DOOM IV مهمان نسل بعد

Isildur

Rise and Shine Mr. Freeman
کاربر سایت
Doom-banner-art.jpg


بنابر اعلام شرکت Bethesda ناشر چهارمین عنوان اصلی از سری تحسین شده ی DOOM ، کنسول های نسل بعد میزبان بازی جدید Id Software خواهند بود.
پیش از این هم Kutako اخباری را مبنی بر تغییرات اساسی در روند پیشرفت پروژه ی Doom IV منتشر کرده بود، به نظر می رسد محدودیت های کنسول های نسل فعلی باعث شده تا سران Id تصمیم بگیرند پروژه ی Doom IV را علاوه بر PC به نسل بعد کنسول ها منتقل کنند تا مجددا شاهد وقوع اتفاقاتی نظیر آنچه برای Rage حادث شد نباشیم.

Pete Hines مدیر بخش بازاریابی Bethesda در این باره افزوده است:
" Doom IV در مراحل اولیه ی تولید و نسخه های ابتدایی خود موجب جلب رضایت ما و سازنده نشد، اهمیت جهانی سری Doom باعث شد تا دست به تغییراتی در روند ساخت بازی بزنیم، این باعث شد تا Id با تمرکز بیشتری بر روی توسعه ی Doom IV کار کند و ما مطمئنیم بازی حالا با کیفیت بسیار بالایی در حال طی کردن مراحل ساخت خود است. کیفیتی که مطلوب طرفداران وسیع این عنوان در سراسر دنیا خواهد بود."

اما وی درباره ی زمان انتشار اطلاعات بازی گفت: " هنوز برای این کار آماده نیستیم اما مطمئنا در موقعیت مناسبی ما و Id در اینباره با شما صحبت خواهیم کرد."

پیش از این جان کارمک طراح ارشد Id نیز زمان انتشار بازی را موکول به آماده شدن آن از هر نظر کرده بود.

علاوه بر این از Id خبر می رسد پروژه ی Rage 2 به علت فروش نه چندان مناسب سری و البته به علت تمرکز کل استودیو بر روی Doom IV از دستور کار خارج شده است و همچنین استودیو برنامه ای برای عرضه ی DLC هایی برای Rage نخواهد داشت.


منبع
 
علاوه بر این از Id خبر می رسد پروژه ی Rage 2 به علت فروش نه چندان مناسب سری و البته به علت تمرکز کل استودیو بر روی Doom IV از دستور کار خارج شده است و همچنین استودیو برنامه ای برای عرضه ی DLC هایی برای Rage نخواهد داشت.
امبر جام اولا ممنون از گذاشتن خبر ولی این یه تیکه را اشتباه کردی ! گفته rage2 کنسل شده ولی بجاش یه DLC با نام downsized براش میاد .

----------------------

البته RAGE 2 هم فعلا کنسل شده که چون تیم کاملا متمرکز روی doom4 بشه وگرنه امکان نداره دیگه ساخته نشه نسل بعد بعد از doom4 عنوان RAGE 2 را شاهد هستیم .
فرخ تو اشتباه متوجه شدی !
گفته:

Rage 2 has also been canned and the DLC plans for the original have been “downsized” – resulting in all id staff moving over to Doom 4.

این اصطلاح رو به کار برده به معنای از برنامه خارج شدن DLC هایی که قرار بود منتشر بشن.

نمیدونم شاید ! اگه اصطلاح باشه که هیچ . ولی در کل مهم هم نیست :دی
 
آخرین ویرایش:
امبر جان اولا ممنون از گذاشتن خبر ولی این یه تیکه را اشتباه کردی ! گفته rage2 کنسل شده ولی بجاش یه DLC با نام downsized براش میاد .

فرخ تو اشتباه متوجه شدی !
گفته:

Rage 2 has also been canned and the DLC plans for the original have been “downsized” – resulting in all id staff moving over to Doom 4.

این اصطلاح رو به کار برده به معنای از برنامه خارج شدن DLC هایی که قرار بود منتشر بشن.
 
تصمیم کاملا به جایی گرفتن.
عرضه بازی برای این نسل مناسب نبود. با توجه به مشکلاتی که برای Rage بوجود اومد کار عاقلانه ای کردن.
I believe you John
 
بلای تکنیکی که سر rage اومد هیچ ربطی به محدودیت های سخت افزاری نداشت و خود موتور رو هوا بود

کاملا هم ربط به ضعف سخت افزاری داشته ! حالا کاری ندارم که کارمک اشتباه کرده که تکنیک مگاتکسچر را رو این نسل اورده ولی تکنیک مگاتکسچر روی این نسل زیاد جوابگو نبوده .

اولا........ خود کارمک تو یک مصاحبه ای گفت که GPU های به کار برده شده روی کنسولهای این نسل با تکنیک مگاتسچر نمیتونن سایز بزرگتری از 4K بیشتر را ساپورت کنن .

دوم...... اینکه تو تکنیک مگا تکسچر سرعت انتقال داده به علت این که تکسچرها از رو دیسک روی حافظه در شرایط لازم لود میشدند دیسک های کنسول ها اون سرعت لازم برای انتقال را نداشتند به همین خاطر هم بود که وقتی بازی را را روی هارد کنسول نصب میکردی به علت بالاتر بودنه تایم لودینگش نسبت به دیسک های DVD مشکل دیر لود شدند تکسچرها را در اون حد نداشتی .

سوما...... چون تو تکنیک مگاتکسچر شما تکسچر تکراری نداری این باعث میشه در نهایت حجم تکسچرهای شما بالاتر بره و این هم باعث میشه که شما نیاز به فضای خیلی بیشتری روی دیسکهای DVD داشته باشی به همین خاطر بود که روی 360 از 3 تا DVD استفاده کردند که دوتاش برای بخش ینگل بود .
که همین هم براشون اصلا کافی نبوده ! و با هزار مصیبتی که کشیدند تونستند بازی را تو دوتا DVD جا بدند که اینم باعث شده بازی اون چیزی که باید میشد نشه !!! و باعث کلی تغییرات و روند بازی شده که تو مصاحبه قدیم یادم میاد کارمک گفته بود مشکل حجم DVD تو 360 باعث شده محیطها بازی را 5 مپ اصلی به 2 تا کاهش بدند ! یعنی مشکلات سخت افزاری باعث شده که بازی از لحاظ تکنیکی روی فضاهای و محیطهای بازی هم تاثیر بزاره و بدتر بشه !


یاد اور بشم تو اولین نمایش معرفی id tech5 گفته بودند بازی بدون فشرده سازی 80 گیگابایت هست حتی تو مصاحبه های اخیر در مورد doom4 گفته بودند که حتی بلوری دو لایه برای doom4 کافی نیست اگه اون چیزی که خودشون میخواند نیاز به چیزی حدود 100 گیگ فضا داره ! تو کنفرانس اخیرشون هم گفته بودند انجین بازی با حجم تکسچرهای 128k نیاز به 280 گیگابایت فضا داره :دی البته توضیح هم دادم علت این امر و فضای زیادی که نیاز داره به علت تکراری نبودن تکسچرها و بزرگتر بودن سایز تکسچرهاش هست .

رو pc که وضع pop in از کنسول هم بدتر بود و این هیچ ربطی به فضای دیسک و غیره نداره تکسچرهای بسیار بی کیفیت رو pc هم مزیت بر علت شده
به خاطر اینکه این بازی قرار نبوده بر اساس قدرت های pc ساخته بشه و خود کارمک هم اخیرا سر ایم موضوع معذرت خواهی کرده بود ! کلا قرار نبود فرقی بین پلتفورمها زیاد باشه . ولی خب بعضی از مشکلات pc را قبول دارم ولی با پچ هایی که برای دانلود اومده بود تا حدودی حل شد .
ولی در کل گفتم قرار نبود تفاوت زیادی بین پلتفورمها باشه و این دلایلی که گفتم به خاطر ضعف سخت افزار کنسول ها بوده .
 
آخرین ویرایش:
کاملا هم ربط به ضعف سخت افزاری داشته ! حالا کاری ندارم که کارمک اشتباه کرده که تکنیک مگاتکسچر را رو این نسل اورده ولی تکنیک مگاتکسچر روی این نسل زیاد جوابگو نبوده .

اولا........ خود کارمک تو یک مصاحبه ای گفت که GPU های به کار برده شده روی کنسولهای این نسل با تکنیک مگاتسچر نمیتونن سایز بزرگتری از 4K بیشتر را ساپورت کنن .

دوم...... اینکه تو تکنیک مگا تکسچر سرعت انتقال داده به علت این که تکسچرها از رو دیسک روی حافظه در شرایط لازم لود میشدند دیسک های کنسول ها اون سرعت لازم برای انتقال را نداشتند به همین خاطر هم بود که وقتی بازی را را روی هارد کنسول نصب میکردی به علت بالاتر بودنه تایم لودینگش نسبت به دیسک های DVD مشکل دیر لود شدند تکسچرها را در اون حد نداشتی .

سوما...... چون تو تکنیک مگاتکسچر شما تکسچر تکراری نداری این باعث میشه در نهایت حجم تکسچرهای شما بالاتر بره و این هم باعث میشه که شما نیاز به فضای خیلی بیشتری روی دیسکهای DVD داشته باشی به همین خاطر بود که روی 360 از 3 تا DVD استفاده کردند که دوتاش برای بخش ینگل بود .
که همین هم براشون اصلا کافی نبوده ! و با هزار مصیبتی که کشیدند تونستند بازی را تو دوتا DVD جا بدند که اینم باعث شده بازی اون چیزی که باید میشد نشه !!! و باعث کلی تغییرات و روند بازی شده که تو مصاحبه قدیم یادم میاد کارمک گفته بود مشکل حجم DVD تو 360 باعث شده محیطها بازی را 5 مپ اصلی به 2 تا کاهش بدند ! یعنی مشکلات سخت افزاری باعث شده که بازی از لحاظ تکنیکی روی فضاهای و محیطهای بازی هم تاثیر بزاره و بدتر بشه !

رو pc که وضع pop in از کنسول هم بدتر بود و این هیچ ربطی به فضای دیسک و غیره نداره تکسچرهای بسیار بی کیفیت رو pc هم مزیت بر علت شده
 
Pete Hines مدیر بخش بازاریابی Bethesda در این باره افزوده است:
" Doom IV در مراحل اولیه ی تولید و نسخه های ابتدایی خود موجب جلب رضایت ما و سازنده نشد، اهمیت جهانی سری Doom باعث شد تا دست به تغییراتی در روند ساخت بازی بزنیم،
Open-World | Medium RPG ؟
 
اگه منبع اصلی خبر یعنی Kotaku رو بخونید، می بینید که اوضاع Doom IV و کلا Id اصلا خوب نیست. فروش Rage راضی کننده نبوده و ساخت Doom IV که یه بار کلا ریبوت شده بوده، هم اصلا خوب پیش نرفته. تا جایی که Zenimax تهدید کرده که ممکنه Id رو تعطیل کنه یا تبدیلش کنه به یه استودیو فقط برای ساختن انجین و دیگه بازی نسازن.
 
اگه منبع اصلی خبر یعنی Kotaku رو بخونید، می بینید که اوضاع Doom IV و کلا Id اصلا خوب نیست. فروش Rage راضی کننده نبوده و ساخت Doom IV که یه بار کلا ریبوت شده بوده، هم اصلا خوب پیش نرفته. تا جایی که Zenimax تهدید کرده که ممکنه Id رو تعطیل کنه یا تبدیلش کنه به یه استودیو فقط برای ساختن انجین و دیگه بازی نسازن.
اره این تیکش را خوده بودم :دی تو neogaf هم بحث بود که اگه چنین اتفاقی بی افته جان کارمک از تیم جدا میشه ! یعنی این که این فرد را کسی بتونه استخدام استودیوش کنه غوغایی میشه :دی منکه راضی هستم بره تو مایکروسافت و داخل 343 :دی اگه بره کرایتک که بدبخت شدیم تا اخر عمر از دست مصطفی میکشیم :دی اگه بره ND که دیگه بدبختر :دی گل بود و به سبزه هم اراسته شد ! مجبورم PS فنبوی بشم :دی
 
کاملا هم ربط به ضعف سخت افزاری داشته ! حالا کاری ندارم که کارمک اشتباه کرده که تکنیک مگاتکسچر را رو این نسل اورده ولی تکنیک مگاتکسچر روی این نسل زیاد جوابگو نبوده .

اولا........ خود کارمک تو یک مصاحبه ای گفت که GPU های به کار برده شده روی کنسولهای این نسل با تکنیک مگاتسچر نمیتونن سایز بزرگتری از 4K بیشتر را ساپورت کنن .

دوم...... اینکه تو تکنیک مگا تکسچر سرعت انتقال داده به علت این که تکسچرها از رو دیسک روی حافظه در شرایط لازم لود میشدند دیسک های کنسول ها اون سرعت لازم برای انتقال را نداشتند به همین خاطر هم بود که وقتی بازی را را روی هارد کنسول نصب میکردی به علت بالاتر بودنه تایم لودینگش نسبت به دیسک های DVD مشکل دیر لود شدند تکسچرها را در اون حد نداشتی .

سوما...... چون تو تکنیک مگاتکسچر شما تکسچر تکراری نداری این باعث میشه در نهایت حجم تکسچرهای شما بالاتر بره و این هم باعث میشه که شما نیاز به فضای خیلی بیشتری روی دیسکهای DVD داشته باشی به همین خاطر بود که روی 360 از 3 تا DVD استفاده کردند که دوتاش برای بخش ینگل بود .
که همین هم براشون اصلا کافی نبوده ! و با هزار مصیبتی که کشیدند تونستند بازی را تو دوتا DVD جا بدند که اینم باعث شده بازی اون چیزی که باید میشد نشه !!! و باعث کلی تغییرات و روند بازی شده که تو مصاحبه قدیم یادم میاد کارمک گفته بود مشکل حجم DVD تو 360 باعث شده محیطها بازی را 5 مپ اصلی به 2 تا کاهش بدند ! یعنی مشکلات سخت افزاری باعث شده که بازی از لحاظ تکنیکی روی فضاهای و محیطهای بازی هم تاثیر بزاره و بدتر بشه !


یاد اور بشم تو اولین نمایش معرفی id tech5 گفته بودند بازی بدون فشرده سازی 80 گیگابایت هست حتی تو مصاحبه های اخیر در مورد doom4 گفته بودند که حتی بلوری دو لایه برای doom4 کافی نیست اگه اون چیزی که خودشون میخواند نیاز به چیزی حدود 100 گیگ فضا داره ! تو کنفرانس اخیرشون هم گفته بودند انجین بازی با حجم تکسچرهای 128k نیاز به 280 گیگابایت فضا داره :دی البته توضیح هم دادم علت این امر و فضای زیادی که نیاز داره به علت تکراری نبودن تکسچرها و بزرگتر بودن سایز تکسچرهاش هست .


به خاطر اینکه این بازی قرار نبوده بر اساس قدرت های pc ساخته بشه و خود کارمک هم اخیرا سر ایم موضوع معذرت خواهی کرده بود ! کلا قرار نبود فرقی بین پلتفورمها زیاد باشه . ولی خب بعضی از مشکلات pc را قبول دارم ولی با پچ هایی که برای دانلود اومده بود تا حدودی حل شد .
ولی در کل گفتم قرار نبود تفاوت زیادی بین پلتفورمها باشه و این دلایلی که گفتم به خاطر ضعف سخت افزار کنسول ها بوده .
سوال فنی که مطرح میشه اینه.
اگر این مگا تکسچر که شما میگید، اینقدر با این نسل ناهماهنگ بوده..
استاد بیکار تشریف داشتن که به زور چپوندنش توی Rage . . .
درضمن Rage از لحاظ تکنیکی و گیم پلی و داستانی هم شوت بود آخه :دی. هرچند به استاد شاید ربطی نداشته باشه :|.
امیدوارم برای Doom 4 یه فکر درست و درمونی بکنن!
اینکه توی هر نقطه یه محیط متفاوت ببینی بدون یک گیم پلی درگیر کننده به هیچ دردی نمیخوره!
 
سوال فنی که مطرح میشه اینه.
اگر این مگا تکسچر که شما میگید، اینقدر با این نسل ناهماهنگ بوده..
استاد بیکار تشریف داشتن که به زور چپوندنش توی Rage . . .
درضمن Rage از لحاظ تکنیکی و گیم پلی و داستانی هم شوت بود آخه :دی. هرچند به استاد شاید ربطی نداشته باشه :|.
امیدوارم برای Doom 4 یه فکر درست و درمونی بکنن!
اینکه توی هر نقطه یه محیط متفاوت ببینی بدون یک گیم پلی درگیر کننده به هیچ دردی نمیخوره!

گیم پلی Rage خدا بود. خودم نه به خاطر گرافیکش بازی کردم نه داستان نه هیچ کوفت دیگه فقط به خاطر گیم پلی بی نقصش اونو سه بار تموم کردم !
 
فروش Rage راضی کننده نبوده
Rage یه بازی Old Fashion ـه Popcorn بود خب انتظار فروش بالائی هم ازش نمیرفت. پروسه Develop کردنش هم خیـــــــلی طول کشید. اینها تاثیر میزاره روی فروش.
تا جایی که Zenimax تهدید کرده که ممکنه Id رو تعطیل کنه یا تبدیلش کنه به یه استودیو فقط برای ساختن انجین و دیگه بازی نسازن.
به جهنم. Zenimax یه استودیو کم‌کار رو خریده حداقل اینو باید بدونن. مستقل نموندن Id یکی از شوکهای بزرگ این نسل بود. با تعطیل کردنش Zenimax لگد میزنه به بختش و همشون میرن پیش کنت اسکات :دی.
منکه راضی هستم بره تو مایکروسافت و داخل 343 :دی اگه بره کرایتک اگه بره ND که دیگه بدبختر :دی

احتمال اینکه بره NASA روی پروژه های پرتاب موشک کار کنه خیلی بیشتره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or