Don Poole: فشار های سونی باعث تغییر درون مایه ی Uncharted شد!

TCSCELL

8
کاربر سایت
drakesfortune.jpg







Don Poole یکی از کارمندان سابق Naughty Dog که به عنوان مدل ساز محیطی در این استودیو مشغول به کار بود گفت که اگر سونی از طرف موفقیت های عناوین شوتر روی کنسول X360 تحت فشار نبود،عنوان Uncharted می توانست یک عنوان Fantasy باشد.

طی آخرین مصاحبه ای که در مجله ی Play به چاپ رسیده،Poole گفت که سونی از آن ها خواسته تا جنبه ی خیالی را از بازی حذف کنند و آن را بیشتر واقع گرایانه بسازند.
ایشان اذعان داشتند:"ما در مورد یک بازی واقع گرایانه تر از نظر مدل سازی و محیط صحبت می کردیم،ولی طرح های اولیه ی بازی بسیار با آنچه در انتها داشتیم متفاوت بود.به عنوان مثال یکی از آن ها دنیایی پوشیده از جنگل بود که قهرمان داستان در زیر زمین زندگی می کرد و بازی مملو از المان های تالکینی(J.R.R.Tolkien) بود.سونی ما را مجبور می کرد بازی را از همه جهت واقع گرایانه تر بسازیم.آن زمان بازار تغییرات زیادی کرده بود.شوتر ها حکم رانی می کردند.سونی بسیار مایل بود که وارد این بازار شود و به همین خاطر تمام استودیو های زیر نظرش را برای این منظور تحت فشار قرار می داد."

Poole گفت که این فشارهای سونی برای واقع گرایانه تر کردن بازی ها نه تنها به Naughty Dog،بلکه به تمام استودیو های مربوط به سونی وارد بود!
"این فشار های بزرگ که از طرف سونی نه فقط به ND بلکه به تمام استودیو های توسعه دهنده ی سونی وارد بود،این بود که بازی هایی بسیار واقع گرایانه تر برای Play Station 3 بسازند.فشار ناشی از موفقیت های XBOX با شوترهایش در آن زمان واقعا یک فشار بزرگ در سیاست ها و مسیر حرکت ما بود.این فشارها برای واقع گرایانه کردن Uncharted با مخالفت های داخلی زیادی روبرو شد.بیشتر از سمت افراد قدیمی که در پروژه های Crash و Jack دخالت داشتند؛اما افسوس که این جنگی بود که باخت ما در آن حتمی بود."
 
آخرین ویرایش:
خوشبختانه فشــــارات ـی که وارد شده همینطور که می بینین جواب داده. چه از لحاظ تجاری و چه از لحاظ نمرات نسخه های 1 و 2 بسیار موفق عمل کردن. مطمئناً اگه Uncharted یک عنوان کاملاً تخیلی بود شاید همون نسخه ی اول ـش بین ـه خیلی از عناوین دیگه(مثله GEOW و ... )گم می شد، البته Uncharted هم نمی شه بهش گفت کاملاً واقع گرایانه. همین پشت ـه سره نسخه ی سومش هم از لحاظ داستانی کلی حرف و حدیث هست که روند داستانی داره به سمته جاده ی تخیل گرایانه تمایز پیدا می کنه.
 
تا باشه از این فشارها:d، سیاست‌های سونی در اکثر موارد قابل تحسینه. البته همین الآن هم کاملا نمیشه به این بازی واقع گرایانه گفت، هنوز هم المان‌های یک بازی فانتزی در این بازی هست.ولی خوب این دو مورد به خوبی در کنار هم قرار دادند و نتیجش چیزی نشد جز سری پرافتخار Uncharted.
 
  • Like
Reactions: Amino-Danger
تا باشه از اين فشار ها باشه نه تعامل غلط Namco Bandi
همچنين حرف رو يه كارمند سابق ND زده ، از يه كارمندي كه اخراج يا به هر دليلي از اين شركت بيرون گزاشته شده چي مي شه جز اين انتظار داشت :|
 
حالا از کجا میدونین اینجوری بهتره؟ شاید حالا قبلی‌ رو داشت حتا بهتر هم میشد. البته بعید هس، ولی‌ احتمالات رو باید در نظر گرفت.:d

به نظر من یک چیزی مثل چیزی که ایشون گفتن خیلی‌ جالب می‌شه.
 
تا باشه از اين فشار ها باشه نه تعامل غلط Namco Bandi
همچنين حرف رو يه كارمند سابق ND زده ، از يه كارمندي كه اخراج يا به هر دليلي از اين شركت بيرون گزاشته شده چي مي شه جز اين انتظار داشت :|
الان این حرفتون کلا من رو نابود کرد :|.

کلا همیشه برام سوال بود ND که اینقدر خوب بازی های فانتزی میسازه چرا یهو رفت سراغ یک بازی واقعگرایانه به نظرم یک کم ریسک بود ولی از پسش بر اومدن. Uncharted بازی خوبی بود ولی من خودم به شخصه عاشق کار های فانتزی ND بودم.
 
همین چندروز پیش بود داشتم میگفتم چون آنچارتد واقع گرایانه است زیاد خوشم نمیاد!:dاما مثل اینکه U3از اون حالت واقع گرایانه خارج شده.
 
خوشبختانه فشــــارات ـی که وارد شده همینطور که می بینین جواب داده. چه از لحاظ تجاری
فروش 3.5 میلیونی برای یه Goty ی که 300 تا آوارد برده مناسب نیست. فروش عناوین شوتری مثل GTA و RD: R تنها روی یک پلتفروم از این بیشتره.
 
  • Like
Reactions: .:Soheil:.
اگر این موضوع واقعیت داشته باشه پس مطمئن باشید اگر ND بازی فانتزی میساخت 100% نمره کامل رو میگرفت چون اون جوری چیزی بود که خودشون میخواستن و اون موقع زحمت بیشتری براش میکردن
 
کاملا تابلو هست که این فشارها باعث شداز روی چه بازی های تقلید کنند ولی دیگه بحث رو باز نمیکنم..

برای ما هارد کورها که خوب بود فقط به قیمت از دست دادن کراش تموم شد..
 
همين فشار ها بود كه killzone 3 رو شبيه call of duty كرد :|
البته هنوز يه مقدار uncharted حس fantasy بودنشو داره ، اما به نظر من اينجوري كه الان هست براي سري uncharted بيشتر خوشم مياد*
 
خو عنوان شوتر ماکرو اون زمان فقط هیلو بود و هنوز گیرز منتشر نشده بود. اگرم منتشر شده بود آنچارتد از قبل ساختش شروع شده بود و مشخص هم نبود که گیرز موفق میشه یا نه
کیل زون و رزیستانس هم بودن دیگه په نیازی به یه شوتر دیگه نبود! سونی که همیشه توی همه بازی هاش به استدیوها آزادی خیلی خوبی میده نمونش همین تیم ایکو یا Polyphony Digital که ساخت بازی هاشون خیلی طول کشید و تا جای که امکان داشت بهشون وقت داده شد تا چیزی که میخوان رو بسازن
من نمی گم که این آقا دروغ می گه چون که از استدیو اومده بیرون ولی این حرفش زیاد با عقل جور در نمیاد

پ.ن
منبع دوباره فراموش شده
منبع
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: POOYA1989
من نمی گم که این آقا دروغ می گه چون که از استدیو اومده بیرون ولی این حرفش زیاد با عقل جور در نمیاد
بلاخره دورغه یا حرفش با عقل جور درنمیاد؟ (مغلطه فرمودید).
وقتی در استودیو مشغول کار هستی نمیتونی اسرار اونجا رو برملا کنی. اینافونه وقتی از کاپکام جدا شد لب ترکوند. سری آنچارتد فوق العاده ست و همون طور که همه میدونن ND استعدادش درمورد خلق بازیهای فانتزی/پلتفرمر نیاز به توصیف نداره.
درون مایه علمی تخیلی ( Halo, Resistance. Crysis ) یا اساطیری ( GoW و Shadow of the Colossus و Witcher ) رو بیشتر میپسندم تا واقع گرایانه مثل GTA و RD: R و Uncharted.
 
  • Like
Reactions: Dreadlord

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or