PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,235
نام
Mohammad
یکی از مهمترین دلایل عدم جذب بعضی افراد نسبت به بازی ضعیف بودن زبان انگلسی و عدم حوصله گوش دادن به دیالوگ ها هست ! مثلا یکی از بارهایی که باید حمل کنیم یه سری موجودات ریز هستن که‌ بهتون قبل حمل هشدار داده میشه نباید توی آب برن خیس شن و یا باید خیلی سریع به مقصد برسن که نمیرن ! شما این مثالو بزار الگو و 10 ها مثال دیگه از نوع ساخت و ساز و مته ریال و باتری و... که تا متوجه نشی داری اصلا برای چی اینور تا اونور مپ میری و چه چیزی رو برای چه هدفی حمل میکنی و چی میسازی خب مشخصا هیچگونه انگیزه ای برای ادامه دادن نداری قاعدتا و بازی برات میشه تکرار مکررات و‌زهرمار !

دقیقا درسته هر باری که حمل میکنید فلسفه خاصی ممکنه داشته باشه
یکی همین جونورهای زنده ان
یکی بمب های خطرناک که نباید ضربه بخورن
یه سری بار حساس به دمیج و آسیب هم هستن
یا یکسری چیزا مثل خون که محدودیت زمانی دارن برای رسیدن به مقصد

ولی تنها چیزی که من درک نکردم حمل انسان های زنده بود
چرا هیچکس تو این بازی مایل نیست از پاهاش استفاده کنه ؟ چرا انقدر ملت گشادن ؟ :))
 

PERSIANGAMER_313

کاربر سایت
Nov 1, 2019
77
دقیقا درسته هر باری که حمل میکنید فلسفه خاصی ممکنه داشته باشه
یکی همین جونورهای زنده ان
یکی بمب های خطرناک که نباید ضربه بخورن
یه سری بار حساس به دمیج و آسیب هم هستن
یا یکسری چیزا مثل خون که محدودیت زمانی دارن برای رسیدن به مقصد

ولی تنها چیزی که من درک نکردم حمل انسان های زنده بود
چرا هیچکس تو این بازی مایل نیست از پاهاش استفاده کنه ؟ چرا انقدر ملت گشادن ؟ :))
سلام
منم به این موضوع فکر کردم که چرا بقیه خودشون را نمیرن
رسیدم به نیروی عجیب سم (چون نه میمیره و اینکه بل بی بی راحت بی تی هارو شناسایی میکنه )
خلاصه بقیه مثل سم نیستن
 

Play4Fun_0

کاربر سایت
May 2, 2019
397
منو که بیرون‌کردین فکر نکنم ۱۰-۱۵ نفر باشیم !!! یه چرخی تو تاپیک بزنید یکی یکی همه مخالفها رو بیرون کنید به قول خودتون کنار همفکرها برای جناب کوجیما و گیمش کف بزنید و سوت بگشین ،، ولی به شرطی که تعداد ما زیاد نباشه خدایی نکرده !!!
عزیز راست میگن دیگه، مخالف ها اومدن و نظراتشونم گفتن، اوکی، چند دفعه دیگه قراره تکرار بشه؟ نه فقط این بازی بلکه همه بازی ها همین داستان هست، مخالف ها میان هی بحث میکنن، یکی تموم میکنه بعد یکی دیگه شروع میکنه و همون تکرار مکررات

نکته جدیدی که تو نظرات مخالف پیدا نمیشه، صرفا میخواید یه کاری کنید همه یکصدا بگن بازی بده، بزارید تاپیک نفس بکشه و یکم درمورد بازی و داستانش بحث بشه

----------------------------------------------------------------------

به نظرتون نسخه دومی در کار هست؟ با توجه به وجود این همه بازیگر معروف من یکم شک دارم به ساخت نسخه بعدی چون واقعا سخت میشه دوباره این همه بازیگر رو دور هم جمع کنه، از طرفی از کوجیما بعید میدونم فقط یه نسخه بسازه و بعد ولش کنه، با DNA اِش سازگار نیست :D
 
  • Like
Reactions: asi_1447

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
عزیز راست میگن دیگه، مخالف ها اومدن و نظراتشونم گفتن، اوکی، چند دفعه دیگه قراره تکرار بشه؟ نه فقط این بازی بلکه همه بازی ها همین داستان هست، مخالف ها میان هی بحث میکنن، یکی تموم میکنه بعد یکی دیگه شروع میکنه و همون تکرار مکررات

نکته جدیدی که تو نظرات مخالف پیدا نمیشه، صرفا میخواید یه کاری کنید همه یکصدا بگن بازی بده، بزارید تاپیک نفس بکشه و یکم درمورد بازی و داستانش بحث بشه

----------------------------------------------------------------------

به نظرتون نسخه دومی در کار هست؟ با توجه به وجود این همه بازیگر معروف من یکم شک دارم به ساخت نسخه بعدی چون واقعا سخت میشه دوباره این همه بازیگر رو دور هم جمع کنه، از طرفی از کوجیما بعید میدونم فقط یه نسخه بسازه و بعد ولش کنه، با DNA اِش سازگار نیست :D
حق با شماست من پوزش میخوام ...ولی یه سوال اگه یه گیمی نقطه منفیش مثلا کوتاه بودن زمان گیم پلی اش باشه و صد نفر مخالف بخوان ایرادشو توپستهاشون بیارن آیا همه پستها شبیه هم نمیشه؟! پیروز باشید
 
  • Like
Reactions: I AM XBOX

PERSIANGAMER_313

کاربر سایت
Nov 1, 2019
77
دوستان آنلاین بازی مثل رد دد مشکلی نداره میتونم راحت وصل بشم؟
هیچ مشکلی نداره .
من همیشه آنلاینم الان اپیزود ۹ هستم
تا الان توی کل تایم پلی ۳ بار کانکشن به سرور بازی قطع شده که طبیعیه و بعد از چند دقیقه توی قست مپ> سیستم> لاگ این
میتونید به سرور وصل بشید و از امکانات پلیرها استفاده کنید
 

PERSIANGAMER_313

کاربر سایت
Nov 1, 2019
77
حق با شماست من پوزش میخوام ...ولی یه سوال اگه یه گیمی نقطه منفیش مثلا کوتاه بودن زمان گیم پلی اش باشه و صد نفر مخالف بخوان ایرادشو توپستهاشون بیارن آیا همه پستها شبیه هم نمیشه؟! پیروز باشید

سلام من نظرات شمارو دنبال کردم و برداشتم این بود به هر نحوی میخواین خودتونو از تجربه این بازی منع کنید .

اول اینکه به عنوان کسی که از قبل عرضه دارم بازی میکنم باید بگم این بازیو نمیشه با دیدن دربارش نظر داد فقط باید تجربه کرد .

دوم اینکه حتما مراحل اصلی رو برید و بی خیال بخش های دیگه بشید چون بازی خودش طولانی هست نیازی به تکرار مسیرها توی مراحل جانبی نیست

سوم اینکه حتما حتما آنلاین بازی کنید چون آفلاین واقعا خسته کننده میشه

توی آنلاین من کل مپ رو بدون حتی پا گذاشتن رو زمین میرم با موتور و ماشین های ریخته شده تو مپ . با ایستگاه های شارژ ماشین و موتور و باطری همراه
کل مپ من اتوبان و پل و جاده ساخته شده اصلا انگار یه بازی دیگه شده .

حتی بخوام پیاده هم برم انقدر مسیر هموار هست که خیلی خیلی راحتر از حالت آفلاین میشه مسیرو طی کرد
مثل استفاده از زیپ لاین و اسکلتون و شارژش توی ایستگاه ها و استفاده از مسیرهایی که قبلا پلیرا رفتن و کلی چیز میز گذاشتن.

