Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
احساس من نسبت به این بازی کاملا برعکس با احساسیِ که قبل از انتشار mgsv داشتم، به نظرم بازی ds بسیار خفن از آب در میاد و سوپرایزهای زیادی توُ دلش داره

مولتی پلتفرم نبودن و موتور حاضر و آماده داشتن قضیه رو خیلی با mgsv متفاوت میکنه، این باعث میشه تایمی که قرار خرج خروجی گرفتن روی پلتفرم های دیگه و ساخت انجین کنن رو خرج جزئیات و قوی تر کردن بازی کنن

همینم که یک ساعت و نیم گیم پلی (حالا از هر چی!) + کات سین ها نشون دادن یعنی محیط بازی خیلی بزرگ و پر جزئیاتِ (با در نظر گرفتن تجربه تلخ کوجیما و ما! از تریلرهای mgsv)

خیلی حس میکنم این بازی مثل mgs4 پرِ از کات سین های زیاد و طولانیِ، به هر حال نظر من اینه بازی خیلی خوب از آب در میاد، فقط باید صبر کرد و دید تا به نتیجه قطعی رسید.
 
راجع به DS از یه طرف با این همه جزییاتی که کوجیما نشون داده مگه میشه که اصل گیم پلی و محیط خالی باشن و هیچی نداشته باشن؟(آفتاب و لگن ۷ دست، شام و نهار هیچی؟) اما از یه طرف دیگه یه حسی وجود داره که اگر واقعا هیچی تو بازی نباشه و همه اش همینی باشه که دیدیم چی؟ چیزی که نگران میکنه منو این هست که بازی تو ۳ سال ساخته شده.
 
  • Like
Reactions: killzone1988
F7CAB091-18A1-4AB6-944E-2F5B61CE91CA.jpeg

کوجیما توضیح میده چرا این اتاق خصوصی لازم بوده. بنظرم اگر بازی بتونه اون احساس تنهایی، ترس ، سختی و تنشی که در طول مسیری که طی میکنیم رو به خوبی القا کنه این پرایوت رومه خیلی اتفاقا لذت بخش هم هست. اخرین بازی ای که خیلی حال میکردم بقولی با سیف هوس بازی د اویل ودین بود! میرفتی بین جکو جونورای وحشتناک با ترسو لرز بسختی عبور میکردی همین که به سیف هوس میرسیدی یه احساس ازادی و ارامش خاصی بهت دست میداد با اون موسیقی پسزمینه ای که پخش میشد که میخواستی تا مدتها همونجا بمونی واسه خودت قهوه بریزی :D ds هم همینه بعد از یک مسیر طولانی و روبه رو شدن با طبیعت سخت ، موجودات اهریمنی و ترسناک ، سرو کله زدن با نیروهای تروریستی که مدام ماموریتت رو به خطر میندازن و سپس عبور از تمام این تنش ها و رسیدن به private room میتونه اون حس ازادی و ارامشی بهت بده که ترجیح میدی مدتی تو همون حس امنی که توی اون اتاق وجود داره بمونی و قبل از اینکه دوباره به اون محیط خشن و بی رحم برگردی کمی با اون حال هوا سپری کنی و بقولی از ارامش قبل از طوفان لذت ببری.
 
کوجیما در آخرین توئیت خودش رسما اعلام کرده که گیم پلی های نشون داده شده در TGS تنها "گیمیکی" بیش نبودند، بنابراین این موارد نشون داده شده (بنابر تعریفی که از "Gimmick" تو فرهنگ انگلیسی هست و شاید خیلی ها راجع بهش درباره تبلیغ کالاهای دیجیتالی شنیده باشید) موارد بی اهمیتی بودند که برای جلب توجه نمایش داده شدند و گیم پلی اصلی چیزی جدی تر و فراتر از این گیمیک های بی اهمیت هست.

پ.ن: تو این توئیت جواب اون دوستانی هم که میگن بازی تو گیم پلی های اخیر به تاریکی و سنگینی تریلرهای ابتدایی نیست داده شده، بازی های کوجیما همیشه عناصر طنز داشته که به گفته خودش این عناصر طنز برای تحمل پذیرتر شدن جو سنگین بازی هاش هست.



116642


در ادامه ببینید گیفی راجع به دو خط آخر توئیت کوجیما که دلم نیومد نفرستم:

:Circle: (گیف حاوی اسپویل از بازی MGS4 هست)


116645
 
آخرین ویرایش:
نمایش گیم‌پلی جدید رو دیدم. باید اعتراف کنم مرعوبِ مطلقم. گوتی تو این سالِ نه چندان پربار که هیچ، به نظرم اولردی جزو نامزدهای GOTGه.
پ.ن: از لحاظ حس سندباکس بودنش مقایسه‌شو با BOTW خیلی قبول دارم ولی مقایسه‌ش با RDR2 از لحاظ واقع‌گرایی شوخی‌ه. خیلی از واقع‌گرایی‌های RDR2 دلیل کافی و ضرورت برای وجودشون حس نمی‌شه. بخاطر همین‌م هست که برای خیلی‌ها حس خسته کننده بودن و از ریتم افتادن می‌ده. شبیه به اداست و فقط انگار واقع‌گرایی برای واقعگرایی‌ه. ولی اینجا اصل ما‌جراست، خودِ گیم‌پلی‌ه. RDR2 انگار از دورن و از همون اول با واقعگرا بودن ساخته نشده فقط یه بازی‌ اوپن ورد کلاسیک‌ به سبک اکشن‌ه که خیلی سینمایی شده. اگه بحث واقع‌گرایی نه از نظر ظاهر که فقط گیم‌پلی باشه به نظرم BOTW خیلی بیشتر و اساسی‌تر واقع‌گراست تا RDR2.
دقیقا این نکته ای که شما گفتی، نقطه قوت بازی بود. برای منی که ساعت ها بیخیال مراحل اصلی و فرعی میشدم، همین نکات ریز بی اهمیت در پیشبرد داستان تو القای اون حسی که دنبالش بودم بی نهایت کمک میکرد. حالا کسی خوشش نمیاد، خب بیخیال اینا میشه و مستقیم میره سراغ مراحل.
واقع گرایی رو(حالا در هر حدی که پیاده سازی شده باشه) من به طور مشخص نکته منفی یا مثبت نمیدونم. یه انتخاب از سوی سازنده است که البته میتونه یه سری هارو عاشق بازی کنه یا متنفر کنه.
منظورم اینه مثل روایت بد یا باگ زیاد یا هوش مصنوعی ضعیف نیست که هیشکی خواستارش نباشه. نکته منفی نیست. یه ویژگی بازیه که به انتخاب سازنده تو بازی قرار گرفته.
 
امید به یه بازی یا به خاطر اعتماد به سازنده است یا به خاطر خود نمایش های بازی.
مثلا الان خبر بازی راک استار یا بازی کن لوین بیاد بیرون من چشم بسته منتطر یه اثر فوق العاده خواهم بود.
کوجیما هم همینه.
طبیعیه طرفدار های شخص کوجیما به موفقیت بازی امید داشته باشن. کاملا هم طبیعیه و هیچ اشکالی هم نداره. ولی دیگه موفقیت بازی رو به این نمایش ها ربط ندید چون انصافا شاید حدود 80 دقیقه از بازی رو تو چند پارت نشون دادن که اصلا مورد فک اندازه نداشته. اکشن بازی(برمبنای نمایش ها) در بهترین حالت meh بوده و هوش مصنوعی ها ضعیف. به شدت هم احتمال خسته کننده بودن راه رفتن ها(برمبنای نمایش ها) وجود داره. راجب داستان و اتمسفر هم خب بعیده کسی به کوجیما شک داشته باشه.
بهتره اینجوری بگم که اگه کوجیما یه آدم کمتر شناخته شده بود، حتی با وجود این بازیگر ها(گرچه جز مدس میکلسون سوپراستار دیگه ای نیست تو بازی و نورمن ریداس و مارگارت کوالی هم اصلا ستاره تراز اول و شناسنامه دار حساب نمیشن) الان کسی هیچ اهمیتی نداشت براش بازی.
در کل به عنوان فن مایکرو امیدوارم بازی موفق شه چون تهش بازی های خوب سونی رم با قرض گرفتن کنسول و ... تجربه میکنم ولی به عنوان کسی که ضمن احترام زیاد برا کوجیما، هیچوقت فنش نبودم، این بازی تا الان چیزی نداره که منو شگفت زده کنه.
حالا بحث متال گیر 5 رو باز نمیکنم که یه وقت ترور نشم.:-":-":-":D:D:D ولی اون بازی تو روایت و اپن ورد سازی اشکالات زیادی داشت که امیدوارم الان بار این بازی رفع شده باشه.
 
تو آخرین پنل TGS مشخص شد که بازی هنوز یه کارکتر معرفی نشده داره که در موردش اصلا صحبتی نشده و مشخص هم نیست بازیگرش کیه.

حدس میزنید کی باشه؟ کیانو ریوز مثلا؟:D
بنظرت واضح نیست کیه؟ :D
f2635e78-87a3-4635-bc6b-2fa67f2b5521.jpg

لول :D

ولی جدی چه خبره تیم کست بازی؟ 9 تا از شخصیتای مهم معرفی شدن، کاش بیشتر از این دیگه رو نکنن قشنگ حالمون جا بیاد موقع دیدنشون تو بازی. یه شخصیت زن دیگه هم هست که هنوز معرفی نشده!
 
قبلا هم گفتم این بازی قشنگ رو تیغ داره راه میره
یا جر میخوره یا همرو جر میده....حد وسطیم نداره
چه خون و خونریزی راه بیفته بعد از عرضه بازی.
مراقب باشین جر نخورین چون به حالت دیفالت اگر در هر جبهه ای قرار بگیرین احتمال جر خوردن وجود داره.
 
بنظرت واضح نیست کیه؟ :D

ولی جدی چه خبره تیم کست بازی؟ 9 تا از شخصیتای مهم معرفی شدن، کاش بیشتر از این دیگه رو نکنن قشنگ حالمون جا بیاد موقع دیدنشون تو بازی. یه شخصیت زن دیگه هم هست که هنوز معرفی نشده!
با این همه بازیگری که جمع کرده تو بازی یاد تیم منتخب جهان میافتم تو فیفا 98 :D
 
تو آخرین پنل TGS مشخص شد که بازی هنوز یه کارکتر معرفی نشده داره که در موردش اصلا صحبتی نشده و مشخص هم نیست بازیگرش کیه.

حدس میزنید کی باشه؟ کیانو ریوز مثلا؟:D
کوجیما چند ماه پیش بنظر هینتی داد که من دنبالشو گرفتم و فرضیه رو توی این تاپیک مطرح کردم، کوجیما از آدام درایور ویدئو کلیپ و عکسهای متنوعی گذاشت، یه ویدئو از حالت هایی که بیشتر کوجیما میپسنده!
اما الان، البته هنوزم احتماله و نمیشه قطعی دونستش

z95044_.jpg

y34403_.jpg

 
  • Like
Reactions: benjohn

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or