Multi Platform Dead Space

سازنده
Motive Studios
تاریخ انتشار
۲۷ ژانویه ۲۰۲۳
ناشر
Electronic Arts
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1500x500.jpg

Twinkle, twinkle, little star
How I wonder what you are
Up above the world so high
Like a diamond in the sky

Twinkle twinkle little star
Oh how I wonder what you are​

بالاخره و بعد از انتشار شایعات متعدد، ریمیک قسمت اول عنوان تحسین شده و زیبا Dead Space یا همان فضای مرده در رویداد مجازی EA Play 2021 معرفی شد. طبق اطلاعات منتشر شده، بازی بطوری کلی برای نسل جدید یعنی کنسول های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اکس/اس و همچنین پی سی عرضه خواهد شد.

اطلاعاتی که در حال حاضر از بازی می دانیم به شرح زیر است:

- ریمیک Dead Space بدست استودیو EA Motive و همچنین با کمک موتور بازیسازی فراسبایت (Frostbite) در دست توسعه است.

- از نکات جالب این ریمیک میتوان به بهبود شخصیت پردازی و داستان آن اشاره کرد.

- در حال حاضر هیچ گونه اشاره‌ای به تاریخ انتشار آن نشده است.

- طبق گفته‌های تهیه کننده ارشد بازی، خبری از هیچ گونه پرداخت درون برنامه ای یا محتویات پولی نخواهد بود.

- قسمت تکه تکه کردن اندام ها، بشدت پیشرفته و بهبود یافته است.

- ریمیک بشدت به نسخه اصلی خود وفادار است.

- با وجود قدرت زیاد نسل بعدی کنسول‌ها، خبری از هیچگونه صفحه بارگذاری بین مراحل نیست.

- احتمال می رود که محتویات حذف شده در نسخه اصلی Dead Space را به ریمیک این بازی اضافه کنند.


maxresdefault.jpg
Dead Space Official Teaser Trailer – EA Play Live 2021
4K / 1080p / UTUBE

داستان در سال ۲۵۰۸ رقم می‌خورد، زمانی که بشریت در سراسر جهان پیشرفت کرده‌است. از طرفی انسان‌ها به دلیل کمبود منابع در زمین رو به انقراض هستند، و با استفاده از سفینه‌هایی به نام سیاره‌شکن از سیاره‌ها منبع به دست می‌آورند. قدیمی‌ترین سیاره‌شکن یواس‌جی ایشیمورا است، که در حال انجام یک عملیات استخراج غیرقانونی از سیاره اجیس ۷ است. در پشت پرده معلوم می‌شود که سیاره اجیس ۷ زیستگاه مارکر قرمز است، یک کپی از مونولیت مارکر اصلی بیگانگان. تلاش برای سلاح سازی از مارکر و نسخه‌های آن سبب به وجود آمدن یک ارگانیسم ویروس مانند شد که اجساد را آلوده کرده و به هیولاهایی به نام نکرومورف تبدیل می‌کند. دو جناح اصلی در فضای مرده عبارتند از، دولت زمین که مارکر قرمز را ایجاد و سپس پنهان کرد و وحدت‌گرایی، یک جنبش مذهبی که مارکر را می‌پرستد. وحدت‌گرایی توسط محقق اصلی به نام مایکل آلتمن تأسیس شد.

در حوادث فضای مرده، مستعمرهٔ اجیس ۷، مارکر قرمز مخفی شده در آن‌جا را کشف می‌کند، و وارد ایشیمورا می‌کند. ابتدا مستعمره‌نشینان و سپس خدمه سفینه دچار توهم و سپس بیماری روانی می‌شوند و با ورود نکرومورف‌ها اوضاع وخیم‌تر می‌شود. با رسیدن سفینه کلیون، تمام سیاره اجیس ۷ و سفینه ایشیمورا به جز تعداد انگشت‌شماری از خدمه، کشته‌شدند یا به نکرومورف تبدیل شدند.

قهرمان داستان بازی آیزاک کلارک است، مهندسی که با سفینه کلیون سفر کرده تا بفهمد چه بلایی به سر دوست دختر خود، نیکول برنان آمده‌است. نیکول افسر ارشد پزشکی سفینه ایشیمورا است.در کیلیون به همراه آیزاک، زاک هموند که افسر ارشد امنیتی است و کندرا دانیل که متخصص کامپیوتر است، حضور دارند. کندرا همچنین عضو دولت زمین است که برای کنترل وضعیت فرستاده شده‌است. شخصیت‌های دیگری که آیزاک در ایشیمورا با آنها روبرو می‌شود عبارتند از: چالوس مرسر، دانشمندی دیوانه است که معتقد است نکروموف‌ها شکل برتر بشریت هستند. دکتر ترنس کین، بازمانده‌ای که می‌خواهد مارکر را به اجیس ۷ بازگرداند. و نیکول، که به طرز مرموزی در نقاط مختلف سفینه ظاهر می‌شود و با آیزاک ارتباط برقرار می‌کند.
داستان

آیزاک با سفینه کلیون به همراه هموند و کاندرا وارد اجیس ۷ می‌شود. در طی سفر، آیزاک مکرراً پیام ویدئویی از نیکول دریافت می‌کند. یک نقص فنی در سیستم فرود اتوماتیک، به فرودگاه سفینه ایشیمورا خسارت شدیدی وارد کرد و باعث تخریب محل قرنطینه آن شد. نکرومورف‌ها همهٔ خدمهٔ کلیون را به‌جز آیزاک، کندرا و هموند می‌کشند. آیزاک سفینه را می‌پیماید، سیستم‌ها را بازیابی می‌کند و قطعاتی را برای تعمیر سفینه پیدا می‌کند تا شاید بتوانند فرار کنند. آنها تقریباً داشتند موفق می‌شدند ولی از طرفی کلیون به دلیل مشکلات فنی نابود می‌شود. در هر سه بازمانده، علائم روان‌پریشی افزایش پیدا می‌کند، از توهم گرفته تا پارانویا.

در حین کاوش، آیزاک از طریق گزارش‌های صوتی و تصویری از وقایع سفینه و حمله نکرومورف با خبر می‌شود. عملیات استخراج غیرقانونی ایشیمورا در سیاره اجیس ۷، که توسط دولت زمین غیرقانونی تعیین شده بود، برای یافتن مارکر قرمز کلیسای وحدت‌گرایی بود. مستعمره اجیس ۷ تقریباً به‌طور کامل توسط روان پریشی که توسط مارکر ایجاد شده بود، از بین رفت. مارکر از میان جسدهای مستعمره‌نشینان و بازماندگان به ایشیمورا برده‌شد. نفوذ مارکر، مبارزات جناحی و حمله نکرومورف‌ها منجر به کشته‌شدن همه سرنشینان شد. آیزاک دو بازمانده باقیمانده خدمه ایشیمورا را پیدا می‌کند: دکتر ترنس کین، که اعتقاد خود را به وحدت‌گرایی کنار گذاشته‌است و دکتر چالوس مرسر که دیوانه شده و نکرومورف‌ها را می‌پرستد.

علی‌رغم تلاش‌های آیزاک، هموند توسط نکرومورف کشته می‌شود و مرسر به خود اجازه می‌دهد که به نکرومورف تبدیل شود. سفینهٔ دیگری به نام والور، از طریق محفظه فرار متعلق به ایشیمورا که حاوی نکرومورف بود، آلوده می‌شود، مدارک نشان می‌دهد که والور برای از بین بردن تمام آثار حضور ایشیمورا فرستاده‌شده بود. کندرا، کین را قبل از اینکه به وفاداری خود به دولت اعتراف کند می‌کشد، زیرا کین دیوانه تهدید کرده بود که مارکر باید به نکرومورف‌ها بازگردد و توسط «هیو مایند» بر روی سیاره کنترل شود. مارکر به عنوان قسمتی از یک آزمایش در اجیس ۷ باقی ماند، و حالا زمین می‌خواهد آن را بازگرداند. آیزاک به کمک نیکول، نقشه‌های کندرا خراب می‌کند، سپس مارکر را به اجیس ۷ بازمی‌گرداند، نکرمورف‌ها را خنثی می‌کند و اجیس ۷ را نابود می‌کند.

کندرا مارکر را بازمی‌گرداند و به آیزاک می‌گوید که رویارویی‌های او توهماتی بود که توسط مارکر خلق شده تا او را به سمت هیو مایند، بازگرداند. و پیام‌های نیکول با خودکشی او پایان‌یافته بود زیرا نمی‌خواست که تبدیل به نکرومورف شود. کندرا قبل از اینکه بتواند با مارکر فرار کند توسط هیو مایند بیدار کشته می‌شود.

پس از کشتن هیو مایند، آیزاک وارد شاتل کندرا می‌شود درحالی که اجیس ۷ نابود می‌شود. آیزاک پریشان در شاتل نیکول را عزاداری می‌کند و سپس توسط توهم شدید او مورد حمله قرار می‌گیرد.
 
از نظر تكنيكي خوب دو نسل بين بازي فاصله است و ريميك منطقيه اما چيزي كه من ديدم فقط بهبود گرافيكي بود بگيم ريمستر يعني

بازي از لحاظ گيم پلي خيلي قوي بود من دو سال پيش رو اكس باكس بازي كردم و واقعا ضعف گيم پلي نداشت بعيد ميدونم چيز خاصي رو دست بزنن جز گرافيك حالا ٤ تا صدا گذاري هم بشه
 
  • Like
Reactions: OceanSky
نها چیزی که در مورد بهبود شخصیت پردازی و داستان اون به ذهن من خطور میکنه، حرف زدن ایزاک و انتخاب صداپیشه برا این شخصیته!

Gunner Wright voice actor of Isaac is BACK reprising his role! :D
 
لایو استریم رو دیدم. با اینکه مشخص بود فوتیجی از گیم پلی نمی‌بینیم اما چیزهایی هم که نشون دادند واقعا خوب بود و امید من رو به بازی و تیمی که پشت بازی هست دو چندان کرد.

بهترین خبر شخصا برای من برگشت گانر رایت برای صدای آیزک بود. اینکه خودش وسط استریم این موضوع رو یدفعه اعلام کرد خیلی جالب بود.

در مورد گیم پلی هم اون تغییراتی که در رابطه با سیستم قطع عضو دشمن ها و واکنششون نسبت به اسلحه های مختلف ایجاد کردند خیلی خوبه و همینطور که خود سازنده ها اشاره کردند می‌تونه به گیم پلی و مکانیزم ها عمق بیشتری بده.

در مورد داستان بنظرم تصمیم خوبی گرفتند. اینکه پایه و روند اصلی داستان رو‌ حفظ کردند و بیشتر خواستند داستان خود ایشمورا و گذشته اش و کاراکترهای فرعی مثل کندرا و‌ هاموند رو بسط بدند. طبق چیزی هم که گفتند احتمالش هست به غیر از آیزک با کارکترهای دیگه ای مثل نیکول هم بازی کنیم.
 
گرافیک اون راهرو و کلا محیط نور پردازی خیلی عالی شده بشدت هایپ کرد ولی گیمپلی تقریبا با نسخه های سه گانه یکسانه و تقریبا بدون تغییر . حتی اون موجود که بهش تیر زد دقیقا همونی بود که در نسخه قدیمی بود.
لباس کاراکتر اصلی با لباس کاراکتر در سه گانه فرق چندانی نداره بنظرم توی نسخه نهایی باید یه حالی بهش بدن چون الان لباس کاملا شبیه قبلیاس.
 
گرافیک اون راهرو و کلا محیط نور پردازی خیلی عالی شده بشدت هایپ کرد ولی گیمپلی تقریبا با نسخه های سه گانه یکسانه و تقریبا بدون تغییر . حتی اون موجود که بهش تیر زد دقیقا همونی بود که در نسخه قدیمی بود.
لباس کاراکتر اصلی با لباس کاراکتر در سه گانه فرق چندانی نداره بنظرم توی نسخه نهایی باید یه حالی بهش بدن چون الان لباس کاملا شبیه قبلیاس.

Reboot نیست ها، ریمیکه! اتفاقا هرچه هنرمندانه تر عناصر اوریجینال و آیکانیک بازی اصلی رو حفظ کنن، ارزش کارشون رو بالاتر بردند.
 
من ترجیح میدم اصلا به گیم پلی بازی دست نزنن و بزارن همون حالت کند رو داشته باشه
بنظرم ویژگیی که DS 1 رو ترسناک تر و جذابتر میکرد همین گیم پلی کندش بود
ولی از طرفی هم باید کنترل بازی رو بهبود بدن حتی تو اون زمون هم یه مشکلاتی داشت
 
  • Like
Reactions: Natural Killer
Reboot نیست ها، ریمیکه! اتفاقا هرچه هنرمندانه تر عناصر اوریجینال و آیکانیک بازی اصلی رو حفظ کنن، ارزش کارشون رو بالاتر بردند.
evil 2 هم ریمیک بود ریبوت نبود ولی دیدیم چه هنرمندانه همه چیز تغییر کرده بود
البته این بازی تا زمان عرضه ممکنه تغییرات خوبی داشته باشه
 
من این نمایش رو لایو دیدم سر کار و ازبس گرافیک وتکنولوژی نابود شدن نکرو ها و سوختنشون و ... و نور پردازی و ریزه کاری های انیمشن ایزاک و .. دود و بخار و جو ایشیمورا برام خیره کننده بود نیم ساعتی رفتم کافه یک قهوه گرفتم و فقط فکر میکردم . ~X( =))
 
کادن هوس (Caden House)، از مدیران استودیوی موتیو، در رددیت نوشت :

در واقع همه‌ی چیزهایی که از بازی نشان دادیم، همچنان در حال پیشرفت هستند. این بدان معنی است که ما همچنان روی چیزهایی مانند لباس و آیتم‌های آیزاک، زیبایی، وسعت و محیط فضاپیمای ایشیمورا کار خواهیم کرد. تیم ما قصد دارد تا مطمئن شود که همه چیز به بهترین شکل ممکن آماده شده است و تا زمانی که از کیفیت بسیار بالای تمام موارد مطمئن نشویم، نمایشی جدید در مورد این بازی برگزار نخواهیم کرد.

در حال حاضر، قصد داریم تا فرآیند توسعه‌ی این بازی را برای مدتی در سکوت خبری کامل ادامه دهیم. مدتی زمان می‌خواهیم تا تمامی ایده‌ها و افکار مختلف را سازماندهی کرده و به جمع بندی کاملی درباره‌ی آن‌ها برسیم. مشتاقانه منتظر هستیم تا طی سال آینده اخبار بیشتری از این عنوان با شما به اشتراک بگذاریم .
 

این مربوط به نسخه اریجینال ولی جایی بهتر از اینجا پیدا نکردم Secret Necromorph اول بازی و عدم واکنش بقیه. من که کلی خندیدم این اون وسط راه میرفت هیچکس هم حل نمیذاره.:D

خیلی جالبه. نمی‌دونستم میشه اون نکرومورف رو زودتر آزاد کرد. کلا فکر کنم چون اون سکانس اولیه و‌ حمله نکرومورف ها اسکریپت شده هست اینجا اتفاقی نمی افته.

می‌دونم گفتند توی روند کلی داستان و نرتیو تغییر خاصی ایجاد نمی‌کنند، اما امیدوارم مثل REmake یه سری تا تغییرات جزیی توی بعضی لحظه ها مثل همین جا ایجاد کنند که برای طرفدارهای نسخه اورجینال هم تازگی داشته باشه و سوپرایزشون کنند.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or