PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

mobin.hb96

کاربر سایت
Feb 12, 2019
2,187
نام
مبین
نمیدونم اینو کسی گذاشته یا نه
مستند 26 دقیقه از روند ساخت DS
مال BBC ( حالم بی بی سی بهم میخوره )
گویا توش کوجیما از برنامه هاش برای فیلمسازی هم میگه. گرچه عجیب نیست. علاقه اش به سینما از کسی پوشیده نیست.

Sent from my SM-N920C using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Little John

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,235
نام
Mohammad
یعنی چی آقا ۲ ساعت کات سین اندینگ ؟ :|
ما گفتیم خوش نمک باشه ولی این دیگه رسما شور کردن این آشه
فقط خدا کنه قابلیت pause کردن و save کردن وسط این کات سین وجود داشته باشه !
آخرین باری که رفتم کات سین پایانی از دست رفته ای رو توی یوتوب ببینم اتفاق خوبی برام نیوفتاد
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
یعنی چی آقا ۲ ساعت کات سین اندینگ ؟ :|
ما گفتیم خوش نمک باشه ولی این دیگه رسما شور کردن این آشه
فقط خدا کنه قابلیت pause کردن و save کردن وسط این کات سین وجود داشته باشه !
آخرین باری که رفتم کات سین پایانی از دست رفته ای رو توی یوتوب ببینم اتفاق خوبی برام نیوفتاد
تو همه بازی های کوجیما کات سین ها قابلیت pause دارن.ولی خدایی کدوم بازی سازی میاد همچین ریسکی میکنه که بازیش کات سین 2 ساعته داشته باشه ؟ کوجیما دیوانس :D واسه همین کاراشه
دوسش دارم
 

Horror

Valar Morghulis
کاربر سایت
Mar 16, 2010
4,235
نام
Mohammad
تو همه بازی های کوجیما کات سین ها قابلیت pause دارن.ولی خدایی کدوم بازی سازی میاد همچین ریسکی میکنه که بازیش کات سین 2 ساعته داشته باشه ؟ کوجیما دیوانس :D واسه همین کاراشه
دوسش دارم

تو این که این بشر خیلی خوبه هیچ شکی نیست :D
ولی تو تصور کن یک بازی میسازی که رسالت اصلیش گیم پلی نیست
بلکه میکسی از یک فضای هنری بسیار خلوت و صد البته یک احساس تنهایی وحشتناکه که خود این باعث میشه ریسک خسته کننده بودن بازی کلی بالا بره
بعد گیمر بیچاره تمام مدت باید کلی پیاده روی کنه از یک نقطه به نقطه دیگه ای تو این بازی
بعد که قشنگ دهنش رو سرویس کردی آخرش قرار دو ساعت تمام بشونیش پای کات سین
خودم شخصا فکر کنم آخرش دیگه مغزم نکشه :D
شانس سرگرم کننده بودن این بازی به خاطر سبکش همین الان کلی تو ریسکه حالا بیای ۲ ساعت کات سین طراحی کنی واسه آخرش واقعا دست مریزاد داره
 
  • Like
Reactions: Lions Gate

Radiance

کاربر سایت
Sep 19, 2007
1,658
نام
امین
یکم بازی من رو یاد نو من اسکای میندازه.حداقل موقع لانچ بازی چون نمیدونم الان چی شده.اونم فقط چرخیدن تو محیط های خلوت بود که من اصلا دوست نداشتم.حتی دو ساعت هم نتونستم داخلش دووم بیارم.از کوجیما بعید بود همچین بازی ای بسازه.من عاشق متال گیرهای استاد بودم حتی v که تقریبا ناقص بود.همون مراحل تکراریش هم فان بود و هر بار که وارد یک مرحله میشدی با تنوعی که تو گیم پلی بود و آبجکتیو های خود بازی برات یک تجربه جدید میساخت ولی واقعا نمیدونم بتونم 50 ساعت حمل و جابجایی بار رو تحمل کنم،اونم بعد این همه انتظار و هایپ!

اگر کوجیما همین بازی رو بدون هایپ و استفاده از این انجین و بازیگرهای هالیوودی میساخت و بازی رو کوتاه تر و ساده تر میکرد خیلی بهتر بود.یک بازی مستقل خوب که سرگرمت کنه و یک داستان خوبم داشته باشه.خود من کسی هستم که ساعتها پای بازی هایی مثل یوروتراک و این چیزا نشستم!حمل بار برای من ناراحت کننده نیست ولی این همه هایپ و آخرش این مدل بازی ضدحاله.

البته بازی رو تجربه میکنم ولی فعلا نه.اشتیاقی ندارم به انجام بازی.شاید وقتی بازی کردم خوشم اومد.
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
یه سوالی دارم من اصلا با بحث سلیقه ای بودن بازی کاری ندارم ولی الان دوستان واقعا فکر میکنن بازی یه سبک جدید آورده با خودش؟ :| بازیی که به صنعت یه چیز نو میاره متاش در حد 89 یا +90 نه 84 :| من اصلا دلیله اینکه کوجیما کرده تو این قضیه که حتما یه چیز نو خلق کنه (درحالی که نمیتونه) و دفاع الکی کشته مرده هاش نمیفهمم! من خودم طرفدار کاراش بودم ولی بعیدم میدونم با پروژه های آیندش حال کنم! اینم نگفتم که نظر یه عده خود شیرین و خوشمزه رو بشنوم!
 
  • Like
Reactions: Nader1362

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
یه سوالی دارم من اصلا با بحث سلیقه ای بودن بازی کاری ندارم ولی الان دوستان واقعا فکر میکنن بازی یه سبک جدید آورده با خودش؟ :| بازیی که به صنعت یه چیز نو میاره متاش در حد 89 یا +90 نه 84 :| من اصلا دلیله اینکه کوجیما کرده تو این قضیه که حتما یه چیز نو خلق کنه (درحالی که نمیتونه) و دفاع الکی کشته مرده هاش نمیفهمم! من خودم طرفدار کاراش بودم ولی بعیدم میدونم با پروژه های آیندش حال کنم! اینم نگفتم که نظر یه عده خود شیرین و خوشمزه رو بشنوم!
الان مشکل این هست که چیز جدید نیاورده کلا یا اینکه چیز جدیدی بیاره متاش باید بالای ۹۰ بشه؟
 
  • Like
Reactions: mgs4

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
الان مشکل این هست که چیز جدید نیاورده کلا یا اینکه چیز جدیدی بیاره متاش باید بالای ۹۰ بشه؟
بازیی که چیز جدیدی با خودش میاره از نظرات ملت و امتیازاتش مشخصه! آره کوجیما یه زمانی با mgs یه چیز جدید آورد و دنیا شناختش ولی ds چیز جدیدی نداره برعکس ادعای خودش! ولی اینجا دارم میبینم که میگن داره!
 
  • Like
Reactions: Nader1362

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
بازیی که چیز جدیدی با خودش میاره از نظرات ملت و امتیازاتش مشخصه! آره کوجیما یه زمانی با mgs یه چیز جدید آورد و دنیا شناختش ولی ds چیز جدیدی نداره برعکس ادعای خودش! ولی اینجا دارم میبینم که میگن داره!
من تا وقتی خودم بازی نکنم نمیتونم بگم اورده یا نه ولی خیلی از ریویو هایی که دیدم گفتن که تجربه جدیدی هست و تا الان تجربه اش نکردن
اینکه بازی چیز جدید داشته باشه یک بحث هست اینکه همه از این چیز جدید خوششون بیاد یک چیز دیگه.
برای مثال این نقد حتی تو thumbnail اش زده not for everyone but certainly for me


همین متال گیر رو که میگی از بین کسایی که دور اطراف خودم بودن فقط من خوشم میومد و همه گیر نبود. خیلی از کسایی که الان دارن این بازی رو میکوبن همون موقع هم میگفتن کوجیما اور ریتد هست.
همینطور خیلی ها که عاشق متال گیر هستن ممکنه از این بازی خوششون نیاد، حتی بین منتقد ها و بهش نمره کم بدن. پس وقتی بازی نمره متاش کم میشه دلیل نمیشه که چیزی نیاورده باشه مخصوصا وقتی تفاوت نمرات زیاد باشه
یه عده خوششون میاد یه عده هم نمیاد به همین راحتی
وقتی بازیتو جوری درست میکنی که همه خوششون بیاد در واقع داری برای هیچکس بازی درست میکنی.
البته بازم این نظر من هست و از نقد هایی که خوندم اینارو فهمیدم و ممکنه وقتی بازی کنم نظرم کامل برگرده ولی هیچوقت با این دید که بازی هیچی نداره و فقط فچ کوئست هست نمیرم سر بازی
 
آخرین ویرایش:

guppy

کاربر سایت
May 30, 2015
2,149
نام
davood
بازی تو اینکه نو اورانه شکی درش نیست اما بشینی 1 ساعت کات سین ببینی برای بازی یکم زیاد تو کل بازی راه بری بار حمل کنی به نظرم داستان خدا باشه جالب در نمیاد من پولم ریفراند کردم استار گرفتم یه گیمپلی مثل متال براش در نظر میگرفت عالی میشد
 
  • Like
Reactions: JohnnySilverhand

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر