. رسما سیب زمینیه. پر از dsync. بار ها شده که توی کاور مردم. ما ایرانی ها مجبوریم توی سروهایی مثل ترکیه بازی کنیم که پینگ بهتر و پلیر بیشتری داره، سرورهایی مثل ایتالیا اصلا پلیر نداره که بخوایم پلی بدیم. ولی خب بعضی از سرورها مثل همین ترکیه پر از فریز و استاتر هست. نت کد و مچمیکینگ بازی رسما فاجعه است. باید چندین دقیقه به مونیتور زل بزنی که بره تو. سیستم مچمیکینگ هم که بسیار قدیمی و عقب افتاده است. یه بار مپ رو لود میکنه، بعد مچمیکینگ میکنه، بعد لوت رو لود میکنه، بعد creating loot pool (این دیگه چه کوفتیه) ، بعد Awaiting for session start ، بعد Waiting for players و بعدش هم که میره تو بازی. یعنی چی؟ یاد بازی های 7-8 سال پیش میفتم. جالبه که در تمام این مدت به هیچ چیزی دسترسی ندارید، نه به ایتم هاتون ، نه به پناهگاه و فروشنده ها. همینطور باید زل بزنید که بره تو.

صداگذاری بازی از فاجعه یه چیزی هم اونورته است. بازیی که صدا برای تشخیص پلیر یا scav باید حرف اول رو بزنه رسما از آخر اوله. اگه توی راه پله هایی مثل Doorms (یه منطقه است توی مپ Custom) بایستید نمیتونید متوجه بشید صدایی که داره میاد از طبقه ی بالاست یا پایین. اوج فاجعه زمانیه که متوجه میشید بعضی از راه پله ها بی صدایی هستن. یکیش که تجربه ی خودم بوده راه پلیه سیمانی پشت ساختمون پرده ی سبز Custom ـه. (پشت اتاقی که آدمک داره). ما که گیم PVE پلی نمیدیم که بگیم اشکال نداره صدا مشکلاتی داشته باشه، هر اشتباهی توی صدا باعث میشه شما متوجه محل دقیق دشمن نشید.

نارنجک یکی از باگ های بازی. 50 درصد مواقع درست عمل میکنه. بار ها شده که جلوی من ترکیده ولی نمردم و برعکسش هم شده. نارنجک انداختم طبقه ی پایین بعد دویدم طبقه ی بالا و مردم. کلی کلیپ برای بازی هست که نشون میده کلی باگ برای نارنجک هست. طرف نارنجک رو از پنجره پرت کرده بیرون، بعد دوباره برگشته سمت خودش!!!!

یکی دیگه از مسخره ترین نکات نبود vaulting هست. سال 2021 ولی کاراکتر ما اصلا انیمیشن Vaulting رو نداره. یاد اوایل PUBG میفتم. اگه هم بخواین از جاهایی بپرین که سخت هستن باید روی اسکیل Strengh سرمایه گذاری کنید و لول آپش کنید که اگه تا آخر بشه 30 درصد به پریدنتون اضافه میشه. ولی لول آپ کردن این اسکیل کار حضرت فیله. کلا نبود Vaulting مسخره است.

و اما Flee market. یه مارکت که توسط خود پلیر ها هدایت میشه. یعنی چی. شما وقتی یه آیتم رو از توی بازی لوت میکنید یه تیر Find in the raid داره. یعنی مجازید که در همین مارکت بفروشیدش. به صورت کلی عالیه. کی حال داره مپ رو به دنبال ایتم بگرده؟ میرید از مارکت میخرید و برای جاهایی که نیاز دارید مصرف میکنید، حال میخواد اسلحه باشه یا یه ایتم برای ارتقای پناهگاه. ولی رسما این بازار یه Shit show به تمام معناست. کافیه که یه ایتم بنا به دلایلی مهم بشه، مثلا برای ساخت قسمت مهمی توی پناهگاه، یا تموم کردن ماموریت هایی مثل gunsmith. قیمت یه ایتم که حدود 8 هزار روبله تا 300 هزار تا هم میره. چون طرف شانس اورده و تونسته زودتر از شما پیداش کنه. خب حالا این وسط سازنده ها چیکار کردن. رسما هیچی، یه fee یا کمیسیون اضافه کرده که به ازای گرون فروختن ایتم، بالاتر میره. مثلا اگه یه ایتم رو که ارزشش کمه به قیمت بالتر بفروشید این fee هم بالاتر میره ولی چون سازنده ها حال ندارن تک تک ایتم های بازی رو چک کنن، این fee جلوی حریص بودن پلیر ها رو نگرفته.

ولی PVP. به طور کلی PVP توی کمپر خلاصه شده. از هر 10 تا مرگ من 8 تاش توسط کسیه که یه جا کمپ کرده. برای یک از Task ها نیاز داشتم 12 تا Scav بکشم. رفتم توی Village (مپ Woods) . چون Scav اونجا زیاد اسپان میشه رفتم تو خونه که task رو راحتتر تموم کنم. همون اوایل یه پلیر رو توی خیابون دیدم. بهش شلیک کردم ولی نمرد. بعد از 20 دقیقه که Scav ها رو کشتم و ماموریت تموم شده بود، از خونه زدم بیرون و دیدم در جا مردم. همون قیافه و لباس رو داشت. طرف 20 دقیقه بیرون خونه منتظر من بود. ولی واقعا تقصیر پلیر ها نیست. شرایط بازی شما رو به این سمت سوق میده. تازه از لحاظ مالی که اصلا ارزش نداره سمت PVP برید. ایتم های پلیر های دیگه تیک Find in the raid ندارن و فروشنده ها هم ازتون بز خری میکنن. وقتی هم که میبینید خیلی مسخره و الکی میمیرید، گیمپلی بیشتر و بیشتر به کمپر بودن نزدیک میشه یا از شیوه هایی استفاده میکنن که اصلا نمونه اش نیست. مثلا وقتی روی زمین خوابیدن با Q یا E خودشون رو به یک سمت متمایل میکنن تا شاید شما گول بخورید که مثلا مرده. شوخی هم نمیکنم، میتونید توی یوتیوب ببینید.

چیزی که نگران کننده است کامیونیتی بسیار بد این بازیه. به طور کلی هر کاری که سازنده انجام میده این کامیونیتی میگه خوبه. نه اعتراضی، نه گله ای. اگه هم که بگید چرا اینطوریه، فحش میخورید. اصلا حق اعتراض ندارید. یکی از دلایلی که سازنده اینقدر بیخیال شده وجود همین کامیونیتی هست.

مورد بعدی سازنده است. به طور کلی هیچ اطلاع رسانی بهتون نمیکنه و در اکثر مواقع نظر من پلیر رو کاملا بی اهمیت میدونن. اطلاع رسانیشون در حد Patch note هست. اصلا نمیگه فلان گلوله نرف شده یا نه. یا قیمت تجهیزات توی فروشنده ها بالا میره یا نه. اصلا نمیگه وضعیت سرور ها چطوره، ایا درست میشه، همش حرف. همین چند وقت پیش لایو استریم رو دیدم. واقعا فاجعه بود. اولا که انگلیسی اش در حد I am black board بود. ثانیا یه نفر توی چت از feature صحبت کرد که بعد همون موقع شروع کرد به مسخره کردن طرف و ادا در آورد. وسط لایو هم گفت خسته شدیم میریم شات مشروب بزنیم و بیایم!!!!! واقعا موندم چی بگم. توی این 4 ماهه که بازی رو خریدم، نزدیک به 7-8 بار بیت کوین و ماین اش رو دستکاری کردن که پلیر سریع توی بازی پولدار نشه. تمام غصه اشون همین بوده. دریغ از بهتر کردن سرور یا مشکلات ریز و درشت دیگه.
اصلا نمیان بگن که بیشتر از یک ساله که مپ شهر تارکوف رو معرفی کردین، چرا ریلیز نمیکنید، الان به جای حل مشکلات بازی میخوان مپ Factory رو گسترش بدن. چرا؟ دلیلش به نظر من اینه که میخوان از fast pace بودن بازی توی بعضی از مپ ها کم کنن تا بتونن مپ Arena که قرار هست پولی باشه رو به ملت بفروشن. چون arena قراره که fast pace باشه. اگه نگاه کنید مپ های woods و Custom هم که تقریبا کوچیک بودن، گسترده شدن. حالا چرا میخواد مپ رو بفروشه! به گفته ی nikkita به مشکل مالی خوردن و نیاز دارن این مشکل رو یه جوری برطرف کنن. خب الان مقصر این قضیه کیه؟ چرا یه بازی که باید ریلیز میشده سال ها طول میکشیده؟ پارسال همین موقع ها بود که اومد توی لایو و گفت بچه ها خستن و من یک ماه فرستادمشون مرخصی!!! اخه یعنی چی؟ کی مقصر این خستگیه؟ توی این چند وقته بیشتر نگران پولدار شدن پلیر ها توی بازی بودن تا مشکلات اصلی.

شایعه هایی هم هست که میگن قرار بازی اوپن ورلد بشه، بله خیلی هم خوبه ولی با این تیمی که من میبینم، بهتره که اصلا سمتش نرن. باعث به وجود اومدن کلی مشکل به بازی میشه. این تیمی که من میبینم توی پرفومانس و نت کد کاملا ضعیفه و اوپن ورلد کردن بازی کاملا به ضررش خواهد بود. tarkov یه بازی با پتانسیل بسیار بالا در ایده پردازی بوده که متاسفانه توی پیاده شدن به شدت ضعیف عمل کرده.


شرمنده سرتون درد اومد. دمتون گرم، خیلی مخلصیم.
 
آخرین ویرایش:
این بازی رو من چند روز بعد از عرضه پچ 12.9 خریدم. (اواسط آذر) و تا الان نزدیک 540 ساعت بازی کردم. میخوام نظرم رو به طور مفصل در مورد بازی بگم. پیشاپیش عذر میخوام اگه طولانیه ولی چون قصد دارم مفصل بگم، مجبورم. امیدوارم که اطلاعات مفیدی بهتون بده.

از لحاظ ایده و کانسپت بازی، واقعا درگیرکننده است. اینکه هر بار وارد یه مپ میشید و دنبال لوت خوب هستید. اینکه باید مکان هایی که لوت خوب دارن رو پیدا کنید و سعی کنید زودتر از بقیه بهشون برسید. خارج شدن از مپ و بعضا حس استرسی که بهتون میده میتونه جذاب باشه. درگیری با پلیر ها و Scav (همون AI بازی) در نوع خودش هم جالبه. حس بسیار خوش آیندی داره وقتی که یه پلیر رو میکشید و تمام لوتش رو بر میدارید. گان پلی بازی هم عالیه. بسیار نزدیک به واقعیته، ماد کردن اسلحه یکی از لذت های بازیه که در نوع خودش کاملا خاصه و من هیچ بازی دیگه ای رو به این دقیقی ندیدم. اینکه تا پین اسلحه رو عوض میکنید، یا انیمیشن ریلود اسلحه ها یا چک کردن گلوله درون لوله ی اسلحه. یه نکته ی مثبت دیگه هم Hideout ـه که همون پناهگاه شماست و با آپگرید کردنش کلی امکانات ریز و درشت بهتون میتونه، از ساخت گلوله بگیر تا تجهیزات الکترونیکی که برای Task هاتون نیازمنده. همین پناهگاه به قسمت های مختلفی مثل Shooting range ، Workbench یا حتی Stash تقسیم میشه که به شدت کاربردیه. هر کدوم از این قسمت ها رو هم میتونید به چند لول ارتقا بدید.

توی بازی اسکیل هم هست. مثل Endurance که باعث میشه بیشتر بدوید، یا اسکیل Search که سرعت لوت کردنتون رو سریع تر میکنه، یا recoil یا حتی health. توی مبارزات بسیار به کمک شما میاد. فروشنده هایی هم توی بازی وجود دارن و باید اون ها رو هم لول آپ کنید. با task و ماموریت هایی که براشون انجام میدین. این ماموریت ها میتونن کشتن پلیر یا Scav باشه یا به دست آوردن فلان ایتم برای فروشنده. هر ماموریت هم بهتون یه پاداشی میده که میتونه پول یا ایتم باشه. خب تا اینجا سعی کردم کلی توضیح بدم که حتی اگه بازی رو تجربه نکرده باشید یه ذهنیتی ازش داشته باشید.

ولی نکات منفی بازی. اول اینکه اگه میدونید که بازی رو بیشتر از 100-200 ساعت بازی میکنید، تحت هیچ شرایطی نسخه استاندارد رو نخرید. به چند دلیل مختلف، اولیش کم بودن فضای Stash است. نسخه ی آخر بازی EOD تقریبا 2.5 برابر نسخه ی استاندارده. برای یه بازی لوت محور یه گنج به حساب میاد. البته با Hideout شما میتونید Stash استاندارد رو به اندازه EOD بکنید. نزدیک به 45 میلیون پول نیاز دارید. تازه این جدای از خرج هایی هست که مجبورید برای بقیه قسمت های پناهگاهتون هست. چون مثلا Stash لول 4 به Heating لول 3 هم نیاز داره.

دومین نکته Container بازیه. میدونید که اگه بمیرید تمامی ایتم هاتون میپره ولی یه فضای محدودی وجود داره که بهش Container میگن که تمامی آیتم های درون این فضا دست نخورده میمونن، حتی اگه بمیرید. فضای Container توی نسخه ی استاندارد 4 خونه است ولی فضایی که در EOD هست 9 تاست. اگه شما نسخه ی استاندارد رو بخرید در سریع ترین حالت ممکن میتونید Container رو بخرید که 6 خونه داره. حالا یکی میپرسه که چرا باید این فضا مهم باشه. گلوله حرف اول رو توی این بازی میزنه. میتونید اسلحه مزخرفی داشته باشید ولی باید گلوله ی خوبی داشته باشید و این گلوله ها هم اصلا ارزون نیستن. مثلا گلوله ی محبوب 7N قیمتش جدیدا نزدیک 2000 روبل شده. یعنی 60 تا تیرش میشه 120 هزار روبل. یا باید گلوله ی ارزون بخرید که اگه طرف مقابل آرمور لول بالایی داشته باشه، اثر چندانی نمیکنه یا باید گلوله هاتون رو بزارید توی Container که اگه مردین، خرجی که کردین از بین نره.
البته فقط مشکل گلوله نیست. شما ایتم هایی که برای هیل نیاز دارید و یا حتی کلید هایی که میخواین رو هم باید توی همین Container بزارید که اگه مردید، محفوظ باقی بمونن. چیزی که هست شما بیشتر مواقع میمیرید تا زنده خارج بشید. همین مورد به ظاهر کوچیک پلی دادن این بازی رو برای کسانی که نسخه استاندارد دارن به شدت سخت میکنه. حالا شاید بگید که میتونید Kappa (دوازده تا خونه داره) یا Epsilon (8 تا خونه داره) رو به دست بیارید. بله. ولی گرفتن این Container اصلا کار راحتی نیست. برای Kappa باید نزدیک 160 تا ماموریت رو تموم کنید. برای Epsilon باید 6 پارت ماموریت (Punisher) که بسیار سختن رو باید تموم کنید .

میرسیم به بحث مزخرف ماموریت و Task . به جرئت میشه گفت که 70 درصد ماموریت هاش یا تکرارین یا کاملا بی محتوا، بدون هیچ پاداش جذابی. مثلا بهتون میگن توی Interchange باید 25 تا Scav بکشید و وقتی به لول های بالاتر رسیدین ایندفعه 40 تا Scav رو بکشید. اگه بخواین اکثر این ماموریت هاش رو با هم ادغام کنه تقریبا نصف بیشتر ماموریت هاش حذف میشن. اوج فاجعه زمانیه که Bstate Games متوجه شده بود که اسلحه ای مثل Sniper محبوب نیست و اومده براش ماموریت گذاشته که تا لول 9 ببریدش. کاملا شما رو مجبور میکنه. مثلا یکی از فروشنده ها بهتون میگه ماموریتی که شامل 8 پارت میشه رو فقط با Hunting rifle (همون Sniper) برید. جالبه که برای اسلحه های دیگه همچین ماموریت هایی نیست. درصد کمی از ماموریت ها پاداش خوبی دارن. مثلا ماموریت Import نزدیک به 4 میلیون براتون سود داره، یا gunsmith که فکر کنم 10-12 تا بیت کوین بهتون میده.

نکته ی بعدی سیستم شوتینگ و بالستیک بازیه. شوتینگ خوبی داره. شاید یه سری مشکلاتی داشته باشه ولی توی هم سبک های خودش تقریبا حرف اول رو میزنه. نکته ی منفی اش سیستم بالستیکه. یعنی چی؟ یه بخش health داره که میزان خون دست،پا، سر و... نشون میده. توی همین بخش هر بلایی سرتون اومده باشه نشون میده، مثلا خونریزی دارید، یا دچار ضربه مغزی شدین. وقتی پلیر به شما شلیک میکنه تاثیری توی بدن شما میزاره. حالا چرا سیستم بالستیک بده. تقریبا اکثر مواقع تیر به چشماتون میخوره، حتی وقتی که پشتتون به طرف باشه. مبارزه با پلیر ها تقریبا جوک به حساب میاد. با یه تیر دستتون سیاه میشه بعد ده تا تیر میزنی به طرف، هیچ بلایی سرش نمیاد. یادم میاد یه بار 400 تا دمیج به طرف زدم، بعد با یه تیر توی بدن مردم. یکی از احمقانه ترین سیستم های بالستیک رو داره. تقریبا میتونم بگم به هیچ وجه نیاز به کلاه ندارید، چون اصلا فایده نداره.

بالاتر گفتم گلوله حرف اول رو میزنه ولی چرا؟ شما میتونید از ارمور برای پوشش خودتون استفاده کنید. تا 6 لول هم داره مثلا فلان جلیقه لول 6 آرمور رو داره و اکثر گلوله ها ازش رد نمیشن. برای همین شما باید قویترین گلوله رو بخرید که بتونه از هر ارموری رد بشه. مثلا اگه تیر 7N رو بخرید از هر آرموری رد میشه و طرف نهایت با دو تیر میمیره. ولی خب این گلوله ها اصلا ارزون نیستن و با هر پچ هم گرونتر میشن.

بدتر از همه Scav هستن. در عین حال که خنگن ولی Aim Bot دارن. از فاصله صد متری راحت میتونن هدشاتتون کنن. توی بعضی از مپ ها هم Scav Boss هست که لوت بهتر و قدرت بیشتری دارن. مثلا باس مپ Interchange اسمش killa ست. با دوستم که توی مپ دیدیمش، یه تیر به من زد و در همون لحظه 90 درجه چرخید و با یه تیر دوستم رو کشت. کلش 2 ثانیه طول کشید.

نکته ی منفی بعدی سرورهاشه. رسما سیب زمینیه. پر از dsync. بار ها شده که توی کاور مردم. ما ایرانی ها مجبوریم توی سروهایی مثل ترکیه بازی کنیم که پینگ بهتر و پلیر بیشتری داره، سرورهایی مثل ایتالیا اصلا پلیر نداره که بخوایم پلی بدیم. ولی خب بعضی از سرورها مثل همین ترکیه پر از فریز و استاتر هست. نت کد و مچمیکینگ بازی رسما فاجعه است. باید چندین دقیقه به مونیتور زل بزنی که بره تو. سیستم مچمیکینگ هم که بسیار قدیمی و عقب افتاده است. یه بار مپ رو لود میکنه، بعد مچمیکینگ میکنه، بعد لوت رو لود میکنه، بعد creating loot pool (این دیگه چه کوفتیه) ، بعد Awaiting for session start ، بعد Waiting for players و بعدش هم که میره تو بازی. یعنی چی؟ یاد بازی های 7-8 سال پیش میفتم. جالبه که در تمام این مدت به هیچ چیزی دسترسی ندارید، نه به ایتم هاتون ، نه به پناهگاه و فروشنده ها. همینطور باید زل بزنید که بره تو.

صداگذاری بازی از فاجعه یه چیزی هم اونورته است. بازیی که صدا برای تشخیص پلیر یا scav باید حرف اول رو بزنه رسما از آخر اوله. اگه توی راه پله هایی مثل Doorms (یه منطقه است توی مپ Custom) بایستید نمیتونید متوجه بشید صدایی که داره میاد از طبقه ی بالاست یا پایین. اوج فاجعه زمانیه که متوجه میشید بعضی از راه پله ها بی صدایی هستن. یکیش که تجربه ی خودم بوده راه پلیه سیمانی پشت ساختمون پرده ی سبز Custom ـه. (پشت اتاقی که آدمک داره). ما که گیم PVE پلی نمیدیم که بگیم اشکال نداره صدا مشکلاتی داشته باشه، هر اشتباهی توی صدا باعث میشه شما متوجه محل دقیق دشمن نشید.

نارنجک یکی از باگ های بازی. 50 درصد مواقع درست عمل میکنه. بار ها شده که جلوی من ترکیده ولی نمردم و برعکسش هم شده. نارنجک انداختم طبقه ی پایین بعد دویدم طبقه ی بالا و مردم. کلی کلیپ برای بازی هست که نشون میده کلی باگ برای نارنجک هست. طرف نارنجک رو از پنجره پرت کرده بیرون، بعد دوباره برگشته سمت خودش!!!!

یکی دیگه از مسخره ترین نکات نبود vaulting هست. سال 2021 ولی کاراکتر ما اصلا انیمیشن Vaulting رو نداره. یاد اوایل PUBG میفتم. اگه هم بخواین از جاهایی بپرین که سخت هستن باید روی اسکیل Strengh سرمایه گذاری کنید و لول آپش کنید که اگه تا آخر بشه 30 درصد به پریدنتون اضافه میشه. ولی لول آپ کردن این اسکیل کار حضرت فیله. کلا نبود Vaulting مسخره است.

و اما Flee market. یه مارکت که توسط خود پلیر ها هدایت میشه. یعنی چی. شما وقتی یه آیتم رو از توی بازی لوت میکنید یه تیر Find in the raid داره. یعنی مجازید که در همین مارکت بفروشیدش. به صورت کلی عالیه. کی حال داره مپ رو به دنبال ایتم بگرده؟ میرید از مارکت میخرید و برای جاهایی که نیاز دارید مصرف میکنید، حال میخواد اسلحه باشه یا یه ایتم برای ارتقای پناهگاه. ولی رسما این بازار یه Shit show به تمام معناست. کافیه که یه ایتم بنا به دلایلی مهم بشه، مثلا برای ساخت قسمت مهمی توی پناهگاه، یا تموم کردن ماموریت هایی مثل gunsmith. قیمت یه ایتم که حدود 8 هزار روبله تا 300 هزار تا هم میره. چون طرف شانس اورده و تونسته زودتر از شما پیداش کنه. خب حالا این وسط سازنده ها چیکار کردن. رسما هیچی، یه fee یا کمیسیون اضافه کرده که به ازای گرون فروختن ایتم، بالاتر میره. مثلا اگه یه ایتم رو که ارزشش کمه به قیمت بالتر بفروشید این fee هم بالاتر میره ولی چون سازنده ها حال ندارن تک تک ایتم های بازی رو چک کنن، این fee جلوی حریص بودن پلیر ها رو نگرفته.

ولی PVP. به طور کلی PVP توی کمپر خلاصه شده. از هر 10 تا مرگ من 8 تاش توسط کسیه که یه جا کمپ کرده. برای یک از Task ها نیاز داشتم 12 تا Scav بکشم. رفتم توی Village (مپ Woods) . چون Scav اونجا زیاد اسپان میشه رفتم تو خونه که task رو راحتتر تموم کنم. همون اوایل یه پلیر رو توی خیابون دیدم. بهش شلیک کردم ولی نمرد. بعد از 20 دقیقه که Scav ها رو کشتم و ماموریت تموم شده بود، از خونه زدم بیرون و دیدم در جا مردم. همون قیافه و لباس رو داشت. طرف 20 دقیقه بیرون خونه منتظر من بود. ولی واقعا تقصیر پلیر ها نیست. شرایط بازی شما رو به این سمت سوق میده. تازه از لحاظ مالی که اصلا ارزش نداره سمت PVP برید. ایتم های پلیر های دیگه تیک Find in the raid ندارن و فروشنده ها هم ازتون بز خری میکنن. وقتی هم که میبینید خیلی مسخره و الکی میمیرید، گیمپلی بیشتر و بیشتر به کمپر بودن نزدیک میشه یا از شیوه هایی استفاده میکنن که اصلا نمونه اش نیست. مثلا وقتی روی زمین خوابیدن با Q یا E خودشون رو به یک سمت متمایل میکنن تا شاید شما گول بخورید که مثلا مرده. شوخی هم نمیکنم، میتونید توی یوتیوب ببینید.

چیزی که نگران کننده است کامیونیتی بسیار بد این بازیه. به طور کلی هر کاری که سازنده انجام میده این کامیونیتی میگه خوبه. نه اعتراضی، نه گله ای. اگه هم که بگید چرا اینطوریه، فحش میخورید. اصلا حق اعتراض ندارید. یکی از دلایلی که سازنده اینقدر بیخیال شده وجود همین کامیونیتی هست.

