Epic : موتور Unreal Engine 4 فرمانرواي نسل بعد

T@ntaL 73

کاربر سایت
سلام.

unreal_technology1.jpg



Mike Capps رئيس كمپاني Epic گفت كه انتظار دارد Unreal Engine 4، راهنماي بازار ساخت بازي براي بازيهاي كنسول ها و PC در نسل بعد باشد.

وقتي از او پرسيده شد كه نسخه ي چهارم اين موتور همان نفوذ و تسلطي كه Unreal Engine 3 بر اين نسل داشت, را دارد يا خير, در جوابي به Edge گفت:

"شوخي ميكني؟ چيزي بيشتر از تسلط و نفوذ بهتر! Unreal Engine 3 در اين نسل بسيار قابل توجه و عالي عمل كرد, و فكر ميكنم حدس علمي ما در مورد جايگاه اين تكنولوژي روي كنسول ها و تغيير مسير به سمت كنسول ها در همين زمان, اشتباه بود."

"بنابراين درست در زماني كه همه در حال دست و پنجه نرم كردن با آخرين عنوانهاي PS2 و XBOX بودند ما موتور DX9 خود را داشتيم, آنها به آن نگاه كردند و گفتند:" اه, خداي من, اين واقعا يك جهش و تحول است". آنها به ما و چيزي كه كامل و عالي بود احتياج داشتند. و البته RenderWare ( موتور ساخته شده توسط شركت Criterion Software زيرمجموعه ي EA ) از مساوات و برابري با ما خارج شد, كه از EA نيز بسيار تشكر ميكنيم."

و همچنين اضافه كرد:" فكر ميكنم كه جهش از اين نسل به نسل بعد, موقعيت ديگريست كه براي افراد اهل اين تكنولوژي بسيار خوب است. خوشبختانه شما سرمايه گذاري عظيم آن را انجام نميدهيد, بلكه ]فقط[ به دنبال چيزي كه يك كمپاني مثل Epic خواهد ساخت هستيد."

او همچنين گفت كه از HYPE ي كه پيرامون موتور جديد Crytek يعني CryEngine 3 كه براي تهيه ي Crysis 2 براي كنسول ها و PC است, متعجب است و سورپرايز شده.

"راستش را بخواهيد, من احترام زيادي براي اين افراد قائل هستم; من افراد زيادي را ميشناسم كه در آنجا كار ميكنند – كه تعدادي از آنها را استخدام كردم. ولي براي ما فهميدن وضعيت آنها سخت است. آنها براي خود جايگاهي محكم در نظر گرفتند, طوري كه "ما بازي را به كنسول مياوريم و با يك اشاره بازي براي هر سه پلتفورم عالي ميشود."

"Warhead قرار بود در سال 2008 منتشر شود و اولين بازي بزرگ كنسولي آنها باشد, ولي آنها نسخه ي كنسولي كه در حال ساخت با CE2 بود را كنسل كردند و حالا ميخواهند يك بازي براي X360 عرضه كنند در حالي كه ما پنج سال است كه اين كار را انجام داده ايم. براي من تعجب آور است كه مردم آنها را به عنوان كمپاني crossplatform (همه پلتفورم ها) جدي بگيرند. ما نميدانيم چگونه با كمپاني اي كه هنوز بازي شيپ نكرده (منظور براي كنسول هاست) رقابت كنيم. "


 
آخرین ویرایش:
پس بابک به نظر تو فله ای بازی ساختن با یه موتور که اگر توش به قول تو دو تا بازی درست درمون مثل Gears of War و Mass Effect 2 نباشه به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره ، فرمانروایی محسوب میشه ؟!
کجا این همه بازی که با این موتور ساخته شده صدر جوایز و امتیازات رو به غیر از دو تا بازی تک و توک تسخیر کرده ؟

یه نگاهی به موتور مثلا Rockstar بنداز که باهاش بازی هایی مثل GTA IV یا Red Dead Redemption ساخته میشه یا مثلا Cry Engine 3 ! این آقا اومده به Cry Engine 3 گیر داده ! جالب نیست ؟
بابا من که نگفتم UE سلطان تمام موتورهاست:دی میگم از نظر این یارو فرمانروایی یعنی بالاترین محبوبیت و در نتیجه درآمد بیشتر و اینها:دی

به نظر خودم هم UE اگر تو این آپدیت اخیرش پیشرفت خوبی نداشته باشه، دیگه یه موتور معمولی و کاملا پیش پا افتاده شناخته میشه.
اما این هم در نظر بگیر که همه سازنده ها که نمیتونن یه موتور اختصاصی برای خودشون طراحی کنند! مثلا سازنده یه فیلم/بازی که نمیتونه بره یه موتور جدا واسه خودش بنویسه:دی میخواد سریع اون بازی رو بسازه و بفرسته بازار. UE 3.0 هم به دلیل ساختار راحت و مَچ بودن با اکثر سخت افزارها، اولین گزینش میشه. در کل منظور Mike Capps همین بوده.
 
تا حالا که از نظر به قول خودتون کمیت و تسخیر بازار فرمانروا بوده کیفیتش هم در حد این کنسولها مخصوصا ایکس باکس 3 چراغ بالاست و به قولی اپتیمایزه با ce2 که نمیشه مقایسه کرد
 
بابا من که نگفتم UE سلطان تمام موتورهاست:دی میگم از نظر این یارو فرمانروایی یعنی بالاترین محبوبیت و در نتیجه درآمد بیشتر و اینها:دی

به نظر خودم هم UE اگر تو این آپدیت اخیرش پیشرفت خوبی نداشته باشه، دیگه یه موتور معمولی و کاملا پیش پا افتاده شناخته میشه.
اما این هم در نظر بگیر که همه سازنده ها که نمیتونن یه موتور اختصاصی برای خودشون طراحی کنند! مثلا سازنده یه فیلم/بازی که نمیتونه بره یه موتور جدا واسه خودش بنویسه:دی میخواد سریع اون بازی رو بسازه و بفرسته بازار. UE 3.0 هم به دلیل ساختار راحت و مَچ بودن با اکثر سخت افزارها، اولین گزینش میشه. در کل منظور Mike Capps همین بوده.
خوب دیگه ، منظور هم همینه ، حالا از کی تا حالا خز شدن و این جور مسائل میشه فرمانروایی خدا میدونه !
این یارو خواسته جواب یاوه گویی های چند وقت اخیر Crytech ُ بوده اومده تلافی کنه . پس منظور کمیت ِ که خوب اون فرمانروایی با فرمانروایی از نظر کیفیت زمین تا آسمون فرق می کنه ، همونطور که هیج ارتباطی هم بینشون نیست.

از این نظر هم که گفتی بازی هایی که میخوان سریع عرضه بشن میان از این موتور استفاده میکنن همه چیز مشخصه ، البته بازم میگن این ویط بازی هایی هستند مثل Gears of War یا Mass Effect 2 که خوب باید هم باشن چون نباشن دیگه کلاه Epic پس معرکست . البته Gears طبیعیه چون خود Epic سازندشه.
متأسفانه شما اومدی ترولينگ کردی و ديگه لازم نيست خود نمايی کنيد :smile:
save it
 
کسی نتونست و نمیتونه جلوی تاخت و تاز UE3 رو تو این نسل بگیره. واسه نسل بعد "باسارامیو کوما" کریمه :دی.
یادتون باشه UE3 به دهن ژاپنی هام مزه داده، چند تا بازی ژاپنی با این موتور داریم؟
 
کیفیتش هم در حد این کنسولها مخصوصا ایکس باکس 3 چراغ بالاست

????:confused:
.........................................................

از لحاظ فروختن اين موتور كه كاملا فرمانروايي كرد و چون خيلي سازنده هاي مستقل از اين موتور استفاده كردن خب طبيعتا هم بازي با كيفيت بالا توشون خيلي بيشتر از بقيه موتورها بود و هم كيفيت پايين, حالا نكته اينجاست كه خب اگه استوديويي نحوه ي استفاده ازش رو بلد باشه ميتونه به كيفيت خوبي برسه مثلا ME يا GeOW كه نسخه اول GeOW تا 2 سال بعدش گرافيك بازيا باهاش مقايسه ميشد و مثلا يه بازي ديگه مثل Too Human كه حتي كار به شكايت و اين حرفام كشيد. چرا؟ چون نحوه ي استفاده ازش رو بلد نبود
 
مگه بازيهايی که با اين موتور ساخته شده بازيهای بی کيفيتی نسبت به موتور های ديگه بوده؟
نمونش bioshock 1, سری mass effect ,geow ,rainbow six اين اواخر batman و borderlands
اين ها همه بازيهای تاپی بودند و نشون ميده اين موتور در اين نسل وضيعت پايداری داشته
البته بازيهای بی کيفيتی هم بوده کسی منکرش نيست مثل SC:C

پوریا جان قبول کن بازیهای بسیار بدی هم از UE3 ساخته شده ، مثل Rouge Warrior یا 50Cent یا Blacksite : Area 51 یا نمونه ی فوق افتضاحش Hour Of Victory و Legendry که ابروی UE3 رو بردن ، اینکه بازیها بی کیفیت یا با کیفیت باشن بیشترش برمیگرده به هنر استفاده ی دولوپر از انجین ، یکی مثل خود Epic از تمام پیچ و خم های این انجین استفاده کرده و بازی عالیی از نظر گرافیک مثل Geow رو ساخته . البته تو تمام بازیهایی که ذکر کردی Bug ی مثل Texture Loading وجود داره ! این از اشکالات انجین هست ، البته تو انجین راک استار هم بوده ولی تو UE3 هم شدیدا بوده . ملا نمیشه گفت مشکل نداره انجینش ولی قبول دارم که از طرف بیشتر شرکت ها به خاطر راحتی کار با این انجین ، خوب مورد ساپورت قرار گرفته .
در مورد جمله ی اخرت هم فک کنم UE3 از نظر ساخت بازیها و موفقیت گرافیکیشون اصلا استیبل نبوده ! چون خیلی بازی های Fail داشته .
 
خز..!؟ چه ربطی داشت..؟
حتما موتور خوبی هست که همه ازش استفاده میکنن بازی های هم که باهاش ساخته شده و داره ساخته میشه بازیهای خیلی با کیفیتی بودن که نمره های بالایی گرفتن.
بعد این موتور سال 2005 درست شد الان وسطایی 2010 هستیم و تازه بازیهای سطح بالایی مثل ME3 و Geow3 قراره باهاش ساخته بشه.

بعد منظور از فرمانروایی یعنی غلبه داشتن نه برتری کامل

در کل بعضی ها دوست دارن در مورد هر چیزی جبهه بگیرن حالا هر چی هم بهشون ربطی نداشته باشه ولی خودشون رو ربط میدن خصوصا اگر تا فاصله 100 کیلیومتری بحث ، نشانه ای از Geow باشه.
 
به نظر من که موتور قدرتمندی بوده حالا بعضی ها نتونستند باهاش بازی بسازند اون بر میگرده به سازنده نه موتور البته دبگه به پایان عمر خودش رسیده بود که کارخوبی کردن نمونه بعدی را دادن تو بازار
 
پوریا جان قبول کن بازیهای بسیار بدی هم از UE3 ساخته شده ، مثل Rouge Warrior یا 50Cent یا Blacksite : Area 51 یا نمونه ی فوق افتضاحش Hour Of Victory و Legendry که ابروی UE3 رو بردن ، اینکه بازیها بی کیفیت یا با کیفیت باشن بیشترش برمیگرده به هنر استفاده ی دولوپر از انجین ، یکی مثل خود Epic از تمام پیچ و خم های این انجین استفاده کرده و بازی عالیی از نظر گرافیک مثل Geow رو ساخته . البته تو تمام بازیهایی که ذکر کردی Bug ی مثل Texture Loading وجود داره ! این از اشکالات انجین هست ، البته تو انجین راک استار هم بوده ولی تو UE3 هم شدیدا بوده . ملا نمیشه گفت مشکل نداره انجینش ولی قبول دارم که از طرف بیشتر شرکت ها به خاطر راحتی کار با این انجین ، خوب مورد ساپورت قرار گرفته .
در مورد جمله ی اخرت هم فک کنم UE3 از نظر ساخت بازیها و موفقیت گرافیکیشون اصلا استیبل نبوده ! چون خیلی بازی های Fail داشته .

