Multi Platform Dead Space

سازنده
Motive Studios
تاریخ انتشار
۲۷ ژانویه ۲۰۲۳
ناشر
Electronic Arts
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1500x500.jpg

Twinkle, twinkle, little star
How I wonder what you are
Up above the world so high
Like a diamond in the sky

Twinkle twinkle little star
Oh how I wonder what you are​

بالاخره و بعد از انتشار شایعات متعدد، ریمیک قسمت اول عنوان تحسین شده و زیبا Dead Space یا همان فضای مرده در رویداد مجازی EA Play 2021 معرفی شد. طبق اطلاعات منتشر شده، بازی بطوری کلی برای نسل جدید یعنی کنسول های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اکس/اس و همچنین پی سی عرضه خواهد شد.

اطلاعاتی که در حال حاضر از بازی می دانیم به شرح زیر است:

- ریمیک Dead Space بدست استودیو EA Motive و همچنین با کمک موتور بازیسازی فراسبایت (Frostbite) در دست توسعه است.

- از نکات جالب این ریمیک میتوان به بهبود شخصیت پردازی و داستان آن اشاره کرد.

- در حال حاضر هیچ گونه اشاره‌ای به تاریخ انتشار آن نشده است.

- طبق گفته‌های تهیه کننده ارشد بازی، خبری از هیچ گونه پرداخت درون برنامه ای یا محتویات پولی نخواهد بود.

- قسمت تکه تکه کردن اندام ها، بشدت پیشرفته و بهبود یافته است.

- ریمیک بشدت به نسخه اصلی خود وفادار است.

- با وجود قدرت زیاد نسل بعدی کنسول‌ها، خبری از هیچگونه صفحه بارگذاری بین مراحل نیست.

- احتمال می رود که محتویات حذف شده در نسخه اصلی Dead Space را به ریمیک این بازی اضافه کنند.


maxresdefault.jpg
Dead Space Official Teaser Trailer – EA Play Live 2021
4K / 1080p / UTUBE

داستان در سال ۲۵۰۸ رقم می‌خورد، زمانی که بشریت در سراسر جهان پیشرفت کرده‌است. از طرفی انسان‌ها به دلیل کمبود منابع در زمین رو به انقراض هستند، و با استفاده از سفینه‌هایی به نام سیاره‌شکن از سیاره‌ها منبع به دست می‌آورند. قدیمی‌ترین سیاره‌شکن یواس‌جی ایشیمورا است، که در حال انجام یک عملیات استخراج غیرقانونی از سیاره اجیس ۷ است. در پشت پرده معلوم می‌شود که سیاره اجیس ۷ زیستگاه مارکر قرمز است، یک کپی از مونولیت مارکر اصلی بیگانگان. تلاش برای سلاح سازی از مارکر و نسخه‌های آن سبب به وجود آمدن یک ارگانیسم ویروس مانند شد که اجساد را آلوده کرده و به هیولاهایی به نام نکرومورف تبدیل می‌کند. دو جناح اصلی در فضای مرده عبارتند از، دولت زمین که مارکر قرمز را ایجاد و سپس پنهان کرد و وحدت‌گرایی، یک جنبش مذهبی که مارکر را می‌پرستد. وحدت‌گرایی توسط محقق اصلی به نام مایکل آلتمن تأسیس شد.

در حوادث فضای مرده، مستعمرهٔ اجیس ۷، مارکر قرمز مخفی شده در آن‌جا را کشف می‌کند، و وارد ایشیمورا می‌کند. ابتدا مستعمره‌نشینان و سپس خدمه سفینه دچار توهم و سپس بیماری روانی می‌شوند و با ورود نکرومورف‌ها اوضاع وخیم‌تر می‌شود. با رسیدن سفینه کلیون، تمام سیاره اجیس ۷ و سفینه ایشیمورا به جز تعداد انگشت‌شماری از خدمه، کشته‌شدند یا به نکرومورف تبدیل شدند.

قهرمان داستان بازی آیزاک کلارک است، مهندسی که با سفینه کلیون سفر کرده تا بفهمد چه بلایی به سر دوست دختر خود، نیکول برنان آمده‌است. نیکول افسر ارشد پزشکی سفینه ایشیمورا است.در کیلیون به همراه آیزاک، زاک هموند که افسر ارشد امنیتی است و کندرا دانیل که متخصص کامپیوتر است، حضور دارند. کندرا همچنین عضو دولت زمین است که برای کنترل وضعیت فرستاده شده‌است. شخصیت‌های دیگری که آیزاک در ایشیمورا با آنها روبرو می‌شود عبارتند از: چالوس مرسر، دانشمندی دیوانه است که معتقد است نکروموف‌ها شکل برتر بشریت هستند. دکتر ترنس کین، بازمانده‌ای که می‌خواهد مارکر را به اجیس ۷ بازگرداند. و نیکول، که به طرز مرموزی در نقاط مختلف سفینه ظاهر می‌شود و با آیزاک ارتباط برقرار می‌کند.
داستان

آیزاک با سفینه کلیون به همراه هموند و کاندرا وارد اجیس ۷ می‌شود. در طی سفر، آیزاک مکرراً پیام ویدئویی از نیکول دریافت می‌کند. یک نقص فنی در سیستم فرود اتوماتیک، به فرودگاه سفینه ایشیمورا خسارت شدیدی وارد کرد و باعث تخریب محل قرنطینه آن شد. نکرومورف‌ها همهٔ خدمهٔ کلیون را به‌جز آیزاک، کندرا و هموند می‌کشند. آیزاک سفینه را می‌پیماید، سیستم‌ها را بازیابی می‌کند و قطعاتی را برای تعمیر سفینه پیدا می‌کند تا شاید بتوانند فرار کنند. آنها تقریباً داشتند موفق می‌شدند ولی از طرفی کلیون به دلیل مشکلات فنی نابود می‌شود. در هر سه بازمانده، علائم روان‌پریشی افزایش پیدا می‌کند، از توهم گرفته تا پارانویا.

در حین کاوش، آیزاک از طریق گزارش‌های صوتی و تصویری از وقایع سفینه و حمله نکرومورف با خبر می‌شود. عملیات استخراج غیرقانونی ایشیمورا در سیاره اجیس ۷، که توسط دولت زمین غیرقانونی تعیین شده بود، برای یافتن مارکر قرمز کلیسای وحدت‌گرایی بود. مستعمره اجیس ۷ تقریباً به‌طور کامل توسط روان پریشی که توسط مارکر ایجاد شده بود، از بین رفت. مارکر از میان جسدهای مستعمره‌نشینان و بازماندگان به ایشیمورا برده‌شد. نفوذ مارکر، مبارزات جناحی و حمله نکرومورف‌ها منجر به کشته‌شدن همه سرنشینان شد. آیزاک دو بازمانده باقیمانده خدمه ایشیمورا را پیدا می‌کند: دکتر ترنس کین، که اعتقاد خود را به وحدت‌گرایی کنار گذاشته‌است و دکتر چالوس مرسر که دیوانه شده و نکرومورف‌ها را می‌پرستد.

علی‌رغم تلاش‌های آیزاک، هموند توسط نکرومورف کشته می‌شود و مرسر به خود اجازه می‌دهد که به نکرومورف تبدیل شود. سفینهٔ دیگری به نام والور، از طریق محفظه فرار متعلق به ایشیمورا که حاوی نکرومورف بود، آلوده می‌شود، مدارک نشان می‌دهد که والور برای از بین بردن تمام آثار حضور ایشیمورا فرستاده‌شده بود. کندرا، کین را قبل از اینکه به وفاداری خود به دولت اعتراف کند می‌کشد، زیرا کین دیوانه تهدید کرده بود که مارکر باید به نکرومورف‌ها بازگردد و توسط «هیو مایند» بر روی سیاره کنترل شود. مارکر به عنوان قسمتی از یک آزمایش در اجیس ۷ باقی ماند، و حالا زمین می‌خواهد آن را بازگرداند. آیزاک به کمک نیکول، نقشه‌های کندرا خراب می‌کند، سپس مارکر را به اجیس ۷ بازمی‌گرداند، نکرمورف‌ها را خنثی می‌کند و اجیس ۷ را نابود می‌کند.

کندرا مارکر را بازمی‌گرداند و به آیزاک می‌گوید که رویارویی‌های او توهماتی بود که توسط مارکر خلق شده تا او را به سمت هیو مایند، بازگرداند. و پیام‌های نیکول با خودکشی او پایان‌یافته بود زیرا نمی‌خواست که تبدیل به نکرومورف شود. کندرا قبل از اینکه بتواند با مارکر فرار کند توسط هیو مایند بیدار کشته می‌شود.

پس از کشتن هیو مایند، آیزاک وارد شاتل کندرا می‌شود درحالی که اجیس ۷ نابود می‌شود. آیزاک پریشان در شاتل نیکول را عزاداری می‌کند و سپس توسط توهم شدید او مورد حمله قرار می‌گیرد.
 

cabl

کاربر سایت
Jun 7, 2013
55
سلام. در اون حد که کلا یه بخش کاملا جدید به بازی اضافه کرده باشن نیست...ولی آره یه سری اتاق اضافه شده، ساختار بازی تقریبا همونه ولی نحوه انجام دادن بعضی ماموریت‌ها کلا عوض شده...مخصوصا بخش‌های Zero G که الان خیلی سرگرم‌کننده‌تر شده. یه باس فایت رو هم جوری تغییر دادن که چند برابر جذاب‌تر شده بنظرم. کلا بازی با اینکه کاملا وفاداره ولی سوپرایز هم زیاد داره و همه چی دقیقا همونطور که توی نسخه اصلی دیدیم پیش نمیره!
مرسی از توضیحات باید حتما بخرمش
 

eandm

کاربر سایت
Oct 30, 2022
450
من با نسخه دوم خیلی حال کردم و نسخه سومی رو هم دوس داشتم و هر دو نسخه رو چندین بار به اتمام رسوندم ولی توی ذهنم همیشه نسخه اول برام به عنوان ضعیف ترین نسخه شکل گرفته بود و کلا یکبار تمومش کردم
 

reza11

پنج انگشت مثل هم نیستند. به سلایق هم احترام بزاریم
کاربر سایت
Jun 6, 2013
808
نام
رضا
آقا این پچ 270 مگی برای PS5 معجزه کرده، یعنی بدون معطلی آپدیت کنید چون بازیو زیر و رو کرده.
تازه بعد این آپدیت، گرافیک خوب بازی به چشم میاد.
دوست عزیز تفاوت اونقدر هست که واضح باشه. من الان ظرفیت یک رو خریدم انلاین بشم برای اپدیت قفل میشه. ارزش داره هزینه دوباره کنم به نظر شما ؟ یا نه اونقدر اختلاف نداره
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,980
نام
Mohammad
دوست عزیز تفاوت اونقدر هست که واضح باشه. من الان ظرفیت یک رو خریدم انلاین بشم برای اپدیت قفل میشه. ارزش داره هزینه دوباره کنم به نظر شما ؟ یا نه اونقدر اختلاف نداره
تفاوت کاملا مشهوده، تقریبا تمام مشکلات مهم گرافیکی بخصوص ایمیج کوالیتی حل شده و بازی خیلی تر و تمیزتر شده.
اما اینکه بخواید دوباره هزینه کنید به خودتون بستگی دارید، به نظرم عکس و فیلم های مقایسه ای رو ببینید بعد تصمیم بگیرید
 

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
با وجود این که بازیای ترسناک به من سازگار نیست ولی یه 4 5 ساعتی فعلا بازی کردم و چقدر نفسگیره :Dبه طرز عجیبی کیف میده تک تک ثانیه های بازی.
اتمسفر و جو سفینه که خداس رسما.نفس نفس زدنای ایزاک تو راهروهای تاریک و خوف بازی با همچین گرافیک و نورپردازی خیلی دلچسبه. اون حالت Metroidvaniaی هم که بازی داره خیلی گشت و گذار و پیدا کردن ایتم و راه مخفیارو جذاب کرده. با صدای 3 بعدی گاها انمیا صداشون و جاشون رو قاطی میکنم که بارها تا مرز سکته پیش رفتم:D
به نظر من پکیج همه چی تمومیه.گیم پلی، گرافیک و اون القای حس تنهایی و وحشت خیلی لذت بخشه.ای کاش بیخیال IP نشن یا اون شماره 3 نحس رو یجوری بیخیال بشن و یا حداقل 2 رو ریمیکی چیزی کنن.
 

guppy

کاربر سایت
May 30, 2015
2,149
نام
davood
واقعا تجدید خاطره این شکلی خیلی خوبه گرافیک محیط به نظرم هنوز جای کار داشت ولی گیم پلی بازی به نظرم روان تر شده ولی اون حس ترسی که کالیستو داشت نداره
 
  • Like
Reactions: Arash-S212

Jaw

کاربر سایت
Jun 2, 2019
537
نام
Dani
سلام دوستان گل
بالاخره با هزار و یک بدبختی تونستم اکانت ترکیبی بازیو گیر بیارم بزنم تو گوشش 😁
من کلا تا اینجای کار کلا دو چپتر بازیو بازی کردم و اینکه از تجربه بازی خیلی خیلی راضیم خودم حقیقتا فکر نمیکردم اینقدر خوب باشه خودم پیلر اولد اسکولم و از خوش شانسی هیچوقت فرنچایز دد اسپیس بازی نکرده بودم و الان واقعا تجربش برام لذت بخشه حقیقتش شنیده بودم تجربه این بازی توی شب خیلی ترسناکتره برای همین گذاشتم فقط شبا و با هدفون پلی بدم😁ولی حقیقتا یا شایدم من دیگه این چیزا ترسناک نیست بازی تا اینجای کارترسناک نبوده حالا شاید چپتر اول اینطوریه امیدوارم جلوتر مارو بلرزونه😂ولی ولی اتمسفر بازی خداس مخصوصا اگر تنظیمات صدای بازی روی هدفنتون ست کنید بی نظیر میشه. خلاصه اگر فرصتش داشتین و فن بازی های بقا طور هستین و مهمتر از همه دد اسپیس تجربه نکردین (هرچند برای کسایی بازی کردن نسخه قدیمشو هم بی نظیره)حتما حتما پلی بدینش
 

The Pale King

The old King of Hallownest
کاربر سایت
Jul 5, 2008
990
نام
امیر حسین
دوستانی که میخوان پلات کنن بازی رو به ۱.۰۴ اپدیت کنن و دبگه اپدیت نکنن. چون تروفی حالت ایمپاسبل گلیچ خورده و توی این درجه سختی حتی اگر بمیرید هم باز هم تروفی این درجه سختی بهتون تعلق میگیره :D
 

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
صدای بازی به طرز ماورایی زیادی خوبه!
کمتر پیش میاد از خود بازی غافل شم و همش به صدا بچسبم ولی سر این ریمیک کلا محو صدای محیطم.مخصوصا قسمتایی که یهو صدای نعره و ناله و اینا میاد ادم میمونه کدوم طرفو نگاه کنه !سر یکی از ماموریت فرعیا چنان صدایه وحشتناکی پشت سرم اومد که از شدت وحشت کلا بازیو نگه داشتم ول کردم یه 5 دقیقه بعد برگشتم دیدم هیچی نبوده ولی قالب تهی کردم قشنگ!:D
 

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Sep 22, 2009
2,224
نام
Мojtaba
دوستان شما هم با سی دی کی اشتراکی بازی رو خرید کردید ؟
جای مطمئنی میشناسید برای خرید و روش نصبش چجوری هست ؟
 
  • Like
Reactions: Taha75

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
بازی رو تموم کردم، با وجود دوس داشتن نمی تونم منکر این بشم که توقعات من از لول دیزاین و اسکریپت ها نسبت به نسل 7 خیلی تغییر کرده و خواه ناخواه روی تجربم تاثیر می ذاره
امتیاز من به بازی
8/10​
 

HamedSullivan

کاربر سایت
Oct 3, 2007
7
درود. Dead space رو روی PS5 اجرا کردم. دانلودها انجام شد. اما الان که میخوام برم توی بازی، ابتدا یه پیام میده(تصویر) و بعد وارد صفحه ی دیگه ای میشه و اونجا هم کاری انجام نمیشه!!
 

Attachments

  • B60428FB-7D0D-4ECC-B0AF-BF71C019A01B.jpeg
    B60428FB-7D0D-4ECC-B0AF-BF71C019A01B.jpeg
    511.4 KB · مشاهده: 26
  • 27F7E9BA-826F-45B8-9F02-7B037B1D2A0E.jpeg
    27F7E9BA-826F-45B8-9F02-7B037B1D2A0E.jpeg
    409.2 KB · مشاهده: 27

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,812
نام
مرتضی
درود. Dead space رو روی PS5 اجرا کردم. دانلودها انجام شد. اما الان که میخوام برم توی بازی، ابتدا یه پیام میده(تصویر) و بعد وارد صفحه ی دیگه ای میشه و اونجا هم کاری انجام نمیشه!!
یبار اینترنت کنسول رو قطع کن و بعد بازیو اجرا کن تا این صفحه رو رد کنه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر