Digital Foundry : بررسی راه حل های مایکروسافت برای کاهش قیمت XBOX ONE

  • Thread starter Thread starter Sina R
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Sina R

کاربر سایت
49146834432739059485.jpg


ظاهرا مایکروسافت در موقعیت بغرنجی قرار گرفته است . PS4 در حال شکست دادن Xbox One است و فروش این کنسول تا حدی نا امید کننده بوده است .

شایعاتی در سایت های اینترنتی مطرح شده که مایکروسافت مُدلی جدید و ارزان قیمت از Xbox One را معرفی خواهد کرد و قیمت مدل کنونی را کاهش خواهد داد. در پی این شایعات آقای Aaron Greenberg از مایکروسافت با صحبت هایش در هفته اخیر در توییتر آب سردی روی تمام این شایعات ریخت .

این گمان که مدل جدید و ارزان قیمتی از XBOX ONE در برنامه های شرکت مایکروسافت باشد متاسفانه بسیار بعید است. این در حالی است که سونی توانسته با نسبت فروش 1:1.5 در بریتانیا جلو باشد و آمار جهانی نیز در مجموع کاملا به نفع سونی است.



با در نظر گرفتن این موضوعات، از دیدگاه سخت افزاری بررسی احتمال عرضه مدل ارزان قیمت XBOX ONE میتواند جالب باشد .

بیایید این مسئله را ابتدا از دیدگاه اقتصادی نگاه کنیم. از لحاظ سخت افزاری ، فروشی که توسط سونی در منطقه بریتانیا اعلام شده به ما دو چیز را نشان می دهد: اول این نکته ی روشن که سونی با ترکیبی از تولید بسیار عالی ، برنامه ریزی فوق العاده در بازاریابی در طول سال 2013 و قیمتی مناسب و مشتری پسند در زمان عرضه در بازار شروع بسیار درخشانی را داشته است با این وجود فروش 3 میلیونی کنسول مایکروسافت نیز در جای خود دستآورد قابل توجهی است ( البته اگر اشتباهات فاحشِ آنها پیش از عرضه رسمی کنسول و همینطور در جریان معرفی آن را در نظر بگیریم حتی میتوان این میزان فروش را معجزه دانست )

برای کنسولی که بازخوردی بسیار منفی در میان جامعه گیمر داشته، حتی با وجود اینکه به کمیت و کیفیت لانچ کنسول PS4 هم نبوده باید با همین میزان فروش نیز آنرا بهترین لانچ تاریخ گیم دانست!

بخشِ نرم افزاری داستان از این هم جالب تر است. با وجود قیمت گرانتر XBOX ONE ، ناشرین و منابع معتبر در بریتانیا اعلام کرده اند که نسبت فروش بازی ها برای دو کنسول ، در حال حاضر به نفع مایکروسافت است! البته فاصله کم است ، اما باز هم نشان می دهد که حتی قیمت بیشتر کنسول و فروش کمتر سخت افزاری آن هم مانع مخاطب برای خرید بازی نشده است و در نتیجه ، آنچه که ما می بینیم دقیقا همانی است که سونی هفته پیش اظهار داشت: یاد آوری نسل گذشته و وضعیت معکوسی که ( نسبت به این نسل ) میان PS3 و XBOX360 در ابتدا وجود داشت و این نکته از این جهت دارای اهمیت است که بخوبی به ما برنامه ریزی ها ، تلاش ها و استقامت شرکت سونی را نشان میدهد ( با وجود اینکه کنسولشان قیمت بالاتری نسبت به کنسول شرکت مایکروسافت داشت تلاش فراوانی را برای موفقیت کنسول PS3 انجام دادند )


58258137637690061866.jpg

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که برنامه ها و مسائل بازار و فروش محصولات در طول سالیان متمادی تعریف و سنجیده می شود اما از عرضه این دو کنسول تنها دو ماه گذشته است و هر عمل عجولانه ای در این زمان خطاست ، خصوصا اینکه مایکروسافت هنوز یکی از برگ برنده های خود را دارد یعنی بازی TitanFall که ماه اینده عرضه خواهد شد .
بازی TitanFall عنوان تحسین شده و مورد انتظاری است که ماه آینده عرضه خواهد شد. این بازی یک عنوان کاملا انحصاری برای XBOX ONE بحساب نمی آد چرا که برای XBOX360 و PC هم عرضه خواهد شد اما همچنان امتیازی بزرگ برای مایکروسافت تلقی می شود. اینکه بازی چقدر خوب از آب در بیاید را باید منتظر بود و دید ( هرچند نسخه بتای بازی می تواند تا حدی کیفیت نهایی آن را به ما نشان دهد )

73913364281227721321.jpg

کنسول XBOX ONE از پُشت دستگاه چنین دیده می شود. طراحی پُورت ها ماهرانه و منسجم انجام گرفته است. واقعا سخت است که در طراحی قسمتی پیدا کنیم که قابلیت حذف شدن یا تغییر به جهت کاهش هزینه کنسول را داشته باشد، براستی اگر قرار باشد قیمت این کنسول کاهش یابد، باید از کدام قسمت آن چشم پوشید؟

از دیدگاه وسیع تر ، مایکروسافت به خوبی از این نکته آگاه بوده که احتمالا در زمان لانچ فروش کمتری نسبت به سونی خواهد داشت. مایکروسافت بدون شک به اهمیت و تاثیر تفاوت قیمت نیز آگاه بوده است ، چرا که همین قیمت ارزان تر کنسول در نسل گذشته و در فروش XBOX360 کمک شایانی به آنها کرد. اشتباهات آنها در زمان معرفی کنسول نیز کاملا در ذهن مسئولان شرکت باقی مانده است (خصوصا در نمایش ناگوار E3 ) با وجود تمامی این موارد باز هم مایکروسافت تصمیمی برای کاهش قیمت کنسول حتی بطور عجولانه و در فاصله کمی از لانچ نگرفت ! همچنین خبری هم از معرفی باندل بدون کینکت که میتوانست بهترین و ساده ترین راه برای کاهش هزینه های کلی کنسول نسل هشتمی XBOX ONE باشد نیز نشد .

اگر از دیدگاه تجاری موضوع را بررسی کنیم، به دلایلی تصور اینکه مایکروسافت به این زودی تغییراتی را در قیمت کنسول ایحاد کند بسیار سخت است، اما حتی اگر مایکروسافت چنین تصمیمی را بگیرد دو سوال مهم مطرح می شود :

آیا برای صرفه جویی در هزینه یک کنسول طراحی دوباره آن امری توجیه پذیر است ؟
آیا مایکروسافت اصلا شرایط لازم برای کاهش قیمت را دارد ؟

همانطور که ما در گزارش سخت افزاری کنسول اشاره کردیم XBOX ONE از نظر قطعات بکار رفته کیفیت مناسبی ندارد . طراحی XBOX ONE بسیار ساده و ارزان است و پلاستیک های بکار رفته در بدنه کنسول نیز کیفیت مناسبی ندارند ( بخش براق کنسول ما در همین زمان کوتاه به طرز عجیبی دارای خط و خش های فراوانی شده ) و مادربُرد دستگاه هم که از قطعات مادر و اولیه کنسول است به شکل قابل توجهی ساده تر از طراحی قطعات کنسول سونی یعنی PS4 است .
پس با این حساب با این قطعات بکار رفته دقیقا چه بخشی از کنسول باید تعویض شود که هزینه تمام شده کاهش پیدا کند ؟ با این شرایط ما میتوانیم با خیال راحت بگوییم قبل از عرضه کنسول ، مایکروسافت تمام راه های ممکن برای کاهش هزینه تمام شده را رفته است و با این وجود هزینه این کنسول به این میزان رسیده است .

حال بیایید نگاهی به گزینه های مایکروسافت برای کاهش قیمت تمام شده کنسول بیندازیم .

386px-Blu-ray_Disc.svg.png



گزینه اول درایو بلوری است . حذف کردن درایو بلوری از بدنه کنسول به این سادگی ها نیست زیرا برای گیمرها استفاده از درایو نوری و دیسک و خرید فیزیکی بازی در بلند مدت بسیار مقرون به صرفه تر از بازی دیجیتالی است .
مشکل دیگرِ بازیهای دیجیتالی بحث پهنای باند و حجم بازیها است و در حال حاضر در تمامی مناطق پهنای باند مناسبی وجود ندارد و به همین دلیل دانلود بازیهایی با حجم 30 گیگ مشکل خواهد بود . اگر این دلایل را کنار هم بگذاریم باز روشن است که چرا سونی و مایکروسافت این نسل نیز درایوهای نوری خود را از بدنه کنسول حذف نکردند .
مشکل است بتوان جایی را برای پایین آوردن هزینه سخت افزاری کنسول پیدا کرد. استفاده از هارد درایو 500 گیگابایتی خود ارزان ترین ترکیبی ست که می تواند مورد استفاده XBOX ONE قرار گیرد. هرچند گزینه های ارزان تری هم وجود دارد اما پایین آوردن ظرفیت هارد درایو با توجه به این نکته که اکثر بازی ها باید روی کنسول نصب شوند ، عاقلانه نخواهد بود.

یک گزینه دیگر - پردازنده APU از نوع 28 نانومتری - می تواند هزینه کنسول را کاهش دهد، اما با معماری کل کنسول سازگار نیست. کاهش هزینه در Chip مرکزی در صورتی عملی است که تمام معماری کنسول به درجه کوچک تری از ساخت سخت افزاری برسد و با توجه به آنچه که در نسل گذشته اتفاق افتاد، این امر زمان زیادی خواهد برد تا عملی شود.

کاهش هزینه در قسمت های دیگر مثل کنترلر یا هدست، تاثیر قابل توجهی در ساختمان کلی و عملکرد کنسولی می گذارد که برای هر کدام از بخش های آن مایکروسافت میلیون ها دلار هزینه کرده است و باز هم ، ما هیچ جایی برای تغییر و کم کردن هزینه کنسول نمی بینیم.



73832170001445687334.jpg

Kinect 2 . که بسیاری آنرا دوست ندارند! مشکل اصلی کینکت کمبود بازی های مناسبی ست که برای آن ساخته شده باشد . همچنین فقدان برنامه های لازم برای پشتیبانی از استودیوهای بازی سازی نیز از مشکلات دیگر این محصول بشمار می آید

قصه اصلی اینجا کینکت است! سنسور حرکتی پیشرفته ای که ساخت و اتصال آن به کنسول هزینه ی زیادی می طلبد و با این همه چندان مورد علاقه گیمرها نیست . استودیوهای بازی سازی نیز به علت فقدان نرم افزارهای لازم جهت پشتیبانی از کینکت، از آن دوری می کنند! ظاهرا اجباری بودن کینکت در بسته های Xbox one در تمام جهان ، برای مایکروسافت نوعی درد سر شده است خصوصا این که کنسول بدون اتصال به کینکت براحتی کار می کند .

اما اینجا این سوال پیش می آید که چرا مایکروسافت کینکت را از همان ابتدا در جعبه کنسول قرار داد ؟

مایکروسافت قصد داشت که XBOX ONE توسط کینکت به وسیله ای تبدیل شود که در طول مدت طولانی در اتاق نشیمن خانه ها قرار بگیرد. کنار گذاشتن کینکت اجباری می تواند باعث افزایش فروش کنسول شود اما نکته دیگر این است که کینکت باعث جذابیت بیشتر و جذب دسته ای خاص از گیمر ها می شود.
حذف کردن کینکت می تواند به نوبه خود عواقب زیادی داشته باشد . مایکروسافت با این کار بازار را تقسیم می کند و همین باعث می شود در کوتاه مدت شاهد کاهش حمایت ها از کینکت و مرگ آن باشیم . در کل با توجه به هزینه ای که مایکروسافت برای کینکت انحام داده حذف کردن آن از داخل جعبه تصمیم مطمئنی نیست .
33862864946607894735.jpg

جدای از بحث تغییرات سخت افزاری ، ایده تغییر قیمت گزینه منعطف تری ست. پیش از این هم تخفیف های 20 واحدی در خرده فروشی های بریتانیا برای Xbox One وجود داشته است که نشان می دهد راه گریزی برای مشکل قیمت کنسول وجود دارد اما این نکته را نیز باید در در ذهن داشت که این تخفیف ها مقطعی و محدود است و موقعیت اقتصادی کنسول در سطح کلان و جهانی در طول سالیان می تواند بغرنج و دور از انتظار شود.



پس از صرف میلیاردها هزینه ، طبیعتا هر دو شرکتِ سونی و مایکروسافت به دنبال آن هستند که از سخت افزارشان سود لازم را بدست آورند . مایکروسافت از هزینه های هنگفت و سرمایه گذاری های کلان Xbox در دوره 360 آگاه بود: بهترین راه و صد البته تنها راه مقابله با غول بزرگ آن زمان سونی با کنسول خود یعنی PS2 . طراحی کنسول های جدید نشان داد که سرمایه گذاری های هنگفت ، لزوما باعث جذب مخاطب و جبران خسارات گذشته نمی شود. این طراحی ها همچنین در مقایسه با محصولات قدیمی تر، بسیار روان تر و مطمئن تر است و جای هیچ تعجب نیست که در معماریِ آنها شباهت زیادی وجود دارد .

92364755652646240372.png



پس حالا که موقعیت تجاری مایکروسافت مطلوب بنظر نمی رسد، چه راه حلی می تواند وجود داشته باشد؟

اگر عملکرد XBOX ONE پایینتر از سطح انتظارات بوده ( و حتی اگر نگوییم که فاجعه بوده! ) پس عملی ترین و منطقی ترین راه در حال حاضر برای آنها کاهش هزینه کنسول پیش از هر عمل دیگری ست. بغیر از این، انتخاب دیگر برای آنها می تواند حذف کینکت از کنسول باشد. اما مشکل اینجاست که حذف کینکت در واقع باعث می شود عاملی که کنسول XBOX ONE را منحصر بفرد کرده از بین برود و آن را به مشابهی از کنسول رقیب اما با قدرت کمتر تبدیل کند و در نهایت تنها تفاوت و عامل جدا شدنش از PS4 عناوین انحصاری اش باشد . در این صورت حکایت مقایسه عملکرد دو کنسول در عناوین مالتی پلتفرم و ضعف XBOX ONE در کیفیت اجرا در برابر رقیب ، بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت و بدون شک این گزینه مطبوع شرکت مایکروسافت نخواهد بود .

بجای آن ، مایکروسافت می تواند دست بکار شود و کینکت را به همان چیزی برساند که بازار واقعا می خواهد. این امری چالش برانگیز و جدی ست ، اما بسیار ساده تر از طراحی و ساخت مُدلی جدید از XBOX ONE است که سالها زمان می برد و از لحاظ اقتصادی برای شرکت بصرفه نیست.
در نهایت، ما بر این گمان هستیم که امسال شاهد کاهش قیمت XBOX ONE خواهیم بود. حتی اگر این نقطه ضعفی میان گیمرهای حرفه ای و مطبوعات و سایت ها محسوب شود، چرا که عرصه رقابت میان مایکروسافت و سونی به عرصه ی " یا همه چیز یا هیچ چیز " تبدیل شده و مایکروسافت باید تلاش فزاینده ای برای بازگشت به صحنه رقابت در نسل هشتم کند. اما حقیقت این است که تقریبا غیر ممکن است که امسال شاهد تغییرات اساسی و بنیادی در ساختمان XBOX ONE باشیم ، چرا که آپشن های تولید در حال حاضر موجود نیستند. و حتی در صورت تلاش برای این امر ، ما مورد مناسب و بصرفه ی اقتصادی و تجاری برای مایکروسافت نمی بینیم جایی که تغییر سخت افزار نشان از چالشی می دهد که خواه نخواه مایکروسافت باید با آن روبرو شود.

منبع : مقاله تخصصی Digital Foundry , Eurogamer

ترجمه : سینا ربیعی ، ایرج لطیفی
 
آخرین ویرایش:
صد دلار کمتر کردن ... و برداشتن کینکت ...سومین اشتباهیه که مایکرو میتونه این نسل انجام بده ...

تازه فکر میکنم کینیک 2 به صورت مجزا ... بیشتر از 100 دلار قیمت داشته باشه ...
 
آخرین ویرایش:
360 هم تو ژاپن خوب نبود هیچ فاجعه ای هم رخ نداد مطمئن باش مایکرو از این چیزا نمیترسه چون تازه اگه تو ژاپن موفق نشه میشه مثل نسل قبل;)

بعد دقیقا نسل قبل چه اتفاقی افتاد؟ کنسول گرونتر، 1 سال اختلاف، فروش PS3 بیشتر نباشه کمتر نیست
 
مقاله جالبی نبود
فروش one که 3.9 و ps4 هم 4.2 اعلام شده بود
فرقش اونچندان جالب نیست که این سایت بیاد راه حلا های خنده دار برای کم کردن قیمت one بده !
اینا دارن کنسولشون رو میفروشن ... به نظره من شاید فروشش پایینتر از 4 باشه اما این به معنای شکست و با سر زمین خوردن این حرفها نیست
حداقل 2014 تموم بشه بعد ببینیم واقعا بازاره نسله بعد دسته چه کنسولی هست.
 
اگر از این دید نگاه کنیم که XBOX ONE در 13 کشور عرضه شده و PS4 در 54 کشور فقط از نظر ظاهری چیز عجیبیه اما مایکروسافت به شکل کاملا هوشمندانه ای تمرکز خودش روی بازارهای بزرگش گذاشته .

در نسل گذشته از فروش 80 میلیون واحدی XBOX 360 حدود 55 تا 60 میلیون واحد در کشورهای امریکا ، المان ، فرانسه و بریتانیا بوده و اون 20 میلیون دیگه هم مطمئن باشید بخش اعظمش در همین کشورهایی که XONE در اونا عرضه شده مثل استرالیا و کانادا اما سایر کشورهای کوچک و بازارهای حاشیه ای در اون حد نیستن که حتی روی هم بتونن این اختلاف فروش جبران کنن

نکته مهم دیگه اینه PS4 هنوز در سومین بازار بزرگ جهان یعنی ژاپن که نسل قبل 10 میلیون واحد از فروش PS3 در این منطقه بوده ، عرضه نشده و عرضه PS4 در این منطقه و میزان فروشش تا حد زیادی میتونه فروش اینده XBOX ONE در کشورهای کوچکتر اما پرشمار خنثی کنه


اونطور که من شنیدم هزینه ساخت PS4 حدود 370$ بوده و با هزینه حمل و نقل و تبلیغات و ... شاید نزدیک 400$ بشه اما فکر نکنم سونی با ضرر PS4 بفروشه

این آمار فروش کشور های اصلی برای یک مدت طولانی هست موقع لانچ تو هر کشوری که XO یا PS4 عرضه بشه ملت صف می کشن حتی افقانستان و حداقل تو هر کشور کور و کچلی تو یک دو ماه اول 100 هزار تا فروش می کنه که شما در 41 کشور اختلاف لانچ دو کنسول ضرب کنی میشه 4.100.000 کنسول
و خودت این آمارو با فروش XO جمع بکن ببین سونی کجای کاره

در مورد هزینه ساخت PS4 هم خودت می گی 400 دلار..! آیا فکر می کنی سونی کنسول رو به خرده فروشی ها 400 دلار می ده..؟ در بهترین شرایط کنسول رو 350 دلار میده که میشه 50 دلار ضرر حالا اگر هزینه ساخت PS4 حدود 400 دلار باشه که امکان نداره PS3 که 10 برابر ضعیف تر از PS4 بود و اون زمان با قیمت 600 دلاری عرضه می شد بازم سونی به گفته خودش روی هر کنسول کلی ضرر می کرده
 
حالا مواظب باش take-two بخش سرگرمی ماکرو رو نخره ! مگه پفک هست ؟! :دی

Take-Two رو بخره؟!؟!؟:-o:|

الان در مورد take-tow دارین صحبت میکنن دیگه نه؟
2-3 میلیارد دلار هم همینجوری نیست که بگیم بده بخره کشک مگه:d


آيا ميدانيد كه در اوايل نسل قبل EA در معامله اي به ارزش 2 ميليارد دلار تا آستانه خريد Take-Two پيش رفت و فقط اختلاف بسيار كم در ارزش هر سهم مانع اين خريد شد؟:d

من ميدونم در مورد چه شركتي دارم بحث ميكنم.شركتي كه سود يك سالش 42 ميليارد دلار باشه Take-Two براش حكم پفك نمكي رو داره.در ضمن اين رو هم ميدونم كه اينجور خريد ها به اين سادگي امكان پذير نيست به خصوص براي مايكرو كه اصلا علاقه ي خيلي زيادي به بخش Entertainment خودش نداره براي همين از واژه ي من جاي مايكرو بودم استفاده كردم.
 
آيا ميدانيد كه در اوايل نسل قبل EA در معامله اي به ارزش 2 ميليارد دلار تا آستانه خريد Take-Two پيش رفت و فقط اختلاف بسيار كم در ارزش هر سهم مانع اين خريد شد؟:d

من ميدونم در مورد چه شركتي دارم بحث ميكنم.شركتي كه سود يك سالش 42 ميليارد دلار باشه Take-Two براش حكم پفك نمكي رو داره.در ضمن اين رو هم ميدونم كه اينجور خريد ها به اين سادگي امكان پذير نيست به خصوص براي مايكرو كه اصلا علاقه ي خيلي زيادي به بخش Entertainment خودش نداره براي همين از واژه ي من جاي مايكرو بودم استفاده كردم.

اوایل نسل قبل GTA انقدر موفقیت به دست نیورده بود فقط همین یه IP الان میلیاردها دلار ارزش داره
GTA V sells over 32.5 million copies
IP دیگه مثل Bioshock و ... هم که جدا :دی
اینروزا T2 واقعا چیزی از EA کم نداره و برای خودش یکی از غول های دنیای گیم شده
 
حالا مواظب باش take-two بخش سرگرمی ماکرو رو نخره ! مگه پفک هست ؟! :دی

Take-Two رو بخره؟!؟!؟:-o:|

الان در مورد take-tow دارین صحبت میکنن دیگه نه؟
2-3 میلیارد دلار هم همینجوری نیست که بگیم بده بخره کشک مگه:d

اوایل نسل قبل GTA انقدر موفقیت به دست نیورده بود فقط همین یه IP الان میلیاردها دلار ارزش داره
GTA V sells over 32.5 million copies
IP دیگه مثل Bioshock و ... هم که جدا :دی
اینروزا T2 واقعا چیزی از EA کم نداره و برای خودش یکی از غول های دنیای گیم شده

اين جريان بعد ريليز GTA4 بوده.چون امسال سودده بوده اين شركت به اين معني نيست كه قيعمتش 10 برابر شده.پارسال نزديك به 100 ميليون دلار ضرر كرده بودند.چندسالي بود سودده نبودن.درضمن اين شركتي هم كه بحثش هستش مايكروه نه EA.منتهي بحث اينه كه مايكرو خودش اصلا تمايل به سرمايه گذاري بيشتر توي اين زمينه نداره وگرنه ميخواست خيلي خيلي راحت اينكار رو ميكرد.همين دوسال قبل 25 ميليارد دلار پيش نهاد براي خريد Yahoo دادن.
 
آيا ميدانيد كه در اوايل نسل قبل EA در معامله اي به ارزش 2 ميليارد دلار تا آستانه خريد Take-Two پيش رفت و فقط اختلاف بسيار كم در ارزش هر سهم مانع اين خريد شد؟:d

من ميدونم در مورد چه شركتي دارم بحث ميكنم.شركتي كه سود يك سالش 42 ميليارد دلار باشه Take-Two براش حكم پفك نمكي رو داره.در ضمن اين رو هم ميدونم كه اينجور خريد ها به اين سادگي امكان پذير نيست به خصوص براي مايكرو كه اصلا علاقه ي خيلي زيادي به بخش Entertainment خودش نداره براي همين از واژه ي من جاي مايكرو بودم استفاده كردم.

کلا همه چیو به پول میبینید...اون شرکتی که میگی اگه تا حالا 2 بار به ایده های شما عمل کرده بود الان سالی 2 میلیارد هم درامد نداشت... اگه اینطوری بود که مایکرو میومد با سود نیم سالش نصف دولوپر هارو میخرید... پلی استیشن هم خودجوش کله پا میشد... ولی اونا اول از همه به گردش مالی و سودشون اهمیت میدند... 2 3 میلیارد دلار بخوابونه تا چند سال بعد تازه 2 3 میلیاردش در میاد؟ چه برسه به سود دهی... به این راحتیا نیست دوست من

شرکت نفت ایران سالی فلان میلیارد تومان در میاره ولی یه دونه هم پالایشگاه درست حسابی نداره نتیجشم میشه خرید گازوئیل و بنزین از خارج... ایا پول نداره پالایشگاه بزنه؟؟؟ ایا راه حلش اینه که بیاد پالایشگاه خارجی بخره؟(فرض که بتونه)

بعد جدا فکر کردی 2 3 میلیارد دلار میتونه t2 بخره؟:d اگه قیمت 2004 میگی باز یه چیزی ولی الان؟:d با اعتباری که تو نسل 7 جمع کرده فکر چند برابر این رقمو بکن...

اين جريان بعد ريليز GTA4 بوده.چون امسال سودده بوده اين شركت به اين معني نيست كه قيعمتش 10 برابر شده.پارسال نزديك به 100 ميليون دلار ضرر كرده بودند.چندسالي بود سودده نبودن.درضمن اين شركتي هم كه بحثش هستش مايكروه نه EA.منتهي بحث اينه كه مايكرو خودش اصلا تمايل به سرمايه گذاري بيشتر توي اين زمينه نداره وگرنه ميخواست خيلي خيلي راحت اينكار رو ميكرد.همين دوسال قبل 25 ميليارد دلار پيش نهاد براي خريد Yahoo دادن.

بحث ارزش نیست فقط... شما خونتون 200 میلیون میارزه... ولی اصلا به پولش احتیاج نداری... به همین جهت به مشتریت قیمت میدی 500 میلیون... قضیه t2 هم همینه
 
آخرین ویرایش:
این آمار فروش کشور های اصلی برای یک مدت طولانی هست موقع لانچ تو هر کشوری که XO یا PS4 عرضه بشه ملت صف می کشن حتی افقانستان و حداقل تو هر کشور کور و کچلی تو یک دو ماه اول 100 هزار تا فروش می کنه که شما در 41 کشور اختلاف لانچ دو کنسول ضرب کنی میشه 4.100.000 کنسول
و خودت این آمارو با فروش XO جمع بکن ببین سونی کجای کاره

در مورد هزینه ساخت PS4 هم خودت می گی 400 دلار..! آیا فکر می کنی سونی کنسول رو به خرده فروشی ها 400 دلار می ده..؟ در بهترین شرایط کنسول رو 350 دلار میده که میشه 50 دلار ضرر حالا اگر هزینه ساخت PS4 حدود 400 دلار باشه که امکان نداره PS3 که 10 برابر ضعیف تر از PS4 بود و اون زمان با قیمت 600 دلاری عرضه می شد بازم سونی به گفته خودش روی هر کنسول کلی ضرر می کرده

مطمئن باش گیمرهای کشورهایی که ریجنشون با کنسول های عرضه شده یکی باشه ( که هست )، تا الان کنسولشون رو خریدن. مسلما کسی که گیمر باشه نیازی نیست منتظر عرضه رسمی در کشورش باشه.
اینکه ماکروسافت فقط توی چند تا کشور کنسولش رو عرضه کرده دلیل بر نخواستن نیست. نمیتونسته همچین کاری بکنه.
سونی تقریبا توی تمام کشورهای دنیا خرده فروشی (نماینده فروش) داره حتی به قول شما افغانستان. ولی ماکروسافت نداره! ( کلا از لحاظ مارکتینگ ماکروسافت با سونی قابل قیاس نیست)
به خاطر همین موضوع هم سونی خیلی راحتتر از ماکروسافت میتونه کنسولش رو توی اقسا نقاط دنیا عرضه کنه ولی ماکروسافت نمیتونه. (نکه نخواد، نمیتونه!)
تنها کشوری که ریجن کنسول های عرضه شده باهاش تطابق نداره ژاپنه. که اونجا هم ماکروسافت مثل یک مورچه زیر پوتینه!!!:d
در مورد هزینه ساخت ps4 هم هیچکس هیچی نمیدونه. همه اطلاعات هم در حد حدس و گمانه. چیزی که مشخصه گزارشات مالی سالانه شرکت هاست که اونم سونی چند برابر سال گذشته سود کرده.
 
من طرفدار وان دیگه قبول کردم که وان این نسلو باخته
یعنی رو هوا حرف زدن بعضیا خیلی جالبه! تحلیل گرای اقتصاد هم عمرا بتونن از 3-4 ماه اول متوجه شن یه کنسولی 6 سال دیگه شکست میخوره:))
ps3 هم اوایل نسل پیش افتضاح بود ولی آخر نسل خودشو به 360 نزدیک کرد! چطور الان وانی که فروشش نزدیک 4 هست رو شما شکست خورده قلمداد میکنید!؟؟!
 
یعنی رو هوا حرف زدن بعضیا خیلی جالبه! تحلیل گرای اقتصاد هم عمرا بتونن از 3-4 ماه اول متوجه شن یه کنسولی 6 سال دیگه شکست میخوره:))
ps3 هم اوایل نسل پیش افتضاح بود ولی آخر نسل خودشو به 360 نزدیک کرد! چطور الان وانی که فروشش نزدیک 4 هست رو شما شکست خورده قلمداد میکنید!؟؟!

مشکل اصلی اینه ک اگه ماکروسافت مدیریت و سیاست و تجربه سونی رو داشت این الان وضعش نبود;)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or