DOOM IV مهمان نسل بعد

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Doom-banner-art.jpg


بنابر اعلام شرکت Bethesda ناشر چهارمین عنوان اصلی از سری تحسین شده ی DOOM ، کنسول های نسل بعد میزبان بازی جدید Id Software خواهند بود.
پیش از این هم Kutako اخباری را مبنی بر تغییرات اساسی در روند پیشرفت پروژه ی Doom IV منتشر کرده بود، به نظر می رسد محدودیت های کنسول های نسل فعلی باعث شده تا سران Id تصمیم بگیرند پروژه ی Doom IV را علاوه بر PC به نسل بعد کنسول ها منتقل کنند تا مجددا شاهد وقوع اتفاقاتی نظیر آنچه برای Rage حادث شد نباشیم.

Pete Hines مدیر بخش بازاریابی Bethesda در این باره افزوده است:
" Doom IV در مراحل اولیه ی تولید و نسخه های ابتدایی خود موجب جلب رضایت ما و سازنده نشد، اهمیت جهانی سری Doom باعث شد تا دست به تغییراتی در روند ساخت بازی بزنیم، این باعث شد تا Id با تمرکز بیشتری بر روی توسعه ی Doom IV کار کند و ما مطمئنیم بازی حالا با کیفیت بسیار بالایی در حال طی کردن مراحل ساخت خود است. کیفیتی که مطلوب طرفداران وسیع این عنوان در سراسر دنیا خواهد بود."

اما وی درباره ی زمان انتشار اطلاعات بازی گفت: " هنوز برای این کار آماده نیستیم اما مطمئنا در موقعیت مناسبی ما و Id در اینباره با شما صحبت خواهیم کرد."

پیش از این جان کارمک طراح ارشد Id نیز زمان انتشار بازی را موکول به آماده شدن آن از هر نظر کرده بود.

علاوه بر این از Id خبر می رسد پروژه ی Rage 2 به علت فروش نه چندان مناسب سری و البته به علت تمرکز کل استودیو بر روی Doom IV از دستور کار خارج شده است و همچنین استودیو برنامه ای برای عرضه ی DLC هایی برای Rage نخواهد داشت.


منبع
 
استاد کیج
:d

شاید خوب داستان تعریف کنه ولی خداییش دکمه زدن هم شد گیم پلی !:d

وقتی ادم اسمه کارمک رو میشنوه فقط یه چیز تو زهنش میاد اون هم گیم پلی !
اونقدر گیم پلی بازیاش خوبه که ادم به هیچ چیزه دیگه فکر نمیکنه!
 
چیزی که تو میگی روند داستانیه بازی هست و ما طرفدارای بازی هم قبول داریم که واقعا این مورد مشکل داره ! گیم پلی منظورم تمام ایتم ها و المانهایی که براش ارتباط داره از تنوع اسلحه بگیر و نوع کاربردشون از سیستم هوش مصنوعی بگیر تا انیمشنهای بازی برای حس شلیک کردن ! از سیستم شوتینگ بازی بگیر تا موارد بروز رسانیه اسلحه ها تا انواع گلوله های متفاوت و کاربدیشون بگیر تا انواع مهمات از نارنجکها گرفته تا ربات ها و سلاح های خودکار و........... اینها مشکل داشتند ؟ اینه که میگیم گیم پلی بازی بدون مشکل هست .

من توهم توطئه ندارم راهنماییت میکنم بری به پستهایی که از سال 2008 به شخص جانکارمک و بازی rage دادی را دوباره بخونی! ( اگه حوصله داری بری پستهای خودت را بگردی ؟!) همون زمانی که هنوز یه ویدئو از گیم پلی و......... بازی نبود !
حالا معنیه هیتر را بهتر میدونی !
فقط روند داستانی به حساب نمیاد هر چند به Side Quest بیشتر شباهت دارن تا روند داستانی اصلی بازی ! چرخیدن توی محیط بازی و تعامل باهاش جزء پایه های اصلی گیم پلی حساب میشه . شما داری حتی انیمیشن رو هم جزو نکات مثبت گیم پلی به حساب میاری !
درسته منم اینارو قبول دارم ولی وقتی بعد از یه مدت به خاطر عدم تنوع در مراحل ، بازی خسته کننده میشه و اون سلاح های متنوع دیگه زیاد به چشم نمیان و اون گیم پلیی که شما ازش تعریف میکنی مثل اولش جذابیت و تداوم نداره اکثر اینارو از بین میبره .

باشه اگه حوصله داری و میتونی ثابت کنی این حرفت رو ، برو بگرد پی ام کن ببینم مشکلت با پستای من چیه ! :دی
 
فقط روند داستانی به حساب نمیاد هر چند به Side Quest بیشتر شباهت دارن تا روند داستانی اصلی بازی ! چرخیدن توی محیط بازی و تعامل باهاش جزء پایه های اصلی گیم پلی حساب میشه . شما داری حتی انیمیشن رو هم جزو نکات مثبت گیم پلی به حساب میاری !
درسته منم اینارو قبول دارم ولی وقتی بعد از یه مدت به خاطر عدم تنوع در مراحل ، بازی خسته کننده میشه و اون سلاح های متنوع دیگه زیاد به چشم نمیان و اون گیم پلیی که شما ازش تعریف میکنی مثل اولش جذابیت و تداوم نداره اکثر اینارو از بین میبره .

باشه اگه حوصله داری و میتونی ثابت کنی این حرفت رو ، برو بگرد پی ام کن ببینم مشکلت با پستای من چیه ! :دی
اخه مرد حسابی چی چی را مراحل تنوع نداشت ؟ درسته بازی تو دوتا محیط اصلی بود ولی تو همون دوتا مپ بزرگ تو کلی محیطهای متفاوت داشتی یعنی تو هر ماموریت ریتم و کنتراست و مدلینگ و.....همه چیه محیطها عوض میشد ! یکی از متنوع ترین و متفاوت ترن مراحل را داشت rage ! قبول نداری برات تصاویرش را بزارم ؟

انیمیشن را من ربط نمیدم به گیم پلی ! با دقت بخونی متوجه میشی ! انیمیشن ربطی به حس بازی داره ! که گفتم وقتی دشمنای بازی انیمشن متفاوت و عالی دارند اون حسی که از شوتینگ بازی داری چند برابر میشه یعنی خود به خود حس تیراندازیت خیلی بالاتر میره .

اگه به چشمم بخوره حتما این کار را میکنم :دی ولی خودت کمی فکر کنی از سال 2008 ما خیلی بحث داشتیم روی همین مسئله فقط برگرد سال 2008 از بکاپی که از حافظت گرفتی دوباره بازگردانی کن :دی
 
اخه مرد حسابی چی چی را مراحل تنوع نداشت ؟ درسته بازی تو دوتا محیط اصلی بود ولی تو همون دوتا مپ بزرگ تو کلی محیطهای متفاوت داشتی یعنی تو هر ماموریت ریتم و کنتراست و مدلینگ و.....همه چیه محیطها عوض میشد ! یکی از متنوع ترین و متفاوت ترن مراحل را داشت rage ! قبول نداری برات تصاویرش را بزارم ؟

انیمیشن را من ربط نمیدم به گیم پلی ! با دقت بخونی متوجه میشی ! انیمیشن ربطی به حس بازی داره ! که گفتم وقتی دشمنای بازی انیمشن متفاوت و عالی دارند اون حسی که از شوتینگ بازی داری چند برابر میشه یعنی خود به خود حس تیراندازیت خیلی بالاتر میره .

اگه به چشمم بخوره حتما این کار را میکنم :دی ولی خودت کمی فکر کنی از سال 2008 ما خیلی بحث داشتیم روی همین مسئله فقط برگرد سال 2008 از بکاپی که از حافظت گرفتی دوباره بازگردانی کن :دی
منظور از تنوع مراحل فقط تعویض تم محیط های بازی نیست بحثمون بیشتر راجع به تنوع و خود گیم پلی بود که تو بیشتر مراحل یه سری کارهای تکراری میبایست انجام میدادیم . بگذریم شما قانع نمیشی ! :دی
نه قربون دستت میدونم عکس از چی میخوای بزاری :دی
این حس و حال با تزریق انیمیشنهای عالی هم از اون حرفا بود !
مسئله اینه که به چشمت نمیخوره چون من در رابطه با کارمک موضع گیری انجام ندادم :دی
 
این حس و حال با تزریق انیمیشنهای عالی هم از اون حرفا بود !
با بقیه پستت کاری ندارم .
ولی این که شما حس و حال نمیگیرید تقصیر من نیست ! چون دقیقا انیمشنهای عالی تو حس حال شلیک کردن تاثیر کاملا مستقیم داره حتی انیمشنهای خود سلاح هم که دستت گرفتی همین موضوع را پیاده میکنه !
 
هنوز هیچ بازی ای نمی تونه لذت شلیک کردن با شاتگان های Id رو به آدم منتقل کنه ، این قضیه در مورد Rage هم کاملا صادقه
علی رغم مشکلات متعددی که بازی داشت اما Gun Handling بازی واقعا فوق العاده بود.
 
هنوز هیچ بازی ای نمی تونه لذت شلیک کردن با شاتگان های Id رو به آدم منتقل کنه ، این قضیه در مورد Rage هم کاملا صادقه
علی رغم مشکلات متعددی که بازی داشت اما Gun Handling بازی واقعا فوق العاده بود.
بهترین شاتگان تاریخ واسه Duke هست :دی.
 
من که دیگه بهم ثابت شده که اونائی که چشم بسته از بازی بد میگن حتی 2 تا کوئست از بازیو نرفتن.این کسل کننده شدن بازی چیزی هست که اکثر بازیهای open world دارن.ولی این نباید باعث بشه چشممون رو به نقاط قوت بازی ببندیم.رو پی سی مشکل لود داشت قبول.داستان قوی نداشت قبول.خداییش غیر از FC3 چه بازی Fps ای بوده که داستان قوی داشته؟
بازم میگم این بازی با همون شوتینگ فوق العادش منو تا آخر بازی میخکوب کرد, کاری که حتی BF و Cod با اون همه ادعا نتونستن بکنن.شما هم بجا اینکه از رو حرف یه سری بخواین اسکی برین سعی کنین بازیو تجربه کنین بعد بیاین نظرات زیبا بدین.
 
با بقیه پستت کاری ندارم .
ولی این که شما حس و حال نمیگیرید تقصیر من نیست ! چون دقیقا انیمشنهای عالی تو حس حال شلیک کردن تاثیر کاملا مستقیم داره حتی انیمشنهای خود سلاح هم که دستت گرفتی همین موضوع را پیاده میکنه !
فرخ خدائی میگم، یعنی امید هر دلیلی آورد، با یک چیز مسخره جوابشو برگردوندی :دی.
حس شلیک کردن نمیدونم چه ربطی به گیم پلی اصلی داره. اتفاقا Spec Ops هم در حالت کلی این حس شلیک کردن رو نداشت خیلی از بازیا بودن که این حس رو نداشتن.
ولی روند گیم پلیش خیلی هم جذاب بود.
نمیدونم چرا میخوای بر یک سری مسائل که خودتم میدونی هی چشم پوشی کنی.
تنوع گیم پلی توی Rage تقریبن 0 بود، این که از این ور محیط بری اونور محیط به خاطر داستان رو ما قبلا تو بازی های مختلف هم دیدیم همین FarCry 3 نمونه اش یا Borderlands که ماشاالله . . . همه مثل Rage بعد 2 ساعت خسته کننده میشن؟ :|؟
 