مورد بعدی سازنده است. به طور کلی هیچ اطلاع رسانی بهتون نمیکنه و در اکثر مواقع نظر من پلیر رو کاملا بی اهمیت میدونن. اطلاع رسانیشون در حد Patch note هست. اصلا نمیگه فلان گلوله نرف شده یا نه. یا قیمت تجهیزات توی فروشنده ها بالا میره یا نه. اصلا نمیگه وضعیت سرور ها چطوره، ایا درست میشه، همش حرف. همین چند وقت پیش لایو استریم رو دیدم. واقعا فاجعه بود. اولا که انگلیسی اش در حد I am black board بود. ثانیا یه نفر توی چت از feature صحبت کرد که بعد همون موقع شروع کرد به مسخره کردن طرف و ادا در آورد. وسط لایو هم گفت خسته شدیم میریم شات مشروب بزنیم و بیایم!!!!! واقعا موندم چی بگم. توی این 4 ماهه که بازی رو خریدم، نزدیک به 7-8 بار بیت کوین و ماین اش رو دستکاری کردن که پلیر سریع توی بازی پولدار نشه. تمام غصه اشون همین بوده. دریغ از بهتر کردن سرور یا مشکلات ریز و درشت دیگه.
اصلا نمیان بگن که بیشتر از یک ساله که مپ شهر تارکوف رو معرفی کردین، چرا ریلیز نمیکنید، الان به جای حل مشکلات بازی میخوان مپ Factory رو گسترش بدن. چرا؟ دلیلش به نظر من اینه که میخوان از fast pace بودن بازی توی بعضی از مپ ها کم کنن تا بتونن مپ Arena که قرار هست پولی باشه رو به ملت بفروشن. چون arena قراره که fast pace باشه. اگه نگاه کنید مپ های woods و Custom هم که تقریبا کوچیک بودن، گسترده شدن. حالا چرا میخواد مپ رو بفروشه! به گفته ی nikkita به مشکل مالی خوردن و نیاز دارن این مشکل رو یه جوری برطرف کنن. خب الان مقصر این قضیه کیه؟ چرا یه بازی که باید ریلیز میشده سال ها طول میکشیده؟ پارسال همین موقع ها بود که اومد توی لایو و گفت بچه ها خستن و من یک ماه فرستادمشون مرخصی!!! اخه یعنی چی؟ کی مقصر این خستگیه؟ توی این چند وقته بیشتر نگران پولدار شدن پلیر ها توی بازی بودن تا مشکلات اصلی.

شایعه هایی هم هست که میگن قرار بازی اوپن ورلد بشه، بله خیلی هم خوبه ولی با این تیمی که من میبینم، بهتره که اصلا سمتش نرن. باعث به وجود اومدن کلی مشکل به بازی میشه. این تیمی که من میبینم توی پرفومانس و نت کد کاملا ضعیفه و اوپن ورلد کردن بازی کاملا به ضررش خواهد بود. tarkov یه بازی با پتانسیل بسیار بالا در ایده پردازی بوده که متاسفانه توی پیاده شدن به شدت ضعیف عمل کرده.


شرمنده سرتون درد اومد. دمتون گرم، خیلی مخلصیم.

من با اکثر نظراتتون موافقم ، ولی ولی ، بازم به شدت معتاد کنندست !!

من داداشم شش روز پیش ورژن استاندارد رو گرفت ، توی چهار روز اولش من اصلا ندیدمش :D تا اینکه پریشب امد بهم نشون داد و من نشستم پایه اکانتش کلی پلی دادم (کلیم چیز میز از دست داد ولی هیچی نگفت اصلا نمیدونستم پول هست برای وسایل تو بازی xD) خلاصه سرتونو درد نیارم !!! الان خودم ورژن EOD رو گرفتم امروز و از ساعتای 3 عصره تا همین الان که میشه 12 ساعت یکبند پاشیم با هم دیگه :D فقط یکبار برای غذا بلند شدیم و شامم نخوردیم :))
اینم بگم من راست و پابجی هم بالای 1k پلی تایم دارم ، این بازی داره هر دوتارو برام تداعی می کنه !!! واقعا دمشون گرم من چون قدیم نمیدونم بازی چی بوده یا تغییرات چی بوده و الان چی شده ، به نظرم بازی محشره ، می تونم بگم گان پلی / اتچمنت و مدل تفنگ ها تا حالا توی هیچ بازی ای توی عمرم اینقدر وسیع و بزرگ ندیده بودم ...
در مورد حرفتون با Flea Market اصلا موافق نیست ، توی واو ، دیابلو ، البیون ، بلک دیزرت و .... همه بازیا همینه و کاملا دسته پلیره ، چیزی نیست که بهش خرده گرفت ، در مورد ماموریت ها هم برای بالاتر رفتن reputation شما با اون دیلر مورد نظر هستش تا deal های بهتری بگیرین.
در کل حتما این بازی رو تجربه کنید ، یکی از خاص ترین تجربه های زندگی من شده توی گیم تا الان :)

من برم مچ بعدی شروع شد :D فعلا.

پ.ن:آهنگ های بازی فرای محشره !

خیر فقط براتون سرورهای روسیه رو نمیاره. کلا خرید بازی از روسیه جز اینکه مجبور میشید برای بار اول با ای پی روسیه لاگین کنید، مشکل دیگه ای نداره. قبل از اینکه روی Play لانچر کلیک و بازی رو اجرا کنی، از لیست سرورهاش، اونایی که پینگ بهتری دارن رو باید انتخاب کنی. هر سروری، حتی میتونید به آمریکا هم وصل بشید.

راستش منم خواستم روسیه بگیرم ، ولی خیلی ترسیدم که اینا Policy شونو عوض کنن ، البته من نمیدونستم که میشه با روسیه وصل شد به همه سرورها فکر می کردم restricted هستش ! الان گفتین متوجه شدم ، EOD برای روسیه بود 1900 برای اروپا من گرفتم 3500 ! خیلی تفاوت قیمته ، ولی خوب بازم من واقعیتش توی فروم قبل خرید خیلی دیدم اینا هر لحظه قوانین و چرت و پرتاشونو عوض می کنن سره همین گفتم نیام ارزون تررو بگیرم همونم بره ، به هر حال اگر اینطوریه و کسی باسش مهم نیست به نظرم همون روسیه به صرفه تره.
 
آخرین ویرایش:
در مورد حرفتون با Flea Market اصلا موافق نیست ، توی واو ، دیابلو ، البیون ، بلک دیزرت و .... همه بازیا همینه و کاملا دسته پلیره ، چیزی نیست که بهش خرده گرفت ، در مورد ماموریت ها هم برای بالاتر رفتن reputation شما با اون دیلر مورد نظر هستش تا deal های بهتری بگیرین.
صحبت های شما دقیقا مثل کسیه که داغه. شما تازه بازی رو خریدی. من دقیقا وقتی خریدمش مثل شما بودم.شب توی خواب به بازی فکر میکردم. بزار چند ماه بگذره، واقعا دوس دارم بدونم نظرت عوض میشه یا نه. در مورد ماموریت ها rep اصلا مهم نیست. چرا؟ چون بعد یه مدت تمامی rep لازم برای لول 4 شدن دیلر ها رو دارید ولی باز هم باید ماموریت برید که کاپا رو بگیرید یا اینکه سریعتر به لول 40 برسید. در مورد Flee Market هم اصلا قبول ندارم. حالا چون بقیه بازی ها اینطورین اینم باید همونطوری باشه. کاملا یه shitshow خالصه.

در کل امیدوارم همیشه از بازی لذت ببرید و این شور و شوق همیشگی باشه ومثل من نشید.
 
در مورد حرفتون با Flea Market اصلا موافق نیست ، توی واو ، دیابلو ، البیون ، بلک دیزرت و .... همه بازیا همینه و کاملا دسته پلیره ، چیزی نیست که بهش خرده گرفت ، در مورد ماموریت ها هم برای بالاتر رفتن reputation شما با اون دیلر مورد نظر هستش تا deal های بهتری بگیرین.
این بازار سیاه افسار گسیخته یکی از چندین مشکل جانبی بازی هست. وجود فیلی/فلا مارکت اوکی هست اما آشفته بازاری شده. در مجموع ایرادهایی که به بازی وارده جز موارد فنی و ساختاری (اون هم در دراز مدت!) فکر نمی کنم به بخش های دیگه ای اهمیت بدن.
 
صحبت های شما دقیقا مثل کسیه که داغه. شما تازه بازی رو خریدی. من دقیقا وقتی خریدمش مثل شما بودم.شب توی خواب به بازی فکر میکردم. بزار چند ماه بگذره، واقعا دوس دارم بدونم نظرت عوض میشه یا نه. در مورد ماموریت ها rep اصلا مهم نیست. چرا؟ چون بعد یه مدت تمامی rep لازم برای لول 4 شدن دیلر ها رو دارید ولی باز هم باید ماموریت برید که کاپا رو بگیرید یا اینکه سریعتر به لول 40 برسید. در مورد Flee Market هم اصلا قبول ندارم. حالا چون بقیه بازی ها اینطورین اینم باید همونطوری باشه. کاملا یه shitshow خالصه.

در کل امیدوارم همیشه از بازی لذت ببرید و این شور و شوق همیشگی باشه ومثل من نشید.

این بازار سیاه افسار گسیخته یکی از چندین مشکل جانبی بازی هست. وجود فیلی/فلا مارکت اوکی هست اما آشفته بازاری شده. در مجموع ایرادهایی که به بازی وارده جز موارد فنی و ساختاری (اون هم در دراز مدت!) فکر نمی کنم به بخش های دیگه ای اهمیت بدن.

ممنونم که در مورد Dealer ها توضیح دادین ، اگر اینطوریه که پس گرایند داره حتما.

در مورد Flea Market هم چون من تجربه هایی مثل واو یا دیابلو و این سبک ها که Action House دارن به نوعی زیاد داشتم ، به نظرم هیچ مشکلی نداره یا بهتره بگم چیزی تقصیره سازنده نیست.مثلا توی واو یکی میاد توی یک ریئلم با فلان قدر گولد کله یک آیتم یکسان رو میخره و همشو باز Resell میکنه با قیمت خیلی بالاتر :D شاید هر روز توی هر ریئلم با کلی چیز این اتفاق میوفته ، یا توی همون دیابلو هم همینطوری بود.همه چیز دسته پلیر هست ، اگر دخالت بکنن ، جریان رو کنترل کردن و از حالت طبیعی در آوردن ، حالت طبیعی همون چیزیه که پلیر ها دارن انجام میدن ، من یک مونت میخواستم توی واو بگیرم صبح بود 150k گولد شب شد 220k که خوب کاملا مشخصه چی شده xD ولی به نظرم اینا همه جریان طبیعی ، اتفاقا من ترجیح میدم هیچ کنترلی روش نکنن تا چیزی محدود نشه.پلیره فارم کرده گرایند کرده یا هر چیزی حقشو داری هر چیزی بخواد روش قیمت بذاره یا اگر پول زیاد داره می تونه هر کاری خواست بکنه ، اگر باسش چارچوب یا قانون بذارن که دیگه نمیشه اسمش Action House ! میشه Slave House !

اره من واقعا داغم الان :D جایه شما خالی خیلی حال میده.مخصوصا دو نفره ، همش میریم Custom و Dorms رو طبقه سوم لوت می کنیم کلیدش رو پیدا کردیم چندتا خوشبختانه xD اسکَو هم فقط میریم فکتوری خیلی جوابه.
 
با همه نقایص و مشکلات بازی که همه هم به اونها اذعان داریم بازی هیجان خفنی داره که من اصلا برای خریدش پشیمون نیستم و نوش جونشون گیم هایی دیگه ایی خریدم خیلی گرون تر ولی خیلی کمتر پلی دادم در کل راضیم حتی اگه دیگه بازی نکنم در کل زمان بازی کردنم تو این سن و سال بشدت کم شده ولی یه گیمر همیشه گیمیر میمونه حتی اگه هفته ایی دو دست بیشتر نتونه بزنه :)):)):)) استیکرای این فروم منو برد به یاهو مسنجر خدا بیامرز
 
  • Like
Reactions: Annunaki ™
چیزی که از وضع و حال بازی معلومه اینه که حالا حالاها بازی ریلیز نخواهد شد .
سازنده گفته بازی من کامله خب ریلیزش کن بیشعور !
بعد بقیه مپ ها رو در قالب dlc جدا جدا بیرون بده و فعلا مشکلات اصلی بازی رو حل کن .
dlc پیشکش .

من از اولین نفراتی بودم که تو ایران این بازی رو تهیه کردم .
خیلی دوست دارم بدونم کسی اینجا بوده و یا هست که همون زمان بازی رو خریداری کرده باشه ؟؟
( داخل اکانت در وبسایت سازنده بخش پروفایل پایین صفحه تاریخ خرید به همراه نسخه خریداری شده درج شده ) .

از اون زمان تا به امروز بازی دچار تغییر تحولات مثبت و منفی زیادی شده
اما چیزی که بیش ازهمه آزار دهندست از دست دادن لوت نیست ! مشکل سرور و پینگ و کمپر و چیتر هم نیست !
مشکل وایپ شدن هم نیست !
مشکل از دست دادن تمامی skill ها با هر بار وایپِ ! که دودمان شما رو به باد میده و میشید مثل ی ادم فلج که نه درست میدوه نه میچرخه و کلا میشه slow motion plus :))


اگر حداقل با تمامی کم و کاستی هاش این ی مورد وایپ نمیشد با توجه به اینکه لول آپ کردنش بسیار زمان بر و مشکل هست من به بازی برمیگشتم و نان استاپ پلی میدادم اما وقتی میبینم 3 ماه دیگه 4 ماه دیگه دوباره باید از اول شروع کنم هیچ رغبتی به اتلاف وقت پای این بازی پیدا نمی کنم .
 
آخرین ویرایش:
1618322008456.png

خوب دیروز ساعت 3 ظهر که اکانت رو خریدم ، تا 12 ظهر امروز پاش بودم دیگه چشام خون بود ولی خوابم نمیامد :))

ناهار خوردم ساعتای 2 خوابیدم تا الان (فقط چهار ساعت :)) ) می خوایم باز با داداشم بزنیم تا هر وقت شد :D

خلاصه اقا اینو پلی بدین ، محشره :D باسه من تا به الان سوپرایز امسال بوده xD
 
  • Like
Reactions: rostam2142
بچه ها باسه من ارور cannot establish server connection میاد ، کسی می دونه چطوری میشه حلش کرد ؟!
جالبه با وی پی ان میرم ، یا با یک نت دیگه اوکی میشه ، ولی نتی که پینگ خوبه توش نمیشه رفت.
 
بچه ها باسه من ارور cannot establish server connection میاد ، کسی می دونه چطوری میشه حلش کرد ؟!
جالبه با وی پی ان میرم ، یا با یک نت دیگه اوکی میشه ، ولی نتی که پینگ خوبه توش نمیشه رفت.


روی لانچر بخش تنظیمات سرور
سرورت رو چنج کن روی فرانکفورت یا امستردام یا ترکیه
احتمالا باز دچار تحریم داخلی یا خارجی شده !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or