Multi Platform Death Stranding

پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox Series X|S
Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:
اولا که الان نسبت به مثلا 7 8 سال پیش تعداد استدیوهای ایندی ساز خیلی خیلی بیشتر شده و اتفاقا خیلی فروش های نجومی تر دارند و راحت به فروش میلیونی میرسند و اصلا جریانی نیست که قطع شده باشه. اصطلاح یک مدت هرکی از ننش قهر میکرد ایندی میساخت بشدت اشتباهه

ولی خب ساخت بازی بتل رویال در حال حاضر به چند استدیو درست و حسابی کمک بزرگی کرده؟ پابجی که خالق این ژانر بود الان داره برای بقا میجنگه! بازی کلیف بی نیامده کنسل شد، EA با بتل رویال BFV به هیچ کدوم از خواسته هاش نرسید و از اصل ماجرای خود بتفیلد هم جا موند، CODBO4 هم از لحاظ عملکرد مالی کاملا متوسط عمل کرد و هیچ فرقی با WWII ی که تمرکزش روی سینگل بود نداشت!

بند اخر! دقیقا کی گفته اسون تر هست؟ کی گفته ساخت یک بازی که باید چندین سال یک نیروی کار 400 500 نفره رو درگیر کنی کار اسونی هست و در عین حال باید با بازیهای تثبیت شده بازار مثل فورتنایت و پابجی و غیره هم مبارزه کنی؟ چه طوری ساخت یک بازی بتل رویال که خلاقانه تر از فورتنایت باشه اسون تر هست؟ دوست من کوجیما صدبرابر بیشتر از من شما درباره سختی های یک بازی بتل رویال درست و حسابی تو این بازار میدونه. کوجیما از من و شما بهتر میدونه که ساخت بتل رویال این نیست که ملت رو تو یک جزیره به جون هم بندازی، بلکه بتل رویال یعنی ساخت ریتم و تمپو تو یک بازی تمام مولتی پلیر که مثل سینگل پلیر قدرت زیادی روی پیشروی پلیر نداری.

شما منظور بنده رو متوجه نشدی از همون اول رفتی تو حاشیه! اون اصطلاحی هم که بکار بردم کاملا درسته و مشخصه که در جریان سبک هایی که توی این 10 15 سال اخیر بین دولوپر ها باب شدن و بعضی هاش از بین رفتن و احیا شدن نیستی.
جایی از صحبتم نگفتم که فلان سبک سرنوشتش به کجا رسید که حرف توی دهن من میزاری!

دقیقا به همین خاطر که کوجیما از من و شما بهتر میدونه ساخت یه بازی بتل رویال راحت ترین ایده هست اینو گفته."راحت ترین راهی که بشه باهاش پول درآورد اینه که بازی بسازی و همه رو در حالی که سعی میکنن بهم دیگه شلیک کنن در یک جزیره قرار بدی. من نمیخوام چنین چیزی بسازم!"
دیگه واضح تر ازین؟
بر اساس چه دلیل و منطقی میخوای ثابت کنی که ساخت یه بتل رویال که در اصل یه جور ماد هست از توسعه یک پروژه عظیم داستان محور و ip اورجینال سخت تره؟ این ایده و حرفا از کجا میاد واقعا؟! :confuse: فکر نمیکردم از مثالی که در رابطه با سبک هایی که هر چند سال خلق میشن و تا مدتی توسعه پیدا میکنن یه همچین برداشت عجیبی بکنی!
حرف تبلیغات رو هم زدی از اول که بشدت خنده دار و بی ارتباط به حرف کوجیما بود.

همین که پروژه داستان محوری که سبک مجزایی از مالتی پلیر های آنلاین داره رو با بتل رویال ها مقایسه کردی نشون میده که شناخت لازم رو در رابطه با سبک ها و بازاریابی متفاوت و مخاطب های هر سبک نداری. DS دلیلی نداره با بازار فورتنایت مبارزه کنه اینا هم سبک نیستن! همون طور که فورتنایت و پابجی مخاطب دارن امثال Death stranding هم بازار مربوط به خودشون رو دارن.
 
آخرین ویرایش:
با دیدگاهت در این مورد موافق نیستم.هیدئو نیازی به مصاحبه کردن ضد یک سبک برای تبلیغ بازیش نداره.دیدگاهش رو خیلی روشن بیان کرده:

عنوانی که برای تک تک جزییاتش 4-5 سال شبانه روز خونُ عرق ریخته شده رو اصلا نمیتونم با چیزایی مانند pubg یا Fortnite حتی مقایسه کنم که صرفا برای پول در اوردن ساخته شدن.

یکجورایی میخواستم از این بحث بیام بیرون ولی خب چون دوستمون رابین هود با کژ فهمی ریپلی کرد مجبور شدم برگردم و گفتم خب درست و حسابی بحث رو ببندم. کوجیما تو همین پنل کامیک کان به وضوح گفته دنبال ساخت تجربیات جدیدی هست که الهام بخش به دنیا باشه! تا جایی که ما خاطرمون هست بازیهای پابجی و فورتنایت نه تنها ip جدیدی هستند بلکه حتی ژانرشون هم به کل جدید هست و مشخصا تا اینجا مطابق ایده ال گرایی کوجیما هست بابت خلق تجریبات جدید! و در ادامه مشخصا ساخت یک بازی بتل رویال درست و حسابی که شما باید روزانه محتوای جدید براش بسازی و صدها نفر تحت فشار کاری قرار بگیرن و خون و عرق بریزنند تا بتونه پلیر جذب کنه اصلا کار راحتی نیست


Q: Why is it important to you not to make a game that’s similar to something before?
H: There’s no reason to create something that’s already there. I want to create something that gives more inspiration to the world. #DeathStranding


شما منظور بنده رو متوجه نشدی از همون اول رفتی تو حاشیه! اون اصطلاحی هم که بکار بردم کاملا درسته و مشخصه که در جریان سبک هایی که توی این 10 15 سال اخیر بین دولوپر ها باب شدن و بعضی هاش از بین رفتن و احیا شدن نیستی.
جایی از صحبتم نگفتم که فلان سبک سرنوشتش به کجا رسید که حرف توی دهن من میزاری!

دقیقا به همین خاطر که کوجیما از من و شما بهتر میدونه ساخت یه بازی بتل رویال راحت ترین ایده هست اینو گفته."راحت ترین راهی که بشه باهاش پول درآورد اینه که بازی بسازی و همه رو در حالی که سعی میکنن بهم دیگه شلیک کنن در یک جزیره قرار بدی. من نمیخوام چنین چیزی بسازم!"
دیگه واضح تر ازین؟
بر اساس چه دلیل و منطقی میخوای ثابت کنی که ساخت یه بتل رویال که در اصل یه جور ماد هست از توسعه یک پروژه عظیم داستان محور و ip اورجینال سخت تره؟ این ایده و حرفا از کجا میاد واقعا؟! :confuse: فکر نمیکردم از مثالی که در رابطه با سبک هایی که هر چند سال خلق میشن و تا مدتی توسعه پیدا میکنن یه همچین برداشت عجیبی بکنی!
حرف تبلیغات رو هم زدی از اول که بشدت خنده دار و بی ارتباط به حرف کوجیما بود.

همین که پروژه داستان محوری که سبک مجزایی از مالتی پلیر های آنلاین داره رو با بتل رویال ها مقایسه کردی نشون میده که شناخت لازم رو در رابطه با سبک ها و بازاریابی متفاوت و مخاطب های هر سبک نداری. DS دلیلی نداره با بازار فورتنایت مبارزه کنه اینا هم سبک نیستن! همون طور که فورتنایت و پابجی مخاطب دارن امثال Death stranding هم بازار مربوط به خودشون رو دارن.

کوجیما نگفته راحت ترین ایده ممکن هست! گفته راحت ترین راهی که میشه پول دراورد! و اشاره کردم مشخصا ساخت بازی بتل رویال راحت نیست. اگر راحت بود کمپانی اپیک نمی امد بیش از 500 نفر تنها از استدیو داخلی ش رو تمام 24 ساعت روی این پروژه بذاره، نمی امد چندین پروژه دیگه اش رو مثل انریل تورنومنت و پاراگون رو لغو کنه و ...

اگر خیلی راحت بود که الان همه می امدند میزدند روی دست فورتنایت! و در ضمن در پست قبلی م اشاره کردم بتل رویال این نیست که یکسری ادم رو بذاری تو جزیره که بهم تیر بزنند وگرنه از n سال قبل ما مودهای TDM رو داشتیم که همین ماهیت رو داشتند. بتل رویال یعنی خلق ریتم و تمپو که شما از لحاظ هیجانی از صفر به صد برسونه

بتل رویال هم عزیز مود نیست و بازم تو پست قبلی م اشاره کردم سازنده هایی مثل تری آرک و دایس که نسبت به این ژانر دیدی مود مانند داشتند به موفقیت چندانی نرسیدند.

درباره بند اخر هم که شما داری میزنی به کوه و کمر که میگی من یک بازی داستان محور رو با بازی بتل رویال مقایسه کردم! نه اتفاقا تا وقتی کوجیما داره بازی داستانی میسازه نیازی به رقابت با موج عظیم فورتنایت و دوتا سه بتل رویال عظیم دیگه رو نداره ولی وقتی کوجیما بخواد بره بتل رویال بسازه باید با فورتنایت رقابت کنه که اصلا راه اسونی برای پول دراوردن نیست

در نهایت همین که کوجیما تونسته این بحث هارو بابت اینکه دث استرندینگ خوبه و بازیهای بتل رویال سطح نازلی از بازیسازی هستند رو در فروم ها به وجود بیاره نشون میده تو عمل ش موفق بوده.

در کل برای اینکه بحث زیاد طولانی تر نشه بهتره این پست زیر رو بخونی تاحدودی سختی های ساخت یک بازی بتل رویال در شرایط فعلی رو متوجه بشی
بازیهای AAA تکنفره ممکن است سرمایه گذاری کم خطری تر نسبت به بازیهای سرویس محور باشند

پ ن: در کل نیازی به ریپلی آنی نیست، میشه یک پست رو یکبار، دو بار و شاید چندبار خوند
 
یکجورایی میخواستم از این بحث بیام بیرون ولی خب چون دوستمون رابین هود با کژ فهمی ریپلی کرد مجبور شدم برگردم و گفتم خب درست و حسابی بحث رو ببندم. کوجیما تو همین پنل کامیک کان به وضوح گفته دنبال ساخت تجربیات جدیدی هست که الهام بخش به دنیا باشه! تا جایی که ما خاطرمون هست بازیهای پابجی و فورتنایت نه تنها ip جدیدی هستند بلکه حتی ژانرشون هم به کل جدید هست و مشخصا تا اینجا مطابق ایده ال گرایی کوجیما هست بابت خلق تجریبات جدید! و در ادامه مشخصا ساخت یک بازی بتل رویال درست و حسابی که شما باید روزانه محتوای جدید براش بسازی و صدها نفر تحت فشار کاری قرار بگیرن و خون و عرق بریزنند تا بتونه پلیر جذب کنه اصلا کار راحتی نیست


Q: Why is it important to you not to make a game that’s similar to something before?
H: There’s no reason to create something that’s already there. I want to create something that gives more inspiration to the world. #DeathStranding




کوجیما نگفته راحت ترین ایده ممکن هست! گفته راحت ترین راهی که میشه پول دراورد! و اشاره کردم مشخصا ساخت بازی بتل رویال راحت نیست. اگر راحت بود کمپانی اپیک نمی امد بیش از 500 نفر تنها از استدیو داخلی ش رو تمام 24 ساعت روی این پروژه بذاره، نمی امد چندین پروژه دیگه اش رو مثل انریل تورنومنت و پاراگون رو لغو کنه و ...

اگر خیلی راحت بود که الان همه می امدند میزدند روی دست فورتنایت! و در ضمن در پست قبلی م اشاره کردم بتل رویال این نیست که یکسری ادم رو بذاری تو جزیره که بهم تیر بزنند وگرنه از n سال قبل ما مودهای TDM رو داشتیم که همین ماهیت رو داشتند. بتل رویال یعنی خلق ریتم و تمپو که شما از لحاظ هیجانی از صفر به صد برسونه

بتل رویال هم عزیز مود نیست و بازم تو پست قبلی م اشاره کردم سازنده هایی مثل تری آرک و دایس که نسبت به این ژانر دیدی مود مانند داشتند به موفقیت چندانی نرسیدند.

درباره بند اخر هم که شما داری میزنی به کوه و کمر که میگی من یک بازی داستان محور رو با بازی بتل رویال مقایسه کردم! نه اتفاقا تا وقتی کوجیما داره بازی داستانی میسازه نیازی به رقابت با موج عظیم فورتنایت و دوتا سه بتل رویال عظیم دیگه رو نداره ولی وقتی کوجیما بخواد بره بتل رویال بسازه باید با فورتنایت رقابت کنه که اصلا راه اسونی برای پول دراوردن نیست

در نهایت همین که کوجیما تونسته این بحث هارو بابت اینکه دث استرندینگ خوبه و بازیهای بتل رویال سطح نازلی از بازیسازی هستند رو در فروم ها به وجود بیاره نشون میده تو عمل ش موفق بوده.

در کل برای اینکه بحث زیاد طولانی تر نشه بهتره این پست زیر رو بخونی تاحدودی سختی های ساخت یک بازی بتل رویال در شرایط فعلی رو متوجه بشی
بازیهای AAA تکنفره ممکن است سرمایه گذاری کم خطری تر نسبت به بازیهای سرویس محور باشند

پ ن: در کل نیازی به ریپلی آنی نیست، میشه یک پست رو یکبار، دو بار و شاید چندبار خوند

اول اینکه اون پ.ن. که نوشتی رو خودت آویزه گوشت کن و چند بار پست منو بخون و به حرفایی که زدی فکر کن.
ایده و راه و روش در این رابطه یه چیز هست مغلطه نکن.

گفتم بتل رویال در اصل یک ماد هست وقتی پست رو درست نمیخونی باعث میشه منظور مخاطبت رو نفهمی و حرفای بی ربط بزنی.

اینکه قضیه رو داری درام میکنی هم خیلی جالبه.:smile:
برای ساخت بتل رویال درست و حسابی باید خون و عرق بریزن تا مخاطب جذب کنند؟ خودت میفهمی چی داری میگی؟
فکر نکنم حتی از معرفی فورتنایت در نسل قبل و سبکی که قرار بود داشته باشه خبر داشته باشی. خلاصه بگم که فورتنایت قرار بود یه بازی زامبی محور مالتی پلیر باشه و اپیک در این نسل وقتی با پاراگون شکست میخوره و موفقیت پابجی رو میبینه فورتنایتی که چند سال از آنونسش می‌گذشته رو سریعا به شکل پابجی در میاره و از موفقیت اون آیپی و ترند شدنش سو استفاده میکنه و تبدیلش میکنه به ماشین پول سازی.

میبینی که فورتنایت نه تنها ایده جدیدی نیست بلکه صرفا یه کپی از موفقیت ip جدید یه استودیو دیگه هست . پس این حرفی که در مورد خلق تجربیات جدید زدی از پایه و اساس غلطه. همینطور مثال زدن اپیک و بحث کردن در راستای این کمپانی.

کوجیما بنا به شناخت و تجربه خودش در این صنعت اظهار نظر کرده و بازم میگم همه چیز واضح بود. این بحث بتل رویال هم همین جا من با شما تموم میکنم و قاطی بحث های فرسایشی فنبوی گونه و با قصد و غرض امثال شما نمیشم.
 
آخرین ویرایش:
اف تاپیک: الان که به پستای قبلیم نگاه میکنم میبینم که واقعا چرت گفتم! مثل اینکه حالم خوش نبود:| میخواید بعد این هرچقدر میخواید ترول کنید ولی از همه دوستان عذر میخوام و دیگه الکی نظر نمیدم من که بیخیال شدم و امیدوارم شما هم بیخیال بشید^:)^(بجز یکی که قصدش مشخصه و همه میدونن کیه)
-------------------------------------------------------------------
خبر جدید
Hideo Kojima is either up to his usual tricks or being seriously ripped off with this Death Stranding-themed perfume commercial
 
بابامو آوردم :Dپدر برای باکس آرت مستقیم وارد عمل شد :)) . فکر کردن ولشون میکنم :D
البته مشخصه پدر هم کاری از پیش نبرده :tearsofjoy:

y150841_.jpg

_کوجیما-سان، راسته میخوای بازی رو برا PC بدی، آبروی ما این وسط گیره سر بازیت..
+ول کن اینا رو تو-سان... بیا این باکس آرت خفنی که طراحی کردیم رو نشونت بدم...:D
 


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or