PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
من تا وقتی خودم بازی نکنم نمیتونم بگم اورده یا نه ولی خیلی از ریویو هایی که دیدم گفتن که تجربه جدیدی هست و تا الان تجربه اش نکردن
اینکه بازی چیز جدید داشته باشه یک بحث هست اینکه همه از این چیز جدید خوششون بیاد یک چیز دیگه.
برای مثال این نقد حتی تو thumbnail اش زده not for everyone but certainly for me


همین متال گیر رو که میگی از بین کسایی که دور اطراف خودم بودن فقط من خوشم میومد و همه گیر نبود. خیلی از کسایی که الان دارن این بازی رو میکوبن همون موقع هم میگفتن کوجیما اور ریتد هست.
همینطور خیلی ها که عاشق متال گیر هستن ممکنه از این بازی خوششون نیاد، حتی بین منتقد ها و بهش نمره کم بدن. پس وقتی بازی نمره متاش کم میشه دلیل نمیشه که چیزی نیاورده باشه مخصوصا وقتی تفاوت نمرات زیاد باشه
یه عده خوششون میاد یه عده هم نمیاد به همین راحتی
وقتی بازیتو جوری درست میکنی که همه خوششون بیاد در واقع داری برای هیچکس بازی درست میکنی.
البته بازم این نظر من هست و از نقد هایی که خوندم اینارو فهمیدم و ممکنه وقتی بازی کنم نظرم کامل برگرده ولی هیچوقت با این دید که بازی هیچی نداره و فقط فچ کوئست هست نمیرم سر بازی
قانع کننده بود تا حدودی ولی همون متال گیر که شما میگی همه گیر نبود (واقعا هم نبود) هر دفعه امتیازهای خیلی بهتری میگرفت و منتقد حتی اگه از این بازی خوششم نمیومد میدونست یه چیزی با خودش آورده که واسه صنعت مفیده و نمره کم نمیداد پس چرا ds اینجوریه؟
خب چون حتما چیزی نداره تجربه جدید با نوآوری خیلی فرق میکنه و چیزی که کوجیما ادعاش رو داشت نوآوری بوده! من از همون دسته دوم هستم از mgs ها خوشم میومد ولی از این بازی خیر یعنی اینجوری بگم که ناامیدم کرد در واقع از وقتی کوجیما زده تو کار ow چیزی که در توانش نیست دیگه به اون صورت دنبالش نمیکنم! این کریر کوجیما بدون در نظر گرفتن اسنتچر یا پلیس ناتس

mg msx: اولین بازی واقعی تو سبک مخفی کاری و داستان نسبتا جدی اما معمولی!

mg2 solid snake: نسخه ارتقا یافته شماره قبل و صد البته داستان فوق العاده زیبا و جدی (تاجایی که رفتم از پارت آخرش با ترجمه Boss و بقیش هم ترجمه خودم ازش یه کمیک sd کشیدم :D)

mgs: اولین بازی مخفی کاری 3D که با همون همه پسند نبودنش باعث خلق sf و sc شد! و همینطور اون روایت داستان سینمایی و زیباش که تاثیر بزرگی رو صنعت گذاشت!

mgs2: نسخه ارتقا یافته قسمت اول و همچنین انقلابی در زمینه موشن کپچر و استفاده از آهنگ ساز هالیوودی برای اولین بار!

mgs3: بازیی که باز با ارتقا گیم پلی و دوربین جدید سری رو یک قدم به جلو برد و از برترین بازی های تاریخ شد!

mgs4: یه بازی فوق العاده و پر از فن سرویس که از قابلیت های mgs3 به صورت کامل بهره برد و به لطف RE4 تکمیلش کرد!

mgs pw: بازیی که سری رو به سمت و سوی جدیدی برد و اصلا اول قرار بود mgs5 باشه!

mgs5: ........ بنظرم بازی ناقص و همچنین اور ریتدی بود و به عنوان ow دیزاین ضعیفی داشت اصلا علاقه ای به تجربه ow نقطه aوb ندارم بشخصه ولی به هرحال همه پسندترین نسخه سری همینه و طرفدارای جدیدی جذب کرد در کل نمیشه با شاهکارهای سابق مقایسش کرد اونم فقط بخاطر دیزاینش ولی نمیشه بهش گفت بد عالی میشه گفت بخاطر امکاناتش

ds: شبیه ساز کولبری + همون دیزاین پیش پا افتاده یعنی همون یکذره امکانات mgs5 که جذابش میکرد رو هم نداره! خب این چجوری میشه نوآوری؟ من که ترجیح میدم دیگه بیخیال کوجیما و بازیاش بشم چون بنظرم دیگه رد داده و این منم منم کردناش اصلا جالب نیست!
 

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
قانع کننده بود تا حدودی ولی همون متال گیر که شما میگی همه گیر نبود (واقعا هم نبود) هر دفعه امتیازهای خیلی بهتری میگرفت و منتقد حتی اگه از این بازی خوششم نمیومد میدونست یه چیزی با خودش آورده که واسه صنعت مفیده و نمره کم نمیداد پس چرا ds اینجوریه؟
خب چون حتما چیزی نداره تجربه جدید با نوآوری خیلی فرق میکنه و چیزی که کوجیما ادعاش رو داشت نوآوری بوده! من از همون دسته دوم هستم از mgs ها خوشم میومد ولی از این بازی خیر یعنی اینجوری بگم که ناامیدم کرد در واقع از وقتی کوجیما زده تو کار ow چیزی که در توانش نیست دیگه به اون صورت دنبالش نمیکنم! این کریر کوجیما بدون در نظر گرفتن اسنتچر یا پلیس ناتس

mg msx: اولین بازی واقعی تو سبک مخفی کاری و داستان نسبتا جدی اما معمولی!

mg2 solid snake: نسخه ارتقا یافته شماره قبل و صد البته داستان فوق العاده زیبا و جدی (تاجایی که رفتم از پارت آخرش با ترجمه Boss و بقیش هم ترجمه خودم ازش یه کمیک sd کشیدم :D)

mgs: اولین بازی مخفی کاری 3D که با همون همه پسند نبودنش باعث خلق sf و sc شد! و همینطور اون روایت داستان سینمایی و زیباش که تاثیر بزرگی رو صنعت گذاشت!

mgs2: نسخه ارتقا یافته قسمت اول و همچنین انقلابی در زمینه موشن کپچر و استفاده از آهنگ ساز هالیوودی برای اولین بار!

mgs3: بازیی که باز با ارتقا گیم پلی و دوربین جدید سری رو یک قدم به جلو برد و از برترین بازی های تاریخ شد!

mgs4: یه بازی فوق العاده و پر از فن سرویس که از قابلیت های mgs3 به صورت کامل بهره برد و به لطف RE4 تکمیلش کرد!

mgs pw: بازیی که سری رو به سمت و سوی جدیدی برد و اصلا اول قرار بود mgs5 باشه!

mgs5: ........ بنظرم بازی ناقص و همچنین اور ریتدی بود و به عنوان ow دیزاین ضعیفی داشت اصلا علاقه ای به تجربه ow نقطه aوb ندارم بشخصه ولی به هرحال همه پسندترین نسخه سری همینه و طرفدارای جدیدی جذب کرد در کل نمیشه با شاهکارهای سابق مقایسش کرد اونم فقط بخاطر دیزاینش ولی نمیشه بهش گفت بد عالی میشه گفت بخاطر امکاناتش

ds: شبیه ساز کولبری + همون دیزاین پیش پا افتاده یعنی همون یکذره امکانات mgs5 که جذابش میکرد رو هم نداره! خب این چجوری میشه نوآوری؟ من که ترجیح میدم دیگه بیخیال کوجیما و بازیاش بشم چون بنظرم دیگه رد داده و این منم منم کردناش اصلا جالب نیست!
ببین من نمیدونم چرا تمرکز کردی روی اون ۱۱ تا نقدی که میکس ریتینگ داشتن ولی ۶۰ درصد دیگه رو کلا ندید میگیری
اینکه میگی بازی کلا شبیه ساز کولبری هست مثل این میمونه یه بازی رو به بیسیک ترین حالتش تقلیل بدی بعد بگی خوب نیست
بازی حالت سیمولیشن داره بعد مثل بقیه بازیای اپن ورد نیست که فقط یک مسیر رو دنبال و این مسیر فقط یه رابط بین نقطه الف و ب باشه و توی اون دوتا نقطه قرار هست اتفاق مهمی بیفته کل چالش و گیم لوپ بازی داخل همون مسیر هست که بهش میگی شبیه ساز کولبری برای مثال من تو اسکایرم اصلا مسیر برام مهم نبود کوئست رو انتخاب میکردم از کوه زیگزاگ با اسب میرفتم بالا
ولی اینجا باید مسیر رو خودم انتخاب کنم مشخص کنم از چه محیطی میخوام رد بشم
چه وسایلی لازم دارم مسیری که دارم میرم رو ببینم با کله نخورم زمین
اینا تازه زمینه قسمتی هست که به کایرال نتورک وصل نشدی
و اصلا انگار این بخش هم برات جذابیت نداره ولی برای منی که کلا آدمیم که دنبال کامپتیشن و رقابت نیستم (برام جذابیت نداره ) و تو بازی های مولتی هم اکثرا ساپورت هستم
اینکه بتونم به بقیه کمک کنم جاده درست کنم پل درست کنم و همینطور فیدبک مثبت بگیرم خیلی جذاب هست و این کلا تو هیچ بازی دیگه ای نیست مگر تو دارک سولز که اونم به پیام ساده خلاصه میشه
حتی ign که به بازی ۶.۸ داده و پادکستش رو گوش میدادم میگفتن خیلی کنجکاو هستن ببینن بازی وقتی دست همه میرسه چه شکلی میشه این نسخه ریویو بازی کلا دست ۷۰ ۸۰ تا منتقد بود و از این قسمت بازی کلی تعریف کردن حالا ببین بازی دست همه باشه چی میشه



اگه کلا اینا واست جذابیت نداره خوب نداره دیگه کاریش نمیشه کرد
اینکه منقدا به متال ها امتیاز بالا میدادن برای این بود که بازم سبکش برای عموم قابل قبول تر بود به نظرم
ولی این برای مثال از کل منتقد ها کلا ۱۱ تا میکس بودن اونی هم که ۳.۵ داده ولی به اندرومدا ۹.۵ داده چیزی نمیگم در موردش
 

WTF?

کاربر سایت
Mar 27, 2015
1,087
نام
محمد
نمیدونم اینو کسی گذاشته یا نه
مستند 26 دقیقه از روند ساخت DS
مال BBC ( حالم بی بی سی بهم میخوره )


من بعد از تماشای تریلرهای بازی دو هفته پیش میخواستم مطلبی درباب تنهایی بنویسم و بازی رو ربطش بدم به اون ولی تو بازیسنتر ممکن بود (و هست) که توسط هرکسی ترول بشه آدم ولی خب حقیقت امر Death Stranding تاکید زیادی به همین مسئله تنهایی گیمر ها داره و دقیقاً همون پیش بینی من رو در این ویدئو مشاهده میکنیم. یه چیزی فراتر از چارچوب بازی باید بهش نگاه کرد. چطور بگم، کوجیما تو این ویدئو میگه که آدمایی که احساس تنهایی میکنن خودشون رو از اجتماع به دور میدونن و درونگرایی رو ترجیح میدن. علت اینکه امتیازات بازی ضد و نقیض بود و یه نفر 3 میده بهش و یه نفر 10 اینه که بنظر میرسه این بازی برای کسایی که شخصیت تنها، مستقل و درونگرایی دارند یکی از بهترین عناوینی میشه که بازی کردن. تم خاکستری، موسیقی متن آروم، پیاده روی های طولانی و.... خب ! اگر بصورت تیپیکال فردی درونگرا و تنها باشید که با توجه به بافت زندگی ایرانی اکثر ماها در زندگی این حس به سراغمون اومده؛ مشاهده میکنیم که موسیقی های آروم و به دور از هیاهو، تمایل به پیاده روی های طولانی، و رنگ های لباس خاکستری یا تیره همواره بخشی از زندگی ما بوده. این بازی یحتمل باب میل دوستانی که برونگرا هستن نخواهد بود چون دیسکورس و کانتکستی که داره باعث میشه فرد برونگرا خیلی زود از بازی زده بشه.

من بشخصه کنسول ندارم و تا انتشار بازی برای PC خیلی باید صبر کنم ولی با تماشای چند تریلر کاملاً احساس کردم که بیشتر چیزایی که منتقدا دارن به چشم ایراد نگاه میکنن، در دنیای افرادی که کوجیما توصیفشون میکنه، یک نعمت به حساب میان.

اونایی که تمام مراحل MGS V رو سینه خیز و با تکنیک و استراتژی Stealth میرفتن کاملاً درک میکنن چی میگم. توی اون بازی دلیل اینکه مخفیانه حرکت میکردیم، این نبود که آپشن های اکشن بازی کم بود، که اتفاقاً برعکس، خیلی هم راه و روش برای بلوا به راه انداختن توی همه مراحلش بود ولی خب "نیازی" به هیاهو در اون تیپ از گیمرها احساس نمیشد.

حرف در این خصوص زیاده. تاپیک رو دنبال میکنم و پیام هاتون رو تجزیه تحلیل میکنم اگر فرصتی بود براتون مینویسم چه تیپ از گیمرهای بازیسنتر از بازی خوششون اومده و کیا باهاش حال نکردن. اگر عمری باشه.

فقط خلاصه بگم که این بازی شبیه سازی پیاده روی و کولبری نیست!

شبیه ساز تنهایی انسان هاست.
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,372
حقیقتش باید بگم وقتی نمرات اومد و خیلی ها از گیم پلی بد گفتن و اشاره کردن که حوصله سربره، تا حدی ناامید شدم. ولی الان هرچی بیشتر زمان میگذره بیشتر دارم برای بازی هیجان زده میشم و فکر میکنم پتاسنیلش رو داره که یکی از خاصترین تجربیات گیمیم رو برام رقم بزنه. در واقع الان تا حد خوبی میدونم که باید انتظار چه چیزی رو داشته باشم و بجای اینکه فکر کنم چرا اکشن و تیراندازی نداره، از محیط بازی و اون حس تنهایی عجیبی که توی تریلرها هم مشخص بود بیشتر لذت خواهم برد. خلاصه اینکه مرسی که ایراد گرفتید :D حالا میدونیم چطوری به استقبال بازی بریم و دنبال چی باشیم توش. اگه به این مسائل اشاره نمیشد ممکن بود بعدا بخوره توی ذوقم همونطور که سر MGSV این اتفاق افتاد.
منتها فرق MGSV با DS اینه که اونجا جهان خالی بازی وجودش زیاد توجیهی نداشت ولی اینجا کاملا در خدمت روایت و پیام بازیه. و این رسالت واقعی یه کار هنری هستش. که همه اجزاش در خدمت یه هدف باشن تا بتونن یک مفهوم رو به بهترین شکل به مخاطب ارائه بدن.
تریلرهای بازی هم کلا خیلی حس خاصی دارن. یعنی خیلی عجیبن. به یه شکل غیر قابل وصفی باهاشون ارتباط میگیرم. بخصوص رو اون موسیقی های خفن که سوار میشن قشنگ تا ته قلبت نفوذ میکنن. بالاخره باید یه فرقی بین کوجیما با بقیه باشه دیگه :D
در نهایت امیدوارم خود بازی هم بتونه همینطوری منو تحت تاثیر قرار بده.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر