DualShock 4

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
سلام !

یکی از مهم ترین بخش های هر کنسول، کنترلر آن می باشد. کنترلری که در کنسول های سونی DualShock نام داشته و در 3 نسل متوالی تغییرات زیادی در ظاهر خود ندیده بود. این بار کنترلر جدیدی با ویژگی های ظاهری و عملکردهای متفاوت تحت عنوان DualShock 4 برای PlayStation 4 طراحی شده که در این تاپیک به بررسی و صحبت در مورد آن می پردازیم.
اولین نکته ای که با دیدن DualShock 4 جلب توجه می کند، تفاوت های ظاهری آن با DualShock های قبلی است. کنترلر اندکی بزرگ تر شده و لبه های پایینی آن نیز کشیده تر از قبل شده اند. همچنین بخش های پایینی و پشتی کنترلر حالتی بافت دار پیدا کرده اند و جنسی متفاوت با سایر بخش ها دارند. در کنار تغییرات ظاهری، وزن این کنترلر نیز اندکی بیشتر از کنترلر PS3 (با وزن حدود 190 گرم) شده و به حدود 210 گرم رسیده است.
چهار دکمه اصلی همچنان همان حالت قبلی را دارند، ولی D-Pad تغییرات کمی پیدا کرده و به نظر می رسد حتی از D-Pad با کیفیت قبلی نیز بهتر خواهد بود.
آنالوگ ها سر جای قبلی خود هستند، ولی فرو رفتگی اندکی دارند که باعث می شود کار با آن ها راحت تر شود.
دکمه های بالایی (Shoulders) نیز تغییراتی پیدا کرده اند. L1 و R1 بزرگ تر شده و L2 و R2 نیز برای استفاده بهتر، بهینه سازی شده اند.
ولی تغییرات اساسی چیزی جدا از این ها است. در DualShock 4 خبری از دکمه های قدیمی Start و Select نبوده و دو دکمه Options و Share جایگزین آن ها شده اند. عملکرد دکمه Options هنوز به طور دقیق مشخص نشده، ولی احتمالاً کارایی ای شبیه Start و Select خواهد داشت و برای دسترسی به منوها و تنظیمات بازی استفاده می شود. ولی دکمه Share عملکردی کاملاً جدید داشته و به بخش های آنلاین و اشتراک گذاری مربوط می شود. علاوه بر استفاده های این دکمه برای دیدن پروفایل های PSN و سایر ویژگی های آنلاین، مهم ترین عملکرد آن به اشتراک گذاشتن عکس ها و ویدئوهای بازی ها خواهد بود. به این صورت که بازیکن با استفاده از دکمه Share می تواند عکس ها یا ویدئویی از بخش دلخواه بازی را انتخاب کرده و برای دیگران به نمایش بگذارد.
از دیگر ویژگی های جدید کنترلر PS4 می توان به صفحه لمسی آن اشاره کرد. صفحه ای که حالتی شبیه به صفحه لمسی پشت کنسول Vita داشته و اختیارات مختلفی به بازیکن می دهد که در آینده بیشتر در مورد آن ها خواهیم فهمید. این صفحه حالت فشاری داشته و در نقش یک دکمه نیز عمل می کند.
همچنین یک LED در بالای کنترلر جایگذاری شده که احتمالاً با دوربین PS4 در ارتباط خواهد بود و برای موارد حرکتی استفاده می شود. البته استفاده های دیگری مانند نمایش میزان سلامتی بازیکن نیز از طریق تغییر رنگ آن خواهد داشت.
در نهایت نیز Jack هدست و اسپیکری روی بدنه DualShock 4 طراحی شده اند تا ارتباط بازیکن با کنترلر بیش از پیش شود.

----------
در همین رابطه:
آموزش اتصال دسته پلی استیشن 4 به کامپیوتر

راهنمای خرید پلی استیشن 4

خرید مانیتور و تلویزیون های مناسب برای PS4

سوالات متداول در مورد PS4


مشکلات و خرابیهای PS4/PS4 Pro

همه چیز درباره Playstation Network و Playstation Store

لوازم جانبی پلی استیشن 4

آخرین تخفیف های PSN
 

hbmss

کاربر سایت
Aug 24, 2012
1,312
نام
hosein
در مورد جک پاین دسته احتمال داره یه کیبور هم مثل کیبور xbox بهش اظاف بشه که از نظر من مکان بهتر نصبت به کیبور قبلی هست که بالا قرار میگرفته......
 

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,286
نام
Afshin
بهترین اتفاق ممکن بود این تغییرات . شدیدا احتیاج داشت به این تغییرات. هم به اندازه ی کافی بزرگ شده و هم تریگرها عالی شدن. مطمئن هستم توی دست بگیریم حس بهتری نسبت به DS3 خواهد داشت.
 

McSaturday

کاربر سایت
Feb 15, 2011
399
نام
مک‌ستردی
فکر کنم صفحه لمسی روی کنترلر نمی‌تونه کارایی بیشتر از دسترسی به منو یا خاموش و روشن کردن کنسول رو انجام بده. چون خیلی بد تعبیه شده روی کنترلر! تاچ پد باید همسطح کنترلر می‌بود... این فک نکنم این تاچ‌پد بتونه نقشی در کنترل بازی داشته باشه.
این عکس منظور منو بهتر می‌رسونه!
PS4-mock-up-600x484.jpg
 

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا
دیگه حداقل از دسته عکس فیک نذارین ! :|
چنتا نظر فوق کارشناسانه راجع به دسنه جدید DS4 دیدم تو fb نتونستم نذارم اینجا استفاده نکنید :D
 
آخرین ویرایش:

NERO 7

سرباز ISA ، سر سپرده‌‌ رادك
کاربر سایت
Apr 10, 2011
4,664
به شخصه از ديدن تاپيك هاي PS4 جلوتر از بعضي هاي ديگه لذت مي برم :d

اقا يه چيزي كه به نظرم بهتر شده اينه كه دكمه ديگه رنگ روشون نيست ! يعني زير خود دكمه ارم هاي مثلث دايره مربع و ضربدر خورده مثل بعضي دسته هاي PS3 پاك نميشه

اقا از دسته PS3 هم ميشه استفاده كرد ديگه ؟
 

amir_clk500

کاربر سایت
Aug 26, 2007
783
نام
امیرحسین
از همه باحالتر اسپیکر رو دستس!! خیلی تجربه باحالی باید باشه! یعنی مثلا ریلود میکنی صدای تفنگ از تو دسته در میاد!! این ایده چرا زودتر به ذهن سازنده ها نرسیده بود؟؟ خیلی حسش باحاله و به مراتب از ویبراتور و ..باحالتره

نکته ناامید کننده انالوگا هستند که هنوز سونی عوضش نکرده و جفتش بغل همه و FPS بازی کردن عذاب الهی!
 

mohsen gt5

کاربر سایت
Oct 8, 2010
859
اون دوستی که گفت حیف که نمیشه دیگه دسته رو شوت کرد مگه همین دوال شوک 3 رو جرات میکردیم شوت کنیم!بعدش ما که 4 سال این دسته بدبختو مالوندیم رنگه دکمه ها نرفت نمیدونم چجوری برا بقیه رفت؟اگه با دوال 3 هماهنگی نداشته باشه خیلی ضایع میشه,باید بشه
 

ps3amir

کاربر سایت
Aug 19, 2008
677
نام
مسعود
سلام
این تاچ پده روی دسته به چه دردی میخوره؟ اخه مثلا چه کاری میشه کرد توش؟وقتی که هیچی نمایش نده.
اون دکمه share به چه کاری میاد؟
دکمه option چه کاری میتونه انجام بده؟همین طوری وقتی دکمه ps را نگه میداشتیم آپشن میشد دیگه!
حالا که دکمه های Start و Select نیستند چه کار کنیم؟ چی جاشون میزان؟ با چی نقشه توی بازی را باز کنیم یا بازی را pause کنیم؟

اون عکس نظرات یه سری فن تو fb هم خیلی جالب بود.بسیار هم با آگاهی اون اطلاعاتو دادن.(گربه دستش به گوشت نمیرسید ... برای اوناس)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر