والا بیشتر به نظر میاد شما بجای اینکه با خود فیلم حال کرده باشید، هیتر دارک نایت هستید!:))
---
بتمن 2022 فیلم واقعا خوبیه و از 99% کارای مارول بهتره با اینحال خدایی با The Dark Knight مقایسه نکنید.
اگرم بخوایید مقایسه کنید باید با The Batman Begins مقایسه بشه.
به همونم نمی رسد . شخصیت های فیلم بتمن می آغازد حسابی پخته و عالی بودند . هر کدوم داخل نقش عالی قرار گرفته بودند چیزی مصنوعی و به زور قرار داده نشده بود . دیالوگ پرت نداشتند
 
متاسفانه وضعیتی که ما طرفداران dc توش هستیم خیلی ناراحت کننده هستش
دلمون رو به فیلم های solo مثل batman خوش کردیم
از اونطرف marvel داره واسه کاراکتر های دسته چهارمش مثل moon knight سریال میسازه
اونوقت dc که جمعی از بهترین ابرقهرمان های تاریخ رو داره که دارن سماق میمکند
Doctor strange تو تمام فیلم های مارول حضور داره اونوقت Dr.Fate انگار اصلا وجود نداره
یعنی عرضه وارنر از rocksteady و nether realm کمتره که اونا دارن با بازیهاشون حفظ ابرو میکنن....
نگاه کنید mcu چقدر حساب شده و قدرتمند پیش میره
دوستان میگن ما به dceu اهمیتی نمیدیم
بهشون پیشنهاد میکنم بروند justice league tv series ببینید تا بدونید dc چه پتانسیلی داره...
View attachment 252781
حقیقتا شاید مدیریت جدید حرکتی بزنه من که الان نامیدم
دوستان ببخشید طولانی شد به امید اینده ای بهتر برای dceu
متاسفانه قدر فضای دارک و ابر قهرمان های خفن دی سی رو نمی دونند . مارول خوب داره خرج می کنه و برنامه ریزی ولی این طرف نه .
فیلم ابر قهرمانی باید درجه آر و دارک باشه که توی دی ان ای دی سی هست ولی حیف
 
  • Like
Reactions: ps4best
یه نکته جالب بتمن میتونست با همون سر نخ اول ریدلر رو پیدا کنه چجوری ؟ عکسی از شهردار با دختره گرفته شده رو دقت کنید دقیقا از اپارتمان خودش گرفته جالبه به ذهنش نرسید اونجا رو چک کنه با توجه به زاویش کاملا مشخصه از کجا گرفته شده
 
من شخصا بخوام بهش نمره بدم ۷.۵ (ویرایش: زیاده همون ۶.۵) میدم، بیشتر در عجبم از یک سری تصمیمات تو نویسندگی و کارگردانی و … دقیقا هر نکته مثبتی که تو فیلم هست یدونه نکته منفی هم بهش چسبیده.

اون صحنه ابتدایی فیلم که خلافکارها وقتی شب میشه، نماد بتمن تو آسمون میدرخشه و اینها ترس برشون میداره و از سایه خودشون هم می‌ترسن عالی بود… ۱۰/۱۰؛ ولی بعد بطور عجیبی بتمن تو این فیلم زیادی تو چشمه. واقعا دیگه داشتم کفری می‌شدم از اینکه اینهمه می‌رفت Iceberg lounge و حتما هم باید از در اصلی وارد میشد هر دفعه:| یا با کدوم منطقی وقتی یک آدم در معرض انفجار بمب بوده، چه آدم عادی چه بتمن، می‌برنش اداره پلیس؟ بیمارستان منطقی‌تر نیست؟ و بعد ده هزار نفر می‌چپن توی یک اتاق تنگ و دورش رو می‌گیرن؟ یا تو هر صحنه جرم ۲۰ نفر پلیس دیگه وایستادن در حالیکه بتمن منطقا تو این بازه زمانی فقط با گوردن همکاری می‌کنه، نمیشد تو یکی دوتا صحنه گوردن از بقیه بخواد صحنه رو ترک کنن بعد بتمن وارد بشه؟

یا همین گوردن، کستینگ و بازیگری جفری رایت خوب بود ولی دیالوگ‌هاش همشون انگار mouthpiece بیننده‌س :| بتمن: فلان ماسماسک رو برمیداره… گوردن: ایده‌ای داری این چیه؟

بت‌موبیل: طراحی خوب، من با بتمنی که وسایلش حالت DIY دارن موافقم؛ ولی معرفیش در حالیه که دوتا از آدم‌های مهم داستان و allyهای بتمن چند ثانیه مونده جونشون رو از دست بدن، این douchbag ده دقیقه اونطرف داره rev up می‌کنه، این حرکت‌های چیپ چیه آخه مگه Fast & Furious‍ئه؟

دوباره دقیقا بعد همین، سکانس تعقیب و گریز عالی! ولی چند ده نفر تو همون تصادف زخمی شدن و مردند که آخر سر هم پنگوئن اون آدمی که بروس دنبالشه نبود :|

خود پنگوئن! کالین فرل بازیگر اوکی‌ایه، بد هم بازی نکرده بود ولی من واقعا نمیفهمم چرا باید کستش کنی، بعد زیر ۱۲ کیلو میک‌آپ و fatsuit و فلان قایمش کنی، یعنی اینقدر مهارت بازیگریش خاصه که نمیشد یک بازیگر هیکلی overweight دیگه رو بجاش اورد؟

بک‌گراند وین‌ها: شروع خوب و جذاب، پایان (اگر بشه اسمش رو گذاشت پایان) احمقانه. جدای از اینکه بستری شدن مارتا وین تو آسایشگاه روانی «لکه ننگ» به حساب میاد :| دقیقا توماس وین وقتی میره به آدمی مثل فالکونی میگه فلانی رو ساکتش کن، چه انتظاری داشته؟ نازش کنن، ببرنش شام بیرون؟ آخر هم که سر و تهش رو هم آوردن… «آره این خلافکار بده داستان آدم بدیه، دروغ میگه مرتیکه بی‌تربیت» :|

ریدلر نفر اول رو با تیغه فلان کردن فرش کشت، صورتش رو پوشوند، انگشتش رو برید، نامه رمزنگاری شده گذاشت که بعد رمزش با یک معمای دیگه حل میشد که نهایتا برسه به thumb drive…خیلی هم عالی

بعد برای فاکینگ بروس وین! شاهزاده میلیاردر شهر خسته شده بود فقط یدونه بمب کوچولو پست کرد :|

اون Healing potion آخر فیلم که از باسن بتمن بیرون اومد یکدفعه، لباسش که کل فیلم زیر رگبار آخ نمی‌گفت، ولی تصمیم گرفت که در برابر شات‌گان وقتشه که دیگه ضدگلوله نباشه، اون حرکت احمقانه sacrifice بتمن، اینکه سلینا کایل یکدفعه شد دختر فالکونی چون باید یکطوری حضور بی‌دلیلش تو فیلم رو توجیه می‌کردن، دهن گشاد ماسک و نوچه خلافکارهایی که پیش stormtrooperها تیراندازی رو یاد گرفتن، کارآگاهی کردن با تکنیک ایستادن در میانه اتاق یا بالای پشت بام و خیلی جدی به افق خیره شدن، یا داشتن یک خدمتکار همه فن حریف مثل آلفرد، یا پلیس شیفتی که از اقبال خوب، دقیقا عموش نصاب فرشه و در آخر، خداحافظی عاشق و معشوق به سبک fast and furious

فیلم عجیبی بود واقعاً

این که خیلی واضع بود هدف ریدلر کشتن بروس نبود ، چون اولا میدونست بروس بتمن هست دوما اگه دقت کرده باشی پاکتی برای بتمن گذاشته بود توی یه محافظ ضد حریق بود یعنی میدونست بتمن بعد از انفجار میرسه به صحنه، فقط میخواست هوش بتمن رو تست کنه ببینه به موقع میرسه بهش یا نه .
 
بتمن 2022 فیلم واقعا خوبیه و از 99% کارای مارول بهتره با اینحال خدایی با The Dark Knight مقایسه نکنید.
مشکلی که با دارک نایت داشتم این بود که کاراکتر جوکر واقعا حرفاش درست تر و واقعی تر از خود بتمن و رفقا بود!، اما فیلمنامه بجای اینکه این ابهت رو به رسمیت بشناسه آخرش با چهار تا حرف شعاری قضیه رو فیصله میده و میگه "نه بتمن اینجا هم خوبه و اون جوکر هیچ اهمیتی نداره".

اما این فیلم جدید قشنگ اهمیت نقش منفیش رو به رسمیت شناخته بود، اونجا که براش از فقر و یتیم بودن میگه واقعا بتمن تحت تاثیر قرار گرفته بود و برای لحظاتی حرفی نداشت، و اون اواخر فیلم که یکی از زیر دست های ریدلر گفت من انتقام هستم واقعا بتمن متنبه شد و فهمید که انگار فرقی نمیکرده با ویلین های ماجرا

بهرحال من میدونم که دارک نایت یکی از محبوب ترین فیلمای مین استریم تاریخ سینماست و برا همینم وقتی میگم اوورریته انتظارشو دارم که هیچکس خوشش نیاد.
اما اون فیلم بدی نیست، مثلا اکشن دارک نایت یکی از بهترین ها بود و از این فیلم جدید هم بهتر بود مشخصا، اما چیزی که برا من مهمه اصالت و منطقی بودن فیلمنامه هست تا اکشن.

پ.ن: خداییش من دی سی و مارول نمیدونم چیه اصن راضی نبودم پستو انتقال بدید به اینجا :D
 
آخرین ویرایش:
پ.ن: خداییش من دی سی و مارول نمیدونم چیه اصن راضی نبودم پستو انتقال بدید به اینجا

این ۲ تاپیک رو آماده کردیم که دوستان دی سی و مارول فن بتونن راحت در مورد فیلم، بازی و سریال های مورد علاقه شون صحبت کنن.

سعی کن با قوانین کنار بیای.
 
این ۲ تاپیک رو آماده کردیم که دوستان دی سی و مارول فن بتونن راحت در مورد فیلم، بازی و سریال های مورد علاقه شون صحبت کنن.
اوکی ولی اجباری نباید باشه بالاخره بتمن هم فیلمه منم تو مووی سنتر نوشتم که مربوط به فیلمه
دی سی مارول فن هم نیستم :D
هرکی بخواد اینجا پست میذاره دیگه
 
یه سوال از اساتید حرفه ایی
این بتمن 2022 پتینسون، داستان جدیدی داره؟
منظورم اینکه با سه گانه ایی که نولان ساخت از نظر داستانی فرق داره؟ چون اونجا بتمن از بچگی تا بزرگسالی تو اون سه گانه نشون دادن.
پس الان این چیه؟ یعنی ساختن این فقط جنبه مادی داشته؟
 
یه سوال از اساتید حرفه ایی
این بتمن 2022 پتینسون، داستان جدیدی داره؟
منظورم اینکه با سه گانه ایی که نولان ساخت از نظر داستانی فرق داره؟ چون اونجا بتمن از بچگی تا بزرگسالی تو اون سه گانه نشون دادن.
پس الان این چیه؟ یعنی ساختن این فقط جنبه مادی داشته؟
قبل از سه گانه نولان هم 2 سری فیلم از بتمن ساخته بودن مگه سه گانه نولان فقط جنبه مادی داشت؟ :D
کلا یک سری جدیدیه که به قبلی ها ربط نداره همونطور که سه گانه نولان هم به 2 سری قبلی ربطی نداشت.
 
مشکلی که با دارک نایت داشتم این بود که کاراکتر جوکر واقعا حرفاش درست تر و واقعی تر از خود بتمن و رفقا بود!، اما فیلمنامه بجای اینکه این ابهت رو به رسمیت بشناسه آخرش با چهار تا حرف شعاری قضیه رو فیصله میده و میگه "نه بتمن اینجا هم خوبه و اون جوکر هیچ اهمیتی نداره".

اما این فیلم جدید قشنگ اهمیت نقش منفیش رو به رسمیت شناخته بود، اونجا که براش از فقر و یتیم بودن میگه واقعا بتمن تحت تاثیر قرار گرفته بود و برای لحظاتی حرفی نداشت، و اون اواخر فیلم که یکی از زیر دست های ریدلر گفت من انتقام هستم واقعا بتمن متنبه شد و فهمید که انگار فرقی نمیکرده با ویلین های ماجرا

بهرحال من میدونم که دارک نایت یکی از محبوب ترین فیلمای مین استریم تاریخ سینماست و برا همینم وقتی میگم اوورریته انتظارشو دارم که هیچکس خوشش نیاد.
اما اون فیلم بدی نیست، مثلا اکشن دارک نایت یکی از بهترین ها بود و از این فیلم جدید هم بهتر بود مشخصا، اما چیزی که برا من مهمه اصالت و منطقی بودن فیلمنامه هست تا اکشن.

پ.ن: خداییش من دی سی و مارول نمیدونم چیه اصن راضی نبودم پستو انتقال بدید به اینجا :D
نظرتون درباره پایان کمی بیش از حد امیدوارانه دارک نایت رو قبول دارم . اما به صورت کلی فکر می کنم اورریتد برای دارک نایت بی انصافیه . یعنی در واقع این اورریتد شدن نسبی کریستفر نولان که چند سالیه شکل گرفته باعث شده که خیلی ها اون رو به فیلم های خوب و ارزشمندش هم تعمیم بدن
شکی نیست که هر اثر مطرحی یک سری طرفدارا متعصب داشته باشه که کورکورانه و بی منطق و به شکلی تهاجمی و زننده ازش دفاع کنن و بر عکس اون اثر رو بکوبن ولی خب لزوما به این معنی نیست که اون اثر لایق کردیت و امتیاز نباشه . بحث اینه که بر فرض بگیم دارک نایت لایق اون اعتبار نیست. جز چند مورد معدود در ژانر سوپرقهرمانی فیلمی هست که از دارک نایت بهتر عمل کرده باشه ؟ من که شک دارم جز چندین مورد خاص بقیه صرفا از خوب جلو تر رفته باشن چه برسه به این که اون اعتباری که اون فیلم نزد چه طرفدار های سینمای سوپرقهرمانی چه افرادی که کلا این سبک فیلم هارو خارو سخیف می دونستن به دست بیاره . حالا می تونیم خودمون رو گول بزنیم که 50 درصدش به خاطر تراژدی مرگ لجر بود. هرچند کافیه آثار دیگه ای که بازیگرشون در وسط ساخت فیلم فوت کرد رو مرور کنیم و ببینیم مرگ دلخراش بازیگرشون برای فیلم اعتبار نخرید.
من به خود همون دارک نایت یک سری ایراد ها دارم که بعضی جاهاش می تونست نباشه اما به صورت کلی فیلم انسجام روایی داشت و تقریبا 95 درصد اتفاق ها در راستای اون درونمایه اصلی بودن و فیلم خیلی خوب تونسته بود در عین وفاداری نسبی به کمیک ها و رعایت یک سری المان برای جلب رضایت سوپرهیرو بازها یک داستان رئال و جنایی پر کشش رو هم روایت کنه و نشون بده این دنیا و کلا دنیای کامیک بوک ها پتانسیل
درباره اصالت و منطقی بودن فیلم نامه صحبت کردید که به نظرم این بتمن جدید از این نظر یکی از کارهای مشکل دار اقتباسیه . فیلم هیچ نکته ی جدیدی و زاویه روایت تازه ای نداره که قبلا بهترش رو ندیده باشیم . صرفا اومده ایده های اقتباس های دیگه رو به شکلی سرسری باهم ترکیب کرده و یک کولاژ ازش در اورده و خیلی جاها اون کولاژ بی تاثیره
فیلم بروس وین خوبی داره اما تنها نکته متفاوت اش نسبت به وین های قبلی مونولوگ های کرت کوبین گونه اشه که مارو به درون ذهن مالیخولایی وین میبره .اون رو که بگذاریم کنار از نظر مقدار حضور در صحنه و بحران هایی که براش اتفاق می افته به پای سه گانه دارک نایت که نه همون بتمن بگینز هم نمیرسه و در حد بتمن 1989
 
این که خیلی واضع بود هدف ریدلر کشتن بروس نبود ، چون اولا میدونست بروس بتمن هست دوما اگه دقت کرده باشی پاکتی برای بتمن گذاشته بود توی یه محافظ ضد حریق بود یعنی میدونست بتمن بعد از انفجار میرسه به صحنه، فقط میخواست هوش بتمن رو تست کنه ببینه به موقع میرسه بهش یا نه .
اشتباه متوجه شدی دوست عزیز، و تقریبا همه توضیحاتت اشتباهه. تو اون صحنه بتمن «فکر می‌کنه» ریدلر فهمیده و می‌دونه که بروس وینه ولی وقتی می‌ره باهاش صحبت می‌کنه، بهش ثابت میشه که نه، هنوز پی نبرده. ضمنا تو همون مکالمه ریدلر خودش واضح میگه حیف شد که نتونست بروس وین رو بکشه
 
یک چیز عجیب دیگه تو فیلم‌های دی‌سی این defamation و کوبیدن آدم‌های تاثیرگذار تو زندگی قهرمان‌هاست. برای جوکر این کار می‌کرد چون فیلم از دید جوکره، خودش که روانش کامل بهم ریخته و راوی unreliableئه، اطلاعاتش رو هم از مادرش می‌گیره و داری villain origin story نگاه می‌کنی ولی همین اتفاق برای جاناثان کنت MoS هم افتاد «میذاشتی بچه‌ها غرق بشن که کسی نفهمه چه قدرت‌هایی داری» اینجا هم که این بولشت توماس وین

من رفتم دوتا Long Halloween رو هم دیدم، (اون صحنه the Batman که فالکونی میگه من تیر خورده بودم و بابای بروس من رو روی میز شام جراحی کرد در حالیکه بروس از طبقه بالا نگاه می‌کرد از همین لانگ هالووین گرفته شده) ولی بعد، تو لانگ هالووین اشتباه و گناه توماس وین در اینه که میاد برای کار خیر، necessary evil انجام میده و با همکاری فالکونی کلینیک درمانی احداث می‌کنه… این که مامان بروس خل بوده و توماس وین از فالکونی خواسته اون خبرنگار رو «ساکت کنن» و بعد فالکونی واقعا «ساکتش کرده» و بعد توماس وین قیافه‌اش شبیه همون meme پیکاچو شده… چرندیات نویسنده همین فیلمه که خیلی بده، خیلی چرنده.

یک لحظه فکر کنید تو اسپایدرمن عمو بن بجای with great power comes great responsibility می‌گفت: اگر قدرت زیادی داری، go f*** shit up

چه گیریه DC داده که اون بیس‌لاین اخلاقی هیروهاش رو گند بزنه توش؟
 
یک چیز عجیب دیگه تو فیلم‌های دی‌سی این defamation و کوبیدن آدم‌های تاثیرگذار تو زندگی قهرمان‌هاست. برای جوکر این کار می‌کرد چون فیلم از دید جوکره، خودش که روانش کامل بهم ریخته و راوی unreliableئه، اطلاعاتش رو هم از مادرش می‌گیره و داری villain origin story نگاه می‌کنی ولی همین اتفاق برای جاناثان کنت MoS هم افتاد «میذاشتی بچه‌ها غرق بشن که کسی نفهمه چه قدرت‌هایی داری» اینجا هم که این بولشت توماس وین

من رفتم دوتا Long Halloween رو هم دیدم، (اون صحنه the Batman که فالکونی میگه من تیر خورده بودم و بابای بروس من رو روی میز شام جراحی کرد در حالیکه بروس از طبقه بالا نگاه می‌کرد از همین لانگ هالووین گرفته شده) ولی بعد، تو لانگ هالووین اشتباه و گناه توماس وین در اینه که میاد برای کار خیر، necessary evil انجام میده و با همکاری فالکونی کلینیک درمانی احداث می‌کنه… این که مامان بروس خل بوده و توماس وین از فالکونی خواسته اون خبرنگار رو «ساکت کنن» و بعد فالکونی واقعا «ساکتش کرده» و بعد توماس وین قیافه‌اش شبیه همون meme پیکاچو شده… چرندیات نویسنده همین فیلمه که خیلی بده، خیلی چرنده.

یک لحظه فکر کنید تو اسپایدرمن عمو بن بجای with great power comes great responsibility می‌گفت: اگر قدرت زیادی داری، go f*** shit up

چه گیریه DC داده که اون بیس‌لاین اخلاقی هیروهاش رو گند بزنه توش؟

شاید دقیقا شبیه این موردی که بهش اشاره کردی نباشه ولی این یه مشکلیه که من با خیلی از دنباله ها و اقتباس ها دارم که نویسنده ها با خودشون فکر میکنن که چون نمیتونی بعضی شخصیت ها رو به عنوان یه آدم معمولی و واقعی (با تمام ضعف ها و اشتباهاتشون) ببینی پس شخصیت پردازی خوبی ندارن و متوجه نمیشن یه وقتایی این شخصیت ها قرار نیست آدم های معمولی و واقعی باشن. اینکه یه وقتایی این غیر واقعی بودنشون یا به یه شخصیت mythological شبیه بودنشون (که قرار نیست ضعف های آدم های عادی رو داشته باشن) چیزیه که اونا رو جذاب و iconic میکنه.
 
یک چیز عجیب دیگه تو فیلم‌های دی‌سی این defamation و کوبیدن آدم‌های تاثیرگذار تو زندگی قهرمان‌هاست. برای جوکر این کار می‌کرد چون فیلم از دید جوکره، خودش که روانش کامل بهم ریخته و راوی unreliableئه، اطلاعاتش رو هم از مادرش می‌گیره و داری villain origin story نگاه می‌کنی ولی همین اتفاق برای جاناثان کنت MoS هم افتاد «میذاشتی بچه‌ها غرق بشن که کسی نفهمه چه قدرت‌هایی داری» اینجا هم که این بولشت توماس وین

من رفتم دوتا Long Halloween رو هم دیدم، (اون صحنه the Batman که فالکونی میگه من تیر خورده بودم و بابای بروس من رو روی میز شام جراحی کرد در حالیکه بروس از طبقه بالا نگاه می‌کرد از همین لانگ هالووین گرفته شده) ولی بعد، تو لانگ هالووین اشتباه و گناه توماس وین در اینه که میاد برای کار خیر، necessary evil انجام میده و با همکاری فالکونی کلینیک درمانی احداث می‌کنه… این که مامان بروس خل بوده و توماس وین از فالکونی خواسته اون خبرنگار رو «ساکت کنن» و بعد فالکونی واقعا «ساکتش کرده» و بعد توماس وین قیافه‌اش شبیه همون meme پیکاچو شده… چرندیات نویسنده همین فیلمه که خیلی بده، خیلی چرنده.

یک لحظه فکر کنید تو اسپایدرمن عمو بن بجای with great power comes great responsibility می‌گفت: اگر قدرت زیادی داری، go f*** shit up

چه گیریه DC داده که اون بیس‌لاین اخلاقی هیروهاش رو گند بزنه توش؟
مشکل دقیقا این جاست که این درونمایه در حالیکه جون میده واسه یک روایت سنت شکن و کاملا جذاب از دنیای بتمن تبدیل میشه به یک خرده پیرنگ بی اهمیت که مطرح میشه و سریع هم جمعش می کنن .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or