خبر ها و اطلاعات رسمی از سوی کونامی و موتور گرافیکی Unreal Engine و همین طور شایعات و صحبت هایی از انجمن های PES درباره نسخه نسل نهمی سری PES
با سلام به دوستان بازیسنتری .
یک سری خبر های جسته گریخته از انجمن ها و خبر های رسمی از تغییرات ساختاری در بخش گیمینگ کونامی و همین طور خبر های جدید از موتور گرافیکی Unreal Engine برای دوستان بذارم . پس فعلا خبر های خلاصه شده و یک نگاه کلی به نسخه نسل بعدی PES و موتور گرافیکی Unreal Engine برای دوستان اخبارش رو میذارم .
- هوسودا تهیه کننده سری PES در کونامی ارتقا شغلی گرفته و علاوه بر تهیه کنندگی نقش جنرال منجر بخش دوم دپارتمان کونامی رو به عهده گرفته
- چیزی که مشخصه PES نسل بعدی بودجه بیشتری برای ساخت گرفته چون مدیریت کونامی به شدت از روند سود آوری این بازی راضی بوده در این سال های اخیر . ارتقا شغلی هوسودا یکی از دلایل هستش و ایشون با ارتقا شغلی دستش برای گرفتن بودجه بیشتر و آزادی عمل بیشتر باز هستش . به هر حال بازی وقتی داره با موتور جدید ساخته میشه و یک سال هم بازی رو به نوعی منتشر نکردن بازم علائم مثبتی هستش که داریم مشاهده میکنیم در روند تولید این بازی .
- بازی PES از سال 1995 تا بدین جا 110 میلیون نسخه ازش فروش رفته که به طور متوسط 4.4 میلیون نسخه در سال می دهد
- علاوه بر این ، PES Mobile در حال حاضر به 350 میلیون دانلود رسیده است
- همانطور که کونامی در وب سایت رسمی خود اعلام کرد ، در حال آماده سازی تغییرات بسیار مهمی در بخشها و کارکنان خود است ، تغییراتی که از 1 فوریه 2021 اعمال می شود.
- تغییرات ساختاری بسیاری در بخش گیمینگ این کمپانی به وجود اومده
بخش ساختاری دپارتمان کونامی در قسمت گیمینگ و به خصوص بخش تولید دچار بازبینی اساسی شده
While Konami hasn't commented further, the same announcement shows that several executives who previously led Production Divisions are now solely leading separate Production Departments. Per the statement's mention of consolidation, it may be that the development work of the old Divisions is being folded into wider Departments.
Konami, once a huge part of the games development and publishing landscape, has become increasingly quiet in the field in recent years, which goes some way towards explaining why many jumped to the conclusion that Konami was moving away from games production. The company is currently actively developing PES 2022 for next-gen consoles, and set up a western game publishing division last year.
سایت IGN گفته بخش های تولیدی گیمینگ این کمپانی به احتمال زیاد وسیع تر و گسترده تر داره میشه و دچار تغییرات ساختاری ، مدیریتی بسیار زیادی هم شده ..
صحبت های کاربر Webrothers که یکی از بهترین کاربر ها و انجمن های PES در جهان هستش و نظر خودش رو درباره تغییراتی که بازی PES میخواد در نسل نهم بکنه گفته و صحبت های به شدت جالبی کرده . این همون کاربری هست که قبل از اخبار رسمی PES 2020 منابعش بهش گفته بودن نسخه 2020 از دوربین جدید بهره میبره و خلاصه این که این شخص منابعی از داخل تیم سازنده کونامی داره و هر از چند گاهی یک سری اخبار رو منتشر میکنه .
صحبت هاش درباره تغییرات ریشه ای هستش که در کونامی رخ داده واقعا جالبه ...
- آقایNaoki Morita شخص مسئول Hosoda و رئیس آدام بتی بود. با تغییرات اعلام شده ، موریتا دیگر رئیس قدرتمند eFootball PES نیست و تا آنجا که من می دانم ، او به اروپا منتقل شده است
- در واقع ، ترک ژاپن نوعی مجازات اعمال شده توسط کونامی است و بنابراین مدیر عامل شرکت ژاپنی از کار موریتا در راس PES چندان راضی نبود.
- و به نظر من این خبر خوبی است. خب با رفتن موریتا ، نظر قطعی کونامی کاملاً واضح است: Manorito Hosoda مرد قدرتمند PES می شود. در مورد آدام باتی ، او به شدت فرد مورد علاقه موریتا بود و به گفته منابع نزدیک به من، آدام باتی دیگر از اعتبار زیادی نزد هوسودا برخودار نیست .
- بنابراین از این پس آدام باتی نباید صدای فعالی در روند توسعه PES داشته باشد . همانطور که فکر می کردیم بعد از رفتن آندره برنزونی این اتفاق خواهد افتاد. برعکس ، او ضعیف شده است. از طرف دیگر ، هوسودا حتی از آنچه که در گذشته بود قدرتمندتر می شود. آیا این خبر خوبی برای ما طرفداران PES است؟ خب، برای برخی از افراد شنیده ام که این لزوما خبر خوبی نیست. نگرانی این است که هوسودا بسیار "سرسخت" است و همه چیز را دقیقاً به روش خودش می خواهد. پس باید دید که روند توسعه و سیاست های کلان PES نسل بعدی چگونه است و فقط با نمایش و انتشار اخبار رسمی PES 2022 میتوان متوجه شد که سیاست های کلان بازی چگونه در نسل نهم تایین میشود !
کمپانی epic games اعلام کرده که ویژگی جدیدی در نسخه Unreal Engine 4.26 به موتور گرافیکی Uneal Engine اضافه کرده و اسم این تکنولوژی MetaHuman نام داره و شما میتونید با استفاده از این ادیتور بسیار پیشرفته چهره سازی اقدام به ساخت چهره در موتور گرافیکی Unreal Engine کنید .
حالا صحبت های رسمی کمپانی Epic درباره این تکنولوژی جدید چهره سازی دیجیتالی که در نسخه Unreal Engine 4.26 به موتور گرافیکی اضافه شده :
حقیقتا ساخت انسان های دیجیتالی که بسیار شبیه به واقعیت در بیایند کار سختی است. این به مقدار زیادی از زمان ، تلاش و مهارت نیاز دارد و ما کاری کرده ایم بدون اینکه تجهیزات و کارمندان زیادی را در استخدام داشته باشد و کارمندان بیشتر یعنی هزینه بیشتر برای ساخت بازی . در طی چند سال گذشته چندین نمونه عالی در Unreal Engine وجود داشته است ، از شخصیت های خیالی مانند Senua و Siren گرفته تا نسخه های دیجیتالی اندی سرکیس و مایک سیمور. شرکتهایی مانند 3Lateral و Cubic Motion در ایجاد انیمیشن 4D مبتنی بر عملکرد هدایت شده اند. ما افتخار می کنیم که هر دو شرکت اکنون عضوی از خانواده Epic هستند.
ساخت یک انسان دیجیتال با کیفیت بالا دشوار و وقت گیر است. مقیاس گذاری در تلاش برای ایجاد بسیاری از انسانهای دیجیتالی متنوع با کیفیت مورد نیاز سیستم عامل های نسل بعدی و بخش تولید مجازی پیشرفته ، واقعاً یک کار دشوار است. به همین دلیل امروز ، ما فوق العاده هیجان زده هستیم که اولین نگاه اجمالی به MetaHuman Creator را به شما ارائه می دهیم.
در ویدئوی پایینی میتونید بخش کاربری MetaHuman Creator رو مشاهده کنید و کیفیت بالایی چهره ها و موشن های صورت و .... مشاهده کنید .
View attachment Epic Games has announced MetaHuman Creator, a browser-based app to create stunning digital.mp4
MetaHuman Creator یک برنامه پخش جریانی ابری است که با هدف ایجاد خلق یک انسان دیجیتال به صورت ریل تایم باعث شده ساخت یک انسان دیجیتال از هفته ها یا ماهها به کمتر از یک ساعت ، بدون ایجاد خطر کاهش افت در کیفیت ، طراحی شده است. این کار با استفاده از یک آرشیو در حال رشد و نمو از انواع ظاهر و حرکت انسان کار می کند ، و شما را قادر می سازد شخصیت های جدید را از طریق طراحی کار بصری ایجاد کنید که به شما امکان می دهد نتیجه مورد نظر خود را بسازید. هنگام انجام تنظیمات ، MetaHuman Creator با روشی قابل قبول و محدود به داده ها بین مثالهای واقعی موجود در در آرشیو آن مخلوط می شود. شما می توانید با انتخاب تعدادی از چهره های از پیش تعیین شده نقطه شروع را برای کمک به انسان خود از طیف متنوعی در پایگاه داده انتخاب کنید. شما می توانید از بین 30 مدل مویی که از موهای رشته ای Unreal Engine یا مو برای سیستم عامل های سطح پایین استفاده می کنند ، انتخاب کنید. همچنین مجموعه ای از نمونه لباس برای انتخاب وجود دارد و همچنین 18 نوع بدن با تناسب متفاوت. هنگامی که از انسان خود راضی هستید ، می توانید چهره های ساخته شده خود را از طریق Quixel Bridge آماده انیمیشن و ضبط حرکت در Unreal Engine ، و با LODs کامل بارگذاری کنید. همچنین داده های منبع را به صورت فایل مایا شامل مش ، اسکلت ، صورت ، کنترل انیمیشن و مواد دریافت خواهید کرد.
View attachment Meet_the_MetaHumans_Free_Sample_Now_Available_Unreal_Engine.mp4
و این هم بخشی از تیزری که کونامی به صورت رسمی از بازی PES 2022 منتشر کرده بود .
View attachment Taking_PES_to_a_Whole_New_Level_Segment100_00_47_016_00_00_53_883.mp4
همان طور که توضیحاتی به شما داده شد این فیس کریتور به صورت رایگان تمامی یوزر ها در جهان میتونن دانلود کنن و ازش استفاده کنن . صحبت از این فیس کریتور و توضیحات این بود که کار به این جا کشیده بشه که بخش ادیتور PES نسل بعدی حقیقتا میتونه دچار بازسازی اساسی بشه و کار ساخت و طراحی چهره به شدت پیشرفته تر بشه و در کنارش کار ساخت چهره آسان تر پیش بره و زمان ساخت چهره کم تر طول بکشه . تیم سازنده بازی دسترسی های عمیق تر و ریشه ای تر به این موتور گرافیکی داره و میتونه بخش ادیتور بسیار پیشرفته تر و بهتری رو در اختیار گیمر ها قرار بده، صد البته اگر تیم سازنده اصلا بخواد چنین کار هایی رو بکنه .
همه چیز به تیم سازنده و سیاست های که داره بر میگرده و باید دید برنامه تیم سازنده برای نسخه نسل بعدی PES چگونه است و اصلا مدیران رده بالای کونامی و تهیه کننده بازی یعنی آقای هوسودا چه برنامه هایی در سر دارن ؟! وگرنه هم سخت افزار کنسول های نسل بعدی به شدت قدرتمند هستن و هم موتور گرافیکی که کونامی برای ساخت PES نسل بعدی گرفته بهترین موتور گرافیکی ممکن در صنعت گیم برای ساخت یک بازی ورزشی هستش .
با توجه به اخبار مثبتی که شنیدیم با هم ببینیم فعلا چه نکات مثبت و امیدوار کننده ای از PES نسل بعدی به ذهن ما میرسه :
- نسخه نسل بعدی PES سه سال هستش در دست ساخت هستش
- تیم سازنده کونامی حتی قبل از توسعه رسمی سه ساله PES نسل بعدی ، قبلش یک الی دو سالی پیش زمینه تحقیقاتی کار با این موتور گرافیکی رو شروع کرده بود.
- کد نویسی های بازی از ریشه به صورت بنیادین داره بر روی کنسول های نسل بعدی نوشته میشه و تیم سازنده PES نسل بعدی رو با موتور گرافیکی جدید تمام داره بر روی سخت افزار های نسل بعدی کد نویسی میکنه و توسعه میده .
- موتور که به طور دائم از سوی اپیک داره همین طور بهبود پیدا میکنه و ورژن های جدیدی ازش داره منتشر میشه
- تیم سازنده PES دیگه وقتش رو بیهوده سر توسعه موتور گرافیکی هدر نمیده و از حمایت های اپیک سر توسعه موتور گرافیکی بهره میبره
در بخش بدبینانه داستان این رو باید اشاره کرد و باز هم گفت که تمامی این صحبت ها درباره توسعه بازی به هر حال هر طوری که بخوایم بهش نگاه کنیم حدسیات و گمان ها هستش و اصلا و ابدا معلوم نیست نسخه نسل بعدی PES تا چه میزان میتونه یک بازی نسل بعدی حقیقی باشه و همه چیز به تیم سازنده بازی و سران کونامی بر میگرده و باید دید آیا واقعا قصد دارن یک بازی سطح بالا بسازن و یا خیر و باز هم یک بازی نصفه نیمه با کلی مشکلات ریز و درشت رو منتشر کنن .
چیزی که مشخصه در بخش لایسنس ها این بازی در نسل بعد هم مشکلات همیشگی خودش رو داره و خواهد داشت . موضوع اصلی اینه بخش ادیتور این بازی برای نسل بعد دچار پیشرفت های بزرگی بشه و بتونه مشکلات لایسنس رو دور بزنه . بازسازی مد های بازی یکی دیگر از مهم ترین موضوعاتی هست که تیم سازنده باید بهش توجه کنه و بخش های گیم پلی و گرافیک و صدا گذاری و بسیاری از بخش ها هم که خب باید در حد و اندازه های یک بازی نسل بعدی بشه. ولی موضوع اصلی اینه که ما داریم درباره کونامی صحبت میکنیم که نسل هشتم در بخش گیمینگ به کما رفته بود و اگر همون سیاست های نسل هشتمی رو بخوان در نسل نهم اجرا کنن PES نسل بعدی حتی با موتور گرافیکی قدرتمندی مثل Unreal Engine درجا میزنه و توانایی های این موتور گرافیکی رو تیم سازنده به راحتی به هدر میده .
همه چیز برای یک بازی نسل نهمی فوق العاده مهیا هستش. اگر باز هم مثل نسل هشتم سری PES قربانی تصمیمات فاجعه بار سران رده بالای کونامی نشه ....