ببين نيما من به عنوان يک گيمر از اين بازيها که نام بردم و در فواصل مختلفی آمده لذت بردم حتی با اون مشکلات گرافيکی که فکر نميکنم ديگه مسئله اينقدر بزرگ باشه!
انجين راک استار هم که مثال زدی مگه يادت نيست با ماشين ميرفتی يک دفعه همه چی سفيد ميشد يا draw distance بازی داغون بود يا افت فريم زياد داشت.
پس اين مسئله يک چيز عام هست.
اون بازی هايی هم که نام بردی من تجربه نکردم ولی قبول داری تا حدود زيادی به سازنده بر ميگرده؟
 
دیگه یه برهه زمانی بود هرکسی از نن جونش قهر میکرد با UE3 بازی میساخت.نمونش همین spark unlimitedولی از حق نباید گذشت که ما Batman و GeoW و ME و ... رو با همین موتور داشتیم.به نظرم کم بودن رقیب واسه این انجین باعث شد که زیاد ازش استفاده بشه
 
خوب دیگه ، منظور هم همینه ، حالا از کی تا حالا خز شدن و این جور مسائل میشه فرمانروایی خدا میدونه !
این یارو خواسته جواب یاوه گویی های چند وقت اخیر Crytech ُ بوده اومده تلافی کنه . پس منظور کمیت ِ که خوب اون فرمانروایی با فرمانروایی از نظر کیفیت زمین تا آسمون فرق می کنه ، همونطور که هیج ارتباطی هم بینشون نیست.

از این نظر هم که گفتی بازی هایی که میخوان سریع عرضه بشن میان از این موتور استفاده میکنن همه چیز مشخصه ، البته بازم میگن این ویط بازی هایی هستند مثل Gears of War یا Mass Effect 2 که خوب باید هم باشن چون نباشن دیگه کلاه Epic پس معرکست . البته Gears طبیعیه چون خود Epic سازندشه.

save it
ue موتور قدرتمندیه.چون از همه نوع بازیساز رو به سمت خودش جلب کرده.از تازه کارا گرفته تا استودیوهای حرفه ای.هر استودیو ای بنا به سطح علم و بودجش از این موتور استفاده کرده که خب طبیعیه که با توجه به اینکه استودیوهای زیادی ازش استفاده کردن، بازیهای باکیفیت و افتضاح باهاش زیاد ساخته شده که به هیچ وجه دلیل بر بد بودنش نیست و برعکس به خاطر محبوبیتش، نشون دهنده قدرت این موتوره که هم اونقدر سادست که تازه کارا راحت باهاش کنار بیان و هم اونقدر قدرتمنده که بازیهایی مثل geow و batman aa و mass effect و... باهاش ساخته بشن.
 
من کلا از این موتور بشدت متنفرم ! هر وقت اول هر بازی میبینم که از Ue3 استفاده کرده کلا از گرافیک بازی نا امید میشم ! خیلی باگ داره ! مشکل لود یا همون pop in ، طراحی نه چندان خوب صورت و اینا و ... ! ولی خب آثار خوبی مثل ME2 و Arkham Asylum هم داره .
یادتون باشه UE3 به دهن ژاپنی هام مزه داده، چند تا بازی ژاپنی با این موتور داریم؟
من الان یه The Last Remnant رو به یاد دارم که فاجعه بودش ! یعنی قشنگ بعد از نمایان شدن هر محیط 3 تا 4 لایه طول میکشید تا گرافیک بازی درست بشه .
 
آخرین ویرایش:

-------------------------
اگر شرکتی نتونسته با unreal کار کنه و گند زده-تقصیر خودش هست.چون همین epic باهاش شاهکاری مثل گرز 1-2 رو ساخت.البته این جمله که بگیم فقط epic میتونه باهاش کار کنه بازم جمله بسی اشتباهی هست.چون بازیهایی مثل batman - mass effect هم با همین موتور ساخته شدن که گرافیک خیره کننده ایی داشتن.پس نتیجه گیری اخلاقی اینکه زیاد خوشحال بازی در نیارید:biggrin1:
------------------------
 
آخرین ویرایش:
UE3 برای کنسول ها خوب بود (در حد قدرت آنها عالی بود ) و عناوین خوبی هم با این موتور به بازار اومد . اما در این حدی نبود که بیاد تسخیر بکنه و .....
سر و ته این موتور رو جمع کنیم کلا 3 تا بازی تاپ داشت !! 1- مس افکت 2 2-گیرز آف وار 2 3- بتمن : آرکام اسایلم.
اما این موتور روی پی سی در ابتدا اصلا جالب نبود . یعنی قابلیت های پی سی رو نداشت .
یه DX 10 نصفه نیمه رو روش انداختن و بعد موتور فیزیک انویدیا رو هم اضافه کردن. با اضافه شدن این 2 قابلیت کلی باگ به موتور و بازی ها هم اضافه شد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or