XBOX360 VS PC:
DF برای مقایسه PC با کنسول Crysis با پچ 1.21 را با رزولوشن 1280x720 و MSAA 8X به همراه تنظیمات Very High بر روی یک PC قدرتمند اجرا میکند.
نور پردازی بر روی کنسولها به واسطه به کارگیری CE3 کمی بهتر و زیبا تر شده و منابع نورانی بیشتری در نسخه کنسولی بازی به چشم میخوره مخصوصا نور پردازیهای محیطهای indoor باعث شده کاراکترها در محیط واقعی تر به نظر بیان.
تکسچرها روی کنسول به واسطه به کار گیری نور پردازی پیچیده تر در بعضی مواقع زیباتر و بهتر به نظر میان .
در بقیه موارد مخصوصا لود شدن آبجکتها و تعدد جزئیات هم طبیعتا برتری با PC هست.
Xbox 360 VS PS3:
حجم بازی بر روی 360 :
4.1GB
حجم بازی بر روی PS3:
3.7GB
رزولوشن:
رزولوشن 360
1152x720
رزولوشنPS3
1024x720
AA:
هر دو نسخه به گفته Crytek از PostMSAA 1.0 استفاده میکنن که روشی برای از بین بردن دندونه های بازی هست (AA) و از نظر نتیجه بسیار به temporal AA که در بازی Halo reach به کار گرفته شده بود شباهت داره.
V-sync و گسستگی فریمها:
بازی بر روی PS3 دارای v-sync هست و گسستگی فریم نداره.
Xbox 360 در 5% موارد فقط در بالای تصویر گسستگی داره که به سختی قابل تشخیص است.
سایه زنی:
سایه ها بر روی هر دو کنسول دارای لرزش هستن ولی مجموعا سایه ها بر روی 360 کمی بیش از PS3 بلوک بلوک شده به نظر میاد.
360
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/1/0/6/3/360_015.bmp.jpg
PS3
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/1/0/6/3/PS3_015.bmp.jpg
تکسچرها:
تکسچرها بر روی دو کنسول تقریبا یکسان هستن با کمی برتری به نفع 360 اما در برخی مراحل مثل مرحله بهشت یخی تفاوت خیلی بیشتر به چشم میاد و نسخه PS3 به جای تکسچر از یک لایه خالی سفید براق استفاده شده که به طور کلی ظاهر دانه دانه های ناشی از سرمازدگی حذف شده و دارای عمق کمتری است.
عکسها:
360
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/1/0/6/3/360_039.bmp.jpg
PS3
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/1/0/6/3/PS3_039.bmp.jpg
افکت:
در برخی افکتها مثل موشن بلور و یا lightshafts ها (پرتوهای نور) دو کنسول یکسان هستند.
فریم ریت:
در Cut-scene ها در محیطهای داخلی و بسته دو کنسول فریم ریت تقریبا یکسانی دارند ولی در محیطهای باز PS3 کمی افت فریم بیشتری دارد و مجموعا در خلال بازی در صحنه های با درگیری شدید و ...crysis 1 بر روی PS3 بین 5 تا 10 فریم , فریم ریت پائینتری نسبت به 360 ارائه میدهد.
3D:
در بخش 3D پلی استیشن 3 به واسطه برخورداری از پورت HDMI 1.4 وضعیت بهتری دارد.
---------- نوشته در 06:07 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 04:54 AM ارسال شده بود ----------
منبع مقاله:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-crysis-face-off
DF برای مقایسه PC با کنسول Crysis با پچ 1.21 را با رزولوشن 1280x720 و MSAA 8X به همراه تنظیمات Very High بر روی یک PC قدرتمند اجرا میکند.
نور پردازی بر روی کنسولها به واسطه به کارگیری CE3 کمی بهتر و زیبا تر شده و منابع نورانی بیشتری در نسخه کنسولی بازی به چشم میخوره مخصوصا نور پردازیهای محیطهای indoor باعث شده کاراکترها در محیط واقعی تر به نظر بیان.
تکسچرها روی کنسول به واسطه به کار گیری نور پردازی پیچیده تر در بعضی مواقع زیباتر و بهتر به نظر میان .
در بقیه موارد مخصوصا لود شدن آبجکتها و تعدد جزئیات هم طبیعتا برتری با PC هست.
Xbox 360 VS PS3:
حجم بازی بر روی 360 :
4.1GB
حجم بازی بر روی PS3:
3.7GB
رزولوشن:
رزولوشن 360
1152x720
رزولوشنPS3
1024x720
AA:
هر دو نسخه به گفته Crytek از PostMSAA 1.0 استفاده میکنن که روشی برای از بین بردن دندونه های بازی هست (AA) و از نظر نتیجه بسیار به temporal AA که در بازی Halo reach به کار گرفته شده بود شباهت داره.
V-sync و گسستگی فریمها:
بازی بر روی PS3 دارای v-sync هست و گسستگی فریم نداره.
Xbox 360 در 5% موارد فقط در بالای تصویر گسستگی داره که به سختی قابل تشخیص است.
سایه زنی:
سایه ها بر روی هر دو کنسول دارای لرزش هستن ولی مجموعا سایه ها بر روی 360 کمی بیش از PS3 بلوک بلوک شده به نظر میاد.
360
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/1/0/6/3/360_015.bmp.jpg
PS3
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/1/0/6/3/PS3_015.bmp.jpg
تکسچرها:
تکسچرها بر روی دو کنسول تقریبا یکسان هستن با کمی برتری به نفع 360 اما در برخی مراحل مثل مرحله بهشت یخی تفاوت خیلی بیشتر به چشم میاد و نسخه PS3 به جای تکسچر از یک لایه خالی سفید براق استفاده شده که به طور کلی ظاهر دانه دانه های ناشی از سرمازدگی حذف شده و دارای عمق کمتری است.
عکسها:
360
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/1/0/6/3/360_039.bmp.jpg
PS3
سایز بزرگ:
http://images.eurogamer.net/2011/articles//a/1/4/1/1/0/6/3/PS3_039.bmp.jpg
افکت:
در برخی افکتها مثل موشن بلور و یا lightshafts ها (پرتوهای نور) دو کنسول یکسان هستند.
فریم ریت:
در Cut-scene ها در محیطهای داخلی و بسته دو کنسول فریم ریت تقریبا یکسانی دارند ولی در محیطهای باز PS3 کمی افت فریم بیشتری دارد و مجموعا در خلال بازی در صحنه های با درگیری شدید و ...crysis 1 بر روی PS3 بین 5 تا 10 فریم , فریم ریت پائینتری نسبت به 360 ارائه میدهد.
3D:
در بخش 3D پلی استیشن 3 به واسطه برخورداری از پورت HDMI 1.4 وضعیت بهتری دارد.
---------- نوشته در 06:07 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 04:54 AM ارسال شده بود ----------
منبع مقاله:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-crysis-face-off
آخرین ویرایش: