PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Annunaki ™

کاربر سایت
Jan 14, 2014
3,734
نام
رضا.آ
راهنمایی

اون بخشی که اوایل بازی مادرش رو برمیداره میزاره کولش ببره بسوزونه
تو اون ترمینال چرا هیچ اتفاقی نمی افته ؟
جلوی دستگاه وایمیسته اما دستگاه ی ارروری بهش میده !

کسی میدونه چه کار باید کرد ؟
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
3,007
نام
احمد
100% اچیومنت و همه چی تمام ?‍♂️......⚰
View attachment 179671
ناموسا دمت گرم، فقط میخوام بدونم چقدر سخت بود؟؟! منم متال گیر 5 رو صد در صد کردم ، یک صفحه کلید، با 2 عدد موس، همراه به نصف شیشیه های منزل رو با خاک یکسان کردم، از بس سخت بود، ولی حسابی حال داد.
 

PaPaBert

کاربر سایت
Aug 25, 2017
77
ناموسا دمت گرم، فقط میخوام بدونم چقدر سخت بود؟؟! منم متال گیر 5 رو صد در صد کردم ، یک صفحه کلید، با 2 عدد موس، همراه به نصف شیشیه های منزل رو با خاک یکسان کردم، از بس سخت بود، ولی حسابی حال داد.

?بخوام مقایسه کنم واقعا متال گیر چلنج هاش دو برابر سختر تر از اینه... این رو مخی زیاد داره ولی مهارت خاصی نمیخواد فقط زمان مفت میخوادو وقت زیاد میگیره - ولی متال گیر مهارت میخواد من هنوز هم نتونستم ۱۰۰٪ برم مرحله Codetalker HardModeهر کاری کردم نتونستم S بگیرم اصلا نمیتونم اون دختر ها رو کشت
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
3,007
نام
احمد
?بخوام مقایسه کنم واقعا متال گیر چلنج هاش دو برابر سختر تر از اینه... این رو مخی زیاد داره ولی مهارت خاصی نمیخواد فقط زمان مفت میخوادو وقت زیاد میگیره - ولی متال گیر مهارت میخواد من هنوز هم نتونستم ۱۰۰٪ برم مرحله Codetalker HardModeهر کاری کردم نتونستم S بگیرم اصلا نمیتونم اون دختر ها رو کشت
باید اینقدر، اینقدر از اون مراحل پایگاه مادر انلاین بری، تا اخرین مدل ، و قوی ترین مدل اسنایپ رو ازاد کنی، اون مدل اسنایپی که بیهوششون میکنه، با دو ضربه به سرشون باید بصورت مخفیانه بری بزنی میفتن زمین دیگه بلند نمیشن! این مرحله که خیلی خیلی راحته، اگر بهشون تیر اندازی کنی، رنک S نمیگیری، اگر دیده بشی و زیاد تیر بخوری بازم رنک S نمیگیری، قسمت سخت ترش قسمتش برگشتش هست، که تموم سرباز های پایگاه هم همین طوری میشن:|:D


_____________________

شخصا که خیلی دارم با بازی حال میکنم، تقریبا وسط هاش هستم، تموم مرحله ها رو رنک S میگیرم، نمیدونم خیلی بازی اسونه، یا من خوب بلدم برم xD
 

PaPaBert

کاربر سایت
Aug 25, 2017
77
باید اینقدر، اینقدر از اون مراحل پایگاه مادر انلاین بری، تا اخرین مدل ، و قوی ترین مدل اسنایپ رو ازاد کنی، اون مدل اسنایپی که بیهوششون میکنه، با دو ضربه به سرشون باید بصورت مخفیانه بری بزنی میفتن زمین دیگه بلند نمیشن! این مرحله که خیلی خیلی راحته، اگر بهشون تیر اندازی کنی، رنک S نمیگیری، اگر دیده بشی و زیاد تیر بخوری بازم رنک S نمیگیری، قسمت سخت ترش قسمتش برگشتش هست، که تموم سرباز های پایگاه هم همین طوری میشن:|:D


_____________________

شخصا که خیلی دارم با بازی حال میکنم، تقریبا وسط هاش هستم، تموم مرحله ها رو رنک S میگیرم، نمیدونم خیلی بازی اسونه، یا من خوب بلدم برم xD

دیشب عزمم رو جزم کردم که 100% کاملش کنم.... بازی رو اجرا کردم رفتم مراحلی که هنوز S نشده چشمم به مرحله [Extreme] Backup, Back down خورد بازی رو بستم گرفتم خوابیدم :no:
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
3,007
نام
احمد
دیشب عزمم رو جزم کردم که 100% کاملش کنم.... بازی رو اجرا کردم رفتم مراحلی که هنوز S نشده چشمم به مرحله [Extreme] Backup, Back down خورد بازی رو بستم گرفتم خوابیدم :no:
اگه بیای تایپک متال گیر 5 تک تک مراحل رو برا شرح میدم هر کدوم مونده ولی با این حال این یکی رو اینجا برات مینویسم.
این مراحلی که پشتشون نوشته Extreme همون مراحل اصلی هستن که بشدت سخت و سمی شدن، اینجا دیگه اصلا نباید حتی یک تیر بزنی، با این حال برای این مرحله بنظرم اسون ترین مرحله کل بازی هستش! چرا ؟ چون برای استفاده از تجهیزات کل بازی دستت بازه، و قبل از استارت ماموریت باید اخرین نسخه اپگرید شده RPG یا مین ها رو همراه داشته باشی، یا حتی میتونی از تانک ها برای نابود کردنشون استفاده کنی! تنها راه اینه به یک پایگاهی که اون نزدیکی هست، نزدیک نشی ، و این که همون اول یکم جلو تر پایگاه 2 نفر هستن قبلش اونا رو با اسلحه بیهوش کنی! 15 دقیقا هم فرصت داری تا 9 تا تانک رو از بین ببری، فقط وسط مرحله یک ماشین اسلحه ، با یک ماشین دیگه با چند تا گروگان میاد که باید بیهوششون کنی و با فالتون بفرستی هوا، حتی میتونی تانک ها رو هم بفرستی هوا، این مرحله اصلا باید دیده نشی تا S بگیری، من خودم این مرحه رو با مین گذاشتن تو جاده و اسب خیلی راحت همون اول S گرفتم، با این حال شما اگر روش خودت رو نمیدونی میتونی از این فیلم استفاده کنی.



شما هر چی میری جلو تر ، مراحل بشدت سخت تر میشن ، باید پایگاه مادر رو حسابی لول اپ کنی، سرباز های قوی بفرستی پایگاه مادر، لول رو بالای 45 برسونی همه بخش های پایگاه رو به اخرین سطح برسونی، تا به تجهیزات خیلی قوی دست پیدا کنی، اگر لولت زیر 45 هست، تو مراحل بعدی بشدت به مشکل میخوری xD

شخصا که S گرفتن مراحل برام هیچی بودن، سخترین مراحل بازی اون مراحل جانبی بازی هستن که هنگام ماموریت های اصلی باید به صحبت های فرمانده ها، گروگان ها ، و... گوش بدی و دیده نشی....


____________

از مدیریت هم میخوام این چند پست رو به تایپک متال گیر 5 انتقال بده.
 

PaPaBert

کاربر سایت
Aug 25, 2017
77
اگه بیای تایپک متال گیر 5 تک تک مراحل رو برا شرح میدم هر کدوم مونده ولی با این حال این یکی رو اینجا برات مینویسم.
این مراحلی که پشتشون نوشته Extreme همون مراحل اصلی ....

ممنون به خاطر لینک و توضیحات ? ? فقط 3 تا مرحله مونده که S بگیرم BACK Up, code talker , skull face
همه هم رو مخی حالت Extreme شاید هر کدوم رو 15 بار رفتم که بتونم S بگیرم هی نشده ~X( اینا رو بگیرم دیگه تمومه
ولی لول پایگاهم خوبه فکر کنم?
181243
 

GGK

کاربر سایت
Sep 21, 2020
467
نام
وحید
من بعد این بازی فهمیدم حتی گیم پلی فار کرای هم می تونه برام جذاب باشه :D

با اختلاف خواب اور ترین و بدترین گیم پلی این نسل هست
به داستان تکیه کرده بازی بیشتر تا گیم پلی این کوجیما ثبات نداره کاراش واقعا نه به mgsv که اون گیم پلی فوق العاده رو داره و داستان بد نه به این که برعکسه خودشو قشنگ نقض میکنه:D
 
  • Like
Reactions: kamyy

BFG 9000

کاربر سایت
Aug 25, 2011
341
نام
امید
راهنمایی

اون بخشی که اوایل بازی مادرش رو برمیداره میزاره کولش ببره بسوزونه
تو اون ترمینال چرا هیچ اتفاقی نمی افته ؟
جلوی دستگاه وایمیسته اما دستگاه ی ارروری بهش میده !

کسی میدونه چه کار باید کرد ؟
با اون ترمینال فعلا کاری ندارید تا مادر رو به کوره مرده سوزی برسونید و برگردید.
 
  • Like
Reactions: kamyy

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
این بازی بیشتر بر پایه داستان هست البته 30 تا 35 درصد بازی اکشن هم دارد و باس فایت های نفس گیر و جالب ولی در کل اگر زبانتون خوب هست یا حوصله دارید توی اینترنت داستانش بعد از اینکه بازی تمام کردید بخونید (مثل من) سراغ بازی بروید وگرنه خسته کننده خواهد شد یا صبر کنید تا زیرنویس فارسی شود (اگر بشود)

در کل اثر ارزشمندی هست
 
  • Like
Reactions: saeed_sg and brain

BFG 9000

کاربر سایت
Aug 25, 2011
341
نام
امید
پارسال وقتی برای اولین بار دمو و تصاویر بازی رو می دیدم، همه چی برام بی مفهوم بود و تصور اینکه به تنهایی بیش از 1 ماه من رو بنشونه پای خودش نداشتم.

دث استرندینگ قرار نیست شبیه هیچ بازی ای که تا حالا انجام دادید باشه، تا مدتها هم اثری به این متفاوتی تجربه نخواهید کرد. به طور کلی این بازی برای روحیات خاصی روانشناسی و ساخته شده. کسایی که از ساختن لذت بیشتری میبرند تا نابود کردن، با DS ارتباط بیشتری برقرار می کنند به خصوص کسایی که اهل بازی های استراتژی هستند چون برای انجام بازی نیاز به استراتژی، طراحی، برنامه ریزی، محاسبه و البته صبر و حوصله خواهید داشت. دشمن اصلی شما تو بازی، مرگ هست و باید با خود مرگ مبارزه کنید یا از اون فرار کنید. طبیعتا کشتن، یعنی احضار مرگ که تبعات و عواقب بدی خواهد داشت و بازی رو سخت تر خواهد کرد.

صبر یکی از المان های بازی و گیم پلی هست. در طول بازی خیلی بهش نیاز پیدا می کنید و گاهی حتی صبور ترین آدمها هم برای دیدن کلیپی ظاهرا بی معنی و طولانی و اجباری، صبر کم میارند. البته معمولا پاداش صبور بودن رو هم می گیرید.

کیفیت صدا و تصویر DS بی نظیره. چهره ها و کات سین ها فقط یک گام تا Photorealism فاصله دارند به طوری که بعدش کیفیت چهره بازیهای بزرگ هم حتی براتون قابل تحمل نیست. مناظر غوقا می کنند. مشابه محیط و مناظر رو شاید فقط تو مستندهای با کیفیت از قاره های خیلی کهن و فرسوده ای مثل نیوزلند ببینید. قاره آمریکا جوان و زنده، به سرعت پیر و فرسوده شده و شبیه قاره های قدیمی و فرسوده ای مثل اروپا و نیوزلند، به شکلی سورئال به تصویر کشیده شده. گاهی از بازی دست خواهید کشید و محو تماشای جویبارها و مناظر بی نظیر بازی خواهید شد.

برای این که DS رو اون طوری که کوجیما انتظار داره تجربه کنید، به یک سری پیش نیاز احتیاج دارید:

1- تلویزیون بزرگ با رزولوشن 4k. نگران input lag و response time و refresh rate نباشید، اصلا کوچکترین نیازی به اونها ندارید. بازی گیم پلی سنگین و کندی داره، حتی تو اکشن ترین مراحل. ولی تا دلتون بخواد بازی جزئیات و کلیاتی داره که فقط و فقط صفحه نمایش های بزرگ و های رزولوشن می تونن حق مطلب رو ادا کنند. که متاسفانه خودم از این امکان محروم بودم و بارها در طول بازی حسرت خوردم.

2-سیستم صوتی یا هدفون با Frequence response وسیع. تقریبا تمام طیف فرکانسی تو محدوده شنوایی انسان با کیفیتی بی نظیر از این بازی پخش می شه و شمارو شگفت زده می کنه. شاید آخرین باری که چنین کیفیت صدایی تو گیم تجربه کردم، نسخه اول F.E.A.R بود.

فلسفه بازی در ستایش زندگی هست و خیلی از مفاهیم به شکلی ملموس تو بازی استفاده شده اند مثل بند نافهای نامرئی که همه ما به شکلهایی تو زندگی هامون داریم و گرفتارش هستیم. یا تقابل و مبارزه همیشگی حیات و مرگ و مفهوم گذر زمان و عمر. بازی فانی بودن و پوسیدن و فرسوده شدن رو که همه ما در حال نادید گرفتن هستیم، به ما یاد آوری می کنه و نمایش می ده. یه جایی میرسه که می فهمیم تمام عزیزان و چیزهایی که در طول زندگی می سازیم و حتی خودمون زیر باران timefall در حال فرسودگی و نزدیک شدن به مرگ هستیم. تمام سازه ها و راه های ارتباطی شما در حال فرسودگی و نابودی هستند و با اینکه میشه نگهداری و تعمیر کرد، این روند پوسیدگی به قدری کند هست که در انتهای بازی وقتی مدام با اخطارهای نابودی سازه ها و تجهیزات مواجه می شید نه انگیزه و نه رمقی برای بازگشت و نوسازی نخواهید داشت و فقط شاهد از بین رفتن سیستمی میشید که زمانی با انگیزه و برنامه مشغول احداثش بودید و کم کم با پایان بازی عمرشون به پایان میرسه.

فواصل در بازی بسیار زیاد هستند. برای کوتاه کردن، راه حلی که بازی به شما پیشنهاد میده ایجاد شبکه ای از انواع مختلف حمل و نقل هست که یکی از بخشهای جذاب بازی هست. بعضی مسیرها رو میشه جاده کشی کرد که البته نیاز به مقادیر خیلی زیادی منابع مختلف و زمان داره که مشخصا بزرگترین انگیزه و حسن آنلاین بازی کردن هست تا با کمک سایر پلیر ها تکمیل و نگهداری بشن. البته به تنهایی هم قادر به به تکمیل اصلی ترین و مهمترین شریانهای ارتباطی خصوصا تو مناطق صعب العبور خواهید بود و چیزی از بازی ازدست نمی دید. ولی یکی از جذاب ترین بخش های بازی برای من که خیلی جدید بود زیپ لاین ها بودن که طراحی مسیر، احداث و استفاده از اونها بسیار راضی کننده بود.

یکی از قدیمی ترین پرکاربرد ترین عناصر داستانی، یعنی روابط خانوادگی به هر شکل و نوع خیلی استفاده شده تا به هر حال احساسات و عواطف تمام افراد رو درگیر کنه. داستان بازی شاید بگم یکی از وسیع ترین و عمیق ترین هایی هست که تا بحال تجربه کردید. ولی بر عکس گیم پلی که میشه آخر شب هم پاش نشست، برای درک کامل داستان و فلسفه بازی نیاز به تمرکز کامل دارید، شاید در حد یک بچه درس خوان ژاپنی!!! البته خود کوجیما غیر مستقیم راه حل هم جلوی پاتون گذاشته و شما رو دعوت به نوشیدن نوشیدنی انرژی زا می کنه. ولی اگر مثل من بعد از یک روز کاری و آخر شب میشینید سر این بازی، تکه های پازل مثل knot های بازی جدا از هم می افتن و نیاز به متصل شدن پیدا می کنند که باید یک بار دیگه بازی انجام بشه تا جا بیوفته که تقریبا محال ممکنه. تجربه پیاده طی کردن عرض قاره آمریکا برای هر کسی میتونه تجربه بی نظیر و فراموش نشدنی باشه، ولی فقط به عنوان کاری که یک بار تو زندگی انجام بشه. DS هم همینه. هر چقدر دوست داشته باشید و تا آخرین لحظه ازش لذت ببرید، احتمال اینکه روزی برگردید و دوباره بازی کنید به شدت پایین هست.

نقاط قوت: صداگذاری، صدا پیشگی، هنر پیشگی، گرافیک فنی و هنری، شهامت نو آوری، گیم پلی، موسیقی
نکات منفی: آنتاگونیست کلافه کننده و سطحی، گردن درد، خشکی چشم، کاهش وزن.
 
آخرین ویرایش:

GGK

کاربر سایت
Sep 21, 2020
467
نام
وحید
پارسال وقتی برای اولین بار دمو و تصاویر بازی رو می دیدم، همه چی برام بی مفهوم بود و تصور اینکه به تنهایی بیش از 1 ماه من رو بنشونه پای خودش نداشتم.

دث استرندینگ قرار نیست شبیه هیچ بازی ای که تا حالا انجام دادید باشه، تا مدتها هم اثری به این متفاوتی تجربه نخواهید کرد. به طور کلی این بازی برای روحیات خاصی روانشناسی و ساخته شده. کسایی که از ساختن لذت بیشتری میبرند تا نابود کردن، ارتباط بیشتری برقرار می کنند. میشه گفت گیم پلی DS یه طورایی یک بازی استراتژی هست که از زاویه دید پایین و یکی از HERO ها روایت میشه. برای انجام بازی نیاز به استراتژی، طراحی، برنامه ریزی و محاسبه خواهید داشت. دشمن اصلی شما تو بازی، مرگ هست و باید با خود مرگ مبارزه کنید یا از اون فرار کنید. طبیعتا کشتن، یعنی احضار مرگ که تبعات و عواقب بدی خواهد داشت و بازی رو سخت تر خواهد کرد.

صبر یکی از المان های بازی و گیم پلی هست. در طول بازی خیلی بهش نیاز پیدا می کنید و گاهی حتی صبور ترین آدمها هم برای دیدن کلیپی ظاهرا بی معنی و طولانی و اجباری، صبر کم میارند. البته معمولا پاداش صبور بودن رو هم می گیرید.

کیفیت صدا و تصویر DS بی نظیره. چهره ها و کات سین ها فقط یک گام تا Photorealism فاصله دارند به طوری که بعدش کیفیت چهره بازیهای بزرگ هم حتی براتون قابل تحمل نیست. مناظر غوقا می کنند. مشابه محیط و مناظر رو شاید فقط تو مستندهای با کیفیت از قاره های خیلی کهن و فرسوده ای مثل نیوزلند ببینید. قاره آمریکا جوان و زنده، به سرعت پیر و فرسوده شده و شبیه قاره های قدیمی و فرسوده ای مثل اروپا و نیوزلند، به شکلی سورئال به تصویر کشیده شده. گاهی از بازی دست واهید کشید و محو تماشای جویبارها و مناظر بی نظیر بازی خواهید شد.

برای این که DS رو اون طوری که کوجیما انتظار داره تجربه کنید، به یک سری پیش نیاز احتیاج دارید:

1- تلویزیون بزرگ با رزولوشن 4k. نگران input lag و response time و refresh rate نباشید، اصلا کوچکترین نیازی به اونها ندارید. بازی گیم پلی سنگین و کندی داره، حتی تو اکشن ترین مراحل. ولی تا دلتون بخواد بازی جزئیات و کلیاتی داره که فقط و فقط صفحه نمایش های بزرگ و های رزولوشن می تونن حق مطلب رو ادا کنند. که متاسفانه خودم از این امکان محروم بودم و بارها در طول بازی حسرت خوردم.

2-سیستم صوتی یا هدفون با dynamic range وسیع. تقریبا تمام طیف فرکانسی تو محدوده شنوایی انسان با کیفیتی بی نظیر از این بازی پخش می شه و شمارو شگفت زده می کنه. شاید آخرین باری که چنین کیفیت صدایی تو گیم تجربه کردم، نسخه اول F.E.A.R بود.

خیلی از مفاهیم به شکلی ملموس تو بازی استفاده شده اند مثل بند نافهای نامرئی که همه ما به شکلهایی تو زندگی هامون داریم و گرفتارش هستیم. یا تقابل و مبارزه همیشگی حیات و مرگ و مفهوم گذر زمان و عمر. بازی فانی بودن و پوسیدن و فرسوده شدن رو که همه ما در حال نادید گرفتن هستیم، به ما یاد آوری می کنه و نمایش می ده. یه جایی میرسه که می فهمیم تمام عزیزان و چیزهایی که در طول زندگی می سازیم و حتی خودمون زیر باران timefall در حال فرسودگی و نزدیک شدن به مرگ هستیم. تمام سازه ها و راه های ارتباطی شما در حال فرسودگی و نابودی هستند و با اینکه میشه نگهداری و تعمیر کرد، این روند پوسیدگی به قدری کند هست که در انتهای بازی که مدام با اخطارهای مدام مواجه می شید نه انگیزه و نه رمقی برای بازگشت و نوسازی نخواهید داشت و فقط شاهد از بین رفتن سیستمی میشید که زمانی با انگیزه و برنامه مشغول احداثش بودید و کم کم عمرشون به پایان میرسه.

فواصل در بازی بسیار زیاد هستند. برای کوتاه کردن، راه حلی که بازی به شما پیشنهاد میده ایجاد شبکه ای از انواع مختلف حمل و نقل هست که یکی از بخشهای جذاب بازی هست. بعضی مسیرها رو میشه جاده کشی کرد که البته نیاز به مقادیر خیلی زیادی منابع مختلف و زمان داره که مشخصا بزرگترین انگیزه و حسن آنلاین بازی کردن هست تا با کمک سایر پلیر ها تکمیل و نگهداری بشن. البته به تنهایی هم قادر به به تکمیل اصلی ترین و مهمترین شریانهای ارتباطی خواهید بود و چیزی از بازی ازدست نمی دید. ولی یکی از جذاب ترین بخش های بازی برای من که خیلی جدید بود زیپ لاین ها بودن که طراحی مسیر، احداث و استفاده از اونها بسیار راضی کننده بود.

یکی از قدیمی ترین پرکاربرد ترین عناصر داستانی، یعنی روابط خانوادگی به هر شکل و نوع خیلی استفاده شده تا به هر حال احساسات و عواطف تمام افراد رو درگیر کنه. داستان بازی شاید بگم یکی از وسیع ترین و عمیق ترین هایی هست که تا بحال تجربه کردید. ولی بر عکس گیم پلی که میشه آخر شب هم پاش نشست، برای درک کامل داستان و فلسفه بازی نیاز به تمرکز کامل دارید، شاید در حد یک بچه درس خوان ژاپنی!!! البته خود کوجیما غیر مستقیم راه حل هم جلوی پاتون گذاشته و شما رو دعوت به نوشیدن نوشیدنی انرژی زا می کنه. ولی اگر مثل من بعد از یک روز کاری و آخر شب میشینید سر این بازی، تکه های پازل مثل knot های بازی جدا از هم می افتن و نیاز به متصل شدن پیدا می کنند که باید یک بار دیگه بازی انجام بشه تا جا بیوفته که تقریبا محال ممکنه. تجربه پیاده طی کردن عرض قاره آمریکا برای هر کسی میتونه تجربه بی نظیر و فراموش نشدنی باشه، ولی فقط به عنوان کاری که یک بار تو زندگی انجام بشه. DS هم همینه. هر چقدر دوست داشته باشید و تا آخرین لحظه ازش لذت ببرید، احتمال اینکه روزی برگردید و دوباره بازی کنید به شدت پایین هست.

نقاط قوت: صداگذاری، صدا پیشگی، هنر پیشگی، گرافیک فنی و هنری، شهامت نو آوری، گیم پلی، موسیقی
نکات منفی: آنتاگونیست کلافه کننده و سطحی، گردن درد، خشکی چشم، کاهش وزن.
باید قبول کرد که بازی در سطح متال گیر نیست هیچیش علت نقدها به بازی هم همینه هر چند کوجیما کلا افت کرده از متال گیر ۴ به بعد و دیگه نتونسته انتظاراتی که ازش میره رو برآورده کنه
 
آخرین ویرایش:
  • Sad
Reactions: kamyy

The Listener

Take Me Home
کاربر سایت
Feb 20, 2016
591
نام
رایان
من فکر کنم تنها کسی باشم که از گیم پلی بازی خیلی خوشش میاد و از اونور داستان واسش واقعا خواب‌آور هست. :D دقیقا چیزی که برعکس انتظاراتم بود.
البته من فعلا هنوز چپتر سوم هستم (با این که تقریبا 22-23 ساعت بازی کردم) و نمیدونم در ادامه بهتر میشه یا نه، ولی در حال حاضر تو وضعیتی هستم که دوست دارم فقط پکیجارو برسونم، تجهیزات جدید باز کنم و پر شدن مپ با ساخته‌های خودم و بازیکنای دیگه رو ببینم. ولی به هیچ وجه تا الان با داستان ارتباط نگرفتم و یه سری از دیالوگا و صداگذاری یکی دوتا شخصیت هم هیچ کمکی به این وضعیت نکرده. :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر