PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
عمرا از نظر بافت ها و جزییات و تعداد و تنوع چیز هایی که محیط میبینیم دث نزدیک به هورایزن بشه!
کاملا مخالفم بنظرم DS انگار شماره بعدی گرافیک هورایزنه. انگار ایرادات اونو رفع کرده باشن و پولیش بیشتری داده باشن
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,705
نام
عرفان
الان که بیشتر دقت کردم متوجه شدم اون پرش های بلند که برای خیلی عجیب بودن به خاطر اون اسکلتونی هست که به پای سم متصل هست.
116318

زیر سوال نبردم هم موافقم هم مخالف ببینید هر بازیی تو هر بخشیش خوبی و بدی خودش داره درباره کنترل و انیمیشن بازی های کوجیما هم مسئله همینه دقیقا هم خوبی داره و هم بدی من از mgs5 (خودم تجربه نکردم نظر آنچنانی نمیدم) بد نگفتم گفتم از نظر انیمیشن بهترین تو بازی های کوجیما و از خیلیا که اصلا نمیدونستن سری چیه فقط تعریف شنیدم بگزریم داشتم میگفتم که هرچیزی خوبی و بدی خودش داره درسته فیزیک بازی های کوجیما خفنه گیم پلی هاش خلاقانس انیمیشن های cqc و ریلود یا جاخالی دادن و سینه خیز رفتن اسنیک خفنه اینا همش درسته مخالفتی ندارم فقط از ضعف کنترل ها و یسری از انیمیشن ها مثل نشستن و پا شدن شخصیت و راه رفتنش که هنوزم که هنوزه تو بازی های کوجیما مصنوعیه مینالم همین مثلا بازیی مثل mgs5 که رو واقع گرایی تاکید داشت تمتم حرکاتش زیادی سرعتی و مصنوعیه اصلا آدم تو واقعیت چنین حرکاتی نمیتونه بزنه ds هم قشنگ همون ضعف ها رو داره و تازه بدترم هست خودت خفت کردنش با بند دیدی دیگه امیدوارم منظورم درست رسونده باشم
متوجه شدم پس با توجه به حرفات انیمیشن بد گزاره ی اشتباهی هست باید بگی انیمیشن غیر واقعی برای مثال dmc انیمیشن های خوبی داره ولی غیر واقعین
دلیل سریع بودن بعضی انیمیشن ها برای مثال تو mgsv بالانس کردن گیمپلی بود یعنی با توجه به ریکشن enemy یا نرم بودن گیمپلی باید یه سری حرکات مثل دویدن یا پریدن تند تر از حالت معمولی باشن این البته اصلا چیزی نیست که تو ذوق بزنه هیچ کدوم از منتقد ها نقدی به این قضیه نگرفتن
 
آخرین ویرایش:

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
الان که بیشتر دقت کردم متوجه شدم اون پرش های بلند که برای خیلی عجیب بودن به خاطر اون اسکلتونی هست که به پای سم متصل هست.
View attachment 116318
دقیقا منم به این فکرده بودم تازه اون سرعت زیادش که رفت راننده رو در آورد هم بخاطر همین بود
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
من از DS واقعا راضی‌ام... یعنی انتظاراتم برآورده شد
چیزی که تا الان فهمیدم گرافیک و جلوه های بصری مهم‌ترین چیز برای دوستانه... جالبه که این قضیه برای من برعکسه!

باید اضافه کنم که گرافیک مهمه... ولی اصلا مهم ترین عامل تو ی بازی نیست

اینجوری که بخاطر جلوه‌های بصری به DS گیر میدین... ادامه بحث بی فایدست
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: pbgame and benjohn

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,986
نام
Mohammad
من دوباره تریلر بازی رو دیدم،بازی از لحاظ فیزیک و انیمیشن یه چیز گولاخه واقعا. نمیدونم چرا بعضی از دوستان میگن انمیشین های بازی ضعیف کار شده
 
  • Like
Reactions: pbgame and benjohn

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,489
نام
Ali
116321

برخلاف جو اینجا ، نمایش بازی بیشتر از قبل به من حال داد و فوق العاده خاص بود برام !

دقیقاً چیزی که حدس میزدم کمابیش میتونه اتفاق بیوفته که بازی واقعاً Everyone's cup of tea نیست ! بازی بخش بزرگیش واضحاً به گَشت و گُذار و زندگی کردن ِ پلیر تو دنیای بازی وصله . بخشی دیگه اش که ساپورت کننده ی این سفر ِ داستان و شخصیت ها و بیسِ دنیای اصلی ایِ که اتفاقات دَرِش می افته و پُشت بند ِ اینا هم وسایل نقلیه و بخش شوتینگ و پازل و اِنِمی ها و باس هاست .

بازی رسماً همونیه که از ابتدا نشون دادن و اگه منتظر ِ نمره های خفن هستید واقعاً کار سخت میشه . قشنگ جزو بازیهایی ِ که شاهکار خطابش میکنن یِسِری و یِسِری دیگه احتمالاً عنوان پستچی ِ اعظم ُ بهش بدن !

چقدر فوق العاده بود اتمسفر ِ بازی ؛ اوجش جایی بود که سَم از تپه اومد پایین و آهنگ Asylum for the feelings پخش شد .
این تیکه یه حس ِ عجیب ِ نوستالژیک ِ نمیدونم چطور تعریفش کُنَمی داشت که منو بدجوری بُرد توُ خودش .
مخصوصاً لیریک ِ آهنگ با اون نمای بزرگ دشت و همخونیشون با هم .

در کل بازی رسالت Journey وار ِ خودش ُ خیلی خاص پیاده کرده ؛ فرای هر نقد و نمره ای حتما ً میرم تو دنیای مریضش .
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
کاملا مخالفم بنظرم DS انگار شماره بعدی گرافیک هورایزنه. انگار ایرادات اونو رفع کرده باشن و پولیش بیشتری داده باشن
باشه شما یه چی از دث استرندینگ با این جزییات و شلوغی و این تکسچر به من نشون بده ! من حرفت رو قبول میکنم !

116320

بازم میگم برید گیفی که گذاشتم رو با دقیقه ۲۲ تریلر گیم پلی مقایسه کنید ، تا تفاوت علف ها و پوشش گیاهی دستتون بیاد!
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
باشه شما یه چی از دث استرندینگ با این جزییات و شلوغی و این تکسچر به من نشون بده ! من حرفت رو قبول میکنم !

View attachment 116320

بازم میگم برید گیفی که گذاشتم رو با دقیقه ۲۲ تریلر گیم پلی مقایسه کنید ، تا تفاوت علف ها و پوشش گیاهی دستتون بیاد!
جواب فن کنسول رقیب که دستش به بازی نخورده رو که نمیدی منم مثل تو هم فن بازیم هم صد دفعه تمومش کردم. مشکل اینجاست که تو الان به کل بازی و صد ها گیف عکس با کیفیت دسترسی داری من به گیم پلی که از یوتیوب دیدم واقعا جنگ برابری نیست.
ولی ارجاعت میدم به تحلیل DF که اونا هم همین نظر رو داشتن.


........


راستی فردا هم انگار دوباره نمایش داره بازی ایشالا فردا در مورد مبارزات بیشتر ببینیم
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
باشه شما یه چی از دث استرندینگ با این جزییات و شلوغی و این تکسچر به من نشون بده ! من حرفت رو قبول میکنم !

View attachment 116320

بازم میگم برید گیفی که گذاشتم رو با دقیقه ۲۲ تریلر گیم پلی مقایسه کنید ، تا تفاوت علف ها و پوشش گیاهی دستتون بیاد!
داداش بکش بیرون از بحث گرافیکو جلوه های بصری
الان علف ها و پوشش گیاهی DS با کیفیت تر بود شما اینجا به به میگفتی به بازی...

تو این بازی بیشتر دنیای درگیرکننده و داستانو اتفاقاتشه که گیمرو جذب میکنه.... بقیه بخش‌ها مثل گیم‌پلی بازی هم راضی کنندست... حالا اگه ایراداتی تو جلوه‌های بصری بازی وجود داره... اصلا نیازی نیست انقدر بولد بشه... یعنی مهم هم نیست... حالا بازم هر جور راحتی
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
عمرا از نظر بافت ها و جزییات و تعداد و تنوع چیز هایی که محیط میبینیم دث نزدیک به هورایزن بشه!
این گیفی که از هورایزن گذاشتی این کجای مپه؟
چقدر خفن بود گرافیکش هنوز بعد دو سه سال
نسخه دومش چی میخواد بشه
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
این گیفی که از هورایزن گذاشتی این کجای مپه؟
چقدر خفن بود گرافیکش هنوز بعد دو سه سال
نسخه دومش چی میخواد بشه
بزارن سوار اون پرنده ها بشیم یعنی حیف اون همه عظمت نمیشد سوارش شد :D
هرچی میخواد بشه امیدوارم شخصیت پردازی داغونش (بجز aloy) بهتر کنن یعنی یسری شخصیت های داستان به قدری حال بهم زن بودن که دلت میخواست همونجا نویسنده رو فحش کش کنی :D

vaan 2
بنظرم منم پوشش گیاهی تو هورایزن خیلی بهتره مازیار ولی گرافیک مطمئن نیستم شاید بخاطر نور بهتر محیط هورایزن که فکر میکنی گرافیکش از ds بالاتره ولی ds هم برتری هایی مثل افکت آب داره که از مشکلات اصلی دسیما بود و تیم کوجیما بهینش کرد
_______________________________________
الان نمایش بعدی کی هست؟
 
  • Like
Reactions: vaan 2

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
این گیفی که از هورایزن گذاشتی این کجای مپه؟
چقدر خفن بود گرافیکش هنوز بعد دو سه سال
نسخه دومش چی میخواد بشه
فکر کنم بین pitch cliff و sunfall باشه ، اگه اونجا هم نباشه نزدیک mother's cardle محیط چمنی زیاد داشت !
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty

mikammi

کاربر سایت
Feb 9, 2014
455
نام
shahab
یه بار دیگه گیم‌پلی رو دیدم. هیتر و حتی منتقد با منطق می‌طلبم :D چه حس سندباکس گولاخی داشت. باید دسته دستت باشه تا بفهمی چه خبره با دیدن نمی‌شه. از الان می‌بینم نشستم تو یه جمعی و همه دارن جر و بحث می‌کنن که الان تو این موقعیت چه تصمیمی بگیرن و چیکار‌ کنن:D اگه مکانیک‌ها به اندازه کافی زیاد و عمیق باشن راحت می‌ترکونه. می‌تونه همراه W3 و BOTW و RDR2 و احتمالا CP2077 از پرچمدارای اوپن ورد دیزاین نسل باشه. اگه داستان و روایت واقعا خوب باشه و چیزایی که ندیدیمم با همین فرمون باشه بازی رفته تو رنج ۹۵ ۹۶ها.
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,545
نام
کورش
چطوری پوشش گیاهی دوجای متفاوت رو با هم مقایسه میکنید و نتیجه میگیرید گرافیک یکی بهتره؟ الان مثلا چون کویر انچارتد 3 پوشش گیاهی نداشت گرافیک ضعیفتری داره؟
اگر قرار بر مقایسه هست میشه کیفیت سنگها رو با هم مقایسه کرد. الان بنظرتون سنگهای غیر طبیعی و تقریبا پفی مانند هورایزن(با کمی اغراق شبیه سنگهای اثار بلیزارد) قابل مقایسه با سنگهای DS هستن؟ اگر به گذاشتن اسکرین شات از جنگله که خب از جنگلهای اسکایریم هم میشه یه چیزی برای مقایسه دراورد و هورایزن رو به چالش کشید.
درکل اگر هورایزن محیط توندرا مانندی داره ( که من یادم نمیاد همچین چیزی ) عکس اون محیط رو با عکس محیط تریلر امروز میتونید مقایسه کنید در غیر این صورت عکس پوشش گیاهی هورایزن بنظرم به هیچ وجه معیار درستی برای مقایسه گرافیکشون نیست ولی کوه و سنگ چرا.

پ.ن: بشدت از مقایسه گرافیک متنفرم و بنظرم سطحی ترین و کم ارزش ترین چیز در ارزشگذاری یه گیم گرافیک اونه و این پست رو هم فقط برای اینکه مقایسه هاتون منطقی باشه زدم.
پ.ن2: هورایزن بازی خیلی خوبی بود من واقعا ازش لذت بردم ولی یخورده بخاطر انحصاری بودن اورریت شد و بنظرم در مقابل بزرگان OW اونقدرها هم در حدی که ازش تعریف میشه نبود هرچند بخودی خود بازی خیلی خوبی بود و یه تریپل A درست و حسابی.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر