Epic : موتور Unreal Engine 4 فرمانرواي نسل بعد

T@ntaL 73

کاربر سایت
سلام.

unreal_technology1.jpg



Mike Capps رئيس كمپاني Epic گفت كه انتظار دارد Unreal Engine 4، راهنماي بازار ساخت بازي براي بازيهاي كنسول ها و PC در نسل بعد باشد.

وقتي از او پرسيده شد كه نسخه ي چهارم اين موتور همان نفوذ و تسلطي كه Unreal Engine 3 بر اين نسل داشت, را دارد يا خير, در جوابي به Edge گفت:

"شوخي ميكني؟ چيزي بيشتر از تسلط و نفوذ بهتر! Unreal Engine 3 در اين نسل بسيار قابل توجه و عالي عمل كرد, و فكر ميكنم حدس علمي ما در مورد جايگاه اين تكنولوژي روي كنسول ها و تغيير مسير به سمت كنسول ها در همين زمان, اشتباه بود."

"بنابراين درست در زماني كه همه در حال دست و پنجه نرم كردن با آخرين عنوانهاي PS2 و XBOX بودند ما موتور DX9 خود را داشتيم, آنها به آن نگاه كردند و گفتند:" اه, خداي من, اين واقعا يك جهش و تحول است". آنها به ما و چيزي كه كامل و عالي بود احتياج داشتند. و البته RenderWare ( موتور ساخته شده توسط شركت Criterion Software زيرمجموعه ي EA ) از مساوات و برابري با ما خارج شد, كه از EA نيز بسيار تشكر ميكنيم."

و همچنين اضافه كرد:" فكر ميكنم كه جهش از اين نسل به نسل بعد, موقعيت ديگريست كه براي افراد اهل اين تكنولوژي بسيار خوب است. خوشبختانه شما سرمايه گذاري عظيم آن را انجام نميدهيد, بلكه ]فقط[ به دنبال چيزي كه يك كمپاني مثل Epic خواهد ساخت هستيد."

او همچنين گفت كه از HYPE ي كه پيرامون موتور جديد Crytek يعني CryEngine 3 كه براي تهيه ي Crysis 2 براي كنسول ها و PC است, متعجب است و سورپرايز شده.

"راستش را بخواهيد, من احترام زيادي براي اين افراد قائل هستم; من افراد زيادي را ميشناسم كه در آنجا كار ميكنند – كه تعدادي از آنها را استخدام كردم. ولي براي ما فهميدن وضعيت آنها سخت است. آنها براي خود جايگاهي محكم در نظر گرفتند, طوري كه "ما بازي را به كنسول مياوريم و با يك اشاره بازي براي هر سه پلتفورم عالي ميشود."

"Warhead قرار بود در سال 2008 منتشر شود و اولين بازي بزرگ كنسولي آنها باشد, ولي آنها نسخه ي كنسولي كه در حال ساخت با CE2 بود را كنسل كردند و حالا ميخواهند يك بازي براي X360 عرضه كنند در حالي كه ما پنج سال است كه اين كار را انجام داده ايم. براي من تعجب آور است كه مردم آنها را به عنوان كمپاني crossplatform (همه پلتفورم ها) جدي بگيرند. ما نميدانيم چگونه با كمپاني اي كه هنوز بازي شيپ نكرده (منظور براي كنسول هاست) رقابت كنيم. "


 
آخرین ویرایش:
UE3 برای کنسول ها خوب بود (در حد قدرت آنها عالی بود ) و عناوین خوبی هم با این موتور به بازار اومد . اما در این حدی نبود که بیاد تسخیر بکنه و .....
سر و ته این موتور رو جمع کنیم کلا 3 تا بازی تاپ داشت !! 1- مس افکت 2 2-گیرز آف وار 2 3- بتمن : آرکام اسایلم.

خب وقتي اين بازي هاي تاپ هست يعني اين موتور قابليتشو داشته كه اين بازيها باهاش ساخته شده حالا nتا بازي ديگه كه نتونسته كيفيت خوبي عرضه كنه مشكل از اين موتور نيست.
بعدشم شما اين موتور cross platform رو با مثلا موتور CE2 كه انحصاري براي PC بود مقايسه نكن خب معلومه تمركز CE2 رو PC بود كيفيت بهتري رو اين پلتفورم عرضه كرد.
از لحاظ فروشم كه بازار و تسخير كرده بود يعني اينكه به هدفشون رسيدن.
 
به نظرم استودیو هایی که انجین میخرند و بازی میسازند , حکمِ آدمای حاضری خور رو ایفا میکنند...اگر هر کمپانی ای انجینِ خاص خودشُ داشته باشه , تنوعِ بازیها از نظرِ گرافیک بیشتر میشه ..
 
به نظرم استودیو هایی که انجین میخرند و بازی میسازند , حکمِ آدمای حاضری خور رو ایفا میکنند...اگر هر کمپانی ای انجینِ خاص خودشُ داشته باشه , تنوعِ بازیها از نظرِ گرافیک بیشتر میشه ..
خب اونوقت پروسه ی ساخت بازی خیلی طول میکشه و چون بعضیا میخوان زود بازی رو اماده کنن میان از انجین های اماده مثل UE3 استفاده میکنند
 
به نظرم استودیو هایی که انجین میخرند و بازی میسازند , حکمِ آدمای حاضری خور رو ایفا میکنند...اگر هر کمپانی ای انجینِ خاص خودشُ داشته باشه , تنوعِ بازیها از نظرِ گرافیک بیشتر میشه ..

به نظر من حکم آشپزهایی رو دارند که به جای اینکه گوسفند پرورش بدند تا از گوشتش استفاده کنند یا سبزیجات بکارند ؛ می رند و موادِّ اولیه ی غذا رو تهیه می کنند و شروع به آشپزی می کنند
کجای این کار به حاضری خور بودنِ استودیوها ربط داره آخه؟؟!!
 
به نظر من UE3 یه مشکل هنری که داشت این بود که اصلا" واقعگرا (Realistic) نبود هر آبجکتی که مثلا تو Geow , Bioshock, ME , BMAA , Blacksite, R6,.... بود بخصوص درخت و چمن و گل و گیاه :دی ضایع بود انگار با فضای فانتزی بیشتر میومد این انجین

امید وارم اقلا تو 4 این مشکلات رو حل کنن + ایرادات فنی دیگه
 
آخرین ویرایش:
به نظرم استودیو هایی که انجین میخرند و بازی میسازند , حکمِ آدمای حاضری خور رو ایفا میکنند...اگر هر کمپانی ای انجینِ خاص خودشُ داشته باشه , تنوعِ بازیها از نظرِ گرافیک بیشتر میشه ..
مگه انجین ساختن مثل پفک ساختنه؟میدونی چقدر کار و پول و زمان صرف میکنه؟
 
به نظر من حکم آشپزهایی رو دارند که به جای اینکه گوسفند پرورش بدند تا از گوشتش استفاده کنند یا سبزیجات بکارند ؛ می رند و موادِّ اولیه ی غذا رو تهیه می کنند و شروع به آشپزی می کنند
کجای این کار به حاضری خور بودنِ استودیوها ربط داره آخه؟؟!!

حالا از همه ی اینا هم که بگذریم , من فکر میکنم که کمپانی های خریداره این انجین از تکسچر های خودِ انجین تو ساختِ بازیها استفاده میکنند , لااقل به خودشون زحمت نمیدن برا تکسچر از خودشون مایع بزارن , بخاطر اینه که از 50Cent گرفته تا بایوشاک , همه و همه از لحاظ بصری شبیه به همند...
 
اگه قرار باشه تو نسخه ي جديد اين موتور روي رنگهاي مرده و مات تمركز بشه فكر نكنم چيز جالبي در بياد. هر بازي كه با اين موتور ساخته شده 90 درصد داراي رنگ بندي مات و مرده بوده .
 
به نظرم استودیو هایی که انجین میخرند و بازی میسازند , حکمِ آدمای حاضری خور رو ایفا میکنند...اگر هر کمپانی ای انجینِ خاص خودشُ داشته باشه , تنوعِ بازیها از نظرِ گرافیک بیشتر میشه ..
من کاملا با نظر شما موافقم ولی این کار به همین راحتی که فکر میکنین نیست و هر استودیویی شرایط ساخت یک انجین رو نداره(با توجه به اون چیزی که من شنیدم که فقط استودیوهای که تحت حمایت مالی زیاد از طریق شرکتها هستن این شرایط رو دارن یا خودشون به اندازه کافی وضعشون خوبه ) ولی اگه واقعا انطوری میشد که هم اونا سود می بردن و هم ما حال می کردیم:smile:
گذشته از این حرفها انجینها احتمالا خیلی با هم رقابت میکنند و هر کدوم میخواد مال اون یکی بهتر باشه که این خیلی به نفع خودمونه الان تا این حد رسیدن که نمیتونن تکنولوزیشون (ببخشید که حرف (ز)رو نوشتم صفحه کلیدم مشکل داره)رو این نسل بیرون بدن و باید برای نسل بعد برنامه ریزی کنند.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or