وقتي که مجله Edge از Mark Rein معاون شرکت Epic در مورد موتور گرافيکي CryENGINE 3 و قابليتهاي آن در بخش سينمايي و ادعا هاي شرکت Crytek در اين خصوص سئوال به عمل آورد او گفت: مشتريان ما ميتوانند از فن آوري استفاده شده در موتور UE3 به هر نحوي که ميخواهند استفاده کنند ما بازيهاي داريم که به بهترين شکل ممکن حالات سينماتيک را به نمايش ميگزارند مثلا من وقتي بازي Gears of War3 رو نگاه مي کنم تنها چيزي که به نظر مياد اين بازي فيلم سينمايي نيست قدرت Xbox 360 است که باعث ميشه ما نتوانيم اين بازي را بيشتر از 30 فرم اجرا کنيم..
او همچنين در خصوص نسل بعد گفت: ما فعلا نميدانيم در نسل بعد چه قابليتهاي قرار است اضافه بشه و قدرت کنسول ها تا چه اندازه خواهد بود ولي ما Ue3 رو طوري طراحي کرديم که براي نسل بعد هم آماده باشد ، اگر نسل بعد قرار باشه از قابليتهاي DX11 استفاده بشه همين حالا هم Ue3 اين قابليت رو داره..
منبع