David Cage: "صنعت بازی یا باید نوآوری داشته باشد، یا از بین برود. "

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
Apr 19, 2011
6,457
نام
Amir Ho3ein
David Cage عقیده دارد، اگر صنعت بازی حرکت بزرگی برای ایجاد نوآوری نکند به پایان کار رسیده و نابود خواهد شد.
20120605beyond_6.jpg
سازنده ی عناوین Heavy Rain و Beyond: Twin Souls در مصاحبه با GamesIndustry گفت: "اگر این صنعت تلاش بیشتری برای نوآوری و به کار بردن ایده های جدید نداشته باشد، گرچه این نوآوری و تلاش لزوما نباید خیلی جدی و مهم باشد و عمیق تر شدن قسمت هایی از بازی نیز کفایت می کند؛ این صنعت نابود خواهد شد."
" این عالیست که شما به هیولا ها تیراندازی می کنید، این عالیست که یک همچین چیزی وجود دارد و این عالیست که شما همیشه موفق می شوید اما نظرتان در رابطه با حق انتخاب دادن به مردم چیست؟! اینکه به آن ها اختیارات مختلف دهیم. بنابراین اگر مردم کار هایی که تا الان انجام می دادند را بخواهند، آن را در بازی پیدا خواهند کرد و در کنار آن کسانی که چیزی جذاب تر و عمیق تر نیز می خواهند، آن را در بازی پیدا می کنند."
Cage می گوید که او "علاقه ای به فروش نرم افزار ها به مردم و در کریسمس ندارد. " و در عین حال به "افراد باهوشی" که این کار را انجام می دهند، احترام می گذارد ولی خود او دارای آرزو ها و برنامه های دیگری است.
"این در مورد اینکه من چگونه کار خود را می بینم نیست. من دوست دارم تا با استفاده از این رسانه چیزی را اظهار کنم که باعث بوجود آمدن احساسات عمیق تر می شود. من فکر می کنم شما اگر بتوانید فیلم بسازید یا سریال های تلوزیون بسازید میتوانید این کار را انجام دهید چون همه ی این ها یک ظاهر عالی دارند. اما بازی ها؛ ما فقط تیر میزنیم و می پریم! نظرتان در رابطه با یک چیز جدید و استفاده از آن چیست؟ "
" من یک واسطه عالی هستم. کاری که شما می توانید با این ایده انجام دهید بسیار دیوانه وار است زیرا ارتباطی که شما با تجربه خود دارید با هر چیز دیگری فرق دارد. شما یک فیلم می بینید و شما فقط تاثیر پذیر هستید. شما یک داستان را تماشا می کنید، و فقط یک داستان به شما گفته می شود. ولی وقتی بازی می کنید، می توانید داستان را بگویید، می توانید تصمیم بگیرید که چه اتفاقی بیافتد و شما می توانید داستان های زیادی بسازید که ساخته شده توسط تصمیم ها و انتخاب های شماست."
Cage می گوید آخرین بازی که از آن لذت بردم Journey بود.
"Journey فوق العاده بود. این بازی فقط در مورد گفتن داستان نبود و هیجانات را در بر داشت. این بازی در مورد انجام یک کار متفاوت بود. "
" من فکر می کنم این صنعت به بازی های دیگری مثل Journey احتیاج دارد زیرا این بازی مانند تنفس در هوای تازه می باشد. در سال چند first person shooters می توانیم بسازیم؟ چندتایش را می توانیم در سال بازی کنیم؟ چند تایشان موفق خواهند شد؟ حتی به عنوان یک تجارت، آیا این بازی ها هیچ احساسی را درست می کنند؟ من که مطمئن نیستم."
Beyond: Twin Souls بازیی که توسط Quantic Dream به ریاست David Cage ساخته می شود در سال 2013 به صورت انحصاری برای PS3 منتشر خواهد دش.
منبع
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
ما كه نديديم فن ها PS3 اينطوری بازیای 360 رو ترول كنن...
باو ترولهای بهنام رو سر Alan Wake و Halo ندیدی ؟! :D سهیل مجبورم نکن برم از عارشیف سایت پستهای هیلو هیتریت رو در بیارم ! با من شوخی نکنین :| :D !
آقا من با بهنام و سهیل رفیقم ، شوخی داریم باهم ...

اتفاقا حق انتخاب رو برا شما اشتباه تعریف کردن. اون حق انتخابی مهمه که تو روند داستان و پایانش تاثیر بذاره.
تو کرایسیس هرجوری هم بری آخرش باید از نقطه ی A برسی به B.
اگر اینجوریه COD سلطان حق انتخابه دیگه. میتونی با کلت بری، میتونی با کلاش بری، میتونی خوابیده بری، نشسته بری، نایف کنی بری، نارنجک بندازی بری، از کنار دیوار بری، از وسط خیابون بری و...
nope :D ! اون حق انتخاب حق انتخابیه که کیج واست گذاشته و تو میشی عروسک خیمه شب بازی کیج ؛ عملا انتخابی وجود نداره ، تو کاری رو انجام نمیدی مگر این که کیج اون رو نوشته باشه اما ، توی هیلو ، یا مثلا همین کرایسیس 1 (کمتر از قبلی البته...) راه های مختلف رسیدن به هدف وجود داره ؛ این همون چیزیه که توی صنعت گیم بهش حق انتخاب میگن . یا توی RPG کلفتی مثل Skyrim or Dark Souls حق انتخاب رو ما شاهد هستیم به معنای واقعی کلمه .
===
پ.ن : به نظر من هم Heavy Rain نو آوری داشته . توی ژانر ادونچر تا این حد اینتراکتیو بودن خودش بزرگترین نوآوریه .
 

ccie

کاربر سایت
Jan 30, 2008
1,300
نام
xerxes
نمیدونم چرا بعضی ها از حرف های کیج ناراحت شدن؟! به نظر من کاملا حرفاش به نفع گیمرهاست
هیچجا نگفته fps بده یا فلان...گفته این صنعت به خلاقیت بیشتر نیاز داره و من 100% باش موافقم
چرا باید هر سال شونصد تا fps بیاد ولی یک بازی مثل Demon Souls و یا Dark Souls تو کل نسل یک بار بیان؟!! یک دنیا خلاقیت تو هر کدوم از این بازی ها بود...
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
باو ترولهای بهنام رو سر Alan Wake و Halo ندیدی ؟! :D سهیل مجبورم نکن برم از عارشیف سایت پستهای هیلو هیتریت رو در بیارم ! با من شوخی نکنین :| :D !
آقا من با بهنام و سهیل رفیقم ، شوخی داریم باهم ...
قصد داشتم برا یه مدت طولانی دست از سر هیلو و آلن ویک بردارم (همونطور که تا الان برداشته بودم) ولی این دو تا تاپیک کیج رو که دیدم پشیمون شدم :D
انشالله اگر عمری باقی بود در اولین تاپیکی که به یه بازی 360 مربوط بشه با انتقاد های سازنده ـمون حضور بهم میرسانیم :D
nope :D ! اون حق انتخاب حق انتخابیه که کیج واست گذاشته و تو میشی عروسک خیمه شب بازی کیج ؛ عملا انتخابی وجود نداره ، تو کاری رو انجام نمیدی مگر این که کیج اون رو نوشته باشه اما ، توی هیلو ، یا مثلا همین کرایسیس 1 (کمتر از قبلی البته...) راه های مختلف رسیدن به هدف وجود داره ؛ این همون چیزیه که توی صنعت گیم بهش حق انتخاب میگن . یا توی RPG کلفتی مثل Skyrim or Dark Souls حق انتخاب رو ما شاهد هستیم به معنای واقعی کلمه .
===
پ.ن : به نظر من هم Heavy Rain نو آوری داشته . توی ژانر ادونچر تا این حد اینتراکتیو بودن خودش بزرگترین نوآوریه .
من اصلا به کیج کاری ندارم. هرچند که یکی از دلایلی که عاشق هوی رینم همون حق انتخاب ها بود. وجود اون همه حق انتخاب؛ از انتخاب جواب تو یه مکالمه ی ساده گرفته تا عوض شدن سرنوشت داستان و شخصیت ها، حتی اگر تماما اسکرپت نویسی شده هم باشه باز قابل تحسینه.
بیشتر منظورم همون بازی های RPG بود که هرکاری بکنی هم تو گیم پلی تاثیر میذاره و هم تو داستان و پایان بازی.
تو بقیه ی بازی ها مثل همون کرایسیس 1 و هیلو همونطور که گفتم در نهایت باید از تقطه ی A برسی به B. حالا اینکه از چه راهی بری فرق خاصی نمیکنه. همه ی بازی ها رو هرکسی میتونه با توجه به سلیقش به سبک خودش تموم کنه. حالا با یکم تفاوت کمتر و بیشتر بین بازیها.
مثلا خود من درگیری های نزدیک و نایف کردن و استفاده از شاتگان رو زیاد دوست نداشتم ولی یه بار Black Ops رو کاملا با همین روش تموم کردم. اینم یه نوعشه دیگه.
 

idahadi21

کاربر سایت
Sep 8, 2008
1,930
نام
هادی
از HEAVY RAIN واقعا خوشم اومد و منتظر بازی جدید cage هستم ولی یه جورایی داره شورش رو درمیاره ... حالمون رو بهم زد با این روشنفکر نشون دادنش ... هر دفعه میاد یه سری حرف ها رو تکرار میکنه ...
 

Kiami

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,869
nope :D ! اون حق انتخاب حق انتخابیه که کیج واست گذاشته و تو میشی عروسک خیمه شب بازی کیج ؛ عملا انتخابی وجود نداره ، تو کاری رو انجام نمیدی مگر این که کیج اون رو نوشته باشه
پس طبق نظریه شما حق انتخاب موقعی صورت می گیره که هیچ بازیسازی چیزی طراحی نکرده باشه و شما خودت خود جوش اول مرحله طراحی کنی و بعد میان پرده رو طراحی کنی و بعدم انتخاب کنی !!
اما ، توی هیلو ، یا مثلا همین کرایسیس 1 (کمتر از قبلی البته...) راه های مختلف رسیدن به هدف وجود داره ؛ این همون چیزیه که توی صنعت گیم بهش حق انتخاب میگن .
مگر در این بازی ها شما می تونی کاری رو انجام بدی به غیر از اون کار هایی که بازیسازان برای شما در نظر گرفتن و طراحی کردن ؟ اگه به فرض مثال 198 راه برای رسیدن به هدف در کرایسیس وجود داشته باشه ، طبق تعریف شما هر 198 راه رو کارگردان بازی نوشته و شما کاری انجام نمی دی مگر اینکه کارگردان اون رو طراحی کرده باشه !! پس در نتیجه شما عروسک خیمه شب بازی هستی !!

p.s : همچنان امیدوارم عناوین کیج از انحصار ps3 در بیان تا شاهد اینگونه نظرات نباشیم !

موفق باشید
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
p.s : همچنان امیدوارم عناوین کیج از انحصار ps3 در بیان تا شاهد اینگونه نظرات نباشیم !
ولمون کن تورو خدا !
 

Navid

?Can I Play Daddy
کاربر سایت
Feb 5, 2006
3,836
نام
نوید
یعنی الزاما هر تاپیکی که در مورد Cage باشه، چند نفر باید بن بشن، بقیه هم کارت قرمز بگیرن و تاپیک هم قفل بشه تا صحت/اشتباه بودن حرفهای این آقا به همه ثابت شه ...

برای خودتون زشته من هر تاپیک راه بیفتم دنبالتون هی بگم آقا رعایت کن
آقا رعایت کن

اگه اینجوری دوست دارین، به من بگین تا بدونم چیکار باید بکنم
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,196
نام
محمد امین
اگر در کل حساب کنیم HR سر تا پا نو آوری بود فقط باید دید این نو آوری ها آیا به درد صنعت گیم میخوره یا نه..؟

وقتی بعد از 3 سال هیچ کی از این نوع سبک تقلید نکرده پس حتما بدرد نخورده. دیگه..!
 

.:Pouria:.

کاربر سایت
Sep 20, 2009
2,382
نام
-_-
اگر در کل حساب کنیم HR سر تا پا نو آوری بود فقط باید دید این نو آوری ها آیا به درد صنعت گیم میخوره یا نه..؟

وقتی بعد از 3 سال هیچ کی از این نوع سبک تقلید نکرده پس حتما بدرد نخورده. دیگه..!

امین برام جالبه :D هر وقت صحبت دیوید کیج می شه خیلی سریع توی تاپیک ظاهر می شی :D امین چند بار در این مورد با هم صحبت کردیم ... شما یاکوزا رو در نظر بگیرین . یه بازی ای هست که طرفدار های خاص خودش رو داره ، این مورد در مورد هوی رین هم کاملا صادق هست . کاری که سونی توی این نسل کرد همین بود . تعداد انحصاری ها رو برد بالا و برای هر سلیقه ای یه بازی با سبک خاص داد . هوی رین هم یکی از همین بازی ها بود . حالا جالبه این بازی هم میانگین امتیازاش خیلی بیشتر از چند تا انحصاری دیگه بیشتره ولی نمی دونم چرا منتقدین بازی سنتر کلا منکر این بازی هستن :-/
 

.:Pouria:.

کاربر سایت
Sep 20, 2009
2,382
نام
-_-
HR یک بازی خاص هست که اصلا همه پسند نیست و فروشش هم این رو نشون میده ولی اگر بخوای تو سایت از سونی فن ها آمار بگیری بالای 90 درصد عاشق این بازی هست..و این برخلاف قائده و اصول هست..

من فک کنم قضیه طور دیگه ای باشه :D الان خودت داری می گی سلیقه شخصی ! ممکنه سلقیه اکثریت توی بازی سنتر طرفدار هوی رین باشه ! ولی اینکه بازی رو ریشه می زنین دیگه واقعا نمی شه درک کرد :D خیلی ها از سینمایی بودن هوی رین خوششون اومد خیلی ها هم از همین سینمایی بودن خوششون نیومد . این دیگه سلیقه کاربر هاست .
در مورد هیلو هم بازی نکردم پس نظری ندارم
 

dr.ice

کاربر سایت
Dec 17, 2010
2,038
نام
میثم
و فروشش هم این رو نشون میده
اگه اشتباه نکنم 2 میلیون نسخه فروش داشته و 1 میلیون نسخه هم به صورت دسته دوم بازی رو تهیه کردن یعنی جمعا 3 میلیون نفر ...برای یه بازی که گیم پلی نداره و اسکریپت شدس خیلی باو پهلوون ....
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,196
نام
محمد امین
من فک کنم قضیه طور دیگه ای باشه :biggrin1: الان خودت داری می گی سلیقه شخصی ! ممکنه سلقیه اکثریت توی بازی سنتر طرفدار هوی رین باشه ! ولی اینکه بازی رو ریشه می زنین دیگه واقعا نمی شه درک کرد :biggrin1: خیلی ها از سینمایی بودن هوی رین خوششون اومد خیلی ها هم از همین سینمایی بودن خوششون نیومد . این دیگه سلیقه کاربر هاست .
در مورد هیلو هم بازی نکردم پس نظری ندارم

آمار و احتمال هم باید در نظر گرفت..
ولی خیلی از هیترها بیشتر به خاطر حرفهای کیج با هاش مشکل پیدا کردن خوای مصاحبه میکنه در حد بوندس لیگا..:d
 

Red V

کاربر سایت
Sep 19, 2010
2,641
نام
وحيد
اگه اشتباه نکنم 2 میلیون نسخه فروش داشته و 1 میلیون نسخه هم به صورت دسته دوم بازی رو تهیه کردن یعنی جمعا 3 میلیون نفر ...برای یه بازی که گیم پلی نداره و اسکریپت شدس خیلی باو پهلوون ....

نسخه اصلي و معمولي 2.5 ميليون نسخه

ديگه اون نسخه move edition هم نميدونم .
 

SOAP MACTAVISH

کاربر سایت
May 7, 2010
2,203
نام
امیر
من اصلا به کیج کاری ندارم. هرچند که یکی از دلایلی که عاشق هوی رینم همون حق انتخاب ها بود. وجود اون همه حق انتخاب؛ از انتخاب جواب تو یه مکالمه ی ساده گرفته تا عوض شدن سرنوشت داستان و شخصیت ها، حتی اگر تماما اسکرپت نویسی شده هم باشه باز قابل تحسینه.
بیشتر منظورم همون بازی های RPG بود که هرکاری بکنی هم تو گیم پلی تاثیر میذاره و هم تو داستان و پایان بازی.
تو بقیه ی بازی ها مثل همون کرایسیس 1 و هیلو همونطور که گفتم در نهایت باید از تقطه ی A برسی به B. حالا اینکه از چه راهی بری فرق خاصی نمیکنه. همه ی بازی ها رو هرکسی میتونه با توجه به سلیقش به سبک خودش تموم کنه. حالا با یکم تفاوت کمتر و بیشتر بین بازیها.
مثلا خود من درگیری های نزدیک و نایف کردن و استفاده از شاتگان رو زیاد دوست نداشتم ولی یه بار Black Ops رو کاملا با همین روش تموم کردم. اینم یه نوعشه دیگه


تنها انتخاب های تاثیر گذار HR سر 1 ساعت آخر بود وگرنه بقیه انتخاب ها کلا جنبه زیبایی داشت!


من تو چند تا تاپیک دیگه گفتم اینجا هم میگم کلا بازی های آقای کیج بر پایه ی داستان کاملا احساسی سر راست و قابل حدسه که فقط قصد داره مخاطب رو با احساسات جذب کنه وگرنه کلا گیم پلی ٱنچنانی نداره و از معیار های فیلمی هم که به داستان هاش نگاه کنیم واقعا می تونم بگم یه چیز درجه 3 طرف هستیم پس بی خودی نگید داری ترول می کنی و اینا خیر
حتی داستان هم که ایشون بر فرض مثال برش تکیه داره پر از Plot Hole اتفاقات احمقانه است .
و صد در صد به نظر شخص من تنها و تنها و تنها دلیلی که تونسته این همه مخاطب جذب کنه وارد کردن احساسات به صورت جدی توی بازیش بود ( والبته به تبع اون استفاده از سیستم های موشن کپچر پیشرفته)
HR در زمینه ی صدا گذاری هم چیز Top ی نبود ! آخه یه شهر تو آمریکا نصف کاراکتر ها لهجه انگلیسی دارن ؟!؟؟!
 
آخرین ویرایش:

freeOwl

کاربر سایت
Aug 23, 2009
266
نام
مهرداد
تا وقتی این همه پلیر بیشعور هست که هر چیزی رو بازی کنه چیزی نابود نمی شه 60 تا بازی مثل هم تویه سالم بیاد ملت می خرن
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر