Multi Platform DOOM Eternal

سازنده
Id Software
تاریخ انتشار
March 2020
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
  6. Nintendo Switch
117215

DOOM Eternal

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Directors: Hugo Martin, Marty Stratton
Composer: Mick Gordon
Genre: First Person Shooter
Engine: id Tech 7
Platforms: PS4, X1, Nintendo Switch, PC & Google Stadia
Release Date: March 20, 2020
جمعه 1 فروردین 1399


=================================================

در عنوان DOOM (2016) مریخ را از تهاجم شیاطین حفظ کردیم اما حالا کره‌ی زمین میزبان نبرد جهنمی‌ها و Doom Slayer است. شیاطین با ترس و لرز، از او با لقب Unchained Predator و Hell Walker یاد می‌کنند. داستان‌های ترسناکی از او شنیده‌اند و اگر خوابی به چشمانشان بیاید، حتی شاید کابوس او را هم ببینند! آنها هیچوقت به تنهایی با اون روبه‌رو نمی‌شوند و سعی می‌کنند با حملات از جهت‌های مختلف او را غافل‌گیر کنند. در کنفرانس E3 از زبان کارگردان بازی شنیدیم که Doom Slayer حالا قدرتمند‌تر از همیشه است اما برای حفظ تعادل، انواع دشمنان نیز به دو برابرِ نسخه‌ی قبل رسیده است. بنابراین باید منتظر درگیری‌های پرتعداد و متنوع‌تری باشیم که سیلی از خون را در محیط‌های اتمسفریکی که از DOOM انتظار داریم، جاری خواهد کرد...

doomguy.jpg

ابزار معرفی شده برای سلاخی شیاطین >:) :

6cc4e79c08ad2af4ac66fad8e3585c42.jpg 008bf00a21d5c0e5a7467efc180b84d8.jpg 800px-Doom_eternal_e3_bfg9000_tyrant.png 800px-Doom_eternal_e3_chaingun_mobile_turret.png 800px-DOOM_Eternal_It_s_Hot_in_Here.jpg Ballista_Concept_Art.jpg DOOM_Eternal_Mancubus_UrbanAssault.jpg Doomblade.jpg Eternal_Plasma_Rifle_Concept.jpg Eternal_Rocket_Launcher_Concept.jpg batch_DOOM-Eternal-Screenshot-10.jpg Heavy_cannon_in_use.jpg
NGRO09B.png

تعدادی از شیاطین مهم این نسخه...آماده‌ی سلاخی شدن >:) :

Marauder.png Arachnotron.png Archivle.png D_TmwSeWkAIztE7.jpg Pain_Elemental.png Doomhunter.jpg



artwork.doom-eternal-the-ancient-gods-part-one.1413x1080.2020-08-07.3.png

The Ancient Gods Part One
Release Date: October 20, 2020
سه شنبه 29 مهر 1399

DOOM-Eternal-The-Ancient-Gods-Part-One-Teaser.jpg
doom-eternal-ancient-gods-dlc-demon-1200x675.jpg doom-1280x720.jpg sJnW5ZauGjdYSaUgGDMYCh-1200-80.jpg
Doom-Eternal-marauders-ancient-gods.jpg


 
آخرین ویرایش:

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
Slayer's Testament II :

118746

"با خلق و خویی الهام گرفته از آتش دوزخ، اراده آهنینش در مسیرِ قتل‌عام و شکارِ سست عنصران، مصمم و استوار بود. او با القاب "جهنم‌ نَوَرد" و "درنده‌ی طغیان‌گر"، تمام قلمروهای تاریک و روشن، آتش و یخ، آغازین و انتهایی را با هدف مجازات درنوردید و بردگان رستاخیر را با ظلمی وحشیانه شکار کرد. آنگاه از مسیری عبور کرد که هیچ موجودی به جز اهریمنان استطاعت عبور از آن را نداشتند."
این بخش بیشتر به خفنیت DOOM Slayer می‌پردازه و چندتا نکته جالب داره:
- اول اینکه اهالی جهنم کلا بدجوری گرخیده بودن از DOOM Slayer و لقب‌های جهنم نورد (Hell Walker) و درنده‌ی طغیان‌گر (Unchained Predator) رو بهش دادن...توی اون بخشی هم که گفته با ظلمی وحشیانه بردگان رستاخیز رو زده ترکونده هم قشنگ معلومه این شیطانی که راوی داستان هست دل خوشی ازش نداره >:) ولی در عین حال همیشه در حال ستایشش هست و قدرت و مصمم بودنش رو به طور مداوم تحسین می‌کنه.
- دوباره اشاره شده که هدف اصلی DOOM Slayer مجازات و انتقام‌جویی بوده و عصبانیت و خلق و خوی درنده‌ای که داره از همین نشات میگیره. از اونجایی که هدف Doomguy نسخه‌های کلاسیک هم انتقام‌جویی بود، میشه گفت اینجا یه وجه اشتراک بینشون هست.
- یه نکته مهم دیگه اینه که DOOM Slayer تونسته از مسیر یا دروازه‌ای عبور کنه که تا حالا جز شیاطین نمیتونستن واردش بشن...احتمالا به یه بخش مهم از جهنم اشاره داره ولی نمیشه حدس دقیقی زد... ولی شایدم صرفا استعاره بوده و منظورش اینه که توی راهی قدم گذاشته که تا حالا کسی ازش جون سالم به در نبرده.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,834
در ادامه بحث با آریا و علیرضا :D، اینو باید بگم که اصولا عناوین دهه 90 ساخت id همگی حول یک محوریت میچرخید، یک سری قهرمان هایی که دنیا رو از دست شیاطین و موجودات بیگانه فضایی و نازی ها نجات میدن. یک نبرد مطلق بین خیر و شر. تنها نکته اینه که قهرمان های بازی ها همگی انسان بودن، با توانایی های کاملا بشری، سوپر هیرو هایی مثل duke nukem و lo wang و.... حتی همون سال ها هم ماهیتشون با doom guy و ranger و blazkowich و bitterman که قهرمان های عناوین id بودن فرق داشت. کرکترهای بازی های id همگی صامت و کاملا متکی بر سلاح های داخل بازی بودن، هیچ قدرت فرابشری هم نداشتن. حتی توی نسخه 64 و doom 3 هم به همین منوال بود، یا مثلا بلازکوویچ توی RTCW و یا حتی متیو کین توی quake 4 . فرمت کرکترها چیزی شبیه به گوردون فریمن half life بود.
اما الان با کرکتری طرفیم که تقریبا میشه بهش گفت سوپر قهرمان، موجودی که توی جهان دووم اسطوره هست. این رویکرد رو میشه توی تمام عناوین جدید id و بتسدا دید، حتی بلازکوویچ توی نسخه های جدید ولفنشتاین. حالا نکته ای که میمونه اینه که ما بلازکوویچ رو بدون هیچ گونه پرده پوشی و ابهامی توی نسخه های جدید میبینیم و خیلی شفاف اشاره میشه که این آدم همون آدمه با همون پیشینه. ولی در ارتباط با دووم این مسئله مطرح نیست. برای همینه که من میگم نسخه های جدید دووم ستینگی کاملا جدید ولی با حفظ نوستالژی های دووم و مختصات سری و کلید واژه هاش دارن:D.
در ضمن علی دووم گای هدفش کینه جویی و خونخواهی و انتقام نبود:D، دووم گای یه انسان بیچاره بود که یکباره توی بدبختی افتاد و اول هدفش نجات خودش و بعد بستن پورتال جهنم بود و نهایتا هم اینکارو کرد:D. ranger یا همون quake guy هم همینطور بود، دقیقا در مقابل invasion شیاطین تمام نیروهاشو از دست داد و تک و تنها وارد slipgate شد تا دنیا رو نجات بده.
من کماکان اعتقاد دارم که دووم کاملا یک اثر منحصر به فرد هست و هیچ گونه بستگی و وابستگی ای به نسخه های پیشینش نداره. جهان بازی به شدت بزرگ شده و تمش شدیدا به سوی فانتزی میل کرده تا علمی تخیلی. ولی داستان بازی بیان جدیدی هست از اثر سال 95 در قالب یک محتوای جدید و وسعت دادن به جهان بازی دووم.
علی جان به کارت ادامه بده عالیه ترجمه هات:D:-bd:-bd:-bd
 

dooste.man83

کاربر سایت
Nov 20, 2008
3,906
دوستان pre-order ارزش خرید داره ؟ یا صبر کنم بیاد ببینم چجوری بازی در اومده بعد خرید کنم ؟

pre-order بازی چیا اضافه تر میده ؟

بازی درجه سختی داره ؟ و اینکه از نظر سختی بازی بنظرتون وضعیت طوری هست که منی که 10 سال پیش Doom بازی کردم بتونم تمومش کنم ؟
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
در ادامه بحث با آریا و علیرضا :D، اینو باید بگم که اصولا عناوین دهه 90 ساخت id همگی حول یک محوریت میچرخید، یک سری قهرمان هایی که دنیا رو از دست شیاطین و موجودات بیگانه فضایی و نازی ها نجات میدن. یک نبرد مطلق بین خیر و شر. تنها نکته اینه که قهرمان های بازی ها همگی انسان بودن، با توانایی های کاملا بشری، سوپر هیرو هایی مثل duke nukem و lo wang و.... حتی همون سال ها هم ماهیتشون با doom guy و ranger و blazkowich و bitterman که قهرمان های عناوین id بودن فرق داشت. کرکترهای بازی های id همگی صامت و کاملا متکی بر سلاح های داخل بازی بودن، هیچ قدرت فرابشری هم نداشتن. حتی توی نسخه 64 و doom 3 هم به همین منوال بود، یا مثلا بلازکوویچ توی RTCW و یا حتی متیو کین توی quake 4 . فرمت کرکترها چیزی شبیه به گوردون فریمن half life بود.
اما الان با کرکتری طرفیم که تقریبا میشه بهش گفت سوپر قهرمان، موجودی که توی جهان دووم اسطوره هست. این رویکرد رو میشه توی تمام عناوین جدید id و بتسدا دید، حتی بلازکوویچ توی نسخه های جدید ولفنشتاین. حالا نکته ای که میمونه اینه که ما بلازکوویچ رو بدون هیچ گونه پرده پوشی و ابهامی توی نسخه های جدید میبینیم و خیلی شفاف اشاره میشه که این آدم همون آدمه با همون پیشینه. ولی در ارتباط با دووم این مسئله مطرح نیست. برای همینه که من میگم نسخه های جدید دووم ستینگی کاملا جدید ولی با حفظ نوستالژی های دووم و مختصات سری و کلید واژه هاش دارن:D.
در ضمن علی دووم گای هدفش کینه جویی و خونخواهی و انتقام نبود:D، دووم گای یه انسان بیچاره بود که یکباره توی بدبختی افتاد و اول هدفش نجات خودش و بعد بستن پورتال جهنم بود و نهایتا هم اینکارو کرد:D. ranger یا همون quake guy هم همینطور بود، دقیقا در مقابل invasion شیاطین تمام نیروهاشو از دست داد و تک و تنها وارد slipgate شد تا دنیا رو نجات بده.
من کماکان اعتقاد دارم که دووم کاملا یک اثر منحصر به فرد هست و هیچ گونه بستگی و وابستگی ای به نسخه های پیشینش نداره. جهان بازی به شدت بزرگ شده و تمش شدیدا به سوی فانتزی میل کرده تا علمی تخیلی. ولی داستان بازی بیان جدیدی هست از اثر سال 95 در قالب یک محتوای جدید و وسعت دادن به جهان بازی دووم.
علی جان به کارت ادامه بده عالیه ترجمه هات:D:-bd:-bd:-bd
بنظرم انقدری ابهام توی داستان و پیشینه‌ی پروتاگونیست وجود داره که بشه گفت هر دیدگاهی درسته و هر کسی میتونه یه نظری داشته باشه و غلط هم نباشه!
مثلا وقتی میگی دووم گای یه انسان بیچاره بود کلا با ذهنیت من 180 درجه فرق داره :D
از نظر من فردی بوده که همیشه تک و تنها و بدون کمک کسی، میزده توی دل دشمن و تا آخر هم پیش میرفته...همین گیم‌پلی نمادینی که این سری داره هم اصلا جایی برای بقا و مخفی‌کاری نداره و کل قضیه توی Aggressive بودن خلاصه میشه و همیشه باید بزنی توی دل دشمن و ترسی نداشته باشی. در مورد انتقام‌جویی هم قضیه Daisy رو در نظر گرفتم... یه چیز دیگه‌ای هم اینه که اکثر مواقع دووم گای وقتی داره ماموریتش رو انجام میده که چیزی برای نجات دادن نیست و همه مردن و مثلا توی Hell on Earth چندین میلیون نفر نابود شدن. اینجا تلاش برای بستن پورتال جهنم و متوقف کردن شیاطین میشه گفت بیشتر از اینکه ماموریت نجات باشه، ماموریتِ "حالا نوبت شماست که قتل‌عام بشید" هست :D
مثلا برای من دووم گای این یارو هست که وقتی اسلحه خفن‌تر و بزرگتری پیدا می‌کنه یه قیافه‌ی خندان و یکمی شیطانی روی صورتش می‌بینیم >:) و وقتی هم که آیتم Invulnerability رو پیدا می‌کنه، رسما غیر قابل شکست میشه و قیافه‌ی خداگونه‌ای به خودش میگیره :D :

2019-10-04_155917.jpg

شاید برای خودت مثلا چهره کلی دووم گای اینطوری باشه...یه فردی که در به در دنبال بقا و پیدا کردن درب خروجیه و می‌خواد نجات بده خودشو :D :

2019-10-04_155942.jpg

ولی کلا همونطور که گفتم بحثِ دیدگاه در میونه و هیچکدوم از دیدگاه‌ها رو هم نمیشه رد کرد...

دوستان pre-order ارزش خرید داره ؟ یا صبر کنم بیاد ببینم چجوری بازی در اومده بعد خرید کنم ؟

pre-order بازی چیا اضافه تر میده ؟

بازی درجه سختی داره ؟ و اینکه از نظر سختی بازی بنظرتون وضعیت طوری هست که منی که 10 سال پیش Doom بازی کردم بتونم تمومش کنم ؟

آیتم‌های پیش خرید ایناست:

2019-10-04_164214.jpg

اون DOOT اسکینش جالبه :D

در مورد سختی هم اصلا نگرانی وجود نداره...درجه سختی‌های مختلف وجود داره که میتونی انتخاب کنی...معمولا هم وقتی DOOM بازی میکنی، بازی برای دشمنا سخته :D
 

dooste.man83

کاربر سایت
Nov 20, 2008
3,906
بنظر شما این بازی خیلی طول میکشه یک تخفیف در حد 20 یا 30 درصدی بخوره ؟
60 دلار برام خیلی زیاده موندم چیکار کنم !!!:(

و سوال دیگه اینکه پیشنهاد میدید اول Doom 2016 رو بازی کنم بعد این نسخه ی جدید رو یا اصلا ربطی به این نسخه ی بازی نداره ؟
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,992
نام
آریا
یکی از ویژگی‌های جالب Doom 2016 که دوست دارم توی Eternal هم ببینیم، اشارات ظریفی بود که به نسخه‌های کلاسیک داشت. بخش‌هایی که شاید خیلی‌ها که نسخه‌های قدیمی رو تجربه کردن هم متوجهشون نشده باشن، انقدر که لطیف و نازک به اون‌ها وصل شده بود. :D
مثلاً یکی از جالب‌ترین موارد، حضور چند ثانیه‌ای آهنگ معروف Sign of Evil توی موسیقی منوی بازی بود. این Sign of Evil یکی از بهترین آهنگ‌های تاریخ بشریت هست و توی Doom 1 چنان حس فجیعی از بدبختی و تنهایی و فلاکت به آدم می‌داد که می‌خواستی کیبورد رو بذاری کنار و بشینی به حال خودت و Doomguy گریه کنی! :(
حالا استاد میک گوردون برداشته بود چند ثانیه از اون تم رو چپونده بود توی آهنگ منوی بازی و انقدر ظریف این کار رو انجام داده بود که شاید خیلی‌ها متوجهش نشده باشن.
این لینک Sign of Evil هست (لحظه‌ی مورد نظر از ثانیه 24 شروع میشه):

این هم لینک آهنگ منوی Doom 2016 (از ثانیه 33 به بعد):

یا مثلاً توی یکی از مراحل بازی می‌رسیدیم به محیطی که توش چند تا سکو وجود داشت و دشمن‌های مختلف از جمله Mancubusها ظاهر می‌شدن. شکل و شمایل و نوع طراحی اون بخش به شدت شبیه یکی از مراحل Doomهای کلاسیک بود که اتفاقاً اونجا هم Mancubusها حضور داشتن! :D عکس اون بخش توی نسخه‌ی 2016 رو نمی‌تونم پیدا کنم، ولی برای نسخه‌ی قدیمی رو یه سرچی زدم و پیدا شد. اینجا رو میگم:

txb9_doom2-dead-simple-mancubus.jpg


کلاً خیلی دوست دارم دوباره از این مدل کارها توی نسخه‌ی جدید هم ببینیم. :D
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,834
یکی از ویژگی‌های جالب Doom 2016 که دوست دارم توی Eternal هم ببینیم، اشارات ظریفی بود که به نسخه‌های کلاسیک داشت. بخش‌هایی که شاید خیلی‌ها که نسخه‌های قدیمی رو تجربه کردن هم متوجهشون نشده باشن، انقدر که لطیف و نازک به اون‌ها وصل شده بود. :D
مثلاً یکی از جالب‌ترین موارد، حضور چند ثانیه‌ای آهنگ معروف Sign of Evil توی موسیقی منوی بازی بود. این Sign of Evil یکی از بهترین آهنگ‌های تاریخ بشریت هست و توی Doom 1 چنان حس فجیعی از بدبختی و تنهایی و فلاکت به آدم می‌داد که می‌خواستی کیبورد رو بذاری کنار و بشینی به حال خودت و Doomguy گریه کنی! :(
حالا استاد میک گوردون برداشته بود چند ثانیه از اون تم رو چپونده بود توی آهنگ منوی بازی و انقدر ظریف این کار رو انجام داده بود که شاید خیلی‌ها متوجهش نشده باشن.
این لینک Sign of Evil هست (لحظه‌ی مورد نظر از ثانیه 24 شروع میشه):

این هم لینک آهنگ منوی Doom 2016 (از ثانیه 33 به بعد):

یا مثلاً توی یکی از مراحل بازی می‌رسیدیم به محیطی که توش چند تا سکو وجود داشت و دشمن‌های مختلف از جمله Mancubusها ظاهر می‌شدن. شکل و شمایل و نوع طراحی اون بخش به شدت شبیه یکی از مراحل Doomهای کلاسیک بود که اتفاقاً اونجا هم Mancubusها حضور داشتن! :D عکس اون بخش توی نسخه‌ی 2016 رو نمی‌تونم پیدا کنم، ولی برای نسخه‌ی قدیمی رو یه سرچی زدم و پیدا شد. اینجا رو میگم:

txb9_doom2-dead-simple-mancubus.jpg


کلاً خیلی دوست دارم دوباره از این مدل کارها توی نسخه‌ی جدید هم ببینیم. :D
خیلی عالی بود واقعا، اصلا توجه نکرده بودم، بعضی بازی ها واقعا هنر خالص هستن، برای همینه که هیچوقت تموم نمیشن:-bd.
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
بنظر شما این بازی خیلی طول میکشه یک تخفیف در حد 20 یا 30 درصدی بخوره ؟
60 دلار برام خیلی زیاده موندم چیکار کنم !!!:(

و سوال دیگه اینکه پیشنهاد میدید اول Doom 2016 رو بازی کنم بعد این نسخه ی جدید رو یا اصلا ربطی به این نسخه ی بازی نداره ؟
از اونجایی که بازی 22 نوامبر عرضه میشه ممکنه توی تخفیفای کریسمس یه تخفیف جزئی بخوره ولی مطمئن نیستم.
در مورد نسخه 2016 هم بهتره قبل از Eternal تجربش کنی چون داستانش مستقیما ارتباط داره...با قیمت ارزون هم میتونی الان تهیه‌اش کنی. ولی به هر حال کلا دووم اونقدرا متمرکز روی داستان نیست و قضیه‌ی اصلی‌ رو راحت میشه متوجه شد پس اگه خلاصه داستان 2016 رو هم بدونی، میتونی بری سراغ Eternal.
DOOM کلا اینش خوبه که داستان رو با لحظات سینماتیک و غیره به زور نمیخواد به خورد کسی بده...اگه یه نفر میخواد فقط گیم‌پلی خفنش رو تجربه کنه، خیلی راحت بدون هیچ مشکلی با یه داستان رقیق میتونه تجربه‌اش کنه و بشدت هم حال کنه...ولی از اون طرف اگه بری دنبالش و Data Log‌ها رو بخونی و نشونه‌ها رو کنار هم قرار بدی، معلوم نیست از کجا سر در بیاری :D
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
یه کانسپت آرت رسمی از زمینِ بلعیده شده توسط جهنم :D>:) :

118966

یه کانسپت رسمی دیگه از Hell Spire (نمیدونم کجاست ولی مکان خوب و دنجیه >:)) :

118967

علی جان منتظر آپدیت های بعدی هستیم :D
خیالت راحت تا آخرش ادامه میدم :D امشب یا فردا Testament سومی رو میزارم >:)
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
Slayer's Testament III :

119021


" و در راهِ غلبه‌ی او بر ارواح تاریک و محکوم به عذاب، دلاوری‌اش به نمایش گذاشته شد. در مسیر این قیام، "سرافیم" به او قدرت و سرعت وحشتناک و مخوفی را اعطا نمود. آنگاه او با این توانایی، ستون‌های ابسیدینِ "معابد خون" را تکه تکه کرد. عاری از هرگونه ترحمی برای اهریمنانِ سرتاسرِ طبقات دوزخ، گام‌های خود را ادامه داد. غیر قابل شکست، سَرکش و فسادناپذیر؛ DOOM Slayer خاتمه‌ی سلطه‌ی قلمرو تاریک را هدف قرار داده بود."


خب این بخش خیلی مهمه چون به منشا قدرت و سرعت DOOM Slayer اشاره کرده:
- سرافیم (Seraphim) به DOOM Slayer قدرت و سرعت بیشتری داده...دلیلش تایید نشده ولی کلا سرافیم توی اساطیر مختلف به عنوان فرشته‌های آسمانی با درجه‌ی بالا شناخته میشن که مشخصا با جهنمی‌ها هم بدجوری اختلاف دارن. بنابراین به احتمال زیاد برای همین سرافیم از DOOM Slayer پشتیبانی کرده تا بهتر و بیشتر شیاطین رو قلع و قمع کنه! >:)
- یه نکته دیگه‌ای که بازم تایید نشده ولی احتمالش بالاست اینه که سرافیم همون فردی هست که همون اول DOOM 2016 جملات معروف Rip & Tear until it is done رو میگه و DOOM Slayer رو بعد از بیدار شدن به کشتن شیاطین تشویق میکنه.
- یه چیزی که توی پنل QuakeCon بازی Hugo Martin یکی از کارگردانای بازی تایید کرد اینه که اون جملات خفن توی تریلر داستانی DOOM Eternal (که یه بخشی ازش هم توی امضام هست!) رو همون فردی میگه که اول نسخه 2016 اول جمله معروف رو گفته! جالب هم اینه که این بار میخواد DOOM Slayer رو راضی کنه که به راهش ادامه نده...واسه همین میگه که تو فقط یه نفری و این چیزی که داری داخلش مداخله میکنی بزرگتر از چیزیه که فکرش رو بکنی...قشنگ معلومه این بار که DOOM Slayer میخواد سراغ اهالی بهشت هم بره و دهنشون رو سرویس کنه، سرافیم حالت تدافعی گرفته. یه اتفاق و پیچش داستانی خفنی که ممکنه بیفته اینه که سرافیم برای متوقف کردن Slayer قدرتی که بهش داده رو پس بگیره! اتفاقی که حتی میتونه روی گیم‌پلی هم تاثیر بزاره...

- تنها تصویری که به سرافیم نسبت داده میشه اینه:

119022

همون یارویی که به طور مرموزی داره مبارزه رو تماشا میکنه...جالبه نگهبانان یا همون شوالیه‌های شب که DOOM Slayer قبلا سردسته‌شون بوده هم با شمشیر توی مبارزه هستن...بنابراین احتمالا این همون نبرد معروف Argent D'Nur هست و قبل از زمانیه که سرافیم به Slayer قدرت و سرعت بیشتری داده...اینجا احتمالا صرفا نظاره‌گر بوده.

- یه نکته بسیار جالب دیگه که خودم هم همین اواخر متوجهش شدم شباهت سازه‌‌های این محیط به منطقه Sentinel Prime که توی تریلرا دیدیم هست:

vyg1cxxfmn921.jpg

اگر شباهتش تصادفی نباشه، یا قراره دوباره از اون محیط بازدید کنیم یا اینکه یه فلش بک یا سفر در زمانی (که واسه دنیای DOOM عجیب نیست!) در کار هست که اگه اینطوری باشه واویلاست >:)

- اون معابد خونی که Slayer زده ستونهای Obsidianشو نابود کرده، داخل Kadingir Sanctum، یکی از مراحل نسخه قبل قرار داره.
- توی متن به اهالی جهنم با عنوان Beasts of the nine circles اشاره کرده که من برای روون بودن مطلب به اهریمنان طبقات دوزخ ترجمه‌اش کردم...این اگه اشتباه نکنم به Nine Circles از کتاب کمدی الهی دانته اشاره داره که داخلش سفر به طبقات مختلف جهنم با عنوان Nine Circles of Hell ارائه شده.
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,834
یه جای دیگه توی تریلر اگر اشتباه نکنم میگفت اون ها مردم تو نیستن که بخوای نجاتشون بدی و اینکه اگر ادامه بدی خشم آسمان ها ( بهشتیان ) رو برای خودت میخری.
ولی من حس میکنم اون موجودات فرشته مانند باید یک نقصی داشته باشن، برای همین در نبرد با اربابان تاریکی خودشونو مستقیم نتونستن دخیل کنن. یعنی در واقع به یک بازوی محرکه احتیاج داشتن تا قدرتشونو نشون بدن و در واقعا من حس میکنم مثل شیاطین قادر به بروز نیروهاشون نبودن و نمیتونستن جلوی شیاطین با این مختصات پیروز بشن.
البته شایدم از طریق دووم اسلیر یک جنگ نیابتی راه انداختن با شیاطین :D و حالا که دیدن زیادی داره قدرت میگیره و ممکنه بعد از پیروزی بر شیاطین روی سر خودشون خراب بشه میخوان حذفش کنن. ولی احتمالا اسلیر با کشتن خدایان تاریکی نیروی اون ها رو هم در وجودش نگه داشته و حالا داره به موجود شکست ناپذیری تبدیل میشه :).
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر