PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,509
نام
محمد
مازیار گفتی مایکرو فنا
میگم اولین بار در تاریخ bc عه سروکله اشون پیدا نشده:D
سرگرم گیرز َن؟یا برنامه میچینن واسه ds؟/:)
البته معمولا اپیک فیل میشن ، امیدوارم ادامه دار باشه :p
داریم این civil war ـی که راه افتاده رو می خونیم و حالش رو می بریم >:):D دیگه دوستان سونی فن خودشون دارن زحمت کار رو میکشن، ما به وقتش یعنی دو ماه دیگه پیدامون میشه >:):D:D
 

voldmort

AʙʏsSw̶ᴀʟᴋεЯ
کاربر فعال
May 28, 2015
10,014
نام
ali
الان دیگه خیلی جالب شده اینجا.

از دو دستگی به چند دستگی لول آپ کردیم.
دلیلش اینه که یه سریا مارو با هیترهای سونی یکی کردن!
فکر کردن اینکه میگیم ناراضی ایم و نقدش میکنیم از رو خوشحالیه!
کاملا بلعکسه
در صورتی که شاید از همونایی که فن بوی بازی در میارن بیشتر ناراحتیم
توقعات و تصوراتمون تو این چندسالی که وحشتناک هایپش بودیم خیلی از چیزی که این ۳ روز دیدیم دوره
بازی بویی از عنصر دلهره و وحشت و ترس (باتوجه به اون ۳ تریلر معروف اول) حداقل تا اینجای کار نبرده در عوض بیش از اونچه فکر میکردیم رئالی تر شده
و خیلی مسائل دیگه که قبل تر بچه ها مطرح کردن
ولی چون تاپیک ارث پدرانشون هست ماها نباید نقد کنیم و توی تاپیکی که از روز اول اخبارش رو خودمون قرار میدادیم حضور داشته باشیم!
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
مثال خوبی زدی...اتفاقا اخیرا دارم دوباره SOTC رو بازی می‌کنم ولی فرقش با نمایش‌هایی که از DS دیدیم فوق‌العاده زیاده.
توی SOTC صرفا چندتا مکانیک ابتدایی وجود داشت اما کارایی و لذت استفاده ازشون خیلی زیاد بود...هیچ مکانیک اضافه و ناکارآمدی نداشت. چطور میتونی بگی در ظاهر هیچی نداشت؟! نقطه عطف SOTC مواجه با Colossus بود که هر مبارزه بشدت اپیک و هیجان‌انگیز طراحی شده بود...همون مبارزات رو مقایسه کن با اون باس فایتی که دو روز پیش نشون دادن...سم وایساده بود از راه دور با نارنجک دهن باس رو سرویس می‌کرد...باس بنده‌خدا هم گیج میزد نمیدونست چی کار کنه.
SOTC مبارزاتش کاملا نوآورانه بود و تا اون موقع چیزی شبیه‌اش در اون عظمت دیده نشده بود...هم از نظر اپیک بودن و هم از نظر تفکر نوآورانه‌ای که پشتش بود...عنوانی که باعث شد خیلی بازیهای بعدش ازش الهام بگیرن. حالا توی DS چی دیدیم که همچین حسی از نوآوری رو منتقل کنه؟ اگه هست و هنوز نشون ندادن، باشه منتظر زمان عرضه میمونیم.
نکته بعدی هم اینه که چرا DS رو باید با یه بازی مینیمالیستی از چندین سال پیش که با بودجه و نفرات محدود ساخته شده مقایسه کنیم؟! انجین آماده و بودجه سرسام‌آور در اختیار کوجیما قرار دادن که بیاد فقط رفقای بازیگرش رو بریزه توی بازی ؟!
کافیه انتظارهایی که پارسال بدون دیدن گیم پلی از بازی داشتیم رو با الان مقایسه کنید....پارسال من توی یکی از تاپیکا یه چیزی تو مایه‌های اینکه TLOU Part II خفن‌ترین بازی انحصاری آیندست گفتم، ولی خیلیا مخالفت کردن که حالا صبر کن DS رو ببینیم بعد! الان چی شده که باید بزاریمش کنار SOTC و کارای Ueda؟! بازیای Ueda هیچوقت ادعایی نداشتن...خیلی ساده منتشر شدن و خیلیا رو تحت تاثیر قرار دادن...حالا همینو با جنجالی که کوجیما داره در مورد بازیش ایجاد میکنه و چند سال هایپ و سبک جدید و بازیگرای هالیوودی و بقیه مسائل مقایسه کن...چطور میشه الان انتظار یه بازی مثل کارای Ueda رو داشت؟
در نهایت هم صحبت‌های تروی بیکر واسه زمانی ارزش داشت که گیم‌پلی از بازی ندیده بودیم و نمیدونستیم چیه...حالا که خودمون بالای یک ساعت از بازی گیم‌پلی داریم و میتونیم تحلیلش کنیم، چه نیازیه به این حرفا...ممکنه اون Huge بودنش صرفا به کست و بازیگرای بزرگی که داره، محیط وسیع بازی یا هر چیز دیگه‌ای اشاره داشته باشه. آره از نظر بودجه بازی عظیمی هست...ولی اون بودجه خرج چی شده؟‌ :|
خلاصه که از DS انتظار خیلی بیشتری میرفت...وگرنه اگه صرفا بخواهیم بگیم که بازی قراره ساده و هنری باشه و بعد از عرضه همه رو شیفته خودش کنه، من امیدم به Concrete Genie بیشتره چون داخل نمایش‌ها نوآوری و استایل هنری خودشو نشون داده و همش ادعا نبوده.
مشکل دقیقا همین جاست
قبل از تجربه death stranding یا حتی انتشار بازی به مکانیزم های بازی ایراد می گیرن از کجا میدونی مکانیک اضافه و ناکارآمد داره ؟
اگه SOTC سال 2005 منتشر نمی شد همین نسخه 2018 بود قطعا قبل از انتشار تمام این انتقاد ها مطرح می شد چرا محیط بازی خالی ؟مگه میشه یه بازی با فقط 16 تا دشمن ؟ تنوع سلاح کجاست ؟و....
منظورم از مقایسه این دو تا المان های به نظر نمیاد جذاب باشن مثل ساعتها وقت گذاشتن و طی کردن مسیر های طولانی برای رسیدن و پیدا کردن نقطه ضعف Colossus تو SOTC اما وقتی خودت بازی تجربه میکنی همین کار به ظاهر خسته کننده به قدری جذاب و شگفت انگیز بعد از پایان بازی ارزو می کنی ای کاش تعداد Colossus ها بیشتر بود
به نظر کوجیما این حس جادوی به وجود اورده قدم زدن در محیط به قول دوستان کولبری بسیار جذاب خواهد بود
هر چند که بازی بسیار فراتر از این حرف هاست
Annotation 2019-09-14 185133.jpg
این نقشه وسیع تنوع محیطی خارق العاده داره
Annotation 2019-09-14 181747.jpg 116543

در مورد باس فایت هم انتظار داشتی سم دقیقا چی کار کنه ؟

با این نمایش گوتی شد؟
شاید بازی گوتی بشه ولی قطعا بخاطره این نمایش نیست :D
بازیو مثال زدی که برای کشتن یه غولش باید ساعتها وقت بذاری و نقطه ضعف پیدا کنی
هنوز زوده با ابرشاهکاری مثل shadow مقایسه بشه
یه دلیل دیگه هم که آوردی تعریف و تمجیدهای یکی از بازیگرای بازی بود!!
خب بنده خدا بیاد چیبگه؟بازیی که خودشم توش دخیل بوده و هنوز منتشر نشده بیاد بگه بازی شخمیه؟:D
با این نمایشهایی که از گیمپلی بازی اومده بنظرم قانع کننده نیست
قبلا هم گفتم این بازی قشنگ رو تیغ داره راه میره
یا جر میخوره یا همرو جر میده....حد وسطیم نداره
راجعبه بچه هایی که الان پاهاشون لرزیده و میخوان درو ببندن هم بگم تو تاپیک امتیاز ها خودمون میاریمتون بعد درو میبندیم:D
شما که mgs بازی کردی حتما میدونی کوجیما همیشه تو بازی هاش جزییات به نظیری داشته
وقتی تو این محیط کوچک این همه جزییات وحشناک وجود داره تصور کن تو این نقشه عظیم چقد نکات فوق العاده وجود داره
-----------------------------------------------------
:))
Annotation 2019-09-14 185315.jpg
Annotation 2019-09-14 184943.jpg
Annotation 2019-09-14 173118.jpg
 
آخرین ویرایش:

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
نکته اساسی اینجاست که این دو تا گیم پلی رو نه برای فن هاش که برای قانع کردن منتقداش ترتیب داده بود ! متوجه هستید که چی میگم !


خدمت دوستانی که میگن روز عرضه می‌بینمتون ! باید بگم که شما رو با مایکرو فنا تنها میزاریم و در رو پشت سر خودمون می‌بندیم >:)
ببین اگه نظر‌ خودت که بازی بد و مزخرف که هیچی :D اما اگه از رو فن بازی که یحتمل بازی شکست بخوره و حرفی داشته باشی جلوی Xbox فن ها بزنی که عفوا لکم:D اونا به هر حال ریپ خودشون میکنن اما خیانت تو فراموش نمیشه:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
داریم این civil war ـی که راه افتاده رو می خونیم و حالش رو می بریم >:):D دیگه دوستان سونی فن خودشون دارن زحمت کار رو میکشن، ما به وقتش یعنی دو ماه دیگه پیدامون میشه >:):D:D

دو ماه دیگه تو تاپیک امتیازات بازی میبینیمتون:D

من معتقدم یا کوجیما این ایده رو درست در میاره که DS میشه گیم آو جنریشن و یا گند میزنه و دیگه تا چند ماه شماها ولمون نمیکنید:D

پ.ن: تموم کردی Gears 5 ـو؟ حال کردی باهاش؟ راحت بهترین انحصاری کل مایکرو تو این نسل و بعد از KHIII بهترین بازی سال بوده تا الان.
 

Destro

Gold User
Apr 18, 2010
3,478
نام
Nightwing
این همه ویدیو از بازی اومده و هنوز معلوم نیست دقیقا چیه این بازی . خیلی عجیبه سبکش امیدوارم چیز خوبی از آب دربیاد
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
حالا شبیه‌ساز کولبری و حمالی یا هرچی که اسمش هست، خوشبختانه در کنار بخش‌های اصلی بازی که حداقل توی ویدیوها خیلی باهاشون حال کردم، میشه کلی چیزهای کوجیمایی توی Death Stranding دید که توی بقیه بازی‌ها خبری ازشون نیست! :D از اون ایده‌ها و اتفاقاتی که هر نسل شاید به تعداد انگشتان دو تا دست هم توی بازی‌های AAA دیده نشن (به یاد ایده‌های باحال MGS مثل اون ماجرای زندان MGS3).
میذارم توی اسپویلر برای اون‌هایی که نمی‌خوان براشون لو بره:
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
مشکل دقیقا همین جاست
قبل از تجربه death stranding یا حتی انتشار بازی به مکانیزم های بازی ایراد می گیرن از کجا میدونی مکانیک اضافه و ناکارآمد داره ؟
اگه SOTC سال 2005 منتشر نمی شد همین نسخه 2018 بود قطعا قبل از انتشار تمام این انتقاد ها مطرح می شد چرا محیط بازی خالی ؟مگه میشه یه بازی با فقط 16 تا دشمن ؟ تنوع سلاح کجاست ؟و....
منظورم از مقایسه این دو تا المان های به نظر نمیاد جذاب باشن مثل ساعتها وقت گذاشتن و طی کردن مسیر های طولانی برای رسیدن و پیدا کردن نقطه ضعف Colossus تو SOTC اما وقتی خودت بازی تجربه میکنی همین کار به ظاهر خسته کننده به قدری جذاب و شگفت انگیز بعد از پایان بازی ارزو می کنی ای کاش تعداد Colossus ها بیشتر بود
به نظر کوجیما این حس جادوی به وجود اورده قدم زدن در محیط به قول دوستان کولبری بسیار جذاب خواهد بود
هر چند که بازی بسیار فراتر از این حرف هاست
View attachment 116547
این نقشه وسیع تنوع محیطی خارق العاده داره
View attachment 116542View attachment 116543

در مورد باس فایت هم انتظار داشتی سم دقیقا چی کار کنه ؟


شما که mgs بازی کردی حتما میدونی کوجیما همیشه تو بازی هاش جزییات به نظیری داشته
وقتی تو این محیط کوچک این همه جزییات وحشناک وجود داره تصور کن تو این نقشه عظیم چقد نکات فوق العاده وجود داره
-----------------------------------------------------
:))
View attachment 116549
View attachment 116546
View attachment 116545
والا ما جزئیاتی ندیدیم
حداقل تو نمایشها که اینطور بود
جزئیات رو فقط کوجیما میدونه و اون طراح آرتبوکش
راجعبه بازی shadow صحبت شد
اونموقع (البته اگه بازی کرده باشی) یه انقلابی بود برای خودش
واقعا کسی خسته میشد ازین که میخواد یه غول جدید ببینه؟
هرچقدر راه طولانیتر میشد عطش ما هم همینطور
الان سال 2019 هستیم بازیهای اوپن ورلدی مثل ویچر 3 rd2 و......اومده
با وجود جزئیاتی که داشتن شما به این بازی میگی جزئیات؟
اصلا یکی از بحث ها سره اینه که محیط چرا انقدر خالیه....
شما همچین میگی جزئیات بازی کوجیما بالاس که انگار بقیه استودیو ها و کارگردانها بازیهاشونو تو محیط 3d max ساختن
بجای این آمار رو ارقام از نقشه برو گیمپلی بازیو و محیط بازیو ببین بعد بیا در مورد جزئیات محیطی صحبت میکنیم
 

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,581
نام
Alireza
استاد حالا فرموده که بازی Open World جدیدی ساختن...یه بازی که میتونی انتخاب کنی وارد درگیری بشی و براش آماده بشی یا اینکه میتونی از درگیری دوری کنی و از راه سخت و طولانی تری بری سراغ ماموریتت!
اصلا هیچکدوم از بازیهای OW دیگه هم اینطوری نیست! :|x_x

116558
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
استاد حالا فرموده که بازی Open World جدیدی ساختن...یه بازی که میتونی انتخاب کنی وارد درگیری بشی و براش آماده بشی یا اینکه میتونی از درگیری دوری کنی و از راه سخت و طولانی تری بری سراغ ماموریتت!
اصلا هیچکدوم از بازیهای OW دیگه هم اینطوری نیست! :|x_x

View attachment 116558
#انقلاب
 

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
مثل اینکه اواخر تریلر به یه کارکتر جدید اشاره شده.

Cliff: Cheers to Lisa, and you
ff586c0.jpg

میتونه مادر اولین BB که ساخته شده باشه؟ چون کوجیما روی استیج تایید کرد چیزی که اینجا سم میدید از خاطرات BB بود.
 
  • Like
Reactions: Coma BlacK

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,509
نام
محمد
دو ماه دیگه تو تاپیک امتیازات بازی میبینیمتون:D

من معتقدم یا کوجیما این ایده رو درست در میاره که DS میشه گیم آو جنریشن و یا گند میزنه و دیگه تا چند ماه شماها ولمون نمیکنید:D

پ.ن: تموم کردی Gears 5 ـو؟ حال کردی باهاش؟ راحت بهترین انحصاری کل مایکرو تو این نسل و بعد از KHIII بهترین بازی سال بوده تا الان.
من بعید میدونم خیلی بازی خفنی بشه ولی باز بعید میدونم گند هم بزنه. ولی من اگه پلی ۴ داشتم احتمالا روز اول بازی رو می گرفتم :D من عاشق این جور بازی ها که بخشی زیادیش به گردش تو محیط میگذره هستم (تقریبا تمام WS های مطرح این نسل رو رفتم)، حالا واقعا چیز خیلی جدیدی تو بازی ندیدم ولی طراحی محیط و اتمسفرش محشره. از نظر کارگردانی سینمایی هم که کسی رودست کوجیما نمیاد.

پ.ن: اواخرش هستم و کلا نظرم بهش خیلی مثبت هست :D
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
عزیز خودت داری میگی mgs خطی بود و نمیتونست یه میشن نمایش بده چون داستان بازی لو میره و....
بازم جواب خودتو دادی...با این وجود mgs 4 رو قشنگ نشون داد.این خیلی مهمه
تازه اون حساسیتی که داستان mgs 4 داشت اصلا قابل مقایسه با ds نیست
چون میخواست داستان اسنیک کبیر رو تموم کنه و اون زمان تاپیکاش هنوزم هست.اصلا یه غوغایی شده بود
انقدر داستان حیاتی بود که گیمپلی نبود
یجوراایی هایپش مثل هایپ فصل آخر گات بود
اینکه میگی این بازی اوپن ورلده و احتیاجی نیست یه میشن نشون بدن کافیه نمایش طوفانیه horizon رو بیاد بیاری که یه میشن از باری نشون دادن
اونم تو زمینه داستان مثل ds فقط تئوری بود که میومد و هیچی معلوم نبود
ولی با وجود حساسیت داستانش بازم جیگر داشت که یه میشن درست و حسابی نشون بدن
کمکاری کوجیما تو این نمایشها پای عجیب غریب بودنش نذارین
خود راک استار هم که میشناسی چجوری بازیاشو نمایش میده
کلا یه تریلر 7 دقیقه ای میده و حداقل کل مکانیزم های بازی و کلین بازیرو نشدن میده
برعکس کوجیما 80 دقیقه بازی نشون داده که 40 دقیقش راجعبه شاشیدن و حموم کردن و.....بوده
با این اوصاف خیلیا میگن گیمپلی بازی کاملا منو راضی کرد.من یه سوال دارم...اصلا چیزی به اسم گیمپلی تو بازی بود؟؟
بود؟
اگه این گیمپلی بازی هستش پس موفق باشید
اگرم نیست پس نقد پذیر باشید و قبول کنید که چنتا نمایش آخر ds به معنای واقعی کلمه افتضاحه
تنها کاری که میتونید بکنید صبرکردنه ولی تا اونموقع نباید الکی بگین این نمایش عالی بوده
اینهمه مقاومت واقعا جای تحسین داره
برعکس یادمه در کنار داستان... گیم‌پلی بازی و اون لباس طوفانی‌ای که با محیط استتار میشد خیلی تو بحثا بولد بود و ازش صحبت میشد... حالا کاری با گذشته ندارم
شاید قسمتی از صحبت شما بجا باشه... ولی قبل از انتشار بازی بنده نظرمو اعلام کردم شما هم همینطور... بحثی نداریم... بازی که منتشر شد همه چی مشخص میشه
شما هم همینطور موفق باشید!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر