PlayStation Death Stranding 2: On The Beach

سازنده
Kojima Productions
تاریخ انتشار
2025
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
DS2.JPG

سازنده: Kojima Production
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم: PS5
تاریخ عرضه: 2025

"دث استرندیگ 2 ژانر استرند را بازنگری خواهد کرد."
استاد هیدئو کوجیما B-)

سم و یارانش سفری فراتر از UCA را برای وصل کردن آدمها به یکدیگر آغاز میکند تا نسل انسان را از خطر انقراض نجات دهند, و در طول این سفر با موانع زیادی همچون دشمنان فراطبیعی و سوال های سختی همچون "آیا ما باید به یکدیگر وصل میشدیم؟" رو به رو میشوند.
photo_2024-02-06_18-21-04.png
اطلاعات داستانی:

1. نام کامل بازی Death Stranding 2: On The Beach است.

2. علاوه بر بازگشت سه شخصیت سم, فرجایل و هیگز , دو شخصیت جدید به نام Tomorrow و Rainy با هنرپیشگی Elle Fanning و Shioli Kutsuna به مجموعه دث استرندینگ اضافه خواهند شد.
مدل کارگردان معروف جورج میلر, در نقش شخصیتی به نام Tarman در بازی وجود دارد که گربه روی دوشش از شخصیت کاپیتان هارلاک ایده برداری شده.

3. کوجیما پس از وقوع کرونا مجبور به بازنویسی قسمت دوم شده.

4. براساس گفته این بازیساز بزرگ, اگر الی فنینگ پیشنهاد همکاری اش را قبول نمیکرد, او مجبور به بازنویسی بخشی از بازی میشد, شخصیت فنینگ در بازی مرموزه و ممکنه دوست یا دشمن شما باشه.

5. مدل کارگردان معروف جورج میلر, در بازی وجود دارد که گربه روی دوشش از شخصیت کاپیتان هارلاک ایده برداری شده.

6. مدل کارگردانی دیگری به نام فیف آکین در بازی است که نقش عروسکی کوچک شبیه عروسک های ژاپنی bunraku را ایفا میکند, او سم را در سفر هایش همراهی میکند و میتواند با او درباره بارهایش صحبت کند, اینکه چرا او به شکل مترسک درآمده در طی داستان مشخص میشود.

7. شخصیت هیگز زنده شده و بار دیگر شخصیت منفی است, همچنین گفته شده که او ممکن است در قسمتی از داستان به شما علیه روبات های سامورایی کمک کند.

8. شخصیتی با لباس نینجای سایبورگی, مشابه گری فاکس از متال گیر در این بازی وجود دارد.

9. "فرجایل گروه جدیدی به نام Drawbridge را تشکیل داده تا مناطق بیرون از UCA را بهم متصل کند. او رهبر این گروه بوده" و دیگر مثل گذشته خودش ضعیف نیست, دست دوم فرجایل نقش بزرگی در بازی دارد.

10. سفینه ای که در تریلر دیدیم ماگلان یا ماژلان نام دارد. این سفینه یک پایگاه متحرک است که سم را در باربری هایش همراهی میکند. همینطور به زیر زمین هم میرود.

11. بازی در قاره ای متفاوت از آمریکا جریان داره, جایی که سم برای وصل کردن Chiral Network بهش سفر میکنه. برای متصل شدن مناطق خارج یک گروه خصوصی باید وارد عمل شود چرا که اگر UCA دست بکار شود عملش به عنوان یک حمله شناسایی میگردد.

12. حظور بازی سازانی همچون سم لیک و نیل دراکمن به عنوان بازیگر مهمان در بازی تایید شده.

اطلاعات گیم پلی:

1. تریلر روی PS5 اجرا میشده, کوجیما فکر میکنه که گرافیک بازی بهتر هم میشه. به گفته کوجیما "است های بازی آماده اند و فقط باید بسازیمشون." دوبله ژاپنی بازی امسال شروع میشه تا به عرضه بازی در 2025 برسه.

3. سم حالا میتونه کیفش رو برای راحت تر حرکت کردن و مبارزه دربیاره.

4. محیط بازی بصورت ریل تایم میتونه تغییر فرم بده. جاده ها میتونن توسط زمین لرزه نصف بشن, جتگل ها بسوزن, سیل بیاد و...

Death-Stranding-2-On-the-Beach_2024_01-31-24_014.jpg

5. وقتی که سم شبکه کایرال را وصل میکند, سفینه ماژلان میتواند آزادانه به این مناطق سفر کند. همچنین میتوانید سفینه را خبر کنید که به دنبالتان بی آید.

Death-Stranding-2-On-the-Beach_2024_01-31-24_012.jpg

6. بازی تعداد زیادی وسایل نقلیه داره.

Death-Stranding-2-On-the-Beach_2024_01-31-24_018.jpg

7.دشمنان جدید همچون سگ های رباتی در تریلر دیده میشود.

Death-Stranding-2-On-the-Beach_2024_01-31-24_019.jpg

8. فوتومد تایید شده است.

ds2.jpg

----------------------------------------------------------------------

7. طبق گفته کوجیما موشن کپچر و صداپیشگی بازی به پایان رسیده.

8. دث استرندیگ 2 در سال 2025 عرضه خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
وارد کردن چهره بازیگران و دیگر افراد شناخته شده تو بازیها خیلی به تجربه گیمر آسیب میزنه و هیچ مزیتی محسوب نمیشه که برعکس اون رو از حالت اورجینال بودن خارج میکنه. کوجیما هم که هر چی سنش میره بالاتر به این خضعبلات بیشتر گرایش پیدا میکنه.

View attachment 333698View attachment 333699
یعنی سم لیک و نیل دراکمن هم تفکرات خزعبلات داشتن که راضی به این کار شدن؟! 🙄🤔
 
نه ولی بازیچه دست اون پیرمرد منحرف شدن
عجب! ، این پیرمرد نیستا بلکه داره ادای پیرمردا رو در میاره بعدشم یعنی هنوز نفهمیدی راز جوونیش چیه 🙄
به هر حال باید از یه جایی شروع کنن برای استاد شدن ،نمیشه که اینطوری جلو رفت
 
آخرین ویرایش:
  • Smile
Reactions: Taha75
بله همینطوره.
جدا از این, اگر سازندگان گمان کردن ضعف بازیهاشونو میتونن با اینگونه موارد بپوشونن در اشتباه هستن. برای من دیدن چهره بازیگرها و افراد مشهور تو بازیها کوچکترین جذابیتی نداره. بعنوان مثال خاطرات خوب گیمرها از سری MGS بخاطر دیدن قیافه کوجیما تو نسخه V نبوده. کوجیما داره اشتباه میکنه که از بازیگر گرفته تا کارگردان سینما و صدا پیشه ریخته تو DS.
این بحث سلیقه است کارشناسی نیست، ولی بحثت مورد احترام
 
به نظرم تا وقتی که آوردن بازیگر مشهور روی هسته اصلی بازی تاثیر نزاره مشکلی نیست من با قسمت اول خیلی حال کردم و یک موردش بازی خوب بازیگرها بود مخصوصا شخصیت کلیف با بازی مس میکلسن از طرفی این آوردن بازیگرها روی هسته اصلی بازی تاثیری نداشت شاید بازی همه پسند نبود ولی گیم پلی خاصش برای من کامل وعالی بود یا مورد دیگه مثلا درسته که بازی سایبرپانک ناقص عرضه شد ولی مشکل بازی به دلیل استفاده از کیانو ریوز نبود اتفاقا کیانو ریوز یکی از نکات مثبت بازی بود جوری که نقش سیلورهند بدون کیانو ریوز نمی تونم تصور بکنم.ولی موارد بد در این مورد هست نمونش بازی alone in dark 2024 جدا از اینکه انگار فقط از فیس و صدا بازیگر استفاده شده حتی یک انیمشن خوب در حالت چهرشون نمی بینی از طرفی همین مورد که لازم نبودش برای این بازی باعث کم کاری در بقیه بخش های بازی شده مخصوصا انیمشن های نسل 6 بازی و گانپلی افتضاح بازی که اگه اصلا در بازی گانپلی نبود سنگینتر بودش جوری اگه مثل دوران ps1 دوربین ثابت وگانپلی در حد رزیدنت اویل 1 اورجینال در بازی میزاشتن بهتر از این گانپلی فعلی بازی میشد
 
به نظرم تا وقتی که آوردن بازیگر مشهور روی هسته اصلی بازی تاثیر نزاره مشکلی نیست من با قسمت اول خیلی حال کردم و یک موردش بازی خوب بازیگرها بود مخصوصا شخصیت کلیف با بازی مس میکلسن از طرفی این آوردن بازیگرها روی هسته اصلی بازی تاثیری نداشت شاید بازی همه پسند نبود ولی گیم پلی خاصش برای من کامل وعالی بود یا مورد دیگه مثلا درسته که بازی سایبرپانک ناقص عرضه شد ولی مشکل بازی به دلیل استفاده از کیانو ریوز نبود اتفاقا کیانو ریوز یکی از نکات مثبت بازی بود جوری که نقش سیلورهند بدون کیانو ریوز نمی تونم تصور بکنم.ولی موارد بد در این مورد هست نمونش بازی alone in dark 2024 جدا از اینکه انگار فقط از فیس و صدا بازیگر استفاده شده حتی یک انیمشن خوب در حالت چهرشون نمی بینی از طرفی همین مورد که لازم نبودش برای این بازی باعث کم کاری در بقیه بخش های بازی شده مخصوصا انیمشن های نسل 6 بازی و گانپلی افتضاح بازی که اگه اصلا در بازی گانپلی نبود سنگینتر بودش جوری اگه مثل دوران ps1 دوربین ثابت وگانپلی در حد رزیدنت اویل 1 اورجینال در بازی میزاشتن بهتر از این گانپلی فعلی بازی میشد
مس میکلسن بازیگر هانیبال برای من یه قسمت واقعا جذاب بازی بود.دوست داشتم بیشتر تو بازی حظور داشت.اواخر بازی هم داستان و قضیه کلیف خیلی خوب بود.
 
به نظرم تا وقتی که آوردن بازیگر مشهور روی هسته اصلی بازی تاثیر نزاره مشکلی نیست من با قسمت اول خیلی حال کردم و یک موردش بازی خوب بازیگرها بود مخصوصا شخصیت کلیف با بازی مس میکلسن از طرفی این آوردن بازیگرها روی هسته اصلی بازی تاثیری نداشت شاید بازی همه پسند نبود ولی گیم پلی خاصش برای من کامل وعالی بود یا مورد دیگه مثلا درسته که بازی سایبرپانک ناقص عرضه شد ولی مشکل بازی به دلیل استفاده از کیانو ریوز نبود اتفاقا کیانو ریوز یکی از نکات مثبت بازی بود جوری که نقش سیلورهند بدون کیانو ریوز نمی تونم تصور بکنم.ولی موارد بد در این مورد هست نمونش بازی alone in dark 2024 جدا از اینکه انگار فقط از فیس و صدا بازیگر استفاده شده حتی یک انیمشن خوب در حالت چهرشون نمی بینی از طرفی همین مورد که لازم نبودش برای این بازی باعث کم کاری در بقیه بخش های بازی شده مخصوصا انیمشن های نسل 6 بازی و گانپلی افتضاح بازی که اگه اصلا در بازی گانپلی نبود سنگینتر بودش جوری اگه مثل دوران ps1 دوربین ثابت وگانپلی در حد رزیدنت اویل 1 اورجینال در بازی میزاشتن بهتر از این گانپلی فعلی بازی میشد

کاملا قبول دارم.
فقط در مورد alone in dark به نظرم اگر این دو بازیگر نبودن واقعا چند نمره متای بازی میمومد پایینتر.
من خودم قبل از انتشار خیلی بهشون ایراد گرفتم ولی وقتی بازی کردم به نظرم رسید اگه اینها نبودن کار اصلا در نمیمومد و نتیجه خیلی ضعیف تر میبود.

===============
در ادامه حرفت در مورد کوجیما ، اون بازیگرهای میهمان تو بازیهای ایشون صرفا حاشیه‌ایی هستن.
دوستان انگاری که بازی نکردن و فقط اخبار رو دنبال میکنن.
یا اگه بازی کردن دوباره نیازه که بازی کنن.

کوجیما این بازیگرهای میهمانی که میاره رو واقعا دوست داره ، این میشه که تو بازیش سعی میکنه یه نقش کوتاه هم که شده بهشون بده.

کنار این به لیست بازیگرهای درجه اولی هم که برای نقشهای اصلی میاره دقت کنین ، فقط بخش حاشیه ای اون رو نبینین.
دیدن این کست تو یک فیلم خودش جذابه ، اینکه کوجیما توانش رو داره (هم مالی و هم اعتبار) که اینها رو تو یک بازی دور هم جمع کنه باید فقط خوشحال بود.
حالا یه گوشه ایی یه NPC درجه دو یا سه رو به خاطر علاقه شخصی کارگردان ، تبلیغ ، ادای دین یا هرچی یکی مثل Conan, سم لیک یا دراکمن اگه باشن چه مشکلی پیش میاد؟
اینها نباشن و NPC معمولی باشه بهتر میشه کار؟
این کارها رو تو سینما تلویزیون سالهاست که کارگردانها انجام میدن.
خودتون سرچ کنین ببینین چه افرادی تو چه فیلمهایی حضور داشتن ، حتی در حد چند ثانیه.

از طرفی این افرادی که میگید سالهاست تو صنعت ویدئوگیم حضور دارن ، حتی تو خیلی از بازیها صداشون بارها مورد استفاده قرار گرفته.
فقط ما چهرشون رو نمیدیدیم ، مثلا همین Conna قبلا تو Halo حضور داشت و خیلیهای دیگه.
اینها برای صداگذاری که میان ، چه ایرادی داره که به جای یک چهره مصنوعی دست ساز از چهره واقعی خودشون هم استفاده بشه.
حرف Conan شد الان دیدم یه شایعه هست که میگه تو این قسمت نقش مهمتری داره.

در مورد ریختن صدا پیشه‌ها و... تو بازی که میگید مثلا همون تریلری که تروی بیکر رو نشون داد میشد ضعفی درش پیدا کرد؟
خودش کلاس بازیگری بود.
بسیار زیبا و جذاب نقش رو درآورد ، صدا ، حرکات دست و بدن ، شکل ایستادن و حرکت کردن و...
از کجای حضور ایشون تو بازی یا اون پرفورمنس عالی میشه ایراد گرفت ؟
برام سواله واقعا.
 
آخرین ویرایش:
کوجیما طی یه مصاحبه با رادیو در ژاپن خبر از پایان موشن کپچر و دوبله داده ، همینطور اعلام کرده که یک سال داره بازی رو از هر نظر چه گیم پلی و چه هنری بهینه سازی میکنه و در پایان گفته تریلر بعدی روی گیم پلی و شخصیتها تمرکز داره

منبع : مصاحبه با رادیو
 
آخرین ویرایش:
بچه ها من میخوام شماره 1 رو شروع کنم . قبلا همون موقع که اومده بود بازی کرده بودم مثلا 20 درصد رفته بودم جلو . یادمه شلوغ پلوغی حالت آنلاین و هی چیز میز ظاهر میشد رو زمین خیلی اذیتم میکرد و بازی رو کلا آفلاین کردم و بعدشم دراپ کردم . الان ولی حس میکنم هر طور شده باید بازیش کنم . اگه میشه راهنمایی کنید چطوری بازی کنم که این دفعه دیگه خوشم بیاد ( هر چند داستان و شخصیت ها و بخش هایی از گیم پلی برام جذاب بود ) .
ببینید من از بازی های آنلاین یا کلی تر بگم کلا المان های آنلاین متنفرم چون آدم درون گرایی هستم اصلا تو زندگی واقعیم هم ارتباط با بقیه برام سخته . ( نه میخوام کسی بهم کمک کنه نه به بقیه کاری دارم :D ) تو بازی ها مثلا بازی های میازاکی که حالت آنلاین داره بقیه نظرشون رو مینویسن رو زمین انقدررر بدم میاد که حد نداره دوست دارم کلا فضا تمیز بدون فضولی بقیه باشه تو بازی ها . حالا بهم بگید از همون اول آفلاین برم اینو یا نه کلا تجربه بازی به آنلاینشه ( متاسفانه ) .
فقط لطفا هیچ چیزی حتی آیتم های بازی یا چیزایی که وسطای بازی اضافه میشه رو برام اسپویل نکنید . دمتون گرم .

@Dinosaur پاشو بیا بگو چه کنم مرد :دی
 
  • Like
Reactions: Dinosaur
بچه ها من میخوام شماره 1 رو شروع کنم . قبلا همون موقع که اومده بود بازی کرده بودم مثلا 20 درصد رفته بودم جلو . یادمه شلوغ پلوغی حالت آنلاین و هی چیز میز ظاهر میشد رو زمین خیلی اذیتم میکرد و بازی رو کلا آفلاین کردم و بعدشم دراپ کردم . الان ولی حس میکنم هر طور شده باید بازیش کنم . اگه میشه راهنمایی کنید چطوری بازی کنم که این دفعه دیگه خوشم بیاد ( هر چند داستان و شخصیت ها و بخش هایی از گیم پلی برام جذاب بود ) .
ببینید من از بازی های آنلاین یا کلی تر بگم کلا المان های آنلاین متنفرم چون آدم درون گرایی هستم اصلا تو زندگی واقعیم هم ارتباط با بقیه برام سخته . ( نه میخوام کسی بهم کمک کنه نه به بقیه کاری دارم :D ) تو بازی ها مثلا بازی های میازاکی که حالت آنلاین داره بقیه نظرشون رو مینویسن رو زمین انقدررر بدم میاد که حد نداره دوست دارم کلا فضا تمیز بدون فضولی بقیه باشه تو بازی ها . حالا بهم بگید از همون اول آفلاین برم اینو یا نه کلا تجربه بازی به آنلاینشه ( متاسفانه ) .
فقط لطفا هیچ چیزی حتی آیتم های بازی یا چیزایی که وسطای بازی اضافه میشه رو برام اسپویل نکنید . دمتون گرم .

@Dinosaur پاشو بیا بگو چه کنم مرد :D
من از نظر بازی‌های آنلاین، دقیقاً مثل خودت هستم! :D یعنی نه‌تنها از بازی آنلاین به طور مستقیم با بقیه خوشم نمیاد (شاید فقط ۳،۴ مورد خاص مثل Fall Guys رو توی یک دهه اخیر آنلاین بازی کردم که اونم یه چیز متفاوت و بامزه‌ای بود و حتی مردن هم توش خنده‌دار بود)، بلکه هیچ‌کدوم از بازی‌های میازاکی رو هم آنلاین جلو نرفتم و کلاً در مجموع صدها ساعتی که اینا رو تجربه کردم، فقط ۲،۳ بار آنلاین شدم. چون به نظرم حالت آنلاین گند می‌زنه به اتمسفر بازی‌های فرام‌سافتور و در حالی که داری توی یه جنگل مخوف راه می‌ری و یه دشمن ترسناک میاد و صداهای عجیبی به گوش می‌رسه، یه دفعه یه نفر با رنگ‌های شاد و در حالی که شورت پوشیده و شمشیر ۲ متریش رو توی هوا تکون می‌ده، می‌دوئه وسط میدون و اتمسفر به فنا می‌ره (فقط نظر شخصیه و نیاین بگین اتفاقاً خیلی هم حال می‌ده و اینا! :D).
ولی...
Death Stranding Online >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Death Stranding Offline
یعنی اصلاً شک و تردید به خودت راه نده که بهترین روش برای تجربه کردن بازی، حالت آنلاین هست. حالت آفلاین هم تجربه جالبیه، ولی حال و هوای آنلاین یه چیز دیگه هست و یه حس خوبی می‌ده که مشابهش رو توی کمتر بازی‌ای دیدم و قشنگ روح و روانم ارضا می‌شد! :D هیچ مشکلی هم برای آدم‌های درون‌گرا مثل من و تو ایجاد نمی‌کنه و از اون نظر نگران نباش!
اینکه می‌گی شلوغ هست رو قبول دارم و خودم هم سلیقه‌م جوریه که از شلوغی این مدلی خوشم نمیاد و بعضی وقت‌ها اصلاً بازی‌ها رو به خاطر این قضیه ول می‌کنم (از منوی شلوغ و پیچ در پیچ تا خود بازی)، ولی DS رو به خاطر اتمسفر خاصی که داره و علاقه‌ای که به کارهای کوجیما دارم، ادامه دادم و بعد از یه مدت به این قضیه عادت کردم و دیگه اذیت نمی‌کرد.
---------------
گذشته از آنلاین و آفلاین، بحث اصلی اینه که ببینی اصلاً از DS خوشت میاد یا نه. چون به شدت سلیقه‌ای هست و نمی‌شه آدم به زور باهاش حال کنه. هم باید توی فضای بازی غرق بشی و هم طبق اصول جلو بری، نه اینکه بازی رو یه شوتر سوم شخص معمولی در نظر بگیری و بپری توی پایگاه دشمن و همه رو به رگبار ببندی! :D من توی ۱۲۰ ساعتی که بازی کردم، فقط یکی دو بار برای کنجکاوی از سلاح‌های کلاسیک استفاده کردم و به جز اون، کل بازی رو با چیزهایی مثل Bola Gun رفتم (به جز بخش‌های خاصی مثل غول‌های بازی که باید حتماً باهاشون مبارزه کرد).
یا مثلاً حمالی با اینکه شاید ساده به نظر برسه، ولی مکانیزم‌های خاص خودش رو داره و نیازی نیست که همیشه یه حجم خیلی سنگین رو برداری که به فنا بری و از بازی دلزده بشی. می‌شه با تعادل و بارهای کوچیک‌تر شروع کرد و کم‌کم وسایل و تجهیزات بیشتری هم از راه می‌رسن و خیلی آسون‌تر می‌شه و از یه جایی به بعد، می‌افتی توی یه چرخه اعتیادآوری که هی دوست داری بار حمل کنی!
در مجموع اگه می‌خوای لذت ببری، باید به بازی وقت بدی و اگه هول هولکی بری، ممکنه اذیت بشی. ولی خودت رو هم عذاب نده و اگه بازی با روحیاتت سازگار نبود، ولش کن. برای خود من که گیم‌پلی DS از کل سری MGS لذت‌بخش‌تر بود و یکی از اعتیادآورترین تجربه‌های عمرم محسوب می‌شه، ولی واقعاً یه مدلیه که خیلی سلیقه‌ای هست و نمی‌شه به زور ازش لذت برد. :D
 
من از نظر بازی‌های آنلاین، دقیقاً مثل خودت هستم! :D یعنی نه‌تنها از بازی آنلاین به طور مستقیم با بقیه خوشم نمیاد (شاید فقط ۳،۴ مورد خاص مثل Fall Guys رو توی یک دهه اخیر آنلاین بازی کردم که اونم یه چیز متفاوت و بامزه‌ای بود و حتی مردن هم توش خنده‌دار بود)، بلکه هیچ‌کدوم از بازی‌های میازاکی رو هم آنلاین جلو نرفتم و کلاً در مجموع صدها ساعتی که اینا رو تجربه کردم، فقط ۲،۳ بار آنلاین شدم. چون به نظرم حالت آنلاین گند می‌زنه به اتمسفر بازی‌های فرام‌سافتور و در حالی که داری توی یه جنگل مخوف راه می‌ری و یه دشمن ترسناک میاد و صداهای عجیبی به گوش می‌رسه، یه دفعه یه نفر با رنگ‌های شاد و در حالی که شورت پوشیده و شمشیر ۲ متریش رو توی هوا تکون می‌ده، می‌دوئه وسط میدون و اتمسفر به فنا می‌ره (فقط نظر شخصیه و نیاین بگین اتفاقاً خیلی هم حال می‌ده و اینا! :D).
ولی...
Death Stranding Online >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Death Stranding Offline
یعنی اصلاً شک و تردید به خودت راه نده که بهترین روش برای تجربه کردن بازی، حالت آنلاین هست. حالت آفلاین هم تجربه جالبیه، ولی حال و هوای آنلاین یه چیز دیگه هست و یه حس خوبی می‌ده که مشابهش رو توی کمتر بازی‌ای دیدم و قشنگ روح و روانم ارضا می‌شد! :D هیچ مشکلی هم برای آدم‌های درون‌گرا مثل من و تو ایجاد نمی‌کنه و از اون نظر نگران نباش!
اینکه می‌گی شلوغ هست رو قبول دارم و خودم هم سلیقه‌م جوریه که از شلوغی این مدلی خوشم نمیاد و بعضی وقت‌ها اصلاً بازی‌ها رو به خاطر این قضیه ول می‌کنم (از منوی شلوغ و پیچ در پیچ تا خود بازی)، ولی DS رو به خاطر اتمسفر خاصی که داره و علاقه‌ای که به کارهای کوجیما دارم، ادامه دادم و بعد از یه مدت به این قضیه عادت کردم و دیگه اذیت نمی‌کرد.
---------------
گذشته از آنلاین و آفلاین، بحث اصلی اینه که ببینی اصلاً از DS خوشت میاد یا نه. چون به شدت سلیقه‌ای هست و نمی‌شه آدم به زور باهاش حال کنه. هم باید توی فضای بازی غرق بشی و هم طبق اصول جلو بری، نه اینکه بازی رو یه شوتر سوم شخص معمولی در نظر بگیری و بپری توی پایگاه دشمن و همه رو به رگبار ببندی! :D من توی ۱۲۰ ساعتی که بازی کردم، فقط یکی دو بار برای کنجکاوی از سلاح‌های کلاسیک استفاده کردم و به جز اون، کل بازی رو با چیزهایی مثل Bola Gun رفتم (به جز بخش‌های خاصی مثل غول‌های بازی که باید حتماً باهاشون مبارزه کرد).
یا مثلاً حمالی با اینکه شاید ساده به نظر برسه، ولی مکانیزم‌های خاص خودش رو داره و نیازی نیست که همیشه یه حجم خیلی سنگین رو برداری که به فنا بری و از بازی دلزده بشی. می‌شه با تعادل و بارهای کوچیک‌تر شروع کرد و کم‌کم وسایل و تجهیزات بیشتری هم از راه می‌رسن و خیلی آسون‌تر می‌شه و از یه جایی به بعد، می‌افتی توی یه چرخه اعتیادآوری که هی دوست داری بار حمل کنی!
در مجموع اگه می‌خوای لذت ببری، باید به بازی وقت بدی و اگه هول هولکی بری، ممکنه اذیت بشی. ولی خودت رو هم عذاب نده و اگه بازی با روحیاتت سازگار نبود، ولش کن. برای خود من که گیم‌پلی DS از کل سری MGS لذت‌بخش‌تر بود و یکی از اعتیادآورترین تجربه‌های عمرم محسوب می‌شه، ولی واقعاً یه مدلیه که خیلی سلیقه‌ای هست و نمی‌شه به زور ازش لذت برد. :D
اولش پیامت رو خوندم خیلی ناامید شدم چون واقعا واقعا آنلاین اذیتم میکنه مخصوصا شلوغ بازی و دخالت بقیه و با خودم گفتم کنسله کلا بازیش نکنم پس. بعد رفتم چند جا خوندم خیلی نوشته بودن آفلاین بازی قشنگه ولی سنگین و وقت گیره تا یه جا دیدم که نوشته بود تو نسخه directors cut که اومده یه آپشن هست میشه sign ها و کانستراکشن ها و نمیدونم همچین چیزایی که مال بقیه ست رو آف کرد و درواقع بازی آنلاینه ولی اون شلوغی رو نداره .
خلاصه همینطوری شروع کردم امیدوارم بگیره منو البته میخوام کم کم بازی کنم و زیاد سخت نگیرم و لذت ببرم ازش ( کنارش یه ایندی خوبم بازی کنم وقتی حوصلم سر رفت : دی )
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or