Multi Platform Dead Space

سازنده
Motive Studios
تاریخ انتشار
۲۷ ژانویه ۲۰۲۳
ناشر
Electronic Arts
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1500x500.jpg

Twinkle, twinkle, little star
How I wonder what you are
Up above the world so high
Like a diamond in the sky

Twinkle twinkle little star
Oh how I wonder what you are​

بالاخره و بعد از انتشار شایعات متعدد، ریمیک قسمت اول عنوان تحسین شده و زیبا Dead Space یا همان فضای مرده در رویداد مجازی EA Play 2021 معرفی شد. طبق اطلاعات منتشر شده، بازی بطوری کلی برای نسل جدید یعنی کنسول های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اکس/اس و همچنین پی سی عرضه خواهد شد.

اطلاعاتی که در حال حاضر از بازی می دانیم به شرح زیر است:

- ریمیک Dead Space بدست استودیو EA Motive و همچنین با کمک موتور بازیسازی فراسبایت (Frostbite) در دست توسعه است.

- از نکات جالب این ریمیک میتوان به بهبود شخصیت پردازی و داستان آن اشاره کرد.

- در حال حاضر هیچ گونه اشاره‌ای به تاریخ انتشار آن نشده است.

- طبق گفته‌های تهیه کننده ارشد بازی، خبری از هیچ گونه پرداخت درون برنامه ای یا محتویات پولی نخواهد بود.

- قسمت تکه تکه کردن اندام ها، بشدت پیشرفته و بهبود یافته است.

- ریمیک بشدت به نسخه اصلی خود وفادار است.

- با وجود قدرت زیاد نسل بعدی کنسول‌ها، خبری از هیچگونه صفحه بارگذاری بین مراحل نیست.

- احتمال می رود که محتویات حذف شده در نسخه اصلی Dead Space را به ریمیک این بازی اضافه کنند.


maxresdefault.jpg
Dead Space Official Teaser Trailer – EA Play Live 2021
4K / 1080p / UTUBE

داستان در سال ۲۵۰۸ رقم می‌خورد، زمانی که بشریت در سراسر جهان پیشرفت کرده‌است. از طرفی انسان‌ها به دلیل کمبود منابع در زمین رو به انقراض هستند، و با استفاده از سفینه‌هایی به نام سیاره‌شکن از سیاره‌ها منبع به دست می‌آورند. قدیمی‌ترین سیاره‌شکن یواس‌جی ایشیمورا است، که در حال انجام یک عملیات استخراج غیرقانونی از سیاره اجیس ۷ است. در پشت پرده معلوم می‌شود که سیاره اجیس ۷ زیستگاه مارکر قرمز است، یک کپی از مونولیت مارکر اصلی بیگانگان. تلاش برای سلاح سازی از مارکر و نسخه‌های آن سبب به وجود آمدن یک ارگانیسم ویروس مانند شد که اجساد را آلوده کرده و به هیولاهایی به نام نکرومورف تبدیل می‌کند. دو جناح اصلی در فضای مرده عبارتند از، دولت زمین که مارکر قرمز را ایجاد و سپس پنهان کرد و وحدت‌گرایی، یک جنبش مذهبی که مارکر را می‌پرستد. وحدت‌گرایی توسط محقق اصلی به نام مایکل آلتمن تأسیس شد.

در حوادث فضای مرده، مستعمرهٔ اجیس ۷، مارکر قرمز مخفی شده در آن‌جا را کشف می‌کند، و وارد ایشیمورا می‌کند. ابتدا مستعمره‌نشینان و سپس خدمه سفینه دچار توهم و سپس بیماری روانی می‌شوند و با ورود نکرومورف‌ها اوضاع وخیم‌تر می‌شود. با رسیدن سفینه کلیون، تمام سیاره اجیس ۷ و سفینه ایشیمورا به جز تعداد انگشت‌شماری از خدمه، کشته‌شدند یا به نکرومورف تبدیل شدند.

قهرمان داستان بازی آیزاک کلارک است، مهندسی که با سفینه کلیون سفر کرده تا بفهمد چه بلایی به سر دوست دختر خود، نیکول برنان آمده‌است. نیکول افسر ارشد پزشکی سفینه ایشیمورا است.در کیلیون به همراه آیزاک، زاک هموند که افسر ارشد امنیتی است و کندرا دانیل که متخصص کامپیوتر است، حضور دارند. کندرا همچنین عضو دولت زمین است که برای کنترل وضعیت فرستاده شده‌است. شخصیت‌های دیگری که آیزاک در ایشیمورا با آنها روبرو می‌شود عبارتند از: چالوس مرسر، دانشمندی دیوانه است که معتقد است نکروموف‌ها شکل برتر بشریت هستند. دکتر ترنس کین، بازمانده‌ای که می‌خواهد مارکر را به اجیس ۷ بازگرداند. و نیکول، که به طرز مرموزی در نقاط مختلف سفینه ظاهر می‌شود و با آیزاک ارتباط برقرار می‌کند.
داستان

آیزاک با سفینه کلیون به همراه هموند و کاندرا وارد اجیس ۷ می‌شود. در طی سفر، آیزاک مکرراً پیام ویدئویی از نیکول دریافت می‌کند. یک نقص فنی در سیستم فرود اتوماتیک، به فرودگاه سفینه ایشیمورا خسارت شدیدی وارد کرد و باعث تخریب محل قرنطینه آن شد. نکرومورف‌ها همهٔ خدمهٔ کلیون را به‌جز آیزاک، کندرا و هموند می‌کشند. آیزاک سفینه را می‌پیماید، سیستم‌ها را بازیابی می‌کند و قطعاتی را برای تعمیر سفینه پیدا می‌کند تا شاید بتوانند فرار کنند. آنها تقریباً داشتند موفق می‌شدند ولی از طرفی کلیون به دلیل مشکلات فنی نابود می‌شود. در هر سه بازمانده، علائم روان‌پریشی افزایش پیدا می‌کند، از توهم گرفته تا پارانویا.

در حین کاوش، آیزاک از طریق گزارش‌های صوتی و تصویری از وقایع سفینه و حمله نکرومورف با خبر می‌شود. عملیات استخراج غیرقانونی ایشیمورا در سیاره اجیس ۷، که توسط دولت زمین غیرقانونی تعیین شده بود، برای یافتن مارکر قرمز کلیسای وحدت‌گرایی بود. مستعمره اجیس ۷ تقریباً به‌طور کامل توسط روان پریشی که توسط مارکر ایجاد شده بود، از بین رفت. مارکر از میان جسدهای مستعمره‌نشینان و بازماندگان به ایشیمورا برده‌شد. نفوذ مارکر، مبارزات جناحی و حمله نکرومورف‌ها منجر به کشته‌شدن همه سرنشینان شد. آیزاک دو بازمانده باقیمانده خدمه ایشیمورا را پیدا می‌کند: دکتر ترنس کین، که اعتقاد خود را به وحدت‌گرایی کنار گذاشته‌است و دکتر چالوس مرسر که دیوانه شده و نکرومورف‌ها را می‌پرستد.

علی‌رغم تلاش‌های آیزاک، هموند توسط نکرومورف کشته می‌شود و مرسر به خود اجازه می‌دهد که به نکرومورف تبدیل شود. سفینهٔ دیگری به نام والور، از طریق محفظه فرار متعلق به ایشیمورا که حاوی نکرومورف بود، آلوده می‌شود، مدارک نشان می‌دهد که والور برای از بین بردن تمام آثار حضور ایشیمورا فرستاده‌شده بود. کندرا، کین را قبل از اینکه به وفاداری خود به دولت اعتراف کند می‌کشد، زیرا کین دیوانه تهدید کرده بود که مارکر باید به نکرومورف‌ها بازگردد و توسط «هیو مایند» بر روی سیاره کنترل شود. مارکر به عنوان قسمتی از یک آزمایش در اجیس ۷ باقی ماند، و حالا زمین می‌خواهد آن را بازگرداند. آیزاک به کمک نیکول، نقشه‌های کندرا خراب می‌کند، سپس مارکر را به اجیس ۷ بازمی‌گرداند، نکرمورف‌ها را خنثی می‌کند و اجیس ۷ را نابود می‌کند.

کندرا مارکر را بازمی‌گرداند و به آیزاک می‌گوید که رویارویی‌های او توهماتی بود که توسط مارکر خلق شده تا او را به سمت هیو مایند، بازگرداند. و پیام‌های نیکول با خودکشی او پایان‌یافته بود زیرا نمی‌خواست که تبدیل به نکرومورف شود. کندرا قبل از اینکه بتواند با مارکر فرار کند توسط هیو مایند بیدار کشته می‌شود.

پس از کشتن هیو مایند، آیزاک وارد شاتل کندرا می‌شود درحالی که اجیس ۷ نابود می‌شود. آیزاک پریشان در شاتل نیکول را عزاداری می‌کند و سپس توسط توهم شدید او مورد حمله قرار می‌گیرد.
 
گوشه تصویر مربوط به Plasma cutter
images
 
مصاحبه کامل اقای Glen Schofield

Dead Space’s creator says he’s ‘excited’ to see what Motive does with the remake | VGC

اشاره کردند که حضرت میکامی (استاد صنعت گیم) از دد اسپیس تقدیر به عمل اوردند.خیلی مهم هست.چون استاد معمولا از هیچی تعریف نمیکنه :p

Schofield also recalled demoing a level to Resident Evil creator Shinji Mikami.

“He bowed to me and he said, through an interpreter, ‘You’ve got something special.’ And I was so proud. I was like, Wow, maybe we’ve got something great here – I don’t know.’ You never know.”
 
خبر نداشتم . ولی گیم پلی اش تغییر نکرده
البته یکسری تغییراتی کوچیک در گیم پلی بود مثل دوباره زنده شدن زامبی که باید برای جلوگیری جسدشون میسوزوندیم یا استفاده از چاقو کوچک و نارنجک در زمانی زامبی میگرفتنت ولی اصل گیم پلی بازی همون سبک کلاسیک بودش البته یکسری اضافات داستانی هم داشت از نظر گرافیکی هم پیشرفت خیلی خوب داشت پیشنهاد میکنم اگه بازی نکردی ریمسترش که برای کنسولهای نسل 8 و پی سی آمده بری
 
آخرین ویرایش:
اگه همون موقع جای اینکه از visceral بچشو بگیرن و بجاش مجبورشون کنن بتلفید بسازن تا الان دوتا نسخه جدید از Dead space داشتیم قطعا و خود Visceral هم الان پابرجا بود و خودشون ریمیک میکردن بازیو :-<
کسی میدونه کارمندای Visceral games الان کجان ؟
ولی از گذشته ها بیاییم بیرون واقعا شنیدن صدای نحس و ترسناک نکرومورفها تو تاریکی که دارن بهت نزدیک میشن بدون اینکه بتونی ببینیشون همچنان چالش برانگیر و خفنه :D
 
اگه همون موقع جای اینکه از visceral بچشو بگیرن و بجاش مجبورشون کنن بتلفید بسازن تا الان دوتا نسخه جدید از Dead space داشتیم قطعا و خود Visceral هم الان پابرجا بود و خودشون ریمیک میکردن بازیو :-<
کسی میدونه کارمندای Visceral games الان کجان ؟
ولی از گذشته ها بیاییم بیرون واقعا شنیدن صدای نحس و ترسناک نکرومورفها تو تاریکی که دارن بهت نزدیک میشن بدون اینکه بتونی ببینیشون همچنان چالش برانگیر و خفنه :D
بیشتر افراد کلیدی و کارمندان سابق Visceral الان تو Striking Distance Studios هستن که خود اسکافیلد تاسیس کرد...یه چیزی حدود 170 یا 180 نفر هستن که دارن رو اولین بازیشون که کاملا هم نسل بعدی هست کار میکنن و همچنان در حال رشدو بزرگ کردن تیمشون هستن...به احتمال بالای 90 درصد هم تو گیم اواردز بعدی تریلر گیم پلی خواهند داشت =P~
خود من بیشتر از این ریمیک به شدت برای بازی جدید اسکافیلد هیجان دارم...چون با توجه به ناشر و سازنده این ریمیک مشخص نیست چی بشه عاقبتش:|
 
آخرین ویرایش:
مصاحبه تیم Motive رو IGN خوندم، حرفاشون نوید یه ریمیک خوب رو میده، ولی باید تا عرضه بازی منتظر موند.
مثلا رفتن دنبال سورس و Asset های Dead Space اولیه ( اونی که قرار بود سال 2005 رو اکس باکس ارجینال ساخته شه که بعد عرضه RE4 کلا پروژه رو اسکوفیلد تغیر داد، یا مثلا رفتن با اعضای اصلی که رو قسمت اول کار کردن مشورت کردن، خودشون گفتن جاهایی که لازم بوده رو پیشرفت دادیم جاهایی که لازم نبوده رو فقط بهبودش دادیم، مثلا اشاره کردن اینجوری نبوده که تا خرخره همه چیز رو ببرن به حداکثر ممکن، و کلا در چهارچوب یه بازی Dead Space پیشرفت دادن ولی با این حال شنیدن کی بود مانند، تا عرضه بازی باید منتظر موند.

نظر شخصیم اینه که ریمیک هایی مثل Dead Space یا شایعه TLOU اصلا لازم نیست چون این عناوین از هر نظر کهنه نشدن، مورد بعدی من به Motive اطمینان ندارم، ترجیح میدادم استودیو Jedi همون رسپاون روش کار میکرد، تیم توسعه دهنده مثل Mafia و POP SOT گفتن این پروژه Passion project هست برامون، :D من که حس خوبی ندارم به Motive و کسایی که از Passion project بالا میذن ندارم. در کل امیدوارم چیزی شبیه RE2 بشه نه Mafia یا POP.
از همه جذاب تر رقابت بین این ریمیک و Callisto هست. اینا دستشون از نظر بصری و تکنولوژِی باز تره ولی تجربه ندارن، اونا تجربه دارن ولی از نظر امکانات زیاد جالب نیست.
 
من با تریلر و گرافیک جدید بازی که واقع گرایانه شده واقعا حال کردم
این نورپردازی ، گرافیک و طراحی محیط در گذشته امکان پذیر نبود
 
به نظر می رسد که بازی اگر تاخیر نخورد در پاییز ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد ( بازی Callisto Protocol هم سال دیگه میاد . سال ساله بازی های فضایی و ترسناک هست)
 
  • Like
Reactions: Taha75

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or