فرخ خدائی میگم، یعنی امید هر دلیلی آورد، با یک چیز مسخره جوابشو برگردوندی :دی.
حس شلیک کردن نمیدونم چه ربطی به گیم پلی اصلی داره. اتفاقا Spec Ops هم در حالت کلی این حس شلیک کردن رو نداشت خیلی از بازیا بودن که این حس رو نداشتن.
ولی روند گیم پلیش خیلی هم جذاب بود.
نمیدونم چرا میخوای بر یک سری مسائل که خودتم میدونی هی چشم پوشی کنی.
تنوع گیم پلی توی Rage تقریبن 0 بود، این که از این ور محیط بری اونور محیط به خاطر داستان رو ما قبلا تو بازی های مختلف هم دیدیم همین FarCry 3 نمونه اش یا Borderlands که ماشاالله . . . همه مثل Rage بعد 2 ساعت خسته کننده میشن؟ :|؟
چطور میشه از گیم پلی بازی لذت برد ؟! شما این ها را به ما ردیف کن !

وقتی تو از شلیک کردن با اسلحه لذت میبری باعث میشه از گیم پلی بازی هم لذت ببری قرار نیست یه چیزی را مستقیم به چیزی ارتباط داد مثلا اگه تو یه اتمسفر خوب تو بازی نداشته باشی باعث میشه در نهایت از گیم پلی بازی هم نتونی لذت ببری . اتمسفر مگه گیم پلی هست ؟! نه ! ولی باعث خیلی چیزها میشه . مثلا تو بازیه aw اگه اون اتمسفر سنگین از مه و سایه های غلیط و نورپردازی خفن خبری نبود شرط میسبتم 1 ساعت هم نمیتونستی بازی را جلو بری !

حالا منم میام انیمیشن rage را مثال میزنم میگم وقتی اسلحه اون انیمیشن را برای خودش داره و وقتی دشمنهات اون انیمشنهای عالی را دارند خود به خود باعث میشه تو اون حس واقعی تیر اندازی را داشته باشی درک این مسئله اینهمه سخته ؟!

یه عده از کاربرا از جمله شما ها عادت کردید به کج فهمی !
 
واقعا استفاده از لفظ "استاد" تو این فروم داره به طرز احمقانه‌ای تهوع آور میشه و با توجه به نمایش و رضایت عمومی، اعضای معظم بازی‌سنتر بهش مدال "استاد" رو میدن. طرف کلا 2-3 تا بازی ساخته که یکی از اونا وحشتناک با چیزی که قرار بوده باشه فرق داشته، چنان استاد استاد میگن آدم خندش میگیره. یا فلان شخصی که تو عمرش خلاقیت توسعه‌ی بیش از یک عنوان و سری رو نداشته و دومیش قابلیت Epic Disaster بودن رو داشته میشه استاد. اشخاصی مثل جان کارمک و هم تیمی‌هاش مثل رومرو، آبروی این صنعت هستن که امثال کیج دارن توش نون در میارن. حرفایی نزنید که آدم از شدت خنده از صندلی پرت بشه پایین. آدم احساس می‌کنه جریان عمومی "استاد سازی" و اهدا و خلع لقب توسط رنج سنی بچه‌های 7 تا 10 سال کنترل میشه.

متای 81 بازی روی کنسول و 79 روی PC ناشی از ضعف اجرای تکنیکی (مخصوصا روی PC) و مقداری هم اسکرین سطحی بازی بوده، دیگه برادر من، چرا ربطش میدی به گیم‌پلی و گان پلی و ... ؟

اگر بازی تو فروش هم ضعیف عمل کرد دلایل زیادی داشته. از این موضوع می‌گذریم که RAGE کلا یک ip جدید به حساب میاد و فن بیس DOOM و Quake رو نداره. RAGE به شدت گیم‌پلی کلاسیک و Old School ـی داره و توقع اینکه جمعیت 10-20 میلیونی که هر سال داره CoD و بتلفیلد رو همون هفته اول می‌خره، بره RAGE رو بخره و ازش لذت ببره، کلا عقلانی نیست. تو این چند سال اخیر، بازی‌های سنگینی مثل RAGE یا فروش درستی نداشتن، یا به شدت مهندسی شده وارد بازار شدند. گرچه هنوزم که هنوزه، نبودن رومرو تو تک تک عناوین id حس میشه، ولی اون حس قدیمی توی RAGE کاملا قابل درک بود. یه زمانی رومرو بخاطر طراحی مراحلش سر زبونا بود، مپ‌هایی رو در عرض 2-3 ساعت طراحی کرده که آدم واقعا نمی‌دونه چی بگه و واقعا حیفه که چنین آدمی در حال حاضر انقدر کم کار باشه، البته اخبار جدیدی که ازش اومده امیدوار کنندست.

البته الان جو کن لوین بالا گرفته. یه سری دوستان تا همین 2 هفته پیش که متای 95-96 بازی تثبیت بشه، داشتن CoD رو عامل نگران کننده‌ای برای Infinite خطاب می‌کردن. اما الان کن لوین شده استاد مسلم بازی‌سازی و فیلسوف و ... . این جریان "استاد سازی" تو این فروم اگر همینطوری ادامه پیدا کنه، بعید نیست بعد از نمایش یک Tech Demo از id Tech 5 (یا احتمالا 6) یا نمایش اول DOOM 4 دوباره تاج و تخت "استادی" رو به استودیوی سخیف و سطح پایین id Software که دست برقضا استاندارد‌های FPS رو مدون کرده و آقای بی سوادی به اسم جان کارمک که همچین یه تکون‌های تکنیکی به این صنعت داده برگردونند.
 
id Software راه درستیو نرفت یه جوریا با جریان روز صنعت گیم پیش نرفتن ساخت ریج نباید اینقدر طول میکشید
اگه اینا بسته بشن واقعا فاجعه ای بزرگی تو صنعت گیم اتفاق میفته درسته اشتباهات کارمک و تیمش خیلی زیاد بوده اما حق اینا تو گیم خیلی بیشتر از ایناست همینا بودن که fps رو به اینجا رسوندن اما حیف که با جریان روز بازیسازی پیش نرفتن و خودشونو با شرایط جدید وفق ندادن امیدوارم هیچوقت خبر بسته شدنشونو نشنویم و با قدرت به کارشون ادامه بدن هرچند بازم خودشون هنوز نمیدونن چی میخوان و حتی سر ساخت DOOM4 هم دارن اشتباه میکنن چرا باید ساخت یه بازیرو شروع کنی وقتی میدونی سخت افزاری برای کشیدنش وجود نداره مطمئنا سراین قضیه ام که ساخت بازیرو دوباره شروع کردن کلی ضرر دیدن در هر صورت امیدوارم DOOM4 بیاد و بترکونه نابغه ی موتور سازیه صنعت گیم میتونه به کرایتک اپیک و خیلی استدیوهای دیگه نشون بده گرافیک یعنی چی
 
ریج که به نحوی اولین و تنها ترین شکست استودیو بود (توی بی سی که اگه نمره کم بشه میگن فروش خوب بوده، پس بازی خوبه، اگه فروش کم بشه میگن امتیاز بالا بوده، پس بازی خوبه)
و بازی امتیازش میشه 81، فروشش خیلی ضعیفه میگن کارمک پشت قضیه بوده، پس بازی خیلی عالیه !!
دیگه دوست عزیزمون اقای Gartall هم بحث رو دست گرفته ما جرات نمیکنیم حرف بزنیم :d
در مورد ریج هم بحث زیاد شده، فراموشش کنید !
--------------------------------------------------
من از علاقمندان بازی های id هستم، به خصوص دووم که خیلی خیلی دوستش دارم،
امیدوارم نتیجه ی کارشون بازی باشه لایق اسم doom،
لایق استودیو و کارمک هم نبود مهم نیست،
هر دوومی که من دیدم تکون دهنده ی گرافیک زمان عرضه ی خودش بوده حداقل، از دووم هم انتظاری خاصی نمیره، یک اتمسفر خوب، یک گرافیک خوب، طبق روال ، سایر اجزاء یک بازیو که نداشته هیچوقت :d
 
واقعا استفاده از لفظ "استاد" تو این فروم داره به طرز احمقانه‌ای تهوع آور میشه و با توجه به نمایش و رضایت عمومی، اعضای معظم بازی‌سنتر بهش مدال "استاد" رو میدن. طرف کلا 2-3 تا بازی ساخته که یکی از اونا وحشتناک با چیزی که قرار بوده باشه فرق داشته، چنان استاد استاد میگن آدم خندش میگیره. یا فلان شخصی که تو عمرش خلاقیت توسعه‌ی بیش از یک عنوان و سری رو نداشته و دومیش قابلیت Epic Disaster بودن رو داشته میشه استاد. اشخاصی مثل جان کارمک و هم تیمی‌هاش مثل رومرو، آبروی این صنعت هستن که امثال کیج دارن توش نون در میارن. حرفایی نزنید که آدم از شدت خنده از صندلی پرت بشه پایین. آدم احساس می‌کنه جریان عمومی "استاد سازی" و اهدا و خلع لقب توسط رنج سنی بچه‌های 7 تا 10 سال کنترل میشه.

متای 81 بازی روی کنسول و 79 روی PC ناشی از ضعف اجرای تکنیکی (مخصوصا روی PC) و مقداری هم اسکرین سطحی بازی بوده، دیگه برادر من، چرا ربطش میدی به گیم‌پلی و گان پلی و ... ؟

اگر بازی تو فروش هم ضعیف عمل کرد دلایل زیادی داشته. از این موضوع می‌گذریم که RAGE کلا یک ip جدید به حساب میاد و فن بیس DOOM و Quake رو نداره. RAGE به شدت گیم‌پلی کلاسیک و Old School ـی داره و توقع اینکه جمعیت 10-20 میلیونی که هر سال داره CoD و بتلفیلد رو همون هفته اول می‌خره، بره RAGE رو بخره و ازش لذت ببره، کلا عقلانی نیست. تو این چند سال اخیر، بازی‌های سنگینی مثل RAGE یا فروش درستی نداشتن، یا به شدت مهندسی شده وارد بازار شدند. گرچه هنوزم که هنوزه، نبودن رومرو تو تک تک عناوین id حس میشه، ولی اون حس قدیمی توی RAGE کاملا قابل درک بود. یه زمانی رومرو بخاطر طراحی مراحلش سر زبونا بود، مپ‌هایی رو در عرض 2-3 ساعت طراحی کرده که آدم واقعا نمی‌دونه چی بگه و واقعا حیفه که چنین آدمی در حال حاضر انقدر کم کار باشه، البته اخبار جدیدی که ازش اومده امیدوار کنندست.

البته الان جو کن لوین بالا گرفته. یه سری دوستان تا همین 2 هفته پیش که متای 95-96 بازی تثبیت بشه، داشتن CoD رو عامل نگران کننده‌ای برای Infinite خطاب می‌کردن. اما الان کن لوین شده استاد مسلم بازی‌سازی و فیلسوف و ... . این جریان "استاد سازی" تو این فروم اگر همینطوری ادامه پیدا کنه، بعید نیست بعد از نمایش یک Tech Demo از id Tech 5 (یا احتمالا 6) یا نمایش اول DOOM 4 دوباره تاج و تخت "استادی" رو به استودیوی سخیف و سطح پایین id Software که دست برقضا استاندارد‌های FPS رو مدون کرده و آقای بی سوادی به اسم جان کارمک که همچین یه تکون‌های تکنیکی به این صنعت داده برگردونند.

حرف حق جواب نداره ! عالی بود
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or