خلاصه خودتون رو از تجربه این اثر محروم نکنید (نه پولش تو جیب من میره نه افتخارش برا منه ولی حیفه واقعا)
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
خیلی عجیبه که حتی نمیدونم این مطلب رو باید چجوری شروع کنم اما لطفا دوستان ایرانیمون تامل کنن و حرفهام رو بخونن . انجمن بازی سنتر قطعا بزرگترین و فهیم ترین انجمن گیمینگ ایران رو در بر میگیره و قطعا ارزش تعامل رو داره .
اصلا دوست ندارم به کسی توهین یا بی احترامی کنم و معتدقم انسان ها به دنیا اومدن برای فهمیدن , کشف کردن و یافتن مسیر آرزوهاشون
خدا به ما عقل و فهم داده تا در مورد کوچکترین اتفاقات زندگی هامون فکر و تامل کنیم . جستجو کنیم , جواب هر سئوالی رو همونطور که درست و صحیحِ متوجه بشیم! نه طبق سلیقه هامون جواب گوی سئوالات باشیم .
به نظر من هنر هشتم هنر ایجاد ابعاد جدید در کالبد روح و فرکانس های مغزی انسانِ . گاهی برتر از هنر ادبیات , گاهی برتر از هنر موسیقی و گاهی تلفیق هنر ها با هم . این مائیم که طبق ذهنیات هامون هنر هارو درک و باهاشون ارتباط برقرار میکنیم .
به عنوان مثال فارق از هرگونه سلیقه ی شخصی آیا این مشخص نیست که بارِ هنری و فکری آثار هنرمندهای داخلی کشورمون به چه ترتیبِ ؟ آیا مشخص نیست هنر شجریان ها و موسیقی خو گرفته از مرزبوم کشورمون ( سنتی ) با حامد همایون ها و تتلو ها!؟!؟ ( امیدوارم ذهنیتم من رو ببخشِ بخاطر این بالانسِ احمقانه!!) آیا مشخص نیست هنر فیلم نامه نویسی های بزرگ دنیای سینما با مثلا دنیای اونجرز ها ؟! لطفا منظور من رو فقط در بابِ ایجادِ هنر در نظر بگیرید! نه صرفا کدوم فیلم تو سینما بیشتر سرگرمتون میکنه.. و روحیتون به چه چیزی در چه زمانی احتیاج داره!
همه ی این مطالب رو گفتم تا بهتون بگم لطفا فکر و ذهن خودتون رو درگیر حواشی و بی شعوری های افرادِ نا متعارف نکنین! دنیای سرگرمی و بازی قطعا تو ذهنِ هرکدوم از ماها ابعادِ متفاوتی رو داره .
من با 29 سال سن جهت رفع خستگی های زندگی روزمرگی و ترس از آینده زندگی خودم که چه بلایی قراره سرمون تو این مملکت بیاد , بالای 1000 ساعت در کناره دوستانم مشغول فورتنایت بازی کردن بودم!! بالای 1000 ساعت بتلفید 1 و بالای 500 ساعت همین بلتفید وی رو که بعضی دوستان آشغال خطاب میکنن تجربه کردم ... میدونم این بازی هایی که گفتم تقریبا هیچ بارِ هنری ای در زندگی من نداره! صرفا بخاطر خالی شدن از بدبختی های زندگی هامون به این سو کشیده شدیم و هنر هشتم هم گاهی همین رو میخواد .
آدمی احتیاج داره گاهی به شوخی و خنده های فورتنایت رو بیاره!
گاهی احتیاجِ برای پرورش ذهنیت خودش ساخته های دیوید کیج و میازاکی هارو تجربه کنه .
گاهی احتیاج داره ساعت ها در معماری ساختمون های فاینال فانتزی غرق بشه وگاهی احتیاج داره زمان بندی و استفاده از منابعش در پرسونا رو یاد بگیره!
گاهی احتیاجِ در دنیای هورایزن غرقِ زندگی مبهمُ غم باره الوی بشه و گاهی به ذهنیت جوئل و حسِ دوست داشتنش نسبت به الی پی ببره!
چقدر براتون از این احتیاج های متفاوت دنیای سرگرمی بگم ؟ چقدرش رو خودتون تجربه کردین ؟ اصلا چقدر میتونین وقتی از یوتیوب جوئل رو میبینین باهاش همزاد پنداری کنین ؟! امکان داره مگه آدم غرقِ اون دنیای روایات باشه و تا وقتی کنترل رو خودش دستش نگیره ؟!!
بخدا که وقتی خوندم دوستی گفت این اثر ( Death Stranding ) رو هزینه نکنین و برین تو یوتیوب ببینید دقیقا همینقدر بهم برخورد که بهم بگن برو تو یوتیوب گرالت رو تماشا کن!! میشه مگه از یوتیوب و ریویو دنیای غنی ویچر و پیچیدگی های داستانیش رو درک کرد!! بخدا که نمیشه ...
---------------
لطفا اصلا من رو طرفدار کوجیما ندونید ! فضای ذهنی من با این شخص و رفتارش تو رسانه ها خیلی متفاوتِ و اصلا نمیپسندم! حتی وقتی یکی میگه استاد کوجیما خندم میگیره! میشه مگه این صفتِ بزرگ و غنی روی کسی بشینه که اینطور تو رسانه ها غرق شده ؟!!
---------------
تمامِ این حرف هارو زدم تا به این نقطه برسم! لطفا Death Stranding رو برای سرگرم بودن! برای مسخره کردن! و برای گذران وقت تجربه نکنین !
اگر حوصله یک داستانِ عمیق و تعامل رو ندارید اصلا سمتِ این عنوان نرید! اگر از فورتنایت گیمر شدیدُ چند سیزنِ تو رینبو سیکس رنک فلانین شما حتی اجازه ندارید درباره این بازی نظر بدید!! ببخشید اینطوری گفتم! اما با چه منطقُ استدلای این بازی رو کولبری میخونین ؟!!
صرفا چون چند بسته پشتِ کاراکتر بازی دیدید و پای پیاده اینور اونور میرفته!!؟ چقدر آدم میتونه تهی ذهن و بیمار باشه که این بازی رو با سرگرمی کردن کال آف دیوتی مقایسه کنه! هرچیزی حدی داره عزیزان!! نکنین توروخدا! نزنین این حرف هارو!
یه نگاه به بزرگترین انجمن دنیای سرگرمی ( ردیت ) کنین . از 500 پستی که زده میشه توسط کاربرا 5 نفر نمیان همچین حرفی رو بزنن! چی باعث میشه ما آرزوی دنیای ذهنی اونهارو داریم اما همه جا بدونِ تفکر حرف میزنیم ؟!!
این بازی ساخته شده برای تعامل داشتن! برای بلایی که ما انسان ها امروز داریم سر خودمون میاریم .
درست کردن پله از هم برای بالارفتن به نقطه های ذهنیمون! برای ترس از وجود آوردن ترامپ های زندگی هامون! برای اینکه بفهمیم خیلی وقتِ که ما عشق رو بین انسان ها از دست دادیم .
برای دیوار کشیدن های خودخواهانِ دور خودمون . برای تصمیم های عجولانه و نا عادلانه در برابر افرادی که تو زندگی هامون سهمی داشتن ...
من تمامی این اتفاقات رو فقط تو 50 ساعتِ اولیه بازی متوجه شدم و شاید سه چهارم از بخش داستانی رو رفتم . دنیای بازی دنیای امید دادن و همکاری کردن برای از بین بردن آدم های بدِ دنیاست!
چقدر اتفاق غم انگیزی بود وقتی دختری از عشقش جدا شده بود و فکر میکرد برای همیشه هم دیگه رو از دست دادن . چقدر غم انگیز بود وقتی اون مرد با خاطراتِ عشقش توی دنیایی برهوت اشک میریخت! هیچ چیزی براش اهمیت نداشت بجز برگشت و خبری از اون!
چقدر دنیای اطرافِش رو شبیهِ تک تک ماهایی ساخته بود که دورمون رو پُر میکنیم از آشغال ها که فقط زمانمون بگذره! چقدر طناب های پیشرفت زندگیمون رو پاره کردیم چون هیچ امیدی به نجاتِ دنیا نداشتیم ...
حالا شما حساب کنین دقیقا تو همین محیطِ نابود شده سَم ( کاراکتر بازی ) وارد میشه! با دنیایی از سختی ها!(عبور کردن از کنار دزد ها) ترس ها!(عبور کردن از BT ها) استرس ها! (تموم شدن شارژ وسیله نقیه , اثرات TimeFall روی خودش و ابزارش و تعدادِ زیادی چالش دیگه ... )
باید این ارتباط گسسته رو به هم برسونه! چقدر صحنه عجیبی بود وقتی کاراکتر ها به هم رسیدن و دیالوگ هاشون! چقدر عجیب بود درخواست هاشون از هم و از سم! چقدر عجیبتر بود که اونها هنوز به تو و کاری که کردی فکر میکنن و برات ایمیل مینویسن و آرزوی رهایی میکنن!
ببخشید از دوستانی که این مراحل رو ندیدن! این فقط یک مرحله کاملا فرعی این بازیه!! میشه مگه یه مرحله فرعی اینقدر فکر شده و غنی باشه بد شما بیای تمامِ بازی رو کولبری بخونی ؟!!! خدایاخداوندا....
---------------
حکم خطام . امیدوارم دوستی از من ناراحت نشده باشه و منظور من رو گرفته باشه از مطلبم . بیاین وقتی به عقاید هم احترام نمیزاریم حداقل به هم توهین نکنیم!!
دنیا احتیاج داره ما با هم تعامل سازنده داشته باشیم و امید رو توی تک تک زندگی هامون نگاه داریم

این بزرگترین پیغامیه که کوجیما این بازی رو براش ساخته! امید
بسیار عالی...از ریزبینیتون ولی اگه اجازه داشته باشم نظرم رو بگم اینطور که مشخصه انگار این گیم رو برای ما ایرانیها ساختن!! با این همه مشکلاتمون!!! فکر کنم خود استاد کوجیما هم نمیدونست گیمش به یه همچین دردهایی میخوره! ! اینجوری که برداشت کلی میشه کرد از فرمایش شما یعنی ما هر گیمی رو میتونیم بسازیم با هر کاستی و ایردی و البته پیدا میشن افرادی که حتما ازش لذت ببرند! مثل نقاشی که یه قوطی رنگ رو میپاشه رو بوم بعد میاد براش کلی فلسفه میسازه ... من هم به هیچ عنوان گیمهایی مث کال آو و بتل و... بازی نمیکنم ولی حرف کلی من اینه که سازنده یه هنر به قول شما هشتم باید اینقدر آگاهی داشته باشه که وقتی یه پروژه ای رو مدیریت میکنه حساب اصول اساسی خوب بودن یک گیم رو بکنه مثل داستان خوب ، گرافیک مورد قبول ، گیم پلی خوب و با محتوا و معرفی شخصیت بازی و فضاسازی و زمان گلی گیم پلی ... ولی نمیتونه بیاد مثلا گرافیک عالی بده بعد داستان ضعیف باشه یا برعکس یا گیم پلی بی محتوا باشه و پیچش!! های داستانی خیلی قابل توجه و البته و صد البته که ممکنه سیل عظیمی از گیمرها هم خیلی لذت ببرند از بازی کردن و به قول شما تو مواقعی که نیاز به رفع عصبانیت!! یا فراموش کردن بدبختیها!!! دارن بیان و کنسول یا پسی سی رو روشن کنن!!ولی هیچکدون از اینها کمبودها و نقصهای اساسی یک گیم رو از بین نمیبره .. امیدوارم که به قول دوستا در نظرات مخالف چیز جدیدی گفته باشم نه تکرار مکررات!!! موفق باشید
 
  • Like
Reactions: Pedirahimzadeh

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
سلام من نظرات شمارو دنبال کردم و برداشتم این بود به هر نحوی میخواین خودتونو از تجربه این بازی منع کنید .

اول اینکه به عنوان کسی که از قبل عرضه دارم بازی میکنم باید بگم این بازیو نمیشه با دیدن دربارش نظر داد فقط باید تجربه کرد .

دوم اینکه حتما مراحل اصلی رو برید و بی خیال بخش های دیگه بشید چون بازی خودش طولانی هست نیازی به تکرار مسیرها توی مراحل جانبی نیست

سوم اینکه حتما حتما آنلاین بازی کنید چون آفلاین واقعا خسته کننده میشه

توی آنلاین من کل مپ رو بدون حتی پا گذاشتن رو زمین میرم با موتور و ماشین های ریخته شده تو مپ . با ایستگاه های شارژ ماشین و موتور و باطری همراه
کل مپ من اتوبان و پل و جاده ساخته شده اصلا انگار یه بازی دیگه شده .

حتی بخوام پیاده هم برم انقدر مسیر هموار هست که خیلی خیلی راحتر از حالت آفلاین میشه مسیرو طی کرد
مثل استفاده از زیپ لاین و اسکلتون و شارژش توی ایستگاه ها و استفاده از مسیرهایی که قبلا پلیرا رفتن و کلی چیز میز گذاشتن.

خلاصه خودتون رو از تجربه این اثر محروم نکنید (نه پولش تو جیب من میره نه افتخارش برا منه ولی حیفه واقعا)
شاید درست میگین.... مسئله منع کردن نیست چون این بازی برای من خیلی مورد انتظار بوده مثل بازی انتم و زمانی که گرفتم با توجه به محتوای کم و تکراری بودن مراحل خیلی تو ذوقم خورد و ناامید شدم شاید ترس از اینکه همون اتقاق برای این بازی هم برام بیوفته باعث شده همچین دیدگاهی داشته باشم ولی حتما تجربه اش میکنم و امیدوارم بعد از اون اینجا بتونم نظرم رو بگم ...درضمن گفتین آنلاین تاجایی که میدونم همبازی ها دیده نمیشن تو مپ؟ بعد قاعدتا پلاس نیاز هست؟ باتشکر
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,543
از تمام موانع عبور کردم، کلی راه رفتم... تا یک پیتزا تحویل بدم! فقط به این صرف که بانو هوس پیتزاش کرده:|:)) خدا این کامیونو از من نگیره! به تمام شغلهای شریف جامعه اهمیت دادن:D، پیک موتوری، باربری، کارگری، کولبری، و درک شغلهای پرحادثه مثل زحمتکشان! که چطور جنس وارد کشور می کنن :D اسم سم هم گذاشتم نُصرت! خیلی بهش میاد :)) بازی یه معجونی داره که البته همون معجونم فرق می کنه، معجونش به این صورته که اوایل معترضی از این همه بیگاری کشیدن، بعد یه مدت عادت می کنی بهش، آخرش به یک حمال درجه یک تبدیل می شی و عشق بار زدن پیدا می کنی :)) مثل کشور عزیر خودمون، هر چقدر بیشتر حمالی کنی، عزیزتری! نتیجش مهم نیست، مهم اینه که مثل بولدوزر کار کنی. همینطور که پیشرفت می کنم توی بار زدن دارم نظرمو میگم :D حالا ایشا.. به قسمتهایی برسم که بتونم در مورد موارد دیگه ای هم نظر بدم.
 

mojahed25

کاربر سایت
Feb 28, 2014
716
از تمام موانع عبور کردم، کلی راه رفتم... تا یک پیتزا تحویل بدم! فقط به این صرف که بانو هوس پیتزاش کرده:|:)) خدا این کامیونو از من نگیره! به تمام شغلهای شریف جامعه اهمیت دادن:D، پیک موتوری، باربری، کارگری، کولبری، و درک شغلهای پرحادثه مثل زحمتکشان! که چطور جنس وارد کشور می کنن :D اسم سم هم گذاشتم نُصرت! خیلی بهش میاد :)) بازی یه معجونی داره که البته همون معجونم فرق می کنه، معجونش به این صورته که اوایل معترضی از این همه بیگاری کشیدن، بعد یه مدت عادت می کنی بهش، آخرش به یک حمال درجه یک تبدیل می شی و عشق بار زدن پیدا می کنی :)) مثل کشور عزیر خودمون، هر چقدر بیشتر حمالی کنی، عزیزتری! نتیجش مهم نیست، مهم اینه که مثل بولدوزر کار کنی. همینطور که پیشرفت می کنم توی بار زدن دارم نظرمو میگم :D حالا ایشا.. به قسمتهایی برسم که بتونم در مورد موارد دیگه ای هم نظر بدم.
اتفاقا منم داشتم به بخش "جاساز"!!! فکر میکردم که چرا طراحی نشده توبازی:)):)) در ضمن من تویوتیوپ والکترو تا آخر بازی رو هرچی تا آخر جلو زدم بصورت رندم جناب سم داشت میدویید!!ولی به اندازه 10 تا ارتفاع خودش بار رو کولش بود یا اینکه کات سین بود یه سوال باری که 5 متر از پشتت عقبتره آیا نقطه صقلش بازی تو محدوده پاهای آدم میمونه !!!؟؟؟؟ولی خوب حتما تجربه اش میکنم احتمالا سرعت افت قیمت دیسک اینقدر میشه که یک سوم باید بدیم بره شایدم در کمال ناباوری جز آرشیومون بشه بقل لست آو آس و گاد و هورایزون و انحصاریهای دیگه .... خداکنه...
 

PERSIANGAMER_313

کاربر سایت
Nov 1, 2019
77
شاید درست میگین.... مسئله منع کردن نیست چون این بازی برای من خیلی مورد انتظار بوده مثل بازی انتم و زمانی که گرفتم با توجه به محتوای کم و تکراری بودن مراحل خیلی تو ذوقم خورد و ناامید شدم شاید ترس از اینکه همون اتقاق برای این بازی هم برام بیوفته باعث شده همچین دیدگاهی داشته باشم ولی حتما تجربه اش میکنم و امیدوارم بعد از اون اینجا بتونم نظرم رو بگم ...درضمن گفتین آنلاین تاجایی که میدونم همبازی ها دیده نمیشن تو مپ؟ بعد قاعدتا پلاس نیاز هست؟ باتشکر

پلاس نیاز نیست
پلیرای دیگه دیده نمیشن ولی تمام تجهیزاتی که ساختن قابل دیدن و استفاده کردن هستن.
مثلا شما میتونی از وسیله نقلیه بقیه استفاده کنی (اسم صاحب اون وسیله روش نوشته شده)
من خودم جایی بودن که حداقل ۱۰ تا ماشین و موتور از بقیه گذاشته شده بود میتونستی سوار شی.
ولی خوب کاربردی ترین سازه تو بازی ایستگاه شارژ هست
پیشنهاد میکنم اگه بازی کردین اول خوب رابط کاربری بازیو یاد بگیرید و حتما فقط مراحل اصلی رو برید و بیخیال جانبی ها بشید.
 
  • Like
Reactions: AMIRREZA-GAME

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,543
اتفاقا منم داشتم به بخش "جاساز"!!! فکر میکردم که چرا طراحی نشده توبازی:)):)) در ضمن من تویوتیوپ والکترو تا آخر بازی رو هرچی تا آخر جلو زدم بصورت رندم جناب سم داشت میدویید!!ولی به اندازه 10 تا ارتفاع خودش بار رو کولش بود یا اینکه کات سین بود یه سوال باری که 5 متر از پشتت عقبتره آیا نقطه صقلش بازی تو محدوده پاهای آدم میمونه !!!؟؟؟؟ولی خوب حتما تجربه اش میکنم احتمالا سرعت افت قیمت دیسک اینقدر میشه که یک سوم باید بدیم بره شایدم در کمال ناباوری جز آرشیومون بشه بقل لست آو آس و گاد و هورایزون و انحصاریهای دیگه .... خداکنه...
اون بخاطر آپگرید تنبانشه که تا یه حدی بار میتونی ببری! Skeleton رو میندازی توی تنبان نقطه صقلش کامل حفظ می شه :D البته همون هم لول داره که با بالاتر رفتنش بار بیشتری نصرت می بره، ولی کلا من با وسیله جنسا رو جابه جا می کنم :D از الان دارم به ماد PC فکر می کنم که احتمالا هلیکوپتر یکی از مادهاش باشه :)) البته سوالات زیادی ذهن منو مشغول کرده از جمله تکنولوژی های عجیب غریب، که وقتی در دسترسن چرا مثل قاطر و عصر پارینه سنگی وسایل رو زمینی باید جا به جا کرد(یه جا دیدم کارگر دیگه ای هم (نمیگم چی یا کیه) بار براشون میبره) اونجا گفتم اوسکول کرده همه رو، سلاح انمیها برام جای سوال داره چرا مثل گلادیاتورهاست و با تکنولوژی جدید ادغام شده... از این مدل چیزها که توی کت من نمیره بخاطر کلیت بازی باید به این شکل باشن!
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: db07 and mojahed25

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر