PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
هر چی حساب و کتاب می کنم نمی تونم با خودم کنار بیام که برای این بازی هزینه کنم و برم سراغش
با اینکه نسخه کرک شده پی سی رو هم دارم ولی چه دلیلی داره بازیش کنم.نمی دونم :-??
 

db07

کاربر سایت
Oct 31, 2007
2,343
نام
مهدی
داستان و موسیقی و گرافیک عالی هست ولی حیف گیم پلیش ی جوری هست که اواسط بازی میرسی دلت میخواد بازی زودتر تموم شه اگر گیم پلیش اینطور یکنواخت نبود و این حالت پستچی وارش کمتر بود و اکشن وارتر بود مطمعنا امتیازش خیلی بیشتر میشد در کل امیدوارم کوجیما دیگه سراغ گیم پلی اینطوری نره
اسم بازی رو گذاشتم سم پستچی :D
دوستان ی سوال درباره ی اپیزود:
اپیزود 14 داستان بازی تموم میشه دیگه؟
 

PayableOnDeath

کاربر سایت
May 20, 2008
311
نام
Hooman
دوستانی که بازی رو به صورت کاملا آفلاین انجام دادن و تموم کردن تجربشون چی بوده از بازی؟ چون ظاهرا آفلاین بازی سخت تر میشه کلی و همینطوریش بازی طولانی هست (حدود 50-60 ساعت). از اونطرف انگار اشتراکی هم بگیری باید آفلاین بازی کنی و تنها راه آنلاین رفتنش خرید نسخه اوریجینال هست، درسته؟ من تازه تا اپیزود 2-3 رفتم و مردد ام سر اینکه آفلاین ادامه بدم یا فعلا ولش کنم برم سراغ بازی‌های دیگه. کلا از لحاظ داستانی و شخصیت پردازی چطور بوده به نظرتون؟ بازی‌های کوجیما رو فک کنم فقط MGS V رو رفتم که حقیقتا کلی‌ام پشیمون شدم از رفتنش و به نظرم خیلی تکراری میشد و داستانشم که اصلا جذبم نکرد. خلاصه اینه که سر این بازی هم مرددم و خوشحال میشم اونایی که تموم کردن بیان نظرشونو بدن. نظرات چند صفحه پیش رو خوندم ولی به نظرم اکثرش یا مربوط به حالت آنلاین میشد یا هنوز بازی تموم نشده بود اینه که گفتم دوباره بپرسم.
 
  • Like
Reactions: kamyy

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
دوستانی که بازی رو به صورت کاملا آفلاین انجام دادن و تموم کردن تجربشون چی بوده از بازی؟ چون ظاهرا آفلاین بازی سخت تر میشه کلی و همینطوریش بازی طولانی هست (حدود 50-60 ساعت). از اونطرف انگار اشتراکی هم بگیری باید آفلاین بازی کنی و تنها راه آنلاین رفتنش خرید نسخه اوریجینال هست، درسته؟ من تازه تا اپیزود 2-3 رفتم و مردد ام سر اینکه آفلاین ادامه بدم یا فعلا ولش کنم برم سراغ بازی‌های دیگه. کلا از لحاظ داستانی و شخصیت پردازی چطور بوده به نظرتون؟ بازی‌های کوجیما رو فک کنم فقط MGS V رو رفتم که حقیقتا کلی‌ام پشیمون شدم از رفتنش و به نظرم خیلی تکراری میشد و داستانشم که اصلا جذبم نکرد. خلاصه اینه که سر این بازی هم مرددم و خوشحال میشم اونایی که تموم کردن بیان نظرشونو بدن. نظرات چند صفحه پیش رو خوندم ولی به نظرم اکثرش یا مربوط به حالت آنلاین میشد یا هنوز بازی تموم نشده بود اینه که گفتم دوباره بپرسم.
من خیلی لذت بردم و دروغ چرا بعضی جاها ترینر می زدم ( نبود آنلاین جبران می کرد) .
داستان بازی خیلی خاص هست و روایت قوی دارد ‌ باس های جالب . اکشن هم دارد مخصوصا نیمه دوم بازی بیشتره . کلا عالی هست .
 

PayableOnDeath

کاربر سایت
May 20, 2008
311
نام
Hooman
خب طبق معمول من هم با فاصله زمانی زیاد و حدود یکسال بعد از اومدن بازی روی پی سی امروز تونستم بازی رو تموم کنم. اول از همه بگم که تا حدود چپتر ۳ رو آفلاین و کرکی رفتم اما بعدش به نتیجه رسیدم که آنلاین برم بهتره و تونستم با هزینه کم اشتراکی آنلاین بگیرم که از امکانات آنلاین بازی هم بی نصیب نمونم. اگر کسی هنوز نرفته بازی رو و این آنلاین یا آفلاین رفتن براش مث من دغده هست پیشنهاد می‌کنم که آنلاین برین به خصوص که تا نیمه اول بازی می‌تونه زندگیتون (:D) رو راحت تر کنه چون می‌تونین از سازه‌های بقیه هم استفاده کنین و در نتیجه در وقتتون هم صرفه جویی میشه. این از این.
برسیم به خود بازی، از بازی‌های کوجیما فقط MGS V رو تونستم برم چون کنسول نداشتم و سری‌های اول تا چهارم متال گیر رو نرفتم. من کسی‌ام که حالم از متال گیر سالید فایو به هم خورد و به نظرم MGS V فقط تلف کردن عمر بود به خصوص اینکه هم زمان بازی طولانی بود و هم نوع و سبک ماموریت‌ها و جهان باز بودنش به شدت برای من تکراری و حال بهم زن می‌شد! با داستان و شخصیت پردازی و اینا هم نتونستم ارتباطی برقرار کنم. اما دث استرندیگ برای من خیلی تجربه بهتری بود. اول اینکه داستان و روایت خوبی داره. زمان بازی همچنان طولانی هست (40-50 ساعت طول کشید) و جهان بازه اما به دلیل ماهیت بازی به نظرم توی ذوق نمی‌زنه اصلا. طراحی محیط و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خیلی خوبه. آیا واقعا بازی شبیه ساز کولبری حساب میشه؟ به نظرم آره و می‌تونه برای یه سری کاملا حوصله سر بر باشه اما اون سختی راه و حفظ بار و در نهایت لذت تحویل بسته و امکان ارتقا دادن ابزار که تواناییاتونو بالاتر میبره به من خیلی چسبید و در کل حال کردم. اینه که کولبری شما محسوسه و دستاورد داره و به مرور زمان کارتون هم راحت‌تر میشه با ابزارهای مختلفی که میشه ساخت.
در کل بازی خیلی خاصی هست و مشابهش رو نداشتیم تا حالا و حتی اگر به عنوان شبیه ساز پیاده‌روی هم در نظرش بگیریم مسلما هیچ شبیه سازی به این خوبی توی این زمنیه ساخته نشده!:D اینه که به گیمرهایی که دنبال تجربه سبک جدید و نه فقط شوتر و بزن بکش و همچنین لذت بردن از داستان و روایت هستن توصیه می‌کنم این بازی رو تجربه کنن.
توی بازی‌هایی که امسال کردم دو سه تاشون روم خیلی تأثیر گذار بودن و هر سه هم ژاپنی بودن. اول Nier Automata که واقعا شاهکاریه برای خودش و عمق داستانی و شخصیت پردازی و تنوع گیمپلیش بدون شک بی سابقه هست (کلا به نظرم بازی یوکو تارو از کوجیما خیلی خوش ساخت تر هست). بعدم سکیرو رو رفتم که اون ام خدای گیمپلی و سخت‌ترین بازی بوده که تموم کردم و آخری هم همین دت استرندیگ بود.
متن طولانی شد امیدوارم فحش نخورم. رفتم برا RDR2 که فک کنم فقط همین از اسمای بزرگ مونده که بازیش نکردم.
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
کلا بزرگترین دشمن ما تو طول بازی هنگام بارش شدید بارون پیداش میشه و ما با مناطقی روبرو میشیم که bt ها حضور دارن و به شدت باید مراقب باشیم که بهشون برخورد نداشته باشیم . تو بازی هم یه سری ابزار وجود داره که بهمون کمک میکنه مثل همون چنگک معروف ، به فرض مثال از نقطه A تا B رو با راهنمایی همون چنگک باید به صورت مخفی کاری و مثلا پر استرس !! رد کنیم تا زمانی که از اون منطقه خارج بشیم . وگرنه تمام bt ها مارو میبلعن و به صورت یک باس عظیم مقابل ما ظاهر میشن ! مشکلی که وجود داره دقیقا از همین نقطه شروع میشه . اصلا نیازی به اینهمه ادا و اصول مخفی کاری نیست . خیلی راحت با اربده کشی و لات بازی اجازه بدین bt ها شمارو ببلعن . به صورت یه باس عظیم ظاهر بشن و در این لحظه فقط کافیه در حد 10 تا 15 ثانیه از نقطه مشکی رنگی که در گوشه نقشه ظاهر شده خارج بشید ! ( اگه از پاهای مکانیکی سرعتی کمک بگیرین 5 ثانیه هم طول نمیکشه ) آسمان افتابی میشه و bt هم میرن سراغ کار و زندگیشون :)) شما هم تشریف میبری تمام بسته هایی که رو زمین افتاده برمیداری و به سلامت به راهت ادامه میدی . :)) یکی از نمونه های طراحی مسخره و بچه گانه AI بازی که دقیقا من اسمش رو یک باگ افتضاح میذارم که هیچ چالشی برای گیمر ایجاد نمیکنه . در واقع این enemy ها حکم بساط خنده رو طراحی میکنن بیشتر تا ایجاد ترس و استرس ! راجع به muli ها و AI اون ها هم که اصلا صحبت نمیکنم که مرغ پخته خندش میگیره :D اینارو بذاریم در کنار گان پلی و سیستم کامبت و ماموریت های پر مشکل بازی نتیجش میشه یه متا ضعیف و یه فروش افتضاح که هیچ سنخیتی با اسم کوجیما و اونهمه هزینه نداره .

این تجربه شخصی افتضاح من به وضوح در متون نقد های بازی هم دیده میشد :


p.s : اولا منتقدش اروپایی هم بوده :D دوما راجع به داستان هم نوشته بد و ... ولی ما اصلا به داستان کار نداریم . میگیم نقد داستان در این صنعت به پختگی لازم نرسیده !!!! و حق نداره راجع به داستان حرف بزنه و غلط اضافه کرده :D ولی بحث تکنیکال دیگه سلیقه حالیش نمیشه . یعنی مثلا وقتی افت فریم بده یعنی بده ! دیگه شهرام بهرام و پخته و خام نداره.

در نهایت باز هم به امام هشتم قسمتون میدم قصه این بازی و ماجراهاش رو به tlou 2 کبیر ربط ندین :D
کلیت چلنج و کور گیم پلی بازی این که کارگو رو به سلامت به مقصد برسونی که فکر میکنم شما کلا نادیده گرفتی این قسمت. این که بی تی ها بگیرنت و حالا یا تصمیم بگیری بجنگی یا فرار کنی به کارگو هات دمج وارد میکنه که در نهایت باعث میشه رنک پایین تری بگیری و همینجوری یه چرخه باطل نیست که فرار کنی تموم شه برگرده به حالت اول. یا تو مأموریت های زمانی رو تایم خیلی اثر میذاره.
اون رپتتیو بودن که من میتونم اتفاقا خلافش از منتقد های خیلی حسابی برات بیارم و کامبت هم که خودم بهش انتقاد دارم ولی کور گیم پلی نیست و mule ها یا تروریست ها نقشی که باید تو گیم پلی بازی میکنن که همون دمج وارد کردن به کارگو هست و اتفاقا این چلنج برای این دو گروه هیچوقت آسون نمیشه و بالانس خودش حفظ میکنه. این مشکل تو مأموریت های کلیف بیشتر به چشم میخوره.

در کل همونجور که آریا هم گفت کسی مقایسه نکرد این بازی با پارت دو :D و اصلا بحث ما ربطی نداشت. منتهی شما دوست داری جور دیگه ای این قضیه رو ببینی.
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
کلیت چلنج و کور گیم پلی بازی این که کارگو رو به سلامت به مقصد برسونی که فکر میکنم شما کلا نادیده گرفتی این قسمت. این که بی تی ها بگیرنت و حالا یا تصمیم بگیری بجنگی یا فرار کنی به کارگو هات دمج وارد میکنه که در نهایت باعث میشه رنک پایین تری بگیری و همینجوری یه چرخه باطل نیست که فرار کنی تموم شه برگرده به حالت اول. یا تو مأموریت های زمانی رو تایم خیلی اثر میذاره.
اون رپتتیو بودن که من میتونم اتفاقا خلافش از منتقد های خیلی حسابی برات بیارم و کامبت هم که خودم بهش انتقاد دارم ولی کور گیم پلی نیست و mule ها یا تروریست ها نقشی که باید تو گیم پلی بازی میکنن که همون دمج وارد کردن به کارگو هست و اتفاقا این چلنج برای این دو گروه هیچوقت آسون نمیشه و بالانس خودش حفظ میکنه. این مشکل تو مأموریت های کلیف بیشتر به چشم میخوره.

در کل همونجور که آریا هم گفت کسی مقایسه نکرد این بازی با پارت دو :D و اصلا بحث ما ربطی نداشت. منتهی شما دوست داری جور دیگه ای این قضیه رو ببینی.
الان چی میگی شما ؟ :D اول یه نفس عمیش بکش و گاردتو بیار پایین که میخوای کامنت نقل قول کنی . اصلا نگران نباش من هیتر کوجیما نیستم که هیچ فنشم محسوب میشم :D بحث ما تو نقل قولی که از من کردی راجع به کلیت و فلسفه گیم پلی بازی بوده مگه ؟ بحث مشکلات و ai شد که بار ها بهش اشاره شده و شما هم نقل قول کردی . و برای اثباتش هم تجربه های شخصی خودم ، دیگران و هم متون نقد ها وجود داره . حالا شما جزو افرادی هستی که خودتم به بازی انتقاد داری . راجع به هر بخشی هم صحبت میکنم ( قبلا راجع به شخصیت پردازی ها صحبت کردیم ) قبول داری و خودتم میگی بله فلان قسمت و فلان مشکلات وجود داره ! ا پس چرا اینقدر تعصب الکی و اصرار بیهوده به بحث کردن در مورد این بازی داری؟ :D بازی یه سری مشکلات عدیده داشته که اصلا و ابدا در حد اسم و نام کوجیما و هزینه های انجام شده ظاهر نشده . ولی در نهایت این که سلیقه شخصی شما یا هر کس دیگه ای باهاش همخونی داشته و ازش خوشتون اومده موردی نداره و بسیار هم عالیه . ولی متاسفانه این گیم نه در کسب نمرات و نه در فروش موفقیتی در حد هزینه ها و اسم کوجیما به دست نیاورده .

در مورد اریا که خودش توضیح داد بعد نقل قولم و حالا شما هم اگه منظورت این نبوده که خدا رو شکر !
 

ShahryR

کاربر سایت
Sep 7, 2012
657
نام
شهریار
الان چی میگی شما ؟ :D اول یه نفس عمیش بکش و گاردتو بیار پایین که میخوای کامنت نقل قول کنی . اصلا نگران نباش من هیتر کوجیما نیستم که هیچ فنشم محسوب میشم :D بحث ما تو نقل قولی که از من کردی راجع به کلیت و فلسفه گیم پلی بازی بوده مگه ؟ بحث مشکلات و ai شد که بار ها بهش اشاره شده و شما هم نقل قول کردی . و برای اثباتش هم تجربه های شخصی خودم ، دیگران و هم متون نقد ها وجود داره . حالا شما جزو افرادی هستی که خودتم به بازی انتقاد داری . راجع به هر بخشی هم صحبت میکنم ( قبلا راجع به شخصیت پردازی ها صحبت کردیم ) قبول داری و خودتم میگی بله فلان قسمت و فلان مشکلات وجود داره ! ا پس چرا اینقدر تعصب الکی و اصرار بیهوده به بحث کردن در مورد این بازی داری؟ :D بازی یه سری مشکلات عدیده داشته که اصلا و ابدا در حد اسم و نام کوجیما و هزینه های انجام شده ظاهر نشده . ولی در نهایت این که سلیقه شخصی شما یا هر کس دیگه ای باهاش همخونی داشته و ازش خوشتون اومده موردی نداره و بسیار هم عالیه . ولی متاسفانه این گیم نه در کسب نمرات و نه در فروش موفقیتی در حد هزینه ها و اسم کوجیما به دست نیاورده .

در مورد اریا که خودش توضیح داد بعد نقل قولم و حالا شما هم اگه منظورت این نبوده که خدا رو شکر !
خب لول دیزاین بازی طوریه که محیط برای مخاطب چالش درست می‌کنه ‌و BTها‌ و دشمنان انسانی هم در همین راستا ساخته شدن. به شخصه گیم‌پلی بازی بعد از چپتر هفت (Heartman گمونم) اوج گرفت و اونجا بود که در چهارچوب و قالب دیزاین بازی قرار گرفتم. البته من خودم به BTها خرده دارم و به نظرم بزرگ‌ترین مشکل بازی‌ان، ولی اینطوری که شما بازی رو در حد کارای درجه دو پایین می‌کشی هم نیست.
این بحث فروش و منتقدا هم نمی‌دونم چرا هی تکرار می‌کنی. فروش که با توجه به ساختار متفاوت بازی خیلی خوب بوده و خود کوجیما هم گفته که بودجه کار بعدیشون رو تامین کرده، بیگ وینر هم که شد. پس اصلا برخلاف اون چیزی که میگی، کلا و برای همه ناامید کننده نبوده‌.
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
الان چی میگی شما ؟ :D اول یه نفس عمیش بکش و گاردتو بیار پایین که میخوای کامنت نقل قول کنی . اصلا نگران نباش من هیتر کوجیما نیستم که هیچ فنشم محسوب میشم :D بحث ما تو نقل قولی که از من کردی راجع به کلیت و فلسفه گیم پلی بازی بوده مگه ؟ بحث مشکلات و ai شد که بار ها بهش اشاره شده و شما هم نقل قول کردی . و برای اثباتش هم تجربه های شخصی خودم ، دیگران و هم متون نقد ها وجود داره . حالا شما جزو افرادی هستی که خودتم به بازی انتقاد داری . راجع به هر بخشی هم صحبت میکنم ( قبلا راجع به شخصیت پردازی ها صحبت کردیم ) قبول داری و خودتم میگی بله فلان قسمت و فلان مشکلات وجود داره ! ا پس چرا اینقدر تعصب الکی و اصرار بیهوده به بحث کردن در مورد این بازی داری؟ :D بازی یه سری مشکلات عدیده داشته که اصلا و ابدا در حد اسم و نام کوجیما و هزینه های انجام شده ظاهر نشده . ولی در نهایت این که سلیقه شخصی شما یا هر کس دیگه ای باهاش همخونی داشته و ازش خوشتون اومده موردی نداره و بسیار هم عالیه . ولی متاسفانه این گیم نه در کسب نمرات و نه در فروش موفقیتی در حد هزینه ها و اسم کوجیما به دست نیاورده .

در مورد اریا که خودش توضیح داد بعد نقل قولم و حالا شما هم اگه منظورت این نبوده که خدا رو شکر !
من مهم نیست برام شما هیتر کوجیما باشی یا نه :D گاردی ندارم شما هر موقع یکی راجع به DS صحبت میکنه وظیفه خودت میدونی که بیای از حقوق ترولر ها و هیتر ها دفاع کنی.
شما گفتی گیم پلی باگ داره و از نظر فنی اینجوری(که خوب برای اولین بار بود که احساس کردم واقعا میخوای بحث منطقی و فنی کنی تو این موضوع:D) و بنده با دلیل توضیح دادم که مشکلی فنی که داری میگیری وارد نیست.این که یه جمله نقد هم دربیاری که دیگه منم میتونم الان از gamespot یا بیست سی تا نمره کاملی که داره یه جمله خلاف حرف شما دربیارم بذارم. البته من هیچوقت نگفتم انتقاد ندارم به بازی، منتهی شما خیلی سعی داری بازی رو بکشی پایین و یه شکست نشون بدی در حالی که ابدا این اتفاق نیفتاده و اتفاقا یکی از پرافتخار ترین بازی های کوجیما هست این از جوایز گلدن جویستیک امسال و بیگ وینر شدنش هم میشه نشون داد که بازی محبوبت داره. حتی متای نسخه pc که عملا اون جو منفی پشتش نبود اومد رو 86 که خوب برای یه بازی با این سبک نمره خیلی خوبی حساب میشه.
حالا شما میتونی هر وقت اسم DS اومد بیای همه اینا رو نادیده بگیری و یه بار دیگه متا و فروش و اینا رو مطرح کنی چیزی از اصل داستان کم نمیشه.
 
آخرین ویرایش:

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,855
من مهم نیست برام شما هیتر کوجیما باشی یا نه :D گاردی ندارم شما هر موقع یکی راجع به DS صحبت میکنه وظیفه خودت میدونی که بیای از حقوق ترولر ها و هیتر ها دفاع کنی.
شما گفتی گیم پلی باگ داره و از نظر فنی اینجوری(که خوب برای اولین بار بود که احساس کردم واقعا میخوای بحث منطقی و فنی کنی تو این موضوع:D) و بنده با دلیل توضیح دادم که مشکلی فنی که داری میگیری وارد نیست.این که یه جمله نقد هم دربیاری که دیگه منم میتونم الان از gamespot یا بیست سی تا نمره کاملی که داره یه جمله خلاف حرف شما دربیارم بذارم. البته من هیچوقت نگفتم انتقاد ندارم به بازی، منتهی شما خیلی سعی داری بازی رو بکشی پایین و یه شکست نشون بدی در حالی که ابدا این اتفاق نیفتاده و اتفاقا یکی از پرافتخار ترین بازی های کوجیما هست این از جوایز گلدن جویستیک امسال و بیگ وینر شدنش هم میشه نشون داد که بازی محبوبت داره. حتی متای نسخه pc که عملا اون جو منفی پشتش نبود اومد رو 86 که خوب برای یه بازی با این سبک نمره خیلی خوبی حساب میشه.
حالا شما میتونی هر وقت اسم DS اومد بیای همه اینا رو نادیده بگیری و یه بار دیگه متا و فروش و اینا رو مطرح کنی چیزی از اصل داستان کم نمیشه.
اتفاقا من کاملا بر عکس این فکر میکنم . هر وقت اسم ds میاد شما وظیفه خودت میدونی بیای از یه اتفاق شکست خورده الکی دفاع کنی و حتما ابراز کنی که نه این بازی اصلا و ابدا شکست نخورده :)) شکست از نظر تو معنیش چیه ؟ بازی که نمرات ضعیف و فروش افتضاح به دست اورده شکست خورده نیست ؟
در مورد بحث فنی قطعا بارها در مورد بخش های مختلفش بحث شده و شما بار اول که داری میبینی ! توضیحی که دادی چه ربطی به مشکل ضعف در هوش مصنوعی و غیر چالش برانگیز بودنشون داره ؟ توضیحات شما هیچ ربطی به ایراد های مطرح شده نداره متاسفانه . بعدم میگی فلان متن اون منتقدو منم میارم که ببینی تعریف کرده ؟ خوب وقتی ما میگیم میانگین و متا یعنی دقیقا همین . یعنی جمیع نظرات رو میریزیم رو هم و میفهمیم کلیت منتقد ها بیشتر به بازی و مشکلاتش نقد دارن یا خیر . که در مورد این بازی متاسفانه بیشتر نقد دارن به مشکلات !بازی مشکل ai و کامبت سیستم و گان پلی داره . مشکلات داستان و شخصیت پردازی داره . و نهایتا نمراتی که اصلا و ابدا در حد کوجیما نیست به دست اورده و فروش نا مناسب با توجه به اون حجم از تبلیغ و هزینه و امکانات . این که تونسته تو سالی که نزدیک ترین رقیبش re 2 remake بوده جایزه بیشتری ببری رو من اصلا زیر سوال نمیبرم که هیچ به خاطرش برای کوجیما و حداقل تیم گوریلا و سونی که اینهمه که کمکش کردن خوشحالم هستم . ولی این چه ربطی به این داره که کارگردانی که واسه ما mgs4 ساخته بیاد چنین پروژه ای رو تحویل بده و ما خوشحال باشیم ؟ این بازی اصلا و ابدا در حد و اندازه اسم کوجیما نبوده . اگه اسم‌کوجیما و اون حجم از پشتیپانی و کمک سونی ( انتخاب انجین دلخواه از بهترین استودیو های firstparty دنیا ) و استخدام بازیگران مطرح و ... نبود من ds رو ستایش میکردم .
ولی این جا بحث توقع ما بر حسب اسم و رسم سازنده و میزان هزینه و امکانات هست .
در نهایت این یه بحث نخ نما شده است که بار های بارها در موردش توضیح داده شده و کششی برای ادامه بحث نمی بینم .

@ShahryR

ببین خودتم به bt ها خرده داری . بحث منم دقیقا همین بود . خود من بارها وقتی میخواستم‌از یه منطقه به منطقه دیگه برم رسما هیچ چالشی برام نداشتن . وایمیستادم منو بگیرن و بعد که به صورت یه باس جلوم ظاهر میشدم از منطقه مشکی خارج میشدم و همشون غیب میشدن و افتاب میزد بیرون و تامام :D
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر